Toepasselijke username!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:51 schreef TheSilencer het volgende:
Gewoon handhavingsverzoek indienen. Hinder van industrie is vanwege duidelijker regelgeving véél makkelijker (als particulier) dan wanneer je hinder van een asociale buurman hebt.
Gevel is niet zozeer van belang wanneer het bedrijf de vergunde geluidsruimte overschrijdt.
Zoek anders eens op www.geluidforum.nl
Verkeersgeluid zit v.w.b. regelgeving wel iets anders in elkaar dan industriegeluid. Voor industrie geldt een maximaal niveau voor de gevel (buiten dus!) van woonbebouwing.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:55 schreef SaanBitch het volgende:
Wat ts waarschijnlijk vergeet is dat de geluidsnormen niet worden overschreden als de ramen dicht zijn maar alleen als de ramen open zijn de normen waarschijnlijk overschreden zouden kunnen worden en met geopende ramen houd de regelgeving niet of nauwelijks rekening....
Helaas pindakaas voor ts ramen dicht en genieten van het uitzicht is het advies;-)
Ik woon zelf onder een van de aanvliegroutes van Schiphol en met de ramen gesloten worden de normen hier niet overschreden ( ik mag dus niet zeuren ), als ik in de tuin zit en er komt een vliegtuig over denderen dan moet ik echt het gesprek stoppen want dan is een normaal niet meer mogelijk. Ik kan daar mee leven ik woon op een hele mooie plek in de randstad en weet dat je hier af en toe vliegtuigen over je huis krijgt. Ik wist op het moment dat ik hier ging wonen waar ik aan begon en heb bewust voor deze locatie gekozen en het is hier in de randstad misschien nog wel moeilijker om aan een huurhuis te komen dan in Nijmegen.
Voor wegverkeer en railverkeer geldt precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:20 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Verkeersgeluid zit v.w.b. regelgeving wel iets anders in elkaar dan industriegeluid. Voor industrie geldt een maximaal niveau voor de gevel (buiten dus!) van woonbebouwing.
Misschien hoort hij ze niet aan de telefoon en kan hij er beter langs gaan.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:54 schreef Wokkel het volgende:
TS, heb je al iets van de gemeente gehoord?
quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:54 schreef Wokkel het volgende:
??quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:54 schreef Wokkel het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |