quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:48 schreef Czarina het volgende:
Ik werk nu zo'n 11 jaar in een dierenasiel.
In deze tijd zitten er vooral heeeeeeeel erg veel kittens.
Maar ik vind niet dat mensen op deze manier aangesproken moeten worden als ze een kat buiten een asiel om adopteren.
Dat is toch ook een tweede kans kat, nou, dat is er dan dus een die straks niet een plek in het asiel in moet nemen.
Ook goed toch?
Er zitten inderdaad allerlei soorten katten, moeilijke en "normale" (maar wat is normaal, ik hou van eigenwijze dikke katers met een flinke eigen mening, sommige mensen vinden dat moeilijk, sommige mensen vinden allee een schootkat normaal....het is voor iedereen anders)
Een voordeel van een asiel is iig wel dat je eerlijke info krijgt over karakter, gezondheid, wat de kat nodig heeft/of die bij je past of niet, meestal al gesteriliseerd en gechipt is en een gezondheidscheck heeft gehad. Op marktplaats of briefjes in de supermarkt weet je het nooit zeker.
't Belangrijkste is dat de beesjes een goede plek krijgen, of dat nou via een asiel is of via een stichting of advertentie.
Klappertjespistool kan, ik klap gewoon in mijn handen en zeg daar streng de naam van de desbetreffende kat bij. Is dat niet genoeg, dan sta ik op en stopt de kat ook direct waar hij/ zij mee bezig isquote:Op maandag 23 juli 2012 10:36 schreef vencodark het volgende:
Onze katten zijn zo stout hè.Zeker als alleen ik in de buurt ben. Een 'psst' of iets helpt wel even om ze bijvoorbeeld van de kast te halen want ze weten dondersgoed dat ze dat niet mogen maar afleren, ho maar! Bij mijn vriend in de buurt doen ze dit zelden want van hem zijn ze banger dan van mij. Zijn stem is harder en hij is ook groter/dreigender als hij naar ze toekomt.
Anyway, waar zouden ze bij mij nou goed van kunnen schrikken? In een flits dacht ik aan een soort klappertjespistool maar dat is misschien wel een belachelijk idee.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:46 schreef DaMook het volgende:
Jeeeeeeeej, Mac kwam een half uur geleden ofzo aangelopen, kon dr eigenlijk erg makkelijk oppakken tegenover normaal. Nu ligt ze nog steeds op schootal ruim een half uur
. Zelfs als ik geen aandacht aan dr geef blijft ze liggen
. Dit is wat ik al bijna 2 weken op wacht
.
Tosh ligt trouwens alweer te slapen op de krabpaal.
Inmiddels gemerkt dat een klap in mijn handen inderdaad soms werkt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:23 schreef lievedraak het volgende:
[..]
Klappertjespistool kan, ik klap gewoon in mijn handen en zeg daar streng de naam van de desbetreffende kat bij. Is dat niet genoeg, dan sta ik op en stopt de kat ook direct waar hij/ zij mee bezig is
Ik denk dat het lastig of niet af te leren is.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Inmiddels gemerkt dat een klap in mijn handen inderdaad soms werkt.![]()
Bij aanstalten om op te staan houden ze ook wel op maar we willen bepaalde dingen zo graag afleren. Ik ben inmiddels als de dood dat de tv omvalt of een bepaalde dure lamp doormidden ligt.
Ik trof een kat laatst vast in die lamp nadat hij er op 1 of andere manier ingeklommen was.
Wij hebben geen planten op de vensterbank staan, want die liggen op de grond (hey, ik wil daar zitten!) Voor de rest, er staat nergens iet op een rand. Alles staat zo ver mogelijk richting de muur. Ze kunnen (en zitten) gewoon vlak voor de TV langs en er absoluut niet achter langs, bijvoorbeeld. 's Avonds en overdag als wij weg zijn, is de woonkamer deur dicht. De rest van het huis mogen ze gewoon komen, alleen niet in de woonkamer.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Inmiddels gemerkt dat een klap in mijn handen inderdaad soms werkt.![]()
Bij aanstalten om op te staan houden ze ook wel op maar we willen bepaalde dingen zo graag afleren. Ik ben inmiddels als de dood dat de tv omvalt of een bepaalde dure lamp doormidden ligt.
Ik trof een kat laatst vast in die lamp nadat hij er op 1 of andere manier ingeklommen was.
Wij zijn juist naar het asiel gegaan omdat we daar de katten konden bekijken. We wilden een tweede kat (wilden geen poes, maar een (ex) kater) en we hebben heel veel lieve katten gezien. Hij moest wel actief zijn (aangezien we buiten wonen en we hem ook als muizenvanger gebruiken). En er waren genoeg hele lieve poezen en katers, maar die waren of loners (we hadden al een kat, dus dat schoot niet op) of binnen katten (en dat schiet ook niet op...) Uiteindelijk hebben we een kat gevonden die een week tevoren binnen was gebracht (mager, zat vol met wormen!). Hij moest alleen nog een week wachten (minimaal 2 weken voordat ze ter adoptie aangeboden worden) en nog gecastreerd worden (ongeveer 3 jaar).quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:05 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Wij wilden aanvankelijk ook een asielkat, maar hebben daar uiteindelijk vanaf gezien omdat we er alleen maar zielige probleemdieren vonden die veel rust en regelmaat nodig hadden (of een tuin). Als jong stel met kinderplannen konden we dat niet bieden, dus we hebben uiteindelijk een volwassen kater overgenomen via Marktplaats.
Ja, dat laatste weet ik ook wel. Maar wat we kunnen afleren, willen we toch proberen wel te doen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 09:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik denk dat het lastig of niet af te leren is.
En wat dure spullen betreft dat heb je met huisdieren het risico dat het stuk gaat.
Als je weet hoe mag je het me laten weten.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat laatste weet ik ook wel. Maar wat we kunnen afleren, willen we toch proberen wel te doen.
Muizenvallen!quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Als je weet hoe mag je het me laten weten.
Plantenspuit gebruiken iedere keer dat ze iets doen wat je niet wilt. Dan leren ze het zo af. Althans de mijne wel.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat laatste weet ik ook wel. Maar wat we kunnen afleren, willen we toch proberen wel te doen.
Hier eigenlijk alleen de planten..oh nee en de luxaflexquote:Op donderdag 26 juli 2012 09:41 schreef Miriampje het volgende:
Het motto van mijn katten is: alles kan kapot ole ole
De katten van mijn ouders waren destijds gewoon met 8 weken al buiten. 's Avonds hielden we ze toen nog een tijdje binnen of iig voor het slapen gaan. Onze laatste aanwinst was wel na een paar dagen al 's nachts buiten gebleven en de volgende dag zat ze heel lief gewoon weer voor de deur.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:41 schreef senesta het volgende:
Ik heb er voor gekozen om mijn katten in de tuin te houden, die is afgezet. Ik zou dus niet weten hoe oud de gemiddelde kat is als ze naar buiten gelaten wordenMaar vier maanden klinkt nog best jong
Ja leuk en dan steeds overal water weer afvegen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Plantenspuit gebruiken iedere keer dat ze iets doen wat je niet wilt. Dan leren ze het zo af. Althans de mijne wel.
Ze is nu 5 maanden, maar het probleem is dus dat ze in bomen klimt en er niet meer uit kan. Ze leert wat dat betreft ook niets, want dan flikkert ze uit de boom gaat ze er doodleuk weer inquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
De katten van mijn ouders waren destijds gewoon met 8 weken al buiten. 's Avonds hielden we ze toen nog een tijdje binnen of iig voor het slapen gaan. Onze laatste aanwinst was wel na een paar dagen al 's nachts buiten gebleven en de volgende dag zat ze heel lief gewoon weer voor de deur.![]()
Het kan dus best, denk ik.
De mijne hebben van die silica korrels. Het spul opzich werkt erg goed tegen geuren enzo, maar ik overweeg nu wel een dichte kattenbak aangezien ze er toch redelijk wat mee uit slepen na de behoefte (of eruitgooien tijdens het graven). Ermee spelen doen ze helaas wel erg graag (hoe groter de silica korrel hoe interessanter). Denk dat ik met een dichte bak daar al minder last van heb (ze graven flink voor en na de behoefte).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:43 schreef GimmeGore het volgende:
Wij hebben op aanraden van het gastgezin in eerste instantie gekozen voor van die houten "pilletjes" als kattenbakvulling gekocht, omdat de kittens er nog wel eens mee rond zouden lopen.
Maar stiekem willen we over naar wat anders, we hebben ze er nog nooit mee zien lopen of spelen.
Is dat een goede indicatie dat we veilig wat anders kunnen gaan testen?
Helemaal mee eens, maar dat had ik ook een beetje bij het klapperpistooltje. Uitstekend idee om je kat helemaal panisch te krijgen bij harde geluidenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:52 schreef senesta het volgende:
Ik krijg eerlijk waar al pijn in mijn buik bij het idee, zo'n klein hummeltje alleen buitenMet vier maanden waren ze hier net drie weken bij hun moeder weg
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik wilde jullie nog even mijn zielige probleemkat laten zien.![]()
[ afbeelding ]
Mijn gastkittens krijgen vanuit het asiel gewoon van dat standaard grijze grit (niet klontvormend), nooit problemen mee gehad. Ze lopen het wel iets meer uit denk ik, maar een matje bij de kattenbak lost al veel opquote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:43 schreef GimmeGore het volgende:
Wij hebben op aanraden van het gastgezin in eerste instantie gekozen voor van die houten "pilletjes" als kattenbakvulling gekocht, omdat de kittens er nog wel eens mee rond zouden lopen.
Maar stiekem willen we over naar wat anders, we hebben ze er nog nooit mee zien lopen of spelen.
Is dat een goede indicatie dat we veilig wat anders kunnen gaan testen?
En dit dus!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:15 schreef Oognip het volgende:
Ik zou mijn katten eerst laten castreren (ja, een poes ook) voordat ik ze naar buiten zou laten.
Ik denk kittengedrag. Deed één van mijn kittens ook in het begin. Gaat vanzelf over.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:50 schreef SiGNe het volgende:
M'n kitten van 10 weken zit vaak als je met je gezicht z'n buurt komt aan m'n oogleden en de mond te likken.
Nu voelt zo'n rasptong over je ooglid niet echt fijn en een kat "tongen" zit ik ook niet echt op te wachten, waarom doet ie dit?
Is dit nog kittengedrag? Of heeft ie mij geaccepteert en probeert ie me te wassen zoals andere katten elkaar ook wassen?
Laten we het hopen.. kopjes geven doet ie ook nog niet echt (begint wel een beetje te komen) dus misschien is het zijn manier om te laten merken dat hij mij ook lief vindtquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:21 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik denk kittengedrag. Deed één van mijn kittens ook in het begin. Gaat vanzelf over.
ET wil nog steeds graag mijn ogen en voorhoofd likkenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:21 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik denk kittengedrag. Deed één van mijn kittens ook in het begin. Gaat vanzelf over.
Gaat dit over mijn klapperpistooltje-idee? Ik weet niet eens hoe hard zo'n ding is dus zo uitgeschreven was dat idee heus niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 09:19 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar dat had ik ook een beetje bij het klapperpistooltje. Uitstekend idee om je kat helemaal panisch te krijgen bij harde geluiden
[..]![]()
Ik denk ook wel dat ze terugkomt maar ook dat ze halverwege vastzit in een boom... Het is een noorse boskat (half) en die schijnen van klimmen te houden...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gaat dit over mijn klapperpistooltje-idee? Ik weet niet eens hoe hard zo'n ding is dus zo uitgeschreven was dat idee heus niet.![]()
De kittens van mijn ouders waren destijds ook onder toezicht buiten. Gewoon om te laten wennen. De derde kitten is denk ik toen uit het toeziend oog de boel gaan ontdekken dus die kwam 's avonds niet binnen. En wat ik zei, de volgende dag zat ze heel lief voor de deur te miauwen. Denk dat ze een maand of 2 was.
Onze huidige katten komen niet buiten. We zitten op 2 hoog en we zijn toch benauwd dat ze op de balkonrand springen en naar beneden lazeren.
Onze noorse boskat zit het liefste bovenin de krabpaal dus houd zeker van klimmen! Springen kan hij alleen niet goedquote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:40 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat ze terugkomt maar ook dat ze halverwege vastzit in een boom... Het is een noorse boskat (half) en die schijnen van klimmen te houden...
Ja dat dacht ik ook, maar bij de eerste boom duurde het drie kwartier en moesten we helpen, en dat was nog niet eens een heel hoge boom.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:11 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Onze noorse boskat zit het liefste bovenin de krabpaal dus houd zeker van klimmen! Springen kan hij alleen niet goed
Als ze er zelf in kan komen kan ze er vast ook wel weer uit komen
quote:Op maandag 30 juli 2012 23:43 schreef DaMook het volgende:
woehoe, Mac is uit zichzelf bij me komen liggen, ze is voor het eerst gewoon tegen mijn been opgeklommen om te komen liggen terwijl ik aan het computeren ben
.
Zelf geef ik Smilla brokjes, te koop bij Zooplusquote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Vraagje, ik wil voor mijn 5 katten thuis ander droogvoer aanschaffen.
Ze eten al vanaf jongs af aande brokjes van c1000, we hebben toen een test gedaan met verschillende merken wat zij het lekkerste vonden, hoe de ontlasting eruit zag en wat het met hun postuur en vacht deed.. daar kwamen die brokjes het beste bij uit.
Nu is de oudste 8, twee van 6 en twee van 5 jaar oud en ik merk dat ze het afgelopen halfjaar dikker zijn geworden.
Het zijn binnenkatten en mogen meerdere malen per week een aantal uren buitenspelen als wij ook thuis zijn.
Ik weet dat ik hoe dan ook, meer ga betalen per kilo voer maar ik zit niet te wachten op een tientje per kilo
Welk voer is het beste qua prijs-kwaliteit?
We hebben geen vaste voertijden, ze eten door de dag heen steeds een hapje.
omdat ik nu geen gericht voer heb voor binnenkatten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:47 schreef Lienekien het volgende:
Hoe ga je met ander droogvoer het probleem van overgewicht oplossen?
Als je je kat op dieet wil zetten zou ik gewoon minder voer geven. Niet meer de hele dag voer hebben staan, maar 2 of 3 keer per dag een afgemeten hoeveelheid. Als je ze ander voer gaat geven en het de hele dag laat staan los je het probleem van het overgewicht niet op.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Vraagje, ik wil voor mijn 5 katten thuis ander droogvoer aanschaffen.
Ze eten al vanaf jongs af aande brokjes van c1000, we hebben toen een test gedaan met verschillende merken wat zij het lekkerste vonden, hoe de ontlasting eruit zag en wat het met hun postuur en vacht deed.. daar kwamen die brokjes het beste bij uit.
Nu is de oudste 8, twee van 6 en twee van 5 jaar oud en ik merk dat ze het afgelopen halfjaar dikker zijn geworden.
Het zijn binnenkatten en mogen meerdere malen per week een aantal uren buitenspelen als wij ook thuis zijn.
Ik weet dat ik hoe dan ook, meer ga betalen per kilo voer maar ik zit niet te wachten op een tientje per kilo
Welk voer is het beste qua prijs-kwaliteit?
We hebben geen vaste voertijden, ze eten door de dag heen steeds een hapje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |