Ik in principe juist wel.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:14 schreef merkens11 het volgende:
Zoek een andere werkgever. Dit is te belachelijk voor woorden. Ik vraag me af of je überhaupt verplicht bent om hieraan mee te doen. Ik zou er uit principe niet aan mee doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-Hoeveel het is (even wegen van te voren en erna)
-Of het pijn deed
-van mijn plas de kleur bij houden
-uiteraard via een maatbeker de hoeveelheid meten
-etc
En wanneer mijn leidinggevende er wat over zou zeggen heb vragen of ik meer vezels moet eten ofzoTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Dan zou je nu een contract voor een half jaar moeten krijgen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:10 schreef profiler26 het volgende:
[..]
mijn eerste was een jaar, tweede
anderhalf jaar
quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:18 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik in principe juist wel.
Maar dan zou ik ook:
-op schrijven welk type het isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-Hoeveel het is (even wegen van te voren en erna)
-Of het pijn deed
-van mijn plas de kleur bij houden
-uiteraard via een maatbeker de hoeveelheid meten
-etc
En wanneer mijn leidinggevende er wat over zou zeggen heb vragen of ik meer vezels moet eten ofzo![]()
ik kan wel wat verzinnen..quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:10 schreef Mirjam het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat bij wet geregeld is dat dit mag
quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:00 schreef jeroen25 het volgende:
Veeg je kont af met dat papier en hang het terug.
"Kijk, dit heb ik gedaan."
Je derde contract geldt dus ook voor anderhalf jaar, ze mogen hier dus geen 2 jaar van maken.quote:De verlenging van een arbeidscontract kan stilzwijgend gebeuren, maar ook op basis van een nieuw contract en nieuwe afspraken met de werkgever. In deze gevallen kan het werk gewoon worden doorgezet en gaat er een nieuwe periode in. Daarbij geldt, als niet anders wordt afgesproken, een nieuw tijdelijk contract voor dezelfde duur als gold voor het oude contract. Als er wel aanvullende afspraken met de werkgever worden gemaakt, kan de duur van het nieuwe contract ook anders zijn. Dat kan een voor een lagere periode zijn, maar ook voor een kortere periode. Toch mogen niet steeds weer tijdelijke arbeidscontracten worden gegeven, maar gaat een tijdelijk contract, als de duur tussen de opeenvolgende contracten korter is dan drie maanden, over in een vast contract ofwel een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
in de wet staat ook meestal wat niet mag. en ik kan me niet voorstellen dat bij wet is geregeld dat dit niet magquote:Op donderdag 21 juni 2012 22:10 schreef Mirjam het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat bij wet geregeld is dat dit mag
In de wet staat vast wel een algemene omschrijving, zoals: werkgever dient redelijke reglement te hanteren. of zo. Een werkgever kan niet eisen dat elke werknemer een banaan meeneemt en aan hem geeft. Staat ook niet in de wet dat dit niet mag.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
in de wet staat ook meestal wat niet mag. en ik kan me niet voorstellen dat bij wet is geregeld dat dit niet mag. (want anders waren de nederlandse wetboeken kilometers dik)
En als je werkgever een orang oetan is?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:36 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
In de wet staat vast wel een algemene omschrijving, zoals: werkgever dient redelijke reglement te hanteren. of zo. Een werkgever kan niet eisen dat elke werknemer een banaan meeneemt en aan hem geeft. Staat ook niet in de wet dat dit niet mag.
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En als je werkgever een orang oetan is?
Tenzij CAO anders bepaalt. Tenzij je onder de 27 bent voorlopig (1 jan 2014 dacht ik) geldt sowieso 4 contracten met een max van 48 maanden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:19 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dan zou je nu een contract voor een half jaar moeten krijgen.
Je mag in totaal maar 3 tijdelijke contracten met een totale duur van 3 jaar hebben.
Mag een werkgever dat van je verwachten ja? Ik kan me het nauwelijks voorstellen. Jurisprudentie over?quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:39 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Ze mogen het contract niet eenzijdig aanpassen, en al helemaal niet de duur er van. Willen ze de duur aanpassen dan zou je een nieuw contract moeten krijgen en dat is in de meeste gevallen een van onbepaalde tijd.
Stilzwijgend verlengen is overigens toegestaan, dit gaat dan met de duur van het vorige contract:
[..]
Je derde contract geldt dus ook voor anderhalf jaar, ze mogen hier dus geen 2 jaar van maken.
Overigens mag je werkgever wel van je verwachten dat je WC bezoek registreert, of ze ook mogen registreren wat je daar doet betwijfel ik, dat is namelijk een forse schending van je privacy.
Dit dus. In principe ben je al over je 3 jaar heen en zou dit derde contract (waar ze maar een jaar willen geven) je totaal op 3,5 jaar tijdelijke contracten brengen. Als ik het goed heb begrepen zou je dit laatste contract dan als vast contract kunnen beschouwen gezien de 3 jaar wordt overschreden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:19 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dan zou je nu een contract voor een half jaar moeten krijgen.
Je mag in totaal maar 3 tijdelijke contracten met een totale duur van 3 jaar hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |