Ton Elias is van de VVD.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:35 schreef Morthill het volgende:
Die Elias heeft ook nuttige bijdragen, 1 argument en dat was het alweerstandaard trollpolitiek
O RLYquote:
Het respect voor de andersdenkenden, exemplarisch voor D66.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:13 schreef Quarant het volgende:
[ afbeelding ]
En de strijd tegen het verstikkende conservatisme van toen is gestreden. Maar D66 is nog steeds nodig. Want er zijn weer nieuwe behoudende krachten, ook wel Blondie Wilders, Kim Jong Roemer, Samsom en Gert en Kees het christenhondje genoemd, die de ontwikkeling naar een werkelijk open en sociale samenleving proberen tegen te houden.![]()
Dat kan helemaal niet want dan komen we pensioen gelden tekort. Juist daarom is het huidige voornemen zo slecht, we gaan nu meteen minder sparen voor ons pensioen. Als we later werkloosheid hebben ondanks de vergrijzing is het geld net als nu niet aanwezig om eerder te stoppen met werken. Ik noem het D'66 beleid inderdaad dogma's, niet kijken naar wat verstandig is maar vasthouden aan wat je ooit eens hebt geroepen. D'66 kijkt namelijk niet naar de huidige problemen maar houdt vast aan oude voorstellen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:12 schreef Morthill het volgende:
We kunnen de AOW ook verkorten naar 60, lekker werk voor de jonge generatie. Maar dan ben je alleen maar problemen aan het creëren voor de lange termijn.
Politiek is meer dan kijken naar hoe we nu zo snel mogelijk uit de huidige problemen kunnen komen. Dat dogma's noemen gaat voorbij aan de onderliggende argumentatie.
Die laatste kreet slaat wel ergens op namelijk de kortzichtige houding van D'66 die nog steeds de vergrijzing van 2030 te lijf gaat met maatregelen die onze economie alleen maar schaden en waarbij ze nog steeds niet beseffen dat deze economische crisis makkelijk werkloosheid kan veroorzaken tot 2020 en later.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:53 schreef Morthill het volgende:
Zeker die laatste zin slaat werkelijk nergens op als je kijkt naar de werkelijkheid.
Er zijn volgens mij best wat mensen geweest die daarom bij de vorige verkiezingen op Boris van der Ham hebben gestemd. Alleen is die er nu mee gestopt. Wie is dan nu een geschikte keus?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:48 schreef knnth het volgende:
Een van de weinige dingen die ik absoluut niet kan uitstaan van D66, dat drammerige en betweterige gedrag tegenover andersdenkenden, met het Vingertje van Pechtold als ultiem exponent. Daar gaan ze bij de VVD wat subtieler mee om.
Kortzichtig, verhogen van de AOW-leeftijd is juist alles behalve een kortetermijnoplossingquote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die laatste kreet slaat wel ergens op namelijk de kortzichtige houding van D'66 die nog steeds de vergrijzing van 2030 te lijf gaat met maatregelen die onze economie alleen maar schaden en waarbij ze nog steeds niet beseffen dat deze economische crisis makkelijk werkloosheid kan veroorzaken tot 2020 en later.
Doet Kaya nog mee dan?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:54 schreef knnth het volgende:
Ik heb de vorige keer ook op Boris van der Ham gestemd, het wordt nu Koolmees of Kaya.
Tenzij de leden haar dus wat hoger zettenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:30 schreef Quarant het volgende:
[..]
Doet Kaya nog mee dan?
Edit: Zie het al, nr 13.
Hoezo? Ben je soms een Taliban-aanhanger? Of wil je de Afghanen net zo achterlijk houden als jezelf.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:26 schreef Njosnavelin het volgende:
Hm ik kom er nu pas achter dat van der Ham niet meer meedoet? Is helemaal langs me heen gegaan.
Ik weet niet of ik dit jaar nog D66 stem, ben een beetje teleurgesteld wegens Kunduz nog.
Hiermee ben ik het helemaal eens. Pechtold, de pot verwijt de ketel Wilders dat hij zwart ziet. Kritiek hebben op iemand anders is best, maar verval niet in straatvechtenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:48 schreef knnth het volgende:
Een van de weinige dingen die ik absoluut niet kan uitstaan van D66, dat drammerige en betweterige gedrag tegenover andersdenkenden, met het Vingertje van Pechtold als ultiem exponent. Daar gaan ze bij de VVD wat subtieler mee om.
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:40 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Hoezo? Ben je soms een Taliban-aanhanger? Of wil je de Afghanen net zo achterlijk houden als jezelf.
Waarom wil D66 Nederland anders opheffen als soevereine staat?quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:29 schreef Hexagon het volgende:
Tja ik kan geen antwoord geven op vragen over dingen die alleen in jouw hoofd zitten.
Geen dank. Gaat u verder met de discussie.quote:En zodat wij Europa met een politieke unie sterker en democratischer kunnen maken.
https://www.d66.nl/verkiezingsprogramma/
Om de kracht van Europa te vergroten, is een betere inrichting van de Unie nodig. Er is behoefte aan meer slagkracht, meer democratie en minder bureaucratie en regelzucht. D66 wil een krachtig federaal Europa, met meer macht bij mensen.
https://www.d66.nl/verkie(...)cht-meer-democratie/
Nergens, doch bespeur ik enige overdracht van beslissingsbevoegdheid van Den Haag naar Brussel.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:46 schreef Hexagon het volgende:
Waar staat dat Nederland opgeheven moet worden?
Tja, maar onze IPA begint over opheffen. Dus dan mag hij ook eens met bewijzen komen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:47 schreef waht het volgende:
[..]
Nergens, doch bespeur ik enige overdracht van beslissingsbevoegdheid van Den Haag naar Brussel.
Hij mag eerst 'opheffen' definiëren. Vervolgens wint hij de discussie met een gemakzuchtige definitie.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, maar onze IPA begint over opheffen. Dus dan mag hij ook eens met bewijzen komen.
Als hij die definitie precies als het D66 standpunt maakt dan kan ik vertellen waarom dat goed is.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:52 schreef waht het volgende:
[..]
Hij mag eerst 'opheffen' definiëren. Vervolgens wint hij de discussie met een gemakzuchtige definitie.
"Men wilt"quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:27 schreef IPA35 het volgende:
Men wilt beide Nederland uitverkopen aan een buitenlandse mogendheid. De NSB zag Nederland als vazalstaat van Duitsland, D66 ziet Nederland als deelstaat van de VSE, en dus indirect eigenlijk ook Duitsland in zekere zin.
Voor de rest houdt de vergelijking natuurlijk op.
Kan iemand mij uitleggen waarom D66 zo graag garant wil staan voor 45 miljard via het ESM?quote:Gezonde overheidsfinanciën zijn de basis. D66 wil de begroting op orde hebben. Niet meer uitgeven dan er binnenkomt. Niet op de pof leven. Zo moet het thuis, zo moet het bij de overheid. Dan schuiven we geen schuld door naar onze kinderen en kleinkinderen.
En is dit niet een beetje tegenstrijdig met hetgeen waar D66 voor staat? Kleine ondernemers in de bouw worden wederom de nek omgedraaid omdat ze nu verplicht duurder moeten inkopen.quote:Bedrijven die duurzaam produceren hebben de toekomst. D66 wil groene koplopers ondersteunen en stimuleren door, onder andere, een markt voor duurzame grondstoffen te creëren. Daarom steunen we het ontwikkelen van de “biobased economy”. D66 wil een verplicht aandeel van 25% duurzame materialen in elk bouwproject. De overheid moet zelf standaard duurzaam inkopen. Verder wil D66 dat de overheid afspraken en innovatie binnen ketens- zoals in de kunststof- en textielketen – stimuleert. Door producenten, wetenschap en afvalbedrijven bij elkaar te brengen. D66 wil ook dat de overheid zelf het voorbeeld geeft: een afvalloze overheid.
Om te zorgen dat we het probleem met dreigende faillissementen van landen kunnen aanpakken?quote:Op donderdag 28 juni 2012 02:24 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen waarom D66 zo graag garant wil staan voor 45 miljard via het ESM?
Het is bekrompen en zelfzuchtig om te denken dat dit landje het in zijn eentje wel even gaat redden de komende decennia. We zullen uiteindelijk naar een maatschappelijke en politieke structuur moeten streven die zich op stabiele manier weet te redden van nog grotere problemen in de toekomst.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:13 schreef IPA35 het volgende:
D66 wil een federale overheid hebben die boven de Nederlandse staat. Dat hebben we de facto al maar zij willen het verergeren.
D66 is de NSB van vandaag.
Mwah, ESM is een van de mogelijke middelen om een crisis als de huidige te lijf te gaan. Het is geen oplossing maar een pijnstiller. En ook die zijn nodig.quote:Op donderdag 28 juni 2012 08:47 schreef Morthill het volgende:
ESM is geen oplossing, het is gewoon uitstel van de problemen
Hoe wil je ze anders oplossen? Ik ben ook niet blij met het ESM, maar ik zie niet echt een andere oplossing. Griekenland failliet laten gaan is ook duur, zeker om dat andere landen dan wellicht ook niet meer te houden zijn.quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:20 schreef Morthill het volgende:
Het betekent hogere tekorten in welvarende landen, waardoor die ook weer duurder moeten lenen en een groot deel van die ESM-leningen ga je niet terugzien wat de tekorten verder opdrijft. Gevolg is vele jaren hogere belastingen om de problemen van nu op te lossen.
Geloof je er niet in dat de boel laten klappen mischien wel harder aankomt maar dat we dan echt naar een goede economie kunnen toewerken? Want lukraak geld gooien in zaken die allang failliet hadden moeten gaan is natuurlijk niets anders dan het probleem in stand houden. Daar vind ik D66 nogal tegenstrijdig in, in hun programma staat namelijk ook dat ze belastingverlagingen willen hebben maar dat is natuurlijk onmogelijk met zaken zoals het ESM en dat duurzaam bouwen. Ze willen een goedkopere samenleving maar het ironische is dat ze juist zo veel vertrouwen in de overheid zetten om dit probleem aan te pakken.quote:Op donderdag 28 juni 2012 08:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Om te zorgen dat we het probleem met dreigende faillissementen van landen kunnen aanpakken?
Ik had het ook liever niet hoeven doen. Maar lieverkoekjes worden niet gebakken in de politiek. Daar moet je kiezen voor oplossingsrichtingen.
Dat zit er sowieso dik in. Ook wij lenen als een gek.quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:20 schreef Morthill het volgende:
Het betekent hogere tekorten in welvarende landen, waardoor die ook weer duurder moeten lenen en een groot deel van die ESM-leningen ga je niet terugzien wat de tekorten verder opdrijft. Gevolg is vele jaren hogere belastingen om de problemen van nu op te lossen.
Dan hoeven we het nog niet te verergerenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:18 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zit er sowieso dik in. Ook wij lenen als een gek.
Uitstel of verergering?quote:Op donderdag 28 juni 2012 08:47 schreef Morthill het volgende:
ESM is geen oplossing, het is gewoon uitstel van de problemen
http://www.welingelichtek(...)sus-brokkelt-af.htmlquote:Duitse consensus brokkelt af
In Duitsland begint de oppositie tegen het Europa-beleid van bondskanselier Angela Merkel serieuze vormen aan te nemen. Hans-Werner Sinn, de directeur van het gezaghebbende economische Ifo-Instituut, is een handtekeningenactie begonnen onder collega-economen om de Duitse publieke opinie in het geweer te brengen tegen de concessies die Merkel vorige week op de top van de Europese Unie in Brussel heeft gedaan.
Eén van die concessies is het mogelijk maken van rechtstreekse leningen door het Europees Stabiliteits Mechanisme aan noodlijdende banken in Spanje. Doordat de kredieten niet meer worden opgeteld bij de Spaanse staatsschuld komt het risico volledig bij het ESM te liggen en dus bij haar financiers, waarvan Duitsland de grootste is. Sinn vindt dat levensgevaarlijk, omdat op die manier ook de gezonde Europese economieën besmet kunnen worden.
Ook binnen de coalitie van Merkel rommelt het. De liberalen van de FDP, waarmee haar christendemocratische CDU regeert, zijn net zo min als Sinn gecharmeerd van alles wat neigt naar méér Duitse verantwoordelijkheid voor de schulden van andere landen van de eurozone. De Beierse CSU, de zusterpartij van de CDU, heeft al gedreigd tegen te zullen stemmen als de steun aan de Spaanse banken eind juli aan het parlement wordt voorgelegd. En de sociaaldemocratische SPD, die als oppositiepartij tot nu toe het Europa-beleid van Merkel had gesteund, begint nu ook terug te krabbelen. Daardoor zou de merkwaardige situatie kunnen ontstaan dat Merkel, die in eigen land populairder is dan ooit, door het parlement naar huis wordt gestuurd.
Spiegel-Online
Een slecht plan. Provincies afschaffen en landelijke overheid sterk in omvang reduceren en het aantal gemeenten sterk uitbreiden om democratie terug te brengen naar daar waar het hoort; de burgers van Nederland.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:56 schreef remlof het volgende:
D66 wil gemeenten halveren en provincies samenbrengen
Een prima plan, het moet er nu eindelijk maar eens van komen.
Je moet vuur ook niet willen blussen met benzine. Failliet laten gaan wat failliet is, afschrijven en doorgaan.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:18 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zit er sowieso dik in. Ook wij lenen als een gek.
Provincies afschaffen wil D66 al wat langer, maar volgens mij is daar een grondwetswijziging voor nodig. Dus is dat wat lastiger te bewerkstelligen. Het inkrimpen van de landelijke overheid wordt volgens mij ook druk aan gewerkt. Maar dat is vooral symboolpolitiek.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een slecht plan. Provincies afschaffen en landelijke overheid sterk in omvang reduceren en het aantal gemeenten sterk uitbreiden om democratie terug te brengen naar daar waar het hoort; de burgers van Nederland.
Mee eens. Hier in de Friese gemeentes in mijn omgeving gaan zeer binnenkort ook fusies plaatsvinden, en naar mijn idee gaat dat veel kosten besparen en verbeterd het de belangenverstrengeling die binnen de huidige gemeentes plaatsvindt. Ik ben zelf voorstander van democratie op landelijk en internationaal niveau, maar heb zelf de nadelen van lokale en regionale democratie meegemaakt. Hier op het platteland zorgt dat in ieder geval vaak voor protest.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:35 schreef Morthill het volgende:
[..]
Provincies afschaffen wil D66 al wat langer, maar volgens mij is daar een grondwetswijziging voor nodig. Dus is dat wat lastiger te bewerkstelligen. Het inkrimpen van de landelijke overheid wordt volgens mij ook druk aan gewerkt. Maar dat is vooral symboolpolitiek.
Bovendien is het aantal gemeenten sterk uitbreiden een totale verspilling van belastinggeld. Al die ambtenaren die betaald moeten worden voor lullige taakjes, nog meer dure burgemeesters, wethouders en gemeenteraden. Democratie naar de burger brengen is vast een mooie one-liner, maar geen realistische in een tijd dat er al geld te weinig is.
Sterker nog, het is het overhevelen van verantwoordelijkheden naar lokaal niveau, waardoor er nu gefuseerd moet worden. Al die kleine gemeentes kunnen die taken niet aan. Nog meer gemeentes levert dus vooral problemen op, of je moet nog meer miljarden naar gemeenten sturen zodat ze dat werk kunnen uitvoeren.
Dus het enorm uitbreiden van gemeenten is een bijzonder slecht idee.
Bezopen, populistisch idee. Als er nog een kans bestond dat ik opnieuw D66 zou stemmen, dan is deze kans nu wel voorgoed verkeken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:56 schreef remlof het volgende:
D66 wil gemeenten halveren en provincies samenbrengen
Een prima plan, het moet er nu eindelijk maar eens van komen.
In het bericht wordt het aloude argument letterlijk weer aangedragen:quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef Morthill het volgende:
Ze noemen nikser staat letterlijk in het bericht 'sociale zekerheid'.
En verderop staat nog een citaat van Schouw:quote:De partij wil van de gemeenten grotere organisaties maken, omdat ze de vele taken die ze overnemen van het Rijk anders niet aan zouden kunnen.
quote:Het verminderen van het bestuur is in zijn ogen steeds meer noodzakelijk met het verschuiven van taken van Den Haag naar de gemeenten, onder meer op het gebied van de sociale zekerheid. Kleine gemeenten moeten volgens hem ''worden opgeschaald, omdat ze deze taken nauwelijks aankunnen''.
Ach, wat één lokale afdeling roept, is niet zo relevant. In het dorp waar ik woonde, was de politiek destijds ook volop tegen. Toch deden dezelfde partijen op landelijk niveau iets heel anders, namelijk die herindeling erdoor drukken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef Morthill het volgende:
Je hebt gelijk dat de burger te weinig betrokken wordt, maar dan ben je bij D66 wel aan het verkeerde adres. Kijk naar de provincie Groningen waar inderdaad het provinciebestuur wilde vasthouden aan bestaande grenzen, waarna de gemeente Haren protesteerde onder leiding van D66. Die wilde juist fuseren met Tynaarlo, maar alle plannen sowieso eerst voorleggen aan de burgers. Juist over die opgelegde herindeling struikelde de partij.
Ik hamer er bij de goede partij op, want het is D66 dat deze absurde plannen nu weer presenteert, net zoals D66 ook volop betrokken was bij eerdere gemeentelijke herindelingen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef Morthill het volgende:
Dus je kritiek is deels terecht, maar je hamert er bij de verkeerde partij op.
Het populisme zit 'm erin dat er wordt geroepen dat er te veel bestuurders zijn en dat we wel met minder bestuurders en ambtenaren toe kunnen. Verhoeven verkondigt letterlijk:quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef Morthill het volgende:
Grappig trouwens dat je het populistisch noemt, terwijl schijnbaar alle burgers het kut vinden. Dat klinkt als vrij dom populisme. Maar goed, iedereen die zegt, we willen zus en zo bezuinigen, is een populist tegenwoordig. Term heeft geen enkele waarde meer.
Een 'kleinere overheid' is een liberaal VVD-stokpaardje.twitter:KeesVee twitterde op maandag 13-08-2012 om 09:00:49#D66 wil kleinere overheid met minder bestuurlijke spaghetti. Het besluit sneller en bespaart een miljard. #nuvooruit http://t.co/OoHm08vD reageer retweet
In goede tijden doet de politiek niks, wat denk je nu, dat ze dan slim gaan besteden? Dat vindt de burger niet tof, de overheid heeft geld, dan zal ze ermee smijten ook. Alle lobbygroepen staan gelijk in de startblokken zodra de economie lijkt aan te trekken om weer honderden miljoenen aan belastinggeld over de balk te smijten voor totaal zinloze projecten. Politiek in NL is zelden tot nooit vooruit kijken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:57 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Ik vraag me sterk af of het direct de genoemde besparingen op gaat leveren. In eerste instantie kost het natuurlijk juist geld om het proces goed af te ronden en vanwege onvoorziene problemen die altijd opduiken. Het lijkt me dan ook beter dit uit te stellen tot het moment dat weer sprake is van een hoogconjunctuur. De eventuele besparingen worden dan gerealiseerd in de daarop volgende laagconjunctuur. Maar goed, procyclisch beleid is erg in hé, laten we er een wilde achtbaan van maken.
Eigenlijk gewoon dit, ik wil mijn eigen geld kunnen besteden. Zie niet in waarom de overheid beter weet wat ik nodig heb, dan ik zelf.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik wil geen belasting betalen en er niets van terugzien.
Je libertarische bespiegelingen hebben weinig met het mijn post te maken. Het is de vraag wat het beste moment is om een dergelijke hervorming in te zetten. Ik zie niet in waarom dat in een hoogconjunctuur niet kan. Beter dat dan tijdens een crisis de chaos vergroten.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:01 schreef Morthill het volgende:
[..]
In goede tijden doet de politiek niks, wat denk je nu, dat ze dan slim gaan besteden? Dat vindt de burger niet tof, de overheid heeft geld, dan zal ze ermee smijten ook. Alle lobbygroepen staan gelijk in de startblokken zodra de economie lijkt aan te trekken om weer honderden miljoenen aan belastinggeld over de balk te smijten voor totaal zinloze projecten. Politiek in NL is zelden tot nooit vooruit kijken.
[..]
Eigenlijk gewoon dit, ik wil mijn eigen geld kunnen besteden. Zie niet in waarom de overheid beter weet wat ik nodig heb, dan ik zelf.
Ik zeg niet dat het niet kan. Je begrijpt me duidelijk niet en concludeert dus onterecht dat wat ik zeg weinig met jouw post te maken heeft. Wat ik wel zeg is dat de politieke wil er niet zal zijn om een ingrijpende maatregel te trekken die een miljard aan bezuinigingen oplevert, in tijden van sterke economische groei. Dat die wil er nu wel is, is omdat er bezuinigd moet worden en of je nu rechts- of linksom bezuinigt, het is makkelijker te verkopen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:08 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Je libertarische bespiegelingen hebben weinig met het mijn post te maken. Het is de vraag wat het beste moment is om een dergelijke hervorming in te zetten. Ik zie niet in waarom dat in een hoogconjunctuur niet kan. Beter dat dan tijdens een crisis de chaos vergroten.
Schuldig.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:01 schreef Morthill het volgende:
[..]
In goede tijden doet de politiek niks, wat denk je nu, dat ze dan slim gaan besteden? Dat vindt de burger niet tof, de overheid heeft geld, dan zal ze ermee smijten ook. Alle lobbygroepen staan gelijk in de startblokken zodra de economie lijkt aan te trekken om weer honderden miljoenen aan belastinggeld over de balk te smijten voor totaal zinloze projecten. Politiek in NL is zelden tot nooit vooruit kijken.
[..]
Eigenlijk gewoon dit, ik wil mijn eigen geld kunnen besteden. Zie niet in waarom de overheid beter weet wat ik nodig heb, dan ik zelf.
Met stroop vangt men vliegen...quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:23 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet kan. Je begrijpt me duidelijk niet en concludeert dus onterecht dat wat ik zeg weinig met jouw post te maken heeft. Wat ik wel zeg is dat de politieke wil er niet zal zijn om een ingrijpende maatregel te trekken die een miljard aan bezuinigingen oplevert, in tijden van sterke economische groei. Dat die wil er nu wel is, is omdat er bezuinigd moet worden en of je nu rechts- of linksom bezuinigt, het is makkelijker te verkopen.
Het enige wat politici willen is herkozen worden en een goed baantje na hun politieke carrière garanderen. Dus nemen ze geen impopulaire maatregelen als het niet direct nodig is.
Dat ja.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Met stroop vangt men vliegen...
ESM is uitstel van executie.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:24 schreef waht het volgende:
[..]
Mwah, ESM is een van de mogelijke middelen om een crisis als de huidige te lijf te gaan. Het is geen oplossing maar een pijnstiller. En ook die zijn nodig.
Idealiter spreidt het de executies uit over een langere periode. Het voornaamste belang is simpelweg om de faillissementen, afschrijvingen, en dergelijke, op een ordelijke wijze en niet te geconcentreerd te laten verlopen. Kwestie van vertrouwen en percepties, paniekvoetbal is uit den boze.quote:
Uitstellen levert enorme kosten op die nog decennia terugbetaald moeten worden. Er zijn meer landen waar het in 1 klap gebeurde, en die komen er binnen 10 jaar toch weer redelijk bovenop. Zie Argentinië.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:39 schreef waht het volgende:
[..]
Idealiter spreidt het de executies uit over een langere periode. Het voornaamste belang is simpelweg om de faillissementen, afschrijvingen, en dergelijke, op een ordelijke wijze en niet te geconcentreerd te laten verlopen. Kwestie van vertrouwen en percepties, paniekvoetbal is uit den boze.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:27 schreef Nielsch het volgende:
Mooie column over het populisme en de leugentjes van kereltje Pechtold:
http://www.nu.nl/column-dinsdag/2883829/fictie.html
De meest nietszeggende en zouteloze column die ik sinds tijden heb gelezen. Wat zegt dat mens nu daadwerkelijk?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:27 schreef Nielsch het volgende:
Lekker boeiend allemaal. Zij kon beter een column schrijven met als insteek wie er niet meedoet met dit soort dingen. Alsof ze wat nieuws vertelt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:27 schreef Nielsch het volgende:
Hm.. dat vind ik ook een twijfelachtig voorstel. Kunnen ze die 7 miljoen mensen niet op een andere manier bereiken?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik dacht dat D66 zo 'liberaal' was, maar dan vinden ze toch dat in beginsel de overheid baas is over je lichaam en gaan ze zo recht in tegen artikel 11 van de grondwet: https://www.d66.nl/actueel/d66-wil-donorkeuze-laten-registreren/
En dat is dan meteen ook het eerste en enige standpunt dat je ziet als je binnenkomt op d66.nl.
En de VVD beschuldigt links van potverteren terwijl ze het zelf ook doen. De PvdA beschuldigt PVV van het uitsluiten van mensen terwijl ze het zelf ook doen. SP beschuldigt rechts van egoisme terwijl ze het zelf ook zijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:15 schreef Nielsch het volgende:
De column toont aan dat Alexander Pechtold precies hetzelfde doet als waar hij zijn tegenstanders van beschuldigt. Ja, ook dat is niet wereldschokkend, dat weet ik, maar veel mensen hier gebruik dit argument bijvoorbeeld ook tegen Wilders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |