abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113170779
Hoi, ik heb al twee jaar lang een relatie. Het eerste half jaar ging het wel goed. We waren helemaal verliefd en kregen maar geen genoeg van elkaar. Hij ziet er ook heel leuk uit, charmant en is heel sociaal, iets wat ik erg miste in mijn vorige vriend. Dat maakte mijn huidige vriend ook zo aantrekkelijk. Ik ken hem al heel lang hij is een soort familie van me. Ik wis dus al dat hij gescheiden was en al een kind heeft, maar dat vond ik niet erg.

Na een half jaar betrapte ik hem erop dat hij contact zocht met andere vrouwen en ook met ze wilde afspreken, of dit ook echt gebeurd is kan ik niet zeggen. Een vrouw heeft me wel gezegd dat ze een keer afgesproken hebben..dit heeft mij heel erg geraakt ik vertrouwde hem niet meer, maar ik was nog zo weg van hem dat ik de relatie niet wilde beeindigen. Ik veranderde zelf ook, ik merkte dat ik heel angstig was en hem alleen maar wilde controleren. Dit vond hij niet leuk en we kregen er alleen maar ruzie over. Vlak daarna kwam ik erachter dat hij zich ingeschreven had op een datingsite en ook daar weer met andere vrouwen wilde afspreken. Ik heb hem daarop aangesproken, het werd een fikse ruzie maar ik heb nooit echt een duidelijke verklaring van hem gehad..

Op een gegeven moment was ik er echt klaar mee ik merkte ook dat mijn zusje, nichten en andere vriendinnen om mij heen mij niet meer steunde ze vonden dat ik weg moest gaan bij hem. Ik heb dit op een gegeven moment ook gedaan ik wilde echt mijn oude en rustige leven weer oppakken en er weer wat moois van proberen te maken. Ik merkte ook dat de relatie niet meer goed voor mij was als we ruzie hadden kon ik niks meer doen, ik kon mij niet meer concentreren voor mijn studie, wilde niks leuks gaan doen met mijn familie of vrienden het enige wat ik wilde was gewoon in mijn kamer rustig zitten of in bed gaan liggen en hopen dat hij nu niet iets geks zou uithalen in de tussentijd. Soms wachtte ik totdat hij me dan belde of ik belde hem zelf op. 9 van de 10 keer belde ik zelf en hij liet me toen altijd nog even zweten door heel gemeen te doen of nare opmerkingen te maken, ik probeerde altijd rustig te blijven omdat ik het graag goed wilde maken anders kon ik niet verder met normaal te functioneren.

Nadat ik er voor mezelf echt een punt achter had gezet. Kwam hij na 2 weken alsnog contact zoeken hij smeekte me om weer terug te komen en hij zei dat hij spijt had van alles en dat hij weet dat hij echt niet zonder me kan leven. We hebben eerder enkele breuks gehad, die duurde meestal max een week. In de tussentijd deed hij wel gewoon zijn ding, hij ging uit en had zelfs een tatoeage laten zetten. Terwijl ik in die periode echt in de put zat en niks wilde doen ik was helemaal down. Uiteindelijk ben ik toch bij hem terug gegaan, ik kan niet zonder hem lijkt wel.

Op een gegeven moment ging het weer goed tussen ons hij was heel lief en vertelde me alles stelde me gerust enz. Maar nu is het weer net als vroeger we krijgen weer steeds ruzie om de kleinste dingentjes en ik ben altijd de gene die fout zit volgens hem en ik moet het dus altijd goed maken en als ik dat dan doe. Dan zegt hij tegen mij ja ik hoor dit dus echt iedere week de maat is nu echt vol bij mij ik ben het en JOU echt helemaal zat. Hij heeft ook helemaal geen respect voor mij, hij scheldt me voor van alles en nog wat uit en slaat me ook. Ik kan er niet meer tegen, ik weet dat ik bij hem weg moet maar het lijkt alsof ik dat niet kan. De gedachte dat hij straks weer lekker vrijgezel is en misschien weer leuk met andere vrouwen gaat daten of iets serieus met een ander krijgt maakt me gewoon angstig. Ik heb over 1,5 week 3 tentamens en het lukt me maar niet om mij te concentreren..hij helpt me er ook niet bij hij is alleen maar met zijn eigen ding bezig en als ik hem dan bel om te vragen of hij alsjeblieft normaal wil doen omdat ik me anders niet kan concentreren neemt hij ook niet serieus het doet me allemaal zo'n pijn ik heb me nog nooit zo vreselijk gevoeld.

Ik probeer echt sterk te blijven en moet deze 1,5 week echt door en ik moet deze tentamens echt halen,..maar de situatie nu en hoe ik me nu voel is gewoon onhandelbaar voor mij geworden. Wat kan ik het beste doen, help me alsjeblieft.

[ Bericht 0% gewijzigd door sharonn_87 op 21-06-2012 00:20:43 ]
pi_113171175
Gelezen.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:02 schreef sharonn_87 het volgende:
Hij heeft ook helemaal geen respect voor mij, hij scheldt me voor van alles en nog wat uit en slaat me ook. Ik kan er niet meer tegen, ik weet dat ik bij hem weg moet maar het lijkt alsof ik dat niet kan.
:').

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2012 00:10:01 ]
  † In Memoriam † donderdag 21 juni 2012 @ 00:09:03 #3
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_113171182
Alinea's dus... anders begin ik er ook niet aan. Sorry :@
Are you fokking to me?
pi_113171269
Een vriend die je slaat? Wegwezen meisje!
pi_113171632
weten jullie hoe ik mijn tekst kan wijzigen, zodat ik er alinea's in kan plaatsen..?
pi_113171680
Hoi, ik heb al twee jaar lang een relatie. Het eerste half jaar ging het wel goed. We waren helemaal verliefd en kregen maar geen genoeg van elkaar. Hij ziet er ook heel leuk uit, charmant en is heel sociaal, iets wat ik erg miste in mijn vorige vriend. Dat maakte mijn huidige vriend ook zo aantrekkelijk. Ik ken hem al heel lang hij is een soort familie van me. Ik wis dus al dat hij gescheiden was en al een kind heeft, maar dat vond ik niet erg.

Na een half jaar betrapte ik hem erop dat hij contact zocht met andere vrouwen en ook met ze wilde afspreken, of dit ook echt gebeurd is kan ik niet zeggen. Een vrouw heeft me wel gezegd dat ze een keer afgesproken hebben..dit heeft mij heel erg geraakt ik vertrouwde hem niet meer, maar ik was nog zo weg van hem dat ik de relatie niet wilde beeindigen. Ik veranderde zelf ook, ik merkte dat ik heel angstig was en hem alleen maar wilde controleren. Dit vond hij niet leuk en we kregen er alleen maar ruzie over. Vlak daarna kwam ik erachter dat hij zich ingeschreven had op een datingsite en ook daar weer met andere vrouwen wilde afspreken. Ik heb hem daarop aangesproken, het werd een fikse ruzie maar ik heb nooit echt een duidelijke verklaring van hem gehad..

Op een gegeven moment was ik er echt klaar mee ik merkte ook dat mijn zusje, nichten en andere vriendinnen om mij heen mij niet meer steunde ze vonden dat ik weg moest gaan bij hem. Ik heb dit op een gegeven moment ook gedaan ik wilde echt mijn oude en rustige leven weer oppakken en er weer wat moois van proberen te maken. Ik merkte ook dat de relatie niet meer goed voor mij was als we ruzie hadden kon ik niks meer doen, ik kon mij niet meer concentreren voor mijn studie, wilde niks leuks gaan doen met mijn familie of vrienden het enige wat ik wilde was gewoon in mijn kamer rustig zitten of in bed gaan liggen en hopen dat hij nu niet iets geks zou uithalen in de tussentijd. Soms wachtte ik totdat hij me dan belde of ik belde hem zelf op. 9 van de 10 keer belde ik zelf en hij liet me toen altijd nog even zweten door heel gemeen te doen of nare opmerkingen te maken, ik probeerde altijd rustig te blijven omdat ik het graag goed wilde maken anders kon ik niet verder met normaal te functioneren.

Nadat ik er voor mezelf echt een punt achter had gezet. Kwam hij na 2 weken alsnog contact zoeken hij smeekte me om weer terug te komen en hij zei dat hij spijt had van alles en dat hij weet dat hij echt niet zonder me kan leven. We hebben eerder enkele breuks gehad, die duurde meestal max een week. In de tussentijd deed hij wel gewoon zijn ding, hij ging uit en had zelfs een tatoeage laten zetten. Terwijl ik in die periode echt in de put zat en niks wilde doen ik was helemaal down. Uiteindelijk ben ik toch bij hem terug gegaan, ik kan niet zonder hem lijkt wel.

Op een gegeven moment ging het weer goed tussen ons hij was heel lief en vertelde me alles stelde me gerust enz. Maar nu is het weer net als vroeger we krijgen weer steeds ruzie om de kleinste dingentjes en ik ben altijd de gene die fout zit volgens hem en ik moet het dus altijd goed maken en als ik dat dan doe. Dan zegt hij tegen mij ja ik hoor dit dus echt iedere week de maat is nu echt vol bij mij ik ben het en JOU echt helemaal zat. Hij heeft ook helemaal geen respect voor mij, hij scheldt me voor van alles en nog wat uit en slaat me ook. Ik kan er niet meer tegen, ik weet dat ik bij hem weg moet maar het lijkt alsof ik dat niet kan. De gedachte dat hij straks weer lekker vrijgezel is en misschien weer leuk met andere vrouwen gaat daten of iets serieus met een ander krijgt maakt me gewoon angstig. Ik heb over 1,5 week 3 tentamens en het lukt me maar niet om mij te concentreren..hij helpt me er ook niet bij hij is alleen maar met zijn eigen ding bezig en als ik hem dan bel om te vragen of hij alsjeblieft normaal wil doen omdat ik me anders niet kan concentreren neemt hij ook niet serieus het doet me allemaal zo'n pijn ik heb me nog nooit zo vreselijk gevoeld.

Ik probeer echt sterk te blijven en moet deze 1,5 week echt door en ik moet deze tentamens echt halen,..maar de situatie nu en hoe ik me nu voel is gewoon onhandelbaar voor mij geworden. Wat kan ik het beste doen, help me alsjeblieft.
pi_113171701
rechtsboven je post zit een knop 'edit je post' mits je geen adblockers heb.
  † In Memoriam † donderdag 21 juni 2012 @ 00:20:24 #8
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_113171759
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:17 schreef sharonn_87 het volgende:
weten jullie hoe ik mijn tekst kan wijzigen, zodat ik er alinea's in kan plaatsen..?
Kan met de editknop. Rechts bovenaan je eigen bericht staan icoontje, ga er eens over met je muis dan zie je wat ze betekenen. Als je de editknop aanklikt kan je je post wijzigen.
Are you fokking to me?
  donderdag 21 juni 2012 @ 00:21:05 #9
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_113171791
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:10 schreef alwaysonhold het volgende:
:Y Het is heel moeilijk, maar het beste is waarschijnlijk om er een punt achter te zetten.
Daar kom je vanzelf overheen, je denkt er minder aan dat hij leuke dingen doet, als je dat zelf ook doet.
Ga lekker stappen met je vriendinnen of kijk een filmpje bij je ouders.

Als je dan thuis komt, voel je je als het goed is iets beter en kun je je misschien beter concentreren op je studie.
Je kunt ook met klasgenoten studeren, dat kan motiverend werken.
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_113171794
oh dank jullie wel, volgens mij is het nu gelukt
  † In Memoriam † donderdag 21 juni 2012 @ 00:23:12 #11
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_113171909
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:21 schreef sharonn_87 het volgende:
oh dank jullie wel, volgens mij is het nu gelukt
Als je iemand zijn post wil quoten, zoals ik nu doe met jouw post... Dan klik je op het meest rechtse icoontje, ook rechts bovenaan, van het bericht dat je wil quoten. Dat spreekt gemakkelijker, dan weet die persoon ook dat jouw post een reactie is op de zijne/hare...
Are you fokking to me?
pi_113172003
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:23 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Als je iemand zijn post wil quoten, zoals ik nu doe met jouw post... Dan klik je op het meest rechtse icoontje, ook rechts bovenaan, van het bericht dat je wil quoten. Dat spreekt gemakkelijker, dan weet die persoon ook dat jouw post een reactie is op de zijne/hare...
Ohja Dankjewel Marie30, ik ben nog niet zo bekend met het communiceren via een forum :)
pi_113172421
quote:
Dit...wegwezen. Klinkt niet als een gezonde relatie. En als jij niks doet is de kans groot dat hij alleen maar meer misbruik van je maakt.
pi_113172982
Waarom de vraag stellen, als je het antwoord ook weet.
pi_113173070
Kies voor jezelf. Je bent beter af zonder hem, sterk zijn. En deel het met je vriendinnen/familie dat je bij hem weg gaat, wat zij al zo lang wilden dat je zou doen, dus misschien zullen ze je dan steunen. Kan je vast gebruiken. :)
pi_113174513
quote:
Hallon!
pi_113174533
Weg nu het nog kan
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 21 juni 2012 @ 03:20:31 #18
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_113175412
Het is echt heel simpel: Het advies dat jij aan iemand in zo een situatie zou geven, alleen moet je het nu zelf doen.
  donderdag 21 juni 2012 @ 04:06:09 #19
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_113175512
Geil he zon man die je slaat? Die geen respect voor je heeft Heerlijk.

Onee toch niet, oprotten bij die bosmongool.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_113175537
Zwak dat je bij zo'n man blijft. Is het onzekerheid? Angst? Jammer. De reacties dat je weg moet wezen hebben geen zin, dat weet je zelf namelijk ook wel, geef je zelf ook aan, maar, je blijft toch bij hem.

Uiteraard is dat dan ook jouw eigen keuze en zijn de consequenties voor jezelf. Hoe hard het ook klinkt. Jij laat je zo behandelen. Of je gaat weg en zoekt hulp (aangezien je anders gewoon weer met zo'n soort man gaat) of je accepteert het en zeurt niet.
  donderdag 21 juni 2012 @ 04:32:37 #21
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113175540
Bij hem weggaan. Dit soort mannen verandert niet. Ze zijn even lief als ze je terug willen winnen, maar dat lieve blijft niet.
Kun je anders niet naar je ouders toe om te leren voor je tentamens?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  donderdag 21 juni 2012 @ 04:36:20 #22
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_113175545
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 04:28 schreef Ziba het volgende:
Zwak dat je bij zo'n man blijft. Is het onzekerheid? Angst? Jammer. De reacties dat je weg moet wezen hebben geen zin, dat weet je zelf namelijk ook wel, geef je zelf ook aan, maar, je blijft toch bij hem.

Uiteraard is dat dan ook jouw eigen keuze en zijn de consequenties voor jezelf. Hoe hard het ook klinkt. Jij laat je zo behandelen. Of je gaat weg en zoekt hulp (aangezien je anders gewoon weer met zo'n soort man gaat) of je accepteert het en zeurt niet.
Precies, en daarnaast, een foute kerel trek je niet aan, die zoek je op.
pi_113175552
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:18 schreef sharonn_87 het volgende:
Hij heeft ook helemaal geen respect voor mij, hij scheldt me voor van alles en nog wat uit en slaat me ook.
je weet niet wat je moet doen?
groei eens wat respect voor jezelf. ga weg, ga zitten janken en bang zijn zonder hem, en ga daarna verder met je leven. je gaat je toch niet laten slaan, echt hoor. wake the fuck up.
pi_113175887
Slappe vrouwen zoals jij :{w

Durf eens een beslissing te nemen en kap er gewoon mee. Dit is toch niet gezond. Afhankelijk zijn van zo'n kerel :')
pi_113176814
Wat een loser is die vent van jouw :')

Wegwezen dus...
Playing guitar is a religion.
pi_113176854
TS, waarom kan je niet tegen het beeld dat je krijgt als je vriend vrijgezel is? Ik neem aan dat elke keer als je ruzie hebt en hij jou slaat, elke irritatie dat je dan minder voor elkaar voelt.

Waarom slaat hij jou? En wanneer, hoe lang, hoe hard?
Waarom laat je je slaan? Wat doe je in zo'n situatie? Heb je al eens gevraagd waarom hij je slaat en waarom hij blijkbaar denkt dat hij dat recht heeft?

Verder denk ik inderdaad net als de rest van heel fok dat je beter af bent zonder hem. Al het begin is moeilijk. Mocht.. je toch verder willen, dan zou ik hem aanraden om naar een psycholoog te gaan vanwege zijn losse handjes. Of een relatietherapeut (let wel op dat die redelijk duur zijn per uur.. heb je zin om daar nog geld aan uit te geven? is het het wel waard?)

Als je thuis niet kan studeren, kan je misschien bij studiecentrums gaan zitten, of bij vriendinnen. Misschien buiten ergens in een park? Heeft je school geen studieruimte?

Waarom vind je het okay om door te blijven gaan als hij meerdere malen contact zoekt met andere vrouwen? Wie zegt dat hij niet buiten de deur neukt als jij weg bent..
Hai :D
pi_113177047
Zo snel mogelijk weg daar!

Schakel je vriendinnen & familie in als dat nodig is.

Puur gebaseerd op je OP kan ik niks anders bedenken.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_113177060
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:02 schreef sharonn_87 het volgende:

Wat jij beschrijft klinkt niet echt als een "relatie" van gelijkwaardig niveau. Jij steekt er zo te horen meer energie in dan dat hij dat doet. En ongeacht wie er in een relatie een account aanmaakt op een datingsite is werkelijk waar een triesteling :') Probeer zo snel mogelijk van hem af te komen, want wat je hier beschrijft klinkt als een (sneue)man die door het leven gaat als een eikel in het kwadraat. Succes TS :*
pi_113198554
Bedankt voor jullie reacties, ik heb het ook te ver laten komen. Hij is echt alleen maar met zich zelf bezig merk ik ook..ik vraag hem bijvoorbeeld hoe het gegaan is op zijn werk enz. en hoe zijn dag is gegaan..maar hij vraagt mij helemaal niks terug over hoe het studeren gaat of wat dan ook..hij is zelf niet geschoold en ik zit op de universiteit dus ik dacht altijd dat hij zich daardoor een beetje klein voelde..hij had ook ooit een opmerking gemaakt van ja jij gaat naar de unoversiteit blablabla (alsof je dan gelijk super slim bent maargoed) vandaar dat ik ook niet meer veel over mezelf en mijn studie ging praten..maar nu merk ik gewoon dat hij dat juist prima vind dat het alleen maar om hem gaat..ik heb mezelf echt verwaarloods in deze relatie en ik wil echt als deze tentamens voorbij zijn er een punt achter zetten voor hem zal het misschien uit de lucht komen vallen en hij zal me dan niet serieus gaan nemen..en weer denken dat het weer even een break zal zijn..ik hoop echt dat het allemaal goed zal aflopen..
pi_113198874
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 08:57 schreef PixieDot het volgende:

Waarom slaat hij jou? En wanneer, hoe lang, hoe hard?
Waarom laat je je slaan? Wat doe je in zo'n situatie? Heb je al eens gevraagd waarom hij je slaat en waarom hij blijkbaar denkt dat hij dat recht heeft?

Als we discussies hebben of hij voelt zich in een hoekje gedrukt en kan zich niet meer verder verwoorden dan begint hij opeens te slaan, in mijn gezicht. Hij doet het altijd thuis dit is nu ongveer een jaar aan de gang. Als dat gebeurd loop ik weg maar hij komt achter me aan hij wil dat ik hem dan aankijk en wil dan verder met me praten. Ik probeer dan ook het gesprek verder te voeren maar zodra hij vind dat ik een grote mond heb of te hard schreeuw dan gaat hij me weer slaan. Hij knijpt me vaak heel hard in mijn arm of doet zo met een vuist tegen mijn armen en trekt aan mijn haar..soms kan ik het echt niet meer aan en van woede duw ik hem weg en probeer ik terug te slaan..ik heb hem heel vaak hierover aangescproken maar hij zegt dan ja dan moet je me niet gek maken en ervoor zorgen dat ik niet boos word..ik wil dan niet weer een discussie gaan voeren want ik praat met hem hierover wanneer het weer een beetje goed gaat..ik wil de sfeer dan niet weer verpesten
pi_113198987
ZET. ER. NU. EEN. PUNT. ACHTER.
pi_113199002
Als ik dit zo lees heb ik zelf het idee dat hij vind dat alles om hem draait en hij jou een beetje gebruikt totdat er iets "leukers" op zijn pad komt. Ik zou zeggen wegwezen want op deze manier wordt je alleen maar meer teleurgesteld.

Verder in je laatste post lees ik dat jij bewust niet meer over je studie praat omdat hij niet heel hoog geschoold is en jij wel. Dat wordt, mits jullie bij elkaar blijven, in de toekomst toch ook niet veel anders? Ik weet niet wat je studeert en wat voor werk hij doet maar als hij vuilnisman is en jij studeert rechten en dat is nu al een probleem dan wordt dat echt niet beter als jij straks advocaat ofzo wordt en hij nog steeds vuilnisman is. Nog los van het feit dat je dan een paar keer zoveel verdient als hij. Volgens mij wordt deze meneer dan nog meer in zijn eer aangetast. En gaat nog vreemder gedrag vertonen.
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:36:06 #33
276761 Vaith
Moet nog een paradox oplossen
pi_113199101
Je weet volgens mij precies wat er moet gebeuren...

Het is mij onduidelijk wat je nou precies van ons wil weten.
Nog steeds op zoek naar een oplosbare paradox. Mijn paradox is als volgt; ''als ik deze paradox oplos heb ik mijn paradox opgelost'' dus als de paradox van mijn paradox is opgelost heb ik mijn doelstelling behaald.
pi_113202448
Zulke dingen ontstaan geleidelijk en hoe langer je in een patroon zit hoe moeilijker het is om te doorbreken. Mensen die roken bijvoorbeeld, die weten dat het niet goed is maar kunnen dan niet stoppen. Bij een relatie spelen er nog veel meer patronen.

quote:
Goedenavond, bij huiselijk geweld wordt er vaak alleen maar gedacht aan vrouwen en mannen die door hun echtgenoot of echtgenote geslagen en geschopt worden. Emotionele mishandeling is geen zichtbare mishandeling, maar een mishandeling met zeer verstrekkende gevolgen.
Door een diep geworteld minderwaardigheidsgevoel van de mishandelaar, worden de waardeloze gevoelens van deze persoon vaak geprojecteerd op hun partner.

Zolang de verliefdheid hevig aanwezig is, lijkt er niet veel mis te zijn met de relatie, totdat de verliefdheid over begint te gaan en het echte leven weer begint. De mishandelaar begint zijn/haar onmingevoelens af te reageren op de partner. Door te manipuleren, te zwijgen, te liegen, alles om te draaien weet hij/zij de eigenwaarde van hun partner te vergruizen. De neerwaartse spiraal is ingezet voor het slachtoffer. Vaak beseft het slachtoffer niet eens dat hij of zij mishandeld wordt. De mishandelaar weet het slachtoffer te overtuigen dat hij/zij de geweldigste partner voor het slachtoffer is. Ze zijn in staat om op een subtiele manier het slachtoffer het gevoel te geven dat het slachtoffer degene is waardoor er problemen ontstaan. De mishandelaar is niet in staat om zijn/haar eigen tekortkomingen te zien en te corrigeren. Het slachtoffer zoekt de schuld binnen zijn of haar gedrag. Had ik het maar zo gedaan of had ik dat maar gezegd of niet gezegd…….Je voelt je vaak slecht omdat jij je partner boos hebt gemaakt. Angsten beginnen een grote rol te spelen bij het slachtoffer.

• Je durft bijna geen afspraken te maken met vrienden omdat je niet kunt inschatten hoe dan de stemming van je partner is.
Je weet nooit precies wat je moet zeggen tegen je partner om het hem/haar maar naar de zin te maken.
• Je voelt je verplicht om je partner zoveel mogelijk complimentjes te geven.
Je voelt je alleen maar gelukkig als je partner een goeie dag heeft.
Je vind het niet erg om alles in werking te stellen om het je partner naar de zin te maken, om conflicten te voorkomen.
• Je bent zelf wel bereid om uren op je partner te moeten wachten, maar je partner niet op jou..
Je gevoel van eigenwaarde wordt tot ver onder het nulpunt gebracht.
Je bent altijd bereid om ruzies weer bij te leggen, ook al moet je hier om bidden en smeken.
• Je kunt geen afspraken maken met je partner, want deze zal zich er niet aan houden.
• Je kunt het nooit goed genoeg doen.
Jij bent altijd de schuldige van alle ruzies.
• Je wordt tijdens het vrijen afgewezen of gedwongen handelingen te doen die je niet wilt.
• Je wordt geïsoleerd, goed functionerende mensen worden buiten de deur gehouden
• Je mag niet buitenshuis werken of je moet juist volledig de kost verdienen zodat hij of zij niets hoeft te doen..
• Voor de buitenwereld lijkt je relatie heel normaal.
• Je voelt diep in jezelf dat deze relatie niet juist en goed is, maar je hebt er alles voor over dat het wel goed lijkt te zijn.
Je stapt in de trein van hoop. Hopen dat het ooit nog goed zal komen.

Zo zijn er nog wel veel meer punten op te noemen die bij emotionele mishandeling horen. Besef heel goed, als jijzelf slachtoffer bent van emotionele mishandeling, dat je partner het nooit zal toegeven of beseffen wat hij of zij doet en zal blijven zeggen dat jij het probleem bent en dat jij hulp nodig hebt. Daar kan ik hem of haar gelijk in geven, want niemand hoeft in een dergelijke relatie te verkeren. Nog niet eens voor een dag!

Heb jezelf lief en neem het lef om hulp te zoeken. Een relatie moet juist opbouwend zijn, waarin liefde en respect niet verdiend hoeven te worden, maar altijd aanwezig is.
http://www.jijveilig.nl/

[ Bericht 1% gewijzigd door sientelo op 21-06-2012 20:08:54 ]
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 20:00:41 #35
9859 crew  Karina
Woman
pi_113203002
Schelden en slaan :{ Wegwezen bij die vent. En als het even kan zou ik nog aangifte doen ook tegen hem eerlijk gezegd.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_113207000
Je moet hem niet bellen of hij normaal moet doen, je moet hem de komende weken links laten liggen, helemaal geen contact hebben en je volledig op je tentamens concenteren. Laat je relatie voor nu even wat het is, want het is enorm zonde wanneer je door zo'n loser je tentamens niet haalt. Dat is voor nu het belangrijkste, al het andere niet. Je hebt maar 1.5 week, het is erg kort maar niet onmogelijk. Pep jezelf op en ga daarvoor! Wordt je er gelukkiger van wanneer je die niet haalt? Lijkt me niet, en dus moet je daar nu beginnen.

Als dit topic na je tentamens nog leeft, wil ik best een reactie geven op de rest van het verhaal. Maar nu zijn die tentamens gewoon het belangrijkste.
pi_113210820
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:05 schreef Miracle_Drug het volgende:
Je moet hem niet bellen of hij normaal moet doen, je moet hem de komende weken links laten liggen, helemaal geen contact hebben en je volledig op je tentamens concenteren. Laat je relatie voor nu even wat het is, want het is enorm zonde wanneer je door zo'n loser je tentamens niet haalt. Dat is voor nu het belangrijkste, al het andere niet. Je hebt maar 1.5 week, het is erg kort maar niet onmogelijk. Pep jezelf op en ga daarvoor! Wordt je er gelukkiger van wanneer je die niet haalt? Lijkt me niet, en dus moet je daar nu beginnen.

Als dit topic na je tentamens nog leeft, wil ik best een reactie geven op de rest van het verhaal. Maar nu zijn die tentamens gewoon het belangrijkste.
Dankjewel, ik probeer mij nu ook echt te concentreren op mijn tentamens en ik lees de reacties op deze pagina wel een paar keer door, ik krijg er op de één of andere manier kracht uit. Na mijn tentamens ga ik hier zeker wat aandoen. Ik weet dat het niet goed meer is, heel erg bedankt voor jullie reacties.
pi_113211881
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:33 schreef kijkmij het volgende:
Als ik dit zo lees heb ik zelf het idee dat hij vind dat alles om hem draait en hij jou een beetje gebruikt totdat er iets "leukers" op zijn pad komt. Ik zou zeggen wegwezen want op deze manier wordt je alleen maar meer teleurgesteld.

Als ik dit zo lees dan doet het me echt verschrikkelijk pijn..ik wil er niet aan toegeven maar volgens mij is het wel zo..ik merk aan mezelf dat ik eerder zwak hiervan wordt en heel erg verdrietig dan dat ik er juist heel boos om wordt en denk wacht maar zo kan je niet met mij omgaan! En ik wil dat so graag ik wil juist so denken..geen verdriet meer maar kracht
pi_113212293
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:18 schreef sharonn_87 het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees dan doet het me echt verschrikkelijk pijn..ik wil er niet aan toegeven maar volgens mij is het wel zo..ik merk aan mezelf dat ik eerder zwak hiervan wordt en heel erg verdrietig dan dat ik er juist heel boos om wordt en denk wacht maar zo kan je niet met mij omgaan! En ik wil dat so graag ik wil juist so denken..geen verdriet meer maar kracht
Ga je nu eerst, zoals iemand anders ook al zei, gewoon op je studie storten de komende weken en denk er dan nog eens over na. Probeer even afleiding in je studie te vinden.

Maar persoonlijk denk ik dat hij echt niet veranderd. Als hij je nu al slaat, achter je rug afspreekt en bij een beetje ruzie direct begint te schelden wordt dat er niet beter op.
pi_113221994
Een partner die je slaat is überhaupt belachelijk en dien je gewoon niet te accepteren als je enig zelfrespect hebt! Hij houdt niet van je. Wegwezen en vergeten dit agressief stuk stront.

Of natuurlijk lekker naïef zijn en blijven hangen in deze relatie. Maar ik zou het je niet aanraden.
pi_113222038
Ik heb dit geprobeerd te snellezen, maar dat ging niet zo goed.
pi_113222945
Ik heb mijn vrouw één keer geslagen in de méér dan 12 jaar dat we samen zijn. Ze bleef mijn vingers kraken terwijl ik dat helemaal niet fijn vind/vond en het deed nog pijn ook. Na +-100 waarschuwingen zonder gevolg, die ze volledig in de wind sloeg heb ik haar hardhandig tegen de grond geslagen. Wie niet horen wil moet xxx

Maar dat is dus 1 MAAL, in 12 jaar !! En ik had een reden. Ze deed me pijn en negeerde mij volledig. Dat doe je niet! Dat je een vrouw niet mag slaan is een mythe en als je daaraan toegeeft dan is het de vrouw die de man elke dag bont en blauw slaat (Vrouwen kunnen ook geweldadig zijn hoor! En sommige vrouwen misbruiken deze mythe om hun man fysiek geweld aan te doen ..). Maar .. je moet het wél zoveel mogelijk vermijden.

In normale omstandigheden sla je een vrouw niet. Iemand die bij de minste ruzie je slaat, moet je laten vallen. Ik zal je nog iets zeggen: Ga je toch door met deze man, en je trouwt met hem, dan slaat hij je elke dag bont en blauw. Verlaat hem nu het nog kan, hij is niet goed voor je.
pi_113223081
Woon je met hem samen?

Voor je studie, is het dan misschien fijn om een weekje bij vriendinnen/familie te zitten om te leren en je te concentreren?

En ook je vrienden/familie inlichten over de situatie, die nemen het echt voor je op, misschien kan je daar ook kracht uit putten om te stoppen met de relatie.

Iig suc6
~ Bonito La Risa ~
  vrijdag 22 juni 2012 @ 08:36:22 #44
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_113223153
My god, dit kon ik wel zijn 2 jaar geleden :o De afspraken (met hoeren in mijn geval, maar hij was niet geweest..) de datingsite etc, al is het slaan bij ons bij 1x gebleven. Ik kan je maar 1 tip geven: kies voor jezelf...je gaat er helemaal aan onderdoor...ik kan het weten. Ik heb er 1,5 jaar over gedaan om er overheen te komen incl therapie. Sterkte meid :*
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  vrijdag 22 juni 2012 @ 09:12:28 #45
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_113223779
Zo iemand geef je aan bij de politie.
En zorg dat je zo snel mogelijk vertrekt.
Je moeder is een hamster
pi_113224862
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 19:50 schreef sientelo het volgende:
Zulke dingen ontstaan geleidelijk en hoe langer je in een patroon zit hoe moeilijker het is om te doorbreken. Mensen die roken bijvoorbeeld, die weten dat het niet goed is maar kunnen dan niet stoppen. Bij een relatie spelen er nog veel meer patronen.

[..]

http://www.jijveilig.nl/
Idd, wegwezen, voor het te laat is.
Nu is dat misschien moeilijk, maar over 5 jaar is het nog moeilijker. Deze jongen behandelt je als stront en dat moet je echt niet toelaten.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_113225863
Misschien is het een idee om tijdelijk bij je ouders in te trekken, hen de situatie uit te leggen en steun vragen. Dan heb je rust, die knakker komt het huis niet in en je kunt gewoon je eigen gang gaan. Plus als je wel heimwee naar hem hebt kun je je ouders om hulp vragen.

Of is dit geen optie?
pi_113225943
Vrouwen slaan watje dat het is. :')
  vrijdag 22 juni 2012 @ 14:10:06 #49
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_113234768
Het gebeurt omdat je het laat gebeuren. Kennelijk heeft zijn gedrag geen consequenties. Je had naar je vrienden en familie moeten luisteren. Er is geen andere oplossing dan weggaan, en het is zelfs onzin om daar langer dan tien minuten mee te wachten, juist zeker als je examens hebt. Elke vorm van uitstel is niets dan een uitvlucht van jou omdat je irreele angst groter is dan je verstand.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_113235545
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:36 schreef Vaith het volgende:
Je weet volgens mij precies wat er moet gebeuren...

Het is mij onduidelijk wat je nou precies van ons wil weten.
ze zoekt de kracht om wat te doen, praten helpt dan misschien.

ga dr niet meer over nadenken, ga gewoon weg bij hem. zeg maar dat je niks meer voor hem voelt, of wat dan ook, maakt niet uit, en vertrek, en ga nooit meer terug.
als je blijft doe je jezelf alle ellende aan, je weet best dat het niet normaal is. die gast is een klootzak.
pi_113235819
Dankjullie wel, ik voel me ook sterker worden door de vele reacties. Ik heb net een uur strak geleerd, ik neem nu ff pauze en ga straks weer verder. Heel erg bedankt voor jullie woorden
pi_113238303
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:34 schreef sharonn_87 het volgende:
Dankjullie wel, ik voel me ook sterker worden door de vele reacties. Ik heb net een uur strak geleerd, ik neem nu ff pauze en ga straks weer verder. Heel erg bedankt voor jullie woorden
Goed zo! Uurtje leren, uurtje pauze.. Probeer zo gezond mogelijk te leven (gezond eten, voldoende uurtjes slaap pakken), en neem op tijd je rust. Alleen maar blokken is ook niet goed. Ik weet niet of je verder nog plannen hebt voor dit weekend? Ontspanning is ook belangrijk, frisse neus halen tijdens een wandeling misschien..

Geloof in jezelf, dan ben al goed op weg ^O^
pi_113265650
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:34 schreef sharonn_87 het volgende:
Goedzo. Uiteindelijk moet je voor jezelf kiezen, je eigen gezondheid, je eigen leven, je eigen toekomst en je eigen geluk en boven alles je eigenwaarde.

Ik zie dit zo ontzettend vaak, vrouwen die zich als oud vuil laten behandelen maar uit een soort afhankelijkheidssyndoorm, verlatingsangst, algehele angst of het niet alleen durven zijn er in blijven hangen.

Terwijl als je als vrijgezel ooit een video voorgeschoteld had gekregem met een onmogelijke scheldende en vrouwenslaande kerel met daarna de vraag of je ook maar met 'm zou willen daten, dan was je antwoord nee geweest. Dan verdient ie jou nu toch absoluut niet als vriendin?

Waar jij iig nu aan moet denken is jezelf.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 02:33:14 #54
366612 missrose.
Heartless 'nd Mean
pi_113265805
Lieve meid, zulke mensen zijn jouw aandacht niet waard. Ik begrijp dat het moeilijk is maar je moet toch echt bij hem weg gaan. Een vriend die je uitscheld en ook nog eens losse handjes heeft moet echt een steniging krijgen, wat een lul zeg! En je moet niet naar z'n zoetsappige verhalen luisteren over dat hij 100% gaat veranderen en het niet meer gaat doen, want geloof me 9 van de 10 keer komt hij z'n belofte toch niet na. Gatverdamme wat een klootzak is jouw vriend.

Ik zeg dumpen die handel en zo snel mogelijk. Genoeg vissen op het platteland.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 06:43:29 #55
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_113266528
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 02:18 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Goedzo. Uiteindelijk moet je voor jezelf kiezen, je eigen gezondheid, je eigen leven, je eigen toekomst en je eigen geluk en boven alles je eigenwaarde.

Ik zie dit zo ontzettend vaak, vrouwen die zich als oud vuil laten behandelen maar uit een soort afhankelijkheidssyndoorm, verlatingsangst, algehele angst of het niet alleen durven zijn er in blijven hangen.

Terwijl als je als vrijgezel ooit een video voorgeschoteld had gekregem met een onmogelijke scheldende en vrouwenslaande kerel met daarna de vraag of je ook maar met 'm zou willen daten, dan was je antwoord nee geweest. Dan verdient ie jou nu toch absoluut niet als vriendin?

Waar jij iig nu aan moet denken is jezelf.
Ja maar... dat soort mannen zijn zo spannend!!!!! Ik kom net thuis van een avondje stappen. Was op een gegeven moment wat uit mijn hum en was daardoor nogal wat bot tegen 2 dames. Vinden ze je ineens erg leuk en zijn ze niet weg te slaan :'( :'( . Wat is dat toch met sommige vrouwen? Lijkt net omgekeerde wereld. Ik vind het nogal triest.
  Moderator zaterdag 23 juni 2012 @ 10:57:55 #56
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_113268796
Hij slaat je en jij bent nog bij hem? wat de rest hier al heeft gezegd; maken dat je weg komt.

Overigens, 'na de tentamens ga ik bij 'm weg'. Ik neem aan dat je bedoeld dat je na je tentamens dat hem wil vertellen?

Dan zou ik de insteek voor jezelf maken (misschien geeft dat je wat kracht) dat je op dit moment al bij 'm weg bent, maar dat je dat alleen nog maar even aan hem moet vertellen. En daar hoef je niet eens voor bij 'm te zijn.

Normaal gesproken zou ik 't nogal zwak vinden om een relatie op afstand te beeindigen maar in dit geval lijkt me dat gezonder. Wat ik me wel afvraag; als hij je slaat..zijn daar nooit euh...resultaten van zichtbaar? Ik bedoel, je ouders, vrienden, broer/zus, weten die hiervan of hebben ze vermoedens doordat ze blauwe plekken zien ofzo, of gewoon iets aan je merken? Wat zijn hun reacties?

Ik zou zeggen dat de laatste keer dat je hem zag ook de laatste keer is geweest dat je hem zag wat jou betreft. Ik weet niet of je op jezelf woont ofzo, maar gezien zijn losse handjes zou ik zelfs overwegen om, als je hem hebt medegedeeld dat jullie klaar zijn, niet in je eigen huis/kamer/whatever te blijven, maar naar je ouders te gaan, of naar vrienden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_113582700
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
Hij slaat je en jij bent nog bij hem? wat de rest hier al heeft gezegd; maken dat je weg komt.

Overigens, 'na de tentamens ga ik bij 'm weg'. Ik neem aan dat je bedoeld dat je na je tentamens dat hem wil vertellen?

Dan zou ik de insteek voor jezelf maken (misschien geeft dat je wat kracht) dat je op dit moment al bij 'm weg bent, maar dat je dat alleen nog maar even aan hem moet vertellen. En daar hoef je niet eens voor bij 'm te zijn.

Normaal gesproken zou ik 't nogal zwak vinden om een relatie op afstand te beeindigen maar in dit geval lijkt me dat gezonder. Wat ik me wel afvraag; als hij je slaat..zijn daar nooit euh...resultaten van zichtbaar? Ik bedoel, je ouders, vrienden, broer/zus, weten die hiervan of hebben ze vermoedens doordat ze blauwe plekken zien ofzo, of gewoon iets aan je merken? Wat zijn hun reacties?

Ik zou zeggen dat de laatste keer dat je hem zag ook de laatste keer is geweest dat je hem zag wat jou betreft. Ik weet niet of je op jezelf woont ofzo, maar gezien zijn losse handjes zou ik zelfs overwegen om, als je hem hebt medegedeeld dat jullie klaar zijn, niet in je eigen huis/kamer/whatever te blijven, maar naar je ouders te gaan, of naar vrienden.
Bedankt Coolguy, ja je hebt gelijkt ik moet nu al mezelf mentaal erop voorbereiden dat ik bij hem weg ben. Ik wil het inderdaad na mijn tentamens aan hem vertellen. Volgend week donderdag is mijn laatste tentamen..ik hou me nu ook veel minder bezig met hem en zoek geen contact. Hij merkt dit en is afgelopen dinsdag naar mijn huis gekomen. Hij stond inneens voor de deur te bonken dat ik open moest doen..ik was echt geschrokken en heb toen de deur opengedaan hij begon me gelijk te slaan en wilde mijn telefoon controleren hij snapte mijn gedrag niet en dacht dat ik met iemand anders aan het flirten/praten was. Hij had mijn telefoon afgepakt en begon alles te checken het was echt een hel. Daarna sloeg hij inneens om en begon te huilen en me vast te houden en me te smeken dat ik niet bij hem weg moet gaan..hij heeft zijn leven aan mij gegeven en ik mag niet weglopen..dat is wat hij zei. Ik heb hem toen gezegd dat ik nergens aan wil denken alleen maar aan mijn tentamens die zijn voor mij nu belangrijker. Hij is toen weggegaan, sindsdien doet hij heel lief en vraagt me steeds hoe het met leren gaat..ik ben er nu inmiddels wel achter dat hij dit alleen maar doet om mij terug te winnen en uiteindelijk weer de oude wordt..ik vind het best moeilijk als ik eerlijk ben maar ik probeer dat steeds tegen mezelf te zeggen dat zijn gedrag maar tijdelijk is..ik moet echt mijn tijd besteden aan het studeren.

Om te voorkomen dat hij weer plotseling voor mijn deur staat reageer ik nu wel op zijn telefoontjes en probeer ik normaal te doen..ik ben alleen echt bang hoe het straks allemaal gaat lopen..ik denk ook dat ik het niet persoonlijk kan uitmaken, en ik ben ook echt bang dat als ik hem dat heb verteld dat ik niet meer verder wil dat hij me dan niet zomaar gaat loslaten.dat hij dinsdag ook nog tegen me gezegd..

Ik vind het best eng en ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dit het beste kan aanpakken nu..
pi_113584574
Sorry hoor, deurbel stekker eruit, ander telefoonnummer, nieuw slot op de deur, die lulhannes eruit en leren als een gek. Als je hem nu niet kan loslaten, is er ook geen periode na je studie. Leren is geen excuus om je in elkaar te laten slaan.

wakker worden, heb net het topic doorgelezen en zou bijna denken dat het trol is.

Als het echt serieus is, letterlijk en figuurlijk stekker eruit.
pi_113584796
Ik zou vooral blijven, klinkt als de perfecte relatie O+

Even serieus.. Weggaan. Nu meteen. Is echt het enige juiste besluit.
pi_113584836
NVM verkeerde topic.

[ Bericht 95% gewijzigd door richard_prf op 30-06-2012 16:04:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')