abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113481076
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:41 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Voor zij die zeggen dat Jezus Christus uniek was, dit is een leugen:

Jezus Christus is de enige die de messiaanse profeties vervult en daarmee wel degelijk uniek. Geen krishna of mithras heeft dat gedaan. Dit wijst op de exclusiviteit van Jezus als messias.
pi_113481258
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:11 schreef kleinduimpje3 het volgende:
De gechannelde Jezus zegt ook een paar dingen over gnosis, wat de kern wel raakt volgens mij:

[..]

http://www.askrealjesus.nl/node/644

Bovendien zegt Jezus in Lucas 11:

52 Wee jullie wetgeleerden, want jullie hebben de sleutel tot de kennis weggenomen; zelf zijn jullie niet binnengegaan, en anderen die wel binnen wilden gaan hebben jullie tegengehouden.

Kennis is hier de vertaling van het Griekse woord gnosis.
Dus omdat het woordje 'kennis' gebruikt wordt, is Jezus een gnosticus?
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:24:27 #203
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113481270
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jezus Christus is de enige die de messiaanse profeties vervult en daarmee wel degelijk uniek. Geen krishna of mithras heeft dat gedaan. Dit wijst op de exclusiviteit van Jezus als messias.
In de Koran staan ook profetieën die van toepassing kunnen zijn op deze tijd. Dat is dus een flutargument.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_113481311
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:24 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

In de Koran staan ook profetieën die van toepassing kunnen zijn op deze tijd. Dat is dus een flutargument.
Over welke profeties heb ik het?
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:30:22 #205
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113481667
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je hebt niet de moeite genomen om op te zoeken waar zij dat vandaan hebben gehaald? Je denkt dat de makers van de site het verzonnen hebben?

Ik heb nog gekeken, maar ik kan geen betrouwbare bron terug vinden. Ik heb een betrouwbare bron nodig, niet een bijbelboek.

quote:
Die site is de enige die het zegt omdat je niet verder hebt gekeken of het elders ook staat. Maar jij bent de wetenschapper, dus ik ga het niet voor je voorkauwen, zoek zelf de bron op.

Heb ik wel gedaan, die site is de enige die dat zegt als ik erop zoek.

quote:
Ik heb me hier inderdaad vergist bij het vertalen van een engels stuk.
Wat er stond is dat de steun voor die werken veel later pas is gegeven. Lang na het vaststellen voor de canon. Dus dat ten tijde van het vaststellen van de canon en daarvoor, al die boeken inderdaad geschreven en ook bekend waren bij de kerkvaders en bisschoppen en dergelijke. En dat ze toen al door hen verworpen werden. Er was dus geen sprake van zomaar uitkiezen. Men verwierp ze op basis van criteria. Als we dezelfde criteria vandaag de dag toe zouden passen, zouden we tot dezelfde conclusies komen: in de prullenbak ermee.
Dat kan, vergissingen maken we allemaal.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:31:24 #206
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113481728
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Over welke profeties heb ik het?
Je draagt profetieën aan als argument, maar moslims hebben die ook en hún profetieën zijn óok van toepassing op deze tijd, als je erin leest wat je erin wil lezen, wat ook zo is bij bijbelse profetieën, dáarom is dat geen goed argument. Die profetieën zijn niet uniek, want de moslims hebben ook profetieën.
pi_113481739
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:30 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik heb nog gekeken, maar ik kan geen betrouwbare bron terug vinden. Ik heb een betrouwbare bron nodig, niet een bijbelboek.

Heb ik wel gedaan, die site is de enige die dat zegt als ik erop zoek.
Dan zoek je niet goed genoeg.

quote:
Dat kan, vergissingen maken we allemaal.
Dat weet ik.
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:31:54 #208
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113481760
Daarnaast maken de joden duidelijk dat christenen zeer veel dingen krom trekken om die profetieën op Jezus te laten slaan.
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:34:28 #209
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113481935
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dan zoek je niet goed genoeg.

http://www.freerepublic.com/home.htm is ook geen objectieve en betrouwbare site.

quote:
Dat weet ik.
Misschien had ik beter ook mijn verontschuldigingen kunnen aanbieden, het was geen leugen, maar zo komt het op het eerste gezicht wel over als dingen gezegd worden die in je voordeel zijn.
pi_113481982
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Je draagt profetieën aan als argument, maar moslims hebben die ook en hún profetieën zijn óok van toepassing op deze tijd, als je erin leest wat je erin wil lezen, wat ook zo is bij bijbelse profetieën, dáarom is dat geen goed argument. Die profetieën zijn niet uniek, want de moslims hebben ook profetieën.
Waarom geef ik dat argument?

Welke profeties bedoel ik?

Waaruit zou blijken dat die profeties iets van bewijs zijn in vergelijking met andere profeties van andere heilige boeken?

2/3 van de bijbel is profetie.

Ik vind het zeer verbanzingwekkend hoe oppervlakkig je om wilt springen met gigantisch complexe materie die al duizenden jaren bestudeerd word, en tegelijkertijd autoritair wilt stellen dat anderen hun onderzoek niet doen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:38:28 #211
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113482224
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom geef ik dat argument?

Welke profeties bedoel ik?

Waaruit zou blijken dat die profeties iets van bewijs zijn in vergelijking met andere profeties van andere heilige boeken?

2/3 van de bijbel is profetie.

Ik vind het zeer verbanzingwekkend hoe oppervlakkig je om wilt springen met gigantisch complexe materie die al duizenden jaren bestudeerd word, en tegelijkertijd autoritair wilt stellen dat anderen hun onderzoek niet doen.

Ik zeg volgensmij niet dat anderen hun onderzoek niet doen, maar er zijn hier een paar problemen mee:

1. Die profetieën zijn vaag, dus kon je dat nooit concreet op iets toepassen.

2. Veel christenen verdraaien de woorden van Jezus zo dat die profetieën op de moderne tijd van toepassing zijn, als ik het me goed herinner.

3. De joden hebben duidelijk gemaakt dat christenen op een zeer selectieve wijze te werk gaan met die profetieën, waardoor ze er dingen in lezen die er niet in staan, Jezus Christus is volgens hen niet voorspeld, maar dat hebben christenen ervan gemaakt. Als dat al niet klopt, hoe kun je de rest van die profetieën dan wél serieus nemen zoals de christenen dat doen?
pi_113482237
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:11 schreef kleinduimpje3 het volgende:

Bovendien zegt Jezus in Lucas 11:

52 Wee jullie wetgeleerden, want jullie hebben de sleutel tot de kennis weggenomen; zelf zijn jullie niet binnengegaan, en anderen die wel binnen wilden gaan hebben jullie tegengehouden.

Kennis is hier de vertaling van het Griekse woord gnosis.
Hier een stuk uit mijn bovenstaande link die waarschijnlijk niemand leest:
There are 2 varieties of GNOSIS, one from MAN & the other from GOD.
*Gnósis *is knowledge, true or false

.

[ Bericht 17% gewijzigd door Gedoetje1 op 27-06-2012 21:47:12 ]
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:40:33 #213
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113482389
Waar Jezus niet aan voldeed, wat betreft de profetieën:

1. het aanbreken van een periode van vrede en welvaart zowel voor het Joodse volk als de andere volkeren nog tijdens het leven van de messias
2. de wederopbouw of herinwijding van de Tempel van Jeruzalem, waarbij alle volkeren (de eenheid van) God zullen erkennen.
3. de opstanding van de doden in het laatste der dagen na de periode van stabiliteit en moreel gedrag.
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:41:41 #214
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113482503
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:38 schreef Gedoetje1 het volgende:

[..]

Hier een stuk uit mijn bovenstaande link die waarschijnlijk niemand leest:
There are 2 varieties of GNOSIS, one from MAN & the other from GOD.
*Gnósis *is knowledge, true or false, (as used in) 1Timothy 6:20
*Epígnosis* is always true knowledge; it may be either full knowledge or increasing knowledge, but it is always knowledge in the spiritual sphere. God’s knowledge, mentioned but twice in the New Testament, Ro 11:33
(note)
and Col 2:3
(note)
, is*gnósis*, not *epignosis* , for there are no gradations in it, it is absolute. Cp. Psalm 139:6
.
Ik heb hem proberen te lezen, maar die site was zo'n berg vol met Engelse tekst dat ik er geen zin in had.
pi_113483568
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Waar Jezus niet aan voldeed, wat betreft de profetieën:

1. het aanbreken van een periode van vrede en welvaart zowel voor het Joodse volk als de andere volkeren nog tijdens het leven van de messias
2. de wederopbouw of herinwijding van de Tempel van Jeruzalem, waarbij alle volkeren (de eenheid van) God zullen erkennen.
3. de opstanding van de doden in het laatste der dagen na de periode van stabiliteit en moreel gedrag.
Dat gaat toch over de wederkomst.
pi_113483635
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:38 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik zeg volgensmij niet dat anderen hun onderzoek niet doen, maar er zijn hier een paar problemen mee:

1. Die profetieën zijn vaag, dus kon je dat nooit concreet op iets toepassen.

2. Veel christenen verdraaien de woorden van Jezus zo dat die profetieën op de moderne tijd van toepassing zijn, als ik het me goed herinner.

3. De joden hebben duidelijk gemaakt dat christenen op een zeer selectieve wijze te werk gaan met die profetieën, waardoor ze er dingen in lezen die er niet in staan, Jezus Christus is volgens hen niet voorspeld, maar dat hebben christenen ervan gemaakt. Als dat al niet klopt, hoe kun je de rest van die profetieën dan wél serieus nemen zoals de christenen dat doen?
Welke profeties bedoel ik specifiek over de messias?
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:01:36 #217
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113483931
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:55 schreef Gedoetje1 het volgende:

[..]

Dat gaat toch over de wederkomst.
Ja, de wederkomst inderdaad. Dat was een beter woord geweest, want profetieën zijn het niet echt.
pi_113484387
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:01 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, de wederkomst inderdaad. Dat was een beter woord geweest, want profetieën zijn het niet echt.
Als ik Hal Lindsey mag geloven zijn er al ik weet niet hoeveel profetieen uitgekomen, vooral die met dat beeld van Nebukadnesar, maar zinnig navertellen kan ik het niet echt.
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:08:46 #219
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113484454
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Welke profeties bedoel ik specifiek over de messias?
Zou je dat kunnen zeggen?
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:10:15 #220
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113484574
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:07 schreef Gedoetje1 het volgende:

[..]

Als ik Hal Lindsey mag geloven zijn er al ik weet niet hoeveel profetieen uitgekomen, vooral die met dat beeld van Nebukadnesar, maar zinnig navertellen kan ik het niet echt.
Op die manier kun je Nostradamus ook serieus nemen.

Mensen zien wat ze willen zien, je kunt in profetieën altijd iets zien wat later uitkomt, en die kans is ook groot ja. Hoe verder de tijd verstrijkt, hoe groter de kans dat willekeurige genoemde gebeurtenissen uitkomen.

Lees anders Nostradamus en zeg dan of zijn voorspellingen ook uit zijn gekomen, die zijn namelijk zo vaag dat je er van alles in kan zien. Ik heb er zelf een boek van liggen en de verklaringen die de auteur geeft, zijn interpretaties, maar je kunt er van alles in lezen.
pi_113484588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:08 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Zou je dat kunnen zeggen?
Dus je hebt al 5 posts besteed aan waarom die profeties niet tellen, terwijl je niet weet wat ik bedoel?
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:11:51 #222
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113484698
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dus je hebt al 3 posts besteed aan waarom die profeties niet tellen, terwijl je niet weet wat ik bedoel?
Dat ik algemene kennis heb over wereldgodsdiensten betekent niet dat ik er van alles van afweet. Dat neemt niet weg dat ik enige kennis heb van kritiek op specifieke zaken. Moet ik nu van jou meteen alles van theologie weten?
pi_113485629
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:11 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Dat ik algemene kennis heb over wereldgodsdiensten betekent niet dat ik er van alles van afweet. Dat neemt niet weg dat ik enige kennis heb van kritiek op specifieke zaken. Moet ik nu van jou meteen alles van theologie weten?
Maar wat heeft de kritiek voor zin als je kennis oppervlakkig is?

Wat jij volgens mij doet is de kritiek ter harte nemen zonder de stof zelf je eigen te maken om zelf een beeld te vormen.
Hoeveel tijd heb je in totaal in je leven besteed aan het lezen van de bijbel? Dus niet een paar verzen kopieren en plakken maar werkelijk lezen en proberen te begrijpen wat er staat.

Een kwartier? Een half uur misschien? Een uur?

En de andere godsdienstige boeken?

Lees zelf en vorm zelf een beeld, eventueel aan de hand van wat anderen over de tekst zeggen. Dat kunnen zowel critici als gelovigen zijn. Volgens mij is de methode die je nu hanteert volstrekt zinloos aangezien je kritiek lever zonder uberhaupt te weten waar de ander het over heeft. Lijkt je dat zelf ook niet een beetje doelloos?
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:24:00 #224
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113485658
Zo te lezen Jessaja en nog een aantal andere bijbelboeken.

Het punt blijft ook dat die Drie-Eenheid een heidens element is binnen het christendom, je ziet dat namelijk terug in oudere Egyptische godsdiensten.
pi_113485727
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:24 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Zo te lezen Jessaja en nog een aantal andere bijbelboeken.

Het punt blijft ook dat die Drie-Eenheid een heidens element is binnen het christendom, je ziet dat namelijk terug in oudere Egyptische godsdiensten.
Waarom sleep je er ineens de drie-eenheid bij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')