dus ervaringen van mensen mbt god, aliens, geesten, hun fietsvakantie, dit alles sluit je uit?quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik sluit alles uit waar ik geen 'bewijs' voor heb. Aliens, geesten, toverkrachten, god.
jupquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:52 schreef Daskaar het volgende:
[..]
dus ervaringen van mensen mbt god, aliens, geesten, hun fietsvakantie, dit alles sluit je uit?
dus is mijn vraag: wat is voor jou overtuigend bewijs?quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
jupik wacht wel op overtuigend bewijs.
ok, dat snap ik wel.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef Tropanzia het volgende:
Als die zou bestaan, zou iets in mij het wel weten.
Daar berust ik meer mijn waarheid op, dan een willekeurige aardse gebeurtenis die ik niet goed snap en ''god de schuld geef''
Wel ben ik er op de 1 of andere manier van overtuigd, dat we hier niet toevallig zijn.
jaquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:57 schreef thesystem het volgende:
God....
Een quote over GOD:
" since you can turn it around....and you read DOG.....i stopped believing in it...."
Weet ik veel, je kunt ook gewoon leven op een gegeven moment, en inderdaad ''aanvoelen'' dat het leven zo wel klopt, en dat je ook op de 1 of andere manier bewust/goed kiest voor jezelf. (voor iedereen)quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:58 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ok, dat snap ik wel.
iets in je zou het weten, maar hoe weet je dat?
heb je dat ook met andere dingen? dat je iets bv al aanvoelt en later het bewijs voor kreeg?
of is het een aanname?
wie weet herken je god niet als je hem tegenkomt
ok, maar wat zou er moeten gebeuren zodat je nongeloof in hem veranderd naar geloof?quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:00 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Weet ik veel, je kunt ook gewoon leven op een gegeven moment, en inderdaad ''aanvoelen'' dat het leven zo wel klopt, en dat je ook op de 1 of andere manier bewust/goed kiest voor jezelf. (voor iedereen)
quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:01 schreef Alfje het volgende:
Als god bestaat weet hij precies wat er voor nodig is om mij te overtuigen. En dan verwacht ik iets als een demonstratie van zijn kunnen, bijvoorbeeld het uit het niets verschijnen van een eenhoorn als ik daarom vraag die door meerdere mensen gezien wordt. Dan nog is het geen sluitend bewijs maar dan ga ik er heel serieus rekening mee houden.
Dan is alsnog de vraag wat de aard van god zou zijn en of deze god het aanbidden waard is.
Ik geloof al wel in ''god''quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:01 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ok, maar wat zou er moeten gebeuren zodat je nongeloof in hem veranderd naar geloof?
the fuck doe je hier daaaaannn??!!!quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:08 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Ik geloof al wel in ''god''
Alleen de meeste mensen geloven in een soort witte baardaap kerstman look-a-like die ze vooral herinneren uit de kinderbijbel of van schooltv.
Of Bruce Almighty natuurlijk.
Net alsof alleen mensen die niet in god geloven, mogen posten in dit topic?quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Daskaar het volgende:
[..]
the fuck doe je hier daaaaannn??!!!
![]()
wat houdt jouw God in?
komop was een geintje, je weet toch!quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:14 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Net alsof alleen mensen die niet in god geloven, mogen posten in dit topic?
Mijn god is onze god, en is het leven zelf zeg maar.
Dat zul je wel heel vreemd vinden, maar zo bekijk ik god.
En teken. Bijvoorbeeld dat m'n tv NU vanzelf aan gaat.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:45 schreef Daskaar het volgende:Dus is mijn vraag wat zou voor jou moeten gebeuren zodat je in Hem geloven zal?
Als er niet genoeg zuurstof/licht was, en dus nét te weinig, konden wij ook niet bestaan. Beetje een wisselwerking.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:27 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
[..]
En teken. Bijvoorbeeld dat m'n tv NU vanzelf aan gaat.
...
Blijft zwart![]()
Ik weet niet of ik in God geloof. Het is wel heel toevallig dat wij net op de wereld wonen met genoeg zuurstof, licht etc. Nu zal er vast wel iemand hier zijn die dat verwerpt d.m.v. een of andere wetenschappelijk iets, maar ik ben niet zo slim, dus dat snap ik toch niet![]()
Ik denk dat ik (en velen met mij) graag in een God willen geloven. Het is toch een soort houvast en het idee dat er niets na de dood is vind ik niets.
jatoch? Het enige wat ik post is het bewijs dat god neit bestaat en elke religie pure bullcrap is.....quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:12 schreef Daskaar het volgende:
bedankt system, je toevoegingen zijn weergaloos en rijk in aantal..
je bent erg jong en daarom arrogant, kom maar terug als je wat gezien hebtquote:Op woensdag 20 juni 2012 23:42 schreef thesystem het volgende:
[..]
jatoch? Het enige wat ik post is het bewijs dat god neit bestaat en elke religie pure bullcrap is.....
Wat is religie....ontstond om dingen te verklaren die men niet kon verklaren en erna om mensen te onderdukken en stil te houden....
Vertel nog eens dat sprookje in hoeveel dagen god de wereld had geschapen?![]()
Ohja, nog altijd geen antwoord op mijn vraag....waarom hebben wij een intern staartbeen?
Daar hoef je niet zo slim voor te zijn hoor, jij snapt dat ook wel. Het gaat zo.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:27 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
[..]
En teken. Bijvoorbeeld dat m'n tv NU vanzelf aan gaat.
...
Blijft zwart![]()
Ik weet niet of ik in God geloof. Het is wel heel toevallig dat wij net op de wereld wonen met genoeg zuurstof, licht etc. Nu zal er vast wel iemand hier zijn die dat verwerpt d.m.v. een of andere wetenschappelijk iets, maar ik ben niet zo slim, dus dat snap ik toch niet![]()
ik ben hier niet om je te overtuigen van god.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:57 schreef thesystem het volgende:
Wat moet ik zien dan? Dat de hersenen werken met chemicalien en het hart klopt door stroom impulsen?
Ziektes werden vroeger verklaard door een boze god.....daarna slechte hygiene...
overtuig me dan eens in plaats van wat gelovigen altijd zeggen "kom maar terug over een paar jaar, arrogant, jong" bla bla
ja is moelijk te begrijpen dit soort dingen, ook als gelovige.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:05 schreef vaarsuvius het volgende:
Back on Topic:
Dit jongetje is geboren zonder armen.
[ afbeelding ]
Als God er vannacht 2 gloednieuwe armen aan laat groeien, dan ga ik in hem geloven.
Ik ben 24 en genoeg "shit" meegemaakt om niet in god te geloven.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:05 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ik ben hier niet om je te overtuigen van god.
het is mij om het even.
geloof of geloof niet, zie maar.
maar je leeftijd en houding spreekt boekdelen, en dat maken converseren over God onmogelijk.
zo moeilijk is dat niet hoor, elke 1ste jaars biologiestudent kan je uitleggen waarom dit gebeurd:quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:08 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja is moelijk te begrijpen dit soort dingen, ook als gelovige.
En toen sprak de Schepper en hij zeide: Dat geen enkele dwang uitgaat vanuit de godsdienst. Koran. Al-Baqarah: 256.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:45 schreef Daskaar het volgende:
God kan per definitie niet bewezen worden. Maar hij kan ook niet uitgesloten worden door een redelijk mens. Het ligt bij een ieder om te geloven dat de kans groter is dat hij bestaat of niet bestaat. Dus is mijn vraag wat zou voor jou moeten gebeuren zodat je in Hem geloven zal?
Even de woorden herschikken om deze zin dichter bij de waarheid te laten aansluiten:quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:08 schreef Daskaar het volgende:
Met uitzondering van de belasting op ongelovigheid. Oeps, vergeten ?quote:Op donderdag 21 juni 2012 03:50 schreef wapi het volgende:
Uiteindelijk hebben we geen enkel persoonlijk belang bij het feit of iemand anders al dan niet in de Schepper gelooft. Dat is een privaat aspect van de godsdienst. We hebben er alleen belang bij van geen slachtoffer te worden van de immoraliteiten van anderen. Dat is het publieke aspect van de godsdienst.
Zie, een eenvoudige vraag over godsdienst kan ik eventueel zelf wel beantwoorden, maar zodra de vraag complexer wordt, zoals over Jizya, dan moet ik de stelling van Al Ghazali inroepen, namelijk dat het antwoord vereist dat de determinaties, dat is, de fatwas, van de ulema eerst naast mekaar moeten worden gelegd, om te zien of daar ijma over bestaat. Hier volgt een uitleg, uit de Encyclopaedia of Islam, maar die wordt zelf niet als authoritatief beschouwd, tenzij deze publicatie zich strict houdt aan de no original research vereiste, die altijd op naslagwerken van toepassing is:quote:Op donderdag 21 juni 2012 07:06 schreef ATON het volgende:
Met uitzondering van de belasting op ongelovigheid. Oeps, vergeten ?
Verklaar je nader graag. Over welke vraag gaat het waar het antwoord onbewijsbaar is ?quote:Op donderdag 21 juni 2012 07:34 schreef Molurus het volgende:
Zolang het onbewijsbaar is is er ook geen antwoord op de vraag mogelijk.
Als je de algemene vernietigingsdrang uit het universum zou wegnemen -- die zich ook manifesteert in de enthropie -- dan bestaat het universum binnen de korste keren ook niet meer, hoor. Het universum wordt daar zo sterk door geboetseerd, dat het mij niets verwonderd dat die vernietigingsdrang niet door de expansiedrang -- de scheppingsdrang -- afgeschaft wordt. Dat zou trouwens een overtreding zijn op de eigen regels, namelijk de behoudswet. Aanvankelijk was er in beginsel Niets. Dat oorspronkelijke Niets heeft plaats moeten ruimen voor het universum. Nu mag je dat oorspronkelijke Niets toch niet het recht ontzeggen om zich daar tegen te verzetten? Voilą. Die vernietingsdrang valt dus het ganse universum aan. Ellende is het gevolg van die universele vernietingsdrang; maar zonder zou het universum ook niet functioneren ...quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:08 schreef Daskaar het volgende:
De vraag in de TT.quote:Op donderdag 21 juni 2012 07:48 schreef ATON het volgende:
[..]
Verklaar je nader graag. Over welke vraag gaat het waar het antwoord onbewijsbaar is ?
Hoe had je dat gezien? Denk wat beter na.quote:Op donderdag 21 juni 2012 02:07 schreef Macabrefuture het volgende:
Eewig leven op planeet aarde, samen met mijn familie en vrienden.
vind ik wel heel makkelijk en kortzichtig.quote:Op donderdag 21 juni 2012 07:34 schreef Molurus het volgende:
Zolang het onbewijsbaar is is er ook geen antwoord op de vraag mogelijk.
wat is aantoonbaar in jouw mening?quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Simpel: god moet een aantoonbaar wonder doen. Dan geloof ik erin.
Er zit een zekere relatie tussen de (on)waarschijnlijkheid van een bewering en de hoeveelheid bewijs die je nodig hebt om het aannemelijk te maken. Dat mensen geregeld op fietsvakantie gaan is een bekend feit. Dus als iemand zegt dat te hebben gedaan en ik ook geen reden heb om te veronderstellen dat zo iemand liegt, dan neem ik dat zo aan. Het is dan voldoende aannemelijk gemaakt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:47 schreef Daskaar het volgende:
[..]
vind ik wel heel makkelijk en kortzichtig.
er is zoveel dat niet te bewijzen is maar we wel in geloven.
geloof je iemand zijn verhaal over de fietsvakantie pas als die persoon alles stap voor stap kan bewijzen?
is er niks in de geschiedenis gebeurt omdat niemand honderd procent kan bewijzen dat het gebeurt is?
Wat is er voor nodig om jou te doen geloven dat mormonisme de ware religie is?quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:47 schreef Daskaar het volgende:
we hebben geen zekerheid enkel geloof.
en ik snap dat dat eng is, want het is onzeker en misschien maak je een fout.
maar mijn vraag aan jou blijft staan.
Iets wat aantoonbaar de natuurwetten tart. Bijvoorbeeld dat opeens de maan weg is of zo en dan weer hop terug geplaatst wordt.quote:
En hoe bepaal je dan het verschil tussen:quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Iets wat aantoonbaar de natuurwetten tart. Bijvoorbeeld dat opeens de maan weg is of zo en dan weer hop terug geplaatst wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |