quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:10 schreef 2Happy4U het volgende:
Subtiele manier? Gewoon zeggen waar het op staat.
quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:12 schreef arachide. het volgende:
Jij was dat make over meisje![]()
OMG, dat is gewoon helemaal goed gekomen. Op de manieren na dan.
Ik zou het contact permanent verbreken als ik jou was.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef Governo het volgende:
Sinds 2 maanden heb ik een vriend. Allemaal leuk enzo. Maar hij heeft niet echt fatsoenlijke manieren. Ik woon nog thuis en als hij bij mij thuis is zegt hij nooit hoi of doei tegen mijn ouders. Ook was hij laatst bij ons blijven slapen en dan kan er nog geen dank je wel vanaf. Hij gaat er vanuit dat ik zijn brood smeer etc.
Misschien dat een deel hiervan komt omdat hij enig kind is?
Hoe kan ik hem op een subtiele manier duidelijk maken dat dit niet de normale gang van zaken is?
Al lang vrijgezel?quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:16 schreef Strani het volgende:
Dat heeft toch niets te maken met enigkind zijn lijkt me? Zelfs kinderen zonder broers of zussen zeggen meestal netjes gedag en dankjewel.
Ik zou hem trouwens direct dumpen. Is misschien rigoreus maar hij klinkt als een klootzak en dat wordt alleen maar erger zodra hij je echt voor lief begint te nemen.
Zes jaar getrouwd, dank je wel.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:41 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Al lang vrijgezel?
Laat ik dan maar iets heel onconventioneels roepen: zeg tegen hem dat het niet zo netjes is. Wellicht is hij zich van geen kwaad bewust.
Toe maarquote:
quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:44 schreef Strani het volgende:
Het joch zegt geen gedag noch dank je wel tegen mensen waar hij mag logeren, verwacht dat anderen wel even z'n boterham regelen.. dat is niet 'niet netjes' meer. Dan ben je gewoon een klein teringlijertje.
Als ik de vader van TS was, was hij allang niet meer welkom geweest.
Waarom? Ik ben wat harder als het om asociaal gedrag gaat misschien. Is dat kleinzielig?quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:43 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Toe maar
Evengoed vind ik je reactie enorm kleinzielig. Laat staan voor een volwassen man.
Ik ken drie mensen in mijn familie die enig kind waren en die zijn ehm.."asocialer" dan de andere familieledenquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:16 schreef Strani het volgende:
Dat heeft toch niets te maken met enigkind zijn lijkt me? Zelfs kinderen zonder broers of zussen zeggen meestal netjes gedag en dankjewel.
Onzin.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:44 schreef Strani het volgende:
Het joch zegt geen gedag noch dank je wel tegen mensen waar hij mag logeren, verwacht dat anderen wel even z'n boterham regelen.. dat is niet 'niet netjes' meer. Dan ben je gewoon een klein teringlijertje.
Doe ik ook, vrouwentaakje.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef Governo het volgende:
Hij gaat er vanuit dat ik zijn brood smeer etc.
Hard oordelen over mensen zonder het fijne van de persoon te weten is ook vrij asociaal. Nu is dit een internetforum, maar ik zou je toch afraden IRL zo over mensen te spreken zonder te weten hoe en wat.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben wat harder als het om asociaal gedrag gaat misschien. Is dat kleinzielig?
Dat mag je vinden, we mogen het best oneens zijn. En het feit dat jij wel dank je wel zei maakt nogal een verschil vind ik.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:45 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Onzin.
Mensen hebben mij vroeger ook op dingen moeten wijzen. Ik was me van geen kwaad bewust (al zei ik wel netjes dank je wel e.d.). Er kunnen verschillende redenen zijn voor afwijkend gedrag.
Er dan maar vanuit gaan dat iemand een teringlijertje is vind ik persoonlijk nogal... Eigenaardig en wel een beetje zielig.
Het is ook niet alsof onze oordelen bindend zijn voor TS hèquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:46 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Hard oordelen over mensen zonder het fijne van de persoon te weten is ook vrij asociaal. Nu is dit een internetforum, maar ik zou je toch afraden IRL zo over mensen te spreken zonder te weten hoe en wat.
Dat magquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:46 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Hard oordelen over mensen zonder het fijne van de persoon te weten is ook vrij asociaal. Nu is dit een internetforum, maar ik zou je toch afraden IRL zo over mensen te spreken zonder te weten hoe en wat.
Ik betwijfel het eerlijk gezegdquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is ook niet alsof onze oordelen bindend zijn voor TS hèIk neem aan dat ze groot en sterk genoeg is om alsnog zelf iets te beslissen.
Je mag iemand toch wel bedanken voor zijn/haar gastvrijheidquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:57 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dank je wel zeggen is toch raar voor het blijven slapen.
Dan bedankt ie TS' vader voor het vieze dingen mogen doen met zn dohter haha.
Als TS echt manieren heeft laat ie haar vader 's ochtens aan zijn vingers ruiken, zodat vader weet dat er geen vunzigheden plaatsvinden in het ouderlijk huisquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:57 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dank je wel zeggen is toch raar voor het blijven slapen.
Dan bedankt ie TS' vader voor het vieze dingen mogen doen met zn dohter haha.
Ja.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:03 schreef Governo het volgende:
Hij is voor de rest super lief etc. en het is echt geen klein teringlijertje zoals sommige zeggen. Maar ik stoor me hier gewoon aan omdat ik vind dat iedereen dit soort manieren gewoon hoort te hebben.
Het is toch normaal als je ergens bent blijven logeren dat je gewoon bedankt en tot de volgende keer of zo iets zegt?
Zeg hem dat. Niet subtiel, maar duidelijk.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:03 schreef Governo het volgende:
Hij is voor de rest super lief etc. en het is echt geen klein teringlijertje zoals sommige zeggen. Maar ik stoor me hier gewoon aan omdat ik vind dat iedereen dit soort manieren gewoon hoort te hebben.
Het is toch normaal als je ergens bent blijven logeren dat je gewoon bedankt en tot de volgende keer of zo iets zegt?
Klein teringlijertje gaat natuurlijk te ver voor wat wij over hem weten. Dat gezegd hebbende, kan ik mij moeilijk voorstellen dat hetzelfde 'opvoedmechanisme' dat ervoor heeft gezorgd dat hij enkele basisomgangsregels niet mee heeft gekregen en hem doet verwachten dat jij zijn brood smeert geen andere 'gevolgen' heeft gehad.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:03 schreef Governo het volgende:
Zeg het hem dan...en weiger zijn boterham te smeren....hij verhongert maar.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:03 schreef Governo het volgende:
Amenquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:06 schreef Pulu het volgende:
Als mijn partner geen innerlijke beschaving bezit om mijn ouders gedag te zeggen dan was het gauw afgelopen...
Dit is inderdaad wel het minste. Ik ben sowieso wel van manieren. Gewoon met vork EN mes eten bijvoorbeeld lijkt voor veel mensen ook al onmogelijk.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:06 schreef Pulu het volgende:
Als mijn partner geen innerlijke beschaving bezit om mijn ouders gedag te zeggen dan was het gauw afgelopen...
quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:41 schreef Charcot het volgende:
Ik zou hem proberen te veranderen als ik jou was, TS.
Correctie dan, als hij in mijn huis zo onbeschoft zou doen dan zou ik hem een klein teringlijertje vinden dat bovendien totaal niet z'n best doet om goed om te gaan met mensen die voor jou ook belangrijk zijn, je familie.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:03 schreef Governo het volgende:
quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:06 schreef Tja..1986 het volgende:
En je ouders bedanken voor het blijven slapen? Hebben ze hem ook neukt dan ofzo?
Wie zegt dat? Misschien heeft hij enkel in het bed van TS gelegen. Als hij er ook heeft gegeten is het weer een ander verhaal.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:06 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Hij heeft in hun huis geslapen, waar hij gebruik heeft gemaakt van hun voorzieningen.
Bed staat in de kamer van TS, kamer van TS valt onder het huis van haar ouders, dus die vriend maakt gebruik van TS ouders voorzieningen. Niet zo moeilijk tochquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:08 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Misschien heeft hij enkel in het bed van TS gelegen. Als hij er ook heeft gegeten is het weer een ander verhaal.
Wat ik me afvraag is of hij wel een gewoon gesprek met je ouders aanknoopt op het moment dat hij beneden komt of is het zo iemand die op de kamer blijft en je ouders het liefste vermijdt?quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:03 schreef Governo het volgende:
Ja? Ouders ook maar gaan bedanken dat de dochter zo lekker neukt? Immers, ze hebben haar gemaakt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:35 schreef kahnus het volgende:
[..]
Bed staat in de kamer van TS, kamer van TS valt onder het huis van haar ouders, dus die vriend maakt gebruik van TS ouders voorzieningen. Niet zo moeilijk toch![]()
Idd, ik zou er spontaan op afknappen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:26 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Als hij 'gewoon zo is' en niet gewoon niet in de gaten heeft dat t niet zo netjes is ofzo, zou ik hem ook dumpen.
Tuurlijk bedank je niet voor het lekker neuken van hun dochter. je bedankt ze voor het openstellen van hun huis voor je. Genoeg ouders die liever niet hebben dat hun16 jarige dochter thuis wordt uitgewoond door haar vriendje. Dus degene die het wel willen mag je daar best voor bedanken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:53 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja? Ouders ook maar gaan bedanken dat de dochter zo lekker neukt? Immers, ze hebben haar gemaakt.
Begrijp me niet verkeerd hoor, bedanken voor eten en gewoon groeten ls je aankomt/weggaat is normaal. Maar de ouders bedanken voor het bij je vriendin slapen vind ik wat raar.
Waarom smeert dan iemand zijn boterhammen als hij er niet heeft gegeten?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:08 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Misschien heeft hij enkel in het bed van TS gelegen. Als hij er ook heeft gegeten is het weer een ander verhaal.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:53 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja? Ouders ook maar gaan bedanken dat de dochter zo lekker neukt? Immers, ze hebben haar gemaakt.
Begrijp me niet verkeerd hoor, bedanken voor eten en gewoon groeten ls je aankomt/weggaat is normaal. Maar de ouders bedanken voor het bij je vriendin slapen vind ik wat raar.
Ditquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:44 schreef Strani het volgende:
En het is nog veel normaler om je eigen brood te smeren, dus ik heb geen flauw idee waarom deze idiotie in 's hemelsnaam subtiel benaderd zou moeten worden. Mazzel voor hem dat je vader dit kennelijk ziet en pikt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:03 schreef Governo het volgende:
Ik roep dat omdat ik, in mijn geval, al heel snel afgeknapt zou zijn op zo iemand en ik weinig kans op verbetering zou zien. Zó erg is het niet om iets sneller voor jezelf te kiezen als je zo oud bent als TS waarschijnlijk is (iets van 17 neem ik aan).quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:38 schreef SonicVolcano het volgende:
Mensen die roepen om het meteen uit te maken
Er kan toch hopelijk wel gepraat worden binnen een relatie?
Licht overdreven imo.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:20 schreef kahnus het volgende:
[..]![]()
![]()
Het gaat er om dat het huis van TS ouders is, vandaar dat je de ouders ook bedankt voor het laten overnachten, niets raars aan.
Ik snap niet wat daar overdreven aan is? 'Dank u voor de gastvrijheid' bij het weggaan? Is dat nou zo moeilijk?quote:
Nee, enkel niet noodzakelijk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik snap niet wat daar overdreven aan is? 'Dank u voor de gastvrijheid' bij het weggaan? Is dat nou zo moeilijk?
Of dat noodzakelijk is of niet wordt nog altijd bepaald door die ouders. Niet door de gast. Als hij niet bedankt terwijl de ouders dat wel zo prettig zouden vinden, is hij wellicht in de toekomst gewoon niet welkom.quote:
Je doet je naam eer aan iig.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Of dat noodzakelijk is of niet wordt nog altijd bepaald door die ouders. Niet door de gast. Als hij niet bedankt terwijl de ouders dat wel zo prettig zouden vinden, is hij wellicht in de toekomst gewoon niet welkom.
En da's dan heel jammer voor die jongen maar voor de ouders verder geen probleem natuurlijk.
gewoon een stukje beleefdheid. Wat is daar nou zo vreemd aan.quote:
Naast je netjes voorstellen, groeten bij binnenkomen en gaan, bedanken voor het eten en een simpel dank je wel voor passende zaken voldoe je toch wel redelijk dunkt me. Dat daar een hele redenatie aan gehangen wordt over wiens voorzieningen (quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
gewoon een stukje beleefdheid. Wat is daar nou zo vreemd aan.
Waarom wel bedanken voor het eten en niet voor het mogen overnachten? Over het algemeen is dat een grotere inbreuk op iemand's dagelijks leven dan wanneer iemand blijft eten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:49 schreef CutCake het volgende:
[..]
Naast je netjes voorstellen, groeten bij binnenkomen en gaan, bedanken voor het eten en een simpel dank je wel voor passende zaken voldoe je toch wel redelijk dunkt me. Dat daar een hele redenatie aan gehangen wordt over wiens voorzieningen () je gebruik van maakt als motivatie gaat mij wat ver..
gewoon tegen hem zeggen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:03 schreef Governo het volgende:
quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:08 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Als zijn ouders zo dom zijn geweest hem te verwennen de hele tijd.. ja.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef Governo het volgende:
Misschien dat een deel hiervan komt omdat hij enig kind is?
Ik neem aan dat TS graag wil dat haar vriend aardig gevonden wordt door haar ouders, ik vind dat juist een teken dat het wel goed zitquote:Op vrijdag 22 juni 2012 05:34 schreef spiceinvader het volgende:
Als je je in het begin van een relatie al aan iemand stoort... dat is geen goed teken meid
Alsof TS blij is met dit gedrag.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:50 schreef kahnus het volgende:
[..]
Ik neem aan dat TS graag wil dat haar vriend aardig gevonden wordt door haar ouders, ik vind dat juist een teken dat het wel goed zit
Komt een beetje op hetzelfde neer. Een dank, in welk vorm dan ook, voor de gastvrijheid.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:41 schreef skudkind het volgende:
Haar ouders bedanken dat je mocht overnachten vind ik een beetje overdreven. Hoe gaat dat in zijn werking: "Bedankt dat ik hier mocht slapen!" Dat klinkt toch helemaal niet, beetje slijmerig ook wel. Ik zou eerder zeggen dat ik hoop dat ik ze niet tot last ben geweest en that's it.
Maar het niet groeten is vrij bizar, er is duidelijk iets mis met deze jongen.
Bedankt voor het mogen volblaffen van uw dochterquote:
Ligt er maar net aan hoever je er voor wil gaan.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:58 schreef simmu het volgende:
[..]
gewoon tegen hem zeggen.
ps: als ik je moeder was geweest had ik er allang zelf iets van gezegd. ik ben niet zo op mijn mondje gevallenmijn 3 jarige moet netjes "dankjewel" zeggen als ze iets krijgt van iemand. je kan iemand niet fundamenteel veranderen, maar je kan iemand wel fatsoenlijke manieren bijbrengen
Nouja, nu ik dat topic heb gezien weet ik niet meer zeker of dit topic nu een terechte klacht is, of toch een overdreven voorstelling van de realiteit door ouders en TS met hoge verwachtingen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:17 schreef JeMoeder het volgende:
Heb je niet net zoals je ouders te hoge verwachtingen?
Nou ja, dat haar ouders dat niet graag hebben, het is meer dat de hele wereld vindt dat je op zijn minst hallo zegt. Kan je hem beter dat leren dan dat ie gaat denken dat het aan haar ouders ligtquote:Op zaterdag 23 juni 2012 11:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hij is gewoon een beetje onopgevoed. Dat kan komen doordat hij idd enig kind is en niet heel erg gewend is aan omgang met anderen, ofzo. Hij lijkt ook wat verwend omdat hij ervan uitgaat dat je wel zijn brood zult smeren ed.
Ik denk dat je hem het beste gewoon direct kan zeggen dat je ouders graag hebben dat hij niet zomaar in - en uitloopt zonder gedag te zeggen, om te beginnen.
Ja eigenlijk wel he? Wat een wereldvreemd, onopgevoed mormel moet dat vriendje van TS zijn.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 11:33 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nou ja, dat haar ouders dat niet graag hebben, het is meer dat de hele wereld vindt dat je op zijn minst hallo zegt. Kan je hem beter dat leren dan dat ie gaat denken dat het aan haar ouders ligt
quote:
Verlegen dacht ik inderdaad ook, want elke nitwit weet toch dat je netjes hallo en dag dient te zeggen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 11:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel he? Wat een wereldvreemd, onopgevoed mormel moet dat vriendje van TS zijn.
Nee, dat laatste is kletskoek, natuurlijk
Kan het niet zijn dat hij erg verlegen is?
We zijn eruit... Vriendje van TS is wat geremd.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 11:41 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Verlegen dacht ik inderdaad ook, want elke nitwit weet toch dat je netjes hallo en dag dient te zeggen.
Je moet gewoon vroeg beginnen met africhten anders krijgen ze ook nog rare ideeën over relatiesquote:Op zaterdag 23 juni 2012 11:46 schreef GroenerDanGras het volgende:
Haha na 2 maanden al schijt hebben aan je schoonouders en je vriendin je brood laten smeren.
Lekker bezig TS!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |