Is verschillend. Staat in de deur of benzineklepje. Meestal rond 1.8/2.0quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:02 schreef wolvendagen het volgende:
wat is de bandenspanning die je moet hanteren? die had ik fout vorige keer omdat da niet in mijn boek stond
www.10minutemail.comquote:Op woensdag 20 juni 2012 10:01 schreef Chai het volgende:
Nee, moet ik weer een speciaal e-mailadres maken en zo.
gracias en er was nog zoiets over een of andere afstand tussen band en velg of zo hoeveel mm dat wasquote:Op woensdag 20 juni 2012 10:02 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Is verschillend. Staat in de deur of benzineklepje. Meestal rond 1.8/2.0
Profieldikte? 1.6mm oidquote:Op woensdag 20 juni 2012 10:03 schreef wolvendagen het volgende:
[..]
gracias en er was nog zoiets over een of andere afstand tussen band en velg of zo hoeveel mm dat was
Staat op de band.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:03 schreef wolvendagen het volgende:
[..]
gracias en er was nog zoiets over een of andere afstand tussen band en velg of zo hoeveel mm dat was
Oh dat. Ja.quote:
Het profiel neemt toe? :Squote:Op woensdag 20 juni 2012 10:06 schreef Devvie het volgende:
[..]
1.6 is wettelijk en ik dacht dat ze aanbevelen bij iets van 2,0mm te gaan vervangen..
Ooh valt mee. Ik had mn motor pas na 3xquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, 1.6 is minimaal, beter is om bij 2,0 te vervangenquote:
Ik had het over de bandenmaat aan de zijkant, dat slijt er niet zo snel af tenzij je graag langs stoeprandjes rijdt.quote:
Mooi ook hoe je 1.6 en 2,0 overneemtquote:Op woensdag 20 juni 2012 10:09 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, 1.6 is minimaal, beter is om bij 2,0 te vervangen
Oh ik dacht dat profiel het aantal mm profieldiepte was en dat die dus alleen maar afneemt..quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:09 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, 1.6 is minimaal, beter is om bij 2,0 te vervangen
Lijnbusstylequote:Op woensdag 20 juni 2012 10:09 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik had het over de bandenmaat aan de zijkant, dat slijt er niet zo snel af tenzij je graag langs stoeprandjes rijdt.
quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:09 schreef Devvie het volgende:
[..]
Mooi ook hoe je 1.6 en 2,0 overneemt(met de punt en komma)
nee 1.6 is minimaal. Je hebt eerst meer, want minder wordt door slijtage. Er wordt dan geadviseerd bij 4 al te vervangen, las ik net.quote:
Ja, is ook zo.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:10 schreef Chai het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat profiel het aantal mm profieldiepte was en dat die dus alleen maar afneemt..
4 zelfs?quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:10 schreef remi1986 het volgende:
[..]
nee 1.6 is minimaal. Je hebt eerst meer, want minder wordt door slijtage. Er wordt dan geadviseerd bij 4 al te vervangen, las ik net.
Loop je nou te trollen of wat?quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:10 schreef Chai het volgende:
[..]
Hoe kan hij dan van 1,6 mm naar 2,0 mm gaan :S
quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:10 schreef Chai het volgende:
[..]
hahaha nee je hebt eerst veel meer. Maar door slijtage wordt dat minder. Er wordt dus geadviseerd tijdig te vervangen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:10 schreef Chai het volgende:
[..]
quote:Bandenfabrikanten raden aan om zomerbanden al te vervangen bij een profieldiepte van 3 mm, terwijl voor winterbanden dit advies wordt gegeven bij 4 mm.
Veel garagebedrijven en bandenbedrijven raden aan de autobanden te vervangen bij een profieldiepte van 2 mm.
Volgens de Wet moet de minimale profieldiepte van autobanden 1 mm bedragen om aan het verkeer te mogen deelnemen.
Bij een APK-keuring wordt een minimale profieldiepte van 1,6 mm als veiligheidsnorm gebruikt. Wanneer de profieldiepte minder is, dan wordt het dringende advies gegeven de banden te gaan vervangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |