abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129290173
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

:D

Geen zorgen! Ik acht de kans dat ik in zoiets trap zeer gering.
Nou ik zeg ook niet dat jij erin zal trappen, maar je moest eens weten hoeveel mensen er wel in trappen. miljoenen mensen op aarde trappen in dit soort misleiding. Eigenlijk heel erg triest, Ook binnen het Christendom zie je dat enorm toenemen, Die mensen hebben werkelijk geen kennis van de Bijbel anders zouden ze er niet intrappen. Het zelfde voor dat filmpje wat ik laatst had geplakt van Kenneth Hagin met z'n gerollebol in de kerk, Nergens in de Bijbel staat dat je als een malloot op de grond moet gaan liggen rollebollen. Maar mensen trappen erin. Ik kan je de film strange fire aanbevelen daar zie je nog veel meer voorbeelden van dit soort misleiding. Uiteraard is het wel Bijbels bekeken, zeer interessant en je moet er uiteraard voor open staan...Maar het is wel de realiteit.

pi_129290200
quote:
Een duivelsaanbidder om precies te zijn. Alleen al het idee dat de de universele messias een wereldreligie zou stichten is al flauwekul, want Christus heeft gezegd ik ben de weg, de waarheid, en het leven, en niemand komt tot de vader dan door mij.
Gelukkig is christus heel objectief als het op zichzelf aankomt 8-)
quote:
miljoenen mensen op aarde trappen in dit soort misleiding. Eigenlijk heel erg triest,
Die ironie.
Conscience do cost.
pi_129290359
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:05 schreef ems. het volgende:
Gelukkig is christus heel objectief als het op zichzelf aankomt 8-)
Maar het kan ook de waarheid zijn!
pi_129290377
Wat die luciferan zegt kan ook de waarheid zijn, als we toch zo gaan denken.
Conscience do cost.
  woensdag 24 juli 2013 @ 14:09:19 #280
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_129290397
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:08 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Maar het kan ook de waarheid zijn!
Ach, er zijn zoveel dingen die waar zouden kunnen zijn. De meeste daarvan zijn alles behalve plausibel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_129290905
Ter lering en vermaak: weer eens een poging om atheisme als religie te bestempelen

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_129292393
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

:D

Geen zorgen! Ik acht de kans dat ik in zoiets trap zeer gering.
Is de menselijke intuïtie niet gebaseerd op het proces van gissing en weerlegging.

Alle dwalingen komen vooral voort uit het op een verkeerde manier combineren van zintuiglijke waarnemingen.
pi_129292713
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:08 schreef ems. het volgende:
De moeilijkheid die hierbij blijft optreden is dat theorieën in de loop van de tijd worden vervangen door betere theorieën, die de "waarheid" steeds dichter benaderen.

Moeten de getrokken conclusies noodzakelijkerwijs waar zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Natural-Cool op 24-07-2013 15:26:15 ]
pi_129293893
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:11 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Je kunt hier ook kort maar krachtig over zijn en dat is dat het niet in het plan van God met Israël stond, hij had abraham en Mozes ook een ander land belooft dan Egypte en dat was Kanaän
Dat is natuurlijk wat de joden beweerden. :)
pi_129295610
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:08 schreef ems. het volgende:
Alleen volgens God is lucifer, Ook wel de duivel genoemd de vader van de leugen. Alle leugens komen van hem, Dus als Gods woord waarheid is dan is dat iets om over na te denken!
pi_129295883
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:40 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Alleen volgens God is lucifer, Ook wel de duivel genoemd de vader van de leugen. Alle leugens komen van hem, Dus als Gods woord waarheid is dan is dat iets om over na te denken!
Zeker. Als je er vanuit gaat dat god de waarheid spreekt is dat aannemelijk. Doch, als god dus wel zou bestaan kan ik niet echt reden vinden om hem als een eerlijke dude te bestempelen. In dat geval zou ik beide kanten van het verhaal dus met een korrel zout nemen.
Conscience do cost.
pi_129295993
quote:
Zeker. Als je er vanuit gaat dat god de waarheid spreekt is dat aannemelijk. Doch, als god dus wel zou bestaan kan ik niet echt reden vinden om hem als een eerlijke dude te bestempelen. In dat geval zou ik beide kanten van het verhaal dus met een korrel zout nemen.
God is juist heel erg eerlijk, Hij heeft eeuwen geleden ons al verteld wat er zou gaan gebeuren. maar aangezien wij niet geloven in God, geloven wij ook niet als hij zegt dat iedereen misleid wordt door de leugens van de duivel. Dat is dan een logisch gevolg van ons ongeloof.
pi_129296222
De enige bron voor de eerlijkheid van god is de bijbel die, nogmaals, sterk subjectief en bevooroordeeld is. Als Bush een boek schrijft waarin hij verteld hoe geweldig hij is en wat voor goeds hij allemaal voor de wereld heeft gedaan ben ik ook sceptisch.

Nuh, als er al een god is dan vind ik van de bijbel uitgaan wat betreft zijn persoonlijkheid niet erg kritisch. Te meer omdat de duivel er alles van weg heeft een veel socialere dude te zijn.

Maargoed, dit topic ging om kritiek op het atheïsme. Niet om de objectiviteit van een duidelijk subjectieve bron.
Conscience do cost.
pi_129296342
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 17:03 schreef ems. het volgende:
Nuh, als er al een god is dan vind ik van de bijbel uitgaan wat betreft zijn persoonlijkheid niet erg kritisch. Te meer omdat de duivel er alles van weg heeft een veel socialere dude te zijn.
De duivel wil graag dat je dat gelooft, daarmee toon je aan dat je op zwak punt staat en dus sta je open voor zijn misleiding en leugens.
pi_129296660
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 17:08 schreef Robmeister het volgende:

[..]

De duivel wil graag dat je dat gelooft, daarmee toon je aan dat je op zwak punt staat en dus sta je open voor zijn misleiding en leugens.
"God wil graag dat je dat gelooft, daarmee toon je aan dat je op zwak punt staat en dus sta je open voor zijn misleiding en leugens."
Conscience do cost.
pi_129296689
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 17:17 schreef ems. het volgende:
"God wil graag dat je dat gelooft, daarmee toon je aan dat je op zwak punt staat en dus sta je open voor zijn misleiding en leugens."
blaat!
pi_129296718
Indeed.
Conscience do cost.
pi_129296745
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:42 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Ja daar moet je niet intrappen hoor. Dat is zoiets als Maitreya van Benjamin Creme Deze saint germain is ook zoiets, een universele messias die alle religies tot een wereldreligie zal maken. Zoals Madam Blavatsky onderwees. zij onderwees theosofie, en beweerde dat lucifer het licht van de aarde was, zei was een Luciferian. Een duivelsaanbidder om precies te zijn. Alleen al het idee dat de de universele messias een wereldreligie zou stichten is al flauwekul, want Christus heeft gezegd ik ben de weg, de waarheid, en het leven, en niemand komt tot de vader dan door mij.
Sodemieter toch eens een eind op Rob, en als je wel iets zegt moet je je beter in lezen in de zaken waar je je neus in steekt. Blavatsky was een boeddhist. Alles wat christenen niet leuk vinden scharen ze onder de noemer van luciferisme, alleen maar om er komaf mee te kunnen maken. Als men lucifer niet zo slecht begreep (lucifer, wat slaat op de lichtbrenger, de morgenster, de eerste ster die je ziet als het licht wordt Venus) had men niet zo enorm dualistisch kunnen denken in goed en fout, licht en duisternis.
Maar doe niet alsof jij het wiel hebt uitgevonden Rob, want dat heb je niet. Je weet van voren niet eens je achternaam.

Ik lees veel theosofische boeken en artikelen. En het new age gebeuren is absoluut verantwoordelijk voor de herintreden van bepaalde zaken. Maar niet verantwoordelijk voor channeling, of het idee dat men nu in een nieuwe tijd leeft. Dat jij dus Benjamin Creme, Askrealjezus en Blavatsky op een hoop gooit zegt meer over jouw onwetendheid en "onbelezenheid".
Ga nog een keer de bijbel lezen, en als je die uit hebt kom je maar eens terug.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_129296749
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 17:19 schreef ems. het volgende:
Indeed.
Je hebt er veel van begrepen, NOT!
  woensdag 24 juli 2013 @ 17:21:33 #295
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_129296772
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:01 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Is de menselijke intuïtie niet gebaseerd op het proces van gissing en weerlegging.

Alle dwalingen komen vooral voort uit het op een verkeerde manier combineren van zintuiglijke waarnemingen.
Hmmm... religie lijkt me niet noodzakelijk een interpretatie van de empirische werkelijkheid. Meer een psychologisch verschijnsel op zich dat al dan niet te rijmen is met zintuigelijke waarnemingen.

De wetenschappelijke methode werkt op basis van hypothese - toetsing - bevestiging/weerlegging. Maar het menselijk brein werkt in de praktijk vaak helemaal niet zo. Heel vaak begint men bij een (vaak wenselijke) conclusie om vervolgens te gaan zoeken naar zintuigelijke waarnemingen die dat beeld mogelijk bevestigen. Dat is omgekeerde wereld.
  woensdag 24 juli 2013 @ 17:22:10 #296
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_129296794
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:08 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

De moeilijkheid die hierbij blijft optreden is dat theorieën in de loop van de tijd worden vervangen door betere theorieën, die de "waarheid" steeds dichter benaderen.

Moeten de getrokken conclusies noodzakelijkerwijs waar zijn?
Nee, helemaal niet. Maar een aanwijsbare relatie met de waarneembare werkelijkheid lijkt me wel essentieel.
pi_129296810
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 17:20 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Sodemieter toch eens een eind op Rob, en als je wel iets zegt moet je je beter in lezen in de zaken waar je je neus in steekt. Blavatsky was een boeddhist. Alles wat christenen niet leuk vinden scharen ze onder de noemer van luciferisme, alleen maar om er komaf mee te kunnen maken. Als men lucifer niet zo slecht begreep (lucifer, wat slaat op de lichtbrenger, de morgenster, de eerste ster die je ziet als het licht wordt Venus) had men niet zo enorm dualistisch kunnen denken in goed en fout, licht en duisternis.
Maar doe niet alsof jij het wiel hebt uitgevonden Rob, want dat heb je niet. Je weet van voren niet eens je achternaam.

Ik lees veel theosofische boeken en artikelen. En het new age gebeuren is absoluut verantwoordelijk voor de herintreden van bepaalde zaken. Maar niet verantwoordelijk voor channeling, of het idee dat men nu in een nieuwe tijd leeft. Dat jij dus Benjamin Creme, Askrealjezus en Blavatsky op een hoop gooit zegt meer over jouw onwetendheid en "onbelezenheid".
Ga nog een keer de bijbel lezen, en als je die uit hebt kom je maar eens terug.
Leuk voor je, nu nog iets inhoudelijks misschien..Jij Blavatsky aanhanger, Zeker ook een luciferian?
  woensdag 24 juli 2013 @ 17:31:09 #298
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_129297059
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 17:22 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Leuk voor je, nu nog iets inhoudelijks misschien..Jij Blavatsky aanhanger, Zeker ook een luciferian?
Heb je ook nog inhoudelijke kritiek op het atheïsme, of kom je hier alleen je medereligieuzen aanvallen?
pi_129297092
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 17:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Heb je ook nog inhoudelijke kritiek op het atheïsme, of kom je hier alleen je medereligieuzen aanvallen?
Kan ik ook aan jouw vragen?
  woensdag 24 juli 2013 @ 17:34:18 #300
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_129297174
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 17:32 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Kan ik ook aan jouw vragen?
Ser_Ciappelletto? Kritiek op het atheisme? Verwacht daar niet teveel van. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo