abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juni 2012 @ 21:47:41 #251
37769 erodome
Zweefteef
pi_113162675
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:46 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Oke, fijn dat we elkaar begrijpen.

Ik ben het met je eens dat, als de vader zijn rechten en plichten opgeeft, dat de moeder dan vervolgens exclusief mag beslissen of ze het kind alleen opvoedt, of dat ze het ter adoptie afstaat. Echter, dit is niet het onderwerp ter discussie.

Ter discussie staat, dat de man ook zelf moet kunnen beslissen of hij na de geboorte zijn rechten en plichten opgeeft. Momenteel heeft hij dat recht niet, omdat hij kan worden gedwongen om de plichten te accepteren.
Ja, want de vrouw draagt het kind en heeft zelfbeschikkingsrecht.
Als je zegt die man mag zijn rechten afstaan dan heeft hij geen enkele investering hoeven doen daarvoor, geen abortus, geen dracht gevolgd door een adoptie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 20 juni 2012 @ 21:48:24 #252
37769 erodome
Zweefteef
pi_113162715
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:47 schreef Polarcat het volgende:

[..]

Eerst zien, dan geloven. Wat druk op de ketel en extra financiëring lijkt me zeer terecht. Let wel - de pil in dat filmpje zat ook in de testfase, toen feministen hem hebben geboycot.
Hoe kunnen vrouwen nu de mannenpil boycotten? In een wereld die door mannen gedomineerd wordt, wetenschapsland zit vol met mannen!
Wat ze zeggen is dat zij er niet op gaan vertouwen en daar geef ik ze groot gelijk in.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_113162918
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:47 schreef erodome het volgende:

Ja, want de vrouw draagt het kind en heeft zelfbeschikkingsrecht.
Als je zegt die man mag zijn rechten afstaan dan heeft hij geen enkele investering hoeven doen daarvoor, geen abortus, geen dracht gevolgd door een adoptie.
Het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw omtrent het al dan niet dragen van kinderen, wordt al volledig gehonoreerd door de mogelijkheid tot abortus. Daar is geen extra mogelijkheid tot opzeggen van de rechten en plichten na bevalling voor nodig. Die extra mogelijkheid mag er wel zijn, maar dan ook voor mannen.

Argumenteer je dat, omdat er ook lichamelijke kosten verbonden zitten aan abortus, dat mannen daarom in het geval dat er géén abortus wordt gepleegd verplicht plichten hebben?

Iets dergelijks had ik van je begrepen toen ik mijn samenvatting van jouw mening schreef:
quote:
Dus (geparafraseerd) het feit dat een zwangere vrouw sowieso lichamelijk moet investeren - danwel door abortus, danwel door 9 maanden draagtijd - is de reden dat zij het exclusieve recht heeft om na de bevalling ervoor te kiezen of ze haar rechten en plichten naar het kind afstaat dan wel houdt.
En het verbaast me dan eerlijk gezegd niet dat miss_sly zoiets heeft van, does not compute:
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:04 schreef miss_sly het volgende:

Ik snap de samenvatting niet, maar dat zal dan wel aan mij liggen.

Omdat de vrouw draagt, mag ze na de bevalling beslissen over haar eigen rechten en plichten?

[ Bericht 8% gewijzigd door Polarcat op 21-06-2012 11:33:06 ]
pi_113163125
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe kunnen vrouwen nu de mannenpil boycotten? In een wereld die door mannen gedomineerd wordt, wetenschapsland zit vol met mannen!
Wat ze zeggen is dat zij er niet op gaan vertouwen en daar geef ik ze groot gelijk in.
Wat ze letterlijk hebben gezegd, en wat veel vrouwen nog steeds zeggen, is dat er geen mannenpil moet komen. Omdat vrouwen de controle volledig in eigen hand willen houden. Kijk het filmpje nog maar eens na. Geef je ze daar groot gelijk in?

Dat deze feministische organisaties politieke macht hebben kun je niet ontkennen. Dat Betty Friedan dat had, al helemaal niet. Die vermeende mannencultuur zou ik graag nader toelichten, maar dat lijkt me teveel off-topic hier en niet relevant gezien het voorgaande.

[ Bericht 4% gewijzigd door Polarcat op 20-06-2012 22:25:13 ]
  Moderator woensdag 20 juni 2012 @ 22:05:45 #255
5428 crew  miss_sly
pi_113163584
Vrouwen kunnen prima de controle houden over hun eigen anticonceptie, terwijl mannen dat ook kunnen, wat mij betreft. Net zo goed als dat een man nu kan zeggen dat hij hem er niet noopt zonder condoom, heeft hij net zoveel recht om een mannenpil te slikken.

Zoals ik al eerder zei, vind ik ook dat het niet goed gesteld is met de chatten en plichten van vaders mbt ouderschap. Het lijkt me vanzelfsprekend dat een vrouw als enige het cht heeft te beslissen wat ze met een zwangerschap doet, maar als een kind er eenmaal is, zouden mannen en vrouwen dezelfde rechten en plichten moeten hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_113163642
Dank je, miss_sly.
pi_113169623
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Gelukkig kost dat kind voor de vrouw niets in die 10 jaar....
Daar was ze zelf verantwoordelijk voor onder de daad, ja jullie hebben daar ook lichamelijk ''last'' van, dat is dan het enige scheve wat overblijft....
Rustig aan.
  Moderator woensdag 20 juni 2012 @ 23:42:21 #258
5428 crew  miss_sly
pi_113169694
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:41 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Daar was ze zelf verantwoordelijk voor onder de daad, ja jullie hebben daar ook lichamelijk ''last'' van, dat is dan het enige scheve wat overblijft....
Daar waren ze samen verantwoordelijk voor tijdens de daad!
pi_113169786
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Je weet dat die zaaddonatie nogal belangerijk is he, dat je dan heel wat met die zwangerschap te maken hebt...
In samenspraak kan een heleboel, maar dan is samenspraak dus wel noodzakelijk.

En wat zeg je nu, als je dan als vrouw een vriendje krijgt moet die de verantwoordelijkheid dragen voor jouw kind? Dat is dan niet oneerlijk ofzo?
Naja, tis eerlijk gezegd meer zijn kind dan jouw kind als je fungeert als zaaddonor.
Rustig aan.
pi_113169986
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar waren ze samen verantwoordelijk voor tijdens de daad!
Ja dat klopt, ik probeer iets anders gelijk te trekken maargoed...

Stel: Je hebt samen een kind... Moeders vertrekt..... Betaald moeders dan ook alimentatie aan vaders? (lijkt me wel)
Rustig aan.
  Moderator woensdag 20 juni 2012 @ 23:48:39 #261
5428 crew  miss_sly
pi_113170024
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:48 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Stel: Je hebt samen een kind... Moeders vertrekt..... Betaald moeders dan ook alimentatie aan vaders? (lijkt me wel)
Wat mij betreft wel.
pi_113170048
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel.
Wettelijk gezien dan?
Rustig aan.
  Moderator woensdag 20 juni 2012 @ 23:52:04 #263
5428 crew  miss_sly
pi_113170214
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:49 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wettelijk gezien dan?
Dat weet ik niet, ik heb het niet bij de hand gehad, maar ik zou het wel zo eerlijk vinden.

Maar goed, er schort heel wat aan de wetten met betrekking tot ouderschap als ouders niet bij elkaar zijn. Rechten van vaders met betrekking tot het kunne zien van hun kind, maar ook vaders die nadat vertrekken na een aantal jaren en die de alimentatie nooit betalen. Ook voor kinderen die ze destijds wel bewust samen hebben gekregen.
pi_113170283
Mja, dat vind ik ook wel triest...
Gaat meer om het niet bewuste kinderen krijgen.

Maar ergens vind ik dit heel raar:

Ik zit met mijn hoofd ergens aan te denken... en dat is... Stel iemand wilt jou als zaaddonor ''gebruiken''..
Naja prima *kwak* Na 11 maanden komt er post binnen dat je alimentatie moet dokken...
Je staat op geen voet lijkt me...

Andersom.. Stel je vraagt een vrouw als draagmoeder (Als je die al kunt vinden..) en je naait haar op dezelfde manier...? Lijkt me dat je geen kans maakt eigenlijk... Ik weet ook niet precies waarom en als ik er rationeel naar kijk dan vind ik het maar vaag..

[ Bericht 38% gewijzigd door kingtoppie op 20-06-2012 23:59:21 ]
Rustig aan.
pi_113171291
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:49 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wettelijk gezien dan?
quote:
Als u, na een scheiding, niet genoeg geld hebt om van te leven, kunt u alimentatie krijgen van uw ex-partner. Het kan ook zijn dat u alimentatie moet betalen omdat uw ex-partner niet genoeg geld heeft om van te leven. Alimentatie is dus een bijdrage in de kosten die u, uw ex-partner of uw kind heeft om te kunnen leven.

Bent u getrouwd of hebt u een geregistreerd partnerschap? Dan moet u elkaar onderhouden. U betaalt allebei voor de kosten van het huishouden. U kunt daar in de huwelijkse voorwaarden of partnerschapsvoorwaarden andere afspraken over maken. Deze afspraken kunt u later nog veranderen. Dat moet u dan alleen of samen aan de rechter vragen.
Als u officieel uit elkaar gaat, houdt de onderhoudsplicht niet op. Hebt u niet genoeg inkomsten? Dan moet uw ex-partner meestal alimentatie betalen. Dit moet totdat u met iemand anders trouwt of een geregistreerd partnerschap sluit. Ook als u gaat samenwonen met een ander alsof u getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt, stopt de alimentatie.

Ouders moeten voor hun kinderen de kosten van de verzorging en opvoeding betalen totdat de kinderen 18 jaar zijn. Daarna moeten ouders de kosten van levensonderhoud en studie betalen, totdat het kind 21 jaar wordt.
Gaat u als ouders uit elkaar? Dan moet u nog steeds samen de kosten voor uw kinderen betalen. U spreekt hier een regeling voor af. De ouder die de kinderen niet verzorgt betaalt meestal alimentatie voor de kinderen aan de verzorgende ouder. Dit moet totdat de kinderen 21 jaar worden. Het maakt niet uit of u het gezag hebt of niet.
Ja dus, mits moeder de meest draagkrachtige partner is en/of het kind niet verzorgt.
pi_113171483
Dit moet totdat u met iemand anders trouwt of een geregistreerd partnerschap sluit. Ook als u gaat samenwonen met een ander alsof u getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt, stopt de alimentatie.
Rustig aan.
pi_113171922
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:15 schreef kingtoppie het volgende:
Dit moet totdat u met iemand anders trouwt of een geregistreerd partnerschap sluit. Ook als u gaat samenwonen met een ander alsof u getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt, stopt de alimentatie.
Gaat u als ouders uit elkaar? Dan moet u nog steeds samen de kosten voor uw kinderen betalen. U spreekt hier een regeling voor af. De ouder die de kinderen niet verzorgt betaalt meestal alimentatie voor de kinderen aan de verzorgende ouder. Dit moet totdat de kinderen 21 jaar worden.
pi_113172007
Maar sowieso is dat toch positief? Stel, jij betaalt alimentatie aan je ex, en zij vindt een nieuwe vent. Dan hoef jij dus geen alimentatie meer te betalen zodra zij met die vent gaat samenwonen. Want zij heeft iemand anders gevonden om haar te onderhouden.
pi_113172069
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:25 schreef AlbinoBambi het volgende:
Maar sowieso is dat toch positief? Stel, jij betaalt alimentatie aan je ex, en zij vindt een nieuwe vent. Dan hoef jij dus geen alimentatie meer te betalen zodra zij met die vent gaat samenwonen. Want zij heeft iemand anders gevonden om haar te onderhouden.
Lol, iets waar ik het eerder nog over had met erodome, pagina 8/13 ofzo.
Rustig aan.
pi_113172683
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:26 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Lol, iets waar ik het eerder nog over had met erodome, pagina 8/13 ofzo.
Ja maar, dat ging over het geld voor het kind toch? En dit gaat puur over dat voor de partner. Als diezelfde vriendin jouw kind verzorgt, moet je nog steeds alimentatie betalen voor dat kind. Maar niet meer voor de vriendin, want die heeft een vriend die nu in haar onderhoud voorziet.
pi_113175898
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:48 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

natuurlijk.
Wat een rare vraag eigenlijk?
compact en kleverig.
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 07:19:54 #272
5428 crew  miss_sly
pi_113175912
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:53 schreef kingtoppie het volgende:
Mja, dat vind ik ook wel triest...
Gaat meer om het niet bewuste kinderen krijgen.

Maar ergens vind ik dit heel raar:

Ik zit met mijn hoofd ergens aan te denken... en dat is... Stel iemand wilt jou als zaaddonor ''gebruiken''..
Naja prima *kwak* Na 11 maanden komt er post binnen dat je alimentatie moet dokken...
Je staat op geen voet lijkt me...

Andersom.. Stel je vraagt een vrouw als draagmoeder (Als je die al kunt vinden..) en je naait haar op dezelfde manier...? Lijkt me dat je geen kans maakt eigenlijk... Ik weet ook niet precies waarom en als ik er rationeel naar kijk dan vind ik het maar vaag..
Ik weet niet wat je bedoelt met dat voorbeeld van die draagmoeder?
pi_113176539
alimentatie is echt niet meer van deze tijd, nu vrouwen prima in staat zijn zichzelf te bedruipen. wat mij betreft schaffen ze dat af.
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:26:51 #274
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_113177486
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 08:32 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
alimentatie is echt niet meer van deze tijd, nu vrouwen prima in staat zijn zichzelf te bedruipen. wat mij betreft schaffen ze dat af.
Partneralimentatie is sowieso alleen van toepassing als de inkomens van beide ex-partners behoorlijk verschillen en het is niet speciaal van mannen, voor vrouwen. Op de Frontpage staat nu net een nieuwsbericht dat Halle Berry een enorm bedrag aan haar ex-vriend moet betalen.
...as always
pi_113178137
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 08:32 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
mwach, ligt aan de situatie. als je bewust samen gaat voor een kind en bewust samen kiest voor de regeling "een van de 2 verzorgt voltijd de kinderen", dan mag daar best iets tegenover staan. maar goed; ook dat neem je dan als het goed is vooraf mee in de discussie over hoe je het allemaal daadwerkelijk inricht wanneer het kind er eenmaal is :)

je zal het denk ik toch echt per situatie moeten bekijken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')