Ik heb ogen. Agenten een geweldsinstructie.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Leer me hoe jij zo alwetend bent geworden
Je hoort niet wat er gezegd wordt, je weet niet wat de man doet, je hebt al helemaal geen idee wat hier aan vooraf ging. En toch trek je conclusies van heb ik jou daar.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:01 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik heb ogen. Agenten een geweldsinstructie.
Je poging tot gevatheid faalt jammerlijk.
Wat er gezegd wordt is niet relevant.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hoort niet wat er gezegd wordt, je weet niet wat de man doet, je hebt al helemaal geen idee wat hier aan vooraf ging. En toch trek je conclusies van heb ik jou daar.
Nogmaals: die alwetendheidquote:Op woensdag 20 juni 2012 21:03 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Wat er gezegd wordt is niet relevant.
Wat de man doet kun je zien.
Wat er aan vooraf gaat is niet relevant voor het geven van schop en knietjes aan een arrestant die je naar de grond toe hebt gewerkt, maar dan dusdanig dat je hem nog wel een paar knietjes kunt geven.
het grote verschil met jou voorstelling is dat de dame doorging nadat de man ook daadwerkelijk al op de grond lag. En dan blijft het feit, hoe is het mogelijk dat twee collega's die naast elkaar staan met hun neus op hetzelfde feit, de dreiging dan zo totaal anders beoordelen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:26 schreef BeffJeck het volgende:
Even ervaring van mij:
Jaren geleden liep ik als agent op straat. Een man vond het nodig om ons uit te schelden ( vraag niet waarom ). Ik vroeg hem of hij zich fatsoenlijk wilde gedragen en liep naar hem toe. Meneer maakte slaande bewegingen en was duidelijk onder invloed. Ik heb hem twee keer gewaarschuwd. Hij maakte weer slaande bewegingen. Mijn collega heeft de man " gepepperd ". Let wel pepperspray werk na ongeveer 30 seconden.
Waarom pepperspray? Pepperspray maakt het minste schade voor hem en voor mij. Tijdens een worsteling kan iemand gemakkelijk iets breken. Trouwens er zijn ook mensen die tegen pepperspray kunnen. Meneer ging niet liggen. Ik wil zelf niet besmet raken met pepperspray. Want er zijn mensen die met hun handen de pepperspray uit hun ogen wrijven en proberen bij de diender in kwestie in zijn gezicht te wrijven. Met een forse trap tussen zijn benen heb ik de man toch op de grond gekregen. En ja soms gaat het niet zachtjes!
Welke feiten zouden volgens jou dan maken dat dit correct handelen is?quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nogmaals: die alwetendheid
Ik kan me voorstellen dat ik het best met je eens kan zijn als ik alle feiten wist. Maar die weet ik niet, en jij ook niet.
die tweede collega is aan het communiceren door zijn portofoon en zn spray aan het wegbergen. De vrouw had ook tegen hem kunnen zeggen: "hij is nu gedesorienteerd, ik ga hem zo een schop geven om hem uit balans te brengen en te kunnen boeien, doe je mee?" maar dan is de verrasing er denk ik wel af...quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:06 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
het grote verschil met jou voorstelling is dat de dame doorging nadat de man ook daadwerkelijk al op de grond lag. En dan blijft het feit, hoe is het mogelijk dat twee collega's die naast elkaar staan met hun neus op hetzelfde feit, de dreiging dan zo totaal anders beoordelen.
Hoe je het ook went of keert ze is zwaar of de grens gegaan. Die eerste trap kun je misschien nog goed praten, daarna echt niet meer.
Op die manier kan de politie nooit winnen, dus.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Politie is niet je beste vriend en dat zijn ze nooit geweest gezien hun functie in de maatschappij tegenwoordig.
Dat weet ik nog niet zo zeker. De collega die naast haar stond was dat iig wel en deed niets.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:24 schreef Five_Horizons het volgende:
Als jij het respect dat jij aan een willekeurige agent geeft, laat afhangen van wat een andere agent doet ooit heeft gedaan, zegt dat ook een heleboel over jou.
Ik ben namelijk moeilijk verantwoordelijk te houden voor het gedrag van een collega.
Dat is eigenlijk wel een erg goede opmerking/vraag en ook wel een belangrijke denk ik.quote:Op donderdag 21 juni 2012 07:22 schreef Worteltjestaart het volgende:
Je vraagt je af wat nou kip en ei is dan, in het verhaal 'de politie is het respect allang kwijt'.
Is de politie het respect kwijt omdat er in een hoger tempo een verloedering heeft plaatsgevonden dan dat zij hun beleid daarop konden aanpassen, of is de verloedering ontstaan omdat de politie geen respect meer heeft?
Ik reken jou niet zo zeer haar gedrag aan , daar kun jij niks aan doen, niemand, behalve die ene collega die ernaast stond.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Daar gaat het toch niet om? Nogmaals: waarom reken je mij aan wat een collega heeft gedaan? Belachelijke redenering: 1 foute agent, dus allemaal fout. Raar excuus.... (even afgezien van wat ik hiervan vind, aangezien ik nog steeds niet alle feiten ken)
Die haar daar natuurlijk ook niet gaat corrigeren, voor zover dat nodig was.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:59 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Ik reken jou niet zo zeer haar gedrag aan , daar kun jij niks aan doen, niemand, behalve die ene collega die ernaast stond.
Je doet een aanname en dat reken je mij aan. Okay... duidelijk...quote:Waar ik moeite mee heb is dat je blijft roepen dat je de feiten niet kent. Dat had je niet geroepen als je als agent dit had gezien van burgers.. en je collega's ook niet. DAAR heb ik moeite mee. en daarmee verlies je mi de neutraliteit die je als agent nodig hebt.
Dat vind ik dus eigenlijk onzin. Omdat je bij de politie zit moet je je alle vunzigheid maar laten welgevallen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:53 schreef klusfoobje het volgende:
Helaas hoort dat blijkbaar bij de baan waar je bewust voor hebt gekozen. Je hebt diverse middelen om daarop te reageren en mee om te gaan. Maar boven al dien je je te realiseren dat je als agent in een glazen huis zit. Kun je dat niet dan moet je een andere baan zoeken.
Dat is een slechte zaak.quote:En wat dat onderzoek betreft, ik heb er weinig vertrouwen in.
(...)
Meneer vertelde echter ook zonder met zijn ogen te knipperen dat het indienen van een klacht geen probleem was, maar dat er zeer ws niks mee zou worden gedaan omdat het toch beoordeeld zou worden door collega;s...
This is where you're wrong.quote:respect moet je verdienen en die man met de pet is daar gewoon niet goed mee bezig...
Die feiten geven aan of het dikgedrukte klopt of niet....quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:17 schreef Maanvis het volgende:
Maken de feiten eigenlijk wel zoveel uit?
Met andere woorden; wanneer mag een agente iemand schoppen die niet overduidelijk een bedreiging is?
op het filmpje is te zien dat ie op dat moment geen overduidelijke bedreiging is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die feiten geven aan of het dikgedrukte klopt of niet....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |