abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2012 @ 10:23:48 #151
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113353912
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah dat akkoord wat in principe door de VVD gesmeed is en waarbij de meeste dingen allang weer van tafel geveegd zijn.

En als men wat aan het ontslagrechten van het gepeupel doet waarom zou men dan niet een heffing van 65% bij ontslagvergoedingen boven de 550.000 euro mogen doen.
Niks mis mee, alleen een cumulatie die leidt tot een heffing van meer dan 100% is onwenselijk, niet?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 25 juni 2012 @ 10:24:49 #152
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113353937
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar daar had ik het helemaal niet over :')
Waar ik het over heb is dat ik kijk naar hoeveel geld ik "vrij" te besteden heb, na aftrek van mijn vaste lasten. Dat bedrag is bij mensen die in jouw belastingschijf zitten, veel hoger (jullie hebben een auto, gaan op vakantie, hebben een mooier huis etc etc).
De VVD wil meer op mij bezuinigen dan er bij mij te halen valt, zo simpel is het. En er zullen vast nog meer mensen zijn die er zo over denken.

De "losers" waar jij het over hebt, kijken helemaal niet naar mensen met die 52%, maar naar wat ze zelf vrij te besteden hebben en denken vervolgens van "Ja, VVD, leuk dat jullie op ons willen bezuinigen, maar ik kan het helaas niet missen".
Nee, en ik heb het daar dus wel over. Want kennelijk is het "vrij te besteden" een criterium voor je, dan concludeer ik dus dat je streeft naar een gelijk inkomen voor iedereen. En dat zelfs een gecombineerd tarief van dik meer dan 100% niet genoeg voor je is.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 25 juni 2012 @ 10:25:49 #153
66825 Reya
Fier Wallon
pi_113353960
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:17 schreef eriksd het volgende:

[..]

Als het goed gaat inderdaad, dan moet de overheid opeens weer even wegwezen. Lekker consumeren. Komt de rekening, dan is het de schuld van de overheid en "de rijken" en moeten de lasten weer eerlijk verdeeld worden. Alleen zie ik het niet meer gebeuren dat iedereen "het beter heeft dan zijn ouders". Voor zover dat uberhaupt nog mogelijk is, natuurlijk.
De reële keuze lijkt me vooral tussen stagnatie - maar dat heeft verder weinig erg - en teruggang door de verdere groei van een 'entitlement'-cultuur: het idee dat uiteindelijk iedereen wordt tekortgedaan door de overheid, en dat daarom de overheid de tekortschietende middelen maar bij een onbekende derde moet halen. Maar goed, wat dat betreft zitten we wel op één lijn.
pi_113353969
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Niks mis mee, alleen een cumulatie die leidt tot een heffing van meer dan 100% is onwenselijk, niet?
Dat jij het optelt hoeft nog niet te betekenen dat je berekening klopt. :D

Ik heb nog nooit een overheid meer geld zien heffen dan dat je binnen krijgt. En als ze dat toch doen, dan moet je je eens afvragen waarom de VVD ook hiermee meegegeaan is,. waarschijnlijk omdat ze er net zoals de overige parijten ook niet al te veel van snappen.
pi_113354006
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nee, en ik heb het daar dus wel over. Want kennelijk is het "vrij te besteden" een criterium voor je, dan concludeer ik dus dat je streeft naar een gelijk inkomen voor iedereen. En dat zelfs een gecombineerd tarief van dik meer dan 100% niet genoeg voor je is.
Dan kan jij geen conclusies trekken, dat wat jij in m'n mond legt en jouw conclusie slaan kant noch wal. Je moet me geen woorden in de mond leggen Erik -_-
  maandag 25 juni 2012 @ 10:27:28 #156
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113354010
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat jij het optelt hoeft nog niet te betekenen dat je berekening klopt. :D

Ik heb nog nooit een overheid meer geld zien heffen dan dat je binnen krijgt. En als ze dat toch doen, dan moet je je eens afvragen waarom de VVD ook hiermee meegegeaan is,. waarschijnlijk omdat ze er net zoals de overige parijten ook niet al te veel van snappen.
De regeling wordt vanaf 2013 met terugwerkende kracht ingevoerd. Ik denk dat je hier maar op mijn kennis moet vertrouwen, want ik werk in de belastingadviessector :P

Ik ben met je eens dat het gebrek aan fiscale kennis in de kamer echt dramatisch is, ook bij de VVD.
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan kan jij geen conclusies trekken, dat wat jij in m'n mond legt en jouw conclusie slaan kant noch wal. Je moet me geen woorden in de mond leggen Erik -_-
Je zegt wel a maar geen b. Niet mijn probleem verder.
Bis bis bis
pi_113354054
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je zegt wel a maar geen b. Niet mijn probleem verder.
Juist, ik zeg alleen maar A maar gelijk leg je B in mijn mond!
  maandag 25 juni 2012 @ 10:29:18 #158
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113354058
quote:

[..]

Maar daar had ik het helemaal niet over :')
Waar ik het over heb is dat ik kijk naar hoeveel geld ik "vrij" te besteden heb, na aftrek van mijn vaste lasten. Dat bedrag is bij mensen die in jouw belastingschijf zitten, veel hoger (jullie hebben een auto, gaan op vakantie, hebben een mooier huis etc etc).
De VVD wil meer op mij bezuinigen dan er bij mij te halen valt, zo simpel is het. En er zullen vast nog meer mensen zijn die er zo over denken.

De "losers" waar jij het over hebt, kijken helemaal niet naar mensen met die 52%, maar naar wat ze zelf vrij te besteden hebben en denken vervolgens van "Ja, VVD, leuk dat jullie op ons willen bezuinigen, maar ik kan het helaas niet missen".
Oordelen over hoeveel iemand te besteden heeft of overhoudt vind ik sowieso laakbaar. Dat billijkt hoge belastingen namelijk niet.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  † In Memoriam † maandag 25 juni 2012 @ 10:31:16 #159
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_113354108
quote:

Waar ik het over heb is dat ik kijk naar hoeveel geld ik "vrij" te besteden heb, na aftrek van mijn vaste lasten.
Vaste lasten zijn natuurlijk ook gewoon vrij te besteden en daar kunnen genoeg keuzes in gemaakt worden.
Carpe Libertatem
  maandag 25 juni 2012 @ 10:31:18 #160
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113354110
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Juist, ik zeg alleen maar A maar gelijk leg je B in mijn mond!
Trek dan zelf eens een conclusie hé. Verder eens met GS.
Bis bis bis
pi_113354119
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oordelen over hoeveel iemand te besteden heeft of overhoudt vind ik sowieso laakbaar. Dat billijkt hoge belastingen namelijk niet.
Die post was alleen maar uitleg aan Erik omdat ik dacht dat hij me niet snapte. Het ging me om deze post:
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Misschien hebben we een andere visie van lasten, Erik.
Het enige waar ik naar kijk is hoeveel geld ik aan het eind van de maand overhoud.
Ik kan ¤50 in de maand veel minder missen dan iemand die in de 52% belastingschijf zit, en voor allebij scheelt dat maar ¤50.
En hoezo is het laakbaar het over iemand's vrij te besteden geld te hebben?
pi_113354152
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:31 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Vaste lasten zijn natuurlijk ook gewoon vrij te besteden en daar kunnen genoeg keuzes in gemaakt worden.
De enige vrijheid die ik daadwerkelijk heb, is die van mijn internet provider en hoeveel stroom/gas/water ik gebruik. Echt veel keus vind ik dat niet.
pi_113354182
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:31 schreef eriksd het volgende:

[..]

Trek dan zelf eens een conclusie hé. Verder eens met GS.
Tsjonge...

Mijn conclusie was dat wij blijkbaar een verschillend beeld hebben wat lasten betreft, maar dat snapte jij niet. Mijn meeste posts vandaag in dit topic waren er alleen maar om dit aan jou uit te leggen Erik.
  maandag 25 juni 2012 @ 10:36:00 #164
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113354222
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Tsjonge...

Mijn conclusie was dat wij blijkbaar een verschillend beeld hebben wat lasten betreft, maar dat snapte jij niet. Mijn meeste posts vandaag in dit topic waren er alleen maar om dit aan jou uit te leggen Erik.
Inderdaad, jij zet alles af tegen je eigen situatie, en dat het gros dan -uiteraard- meer te besteden heeft is voor jou een reden om bizarre tarieven maar weg te wuiven. Pas als iedereen rond jouw inkomen zit, zijn de lasten gelijk verdeeld.
Bis bis bis
pi_113354272
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:36 schreef eriksd het volgende:

[..]

Inderdaad, jij zet alles af tegen je eigen situatie, en dat het gros dan -uiteraard- meer te besteden heeft is voor jou een reden om bizarre tarieven maar weg te wuiven. Pas als iedereen rond jouw inkomen zit, zijn de lasten gelijk verdeeld.
Houd nou eens op met mij die conclusie aansmeren, dat vind ik behoorlijk onvolwassen gedrag :(
Ik heb dat namelijk nooit gezegd!
  maandag 25 juni 2012 @ 10:39:54 #166
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113354320
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Houd nou eens op met mij die conclusie aansmeren, dat vind ik behoorlijk onvolwassen gedrag :(
Ik heb dat namelijk nooit gezegd!
"Ik heb minder te besteden, de lasten zijn niet eerlijk besteed!"
Bis bis bis
pi_113354346
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heb ik nooit gezegd, is dus geen quote van mij. Dit wat jij zegt, concludeer je er uit

Edit:En echt, ik heb mezelf nu al een keer of 3 teruggelezen, maar ik zie het niet!
  maandag 25 juni 2012 @ 10:43:31 #168
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_113354416
quote:
'Als op 13 september het bier nog niet gratis is, heeft de politiek een probleem'

Er breken mooie tijden aan. De VVD heeft spijt. Mark Rutte begrijpt nu uw zorgen over de dure kinderopvang, over de btw-verhoging en over de forenzentax. Hij gaat die voor u terugdraaien. D66 gooit er miljarden tegenaan voor beter onderwijs. Goed voor uw kinderen, goed voor het land. En daar is ook de PVV die u het Kwartje van Kok teruggeeft. Da's straks lekker aan de pomp! Zo zijn we met z'n allen spekkoper. Aan de plannen om het bier gratis te maken, wordt nog gewerkt.

Het is de oogst van één campagneweekend van drie partijen. PvdA, SP, CDA, GroenLinks en anderen kunnen in één adem worden genoemd. Ook zij presenteerden eerder al hun mooie plannen. Er wordt veel geïnvesteerd. En ja, de meeste partijen zijn zo eerlijk om daarbij te vermelden dat er ook wat zal worden bezuinigd. De aanpak verschilt, maar bijna allemaal zijn ze het erover eens dat we ooit weer moeten stoppen met collectieve schulden maken. Zo rond 2017 moet de begroting weer eens op orde zijn.

Sinds kort weten we wat dat betekent: 20 tot 25 miljard bezuinigen. Dat is meer dan de recordsanering van het kabinet-Rutte. En dat is het probleem met alle beloften: er is nog niet één partij die in een eerlijke rekensom laat zien waar al die miljarden worden gehaald. Deskundigen vrezen een bloedbad als straks, in augustus, het planbureau de verkiezingsprogramma's gaat doorrekenen. Veel partijen koersen aan op een onvoldoende.

Als premier draagt Rutte de boodschap uit dat Nederland zal moeten wennen aan een wat lager welvaartsniveau: 'We hebben collectief boven onze stand geleefd.' Dat is verstandige taal. Maar zodra hij zijn andere pet op zet, die van de campagnevoerende VVD-leider, is daarvan weinig meer over. Zijn concurrenten volgen in zijn kielzog. Misschien dat het even werkt. Misschien zelfs tot in het stemhokje. Maar als op 13 september het bier nog steeds niet gratis is, en de kiezers boos, heeft de politiek zichzelf uiteindelijk een slechte dienst bewezen.
http://www.volkskrant.nl/(...)k-een-probleem.dhtml
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_113354531
quote:
Tsja, het is natuurlijk geen prettige tijd om nu campagne te moeten voeren. Er zal enorm veel bezuinigd moeten worden. De hamvraag is: Wie gaan die extra lasten straks betalen?
  maandag 25 juni 2012 @ 11:40:59 #170
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113356100
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Die post was alleen maar uitleg aan Erik omdat ik dacht dat hij me niet snapte. Het ging me om deze post:

[..]

En hoezo is het laakbaar het over iemand's vrij te besteden geld te hebben?
Omdat het 1. nogal persoonlijk is hoeveel je vrij te besteden hebt, de een heeft meer behoeften dan de ander en 2. je mensen niet moet triggeren zo min mogelijk over te houden om in aanmerking te komen voor lage belastingen.

Het voorbeeldje van 50¤ of ¤0,50 gaat spaak omdat er in Nederland al een belastingvrije voet is. Er wordt van niemand gevraagd zijn laatste 50 cent af te dragen.
pi_113356642
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Omdat het 1. nogal persoonlijk is hoeveel je vrij te besteden hebt, de een heeft meer behoeften dan de ander en 2. je mensen niet moet triggeren zo min mogelijk over te houden om in aanmerking te komen voor lage belastingen.

Het voorbeeldje van 50¤ of ¤0,50 gaat spaak omdat er in Nederland al een belastingvrije voet is. Er wordt van niemand gevraagd zijn laatste 50 cent af te dragen.
Heel veel mensen kijken hoeveel ze werken en hoeveel dat *netto* oplevert. Dat is geld waar je je plezier uit kunt halen.

Mijn opmerking over vrij te besteden geld gaat helemaal niet spaak. Het is heel reeel.
  maandag 25 juni 2012 @ 11:55:37 #172
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113356661
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoe zou je een samenloop van 52% inkomstenbelasting, een 16% werkgeversheffing over hoge inkomens en een 75% extra heffing over hoge ontslagvergoedingen willen noemen? Nergens ter wereld heb je dergelijke nivellering. Lasten zijn al eerlijk genoeg verdeeld. Dat een hoop mensen nu moeten inleveren is onvermijdelijk.
Er wordt een groep ontzien die het relatief nog steeds voor de wind gaat.

Je post raakt dus kant noch wal :)

quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

Voor sommigen betekent minder te besteden een ernstige terugval in levensstandaard. Sporten? Hobby? Fatsoenlijk kunnen eten zonder al je vrije tijd te moeten steken in een absurde koopjesjacht?

Die mensen klagen met recht dat zij de zwaarste lasten dragen. Dit zijn namelijk ECHTE lasten.

Van 20 sigaren naar 15 sigaren is toch net even iets anders.

Wederom raakt je post kant noch wal :)
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  maandag 25 juni 2012 @ 12:00:25 #173
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113356887
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het was dan ook een voorbeeld :') :') :') :') :')
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  maandag 25 juni 2012 @ 12:02:54 #174
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113356995
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Heel veel mensen kijken hoeveel ze werken en hoeveel dat *netto* oplevert. Dat is geld waar je je plezier uit kunt halen.

Mijn opmerking over vrij te besteden geld gaat helemaal niet spaak. Het is heel reeel.
Als voor heel veel mensen gaat gelden dat meer werken, promotie maken of een hoger brutoloon niet extra geld oplevert omdat de rest van de samenleving meent dat het oneerlijk is meer te verdienen, krijg je een slechter functionerende economie. Voldoende fiscaal economen die hebben aangetoond dat er een hoog marginaal tarief noodzakelijk is van de lage- tot de middeninkomens om te voorkomen dat stimuleringsmaatregelen bij een groep burgers terecht komen die waar deze middelen niet voor bedoeld zijn.

Tevens is het weliswaar reëel om te spreken over je eigen inkomen en wat je te besteden hebt, maar dit vergelijken met het netto inkomen van een ander is vrijwel onmogelijk. Ik kom rond met het salaris waar een alleenstaande moeder nog amper haar kinderen mee kan voeden. Elders op dit forum wordt zoiets perspectief of realiteitszin genoemd, ik denk dat ook jij begrijpt dat je vrij te besteden inkomen niet alleen afhankelijk is van je brutoinkomen, maar ook van je welvaartsniveau, persoonlijk gekozen lasten en externe factoren.
pi_113357233
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 12:02 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als voor heel veel mensen gaat gelden dat meer werken, promotie maken of een hoger brutoloon niet extra geld oplevert omdat de rest van de samenleving meent dat het oneerlijk is meer te verdienen, krijg je een slechter functionerende economie.
Ja duh, dacht je soms serieus dat ik dit dacht of zo? :')

quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 12:02 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Voldoende fiscaal economen die hebben aangetoond dat er een hoog marginaal tarief noodzakelijk is van de lage- tot de middeninkomens om te voorkomen dat stimuleringsmaatregelen bij een groep burgers terecht komen die waar deze middelen niet voor bedoeld zijn.

Tevens is het weliswaar reëel om te spreken over je eigen inkomen en wat je te besteden hebt, maar dit vergelijken met het netto inkomen van een ander is vrijwel onmogelijk. Ik kom rond met het salaris waar een alleenstaande moeder nog amper haar kinderen mee kan voeden. Elders op dit forum wordt zoiets perspectief of realiteitszin genoemd, ik denk dat ook jij begrijpt dat je vrij te besteden inkomen niet alleen afhankelijk is van je brutoinkomen, maar ook van je welvaartsniveau, persoonlijk gekozen lasten en externe factoren.
Natuurlijk is dit wel mogelijk! Ik zie niet in waarom niet, het is toch geen taboe of zo? :)
En ja, dat begrijp ik, maar ik snap de link niet met dat het een taboe of zoiets zou zijn om daar over te spreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')