abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113091098
De dreumesjes:

08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
29 juli 2010: Lammetje, dochter van Lamb29
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: D, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
9 oktober 2010: Ruben, zoon van Piekie81
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
28 november 2010: V. ( of 'kater') zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lois op 22-06-2012 23:01:01 ]
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:28:26 #2
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113092526
Mag ik in de OP? ***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
pi_113093007
juud, OP wordt door de Mods bijgewerkt, mogen we zelf niet. Dus we komen er vanzelf een keertje in.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:44:27 #4
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113093103
Ja, weet ik, maar ik had nog helemaal geen verzoek ingediend, dus ik dacht ik meld even dat ik ook hier weer in de OP wil. ;)
pi_113096264
*Slik*... Nog maar 3 wachtende voor ons..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:03:00 #6
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113096342
Ja, telkens als ik bij jou in het topic zit, ren je hard weg! ;)
pi_113096667
Wat ik in het vorige deel schreef
quote:
Mag ik iets vragen even tussendoor?
We willen een bedje kopen wat 70cm heeft als binnenmaat (met lage opstaande randen) en ons matrasje is ook 70cm.
Past deze beveiliging daar dan wel tussen?
http://www.baby-dump.nl/s(...)25-cm-vrijstaand.jpg

(gewoon flink proppen tussen de rand van het bed en het matras?)
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 08:40 schreef Zana het volgende:
Ik heb geen ervaring ermee, maar als ik naar de plaatjes kijk, dan zit er toch maar op twee plaatsen de buis tussen matras en rand van het bed, en als de matras in het bed past zou de matras toch zo flexibel zijn dat ze op die plaatsen een beetje indeukt?
@Zana
Ja op 2 plaatsen inderdaad die buis die dan tussen het matras en de bedrand zou moeten, de rest schuift eronder. Ik denk inderdaad (en hoop vooral) dat dat gemakkelijk gaat.

Toch nog even kijken of er hier meer mensen met ervaring zijn.
pi_113098403
Sorry geen idee ChillayD...

Hahaha Juud.. Ik wil wel blijven maar Oona zet er gas op ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113123429
Woordjes lijkt hier nu ook begonnen te zijn.
"opa" wordt steeds duidelijker, vanmiddag zei ze "auto".
Afgelopen zondag waren we in plaswijkpark met opa en oma en was ze in de draaimolen geweest. Komen we eruit, zit ze op de arm horen we "nog 'n keer".
Wij allemaal :? hoorden we dat nou goed? Maar we hadden het allemaal gehoord.

Nou staat Eva bekend om haar toevalstreffers, ze doet iets 1x, en daarna pas een maand later en dan vol overgave. Dus ik wacht met spanning af wat er vanaf volgende maand allemaal uit gaat komen :D
pi_113131557
Leuk Danic!!

Hier komen er ook steeds meer woordjes bij, gister zei ze Toetie (toetje) En ze begint steeds woorden na te galmen, vooral als J iets zegt, zo schattig!
Verder verwacht en vermoed ik dat er hier wat tanden gaan doorbreken, maar ik mag niet in haar mondje kijken of voelen.. Maar de blaren staan op de billen sinds gisteren en gisteravond was ze huilend wakker wat echt al tijden niet meer gebeurt was. Dentinox en Paracetamol deden hun werk. En nu is ze weer geowon ons blije ei dat al een week zonder medicijnen voor de reflux is en daar schijnbaar opeens heel goed zonder kan :D
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_113132012
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:11 schreef ChilllayD het volgende:
Wat ik in het vorige deel schreef

[..]

[..]

@Zana
Ja op 2 plaatsen inderdaad die buis die dan tussen het matras en de bedrand zou moeten, de rest schuift eronder. Ik denk inderdaad (en hoop vooral) dat dat gemakkelijk gaat.

Toch nog even kijken of er hier meer mensen met ervaring zijn.
Flink proppen is het niet hoor. Het matras vormt zich er om heen is mijn ervaring. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_113140219
Thanks! Ik ga de gok wel wagen.
70 in 70 klonk alleen zo ruimte-loos waarbij ik dacht hmmhmm, past het dan wel.
pi_113253549
Mijn meissie groeit uit maat 74 ompf dat kan er nog niet in bij mij
Ze heeft heel lang in 50 gezeten en heel lang in 62 en pas sinds midden mei zit ze in maat 74
En vandaag even gewogen 9,2 kilo
Maar uit haar gebrabbel word ik nog niet wijs. Ze maakt het wel duidelijk maar verstaanbaar is het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 23-06-2012 15:50:52 ]
pi_113257449
Even hier ook trots doen hoor. Mijn meisje had vanmorgen zomaar ineens een 3 woordszin.

Mama eten op!

We zaten idd aan het ontbijt en ik had mijn brood op. Ik smolt gewoon. Ze wordt zo groot ineens.
*poef* nu is het weg
pi_113259946
Heerlijk is dat gevoel hè KJ O+

Hier is ze momenteel druk bezig met babbelen en klimmen was even maar de wc staat ze ineens op de kachel want anders kon ze niet naar buiten kijken :D
pi_113303904
O+
Na de lampgebaartjes van maanden terug, waar ze na een week of twee weer mee stopte, deed Dot vanmorgen haar eerste gebaar. O+
Ze was duidelijk moe en op onze vraag of ze naar bed moest/wilde om te slapen klapte ze echt vol enthousiasme haar hand tegen haar wang. Zo lief!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_113304871
Aaaah Dot O+

Ik vind het ook verbazingwekkend hoe snel ze dingen leren. Eva is nog geen 14 maanden, maar als ik zie hoeveel ze al begrijpt :o Ze legt op mijn verzoek soms spullen terug (soms moet ik haar achterna, gieren natuurlijk), ze komt zelf haar sokken en schoenen brengen als we naar buiten gaan, en als we vragen waar iets is gaat ze het zoeken en komt ze het brengen.
Ook verbanden leggen tussen een vogeltje in het boek en een vogeltje buiten bijvoorbeeld.
Nou ja, teveel om op te noemen, maar ze laat me iedere dag weer verbazen, ongelooflijk!
pi_113356439
Hier hadden we net een vreemde buikpijnaanval :? Ze moest ineens hard huilen en heeft toen 20 minuten huilen en jammerend van pijn op mijn schoot gehangen. Helemaal bezweet en slapjes. Toen viel ze in slaap en even later heb ik haar weer wakker gemaakt. Toen ging ze Bumba kijken en was ze weer helemaal blij, nergens meer last van. Daarvoor riep ze bah, bah bah dus het heeft iets met ontlasting o.i.d te maken.
pi_113358211
Dat klinkt heel naar Sola! Je zou zeggen dat ze krampen had die nu weer zijn afgezakt.. Hopelijk krijgt ze neit weer zo een pijn aanval :*
pi_113365754
Ze had net weer een aanval dus toch maar de huisarts gebeld. Ze heeft ook koorts. Het lijkt te komen als ze druk bezig is. Om tien over vier moeten we bij de ha zijn. Ze weet het wel goed uit te zoeken want we hebben om vier uur een afspraak bij de notaris voor de sleutel van ons nieuwe huis :p dat is nu een half uur later.
pi_113371083
quote]0s.gif Op maandag 25 juni 2012 15:07 schreef Solagratia het volgende:
Ze had net weer een aanval dus toch maar de huisarts gebeld. Ze heeft ook koorts. Het lijkt te komen als ze druk bezig is. Om tien over vier moeten we bij de ha zijn. Ze weet het wel goed uit te zoeken want we hebben om vier uur een afspraak bij de notaris voor de sleutel van ons nieuwe huis :p dat is nu een half uur later.
[/quote]
Sleutel in de pocket??

Hoe was het bij de HA?[
pi_113373268
Hoe is het met Amy sola?
pi_113374204
We moeten het aankijken. De ha kon niets vinden, ze had ook gewoon een soepele buik. Voor de rest geen klachten (behalve wat koorts). Pcm geven als ze weer een aanval heeft. Dus niet veel wijzer behalve dat er geen ontlasting dwars zit.

Sleutel is binnen ja! We waren net op tijd bij de notaris. We gaan straks even bij het huis kijken. Het is hier vlak bij. Over drie weken willen we al verhuizen.
pi_113375040
Hmm het blijft vaag dus. Maar gelukkig heeft ze een soepele buik!
En fijn dat jullie nog op tijd waren!
  maandag 25 juni 2012 @ 18:36:09 #25
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_113376216
Gefeliciteerd met jullie huis Sola!
Arme Amy, hopelijk krijgt ze het niet weer. Beterschap :*

Dot O+

let op: jubelzang over mijn dochter, doorscrollen mag ;)
De gebaren zijn hier nu (bijna) allemaal verdwenen. Ylana praat zo goed inmiddels dat ze gewoon niet meer nodig zijn. Het genoeg-gebaar is eigenlijk de enige die nog over is maar wordt niet veel meer gebruikt.
Haar woordenschat is ineens heel groot en dagelijks komen er nu ineens woorden bij. Meestal herhaalt ze het 2e deel van een zin van ons, het is heel erg oppassen geblazen :D O+ Zinnen met 6 woorden zijn geen uitondering meer en verbanden leggen lijkt doodnormaal :o. Net tijdens het eten: 'Mama, buik jol, Lana noeg ge-eten, toetje pakken ja??'
Te leuk en zo knap! (vind ik dan he)
Ze zingt 'Alle eendjes, de mosselman, slaap kindje slaap, 3 kleine kleutertjes en schaapje heb je witte wol' uit volle borst mee en deze liedjes kan ze ook bijna helemaal zelf zingen, soms moet ze even op weg geholpen worden :D.
Als ze moe is en ze wil toch zingen krijg ik een commando: 'mama jingen, eendjes!' met ongeveer dit gezicht erbij: }:|

In Disney heeft ze genoten!! Het meeste liep ze zelf, de wagen was mee en de doek ook, ze heerlijk dat ze niet zo zwaar is. 's Avonds met het vuurwerk dicht tegen mama aangeplakt in de doek het vuuurwerk kijken was geweldig!
O+

ps slapen gaat beter. Vorige week was het echt weer verschrikkelijk. Na een consult bij de chiro heb ik weer een ander kind. De negatieve spiraal sluipt er voorzichtig in zodat ik de eerste tekenen niet oppak en dus veel te laat aan de bel trek, gelukkig had ze plek voor een spoedconsult voor haar. Nu hopen dat het positieve weer blijft aanhouden!

[ Bericht 3% gewijzigd door Saffier op 25-06-2012 18:46:59 ]
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_113410282
Wat fijn dat Y zo goed gaat saffier!

Na twee tegelijk en vier tegelijk hebben we weer twee tanden tegelijk en staat de teller nu op acht.
Nog geen kiezen nog maar qua tanden enkel nog de hoektandjes.

Ik was het weekend weg en doorslapen lukte Puck niet, hij belandde steeds bij papa. Nu was ik er weer en hij sliep gelijk weer door in zijn eigen bed.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 28 juni 2012 @ 07:57:48 #27
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113497545
Even trots...... O+

Mijn mupke staat al een paar weken telkens los, sinds deze week opeens ook terwijl ze het zich bewust is. Net ging ze zelfs staan in de box, iets oppakken van de bodem en weer rechtop staan, dat alles zonder zich vast te grijpen.

Lopen zie ik haar nog niet zo snel doen, ze heeft een poosje achter de kinderstoel e.d. door de kamer heen gelopen, maar als je dat dan kan, dan hoef je het niet meer te doen. O-)

Ow en ze is voor het eerst in haar leven ziek, dikke snottebellen, waterige oogjes, veel slapen.
Sneu hoor, zo hulpeloos als ze dan weer zijn.
pi_113497774
Nu voor het eerst ziek? Dat is ook wel bijzonder.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_113500318
Joepie Juud!
Evan probeert het ook en denkt dat hij toch altijd wel opgevangen wordt als hij staat. Achter een kinderstoel sjeest ie wel door de kamer heen.

Voor het eerst ziek? Dat is best wel bijzonder inderdaad.
pi_113501739
Is dat zo? Eva is ook nog nooit echt ziek geweest.
pi_113502064
Mijne al genoeg! Lang leve de opvang }:| alhoewel ik moet zeggen dat het nu met de echinaforce heeeeel erg goed gaat! Vorige week 2 dagen een beetje een snotneus en toen was het alweer voorbij... scheelt een hoop!

Hoe vaak kan je dreumes mama zeggen in een minuut? Nou mijne wel 30.000 keer :') mijn hemel... en dan niks willen hè, gewoon de sport om zo vaak mogelijk mama te zeggen achter elkaar :') En als je dan zegt: kun je ook even iets anders zeggen dan mama? Dan kijkt ze je met een ondeugende pretkop aan, en roept nog even 15 keer mama :+
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:24:26 #32
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113502348
De mijne zegt al een tijdje mama, maar pas sinds een week of twee roept ze me echt. Als ze zit te spelen n ik moet even kijken, als ze wakker is, of als ze uit de box wil bijv.

Vanochtend was ze aan het spelen toen ze voor een dutje in bed lag, toen riep ze ook de hele tijd 'Mama', 'mamama' en 'Beeebie' en 'Nijntje'
Dan heb ik zo de neiging om weer naar haar toe te gaan en dr uit bed te pakken. O+
pi_113502938
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:16 schreef Gerberaatje het volgende:
Mijne al genoeg! Lang leve de opvang }:| alhoewel ik moet zeggen dat het nu met de echinaforce heeeeel erg goed gaat! Vorige week 2 dagen een beetje een snotneus en toen was het alweer voorbij... scheelt een hoop!

Hoe vaak kan je dreumes mama zeggen in een minuut? Nou mijne wel 30.000 keer :') mijn hemel... en dan niks willen hè, gewoon de sport om zo vaak mogelijk mama te zeggen achter elkaar :') En als je dan zegt: kun je ook even iets anders zeggen dan mama? Dan kijkt ze je met een ondeugende pretkop aan, en roept nog even 15 keer mama :+
Herkenbaar!
Hier gaat t dan zo: mama, mama, mama, mama. Ik: wat is er Floris? Mama, mama, mama, mama.
En dan zeg ik Floris, hij zegt mama, ik Floris. Kan wel even zo doorgaan :')

Floris heeft t grootste ziek zijn wel gehad. Hij is nu wel s verkouden, maar dan is t met een paar dagen over. Als je vergelijkt met vorig jaar. Hij,is 1x echt goed ziek geweest. Was vorig jaar mei, toen had ie de 6e ziekte waarschijnlijk. Heeft echt ruim een week geduurd. Hij was toen echt zichzelf niet, veel slapper, werd gewoon ook magerder in zn,gezicht.
Was wel sneu :)
pi_113503066
Ja! :') mama, muppet? Mama. Muppet? Mama. Muppet? X 100.000.
pi_113503614
Hier wordt de hele dag al papa geroepen.

Sofie is wel regelmatig verkouden geweest, maar echt ziek nog niet.
*poef* nu is het weg
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:58:35 #36
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_113503786
Kiran is in de eerste 2 maanden van de opvang continu door ziek geweest. Was een samenloop van alle virussen daar (meteen de eerste week de 6e ziekte te pakken met 4 dagen koorts), meerdere verkoudheden en uiteindelijk 2x de waterpokken als wel dat er 4 tanden in die periode doorkwamen. Dus ja... Hij is toen van januari tot begin maart ook niet aangekomen en alleen wat afgevallen.\
Ik heb toen ook begin maart er bewust voor gekozen niet de 4e DKTP te laten geven, maar ik wilde dat hij eerst goed beter zou worden en ook even weer wat zou aankomen.
En in de maand daarop is dat weer goed gekomen.

En sindsdien gaat het heel goed en is hij eigenlijk niet meer ziek geweest tot nu toe. Wel beetje koortsig door doorkomende hoektanden afgelopen week, maar niet ziek.

En kiran zegt alleen papa, en ook gericht. Maar geen mama. We proberen het hem nu wel te leren, maar het is papa wat de klok slaat. Ach ooit ga ik de dag betreuren dat hij mama gaat zeggen (net zoals bij Gebera; 100x mama in een minuut pfffffff nou dan mag hij het nog wel even bij papa houden hahahahahaha)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_113503941
Hoeveel drinken jullie dreumesen eigenlijk? Sofie heeft dagen dat ze zo 4 of 5 rietjesbekers leegdrinkt. Plus dan nog bij het brood een beker melk.
*poef* nu is het weg
pi_113504045
Mijne drinkt echt achterlijk veel! Inderdaad soms wel 4 of 5 rietjes bekers, melk, af en toe een pakje appelsap... ze heeft dan ook altijd knalvolle luiers! Niet normaal...
pi_113504116
Bij Sofie knallen die luiers ook echt uit elkaar.
*poef* nu is het weg
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:24:23 #40
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_113504984
Ik heb wel eens gelezen dat kinderen 700 ml moeten drinken per dag, dat haalt de mijne echt niet. Ik denk hier 500 a 600 ml...
pi_113505643
Eeeh, verkouden is ze wel eens geweest natuurlijk, maar dat is alweer lang geleden. Geen koorts of iets.

Drinken, Eva drinkt zo'n 300 cc karnemelk op een dag (verdeeld over ontbijt en lunch) en dan nog zo'n 200 tot 300cc diksap denk ik.
Meer wil ze ook niet.
pi_113505776
Oh ik denk dat die van mij zéker op zo'n 1,5 liter vocht per dag komt :o
pi_113506061
Die van ons komt wel op die 600ml maar geeft er helaas nog steeds de voorkeur aan om een groot deel daarvan in de nacht te consumeren }:| 'normaal' is dat rond 5 uur in de ochtend, maar nu meneer verkouden is, is dat meestal rond half twee en rond zes uur. Klokt ie even 160 ml weg.
We hebben echt al vanalles geprobeerd om em door te laten slapen, maar dat doet ie gewoon niet. Nou ja, dan maar zo. De fles staat hier startklaar en het enige dat we doen is de magnetron aanzetten, poeder erbij, naar boven lopen en em die fles in de handen drukken. Maar pff, ik zou het wel heel prettig vinden als ie nu toch een keer besloot nachten te gaan maken van 11 tot 7 ofzo.
pi_113507362
Ik denk dat Sofie op een goede dag ook wel zeker tussen de liter en anderhalve liter wegklokt.

Brood eten is een ramp, doet ze gewoon niet. Dus dan maar beschuit en cracker geprobeerd. Was ze ook niet super enthousiast over. Ze wil dan wel graag een koekje na het ontbijt, maar dat krijgt ze niet. Ze kan dr brood/beschuit/cracker krijgen, en anders niet.

Lang leve de huilbuien bij de keukendeur om een koekje....
*poef* nu is het weg
pi_113507600
Qua eten gaat het hier wel prima, brood (zonder korstjes, wat is dat toch met die kleintjes? Dat doen ze echt bijna allemaal hè?) crackers, cruesli... fruit e.d. gaat ook prima! Maar avondeten is het hem niet momenteel, ja stukkie vlees en aardappels, maar groente... Broccoli krijgen we er nu in door te doen alsof het een microfoon is :') dan zingen we allemaal tegen een stuk broccoli en dan propt ze hem zo in haar mond :') nou ja, eerst waren de groenten niet aan te slepen, dus het zal wel loslopen verder...

Vanmorgen wilde ze 2 boterhammen, en net met de lunch 3 :X bouwvakkertje :D

En ze is zoooo gek op kaas (sowieso wel op zuivel) maar echt, voor kaas kun je haar wakker maken...
pi_113507775
Sofie eet het avondeten dus weer zo weg. Vooral verse doperwtjes uit de tuin zijn niet aan te slepen. (Jammer dat het zoveel werk is om die dingen te doppen)
Vanmorgen had ze een beschuit met kaas, mevrouw eet eerst de kaas, en dan de beschuit. Die laat ze dan weer half staan.

Als ik onderweg met haar ben rond lunchtijd dan stop ik een krentenbol in de tas. Die eet ze gegarandeerd. Zo heeft ze vandaag ook gelunched met een krentenbol.
*poef* nu is het weg
pi_113508423
Drinken doet Lotte ook erg veel. Ze is een echt broodmonster dat gaat er altijd in 's morgens 2 en 's middags 2 als ze 's nachts wakker wordt roept ze maar om jam jam :') warm eten vindt ze niet zo veel meer aan alleen witlof met ham en kaas daar wil ze bergen van! Waar de meeste kinderen geen groente hoeven vist zij juist altijd de groente uit haar bord :D
pi_113508784
Wat grappig om te lezen wat jullie kleintjes allemaal eten.
Sarah is net een vuilnisbak, die eet alles. Brood inclusief korstje, crackers, beschuitjes (en dat allemaal met nog altijd maar 4 tanden ;)) Vanmorgen erachter gekomen dat ze pap niet lekker vind, dat ging ik proberen omdat J zo slecht eet, maar beide zaten te kokhalzen..
Avondeten eet ze ook praktisch alles en ook flinke hoeveelheden!
Drinken ook al geen probleem, naast de karnemelk bij het brood drinkt ze ook zo nog 600cc sap of water oid. weg!
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:52:26 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113509206
Zitten we vanmorgen tijdens het brood eten "Homes under the hammer" op de BBC te kijken, doet Soneal telkens zijn hand omhoog terwijl er geboden wordt :') _O-

Note to self; niet meenemen naar een veiling :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:56:46 #50
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113509398
Hier is het ongeveer zo...

Borst
Ontbijt: bordje pap of een boterham met een beker melk
Lunch: een boterham met een bekertje sap
Borst
In de middag: soepstengel/koekje/rozijntjes, fruit en een beker water
Avondeten, een flink bord eten en een bakje biogarde
Borst

Haar boterham eet ze zelden helemaal op, fruit en warm eten gaat altijd heel goed, al is ze minder gecharmeerd van pasta en rijst. AVG gaat altijd schoon op....
pi_113511498
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:24 schreef pessie het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat kinderen 700 ml moeten drinken per dag, dat haalt de mijne echt niet. Ik denk hier 500 a 600 ml...
Ook zoiets hier denk ik. Maar ze eet wel korstjes. Als ze brood eet.. liever eet ze het beleg maar laat ze de rest staan. Meestal 's middags dan wel ook (een deel van) de boterham, maar zo eet ze dus een stuk minder nu. Ja je zou eens de 11 kilo aantikken, dat kan natuurlijk niet :'(
pi_113511877
Hier drinkt ie tegenwoordig wel goed.
Hij is geen grote plasser trouwens.

Eten gaat tegenwoordig erg goed. Vooral groente. En fruit. Hij eet zo 250 gram aardbeien op :o
pi_113512606
Leandra :D

Koekjes blieft mevrouw niet ja ze verkruimelt ze en gaat dan een half uur later een paar kruimels opeten en zegt njam njam ja echt lekker zo'n koekje!
pi_113515322
Tienus is 10,3 kilo volgens de weegschaal van mijn ouders. Daarmee is hij voor het eerst zijn grote broer in gewicht voorbij (bij deze leeftijd dan he). Lengte geen idee, maar gezien de rompers 74/80 te klein aan het worden zijn...

Eten gaat steeds beter, er gaat minstens een boterham per dag in, fruit gaat ook goed al gaat het geprakt nog steeds beter dan gewoon. Avondeten is nog deels geprakt en deels in stukjes. Als het op een lepel/vork zit dan moet het glad/puree zijn, stukjes kan ie alleen als ie het zelf mag doen. Hij stopt het eten dan heel bewust links of rechts in zijn kaak. Geven wij em een stukje, dan verslikt hij zich nog.
Drinken is of poedermelk of gewone melk of een mengsel ervan. Karnemelk wil ook, water is vooral leuk om mee te spelen en thee is raar.
Maar goed, voor een jongetje dat 8 weken terug alleen maar puree en melk at vind ik het best een leuke score.
pi_113515886
Ik geloof dat madam inmiddels rond de 14,4 kilo is :P (toen ze laatst op de weegschaal hier thuis stond, maar beetje wiebel... dus of het helemaal klopt? Maar in februari was ze 13,5 op het CB dus het zou zomaar kunnen)...

Ze begint qua lichaam wel bij te trekken (behalve als ze zit, dan blijft ze Budda :') O+) maar die kont en die bovenbenen :9 :o die heeft ze écht niet van mij! :')
pi_113516381
Gerbera, dan is ze gewoon zwaarder dan mijn peuter! Maar goed, die heeft dan ook helemaal geen kont maar een gat in zijn rug. Tienus gaat em niet nadoen hoor, die heeft mijn bouw: brede schouders en heupen en zowaar een kontje.
pi_113516596
Tja, als je pas met 22 maanden een keer gaat lopen, bouw je wel reserves op :P iets met spaarzaam omgaan met je energie :') :D ik verwacht qua gewichtstoename wel een beetje een stop nu (hoop ik toch van harte :P) en qua lengte groei ook wel even (ze is dik 90 cm! :o en vandaag 23 maanden, waar stopt dit? :D O+)
pi_113516751
Krimpen zal ze niet meer doen, in de lengte dan. Echt afvallen mag ze eigenlijk ook niet geloof ik, stabiliseren wel. Ach, beter dat ze goed groeien dan niet groeien, toch?
pi_113516855
Er is een sprongetje gesignaleerd en een tand.
pi_113516931
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:33 schreef mefke79 het volgende:
Krimpen zal ze niet meer doen, in de lengte dan. Echt afvallen mag ze eigenlijk ook niet geloof ik, stabiliseren wel. Ach, beter dat ze goed groeien dan niet groeien, toch?
Precies, gewoon even stilstaan nu vind ik prima :Y
pi_113519383
HoeVeel weegt ze gerb?
Waarschijnlijk stabiliseert het wel nu ze zo goed loopt.
Hier een vrolijk meisje die alles op haar tempo doet.
pi_113519536
Ongeveer 14,5 kilo :P
pi_113519604
Dat valt toch wel met haar lengte?
pi_113519683
Ja het is inmiddels wel bijgetrokken doordat ze een flinke spurt de lengte in heeft gedaan ja :D maar mager is ze absoluut niet (maar scheelt, dat zijn papa en ik ook niet :P)
pi_113520192
Gerb das beetje maatje Jaël van vorig jaar. En die is nu 102cm bij 17 kilo en dat is netjes op haar lijntjes (word over 2 weken 3).
Kortom komt wel goed dus :)
pi_113522564
Ik heb echt geen idee hoe groot en zwaar Floris is :o
Zal ergens rond de 86 cm zijn en gewicht zal 12,5 zijn ofzo? Nergens op gebaseerd t gewicht hoor. Zn lengte op zn kleren ;)
Hij is niet dik, maar ook niet dun.
pi_113522824
hier drinkt Yaro ook niet echt heel veel meer sinds hij geen drinken meer krijgt in flessen overdag. hij drinkt zo'n 800cc denk ik en 's nachts vaak nog 200. plasluiers zijn hier heel wisselend. soms na acht uur nog droog en soms is hij na een uur al door. hij plast graag veel in 1x.

wat betreft lengte denk ik 88 cm ofzo, voor gewicht blijft hij schommelen tussen de 11 en 11,5 kg.
pi_113522888
oh en eten gaat wisselend. op dit moment zijn droge boterhammen de hit inderdaad zonder korst en eet hij er ineens twee.

avondeten gaat op dit moment weer redelijk. fruit, komkommer, tomaat en ei eet hij over het algemeen altijd goed.
pi_113523338
Puck is 85cm bij 12 kilo. Dat laatste is een schatting.

Hier gaan er 's middags 3 boterhammen met korst naar binnen. Drinken is thuis wat minder. Op het kdv ruim voldoende. Peer pressure werkt nu al :+
The way you rock'n'roll
pi_113523796
Ik heb begrepen dat madammeke op de opvang prima haar korstjes eet :+ maar thuis krijg ik ze er níet in.. ze laat het gewoon liggen :') idem bij de komkommer, appel etc. Boef is het!
pi_113523966
Boterhammen eet ie wat minder. Korstjes eet ie niet meer :') terwijl als.k m een verse boterham geef eet ie zo 2 boterhammen weg (bij voorkeur als we onderweg naar huis zijn). Terwijl thuis eet ie er 1 (met beleg) en geen korstjes :')
pi_113524601
Ohhhhh Gerbera jou dame alweer 23 maanden... O-) Mijnes nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet....

Hier zei de weegschaal van de week 13.8kg.... en de huistuinenkeuken meting gaf 89cm aan...
Behoorlijk lange dame dus... (Wij zijn beide ukkies met 1.63 en 1.69..)

Eten gaat hier zeer wisselend...
Soms propt ze alles qua avondeten naar binnen, andere dagen kost het kunst en vliegwerk ;) En heel af en toe weigert ze alles... Op het moment gaat het avondeten weer vrij aardig...
Maar dingen zoals pasta heeft ze het liefst... daar doet ze dus ook veel voor ;) Minder pasta op haar bord... "Eerst een stuk courgette en een stuk paprika en dan krijg je weer wat pasta" en hop daar gaan de groentes :D Chantage? Ja :D maar het werkt...
In slechte groentedagen hebben we ook wel eens naar gegrepen naar minder pedagogische methoden ;) Dan zit ze pingu te kijken terwijl we aan het koken zijn en krijgt ze alvast een bakje paprika/tomaat/komkommer.... Dan eet ze het zo op... en op haar bord weigert ze..

Drinken gaat maar zo zo... Ben al blij met 2 bekertjes melk, 1 bekertje water en een bekertje sap...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113524716
owja en korstjes blijven ook liggen hier..
Maar als ik ze daarna zelf nog in kleine stukjes aanbied gaan ze wel op!

En voor aardbeien gaat ze door het vuur....
Elke avond na het eten vraagt ze.... Beitjes?? Oona beitjes toetje??
Gelukkig is ze ook heel blij met wat anders ;) Toetjes zijn de bom ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113524722
Toevallig Eva hier vanavond voor het douchen even op de weegschaal gehad en die gaf 8,6 kg aan :D Mijn poppeke. Ze heeft nu ook nog steeds haar rompers in maat 62/68. Ze heeft een kort lijfje met lange pootjes, overige kleding is mt 74.
Over 2 weken cb, ben benieuwd wat daar gemeten wordt.
pi_113528309
oh danic ean heeft haar al ingehaald. Dat had ik nooit verwacht.
pi_113529616
Petite dametjes O+

En Lamb :D onze dames gaan echt gelijk op qua lengte/gewicht... leuk! :Y toetjes zijn hier ook de bomb.. ik hoef na het eten alleen maar te zeggen: wil je een.... En dan roept ze gelijk: toetie? Ja? Jeja toetie? Mama open maken? (wijzend naar de koelkast :P)

Het liefst roept ze dan eerst nog even: ijssss? Met een big smile.. Maar helaas, ze moet het vaak met Yoghurt of fruit doen (heb van die mini-fruit-ijsjes van de appie, die krijgt ze in het weekend na het eten... doet ze een moord voor! :D)

En inderdaad, tegenwoordig prop ik er 's middags maar alvast een stuk komkommer/wortel dat soort dingen in, dan krijgt ze in elk geval wat groenten binnen.. Vanavond aten we spinazie/boursin/pasta :P en ze is gék op pasta, dus die goed in de saus gedoopt, zodat ze flink wat spinazie meenam met de stukken pasta!
pi_113529916
Verse pasta met spinazie erin :D Das ook altijd wel handig...
We'll have love aplenty
You and Me
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:37:10 #78
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113531254
Wat er hier heel goed in gaat zijn snijboontjes, bloemkool en verse erwten. En ook spinaziestamp met vis is een hit.
Van de week had ik stampot verse andijvie met spekjes gemaakt, ze at haar bord er bijna bij op.

En ze eet alles al zelf, ene hand een lepel daar schept ze wat mee en met de andere hand werkt ze ook wat happen naar binnen, ideaal. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113531485
moest hier vanavond ook lachen. Yaro ia ook gek op pasta. vanavond aten we macaroni, maar meneer bestempelde de uien ineens als haar (laatst een katte haar in zijn mond). dus deze werden er vakkundig uitgehaald. hier meestal ook al rond vijf uur tomaat/komkommer.
pi_113531638
Ohhh heerlijk juud! :D :D

Hier gaat qua groente erwtjes & rauwe tomaat/paprika het beste...

En van de week ging er quinoa als een malle in :D .... Sowieso de laatste tijd gaan dingen waarbij alles door elkaar zit wel ok :D Gierst, Quinoa en Kikkererwtensalade het beste... hoezo de ideale vegetarier??
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113531804
Mijne is juist een ontzettende vlees & vis eter :o echt bizar! Ze kluift een kippenkluif het liefst zo af :Y) niks niet afgehaalde stukjes..... :')
pi_113531929
Ow Juud heerlijke foto's het is net of ik Saartje zie eten :D
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:47:01 #83
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113532042
Ik geef eigenlijk geen rauwe dingen, bedenk ik me nu, behalve komkommer. Moeten we maar eens gaan doen. Net zoiets als karnemelk, wij drinken het niet, maar Lientje wellicht wel, ook maar eens halen.

Kikkererwten zijn hier ook een hit, peulvruchten eet ze ook wel graag. Couscous ook, maar daar doe ik ook gedroogde abrikoos en rozijntjes door, das natuurlijk altijd goed. :)
pi_113532102
fijn die kindjes die zo van het eten genieten. dat is hier echt niet altijd.

hier was yaro ook echt een vlees eter, nu wisselt het. en meneer moet nu alles juist weer in stukjes. want ja met een compleet gebit kan je natuurlijk niet bijten :-P
pi_113532622
Couscous is hier zo zo... Dan vind ze gierst duidelijk beter te eten.. minder fijn? Denk dat dat het is...

As ook wel herkenbaar.. Hier snij ik appels/peren ook weer in stukjes... ze wil namelijk met haar vork kunnen prikken ;) Geef ik haar een groter stuk dan bijt ze 1 hapje af en dan is het klaar.. In stukjes is het niet aan te slepen...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113532755
Fleisch is wat hier de klok slaat. Als we dat te vroeg geven eet hij de rest niet meer hoor :N
The way you rock'n'roll
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:56:54 #87
259886 pessie
pi_113532790
Nathan eet momenteel bij voorkeur niet tijdens de maaltijden en wel tussendoor :') . Beetje lastig dat ie de koekjeskast ontdekt heeft en 4× aan komt zetten met een koekje voor mama.... En daarna uiteraard een koekje voor jezelf }:| maar hij is zo schattig :@ .

Vandaag met project potje bezig geweest (valt het op dat het 25+graden was hier? O-) ). Nathan heeft heerlijk in zn blote kont in de tuin rondgedarteld, kwam er in de keuken (helaas) achter dat er inderdaad plas uit zn piemel komt en de keer erop liep hij naar zn potje, wees naar zn luier (had ie even om vanwege eten) die moest af, ging op het potje zitten deed met zn mond "ssss" en stond 1 stap bij het potje vandaan en daar ging ie O+ . Snel er op gezet, er zat nog 1 druppeltje in die heeft ie vol trots aan zn papa laten zien, liep 10 minuten trots rond met zn potje en zette em daarna vol op zn hoofd :') . Overbodig te zeggen dat ik zn haar heb gewassen vanavond *) .
Al met al ben ik tevreden over deze eerste keer!

Oh ja, ongetwijfeld heeft ie ook wat in het badje achtergelaten waar hij de halve middag in heeft gespeeld.
pi_113532864
Hier huis weinig vlees. 1 hapje en ze vindt het wel genoeg. Tenzij het in de macaroni/spaghetti oid zit dan eet ze het wel.
En het is natuurlijk erg leuk om met je handen te eten en je bord ondersteboven op je hoofd te zetten, terwijl het bord nog niet leeg is.
pi_113532901
Ik heb een filmpje van etende Saar op fb gezet, maar heb geen idee hoe ik hem van mijn telefoon hierheen moet zetten..

Sarah eet trouwens bijvoorbeeld bij bbrood de eerste helft zelf en daarna schuift ze het bord naaar mij toe, als ik het terug schuif word ze boos, ze bedoeld dat ik haar dan verder moet voeren..
pi_113532994
Wij zijn bezig met een ouderwetsch spelletje dreumes pesten :P
Men neme een papa op de bank, met voeten op tafel. En dus trekt dreumes zich op aan de rechterkant, want daar heeft papa een zakje chips. Hop, zakje naar links, dreumes omlaag onder de benen door en weer omhoog, richting de chips die papa al weer naar rechts verplaatst heeft. En dit spelletje houden ze nu al 5 minuten vol. Arme dreumes :D
pi_113533019
leuke anekdote Pessie. Hier lijkt Yaro er nog geen interesse in te hebben. Alhoewel ik wel Groover doet een plasje moest lezen ipv Dikkie Dik.
pi_113533167
Hier grijpt papa in voor dat het bord ook maar op het hoofd kan belanden hoor. Controlfreak :')
The way you rock'n'roll
pi_113533359
ik vind het niet zo erg toch amper haar.
En ik zorg er wel voor dat eerst gegeten heeft al dan niet zelf voor het bord bij d'r in de buurt komt
  donderdag 28 juni 2012 @ 22:06:57 #94
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113533404
Het is hier nog maar een keer voorgekomen dat er een bord met warm eten op de grond werd gemikt, toen was ik haar aan het filmen. :')
Ik let daar wel op, met boterhammen laat ik haar klooien, met zo'n ikea prul bordje. Maar haar avondeten eet ze van een Mepal bordje en die moet op tafel blijven staan en er wordt niet mee gekiept. Ze mag mat haar handen eten, het in dr haar smeren what ever, maar eten waar ik mijn best op heb gedaan wil ik niet op de grond zien belanden, dus dan zit ik er naast en let ik op en haar papa idem.

Tot nu toe lukt dat dus vrij aardig, haar warm eten laat ze staan, brood schuift ze nog regelmatig van tafel. :)
pi_113533453
Ik heb trouwens de kauwtabletten paracetamol ontdekt ^O^ Weer verkouden, verhoging en lekkende poepluiers namelijk.
The way you rock'n'roll
pi_113533545
Ik heb heel heel heel alsjeblieft geen eten in haar haar ;) Dan blijf ik aan het wassen haha.. (Niet dat ik dat erg vindt... maar met die bos is het gewoon niet praktisch en niet goed voor haar haren)

Pessie wat goed van hem! Ik ga bij het volgende warme weer als ik thuis ben ook weer eens aan de slag..

Ik heb net deze besteld... eentje met een looptuigje... Niet zo'n afschuwelijk uitlaattuigje dus maar redelijk subtiel verwerkt aan het tasje .... Hopelijk kan ik zo mijn wegrendreumes bij mij houden op vakantie ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113533999
die ziet er inderdaad oke uit. hier gaan we het niet doen, gevoelsmatig voelt het niey goed. maar wel oke voor iedereen die het wel doet.

en even afkloppen maar Yaro lijkt iets wat te gaan luisteren.
  donderdag 28 juni 2012 @ 22:17:56 #98
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113534041
Ik vind hem tof Lamb, mooi kleurtje en handig. ^O^
pi_113534648
Ik vond het eerst ook 3x niks As.... Maar sinds mevrouw een wegloop offencief is begonnen klonk het ineens toch niet meer zo raar in mijn oren..

Liever een aangelijnt kind dan een platte ;)

Deze heeft dus een lusje bij het handvat... kun je het tuigje zo los en vast klikken... Dus dan hoeft ze alleen vast als het echt nodig is...
We'll have love aplenty
You and Me
  donderdag 28 juni 2012 @ 22:29:43 #100
100412 mefke79
komt goed!
pi_113534684
Oe, beter dan zo'n tuigje inderdaad.
DML, wij gebruiken inderdaad al tijden vloeibare paracetamol. Oudste vind het spul zelfs lekker, die moeten we vertellen dat het iets is dat ie niet elke dag mag..
pi_113534741
absoluut zeker waar hoor. hier zit het er wel in dat hij in de buurt van auto's een hand moet geven. hij zegt dan ook "gevaarlijk". dat scheelt enigzinds.
pi_113534771
Vloeibaar vinden wij niet zo goed werken als een zetpil maar deze kauwtabletten lijken beter opgenomen te worden.
The way you rock'n'roll
pi_113534877
Hier is dat hand geven dus een beetje twijfelachtig de laatste tijd... Ze doet het meestal wel, maar laat vaak ook te snel weer los (en rent dan dus weg)

Denk ook wel dat ze zich dan op de grond zal werpen wanneer ze weg wil lopen en dat kan niet ;) maarja... ;) In hetzelfde kader... Liever een kind op de grond naast mij... dan eentje waar ik achteraan moet sprinten op gevaarlijke plaatsen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113534899
MamaPurk, ik las op Facebook dat Sarah alles doet wat Jaël ook doet. Dat is zo herkenbaar! Ik sta er dan ook van te kijken wat Lena allemaal al kan. Met name wat fijne motoriek betreft kan ze al zoveel! Ziet ze Ivan zijn rits dicht doen, doet ze het meteen na. :o Een paar weken terug meende ik een tweewoordszinnetje te horen. Wtf?

En gewoon omdat ze zo'n leukerd is:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113534954
Ohhh Claudia dat shirt! En vooral dat meisje wat erin zit O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113535160
Hehe. Ik krijg er zoveel reacties op terwijl het rompertje gewoon in het standaardassortiment van de H&M zit.
pi_113535192
Ja het is een prachtige foto Claudia en idd dat na-apen.. Soms best wel vermoeiend ook hoor, want dan wil Saar iets doen wat ze eigenlijk nog neit kan, maar ik sta er steeds weer van te kijken hoe snel ze het dan toch ook door heeft. (voorbeeld, ze weet nu ook hoe de Ipad aan moet dat heeft J haar even uitgelegd :o :X )
En vaak vergeet ik ook gewoon dat ze pas 15,5 maand is...
pi_113535506
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:37 schreef MamaPurk het volgende:
En vaak vergeet ik ook gewoon dat ze pas 15,5 maand is...
Ik heb het tegenovergestelde. In mijn beleving blijft ze mijn baby'tje. Tot de vakantie had ik bijvoorbeeld niet eens door dat ze trappen op en af kan, en dat ze heel voorzichtig een bed of bank op- en afklimt. En dat ze al zo ontzettend veel woorden kent.

Vandaag sprong Ivan met het buurjongetje in een plas terwijl ze "spring! spring!" zeiden. Lena erachteraan, op d'r knietjes springend al "PINN PINN!" roepend. :D
pi_113535775
Haha wat schattig.. Maar Sarah doet ook veel niet meer voorzichtig, ze is gewoon een boefje! Trekt haar eigen plan en gaat ervoor. En dan ook nog regelmatig lekker driftig, ziet ze ook van J. Terwijl ze op de dagen dat J naar de psz als een baby tegen me aan kruipt en lekker bij me in slaap valt, dat zijn echt van die, ow ze is eigenlijk echt nog wel heel klein momentjes O+
pi_113535836
Ja, driftig! Nou, poeh. Ik dacht dat het een meisjesding was. :+
  donderdag 28 juni 2012 @ 22:48:13 #111
100412 mefke79
komt goed!
pi_113536044
Mooi meisje Claudia!

Paracetamol werkt bij oudste pas na een dubbele dosis en enkele uren. Die zetpillen doen helemaal weinig, dus wij geven tegenwoordig de maximale dosis en dan dosis twee er vrij snel achteraan. Doen we dat niet, dan stijgt de koorts boven de 40 graden en dan is meneer ziek van de koorts, niet van wat de onderliggende reden is.
Dreumes heeft dat gelukkig veel minder, die reageert gewoon op paracetamol. Gelukkig.
pi_113536059
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, driftig! Nou, poeh. Ik dacht dat het een meisjesding was. :+
Bij ons in huis is het een echt meisjes ding hoor ;)
pi_113536249
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:48 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Bij ons in huis is het een echt meisjes ding hoor ;)
En zó kieskeurig. Van wie ze het nou heeft? :+

Ik las hier dat een van de dreumesjes gerust 250 gram aardbeien at. Die van mij eten ieder gerust een halve kilo. :o Dat krijgen ze niet, hoor, maar damn. Witte druiven vinden ze trouwens het lekkerst.
pi_113536474
Hier ook aardbeien en witte druiven en sinds een paar weken, watermeloen, ze laat de banaan ervoor liggen! Heel bijzonder! En ze blijft terug komen met haar lege bakje, op, die? Ze kunnen twee keer een bakje fruit van me krijgen en daarna is het klaar dan komen ze 's middags maar weer een keer :D (ook zoiets, ze weten altijd precies wat ik aan fruit in huis heb, laatst zei ik, nee de aardbeien zijn op, nou ze wist me heel goed duidelijk te maken dat ik de koelkast dan maar even open moest trekken..

spoiler want beetje vies
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113536534
Ik had maar een bakje van 250 gram :D meer had ie.misschien ook gegeten *lol*
Daarvoor was er nog.een banaan ingegaan :')

Druiven kan k ook wel weer s halen. Vond.ie.ook altijd wel lekker.

Watermeloen is meneer ook fan van. Laatst bij een barbecue had.k een watermeloen gehaald, Floris.en zn neef hebben bijna 3 kwart op :D
Maar in Thailand at ie dat.ook graag :D
pi_113536624
Die van mij zijn echt fruitmonsters. Dat klinkt ideaal, maar je kunt ze moeilijk de hele dag maar suikers aanbieden. Watermeloen is wel een goed idee vanuit dat oogpunt! En aardbeien zijn sowieso retegezond.
pi_113536680
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:54 schreef MamaPurk het volgende:

spoiler want beetje vies
SPOILER
Bied je ze helemaal aan of snijd je ze doormidden? Ik heb het vaker gehoord, hoor. Ivan had het vroeger ook.
pi_113536704
Ja die van mij zijn ook fruitmonsters en als ik het fruit genoeg vind schakelen we over naar komkommer en nu dus watermeloen.
pi_113536749
Ik bied ze dus heel aan, sterker nog het liefst heeft ze een trosje kan ze daar lekker zelf mee klooien..
pi_113536797
Tja, komkommer is groente en wordt hier dus resoluut geweigerd. :Y)

Je kunt eens proberen ze doormidden te snijden. Misschien worden ze dan beter verteerd? Ik weet niet meer precies hoe dat zat.
pi_113536841
Ja ga ik eens proberen, ik heb ook het idee dat ze niet kauwt en ik zit nu te denken, tja waar zou ze mee moeten kauwen :+
pi_113536895
Haha, heeft ze nog geen kiezen?
pi_113536922
Nee de teller staat nog steeds op 4 tanden ;)
pi_113536947
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:01 schreef MamaPurk het volgende:
Nee de teller staat nog steeds op 4 tanden ;)
Is ze in ieder geval ergens langzaam in!
pi_113537086
Ik snijd de druiven door.

Aardbeien en watermeloen blieft hij niet. Banaan is het allerheiligste wat er bestaat.
Opa at er vanmiddag eentje en hij riep Etah!!!! en pikte hem in.
The way you rock'n'roll
pi_113537124
Hier ook nog geen kiezen hoor.

Oh en Clau wanneer ging ivan naar maat 6? :')
The way you rock'n'roll
pi_113537230
Hier is appel opeens ook in, die krijgt J op de psz en nu wil ze thuis ook steeds en daarom wil Saar ook, maar dan zie ik haar echt zo een moeilijke slikbeweging maken steeds, gewoon omdat ze eht niet kan kauwen volgens mij dus laatst heb ik het afgepakt en wat anders aan geboden, gewoon omdat ik het niet kon aanzien..
pi_113537282
Lekker al dat fruit :D Mijn dame lust dat ook erg erg graag...
Hier start de dag met een stuk fruit... als die op is wil ze nog wel even een boterham proberen ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113537315
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hier ook nog geen kiezen hoor.

Oh en Clau wanneer ging ivan naar maat 6? :')
Ik kan het me niet meer herinneren, zolang zit hij er al in. :+ Wordt het voor Puck ookal tijd? :o

In de Franse supermarkt konden we geen nr. 6 vinden, behalve van Huggies. Wat een rotmerk is dat. Het lijkt net of hij voortdurend door de luier heen lekt. Niet erlangs maar echt erdoorheen. Hoe kan dat nou weer?

Afijn, nr. 6 is eigenlijk alweer een tijdje erg klein. Wat moeten we nu? Incontinentiespul voor bejaarden kopen? ;(
pi_113537413
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:06 schreef MamaPurk het volgende:
Hier is appel opeens ook in, die krijgt J op de psz en nu wil ze thuis ook steeds en daarom wil Saar ook, maar dan zie ik haar echt zo een moeilijke slikbeweging maken steeds, gewoon omdat ze eht niet kan kauwen volgens mij dus laatst heb ik het afgepakt en wat anders aan geboden, gewoon omdat ik het niet kon aanzien..
Zou ik nog zeker niet doen dan. Ik verslik me al regelmatig in appel. Bij de kindjes vind ik het ook eng. Lena heeft een compleet gebit en kauwt al goed, maar het liefst geef ik haar geen appel.

Banaan vind ik ideaal, maar lijkt hier wat uit de gratie. Ze eten het wel regelmatig maar vinden andere dingen lekkerder. Lena laat de helft van haar banaan steevast staan.
pi_113537482
Yep het wordt tijd. Al heb ik nog een 5+ liggen om te proberen. Spekbillen en buik dat kind van mij.
The way you rock'n'roll
pi_113537495
als 6 echt te klein wordt moet je eens bij de apotheek vragen... Komen mijn leerlingen regelmatig mee aan
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113537506
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Yep het wordt tijd. Al heb ik nog een 5+ liggen om te proberen. Spekbillen en buik dat kind van mij.
Want hij zit nu in 5? Dan zal 5+ nog wel voldoen.
pi_113537567
Ja ik geef J nu vaak appel als Sarah slaapt. En peer vind ik dan zowieso veel fijner dan appel.

DML Ik vind Puck er op de foto's helemaal niet zo groot uitzien.. Verbaas me er echt over dat hij zulke grote luiers nodig heeft!
pi_113537607
Ik vind Ivan ook niet zo groot, tot ik hem naast een ander kind zie. Het blijft me verbazen hoe klein veel andere kinderen van een jaar of 3/4 zijn. :+
pi_113537639
Ja vijf nu.
Goed om te weten!
4+ is namelijk niet groter maar 5+ dus wel.

Vervelend dat Ivan gewoon uit zes groeit!! Zindelijk maken dan maar ;)
The way you rock'n'roll
pi_113537725
Hele dikke buik, broeken wijder moeten zetten e.d.
Dan sluit het echt rottig hoor en krijg je kieren en lekkages.
The way you rock'n'roll
pi_113537796
Maar ik vind Ivan in het echt ook niet groot hoor. Maar komt misschien omdat mijn meiden allebei ook groot zijn..
pi_113537814
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja vijf nu.
Goed om te weten!
4+ is namelijk niet groter maar 5+ dus wel.

Vervelend dat Ivan gewoon uit zes groeit!! Zindelijk maken dan maar ;)
Oef, nu weet ik het niet zeker meer. Ik vind sowieso dat er maar weinig verschil tussen de luiers zit. Koop nog maar even geen verpakking tot ik het nagevraagd heb bij m'n lief! Hebben ze op het kinderdagverblijf geen 5+? Kun je even testen.

Ivan zindelijk maken, dat gaat nog een hele kluif worden. Die heeft er totaal geen zin in.
pi_113537843
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:16 schreef MamaPurk het volgende:
Maar ik vind Ivan in het echt ook niet groot hoor. Maar komt misschien omdat mijn meiden allebei ook groot zijn..
Hij is niet bijzonder lang, maar wel heel breed.
pi_113538023
Nou dat breed vond ik ook nog niet eens zo heel opvallend hoor.

En hier zit Sarah ook in mt 5 en J is zindelijk, maar als het moet past zij ook in 5 sinds ze vetjes is verloren, ze krijgt echt een grote meisjes lijfje :D Het is zo een groot contrast als ze samen in hun blootje naast elkaar staan, echt nog een babylijfje en een meisjeslijfje :D
pi_113538297
Ik heb al een pak in huis dus ik test zelf wel even :D

Ik vind Puck ook niet enorm breed maar schijnbaar zit het ergens of stellen wij andere eisen aan de sluiting van een luier? Zou het daarin zitten? :D :P
The way you rock'n'roll
pi_113538382
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind Puck ook niet enorm breed maar schijnbaar zit het ergens of stellen wij andere eisen aan de sluiting van een luier? Zou het daarin zitten? :D :P
Ja, dat dus! Dat vraag ik me ook regelmatig af! :D
pi_113538417
Ja ik weet niet waar het probleem zit. En ja misschien ligt het aan de eisen die jullie stellen ;) En misschien zijn die luiers meer gemaakt voor meisjes dan voor jongens ofzo :+ Ik weet het niet hoor, maar het lijkt me wel erg vervelend.
pi_113538422
Mijn boedahbuikkie zit nog naar net in 5....
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113538543
En als iemand nog rompers weet in maat 110/116 dan houd ik me aanbevolen.
pi_113538617
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:29 schreef Claudia_x het volgende:
Volgens mij is dat er niet.. Ik ben vorige jaar voor J hard op zoek geweest naar 98/104 uiteindelijk gevonden van name-it en later ook bij Hema. Maar volgens mij gaan ze echt niet groter. Moet je richting de onderbroekjes en hemdjes..
pi_113538682
We hebben nu stretchrompers van de Hema voor Ivan, in 98/104. Die gaan nog net. Het is hier niet echt ontopic, maar ach, misschien weet iemand iets.

Ik merk dat Ivan in onderbroeken vaker doorlekt 's nachts. Daarom wil ik echt rompers voor hem hebben.
pi_113538850
Anders even in het kleertjestopic vragen. Vervelend zeg! Ligt misschien ook wel aan het soort onderbroekje. Beetje straks model zou de luier beter op zijn plaatst kunnen houden. Maar feit is dat een luier minder goed blijft zitten zonder romper. En anders van die up en go broekjes voor de nacht of plast hij heel erg veel 's nachts? (J heeft van die broekjes en die blijven echt beter zitten, maar zij is ook 's nachts praktisch droog)
pi_113538870
Ik verbaas.me ook over die luiers bij Puck :D helemaal omdat,ie ongeveer even groot als Floris is! En kwa gewicht ontloopt t elkaar ook niet volgens.mij. mijne zit ook nog prima in mast 5.
Wat k wel had met maat 4 en 4+ dat k regelmatig switchte. Dan begon ie opeens door te lekken in 4, naar 4+ ging tijd goed en dan begon ie weer door te lekken en in 4 weer niet. Heel vreemd was dat.

Komkommer eet mn kind niet. Laatst wilde.oma.m een stukje geven. Hij wilde t heel enthousiast aanpakken en toen zag,ie wat,t was en toen hoefde hij t niet meer :') toen had ik komkommer en dat wilde hij wel proberen (lees van mij afpakken) en toen zette hij zijn tanden erin, maar dat was t. Geen fan :D
Tomaten t zelfde, vindt ie heel interessant, maar eten ho maar.

Claudia,dat over de grootte van 3 en 4 jarigen herken ik wel :D mn nichtje op de psz was ook geen gezicht op t eind. Die was echt een kop groter dan een meisje.die een maand ouder was. Kan nagaan naast een kind van 2,5 :')
Op de basisschool is ze al 1 vd grootste van dr klas, ze is net 4,5 :')

Gelukkig heb ik een redelijk kleintje, denk k tenminste. Althans hij zat altijd op de -1. Mn neefje is mn referentie, dus dat helpt ook niet (11 weken ouder en een kop groter en hij heeft ook een groot hoofd :D)
pi_113538988
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:36 schreef MamaPurk het volgende:
Anders even in het kleertjestopic vragen. Vervelend zeg! Ligt misschien ook wel aan het soort onderbroekje. Beetje straks model zou de luier beter op zijn plaatst kunnen houden. Maar feit is dat een luier minder goed blijft zitten zonder romper. En anders van die up en go broekjes voor de nacht of plast hij heel erg veel 's nachts? (J heeft van die broekjes en die blijven echt beter zitten, maar zij is ook 's nachts praktisch droog)
Ja, hij plast heel veel 's nachts. En vaak komt er 's ochtends nog een boel poep bij. (Meestal komt hij dan naar ons toe om verschoond te worden, maar ook niet altijd.)

We hebben strakke modellen onderbroeken maar die helpen niks. Ze zijn niet eens groot genoeg om de luier te bedekken. Misschien toch maar eens een grotere maat onderbroek kopen.
  donderdag 28 juni 2012 @ 23:41:20 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113539068
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:29 schreef Claudia_x het volgende:
Duur:

http://www.senso-care.nl/grote-rompertjes/p-1a/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_113539194
quote:
Inderdaad, maar toch bedankt! Wie weet, als het écht nodig is. In ieder geval voor de nacht zou het een optie zijn.
pi_113539264
En een boxer Claudia??
We'll have love aplenty
You and Me
  donderdag 28 juni 2012 @ 23:46:25 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113539293
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad, maar toch bedankt! Wie weet, als het écht nodig is. In ieder geval voor de nacht zou het een optie zijn.
Meer kleurkeus, prettigere prijs (maar nog steeds duur):

http://www.pienenpolle.nl(...)ct.overzicht&cat=631
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_113539383
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:45 schreef Lamb29 het volgende:
En een boxer Claudia??
We hebben alleen maar boxers.
pi_113539417
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Meer kleurkeus, prettigere prijs (maar nog steeds duur):

http://www.pienenpolle.nl(...)ct.overzicht&cat=631
Dank voor het meedenken! Misschien maar op z'n wensenlijstje zetten voor z'n 3e verjaardag. :')
pi_113539617
En hier voor 8,20 euro.
pi_113539780
Of aan de ballenknijpers voor de nacht :P
pi_113540695
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:54 schreef MamaPurk het volgende:
Hier ook aardbeien en witte druiven en sinds een paar weken, watermeloen, ze laat de banaan ervoor liggen! Heel bijzonder! En ze blijft terug komen met haar lege bakje, op, die? Ze kunnen twee keer een bakje fruit van me krijgen en daarna is het klaar dan komen ze 's middags maar weer een keer :D (ook zoiets, ze weten altijd precies wat ik aan fruit in huis heb, laatst zei ik, nee de aardbeien zijn op, nou ze wist me heel goed duidelijk te maken dat ik de koelkast dan maar even open moest trekken..

spoiler want beetje vies
SPOILER
Dat heeft Sofie steeds met verse doperwten. Die vind ik ook zo terug in de luier..
*poef* nu is het weg
pi_113544740
Die luiers van jullie! Dot zit gewoon nog prima in 4. Komt zelfs wel eens in een 3 terug van het kdv..
  vrijdag 29 juni 2012 @ 08:09:36 #162
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113545182
Lientje zit sinds kort in maat 5, maat 4+ past ook nog wel, maar voor de nacht vond ik het niet fijn meer. En ook het plas in de nacht en poep 's ochtends probleem hadden wij hier, dat zorgde twee keer voor problemen en sinds we op maat 5 zijn overgestapt niet meer.

Ik gebruik overigens Huggies of Pampers Simply Dry voor overdag en Pampers Baby Dry voor de nacht. Ons bent zuinig, op bepaalde vlakken dan.... O-)
pi_113545697
yaro zit in vijf en dat zit orima. Lekt nog weleens door maar de hoeveelheden die hij dan plast kan niets tegen op.

laatsr was ik op pad en was ik gewoon luiers vergeten (zwanger). Toen een nummer 3 van Eva van Danic aangedaan en dat ging gewoon nog ook. :-)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:30:29 #164
259886 pessie
pi_113546432
Nathan zit nog steeds in maat 4+. Had laatst eventjes gezeur, maar toen woog hij nog geen 12 kilo en maat 5 is vanaf 12 kilo meen ik, dat vond ik zo groot klinken, en nu gaat het weer prima. Maar goed, Nathan heeft amper spek. In vergelijking met de rest van zn lijf heeft ie dikke billen :') . Ben benieuwd wanneer de oproep komt voor het cb, wil wel es weten hoe hij het nu doet op de curve. Hij vind eten niet zo nodig.

Nathan plast ook niet zo veel en vaak is hij 's ochtends nog bijna droog.
pi_113546531
Puck was nog lang geen twaalf kilo toen we over gingen naar vijf maar absorptie maakte dat het toen moest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 29-06-2012 09:43:08 ]
The way you rock'n'roll
pi_113546579
Maat 5 is vanaf 11 kilo, maar ik heb me nooit zo aan die gewichten gehouden.. door bolle buik en billen moesten we sowieso al vlotter over naar een grotere maat. Maar maat 5 zit ze nu een tijdje in en hopelijk blijven we daar voorlopig ook nog even in :P
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:41:41 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113546710
Soneal draagt de kleinste maat die past, want goedkoper.
Op dit moment heeft hij een maat 4 aan, maar 's nachts heeft hij een 4+ nodig.
Ik heb maat 5 liggen omdat ze in de aanbieding waren maar die doen we eerst voor 's nachts, vooral voor de absorptie, qua pasvorm is het in principe nog niet nodig.
Gelukkig heeft hij de billen van z'n vader :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_113547088
Hier ook overgestapt ivm absorptie. Overdag kon 4+ prima, maar s nachts niet meer. Aangezien k niet 2 maten luiers ga gebruiken dus naar een grotere maat gegaan.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:20:14 #169
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113547724
Vraagje, wanneer gingen jullie kinders over naar een slaapje?
Hier is mevr veelal om 06.15/06.30 wakker en is dan om 08.30/09.00 weer zo moe dat ik haar in bed kiep. Dan slaapt ze 2,5 uur tegenwoordig en is ze wakker rond 11.00/11.30 uur.

Soms slaapt ze dan eind vd middag nog van 16.00 tot 17.15 ongeveer, dan gaat ze om 20.00 naar bed en soms slaapt ze niet, dan ligt ze er om 18.30 uur in.

Zou het al een optie zijn om haar langer op te houden 's ochtends en dan rond 10.00 naar bed te doen en maar een keer te laten slapen? Ik vind haar nog zo jong, dus vind het lastig te bepalen wat wijsheid is.

Natuurlijk heb ik ook de hoop dat ze dan 's ochtends langer slaapt, als ze om 20.00 uur naar bed gaat slaapt ze ook tot 07.00 uur.
pi_113547803
Floris ging rond de 12/13 maanden over naar 1 slaapje, maar dat,was omdat ie s middags niet meer wilde slapen.
Als ze gewoon slaapt 2x zou ik t lekker zo houden. Volgens mij knappen kindjes er over t algemeen niet van op als je ze bewust gaat wakker houden (kijk een keertje kan uiteraard geen kwaad, maar om t altijd te doen).

Uhm dus slaapt ze vaker wel dan niet, daar zou ik t op beslissen :)
pi_113547931
Ik zou nog niet teveel gaan schuiven, ze heeft het schijnbaar nog nodig.. Hier zijn we pas sinds januari (??) ofzo over op 1 slaapje (toen was ze 18 maanden) en toen sliep ze ook echt nog 2 uur 's morgens en 2 uur 's middags en zelfs die overgang naar 1 slaapje was nog wel lastig voor haar... Nu slaapt ze 1 keer, van gemiddeld 12-15 (meestal iets korter, maar zeker 2, 2,5 uur!)

Minder slapen, meer slapen.. het helpt hier verder niet qua langer slapen 's morgens... Ze is hier standaar rond 6 wakker en ligt er uiterlijk 8 uur in 's avonds..

[ Bericht 0% gewijzigd door Gerberaatje op 29-06-2012 10:47:40 ]
pi_113548050
Bartje wisselt op dit moment ook heel erg, soms slaapt hij alleen 's ochtends, en dan 's middags niet, of omgekeerd. Ik ga maar mee in wat hij op dat moment wil. Vanmorgen was hij uiteindelijk rond 8 uur echt wakker, maar hij ligt er nu wel al weer in. Dus vandaag zullen het wel 2 slaapjes worden..
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:36:24 #173
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113548187
Ow ja, dat vertelde ik er niet bij, als ze om 11.30 wakker is en ze slaapt 's middags niet, dan is ze rond 17.00 helemaal op, maar moet ze nog eten enz. Leg ik haar dan op bed, dan slaapt ze de hele avond en heeft ze dus niet gegeten. :)

Ik leg haar overigens wel sowieso altijd eind vd middag nog op bed, als ze gaat slapen is het mooi, blijft ze wakker en spelen, dan haal ik haar er weer uit.

Het maakt mij verder ook niet heel veel uit hoe ze slaapt, alleen wil ik dat het voor haar prettig is...
pi_113548410
Gelukkig is Bartje dan nog wel zo hongerig dat hij zich even over zijn slaap heenzet, maar het einde van de middag is soms wel een uitdaging...

Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts omdat Bartje wat raar loopt. Hij lijkt zijn ene been veel meer te belasten dan zijn andere been. Met schoentjes aan valt het nog meer op, hij loopt soort van naast zijn ene schoen. De gastouder viel het ook al op, dus ik wil toch de huisarts er even naar laten kijken.
pi_113548581
Hier was dat een periode ook idd. Ook met 1 slaapje. Hij heeft een tijd gewoon eerder gegeten dan wij (en lag dan om 6uur/half 7 in bed.
Dagen dat vrij was zag ie zn vader dus nooit, omdat ie.s.ochtends later wakker werd en s ochtends nog niet wakker was.
Ophouden voor eten werkte niet, want dan at ie niet.omdat ie te moe.was.
pi_113548894
het is gewoon een beetje puzzelen denk ik. Yaro zat rond 11 maanden op 1 slaapje en sinds 19 maanden slaapt hij helemaak niet meer. Als hij wel in slaap valt bv in de auto dan slaapt hij ' s avonds veel later. Soms spelen we er wel mee als we bv iets bijzonders hebben eond het avondeten, ga ik bewust autorijden zodat hij het in de avond trekt. later slapen heeft hier ook geen invloed op later opstaan.

Yaro heeft gewoon weinig behoefte aan veel slapen.
pi_113549868
Liesje ging met een maand of 14-15 zelf over naar 1 slaapje. Ik merkte wel dat de overgangsperiode voor haar even lastig was, ze redde het dan eigenlijk maar net tot etenstijd en lag er regelmatig om half 7 in. Ik moet er wel bijzetten dat het altijd een uitslaapster is geweest. Bij een kind dat zo vroeg wakker is, is de dag natuurlijk gewoon langer. Misschien kun je haar wel naar bed blijven doen zodra ze moe is, maar kijken of je haar er bij haar ochtendslaapje wat eerder uit kunt halen en dan hopen dat haar middagslaapje wat gaat vervroegen?

Ze slaapt nu trouwens nog 1,5-2 uur 's middagslaapje (na een KDV-dag langer). Ik hoop zooooooooooo dat ze dat nog lekker blijft met straks een baby erbij.
pi_113549987
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:36 schreef cleany het volgende:
Er is een sprongetje gesignaleerd en een tand.
Niet zomaar een tand, maar zelfs een kies! Hij heeft er best wel wat last van.
pi_113552150
Ean slaapt bij gastouder 's morgens 30min en 's middags van 13 tot 16. Op m'n vrije dag staat ze later op en slaapt alleen 's middags. Ze gaat elke dag rond 19 naar bed
pi_113553450
Juud, je kunt het gewoon eens een paar keer proberen om haar 's ochtends wat langer op te houden. Lena ging tussen 12 en 18 maanden in op één slaapje over. Ze zat op eenzelfde soort ritme als jouw meisje (al was haar tweede slaapje vroeger) en ging al gauw naar bed voor het eerste slaapje. Ik heb gemerkt dat ik haar vrij makkelijk door de ochtend heen kon loodsen (door wat meer afleiding te bieden en haar heel regelmatig te laten eten). Ze ging dan om een uur of 11 naar bed, soms wat eerder, en sliep lange tijd tot vroeg in de middag. Daarna ging het opblijven vrij goed. Rond het avondeten was het even wat lastiger, maar ach, dat hebben zoveel kinderen.

Al gauw hebben we 11 uur weten te verplaatsen naar een uur of 12 à 1 zodat ze tegelijkertijd met Ivan slaapt. Dat is vooral fijn voor ons, en voor haar ritme op de opvang. Nu slaapt ze dus nog maar één keer. Ze is tussendoor wel een tijdje teruggegaan op twee slaapjes en dat hoor ik over wel meer dreumesjes. Als ze zich niet helemaal lekker voelen of om een andere reden vermoeider zijn dan normaal dan hebben ze dat klaarblijkelijk nodig.

Het blijft een kwestie van proberen en kijken of het bevalt. Als het niet bevalt houd je het gewoon even zo. Het is soms ook gewoon wat rommelen, in die overgangsfase. Op een bepaalde manier blijft het ook rommelen. Ivan begint er min of meer klaar voor te raken om helemaal niet meer te slapen overdag en bij hem weet ik ook niet zo goed wat te doen. Ik probeer maar wat. :+
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:36:29 #181
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_113555156
Merk ook hier veel gerommel met Larissa qua ochtendslaapje. Je merkt dat ze moe is, maar eigenlijk op het punt is om het slaapje over te slaan. Go with the flow zou ik zeggen ;)

Gisteren bij de kinderpsycholoog geweest. Het gaat erg goed met Larissa in vergelijking met eerst. Sinds 2 weken *even afkloppen* is ze vrolijk bij de fysio. Ze heeft eindelijk door dat het niet alleen maar oefenen is, maar ook spelen. Scheelt een heeeeeeeele hoop stress op de maandag. Normaal gesproken krijste ze continu, tot aan het einde van de les (een uur dus).

Wel merk ik dat ze zich verveelt thuis. Op de opvang en bij mijn ouders is ze super vrolijk, maar thuis is ze het snel zat. Ze is dan ook meer op zich zelf gewezen, i.p.v dat ze continu aandacht krijgt.

Tip van de kinderpsycholoog was om tijdens het "zelf-speel-momentje" kinderliedjes aan te zetten. Ook kunnen we het speelgoed met regelmaat omwisselen en soms zelfs ff de tv aanzetten. Totaaaaaal andere methode als eerst: zo weinig mogelijk prikkels, dus geen tv, een speeltje tegelijkertijd.

Wat grappig was, was dat ik van de week mijn mobiel aan Larissa heb gegeven toen mijn moeder aan de lijn was. Opeens maakte ze geluid: Hoe-aah! en daarna raakte ze haar neusje aan.

Mijn moeder zat dus: "hoera!" aan de andere kant de roepen, en vroeg waar haar neus was.

Toch knap, dat ze nu al puur door woorden weet wat we bedoelen :Y
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_113557018
Ach wat schattig TG O+ Fijn dat het beter gaat! Die verveling zie ik hier ook wel terug. Bij de gastouder zijn andere kindjes en een grote tuin met met heel veel speelgoed wat wij niet hebben hier. Maar Amy vermaakt zichzelf wel steeds beter met wat we wel hebben. Vaak is ze zelf ook heel inventief :D Nu is de kinderwagen een grote hit. Die ligt ingeklapt op de grond (dan is hij in de ligstand zeg maar) dus daar speelt ze dan op met bumba en pop.

Amy is nogal verslingerd aan haar slaapzakken. Niet om aan te trekken, maar om mee te knuffelen. Ze loopt het liefst heel de dag met alle slaapzakken die ze heeft in haar armen. Ze gebruikt ze als dekentje op de bank, als ze op haar stoeltje zit, om de kat onder te stoppen, om te pop te laten slapen, dekentje voor de pop in de kinderwagen en vooral om lekker mee te knuffelen. Ze noemt haar slaapzak Bumba :D
Ik wist niet dat de liefde zo diep zat tot ik er een in de wasmachine deed en ze krijsend voor de wasmachine stond :o :D zo gehecht is ze namelijk niet aan haar knuffels. Anyway ze wil graag een slaapzak mee in bed om te knuffelen. Maar dat vind ik eng, want ik ben bang dat ze erin stikt ofzo. Maar gister heeft ze 2 uur liggen roepen en huilen om een slaapzak. Dus nu weet ik niet wat ik moet doen. Het is voor haar een stukje veiligheid en ik kan me voorstellen dat ze dat nu even nodig heeft (met verhuizing e.d.)
pi_113568078
Hier eigenlijk nog maar kort over op 1 slaapje.. en mevrouw is vandaag 23 mnd..
Ze heeft lang gewisseld.. Soms 2, soms 1... Ook op t kdv keken ze gewoon wat op die dag het beste voor haar was....

w/ Mijn frietjesweigeraar heeft daarstraks smakelijk frietjes weg zitten werken...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113571320
"Frietjesweigeraar." _O-
pi_113572597
Sofie doet 1 slaapje, al wel een hele tijd volgens mij. Maar ze slaapt wel enorm uit. Ze plakt haar ochtend slaap aan haar nacht zo ongeveer.
Haar middag dut is wel laat daardoor.
Ze slaapt meestal van 14 tot 16/17 uur.
*poef* nu is het weg
pi_113572871
Hoe laat gaat,ze s avonds naar bed dan eigenlijk?

Floris gaat hier tussen half 8 en 8 naar bed. Slaapt.tot half 8/8uur. Hoewel hij wel steeds vaker gaat spelen en rond half 9/9uur vis k m er dan uit. Eigenlijk op t.moment dat ie.me gaat roepen :D
Tot kortgeleden ging ie gelijk huilen als.ie wakker werd. Nu gaat ie spelen en me.roepen, is wel een stuk leuker :D
Ook voor hij gaat,slapen speelt.ie vaak nog even. Ook dat.is een verschil met eerst. Toen was t slapen of.niet slapen en huilen.
Hij heeft ook een autootje in bed en das ook helemaal geweldig ;)

S.middags gaat ie er ergens tussen 12 en 13 in. En dan slaapt ie zo'n 2 uur, soms.langer.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:25:48 #187
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113573187
Lientje is 's ochtends rond 06.30 wakker, dan haalt manlief haar uit bed (die staat dan op om te gaan werken) dan komt ze bij mij in bed en krijgt ze bv.
Als ze klaar is zet ie haar zonder slaapzak weer in dr eigen bed, met een bak speelgoed en dan vermaakt ze zich 30/45 minuten en dan ga ik in die tijd of opstaan en douchen of ik blijf nog lekker even in bed liggen. :)

Dank voor de antwoorden over de dutjes. ik denk dat ik in de vakantie een beetje ga spelen met de tijden. Dan is haar oma met ons mee en haar oom ook een paar dagen, dus die zorgen voor vermaak 's ochtends en een andere invulling van de dag.
Wie weet schuift er iets en zo niet dan is het ook prima.
pi_113573259
Sofie gaat tussen 19.30 en 20.00 uur naar bed. Soms gaat ze gelijk slapen, en soms ook niet. Vandaag niet. Maar ze vermaakt zich wel in bed. Ze heeft een doekje en een zeepaardknuffel in bed. Heel soms moeten we er heen omdat ze een van beiden uit bed gegooid heeft, maar dat is eigenlijk maar weinig.
*poef* nu is het weg
pi_113573308
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 20:33 schreef Claudia_x het volgende:
"Frietjesweigeraar." _O-
Ja erg hè... Om de zoveel tijd eens een poging gedaan... 1 hap en dan was het klaar..
Vandaag gingen ze er smakelijk in :D

(naja.... denk dat het de 4de/5de keer was dat ze er een paar voor haar neus had)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113573621
Oona heeft het uitslapen ook ontdekt..
Sinds een maand of 2 slaapt ze gemiddeld tot half 9/9uur! (maar afgelopen week stond de wekker ineens al op 10.15!
Meestal ligt ze ergens tussen 13.00 en 14.00 smiddag weer.. en meestal tot 16.00 (maar 16.30 is ook geen uitzondering...
Daarna mikken we haar er rond 19.00/19.30 weer in...

In haar bed ligt een heel leger aan knuffels... op dit moment 6 stuks
Daar ligt ze vaak mee te spelen voordat ze in slaap valt... 'savonds duurt dat gemiddeld 30/40min... overdag meestal een kwartiertje... onder luid gekletst en gezang vaak O+

Kdv dagen zijn voor haar dus pittig smorgens... ze is echt nog niet klaar om wakker te worden.. maar wordt alsnog heel abrupt wakker om op het aankleedkussen weer in te storten.. (dan moet ze er om half 7 uit... )
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113573988
Hier lag er één net naast haar zang-repertoire, te bellen in bed :') 'hajo? Ja? Ja! Daahaa, doei doei' :') (doei doei heeft ze van de leidster van de opvang :D zo schattig!)
pi_113574178
:D Doei zegt mevrouw hier ook altijd.. al ben ik haar nu Houdoe aan het leren ;) Ze moet wel haar Roots kennen!

Oona ligt vaak de dag door te nemen... herhaalt dingen die er gebeurt zijn...
Hoor je weer namen van t kdv voorbij komen, wat ze gegeten heeft, liedjes zingen of wat we gedaan hebben
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113574229
Pfff hier slaapt Yaro nu eindelijk. Als hij overdag geslapen heeft is het in de avond echt drama. Maar soms is het niet te voorkomen dat hij in slaap val, wil ook niet heel de dag thuis zitten. Daarnaast had hij het vanmiddag echt nodig. Vanmorgen van mijn schoot afgevallen na het spelen en zo met zijn neus op de tafel. Bloedde echt flink, dus maar even langs de huisarts gegaan. Gelukkig niets ernstig.
En daar waar wij er niet aan mochten komen, ging meneer heel keurig in de stoel zitten en mochten ze schoonmaken en voelen. Daarna riep hij "nog een keer".

Maar het had wel dusdanig indruk gemaakt dat hij in de buggy in slaap was gevallen toen we op pad waren.

Nou ja, dan is hij hopelijk morgen om 7 uur wakker ipv 6 :D
pi_113574437
Auw As :o klinkt pijnlijk... gelukkig leek het mee te vallen!
pi_113574522
Ohh pff niet fijn! hier pas 1x veel bloed en daar was ik gelukkig niet bij..
Fijn dat het mee leek te vallen!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113574602

Dit was nadat ik al een deel had schoongemaakt. Was ook echt heel erg zielig, gelukkig mocht ik hem wel troosten. Totdat oma toevallig binnen kwam, toen wilde hij alleen haar.
pi_113578147
och hoe sneu!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113578368
Och, mannetje toch -O- Dat zal een pijn gedaan hebben :* .
pi_113578542
Eva slaapt nog vaak 2 x. 's ochtends wordt ze tussen 07.30 en 08.00 wakker en gaat dan tussen 10.00 en 10.30 naar bed. Slaapt dan zo'n 2 uur. Maar ook wel eens een dikke 3 uur!
Dan lekker lunchen en wat leuks doen.
Meestal rond 16.00 nog even naar bed. Slaapt ze niet dan rust ze toch, zeg maar. Over het algemeen is dat een uurtje.
Ze gaat om 19.00 naar boven, dus ze ligt er tussen 19.15 en 19.30 in.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 08:36:01 #200
259886 pessie
pi_113586071
Arme Yaro :*

Nathan slaapt tussen de middag anderhalf uur. Aangezien hij 's avonds gaat muiten als hij overdag langer slaapt maken we hem nu na anderhalf uur wakker, dan slaapt ie hopelijk om half 9, ipv 10 uur, om om half 7 weer wakker te worden. Gisteravond zn kamer maar extra proberen te verduisteren, dus vanochtend was et 6.45 :') .
pi_113587144
Oona slaapt echt in t pikkedonker.. we hebben een heel goed verduisteringsgordijn..
Alleen wat lastig bij logeren, maar meestal gaat het wel goed..
Haar kamertje ligt pal op het zuiden en wordt dus loeiwarm met de zon erop (Veluxraam)

Vanmorgen werd ze wel heel bruut wakker.. voetje tussen de spijltjes!
Gillend van de pijn en helemaal in paniek... Haar humeur bleef daarna echt -10..
en we hebben haar er rond kwart voor 10 weer in gemikt.. vanmiddag een verjaardag (precies tijdens haar slaaptijd) dus wat dat betreft komt het goed uit dat ze nu weer slaapt.... vanavond hakken we wel opnieuw met het bijltje.. want ze zal wel helemaal kapot zijn
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113588340
Hier was het vanochtend 05.00uur en toen 05.40uur en toen was de koek op :O
Uiteraard ligt hij daarom nu alweer een tijd te pitten.
The way you rock'n'roll
pi_113591243
Veteranendag met een fly-over hier in de stad. Mijn kind wordt gek :D En bij elke helikopter of straaljager zegt hij papa. Mocht papa willen dat hij daar in zat :P
The way you rock'n'roll
pi_113599418
Oh dat heb ik gezien denk ik DML. Ik ben van oosterhout naar nijmegen gereden via Tiel en zag wat voorbij komen. Woon jr ergens op die route?
pi_113601369
Nee ik woon in de mooie stad achter de duinen ;)
Maar ze kwamen uit het hele land deze kant op volgens mij.
The way you rock'n'roll
pi_113607056
Lotte rond half 1 op bed en ik haal haar er uiterlijk 3 uur weer uit want anders slaapt ze 's avonds niet dan gaat ze tussen 7 uur en half 8 weer op bed en is vaak rond 8 uur weer wakker hangt er maar net vanaf hoe laat haar broertje wakker is.
pi_113610418
Hier vandaag in zn bed tot 9 uur, om half 12 was ie al aan t jammeren en doen, uiteindelijk om 10 voor 12 op bed gelegd tot half 3.
Beetje.moe.toch wel, maar goed was al vrij snel buiten aan t spelen.

Vandaag zn verjaardag gevierd. Pfff gewoon al bijna 2, waar blijft de tijd. Ondanks dat we t.redelijk klein hadden gehouden en last.minute besloten hadden t toch te vieren toch nog.aardig wat mensen. Maar wel redelijk verspreid, dus was goed te doen. Ook voor.Floris. En hij is.goed verwend. Hadden de chuggington interactieve treinbaan gevraagd. Echt super leuk spul :D Floris vond t ook helemaal geweldig. Er is zelfs een treintje mee naar bed O+
Hij heeft er gewoon bijna 2 uur mee.gespeeld vanavond. Ook alle.mannen vonden t leuk :') net kleine kinderen ;)
pi_113611919
Ohhh jullie zijn er vlug bij met het vieren van zijn verjaardag! En 2 uur tjeee :D Wat een concentratie! Foto's! :D
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113612776
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 18:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee ik woon in de mooie stad achter de duinen ;)
Maar ze kwamen uit het hele land deze kant op volgens mij.
verrek :o ik heb er echt helemaal niets van meegekregen :o :D

Wat gaat t hard he Son? Fijn dat t leuk was.

Hier gaat t zn gangetje met de kleinste dame in huis. Ze ontwikkeld zich keurig, begint zelfs zinnetjes te maken, ik weet niet wat ik hoor :o ze is nog voor geen meter verstaanbaar, dat dan weer niet :P maar ondertussen zegt ze wel dingen als ih wih pippp kijkeh. En dan wijzen naar de dvd van woezel en pip. Schiet mij maar lek. Of ih wih bete pele (buiten spelen) ih wih beke (madam blieft alleen nog maar een beker om uit te drinken, maar rechtop houden ho maar }:| ); ih wih luie, poep! bahbahbah! is ook een favoriet :')
De kreet "ih wih" heeft ze in elk geval goed onder de knie haha
:)
pi_113612794
oh ja en ih wih peentjeh doet t ook goed :')
pi_113612887
Peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen PEEEEEEEHEEEEEEEEHEEEEEEEEEEEEENNNN!

Ja die doet het hier ook heel goed ;)
(We zijn weer een stapje aan het afbouwen.. alleen nog in de auto en in bed... ze mocht hem eerst ook nog met aan/uitkleden)

Wat een prachtige zinnen maakt ze mignonne!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113613713
Wat knap Mignonne!

Die van mij maakt nog helemaal geen zinnetjes. Ze vindt praten überhaupt niet interessant. Ze kent veel woorden (merk ik vaak "stiekem"), snapt een heleboel en kan ook goed duidelijk maken wat ze wil, maar gewoon praten? Ho maar. Ja, in het Russisch... :')

Aan haar gehoor ligt het niet, want ze kan wel hele liedjes op toon zingen (wederom in het Russisch) en "dom" is ze volgens mij ook niet... dus ik denk dat ze het gewoon wel best vindt. :D

We horen momenteel wel de hele dag "kittieiieie!" (Hello Kitty), maar goed, da's dan ook wel heeeel belangrijk. :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Cantare op 01-07-2012 00:24:26 ]
  zondag 1 juli 2012 @ 00:21:46 #213
298849 mignonne
mignonne
pi_113614101
das ook knap, op die leeftijd, Russisch :D hoe komt dat zo?

nouja de oudste was gewoon een middenmoter met spreken. Die had heel veel begrip waardoor we wel voortgang merkten in de taal, en ze begon met die die DIE! en zulks :P zij was een koelkaster. Als ze een woordje testte dan ging het daarna terug in de koelkast om te bewaren. Ze vond het verder wel prima altijd. Pas vlak voor dr tweede verjaardag kwamen er echt zinnetjes uit ineens, de bekende taalexplosie. De oudste heeft dat 'makkelijke' altijd wel gehad, we moesten haar 'uitdagen' van de fysio door een speeltje een stukje verderop te leggen, maar mijn dame dacht gewoon bij zichzelf meh, kan er niet bij... dan niet.

Het lijkt wel of de jongste die explosie nu heeft. Ze is sowieso veel meer van het proberen dan de oudste. Waar oudste dacht dan niet, dacht jongste juist Hoezo, ik kan er niet bij? kan niet bestaat niet! Must... reach... hnnnngggg.... :( :( :') dat zie ik nu ook wel terug qua praten. Ze probeert wat meer en durft ook wat meer. Daarbij hoort ze natuurlijk ook de oudste de hele dag kleppen dus dat scheelt ook. Copycat :D
  zondag 1 juli 2012 @ 00:22:33 #214
100412 mefke79
komt goed!
pi_113614138
wauw, zinnen! Wij zijn op het moment al blij me verstaanbare woorden (papa, mama, j.elle en eten). Grappig hoe snel dat dan weer zinnen worden.

Tienus heeft op 10 juni een wishbone gehad voor zijn verjaardag. Hij was er eigenlijk net te klein voor, dus zadel gekanteld en dan met schoentjes aan kon ie net bij de grond. Vandaag klom ie er zelf op, zonder schoenen aan en reed zo weg. Zo hard kunnen ze dus groeien in krap 3 weken...
  zondag 1 juli 2012 @ 00:26:26 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113614312
Soneal zegt iets dat klinkt als "Dude", wat de oudste er uiteraard ook in verstaat, en dat natuurlijk fantastisch vindt, en het dan terug zegt :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 1 juli 2012 @ 00:26:29 #216
100412 mefke79
komt goed!
pi_113614314
mignonne, leuk he dat verschil tussen oudste en jongste. Oudste is hier van dingen pas doen als hij het kan, die probeert dus niet maar kijkt en denkt tot ie het kan. Jongste is veel meer van het proberen en doen. Of dat met taal ook zo is kan ik nog niet zeggen, maar op andere vlakken wel. Driekus heeft bv nooit pogingen ondernomen om uit z'n ikeastoel te klimmen, terwijl Tienus er nauwelijks in blijft zitten.
  zondag 1 juli 2012 @ 00:26:48 #217
298849 mignonne
mignonne
pi_113614325
haha dat is rap gegaan dan mef :D heeft ie daar geen last van gehad, die spurt?

mijn dame is denk ik ook iets gegroeid. Maat 74 begint kleiner te ogen dan voorheen, en bij sommige shirtjes merk ik dat ik eraan sta te trekken. Uit die kast ermee... ik was er na een jaar toch behoorlijk op uitgekeken :')

ohja en namen, mama, papa, a-ie en éénéén :D
  zondag 1 juli 2012 @ 00:27:21 #218
298849 mignonne
mignonne
pi_113614350
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:26 schreef mefke79 het volgende:
mignonne, leuk he dat verschil tussen oudste en jongste. Oudste is hier van dingen pas doen als hij het kan, die probeert dus niet maar kijkt en denkt tot ie het kan. Jongste is veel meer van het proberen en doen. Of dat met taal ook zo is kan ik nog niet zeggen, maar op andere vlakken wel. Driekus heeft bv nooit pogingen ondernomen om uit z'n ikeastoel te klimmen, terwijl Tienus er nauwelijks in blijft zitten.
ja, klinkt als die van mij.
En ik maar denken dat dat tuigje bij onze stoel een miskoop was want ongebruikt :X hahaha
  zondag 1 juli 2012 @ 00:28:30 #219
100412 mefke79
komt goed!
pi_113614404
het enige dat ik gemerkt heb van de spurt is een, hopelijk tijdelijke, tweede nachtvoeding. Maar verder niets.
pi_113614461
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:21 schreef mignonne het volgende:
das ook knap, op die leeftijd, Russisch :D hoe komt dat zo?
Het kan ook nog Chinees zijn, of een andere taal die ik niet versta. ;)
quote:
nouja de oudste was gewoon een middenmoter met spreken. Die had heel veel begrip waardoor we wel voortgang merkten in de taal, en ze begon met die die DIE! en zulks :P zij was een koelkaster. Als ze een woordje testte dan ging het daarna terug in de koelkast om te bewaren. Ze vond het verder wel prima altijd. Pas vlak voor dr tweede verjaardag kwamen er echt zinnetjes uit ineens, de bekende taalexplosie. De oudste heeft dat 'makkelijke' altijd wel gehad, we moesten haar 'uitdagen' van de fysio door een speeltje een stukje verderop te leggen, maar mijn dame dacht gewoon bij zichzelf meh, kan er niet bij... dan niet.
heel herkenbaar, mijnes is precies zo. Net zo'n underachiever als d'r moeder, denk ik dan maar.
quote:
Het lijkt wel of de jongste die explosie nu heeft. Ze is sowieso veel meer van het proberen dan de oudste. Waar oudste dacht dan niet, dacht jongste juist Hoezo, ik kan er niet bij? kan niet bestaat niet! Must... reach... hnnnngggg.... :( :( :') dat zie ik nu ook wel terug qua praten. Ze probeert wat meer en durft ook wat meer. Daarbij hoort ze natuurlijk ook de oudste de hele dag kleppen dus dat scheelt ook. Copycat :D
Mooi hoe dat kan verschillen. Ik zie dat streverige ook wel terug bij andere kinderen, maar kan me nog niet voorstellen dat onze tweede ook zo anders zou kunnen zijn.
  zondag 1 juli 2012 @ 00:30:14 #221
100412 mefke79
komt goed!
pi_113614465
oja, dat tuigje...nooit gebruikt bij oudste en bij jongste heeft het gewoon geen nut, die friemelt net zolang totdat ie achterstevoren in de stoel zit. Op z'n knietjes.
  zondag 1 juli 2012 @ 00:36:12 #222
298849 mignonne
mignonne
pi_113614722
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:30 schreef mefke79 het volgende:
oja, dat tuigje...nooit gebruikt bij oudste en bij jongste heeft het gewoon geen nut, die friemelt net zolang totdat ie achterstevoren in de stoel zit. Op z'n knietjes.
mijn kleine zat vorige keer in de knoop :@ ze had zich twee keer omgedraaid in de stoel en toen besloten dat ze wel over het randje kon stappen. Dat ging natuurlijk niet en dus hing ze er als een soort Mission Impossible achtige McGyver bij :') lang leve het tuigje enzo :P

Haha dat is het idd cantare, underachiever, B. en ik zijn allebei ook zo, van wie ze het heeft, die jongste van mij? :? nouja goed, ze lijkt me niet dom dus laten we hopen dat ze het tot positieve karaktereigenschap weet te ontwikkelen :)

Hahhaha Leandra :D Duuuuuude
pi_113620337
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 23:36 schreef Lamb29 het volgende:
Ohhh jullie zijn er vlug bij met het vieren van zijn verjaardag! En 2 uur tjeee :D Wat een concentratie! Foto's! :D
:D
Ja dat vieren deden we maar even eerder ivm zwangerschap, om dat nog met bijna 39 of 40 weken te doen zag k niet zo zitten ;)

Floris is vooral motorisch snel en ook best sterk daarin. Fijne en grove motoriek. Gisteren dus die treinen gehad en daar zitten van die koppelingen aan om ze aan elkaar te maken, best klein, en hop hij klikt ze zo in elkaar (oke, lukt niet altijd, maar toch, ik vind t knap :D)
Het technisch inzicht heeft ie iig wel meegekregen van beide opa's, overgrootopa en papa.
Kwa praten is ie denk ik niet extreem snel, maar ook niet langzaam. Als baby brabbelde ie ook niet echt. Pas rond de 9 maanden, maar.met 11/12 maanden zei ie dan wel weer 3 woorden.
Maar hij kletst lekker weg. Kopieert alles wat je zegt, ook steeds langere woorden, dus denk niet dat ie achterloopt. Zinnetjes maakt ie ook. Geen idee met hoeveel woorden, dat hou k niet zo bij.
Sowieso begrijpt ie echt bijna alles wat je tegen m zegt.
pi_113620373
Anne is/was motorisch niet zo sterk (dat heeft ze helaas echt van mij) maar sinds we op de gym zitten is dat zo enorm vooruit gegaan! Ik sta er iedere week weer van te kijken wat ze dan weer durft en kan.

Qua taalontwikkeling gaat ze echt razendsnel nu. Nog niet alles wordt goed uitgesproken, maar er komen steeds langere zinnen voorbij. Het is echt een papegaai en heeft een goed geheugen. Zo hebben we een nieuwe auto en iedere keer dat ze 'm ziet is het: woooow, auto! Gisteren zei ik: ja, dat is de nieuwe blauwe auto.
Vanmorgen ziet ze m weer: 'woooow, bauwe auto! Hihi.

Slim Son, dat je Floris' verjaardag alvast gevierd hebt!
pi_113668748
Gisteren ging Evan voor het eerst los staan en wat klein stapjes proberen te maken.
Hij klom ook met gemak de trap op.
pi_113706789
* Cyntiaa Komt alvast met Cas om het hoekje spieken...
SPOILER
pi_113707804
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:22 schreef mefke79 het volgende:

Tienus heeft op 10 juni een wishbone gehad voor zijn verjaardag. Hij was er eigenlijk net te klein voor, dus zadel gekanteld en dan met schoentjes aan kon ie net bij de grond. Vandaag klom ie er zelf op, zonder schoenen aan en reed zo weg. Zo hard kunnen ze dus groeien in krap 3 weken...
Hoe groot was Tienus op zijn verjaardag? Matthias krijgt hem namelijk ook als ie 1 word en had gehoopt dat ie er dan meteen al op kon. Zal een stuk makkelijker zijn namelijk met buitenspelen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113708175
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:25 schreef Cyntiaa het volgende:
* Cyntiaa Komt alvast met Cas om het hoekje spieken...
SPOILER
Wat is dat toch met die prullenbakken :P
pi_113708283
Mef & Menicole ; wat zijn jullie jongens snel/groot! Ik zie Cas de komende tijd echt nog niet op een wishbone voorbij komen :P
pi_113708396
Matthias kan ook al op de oude 4 wielerloopfiets van Leander maar die word ook veel gebruikt door de oppaskindjes. Dus daarom willen we voor hem nu iets van hemzelf.

Maar ik hoor hier nog niet eens. Kind is nog niet eens 10 maand :P
pi_113711396
Haha MeNicole2!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:10:39 #232
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_113711808
Wishbonebike vind ik nuttiger vanaf een tweede verjaardag. Puck kan nu pas een beetje met een loopfiets overweg en dan alleen in zijn achteruit :')
The way you rock'n'roll
pi_113711899
Zoiets had ik ook al in gedachten, DML. Cas krijgt o.a. een wheelybug (ouders van mijn vriend) en heb aan mijn ouders een houten bakfietsje gevraagd O+
pi_113712190
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wishbonebike vind ik nuttiger vanaf een tweede verjaardag. Puck kan nu pas een beetje met een loopfiets overweg en dan alleen in zijn achteruit :')
Zal eens kijken of ik de kleine man op de loopfiets kan filmen. Je lacht je rot. Steeds als ie vooruit kom zo'n heel trots koppie :D
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:36:04 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113712695
quote:
Mwah, Soneal zat er met 15 maanden goed op, en toen heb ik me helemaal het leplazerus moeten rennen om hem bij te houden.... zelfs eerst een fietshelmpje opgedaan omdat hij in volle vaart dacht een bochtje te kunnen nemen, maar sindsdien is hij er behoorlijk vaardig mee geworden, en nemen we hem vaak mee omdat hij dan toch zelf kan lopen zonder heel erg moe te worden.

Zelf word je nog moe trouwens, omdat hij niet altijd luistert als je zegt "we gaan hier links" }:|

Moederdag:

Klikbaar
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_113712728
quote:
We hebben d'r een hoor...kan prima over een paar maandjes.
pi_113716167
De loopfiets die wij hebben (in de doos nog) is met 2 wielen daar kan ean nog niks mee. Die is voor Sinterklaas of d'r 2e v-dag
En ze wil zo graag op d'r houten bakfietsje maar kan niet bij de grond even als bij d'r camper. Nu maar even kijken voor een loop/zitauto die wat lager is.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:56:21 #238
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_113723682
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:36 schreef cleany het volgende:

[..]

We hebben d'r een hoor...kan prima over een paar maandjes.
Misschien, het verschilt per kind. Ik heb er meerdere hier op fok gezien dat dreumes de eerste maanden niks kon met zijn cadeau terwijl je graag wilt dat zo'n eerste cadeau meteen gebruikt wordt.
Reden dus voor ons om er mee te wachten en iets te geven waar meteen mee gespeeld kon worden.
Maar dat is ieders eigen mening en keuze erin. Ik gaf enkel de mijne.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 3 juli 2012 @ 19:44:28 #239
100412 mefke79
komt goed!
pi_113727994
tienus en driekus kregen beiden, naast ander speelgoed, een wishbonebike. Nou zijn zij redelijk lang allebei, dus vanaf dag 1 er gewoon opgezet en ze liepen er meteen mee weg. Ik geef toe, driekus snapte het concept sturen pas na 100 rondjes linksom. De fietsen staan hier op mooie dagen ook gewoon in de tuin, dan klimmen ze er zelf op. Ik vind het dus een prima cadeau voor een dreumes zolang ze maar bij de grond kunnen.
Naast de fiets kregen ze little people (driekus) en wat duplo. Ik merk aan tienus dat hij nu al met duplo speelt omdat dat nou eenmaal in de kamer ligt. Vooral de helikopter en de auto's zijn populair, hij kan nog geen stenen stapelen,
  dinsdag 3 juli 2012 @ 19:50:34 #240
100412 mefke79
komt goed!
pi_113728347
MeNicole, gisteren proberen te meten: ongeveer 80/81 cm, maat 74 in broeken begint te klein te worden. Hij lijkt redelijk in evenwicht met benen en bovenlijf (driekus heeft korte pootjes namelijk)
pi_113732208
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Misschien, het verschilt per kind. Ik heb er meerdere hier op fok gezien dat dreumes de eerste maanden niks kon met zijn cadeau terwijl je graag wilt dat zo'n eerste cadeau meteen gebruikt wordt.
Reden dus voor ons om er mee te wachten en iets te geven waar meteen mee gespeeld kon worden.
Maar dat is ieders eigen mening en keuze erin. Ik gaf enkel de mijne.
Ja precies. Voor Lena gaan we nu pas kijken naar iets loopfietsachtigs. En dan geen wishbonebike, want die vind ik nog veel te groot voor haar.
pi_113732306
Ik moest vandaag zo lachen op m'n drollewops. Ik was in de tuin onkruid aan het wieden met handschoenen aan. Leg ik ze opzij, zie ik even later Ivan met een handschoen aan. Kijk ik nog even goed, zie ik dat Lena er ook een aangefrot heeft. :D Zelfs de vingers had ze geprobeerd er goed in te doen.

Ik had het zelf niet eens door, maar de buurman attendeerde me erop. Ik moet echt beter op de kinderen gaan letten, want er ontgaat me best veel. :@
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:06:07 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113739243
Ach, zolang het de handschoenen zijn, en niet de snoeischaar, kan het niet zoveel kwaad ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_113740971
Ze is anders ook zo de hoek om.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:36:07 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113741310
Dat doet me denken aan een bijdehandte bejaarde.... die vroeg in de buslijn die bij het bejaardentehuis waar ze woonde stopte of ze nou eigenlijk voor of na de bocht in de route op het knopje moest drukken.
Buschauffeur: Als u het hoekje om bent mevrouw.
Mevrouw: Ik denk dat het dan te laat is :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_113741377
_O-
pi_113749394
@Claudia, gezellig he, zo "kneuteren" in de tuin *;
Lucas komt vaak met zn harkje/bezem 'heppele' O+ als ik met de grote hark/bezem bezig ben.

ongevraagde loopfiets tip: de kleinste/lichtste puky,
past al vanaf 80cm dreumeslengte :Y
(op site staat 85cm/2 jaar, maar lucas gebruikte m echt al eerder ^O^ )
pi_113750030
Oh echt Cooki? Wij hebben m ook laatst gekocht, de roze versie, en Anne kan er met haar ca 83 cm nog niet goed op fietsen omdat ze met haar voeten nog niet plat op de grond kan staan. Die 85 cm die zij aanhouden klopt m.i. dus goed. Ik moet er bij zeggen dat Anne korte benen heeft, dat scheelt natuurlijk ook.
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:12:53 #249
259886 pessie
pi_113750227
Oh Cooki die willen we Nathan geven voor zn 2de verjaardag. Heb er nu 1 staan van de speel o theek, kan ie er vast mee oefenen O-) , en als ie dan voor zn verjaardag 1 krijgt rijd ie er zo mee weg O+ . Ik zie echt per dag progressie in hoe hij ermee om gaat. Er staat op die ik nu heb staan niet hoeveel cm hij is dus binnenkort maar even bij de fietsenmaker gaan meten welke we het beste kunnen nemen voor Nathan.

Leandra :D

Gisteravond voor het eerst oppas gehad die Nathan naar bed heeft gebracht, het ging goed! Een hele opluchting!
SPOILER
pi_113750525
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 19:50 schreef mefke79 het volgende:
MeNicole, gisteren proberen te meten: ongeveer 80/81 cm, maat 74 in broeken begint te klein te worden. Hij lijkt redelijk in evenwicht met benen en bovenlijf (driekus heeft korte pootjes namelijk)
Oh kijk aan. Matthias is nu 75 cm. Hij is over 2,5 maand jarig dus moet helemaal lukken!!
pi_113750761
Lukt het hem al op die loopfiets pessie?? onze buurjongen heeft er 1 en Mex wil er steeds op, maar dat zadel staat natuurlijk wat hoger, dus het lukt nog niet.
Op zijn plastic loopfiets gaat ie zo hard dat ik soms bang ben dat dat stuurtje omzwabbert, dus zou wel een goed kado zijn voor zijn verjaardag.
Hoe is het verder met jullie? Wat lief dat jullie naar de diploma-uitreiking zijn geweest!
pi_113752547
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, Soneal zat er met 15 maanden goed op, en toen heb ik me helemaal het leplazerus moeten rennen om hem bij te houden.... zelfs eerst een fietshelmpje opgedaan omdat hij in volle vaart dacht een bochtje te kunnen nemen, maar sindsdien is hij er behoorlijk vaardig mee geworden, en nemen we hem vaak mee omdat hij dan toch zelf kan lopen zonder heel erg moe te worden.

Zelf word je nog moe trouwens, omdat hij niet altijd luistert als je zegt "we gaan hier links" }:|

Moederdag:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Klikbaar
:o Is dat bij jullie in de buurt? Want dat herken ik! Een paar jaar geleden meegedaan met de trailwalker van Oxfam en daar was een tussenstop.
Wat grappig.
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:59:20 #253
259886 pessie
pi_113754839
Nathan klapt het standaardje uit en gaat er dan mee lopen en als hij zich onzeker voelt laat ie de fiets even "vallen" op de standaard. En dan loopt ie er mee. Het gaat nog niet hard maar het gaat elke dag beter. De Radio Flyer is nu wel echt te klein en vind dit wel een leuke. Hij zit trouwens echt op het zadeltje en met schoentjes aan kan hij net niet plat op de grond met zn voeten. Maar volgens mij heeft ie weer een groeispurt en we hebben nog 3 weken en 2 dagen tot zn verjaardag.

SPOILER
pi_113766498
Wij hebben de Puky ook gekocht voor de verjaardag van F. Ben benieuwd zondag hoe ze er op zal reageren. We komen hier alweer bijna afscheid nemen. Ga onze dochters even wat afkorten voor het internet ipv voluit.
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:52:59 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113766678
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:51 schreef danic het volgende:

[..]

:o Is dat bij jullie in de buurt? Want dat herken ik! Een paar jaar geleden meegedaan met de trailwalker van Oxfam en daar was een tussenstop.
Wat grappig.
Het is bij mijn huis in de buurt, niet bij N z'n huis.
Het is Radio Kootwijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:53:36 #256
259886 pessie
pi_113766699
Mereltje, hoe bevalt het F. grote zus te zijn?

Ik heb net even gekeken en gemeten en de loopfiets die ik nu heb staan is officieel die vanaf 90 cm. Nuy weet ik vrij zeker at Nathan dat echt nog lang niet is, maar toch gaat het heel aardig al. Die officieel vanaf 85cm lijkt mij wat te klein, denk dus dat wij voor hetzelfde model gaan als we hier nu even hebben.
pi_113770435
Ja zie je! Ik wist nog dat het radio nog iets was. Is heel mooi daar!
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:29:11 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113770692
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:23 schreef danic het volgende:
Ja zie je! Ik wist nog dat het radio nog iets was. Is heel mooi daar!
Ik weet niet of je toen in het gebouw bent geweest, maar anders absoluut doen als dat weer eens mogelijk is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 4 juli 2012 @ 19:27:14 #259
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113773008
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet of je toen in het gebouw bent geweest, maar anders absoluut doen als dat weer eens mogelijk is.
Ik kom er nooit, terwijl het drie keer struikelen is en we zijn er. ML opperde laatst al dat we daar eens moeten gaan wandelen, het ziet er prachtig uit.
Ben je ook wel eens naar de zandverstuiving geweest, daar kwam ik als kind heel vaak, gingen we naar de Berkenhorst op vakantie, is ook erg leuk.
pi_113774646
We hebben daar toen op een klein vakantiepark gestaan in een stacaravan, maar geen idee meer hoe die heette. We zijn daar toen niet binnen geweest Leandra, we hadden die sponsorloop en het was eten, verzorgen, ff bijtanken en verder.
Misschien dat As1981 nog weet welke camping het was, ze heeft toen met haar man en broer meegelopen (hoorden bij het team samen met mijn vriend en een collega van As).

D zei net dat het wel een idee was om nog eens een weekje daarheen te gaan zodat hij kon fotograferen.
Kun je daar altijd zomaar naar binnen dan?
pi_113776483
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:53 schreef pessie het volgende:
Mereltje, hoe bevalt het F. grote zus te zijn?
Ze is heel lief O+ maar wel wennen voor haar en vraagt veel aandacht. We hadden een pop met wiegje van mijn moeder gekregen zodat ze zelf ook een beetje moedertje kan zijn, maar daar kijkt ze eigenlijk niet naar om. Ze noemt zelf haar naam al. Ze slaapt gelukkig gewoon goed zodat ik gewoon alle aandacht heb in de nacht voor M. Het zal allemaal wel even duren voordat we een nieuw ritme hebben met z'n allen.
Vandaag pittig dagje want vriend voor het eerst weer aan het werk. Gelukkig is mijn moeder de hele ochtend met F. op pad geweest met de fiets. Maar de avond was en is nog druk. Om 17.15 uur kolven, 17.45 uur voeding aan M. geven, koken, 19 uur F. naar bed, 19.15 uur kolven, 19.45 M. weer eten. Straks komt schoonmoeder en nog een vriend en mijn vriend komt om 21.30 uur weer thuis.. pff.
  donderdag 5 juli 2012 @ 00:40:56 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113790055
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 19:27 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik kom er nooit, terwijl het drie keer struikelen is en we zijn er. ML opperde laatst al dat we daar eens moeten gaan wandelen, het ziet er prachtig uit.
Ben je ook wel eens naar de zandverstuiving geweest, daar kwam ik als kind heel vaak, gingen we naar de Berkenhorst op vakantie, is ook erg leuk.
Wij gaan er regelmatig heen, als we alledrie bij mij thuis zijn dan is het eigenlijk vaste prik dat we daar ook even heengaan, ik gok komende zondag dus weer.... na een rondje huizen kijken :D
De uitkijktoren op de zandverstuiving is ook erg leuk, maar we wilden er een keer 's nachts heen (dat is verboden), en toen we de parkeerplaats van de uitkijktoren opreden liepen er zo een paar wilde zwijnen voor de auto langs, toen durfden we niet meer uit te stappen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 5 juli 2012 @ 00:42:12 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113790125
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:02 schreef danic het volgende:
We hebben daar toen op een klein vakantiepark gestaan in een stacaravan, maar geen idee meer hoe die heette. We zijn daar toen niet binnen geweest Leandra, we hadden die sponsorloop en het was eten, verzorgen, ff bijtanken en verder.
Misschien dat As1981 nog weet welke camping het was, ze heeft toen met haar man en broer meegelopen (hoorden bij het team samen met mijn vriend en een collega van As).

D zei net dat het wel een idee was om nog eens een weekje daarheen te gaan zodat hij kon fotograferen.
Kun je daar altijd zomaar naar binnen dan?
Nee, je kunt niet altijd naar binnen, maar soms zijn er gelegenheden waarvoor het gebouw opengesteld wordt.
Wellicht dat het eerder ook nog mogelijk is, maar met 8 en 9 september is het weer open monumentendag.
http://www.staatsbosbehee(...)adio%20Kootwijk.aspx
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 5 juli 2012 @ 12:45:30 #264
100412 mefke79
komt goed!
pi_113801650
Oke, nu ben ik er echt klaar mee. Tienus ging om 8 uur naar bed met 160 cc, werd om 12 uur wakker, kreeg toen 210 cc (met medicijnen erin), sliep tot 3 uur hoppa weer 160 cc en kwam toen vrolijk om 5.30 voor wederom 160 cc. Die 210 was een probeersel van ons om te kijken of ie langer zou slapen, maar niet dus.
'normaal' gaat ie om 8 uur naar bed, wordt wakker rond een uurtje of 10 en krijgt dan 30 cc + pap. En dan slaapt ie tot een uurtje of 4. Oke, ik snap dat ie wat meer drinkt door het weer, maar overdag had ie ook gewoon goed gegeten en gedronken, dus dit ging nergens meer over. En ik ben er echt zo klaar mee, met dat nachtbreken. Iemand nog enig idee hoe we hier vanaf gaan komen? Of zijn de andere kindjes met reflux ook van die hongerlappen midden in de nacht?
We gaan hier richting de vakantie, dus tijd genoeg om het ritme om te gooien. Laten huilen is alvast geen optie, dat houdt ie makkelijk een half uur vol en dan is iedereen (inclusief blok-beton-slaper Driekus) wakker.
pi_113802428
Ik zou echt niet al die keren een fles geven maar een ander troostmiddel vinden.
The way you rock'n'roll
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:09:43 #266
100412 mefke79
komt goed!
pi_113802532
DML, hij lijkt gewoon echt dorst te hebben. We hebben een speen geprobeerd, ander drinken dan melk (water), we hebben em laten huilen, tussen ons in genomen. Meer eten, minder eten...het helpt geen zak. Kijk, dat ze meer drinken met de hitte, logisch. Maar moet dat nou allemaal in de nacht?! Trouwens, ook als het koud is doet hij dit dus. Al komt ie dan maar 1 keer. Vanaf heel kleins af aan is dit het patroon, hij heeft nog nooit doorgeslapen.
De verklaringen van de huisarts/cb arts waren: rs, dus droge keel en slijm, toen reflux, dus drinken om het zuur te 'blussen' en later weer dat hij weinig kon eten en dus honger had. Maar inmiddels is gewoon alles opgelost, dus wat nu dan de verklaring is...geen idee.
Maar ik word er echt zo moehoehoe van. Sta ik vannacht letterlijk op het ventje te schelden omdat ik niet kan slapen. Tussen die fles van 12 en die van drie heb ik wakker gelegen door snurkende man, muggen, de warmte etc. Ben zelfs maar beneden een boek gaan zitten lezen.
pi_113802964
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:45 schreef mefke79 het volgende:
Oke, nu ben ik er echt klaar mee. Tienus ging om 8 uur naar bed met 160 cc, werd om 12 uur wakker, kreeg toen 210 cc (met medicijnen erin), sliep tot 3 uur hoppa weer 160 cc en kwam toen vrolijk om 5.30 voor wederom 160 cc. Die 210 was een probeersel van ons om te kijken of ie langer zou slapen, maar niet dus.
'normaal' gaat ie om 8 uur naar bed, wordt wakker rond een uurtje of 10 en krijgt dan 30 cc + pap. En dan slaapt ie tot een uurtje of 4. Oke, ik snap dat ie wat meer drinkt door het weer, maar overdag had ie ook gewoon goed gegeten en gedronken, dus dit ging nergens meer over. En ik ben er echt zo klaar mee, met dat nachtbreken. Iemand nog enig idee hoe we hier vanaf gaan komen? Of zijn de andere kindjes met reflux ook van die hongerlappen midden in de nacht?
We gaan hier richting de vakantie, dus tijd genoeg om het ritme om te gooien. Laten huilen is alvast geen optie, dat houdt ie makkelijk een half uur vol en dan is iedereen (inclusief blok-beton-slaper Driekus) wakker.
Klinkt voor hier als een geweldig ritme en ik zou er best wat voor over hebben. Niks aan doen dus :+

Nee serieus, ja kut voor je dat hij snachts een keer wakker wordt. Maar veel meer dan meeveren zou ik er niet aan doen. Hij is nog haske klein... en als hij honger heeft, of dorst, of weg wil blussen, of dat het iedere keer iets anders is, maakt het uit? Hij heeft er blijkbaar behoefte aan als ie zich niet op een andere manier laat troosten. Je erbij neerleggen, meeveren, en niet woest op de klok gaan kijken voor hoeveel uur je nog kunt slapen. Anti-snurkspray voor je vent, oordoppen voor jezelf, en je raam open.
Tienus kan er niets aan doen dat jij niet kunt slapen door warmte, zn papa, muggen of weet ik het wat. Dat hij dan de druppel is die de emmer doet overlopen is vervelend maar schelden lijkt me desondanks onnodig.

Als je je zorgen maakt om zn tandjes ofzo, probeer zn fles melk aan te lengen met gewoon kraanwater als hij dat pikt. Hebben we bij oudste destijds ook gedaan en zijn daarna van lieverlee overgestapt op gewoon water. Ze is bijna 3 maar drinkt nog steeds water 's nachts. Veel. Op warme dagen rustig 3 of 4 flessen. Tsja.
pi_113803046
En als je letterlijk doodop bent is het tijd om aan de rem te trekken en het met je man te bespreken dat je er doorheen zit. Zeg tegen hem dat jij het nodig hebt om een aantal nachten achter elkaar kwalitatieve slaap te pakken en maak er afspraken over. Ga desnoods ergens anders slapen zodat je door kunt slapen.
Dit klinkt nu meer als een probleem van jou dan als een probleem van Tienus zelf, want zo ongewoon vind ik die nachtvoeding eigenlijk niet.

en ik bedoel hier echt no offence mee he, maar dat weet je vast wel. En ik weet ook dat de meningen verschillen over nachtvoedingen en ongewoon, maar I'm just saying, hij is nog klein, biologisch gezien helemaal niet raar dat ie nog voor een nachtvoeding komt.
pi_113803316
Mefke,joep doet t ook niet (doorslapen)en kan niet altijd even goed zonder slaap (lich.oorzaak) heb t ook een x gehad dat ik mn frustratie/moeheid naar hun toe uitte maar ze zijj zo afhankelijk nog.
Heb me erbij neergelegd en samen over gesproken hoe we t aan gaan pakken als we deen x een goede nacht hebben valt t alleen maar mee en ik ga s ochtends als joep in bed ligt nog weleens op bed liggen met tijn en voor hem de tv aan,of s middags samen in t grote bed uurtje mee slapen en s avonds af en toe lekker vroeg erin.......succes ermee.
  donderdag 5 juli 2012 @ 14:00:38 #270
100412 mefke79
komt goed!
pi_113804731
Nou, die ene nachtvoeding overleef ik wel. Maar drie enorme voedingen vind ik een beetje veel van het goede. Ook gewoon qua intake. Meneer klokt effe meer dan een halve liter weg. En als ie nou overdag niets dronk. Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat hij dat echt nodig heeft.

En meeveren doen we al een jaar. Gaat soms goed, soms slecht. Op het moment dus even wat minder. Nog een weekje volhouden, dan heeft manlief vakantie en gaan we weer goed afwisselen. En tja, ik weet ook wel dat hij er weinig aan kan doen, maar ik ben er ook nog en ik kan dus echt niet tegen continu slechte nachten.
Wat ik me nog wel bedenk is dat het ik het kdv ga vragen om em wat minder lang te laten slapen daar. Thuis tukt ie alleen in de middag lang en in de ochtend maar een uurtje. Dat levert een net wat fijner ritme op waardoor hij voor die voeding van 12 uur al om half elf komt. En dan slaap ik nog niet, dus dan is dat alvast een voeding minder.
pi_113811514
Mignonne, hoe zien jouw nachten eruit dan?

Ik heb verder geen tips. Dot drinkt zelden 's nachts.
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:36:19 #272
259886 pessie
pi_113811600
"Lekker slapen zonder huilen" van Elizabeth Pantley _O_ . Gaf ons inzicht in wat Nathan deed 's nachts en wat wij deden 's nachts. Is absoluut geen instant oplossing maar was hier wel het verschil tussen 5 keer wakker worden en af en toe 1 keer wakker worden 's nachts. Wij geven Nathan in principe water 's nachts, als hij honger heeft krijgt hij melk. Oh, en Nathan krijgt ook nog een fles voor het slapen gaan.
pi_113815316
Floris krijgt ook nog.een fles.voor het slapen gaan. En mefke, als je die fles voor t slapen gaan wat groter maakt, dus 200 ofzo ipv 160. Geen idee of dat verschil maakt hoor of.misschien heb je t al geprobeerd.
Als.ie hier s.nachts.wakker wordt krijgt ie ook gewoon een fles melk. Maar.goed.hier is t sporadisch, dus geen zin om uit.te zoeken wat er dan aan de hand is. Met fles kan k m zo wegleggen, dus nou ja prima.dan hoor.
pi_113817384
yaro drinkt ook altijd in de nacht. soms veel soms 1x. hier slaapt hij inprinciepe weer zo verder (dan wel tussen ons in). tijden wisselen tussen 02.00 en 05.00 uur. Niet echt tips helaas.
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:34:21 #275
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_113818398
Doorslapen... Das niet voor Ylana iig. Sinds de chiro is het echt een heel stuk verbeterd maar alles minder dan 3 keer op een nacht eruit is meegenomen. Af en toe een nacht doorslapen doet ze nu wel maar momenteel is het weer minder.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:56:16 #276
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113819450
@Mefke, ik vind dat ook bizar veel hoor. Een late avond voeding om 23.00 vind ik al heel wat, eigenlijk zou ie dan de nacht moeten kunnen doortrekken. Ik zou hem juist minder gaan geven dan dat ie nu krijgt en 'natuurlijk' afbouwen.
Hij moet leren dat ie overdag meer gaat drinken en eten en de nacht gewoon slaapt, al vind ik een onderbreking zo nu en dan ook normaal.

Lientje heeft tot 11 maanden ook geen nacht doorgeslapen, maar ik vond dat toen geen punt. Nu slaapt ze ongeveer van 19.00 uur tot 06.30 uur. Van de 7 nachten komt ze er ong 2/3 voor een late avond of een nachtvoeding. Dat is allemaal prima te doen.
Dus het kan prima dat jouw Tienus het ook gaat leren, hier was het inhaken op het juiste moment, we kregen door dat ze dieper ging slapen en minder lekker tussen ons in, toen hebben we erop ingehaakt door haar op haar eigen kamer te leggen en ze ging doorslapen, geleidelijk.

Ze krijgt warm eten, een toetje en dan drinkt ze nog 5/7 minuten aan de borst. Dat is helemaal niet zoveel en dan ligt ze er rond 19.00 in.

Ik heb niet zoveel tips, want ik weet niet echt hoe flesvoeding werkt, maar minder geven en ook minder scheppen erin doen. Met 200 cc went zijn maag aan grote hoeveelheden, en heeft dat dan na een paar uur weer nodig wellicht.
Een beker of flesje met water bij hem in bed, is dat een optie?
Ik zou ook zeker bij de late avond voeding wat minder geven en tijdens de nacht ook, hij is groot en stevig, eet nu goed, dus zoveel heeft hij toch niet meer nodig?
Laten huilen zou ik ook niet doen, daarmee leert ie alleen maar dat ie in de steek gelaten wordt en niemand hem komt helpen als ie verdriet heeft of boos is.

Als ik er naast zit hoor ik het graag, maar ik denk graag even mee. ;)
pi_113821934
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:34 schreef Vanyel het volgende:
Mignonne, hoe zien jouw nachten eruit dan?

Ik heb verder geen tips. Dot drinkt zelden 's nachts.
Ik ga rond 12 uur slapen (vaker na dan voor 12'en :') en over t algemeen later dan k me voorgenomen had. T is hopeloos).
Tussen 2 en 3 komt de jongste tussen ons in liggen, omdat we allebei geen zin hebben in twee uur rondsjouwen en eindeloos bezig zijn enzo. In de tussentijd is de oudste ook weer geweest voor een fles met water. En tussen 3 en 5 wil de oudste nog een fles met water.
Rond 6 uur prikt vervolgens jongste met die garnalenvingertjes in mn oor om te zien of ze vandaag wél bij mn trommelvliezen komt }:| en dan ga k er maar weer uit wegens hopeloos enzo.

Gemiddeld genomen he.
Er zijn nachten die beter zijn, gelukkig. Er zijn ook nachten die slechter zijn, om diverse redenen, meestal ligt dat eerder bij mezelf dan bij de kindjes. De afgelopen periode heb k een paar weken elke nacht tot 3 uur op gezeten, eigen schuld dikke bult, de kindjes hielden daar geen rekening mee gek genoeg :{w
pi_113822105
Ik dacht bij je eerste zin al teeering daar ben je toch ook zelf bij! Maar dat is waarschijnlijk dan ook waarom je niet klaagt :D
pi_113822294
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:53 schreef Vanyel het volgende:
Ik dacht bij je eerste zin al teeering daar ben je toch ook zelf bij! Maar dat is waarschijnlijk dan ook waarom je niet klaagt :D
precies :+

t is ook echt hopeloos hoor, ik ben zó blij dat k nog even een uurtje voor mezelf heb rond 11 uur dat k echt met geen stok naar bed ben te krijgen dan :') maar goed. Ik heb dat uurtje ontspanning ook wel nodig merk ik. Anders ben k alleen maar bezig met school en kindjes en zulks.

Maar ik ben verstandig zat hoor, in die zin, als ik de kans krijg ga ik tussendoor liggen, als ik echt moe ben ga ik wel bijtijds naar bed en als ik dienst heb dan zorg ik ook dat ik voldoende slaap. Of bij-slaap als k ergens heen moest. Van zulks.
pi_113823606
Is het allemaal kunstvoeding wat Tienus nog krijgt 's nachts? Ik vind 500ml 's nachts wel erg veel. Sterker nog voor overdag is het al veel op deze leeftijd dus daar zou ik wel wat aan veranderen maar verder is het idd meeveren.
Puck had opeens het knopje gevonden rond de veertien maanden maar voor die tijd was het ook zo vaak wakker en wij gaven geen fles dus dat kon soms best een tijd duren voordat hij weer sliep.
Ik ging er vroeg door naar bed om het tekort in te halen. Het is er in meeveren. Het gaat over hield Mignonne mij voor en dat ging het ook. Vanzelf, zonder dat we er iets voor gedaan hebben en nu slaapt hij echt heel erg goed. Hij is sindsdien wel behoorlijk vroeg wakker maar dat zij zo.
The way you rock'n'roll
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:26:19 #281
100412 mefke79
komt goed!
pi_113823753
ik zie veel tips, even wat dingen om over te denken. Zit nu mobiel, dus geen lange verhalen, komt morgen. Maar bedankt vast!
Enne mignonne, ik prijs mezelf gelukkig dat ik iig mijn bed alleen met mijn man hoef te delen. Het zou anders echt een ramp worden.
pi_113824377
@mignonne,de jongste slaapt ook meer in ons bed s nachts dan in zn eigen......mn man vroeg laatst of r wel nodig was om zn beddengoed te wassen toen ik alles aan jet verzamelen was ;-)

En iedereen heeft er een meninf over maar zo slapen we iig iets meer dan dat hij in zn eigen bed moet blijven....

En de tips die je soms krijgt.....vooral van mensen mrt doorslapende kinderen ;-- en we willen op ons werk nog wel een beetje goed ons ding doen ;-)
pi_113825617
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:26 schreef mefke79 het volgende:
ik zie veel tips, even wat dingen om over te denken. Zit nu mobiel, dus geen lange verhalen, komt morgen. Maar bedankt vast!
Enne mignonne, ik prijs mezelf gelukkig dat ik iig mijn bed alleen met mijn man hoef te delen. Het zou anders echt een ramp worden.
nou, hou die gedachte vast dan "hij slaapt tenminste wel, en nog in zn eigen bed ook" positive thinking enzo :)

Hahaha Hetismij :D och ik hoor alle adviezen niet eens meer, als je daar op moet letten... als je advies vraagt is het wat anders, maar het is echt zo'n vrouwending m gelijk met 1001 (ongevraagde) oplossingen te komen.
Wij hadden het de laatste keer bij de cb-arts "en, slaapt ze een beetje?"
"ja hoor, gaat steeds beter"
"in haar eigen bed?"
"neuh over t algemeen niet."
"oh dan moet je dit of dit of dit doen."
"want? wij vinden het geen probleem."
"oh. ja. dan hoeft dat niet nee."

handiger als ze volgende gewoon van te voren even afstemt of dat een probleem is voor je of niet :+

alles went, zelfs een kind dat halverwege de nacht besluit dat ze toch liever met haar linkervoet in jouw rechteroor slaapt. :') en ik slaap lekkerder zonder kind in mn bed, maar eerlijk, qua ruimte en geluidsoverlast slaap ik ook lekkerder zonder vent in mn bed :P qua gemoedsrust niet, maar das anders. t komt wel weer goed.
pi_113825702
Wat een herkenning allemaal, al gaat het bij ons momenteel echt super goed!

Sarah sliep ook tot anderhalve maand geleden meer in ons bed dan in haar eigen bed. Maar tegenwoordig slaapt ze van 19 uur tot ergens tussen 5 en 7 heerlijk in haar eigen bedje, wat een verademing. Toen het zo was vond ik het niet erg, maar ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ze nu weer elke nacht zou komen..
Bij Sarah lijkt het of het omslagpunt is gekomen toen we zijn gestopt met de reflux medicatie. Toen ging ze opeens doorslapen en ook iets langer slapen. En toen zijn we ook gestopt met flessen geven, avondje wel avondje niet enzo, beetje afgebouwd en het gaat gewoon prima nu :D (je wil niet weten hoe blij ik ben dat ik dit kan typen hoor! wij dachten op een gegeven moment ook echt dat het nooit meer goed zou komen)
pi_113825900
Als Zoë bij ons slaapt, slaapt ze van 19:00 tot 7:30. In haar eigen bedje slaapt ze een uurtje om vervolgens overstuur wakker te worden en te gaan huilen. Daarna slaapt ze helemaal niet meer. Nergens.
Dus slaapt ze bij ons. En we vinden het beide geen probleem.
Om 19:00 ga ik met dr naar boven. En als ze slaapt ga ik weer naar beneden.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_113825971
Haha idd ongevraagde adviezen.

Op t cb vroegen ze er ook naarze zeiden prima,tenzij t een probleem is dan willen we jullie helpen om te kijken naar tips,vond ik een prettige ervaring.

Valt me mee hoe goed ik slaap met kind in bed en hoe hij ligt.....overdwars,met zijn hoofd bij onze voeten,op mn kussen.....grapjas.
Over alPen gesproken......ik duik er zo maar eens in,morgen verwacht de eerste cliënt me om 7:00 ;-)
pi_113826524
_O- Mignonne ik heb net smakelijk jou laatste alinea hier voorgelezen...

Ik klop heel hard af wat betreft het slapen en zeg er verder niets over fokwet-technisch..
Vind het zelfs wel jammer dat ze nooit bij ons in bed slaapt! Lijkt mij heerlijk!
Bij ons is het dan meteen kermis (en idd ik ben t springkussen)

Hebben jullie drinken in t bed erbij?
Mijn dame drinkt juist soms wat te weinig naar mijn zin...
Jou grote bv Migonne... Heeft ze een bekertje water op haar kamer staan oid??

Flessen worden hier niet meer gebruikt... maar een rietjesbeker/anti-lek beker lijkt mij ook weer niet zo'n briljant plan snachts... denk dat dat waterballet wordt..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_113826800
mijn grote dame heeft een fles met water. Die kan ik vullen, t bed in gooien en dan weer gaan liggen. Voor een beker moet ik erbij blijven zitten :o *lui*
maar goed, misschien is bij ons de situatie ook anders, ik weet het niet. Drinken is voor ieder kind belangrijk natuurlijk. Maar in haar geval ben ik extra blij dat ze ruim vocht binnenkrijgt, ze drinkt overdag in principe ook aardig al, maar toch, met dat water 's nachts weet ik zeker dat ze voldoende vocht binnenkrijgt. Ze drinkt nog steeds enkel water dus och.
pi_113826823
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:23 schreef Lamb29 het volgende:
_O- Mignonne ik heb net smakelijk jou laatste alinea hier voorgelezen...

Ik klop heel hard af wat betreft het slapen en zeg er verder niets over fokwet-technisch..
Vind het zelfs wel jammer dat ze nooit bij ons in bed slaapt! Lijkt mij heerlijk!
Bij ons is het dan meteen kermis (en idd ik ben t springkussen)

Hebben jullie drinken in t bed erbij?
Mijn dame drinkt juist soms wat te weinig naar mijn zin...
Jou grote bv Migonne... Heeft ze een bekertje water op haar kamer staan oid??

Flessen worden hier niet meer gebruikt... maar een rietjesbeker/anti-lek beker lijkt mij ook weer niet zo'n briljant plan snachts... denk dat dat waterballet wordt..
+1
*poef* nu is het weg
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:45:53 #290
100412 mefke79
komt goed!
pi_113827638
mp, zeg jij nou dat het beter werd na het stoppen met de refluxmedicijnen? Dat geeft mij dan weer hoop...
Gaan we in de vakantie wel een keer doen want als het te vroeg is, is ie ook een week van slag.
pi_113828159
Ja dat zeg ik mefke, wij vonden het zo bijzonder! We hadden al helemaal ingeprogrammeerd dat het bagger zou worden omdat de vorige keren na het stoppen het echt vreselijk was, maar deze keer echt nergens last van en na drie dagen zeiden we tegen elkaar, wauw ze slaapt langer en dieper wat bijzonder!! Nou dat zegt volgens mij wel dat ze echt helemaal over de reflux heen is :D
pi_113841779
Ik heb geen tips voor je mefke maar snap wel dat het veel van je vergt.
Wij zijn gestopt met de refluxmedicijnen en merk geen verschil aan ean. Ze spuugt helemaal niet meer. Nou ja laatst wel in de auto ik hoop zo dat ze niet autoziek is.

Ik ben trots op mijn meisje

[ Bericht 2% gewijzigd door F_r op 06-07-2012 12:20:02 ]
pi_113843122
Nu nog steeds reflux?
vannacht een nachtje gehad van +/- 3/4 uur...ben een beetje gebroken.
pi_113843438
Kan hoor, 1 jaar is een gemiddelde dat ze er overheen groeien. Mijn kleine gebruikt geen medicijnen meer, maar zo af en toe heeft ze er wel echt nog last van.Alleen omdat die slokdarm niet meer chronisch ontstoken is kunnen we het uitzingen met alternatieve truukjes.
pi_113843520
Ze heeft trouwens weer koorts, mn mini.
Prul voelde knetterwarm vanmorgen, temp genomen met oorthermometer 36.5. hmm t zal wel? Voorhoofd gemeten, 37.3. Nouja dan zal het wel loslopen. Ze bleef wel hangerig en pieperig en warm voelen.
Net bij luierwissel rectaal gemeten en dat was 38.7 -O-
inmiddels ligt ze te slapen in haar bedje maar eigenlijk vind ik het niks dat ze daar zo alleen ligt :@ ik ga straks maar even kijken weer denk ik. Toch een beetje nerveus.
pi_113843899
Mignonne zo begrijpelijk dat je het niets vind dat ze daar alleen ligt!!! Kun je niet beneden bij jou in de buurt een slaapplekje voor haar creeëren?? Hopelijk loopt het wel los en zakt de koorts. :*
pi_113844012
Nouja oudste loopt hier ook los rond, en die maakt herrie. Zacht uitgedrukt :+ meestal slaapt ze dan een kwartier, 20 minuutjes, en als ze boven ligt tegenwoordig een uur of twee dus mja hmm
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:51:50 #298
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113844144
Ik dacht even 1 sec, hmm zo erg is een beetje koorts toch niet. Toen dacht ik meteen *** ze heeft natuurlijk die stuipen gehad laatst.
Naar hoor Mignonne, ik zou gewoon heel geregeld checken en haar koel houden, voor zover dat gaat met dit weer.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:03:46 #299
100412 mefke79
komt goed!
pi_113844620
oe, stuipen, dan zou ik het ook niet vertrouwen. Onze oudste wordt altijd erg ziek van koorts, met ijlen en wegvallen enzo. Die wil dan ook alleen in zijn bed liggen. We hebben em daar maar gelaten, deur open en heel vaak gaan kijken. Gelukkig waren we samen thuis toen. Sterkte mignonne!

Ik heb een plan de campagne uitgedokterd voor ons manneke. Ik ga de refluxmedicijnen nog even niet afbouwen, zeker nu ie ook nog hoest. Hij krijgt al maanden dezelfde dosis en groeit goed, dus op die manier bouwen we al af. Wel ga ik het spul niet meer bij de laatste fles geven, maar bij/na het avondeten. Kijken of dat helpt. En in de nacht ga ik nog wel evenveel vocht geven (160) maar daar minder poeder in doen.
Tot slot wil ik dan nog het slaapschema gaan aanpassen, maar daar wacht ik effe mee tot de vakantie.

Vannacht al de schepjes poeder geminderd, ging op zich goed, maar we hebben wel effe een speen 1 moeten pakken omdat het anders te hard ging. Die flessen drinkt ie gelukkig zelf.
pi_113844778
Oh getver mignonne! Beterschap voor je kleine prulleke.

F-r, lees ik het goed bij ean 76 cm en 9300 gram ongeveer?
Ik ben zo benieuwd wat die van Eva zijn, wij moeten woensdag. Ging het een beetje net de prikjes?
pi_113845322
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:07 schreef danic het volgende:
Oh getver mignonne! Beterschap voor je kleine prulleke.

F-r, lees ik het goed bij ean 76 cm en 9300 gram ongeveer?
Ik ben zo benieuwd wat die van Eva zijn, wij moeten woensdag. Ging het een beetje net de prikjes?
Dat lees je goed
9220 en 76 cm. Ze was al moe toen we er heen gingen. Geen idee waar ze moe van was maar ze ligt nu ook al in bed. En huilde dus al voor de prikken erin zaten. Daarna zat ze wel heel zielig na te snikken op het aankleedkussen om in de auto in slaap te vallen. Eigenlijk de rest van de dag niks aan d'r gemerkt. Ondanks visite want d'r vader was jarig was ze gewoon vrolijk. Nu is het wel zo dat 1 van de 2 prikken pas na 10 a 12 dagen een reactie kan geven. Tot nu toe heeft ze eigenlijk geen last van de inentingen gehad.

Succes woensdag ik ben benieuwd. Ik wist ean haar gewicht al wel want wij hebben nog een babyweegschaal thuis en die wijkt niet veel af met die van het CB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')