De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit".
De Mii heeft die test in Autoweek alleen gewonnen omdat ze nu ineens tot totaal andere conclusies kwamen dan dat ze voorheen iedere keer over de betreffende auto's meldden. Zo heeft de Ka echt wel een betere afwerking dan de Mii, en een betere wegligging, en heeft die een fijne 4 cilinder.
Maar schijnbaar gaat Autoweek liever voor een hoekig modelletje met plaatstaal in het interieur met een weinig bijzondere wegligging. De Ka is veel strakker, dat weet ik zeker (in bezit van Ka, proefgereden met een Up). De Kia Picanto is bovendien te verkrijgen met een hele batterij aan airbags en ESP, dus minstens net zo veilig als een Mii. Alleen mist een Picanto de City Emergency Braking. Maar of dat nou zo'n toegevoegde waarde is...
Die sterren zeggen wat mij betreft dan ook niet alles. Waarschijnlijk scoort de Picanto minder op voetganger-veiligheid ofzo.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:14 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.
De wegligging van een Ka is niet beter dan een mii. En onderhuids is de Ka gewoon een fiat panda.
Hou toch op joh.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Verder niks mis met de Fiat Panda btw. Nog altijd één van de meest volwassen rijdende auto's in het A-segment.
Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?quote:
De rechtuitstabiliteit van een panda/500 is om te janken. En ze zijn zeer wind gevoelig. ( voor de Aygo het zelfde trouwens )quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?
Gewoon een feit dat dat één van de meest volwassen rijdende A-segmenters is. Dat jij nou niet objectief bent.
De Panda heeft een fatsoenlijk, prettig rijdende 1200 4 cilinder, een goed onderstel, fatsoenlijk afgewerkt en mooi dashboard, de Panda is altijd veel geprezen als een auto die rijdt als een auto uit een klasse groter, al vind ik dat zelf ook weer overdreven. Maar in verhouding met de Aygo en cs, de Cuore, de i10, en wat mij betreft ook met de VAG drieling, vind ik die Panda nog steeds de betere hoor.
Mii 4, Picanto 3,5quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:14 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.
Na beide gereden te hebben deel ik die meningquote:De wegligging van een Ka is niet beter dan een mii.
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Autoweekiets met korreltje zout
Daar reageer ik maar niet opquote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:31 schreef OEM het volgende:
Autoweek is het personeelsblad van Pon, dat is toch wel bekend.
Ik heb de Ka, Up en Panda gereden, maar de Up had toch echt de meest volwassen wegligging vond ik, ook de fijnste bak.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit".
De Mii heeft die test in Autoweek alleen gewonnen omdat ze nu ineens tot totaal andere conclusies kwamen dan dat ze voorheen iedere keer over de betreffende auto's meldden. Zo heeft de Ka echt wel een betere afwerking dan de Mii, en een betere wegligging, en heeft die een fijne 4 cilinder.
Maar schijnbaar gaat Autoweek liever voor een hoekig modelletje met plaatstaal in het interieur met een weinig bijzondere wegligging. De Ka is veel strakker, dat weet ik zeker (in bezit van Ka, proefgereden met een Up). De Kia Picanto is bovendien te verkrijgen met een hele batterij aan airbags en ESP, dus minstens net zo veilig als een Mii. Alleen mist een Picanto de City Emergency Braking. Maar of dat nou zo'n toegevoegde waarde is...
Sorry hoor, maar een vriend leent vaak de Panda van z'n moeder en die is toch echt niet fijn hoorquote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?
Gewoon een feit dat dat één van de meest volwassen rijdende A-segmenters is. Dat jij nou niet objectief bent.
De Panda heeft een fatsoenlijk, prettig rijdende 1200 4 cilinder, een goed onderstel, fatsoenlijk afgewerkt en mooi dashboard, de Panda is altijd veel geprezen als een auto die rijdt als een auto uit een klasse groter, al vind ik dat zelf ook weer overdreven. Maar in verhouding met de Aygo en cs, de Cuore, de i10, en wat mij betreft ook met de VAG drieling, vind ik die Panda nog steeds de betere hoor.
My badquote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:27 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
http://nl.euroncap.com/nl(...)x?dontlaunchmobile=1
http://nl.euroncap.com/nl(...)x?dontlaunchmobile=1
Mii 5, Picanto 4.
Ik heb ze ook alle drie gereden en vond de Ka duidelijk de beste en meest volwassen wegligging hebben. Niet dat de Up slecht was, maar reed lang niet zo strak als de Ka.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb de Ka, Up en Panda gereden, maar de Up had toch echt de meest volwassen wegligging vond ik, ook de fijnste bak.
Ik neem Autoweek anders niet erg serieus.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:12 schreef D. het volgende:
[..]
[..]
Daar reageer ik maar niet op
Ow, doe ik het toch
De Panda heeft inderdaad een koppelingspedaal dat nogal gewenning vraagt is mijn ervaring, maar de overige standpunten deel ik absoluut niet. Ik vind zelfs dat de Panda één van de best zittende stoelen en meest riante zitposities kent in de klasse van de stadsautootjes. Het interieur is verder weliswaar opgebouwd uit goedkoop ogend plastic, maar qua vormgeving en opzet is het het meest volwasssen en hoogwaardige interieur, samen met de Ford Ka, Fiat 500, en daar komen nu de VAG drieling bij. Zij het dat die een - naar mijn mening - goedkoper afgewerkt interieur hebben met al dat plaatstaal.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een vriend leent vaak de Panda van z'n moeder en die is toch echt niet fijn hoorStuiterig als maar kan, koppelingspedaal is niet fijn, goedkoop interieur, benarde zitpositie en ook niet eens lekkere stoelen
Ze zeggen ook dat de Ka er 'waanzinnig uitziet en strak rijdt', ze (zowel de testredacteur als de Autoweek-lezer die gast-tester is) vinden alleen overall de Mii de beste van de 4.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik neem Autoweek anders niet erg serieus.
Veelal slecht geschreven tests, discutabele uitslagen, en wisselende standpunten over dezelfde auto's. De ene keer zeggen ze dit over een auto, en de volgende keer is het toch weer dat.
Dit keer ook in deze test. Voorheen in eerdere tests vonden ze de Ka altijd de beste wegligging hebben, met een fijn rijdende motor ook, en nu was het ineens niks.
Niet dat ik mij laat leiden door wat een autoblad vindt, maar als maatstaf gebruiken kun je het dus ook niet.
Je bent oppervlakkig.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:21 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik vind de Up helemaal niks, maar ken genoeg mensen die er gek van zijn. Onbegrijpelijk naar mijn mening, het enige wat er nuttig aan is is dat het een economisch rendabele aanschaf is.
Maar ik heb al niets met kleine auto's, en nu komen er na die achtelijke Aygo-familie dus nog drie van die stofzuigertjes. Ik vind het echt een anti-auto. Maar anderen zullen hun prioriteiten elders leggen.
En noem me oppervlakkig, maar in zo'n koekblik wil je als vent toch niet gezien worden..
Ik heb in de 107 gereden en dat vond ik inderdaad zeker geen straf.Alles zag er wel wat plastiekerig uit maar interieurruimte voorin was prima. Alleen als je achterom keek had je zoiets van "oh ja, ik zit in een klein hok". Qua rijden was het ook best goed te doen. Alleen merkte je wel dat boven de 100km/u de fut er wel uit was maar verder reed het best oke.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:54 schreef D. het volgende:
Zelfs de Aygo is 'geen straf om in te rijden'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Specificaties Chip-tuning Volkswagen Up
Standaard
Ventura
Winst
Winst %
Vermogen (PK)
60 PK
72 PK
12 PK
20 %
Vermogen (KW)
44 KW
53 KW
9 KW
20 %
Koppel (NM)
95 NM
114 NM
19 NM
20 %
Topsnelheid
160 km / uur
170 km / uur
10 km / uur
06 %
Acceleratie 0-100 km/u
14.4 sec
13.1 sec
1.3 sec
09 %
Verbruik (buiten bebouwde kom)
3.90 l / 100 km
3.51 l / 100 km
0.39 l / 100 km ind
10 %
Verbruik (binnen bebouwde kom)
5.60 l / 100 km
5.04 l / 100 km
0.56 l / 100 km ind
10 %
Verbruik (gemiddeld)
4.50 l / 100 km
4.05 l / 100 km
0.45 l / 100 km ind
10 %
[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 18-07-2012 16:59:17 ]
Dit dus. Een een verbruiksreductie van 10% is ook bullshit. Daarbij gaat je garantie ook naar de knoppen, want die chip is makkelijk te achterhalen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Reclame?
Maar waarom zou je in hemelsnaam een Volkswagen Up laten chiptunen.
Sowieso chippen bij motoren zonder turbo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |