Ook agnosten zijn atheïsten of theïsten. Je gelooft in god(en) of je gelooft niet in god(en).quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:57 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Kennelijk een agnost, de polderaars der religies.
Inderdaad. Het houdt niet op.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:36 schreef Gertje-Plongers het volgende:
God is wel populair hier op fok !
Volgens mij onthouden agnosten zich van een mening daar over. Je weet wel:quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:03 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ook agnosten zijn atheïsten of theïsten. Je gelooft in god(en) of je gelooft niet in god(en).
Zie het als een leuke soort loterij!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:59 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Maar wat als ik nou de verkeerde kies dan ga ik naar de hel
Bedankt voor het aanbod deelnemerquote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Inderdaad. Het houdt niet op.
Zie ook: [CENTRAAL] Atheïsme, deel IV
Nope.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:03 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ook agnosten zijn atheïsten of theïsten. Je gelooft in god(en) of je gelooft niet in god(en).
Ehm, in principe klopt dat wel.quote:
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:29 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nou als je zo om je heen kijkt ik bedoel dat kan toch geen toeval zijn?
edit: ow dit is F&L dacht ONZ of zo![]()
Ik dacht zelf dat de wetenschap (nog) geen verklaring heeft, iets aan toeval toewijzen lijkt me niet erg wetenschappelijk.quote:
Ongeacht of er een of meerdere goden bestaan zijn de ideeen die mensen daarover hebben (of dat nu de bijbel, de koran of wat dan ook is) volledig door mensen verzonnen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:50 schreef Paul het volgende:
Denken jullie dat God ooit heeft bestaan? Vroeger? Of denken jullie dat de bijbel een verzonnen verhaal is door een fantasievolle schrijver?
Niet door één schrijver, maar een rits van schrijvers over een periode van eeuwen en het bijschaven van de reeds bestaande teksten.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:50 schreef Paul het volgende:
Denken jullie dat God ooit heeft bestaan? Vroeger? Of denken jullie dat de bijbel een verzonnen verhaal is door een fantasievolle schrijver?
Ben je nou aan het trollen of serieus?quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:01 schreef Paul het volgende:
Denken jullie dan dat die verhalen echt gebeurd zijn, of opgeblazen verhalen? Of 100 procent echte verhalen?
Gezien je het over ' jullie ' hebt, kan ik enkel mijn mening hierover geven en is reeds uitvoerig te lezen op tal van deze topics.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:01 schreef Paul het volgende:
Denken jullie dan dat die verhalen echt gebeurd zijn, of opgeblazen verhalen? Of 100 procent echte verhalen?
Toch wel.quote:
Zaken zoals opstaan uit de dood en maagdelijke geboorte zijn met een zeer grote mate van waarschijnlijkheid verzonnen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:01 schreef Paul het volgende:
Of simpelweg verkeerd begrepen, zeker als je dat letterlijk gaat nemen, wat oorspronkelijk ook niet de bedoeling was.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:07 schreef Molurus het volgende:
Zaken zoals opstaan uit de dood en maagdelijke geboorte zijn met een zeer grote mate van waarschijnlijkheid verzonnen.
Gelukkig maar, alhoewel je deze ' historische delen ' wel met iets meer dan een korreltje zout moet nemen en waar je het wel met me eens zal zijn.quote:Maar er zullen vast ook wel gebeurtenissen in beschreven staan die wel hebben plaatsgehad.
Ik ben serieus, omdat er miljoenen mensen elke zondag naar de kerk gaan en elke dag bidden. En dit geloven in NL .Daarom vraag ik dat.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:03 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Ben je nou aan het trollen of serieus?
Over water lopen cmon.
Als je nu in de lucht zit te praten met een onzichtbare man wordt je opgenomen. (terecht)
Als 1 persoon iets gelooft dat bijzonder onwaarschijnlijk is dan noemen we zo iemand gek. Als miljoenen mensen iets geloven dat bijzonder onwaarschijnlijk is dan noemen we het een religie.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:31 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik ben serieus, omdat er miljoenen mensen elke zondag naar de kerk gaan en elke dag bidden. En dit geloven in NL .Daarom vraag ik dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |