abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113193009
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:11 schreef Jarno het volgende:

[..]

Twee weken terug bij HP geweest en daar loopt iedereen gewoon met een iPad. Waarom? "Tsja wij hebben niks beters".

De kaarten zijn gewoon geschud en MS moet echt met een joekel van een troef komen om dat spel nog op te kunnen schudden. En alle leuke specs en het toetsenbord ten spijt, ik denk niet dat de Surface dat is.
klopt, de android tablets zijn niet echt wat een tablet zou moeten zijn waarbij je dus eigenlijk alleen de ipad over houdt. Toch gaan die win8 tablets wel een grote impact hebben op de markt denk ik, mede omdat die surface ook vooral een marketingsstunt is om win8 een impuls te geven, het zal aan HP, Dell, Acer en Asus zijn om er echt wat van te maken.
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:13 schreef Jarno het volgende:
Bedenk ook goed dat je op een gegeven moment in een eco systeem van apps en afhankelijkheden zit (even in het midden gelaten of dat goed of slecht is he). Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik al mijn apps opnieuw moet gaan kopen maar dan voor een ander platform.
tja, ik heb eigenlijk nog nooit wat gekocht via de market, maar 'k denk dat de meeste mensen niet inzitten over een paar euro.. als je volledige navigatie apps gaat kopen van 50 eu.. da's een ander verhaal, maar denk niet dat dat een grote drempel zal worden, meeste mensen met android zullen overstappen, en meeste mensen die tegen een tablet aan zitten te hikken maar niet precies weten welke zullen ook een grote invloed hebben.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2012 16:17:32 ]
pi_113193093
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:15 schreef andreas612 het volgende:

[..]

klopt, de android tablets zijn niet echt wat een tablet zou moeten zijn waarbij je dus eigenlijk alleen de ipad over houdt. Toch gaan die win8 tablets wel een grote impact hebben op de markt denk ik, mede omdat die surface ook vooral een marketingsstunt is om win8 een impuls te geven, het zal aan HP, Dell, Acer en Asus zijn om er echt wat van te maken.
En dat zijn nou net niet de bedrijven die ik erg hoog heb zitten qua innovatie en gebruiksvriendelijkheid. Standaardmerk 'hier' is HP maar als ik af en toe zie wat die in hun business lijn aan laptops durven uit te leveren... Brrr. Zelfs een goed trackpad maken is ze nog nooit gelukt. Ik geloof er gewoon niet in.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_113193110
oke, dat mag

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2012 16:18:32 ]
pi_113193153
Top dingetje hoor. Day 1 aanschaf voor mij. Vaarwel iPad.

lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:19:48 #105
39838 spenky
ja, zit je dan
pi_113193217
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:18 schreef wolfrolf het volgende:
Top dingetje hoor. Day 1 aanschaf voor mij. Vaarwel iPad.

is dit sarcastisch ?
Wie niet waagt doet niet...
Fotoboekje
:)
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:20:05 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113193228
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:19 schreef spenky het volgende:

[..]

is dit sarcastisch ?
Ik denk het niet!
pi_113193240
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk het niet!
:')
pi_113193241
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk het niet!
Dit dan?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:32:15 #109
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113193739
quote:

[..]

De kaarten zijn gewoon geschud en MS moet echt met een joekel van een troef komen om dat spel nog op te kunnen schudden. En alle leuke specs en het toetsenbord ten spijt, ik denk niet dat de Surface dat is.
Ik denk ook niet dat Microsoft verwacht dat de Surface een enorme iPad-killer zal zijn. Zo presenteren ze het natuurlijk wel, want wie niet waagt die niet wint. Maar ik denk dat ze hun hoop meer hebben gevestigd op de lange termijn. Als ze in de komende jaren vasthouden aan coherente strategie en blijven investeren in hun nieuwe platform, dan kunnen ze uiteindelijk wel een groter speler worden op het mobiele vlak. Maar zoiets gaat niet over één nacht ijs.
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:50:53 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_113194542
Ik denk zelf eigenlijk dat de tablet/netbook hybrids in de toekomst de rage zal zijn, en wat dat betreft heeft MS met Win8 de potentie een killer te worden (niet per se ipad killer). Temeer omdat de smartphones steeds groter worden en een dedicated tablet daardoor minder interessant wordt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:54:05 #111
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113194670
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:50 schreef speknek het volgende:
Ik denk zelf eigenlijk dat de tablet/netbook hybrids in de toekomst de rage zal zijn, en wat dat betreft heeft MS met Win8 de potentie een killer te worden (niet per se ipad killer). Temeer omdat de smartphones steeds groter worden en een dedicated tablet daardoor minder interessant wordt.
dat denk ik ook. Ik kan/mag in september verlengen en dan zijn de eerste WP8 toestellen beschikbaar gok ik, ik wil ze echt wel proberen.

Het lijkt mij erg prettig als je veel integratie hebt tussen je telefoon en pc. Ik zit ook nog met een iPad, die zou ik best willen vervangen door een Windows 8 tablet.

Enige probleem is dat ik nu een Galaxy Note heb en niet naar een veel kleiner scherm wil, dus er moet wel een WP8 telefoon komen van minimaal 4.8", anders moet ik het toch laten schieten
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:55:42 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_113194728
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:13 schreef Jarno het volgende:
Bedenk ook goed dat je op een gegeven moment in een eco systeem van apps en afhankelijkheden zit (even in het midden gelaten of dat goed of slecht is he). Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik al mijn apps opnieuw moet gaan kopen maar dan voor een ander platform.
Wat voor apps heb je gekocht die je per se mee wil nemen naar toekomstige apparaten? Het is een beetje wat me ervan weerhoudt om een macbook te kopen (dat en de prijs en het feit dat ik ios niet zo prettig vind), dat je Office en Photoshop e.d. niet mee kunt nemen. Maar voor een ipad zou het me niet zoveel uitmaken, veel meer dan surfen en wat notities maken zal de gemiddelde gebruiker er niet mee doen. Dat kan natuurlijk met een x86 tablet zoals de Surface Pro wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 21 juni 2012 @ 17:48:41 #113
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113197037
quote:

[..]

Ik zeg ook niet dat WP7 of 8 niet goed in elkaar zou steken. Maar de consumenten markt is redelijk verzadigd, ik zie echt mensen met iPads lopen die nog geen laptop aan kunnen zetten, de mensen die nu nog geen iPad hebben zijn of zakelijke gebruikers die om welke reden dan ook er geen hebben of mogen (ivm company policy) of mensen die tóch nooit iets kopen omdat ze specsgeil zijn en er altijd iets beters aankomt.

Vorig jaar (al bijna een vol jaar geleden dus he) op VMWorld (internationeel IT event) geweest, een redelijk platform onafhankelijk merk (VMWare) en 99 op de 100 tablets daar waren gewoon iPads. Een paar Android devices maar dat waren echt uitzonderingen. En dat is gewoon wat je om je heen ziet. Twee weken terug bij HP geweest en daar loopt iedereen gewoon met een iPad. Waarom? "Tsja wij hebben niks beters".

Eens, Microsoft was ooit de eerste met een tablet device. Men heeft echt enorm verzuimt om direct met een antwoord op de ipad en iphone te komen. Men heeft te lang vastgehouden aan het brakke Windows Mobile concept.

De Surface had twee jaar geleden al gelanceerd moeten zijn.

Nu heeft men een enorme achterstand wat men moet inlopen en het is maar de vraag of Ipad of Android tablet gebruikers snel van OS zullen wisselen.

Toch ben ik wel overtuigt van de kracht van Microsof met Windows 8 en de surface zie ik absoluut potentie voor mobiele devices en de intergratie met Windows 8 desktops en kantoor omgevingen. Het is natuurlijk geweldig dat je zometeen gewoon een x86 tablet heb waar apps op kunnen draaien en volledige applicaties!
pi_113197393
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Eens, Microsoft was ooit de eerste met een tablet device.
nope...

PenPoint was al ontwikkeld in 1992, en bevatte eigenlijk het basisconcept van een platte draagbare computer die vooral uit een beeldscherm bestond welke stuurbaar was via een Stylus, en bevatte ook al bv het concept van 'Gesture's' voor besturing

Microsoft heeft ook na de introductie van hún tablet een rechtzaak verloren vanwege het schenden van een aantal patenten die het bedrijf achter Penpoint geregistreerd had tijdens het ontwikkelen van hun tablet-PC, en moest hiervoor behoorlijk hoge licenties betalen (350 miljoen dollar)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:00:57 #115
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113197557
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nope...

PenPoint was al ontwikkeld in 1992, en bevatte eigenlijk het basisconcept van een platte draagbare computer die vooral uit een beeldscherm bestond welke stuurbaar was via een Stylus, en bevatte ook al bv het concept van 'Gesture's' voor besturing

[ afbeelding ]

Microsoft heeft ook na de introductie van hún tablet een rechtzaak verloren vanwege het schenden van een aantal patenten die het bedrijf achter Penpoint geregistreerd had tijdens het ontwikkelen van hun tablet-PC, en moest hiervoor behoorlijk hoge licenties betalen (350 miljoen dollar)
Gaaf, dat wist ik niet.
pi_113198092
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:00 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Gaaf, dat wist ik niet.
ik vermoed dat die patent-rechtzaak voor MS wel de grond kon zijn geweest dat ze niet er een duidelijk richting in dor zijn gegaan... 350 miljoen dollar is en boel geld en ze zouden vermoedelijk zeker 10 miljoen van die dingen moeten verkopen om enkel de licentiekosten eruit te kunnen halen, wat niet direct zeer denkbaar leek te zijn...

Mogelijk dat dat ook de reden was dat de Slate van HP lang in een 'ruststand' terechtkwam, men eerst goed wilde onderzoeken hoe het met IP en eventuele patenten en merkrechten zat..
'Slate' was begin jaren negentig ok een bekende term vor zulke technieken die een veelvoud van zeer inventieve innovatoren kende.

Bv Macromedia (later Adobe) Flash is heel oorspronkelijk ontworpen als tekenprogramma/systeem dat vooral bedoeld was voor met een Pen/Stylus bestuurbare tablet-computers, onder de term 'future-splash' ..
en pas later geport naar desktop en ook populair geraakt voor gebruik op het Web...
vooral een rare twist aangezien juist nu de Flash technology een vand e slachtoffers lijkt te zijn van de spriong naar mobiele devices, ondanks dat ze zelf qua concept ervan afstammen (http://en.wikipedia.org/wiki/FutureSplash_Animator)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_113198733
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:00 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Wellicht. De verkoopcijfers zullen het uitwijzen.
Ja want verkoopcijfers verklaren per definitie dat een product top is.
If not now, then when.
pi_113199371
quote:
5s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja duh! Want Windows is het beste OS, de iPad is de beste tablet en HP maakt de beste computers.
DAT WEET TOCH IEDEREEN?!

Oh wait... :')
pi_113199459
- oepserdefloeps -
pi_113228252
quote:
5s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Even opletten, het ging er niet om of het product top is maar of het goed zal verkopen.
pi_113256110
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_113257363
quote:
Zie post #104, inclusief snedig grapje. Kusje
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_113259967

Ik heb de presentatie van Ballmer zitten kijken en heb toch sterk het gevoel dat dit alles een wanhoopspoging is met een alles of niets mentaliteit. Het begin leek wel een geschiedenisles van 30 jaar Microsoft.

De Surface lijkt ook best veel op de Amazon Kindle Fire trouwens. Het ziet er niet slecht uit maar het lijkt mij steeds meer dat het tijdperk van Microsoft uitgespeeld raakt met al het huidige Android en Apple geweld.

Denk dat het veel slimmer zou zijn als Microsoft zich alleen op de zakelijke markt zou gaan richten, daar zijn ze gewoon het beste in. Laat de consumentenmarkt dan aan Apple en Android over. Microsoft zou niet alles moeten willen hebben, dat gaat gegarandeerd fout aflopen.

[ Bericht 4% gewijzigd door lukaon op 22-06-2012 23:42:56 ]
pi_113260129
quote:
maar het lijkt mij steeds meer dat het tijdperk van Microsoft uitgespeeld raakt met al het huidige Android en Apple geweld.
aangezien MS op de desktop/server markt zit zal het uitgespeeld raken zeer verweg zijn...
daarnaast hebben ze als enig een systeem waar daadwerkelijk goed op gegamed kan worden, die markt wil je niet laten liggen.. en nee.. pc gaming sterft echt niet
pi_113260614
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:40 schreef mschol het volgende:

[..]

en nee.. pc gaming sterft echt niet
Dat zou ik niet durven nazeggen. Denk eerder dat PC gaming over een paar jaar toch wel een niche markt gaat worden voor alleen de echte die-hard gamers. De grote massa is toch al fors aan het verschuiven naar gaming op tablet, smartphones en natuurlijk de consoles.

En niemand kan het zeggen, ik vraag mij af of over pak em beet 5 jaar een PC uberhaupt nog wel bestaat buiten de zakelijke markt. Apple heeft in die 2 jaar nu al 65 miljoen iPads verkocht (!!). De consumentenmarkt is echt volledig aan het schuiven nu, geen wonder dat Microsoft nu wel mee moet bewegen met de Surface. http://www.tgdaily.com/ga(...)dead-even-id-says-so
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')