Helemaal niet met iPad vergelijken, dit is gewoon een niveau hogerquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Lichter niet, hij is 34 gram zwaarder. Wel 0,1 mm dunner. De vraag is eigeniljk of je hem niet beter met een iPad 2 zou moeten vergelijken...
http://www.microsoft.com/(...)surfacespecsheet.pdf
http://www.apple.com/nl/ipad/specs/

Over een hoop opzichten kan je daar een lange discussie hebben, maar je kunt er niet omheen dat de pixeldichtheid van een iPad (veel) hoger is. Vandaar mijn suggestie hem met de iPad 2 te vergelijken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Helemaal niet met iPad vergelijken, dit is gewoon een niveau hoger

Ik kan je zeggen dat als BMW aankondigde met een nieuw soort motor te komen; een soort van v100 dat je ook kan zeggen dat die beter is dan een bewezen concept; de v12.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:55 schreef Catch22- het volgende:
Je hebt dat ding nooit vastgehad en toch is hij al beter dan een bewezen concept (de iPad), kom op man, wees eens realistisch.

Dat klopt, maar dat is voor MS blijkbaar ondergeschikt aan andere dingen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Over een hoop opzichten kan je daar een lange discussie hebben, maar je kunt er niet omheen dat de pixeldichtheid van een iPad (veel) hoger is. Vandaar mijn suggestie hem met de iPad 2 te vergelijken.

Is het nou echt nodig met dit soort dingen te gaan smijten? Ik ben het helemaal niet eens dat het overduidelijk is dat de Surface beter is dan de iPad. Wat ik van Windows 8 heb gezien is leuk en vernieuwend, maar de app-selectie en de standaard apps laten, naar mijn mening, zeer te wensen over. Office op de desktop met een touchscreen zag er ook al niet al te rooskleurig uit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:03 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Is toch gewoon overduidelijk dat dit ding beter is of niet? anders ben je gewoon een beperkte geest.

nou een 100 cilinder lijkt me niet praktisch.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:03 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik kan je zeggen dat als BMW aankondigde met een nieuw soort motor te komen; een soort van v100 dat je ook kan zeggen dat die beter is dan een bewezen concept; de v12.
Is toch gewoon overduidelijk dat dit ding beter is of niet? anders ben je gewoon een beperkte geest.

Wie maalt daar nou om. Als mensen keken naar wat ze kregen was Apple nooit groot geworden. iPad domineert de markt, dus ze moeten ofwel met een impulse buy komen, of de iPad compleet uit het water blazen. Dat doen ze niet, ergo fail.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:44 schreef Boterbartje het volgende:
Hij is goedkoper dan de iPad en daar ging het eigenlijk om. Je moet ook kijken naar wat je krijgt he?

hij is 100eu goedkoper dan de ipad en heeft SSD geheugen he.. niet echt hetzelfde imoquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:33 schreef speknek het volgende:
Voor hetzelfde geld heb je immers ook gewoon een iPad en voor de rest is RT op het moment gelimiteerder qua apps e.d. Het is geen impulse buy zoals de Nexus.

Grappig, ik kan ook zeggen dat hij $ 200 duurder is en dat je daar alleen 16 GB extra geheugen voor terugkrijgt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:21 schreef andreas612 het volgende:
[..]
hij is 100eu goedkoper dan de ipad
Wat bedoel je daar precies mee want dat zegt me niets? Het flash-geheugen in een iPad is ook solid state. Heb je een bron ofzo?quote:heeft SSD geheugen he.. niet echt hetzelfde imo

Dan vergelijk je de iPad 2, beetje manke vergelijking gezien het feit dat die bij release ook 499 kost.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Grappig, ik kan ook zeggen dat hij $ 200 duurder is en dat je daar alleen 16 GB extra geheugen voor terugkrijgt.
[..]
Wat bedoel je daar precies mee want dat zegt me niets? Het flash-geheugen in een iPad is ook solid state. Heb je een bron ofzo?

De release is niet nu. De iPad 2 wordt nu volop door Apple verkocht. Voor $ 399. Flashgeheugen is wel degelijk solid state geheugen. Als je met SSD een bepaalde snelheid flashgeheugen bedoelt, sneller dan wat in huidige tablets zit, dan vind ik dat prima, maar dan wil ik wel graag een bron zien.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dan vergelijk je de iPad 2, beetje manke vergelijking gezien het feit dat die bij release ook 499 kost.
flash is niet precies hetzelfde als SSD

Ja ach, de iPad 2 is niet te vergelijken met de Surface.. ik snap niet waarom hier allemaal mensen komen posten dat de iPad beter is dan. Het is toch een Surface topic voor mensen die Surface interessant vinden?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De release is niet nu. De iPad 2 wordt nu volop door Apple verkocht. Voor $ 399. Flashgeheugen is wel degelijk solid state geheugen. Als je met SSD een bepaalde snelheid flashgeheugen bedoelt, sneller dan wat in huidige tablets zit, dan vind ik dat prima, maar dan wil ik wel graag een bron zien.

Ik heb trouwens al een surface in handen gehad.. alleen zonder touchcover erbij, die vind ik interessantquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:55 schreef Catch22- het volgende:
Je hebt dat ding nooit vastgehad en toch is hij al beter dan een bewezen concept (de iPad), kom op man, wees eens realistisch.

Integendeel, de iPad 2 is van alle apparaten op de markt het meest te vergelijken met een Surface.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja ach, de iPad 2 is niet te vergelijken met de Surface..

Het was al sinds de eerste introductie van de Surface de verwachting dat een RT ongeveer kost wat een iPad kost en de Pro-versie minstens het dubbele.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:33 schreef speknek het volgende:
Daarnaast zal de Pro, met betere processor, meer opslag en minder inkomsten uit de store, nu wel helemaal een fortuin gaan kosten.

Ik had gehoopt op 800 euro. Denk niet dat dat het meer gaat worden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was al sinds de eerste introductie van de Surface de verwachting dat een RT ongeveer kost wat een iPad kost en de Pro-versie minstens het dubbele.

Het zou me niks verbazen als je er meer dan 1000 euro voor moet neertellen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:47 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Ik had gehoopt op 800 euro. Denk niet dat dat het meer gaat worden.

Hij komt wel in NL alleen nu nog niet, maar kan hem gewoon in Duitsland bestellen en dan hier heen halen of iemand in VS laten opsturen, dan is hij zelfs goedkoper vanwege koers.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:09 schreef spenky het volgende:
Hij komt niet in NL en www.surface.com is vernieuwd. Kan je nog meer verder kwijlen..

Totdat je aan de douane BTW en inklaringkosten mag betalen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hij komt wel in NL alleen nu nog niet, maar kan hem gewoon in Duitsland bestellen en dan hier heen halen of iemand in VS laten opsturen, dan is hij zelfs goedkoper vanwege koers.
Maar inderdaad, kwijlen op die website

Jup, dan ben je de lul.. 21% en 16,75 inklaringskostenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Totdat je aan de douane BTW en inklaringkosten mag betalen.

bestelwaarde 618 usd wordt dan ongeveer 630 euroquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jup, dan ben je de lul.. 21% en 16,75 inklaringskosten

Gewoon even een half jaartje wachten, het is imo niet heel verstandig om nu al een Win8 tablet aan te schaffen gezien je totaal geen idee hebt met wat voor Win8 tablets de concurrentie komt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:43 schreef Artillerieschaap het volgende:
Veel te duur dat ding. Ik ga er helaas voor afhaken.

het voordeel van ms is, dat dit op zoveel meer devices komt dan bijv apple of blackberry. Alle zakelijke mensen willen graag een windows tablet vanwege Word ed. En doordat windows tablets goed samenwerken met windows op je pc, zie ik het roos kleurig in wat betrefd de apps..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:12 schreef Catch22- het volgende:
het duurt toch 3 maanden voor ze alle bugs eruit hebben.
Mijn grootste zorg is het app-aanbod. Ik heb een Blackberry playbook gehad en het Os was super, maar er waren gewoon geen goede apps...

Als ik het zo hoor is die al wel beter idd in windows Phone 8.. Het voordeel is trouwens ook, dat als je iets maakt voor windows 8 dan kan je het bij wijze van in 2 kliks omzetten naar windows Phone 8 en andersom..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:27 schreef Catch22- het volgende:
ja ik heb ook wel goede hoop hoor. Daarbij stimuleren ze het wel. Mag wel hopen dat de API een stuk beter is dan bij WP7.5

jaa, je kan je layout en dergelijke helemaal aanpassen. Maar je code hoeft dan niet zozeer veranderd te worden. Je hoeft dan niet 2x het wiel uit te vinden.. Net als bij wordfeud ofzo, dat is gewoon iets aangepaste versie qua layout op W8 dan op me WP.. De broncode is wws ongewijzigd..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:30 schreef Catch22- het volgende:
Mja, maar dat moet je niet willen. Een telefoonapp is anders dan een tabletapp of een desktop app.

Helemaal gelijk inquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:47 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gewoon even een half jaartje wachten, het is imo niet heel verstandig om nu al een Win8 tablet aan te schaffen gezien je totaal geen idee hebt met wat voor Win8 tablets de concurrentie komt.

Het OS is wel goed, maar de apps die ik gebruik zijn gewoon ronduit kak. En aangezien ik grotendeels met WhatsApp (traag, energieslurpend) en de browser (waar is mijn backknop?) werk, ben ik niet zo erg positief.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:42 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Helemaal gelijk inAls die toetsenbordcover een succes blijkt adopteert de rest 'm vast ook wel.
Overigens begrijp ik de klachten over Windows Phone 7.5 niet zo, ik ben zeer tevreden. Heb mijn Lumia aanvankelijk gekocht als tijdelijk telefoontje tot m'n abonnement te verlengen was, maar ik ben zo tevreden dat ik wss voor simonly ga. Zeker als de update naar 7.8 het homescreen wat netter maakt.
Mja, dat ligt technisch wat anders, maar het zou te porten moeten zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:32 schreef spenky het volgende:
[..]
jaa, je kan je layout en dergelijke helemaal aanpassen. Maar je code hoeft dan niet zozeer veranderd te worden. Je hoeft dan niet 2x het wiel uit te vinden.. Net als bij wordfeud ofzo, dat is gewoon iets aangepaste versie qua layout op W8 dan op me WP.. De broncode is wws ongewijzigd..

Ik ben nu 1.5 jaar WP7 gebruiker, hier geen enkel klacht. Hoewel.. betere multitask ondersteuning zou prettig zijn. Daarnaast de beschikbaarheid van apps natuurlijk maar dat heeft weinig met het OS te maken. Daarnaast zijn de meeste apps nu wel beschikbaar voor het WP platform.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:42 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Helemaal gelijk inAls die toetsenbordcover een succes blijkt adopteert de rest 'm vast ook wel.
Overigens begrijp ik de klachten over Windows Phone 7.5 niet zo, ik ben zeer tevreden. Heb mijn Lumia aanvankelijk gekocht als tijdelijk telefoontje tot m'n abonnement te verlengen was, maar ik ben zo tevreden dat ik wss voor simonly ga. Zeker als de update naar 7.8 het homescreen wat netter maakt.

nou volgensmij is dat dus niet zo. De waren daar juist mee aan het promoten naar developers toe..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:45 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mja, dat ligt technisch wat anders, maar het zou te porten moeten zijn.

Grappig, ik ben een week WP7-gebruiker en ik heb een hele lijst met klachten. Maar dit is misschien niet het goede topic om ze te gaan besprekenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:47 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ben nu 1.5 jaar WP7 gebruiker, hier geen enkel klacht. Hoewel.. betere multitask ondersteuning zou prettig zijn. Daarnaast de beschikbaarheid van apps natuurlijk maar dat heeft weinig met het OS te maken. Daarnaast zijn de meeste apps nu wel beschikbaar voor het WP platform.

Laat ze maar horen:quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Grappig, ik ben een week WP7-gebruiker en ik heb een hele lijst met klachten. Maar dit is misschien niet het goede topic om ze te gaan bespreken.

Ssst.... niet hardop zeggen, het is juist zo schattig hoe enthousiast dat jong is... Láát hem toch lekkerquote:

Ik had wel hoop dat het heel vet zou zijn, maar helaas... Ik vind het app-aanbod op Android al niet je-van-het, vrees dat het met Win8 nog minder zal zijn, hoe hard MS ook gaat stimuleren...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:33 schreef speknek het volgende:
Wired is er best wel positief over
http://www.wired.com/reviews/2012/10/microsoft-surface
Maar om eerlijk te zijn vind ik de RT niet echt interessant. Je kunt Office gebruiken, maar voor de rest is het een iPad met minder apps. De Surface Pro is waar het echt is.

dit, ga lekker ergens anders uithuilen..quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:30 schreef Sharpdressedman het volgende:
Flikker toch op terug naar apple topics? Daar wordt altijd boehoe gedaan mbt dit soort reacties maar dan wel in dit topic hetzelfde doen... triest.

Is precies wat aangekondigd is.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:43 schreef maurisioo het volgende:
Vind de RT versie wel een beetje.. saai. Had er meer van verwacht.

Ja klopt, maar ik had verwacht dat er toch al wat meer apps op stonden. Die komen natuurlijk nog wel, maar kan lang duren. Ook hadden ze het bureaublad gewoon beter weg kunnen laten als het alleen maar voor office programma's gebruikt kan worden.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is precies wat aangekondigd is.
Een afgezwakte versie van de Pro variant.

Mjah, dat van die apps is inherent aan het kopen van een apparaat waar het ecosysteem nog van moet worden opgezet en groeien.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:46 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ik had verwacht dat er toch al wat meer apps op stonden. Die komen natuurlijk nog wel, maar kan lang duren. Ook hadden ze het bureaublad gewoon beter weg kunnen laten als het alleen maar voor office programma's gebruikt kan worden.

Ik dacht gehoord te hebben dat ze behoorlijk wat apps in de store wilden hebben voor de release. Daarom valt het me wat tegen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mjah, dat van die apps is inherent aan het kopen van een apparaat waar het ecosysteem nog van moet worden opgezet en groeien.
Toen Apple net uit kwam met hun store was er ook bijna niks, google ook.
Dat moet groeien en daar gaat tijd over heen.
Als early adopter zal je daar altijd tegenaan lopen.

ze kunnen wel meer willen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:59 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Ik dacht gehoord te hebben dat ze behoorlijk wat apps in de store wilden hebben voor de release. Daarom valt het me wat tegen.
En ik vond het behoorlijk raar dat een app als Cut the rope (zie review video van The Verge) last van lag had.

ja is veel, 'k had eerst hoge verwachtingen (zelfs) van de RT versie.. maar aangezien het ecosysteem eigenlijk nu zuigt wacht ik nog wel een tijdje totdat het voldoende gegroeid is.. dan is nu imo z'n 500eu dus ook niet waard.. ik wacht ook nog even met windows phone 8.. zal daar niet veel anders zijn... ? Misschien nog één keer android en dan ketsen met microsoftquote:Op donderdag 25 oktober 2012 04:27 schreef DaveGrohl het volgende:
vijfhonderdnegentien fuckin dollars voor de goedkoopste versie hier

Dus 400 euro inclusief verzendkostenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 04:27 schreef DaveGrohl het volgende:
vijfhonderdnegentien fuckin dollars voor de goedkoopste versie hier

Denk niet dat het goedkoper gaat worden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 05:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dus 400 euro inclusief verzendkosten
Ik kijk nog wel ffies wat ik doe, met de xbox werkt het wel goed samen

Kwestie van tijd voordat SmartGlass ook voor Android en iOS uit is, dan kun je vanaf een iPad of Galaxy Tab precies hetzelfde met je Xbox als vanaf een Surface RT.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 05:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
met de xbox werkt het wel goed samen

Ziet er live uit..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:37 schreef InTrePidIvity het volgende:
http://www.microsoft.com/(...)ndows/liveevent.aspx
De presentatie van de Surface. Maar is het nou een herhaling of niet?

En dat ga ik dus ook precies doen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:47 schreef Catch22- het volgende:
ozar.me/2012/10/why-im-returning-my-microsoft-surface-rt/

Mijn god dit durf je toch niet op de markt te brengen?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:47 schreef Catch22- het volgende:

Zo ontzettend veel filmpjes gezien waar het top op draait.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Mijn god dit durf je toch niet op de markt te brengen?![]()

Boh, ik wil 'schandalig' zeggen, maar dat kan overdreven overkomen, dus zeg ik het niet. Ik dacht het wel though.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:47 schreef Catch22- het volgende:

Hm, blijkbaar is de final versie er als update. http://www.winsupersite.c(...)ffice-2013-rt-144650. Wel een rare manier van aanpakken om bepaalde dingen zo te verbergen (zoals in artikel van de meneer stond).quote:Op zondag 28 oktober 2012 07:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Uh wie zegt dat hij de RTM versie draait van office?
de release preview van office draaide bij mij ook kut.

Mwah, al die filmpjes die ik tot nu toe heb gezien geven een algemeen beeld. Dan werkt alles, dat geloof ik ook wel. Deze man liet specifieke dingen zien, dingen die ik niet zie op andere video's.quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:17 schreef Sharpdressedman het volgende:
Ja heel slim. Negeer 1000 filmpjes waar het soepel loopt, negeer de reviews en ga van 1 gast uit.

Vervelend he, vooruitgang.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:16 schreef ietjefietje het volgende:
Wat is dat toch kut, dat ze steeds een nieuw systeem uitbrengen. En mijn man die het dan meteen ook nog koopt....waarom, waarom als het oude toch goed werkt?
Ga vanmiddag ook maar een nieuw strijkijzer kopen en een nieuwe pedaalemmer, met de nieuwste snufjes, gooit die tv met HD en 3-D er ook maar gelijk bij!

Volgens mij wel hè? Beetje bizar, waarom hebben ze niet gewoon een Metro-style file explorer gemaakt? Had echt makkelijk gekund!quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:01 schreef Tijn het volgende:
Krijg je bij de final versie van Office ook een explorervenster te zien wanneer je een file wil opslaan? Dat is wel extreem touchonvriendelijk, zeg.

Dat je voor onbelangrijke features nog even leunt op bestaande interfaces in een overgangsfase is niet zo raar, maar files opslaan is zo essentieel dat het echt heel raar is dat ze daar niet wat aandacht aan hebben besteed.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Volgens mij wel hè? Beetje bizar, waarom hebben ze niet gewoon een Metro-style file explorer gemaakt? Had echt makkelijk gekund!

Microsoft wel.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Mijn god dit durf je toch niet op de markt te brengen?![]()

Er is geen RTM versie van Office want Microsoft levert de Preview bij de Surface. Er komt ooit een update naar de full, maar dit is wat ze in de winkel leggen en waar ze geld voor vragen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 07:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Uh wie zegt dat hij de RTM versie draait van office?
de release preview van office draaide bij mij ook kut.
De reviews die ik gelezen heb hebben het ook over slechte performance van sommige apps.quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:17 schreef Sharpdressedman het volgende:
Ja heel slim. Negeer 1000 filmpjes waar het soepel loopt, negeer de reviews en ga van 1 gast uit.

Nee, update is gratis en volgens mij is die er zelfs al.quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Er is geen RTM versie van Office want Microsoft levert de Preview bij de Surface. Er komt ooit een update naar de full, maar dit is wat ze in de winkel leggen en waar ze geld voor vragen.

Ik zeg ook nergens dat de update niet gratis is. Maar je hebt gelijk, ik had gemist dat de update eerder klaar was dan gepland:quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:20 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee, update is gratis en volgens mij is die er zelfs al.

ja, enige verschil is dat je pedaalemmer nu nog steeds hetzelfde doet als 30 jaar terug...quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:16 schreef ietjefietje het volgende:
Wat is dat toch kut, dat ze steeds een nieuw systeem uitbrengen. En mijn man die het dan meteen ook nog koopt....waarom, waarom als het oude toch goed werkt?
Ga vanmiddag ook maar een nieuw strijkijzer kopen en een nieuwe pedaalemmer, met de nieuwste snufjes, gooit die tv met HD en 3-D er ook maar gelijk bij!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |