Ik zie het nog wel gebeuren dat zij alles en iedereen overwonnen heeft, dan hem treft, en dan in een emotioneel iets haar draken niet op hem durft af te sturen en dan allebei in een episch gevecht sterven.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 01:02 schreef Khaleesi het volgende:
Zou een interessante battle worden mocht ie ooit slaags raken met Dany.
Of een verbondje sluiten? Kat in het bakkie.
Toen ze Drogo in de fik zette, was dat niet omdat dat familietraditie is bij de Targaryens?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 00:56 schreef DeParo het volgende:
Ik denk dat die leider van die wandelende lijken de Mad King is, maar goed, een vermoeden.
Dat is toch een compleet ander ras.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 00:56 schreef DeParo het volgende:
Ik denk dat die leider van die wandelende lijken de Mad King is, maar goed, een vermoeden.
Nee, dat was een Dothraki gewoonte.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 01:10 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Toen ze Drogo in de fik zette, was dat niet omdat dat familietraditie is bij de Targaryens?
leuke gedachte maar nee. Dit is een undead en dus een ander ras.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 00:56 schreef DeParo het volgende:
De white walkers dan kennelijkquote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:16 schreef maurisioo het volgende:
Ander ras? Wat heb ik gemist? Zijn er rassen in GoT?
White Walkers schijnen een ander ras te zijn. Dus niet geturned als een soort zombie, maar echt zo geboren.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:16 schreef maurisioo het volgende:
De wights daarintegen zijn wel geturndquote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
White Walkers schijnen een ander ras te zijn. Dus niet geturned als een soort zombie, maar echt zo geboren.
Je bedoelt vuur tegen ijs?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 01:02 schreef Khaleesi het volgende:
Zou een interessante battle worden mocht ie ooit slaags raken met Dany.
Of een verbondje sluiten? Kat in het bakkie.
Die wel ja. Maar die leider is een white walker en geen wight.quote:
A Song of Ice and Firequote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je bedoelt vuur tegen ijs?
Hoe heet de boekenreeks ook alweer? Ik gok (geen idee, niet gelezen) dat dat er wel aan zit te komen!
Dat doen Targaryens ook uit gewoonte, net zoals Wildlings en in het verleden de Night's Watch.quote:
Misschien is het wel een oude overgebleven gewoonte uit voorzorg. Steek alles wat dood is in de hens, dan komt t zeker niet terug!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:14 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dat doen Targaryens ook uit gewoonte, net zoals Wildlings en in het verleden de Night's Watch.
Wat was de religie van de Targaryens voordat Aegon Westeros veroverde? Want toen ging hij pas de faith of the seven aanhangen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Misschien is het wel een oude overgebleven gewoonte uit voorzorg. Steek alles wat dood is in de hens, dan komt t zeker niet terug!
Dit, en de belachelijke uitvaartkosten in Westeros...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Misschien is het wel een oude overgebleven gewoonte uit voorzorg. Steek alles wat dood is in de hens, dan komt t zeker niet terug!
Maar "besmetten" ze nou andere mensen als ze die doden ofzo?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
White Walkers schijnen een ander ras te zijn. Dus niet geturned als een soort zombie, maar echt zo geboren.
Er staan spoilers in die tekst dus pas op!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:41 schreef Serieus_Persoon het volgende:
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Faith_of_the_Seven
Ik wil geen achtergrond info lezen, ik wil de serie volgenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:41 schreef Serieus_Persoon het volgende:
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:41 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Nee, de doden worden op een of andere manier tot leven gewekt door de "White walkers"quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:42 schreef Kluts het volgende:
[..]
Maar "besmetten" ze nou andere mensen als ze die doden ofzo?
Of ben ik te zombieminded.
Ja.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:16 schreef maurisioo het volgende:
Oh dat heb ik nog nooit uit de serie kunnen halen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Theon en Petyr zijn sowieso bestaande namen. Eddard is in ieder geval een bestaande achternaam, net als Robb. Niet te snel denken dat de namen fantasienamen zijn die door de schrijver bedacht zijn. Tolkien heeft ook Gandalf niet als naam verzonnen. Er zit vaak een hoop research in dat soort boeken waardoor ze met namen in aanraking komen die niet meer in algemeen gebruik zijn.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:03 schreef Khaleesi het volgende:
Iets anders wat ik me altijd afvroeg: Waar staat de titel Ser voor? Is dat een simpele ombuiging van Sir zodat het wat exotischer klinkt?![]()
Ik heb gemerkt dat GRRM vaak simpelweg een letter weghaalt of toevoegt bij namen, om ze iets specialer te maken. Robb ipv Rob, Theon ipv Theo, Eddard ipv Edward, Petyr ipv Peter, Myrcella ipv Marcella eeeenz.
Van asoiaf forum.quote:Bran Stark Bran is Welsh for crow. Bran the Blessed (Bran Fendigaidd -pronounced "Fendigaith") was a hero from the Mabinogion Cycle. Wikipedia has an excellent page on this guy, whose sister Branwen's story sounds a lot like Arya's, though some aspects of her life have more in common with Sansa's ("It's all my fault!"). The presence magic cauldron (hey, Bran did kinda come back from the dead) sounds an awful like the wights coming back once the Others have killed them; that is, if you want to equate the Irish with the Others. Bran is associated with everything from the ravens at the Tower of London to the Parsifal legend (as a fisher-king type, which is a whole other massive subject but which the crippled Bran from ruined Winterfell fits almost perfectly.) Bran the Blessed was also a giant (Bran Stark rides one) and could, if memory serves, see the future. His father was Llyr, the basis for Shakespeare's King Lear, two of whose daughters rebel.
Dat waren de sprookjes ja die die oma vertelde. Ik ga er niet vanuit dat dat bepaalde rassen zijn. Klinkt dan net als WoW.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:08 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ja.
1 Mensen
2 The Others (White Walkers)
3 Children of the Forest
4 Reuzen
Nee, want er wordt, ook in de serie, nadruk op gelegd dat je de doden, ten noorden van The Wall, moet verbranden omdat ze anders terugkomen. Ygritte bijvoorbeeld wil de belofte dat Jon haar lichaam verbrandt. The Others kunnen de doden weer tot leven brengen maar daarvoor hoeven ze niet degenen te zijn die de dood veroorzaken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:08 schreef Ang3l het volgende:
Maar we weten toch nog helemaal niet HOE ze dat doen? Misschien is het wel een soort van beet. Hap! Hopsa. Zo. Zombie-wight! Who knowsHet lijkt we een beetje op alsof die Wights de ghouls zijn van de White Walkers. Gewoon lekker kanonnenvoer en slaafjes.
Snarks en grumpkins?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:10 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Dat waren de sprookjes ja die die oma vertelde. Ik ga er niet vanuit dat dat bepaalde rassen zijn. Klinkt dan net als WoW.
Okee okee, 'k wist niet dat je boos werd...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:08 schreef Dagonet het volgende:
Niet te snel denken dat de namen fantasienamen zijn die door de schrijver bedacht zijn.
Zeker zijn die echtquote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:10 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Dat waren de sprookjes ja die die oma vertelde. Ik ga er niet vanuit dat dat bepaalde rassen zijn. Klinkt dan net als WoW.
Wat zijn het danquote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:10 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik boos ben? Je zat alleen fout door te denken dat het simpelweg het toevoegen/veranderen van wat lettertjes is om een naam interessant te doen lijken,p er zit veel meer achter en dat geeft het verhaal juist een veel betere lading.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:18 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Okee okee, 'k wist niet dat je boos werd...![]()
That it doesquote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik boos ben? Je zat alleen fout door te denken dat het simpelweg het toevoegen/veranderen van wat lettertjes is om een naam interessant te doen lijken,p er zit veel meer achter en dat geeft het verhaal juist een veel betere lading.
Old Nan. Is het kindermeisje, niet oma.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:10 schreef maurisioo het volgende:
[..]
volgens de verhalen wel.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:34 schreef Mortaxx het volgende:
Kom op zeg, reuzen
En ze rijden dan zeker ook op mammoeten en gebruiken boomstammen als knuppels
Schijnt zelfs dat sommigen op draken die vuur (quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:34 schreef Mortaxx het volgende:
Kom op zeg, reuzen
En ze rijden dan zeker ook op mammoeten en gebruiken boomstammen als knuppels
Okequote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:31 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Old Nan. Is het kindermeisje, niet oma.
Van the Others weet je dat ze echt zijn, waarom de rest dan niet?
Dit is het serietopic. Hier discussieren en speculeren we puur over wat we van de serie weten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:01 schreef Sjapoela het volgende:
Sommigen hier moeten zich echt eens in de geschiedenis verdiepen, the children of the forest vs the andals etc
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:20 schreef Kirov het volgende:
Ik zal wel even een samenvatting typen met alle belangrijke spoilers, als je dat heb gelezen hoef je niet meer bang te zijn voor spoilers op internet en kun je alle achtergronden lezen.
Probleem opgelost!
Dan moeten er geen onzin 'feiten' genoemd worden, toch?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:04 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Dit is het serietopic. Hier discussieren en speculeren we puur over wat we van de serie weten.
Een serie is voor mij nog altijd ontspanning, geen extra studie.
Dat is inderdaad wel lastig, ik heb nog steeds een aantal spoilers in mijn kop zitten waar ik niet naar op zoek wasquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:18 schreef Khaleesi het volgende:
Plus wanneer je studiemateriaal wil zoeken op internet je 9 van de 10 keer tegen je zin gespoild wordt....
Kom op zeg. Laat ons lekker discussiëren. Ook al slaat het nergens op, het is nog steeds leuk. En niet als iemand dat verpest.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:19 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
Dan moeten er geen onzin 'feiten' aangedragen worden, toch?
Omg, ik heb het verpestquote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:22 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Kom op zeg. Laat ons lekker discussiëren. Ook al slaat het nergens op, het is nog steeds leuk. En niet als iemand dat verpest.
The Othersquote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:31 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Old Nan. Is het kindermeisje, niet oma.
Van the Others weet je dat ze echt zijn, waarom de rest dan niet?
Ze zijn van het begin af aan the Others genoemd in de boeken, dus daar houd ik me aan.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:48 schreef Just_Shut_Up het volgende:
[..]
The Others. Klinkt als Lost. Btw, Old Nan is waarschijnlijk kapot nu Winterfell in as ligt?
Maar wij hebben het hier over de serie dusquote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:56 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ze zijn van het begin af aan the Others genoemd in de boeken, dus daar houd ik me aan.En Lost is een kutserie.
Ik neem aan dat ze dood is ja, maar dat heeft me al een aantal x zuur komen te staan.
Het blijven the others.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:30 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Maar wij hebben het hier over de serie dus
Oke jij je zienquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
was old nan niet al vermoord toen Geoffrey aan de macht kwam? Haar hoofd stond toch ook op een staak?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:48 schreef Just_Shut_Up het volgende:
[..]
The Others. Klinkt als Lost. Btw, Old Nan is waarschijnlijk kapot nu Winterfell in as ligt?
Nee, dat was Septa Mordane, Sansa's hofdame/begeleidster.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:44 schreef kirsten. het volgende:
[..]
was old nan niet al vermoord toen Geoffrey aan de macht kwam? Haar hoofd stond toch ook op een staak?
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:42 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Oke jij je zienDon't you bazinga meSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./lerares/priesteres.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:45 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nee, dat was Septa Mordane, Sansa's hofdame/begeleidster.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
Ik ook niet. Was er ook niet uit te halen. Dat is hier gezegd of "verklapt".quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:08 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Oh dat heb ik nog nooit uit de serie kunnen halen.
Maakt niet uit, ik heb het ook nooit uit de boeken gehaaldquote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ook niet. Was er ook niet uit te halen. Dat is hier gezegd of "verklapt".
Wat wel duidleijk is is dta ze er anders uitzien dan de wights. Maar dat het een apart ras is en niet iets gemaakt, dat is in de serie ook niet echt duidelijk gemaakt nog, volgens mij.
Wie?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:48 schreef Just_Shut_Up het volgende:
[..]
In de serie vond ik het juist duidelijker dan in het boek. Je kon namelijk goed zien dat de white walkers intelligente levende wezens zijn (maar geen mensen, dus ander ras/soort), terwijl de wights als rottende zombies voor zich uit staren/lopen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ook niet. Was er ook niet uit te halen. Dat is hier gezegd of "verklapt".
Wat wel duidleijk is is dta ze er anders uitzien dan de wights. Maar dat het een apart ras is en niet iets gemaakt, dat is in de serie ook niet echt duidelijk gemaakt nog, volgens mij.
Ik denk dat we Old Nan sowieso niet meer terug gaan zien, de actrice die haar speelde is kort na de opnames voor seizoen 1 overleden. Ze was 84 als ik mij niet vergis.quote:
Neeheeeeeeeeeeequote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:26 schreef ems. het volgende:
Old Nan werd toch gewoon genakt, net als de rest van de starks toen Joffrey die coup pleegde en Eddard in de gevangenis gooide?
Zeker in het boek komt ze daarna nog behoorlijk vaak naar voren. Of we haar daarna in de serie hebben gezien, weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:29 schreef ems. het volgende:
[..]
Oh. Dan heb ik het van zowel de serie als het boek verkeerd meegekregen
Oh die! Waarom zouden we die nog terug zien? Die had toch maar een klein bij-rolletje?quote:
Waar staat het kan het niet vindenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:21 schreef Khaleesi het volgende:
Doe geen moeite, dat heeft Dr. Sexy al gedaan in het vorige topic![]()
Dat is een principe dat sommige (veel) mensen niet begrijpen. Dat sommige figuren er alleen maar inzitten om een hoofdpersoon een zetje te geven in een bepaalde richting en dat het daarna niet meer belangrijk is wat er met ze gebeurt. Nan is er zo één voor Bran, die zwaardleraar van Sansa is een andere en voor Arya is het dan weer Jaqen. Ze hebben hun doel gediend en verdwijnen uit het verhaal zonder dat er zelfs echt duidelijk is wat hun lot is.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:01 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Oh die! Waarom zouden we die nog terug zien? Die had toch maar een klein bij-rolletje?
Syrio was ook bij Arya en niet bij Sansaquote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is een principe dat sommige (veel) mensen niet begrijpen. Dat sommige figuren er alleen maar inzitten om een hoofdpersoon een zetje te geven in een bepaalde richting en dat het daarna niet meer belangrijk is wat er met ze gebeurt. Nan is er zo één voor Bran, die zwaardleraar van Sansa is een andere en voor Arya is het dan weer Jaqen. Ze hebben hun doel gediend en verdwijnen uit het verhaal zonder dat er zelfs echt duidelijk is wat hun lot is.
eh...bloosquote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:45 schreef megamandy het volgende:
[..]
Syrio was ook bij Arya en niet bij Sansa
Sansa is een verrassende dame; kijk maar eens naar die scene in de finale van seizoen 1 waarbij ze naar het afgehakte hoofd van haar vader moet kijken. Van een trillend miepje verandert ze daar in seconden in iemand die weerstand biedt aan de koning.quote:Op woensdag 20 juni 2012 00:03 schreef Franknfurter het volgende:
Sansa en zwaardvechtenIk probeer het me even te visualiseren!
'Oh jee, mijn nagel!'quote:Op woensdag 20 juni 2012 00:03 schreef Franknfurter het volgende:
Sansa en zwaardvechtenIk probeer het me even te visualiseren!
Ze was zelfs 1 duwtje verwijderd van eeuwige epicness (in die scene)...quote:Op woensdag 20 juni 2012 00:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Sansa is een verrassende dame; kijk maar eens naar die scene in de finale van seizoen 1 waarbij ze naar het afgehakte hoofd van haar vader moet kijken. Van een trillend miepje verandert ze daar in seconden in iemand die weerstand biedt aan de koning.
Omdat altijd personages die halverwege het verhaal op onverklaarbare wijze verdwijnen, later op een cruciaal moment nog een laatste keer toeslaan. Dat zit er gewoon ingebakken na decennia van voorspelbare films en series. "Heb je ze niet dood zien gaan - dan komen ze gegarandeerd terug"quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is een principe dat sommige (veel) mensen niet begrijpen. Dat sommige figuren er alleen maar inzitten om een hoofdpersoon een zetje te geven in een bepaalde richting en dat het daarna niet meer belangrijk is wat er met ze gebeurt. Nan is er zo één voor Bran, die zwaardleraar van Sansa is een andere en voor Arya is het dan weer Jaqen. Ze hebben hun doel gediend en verdwijnen uit het verhaal zonder dat er zelfs echt duidelijk is wat hun lot is.
Dat zou tegen alles ingaan waar House Stark voor staat. Ik kan het me niet voorstellen dus.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:06 schreef daeh het volgende:
Ik zat de denken hè, die oom van Jon (Benjen), heeft die zich niet gewoon aangesloten bij The Wildlings? Dat hij het leven in het zwart zat was, en dit de enige manier was om te ontsnappen aan dat leven?
Er is nog steeds niets over hem bekend. Voor al we know is hij ondertussen een wight of een walker.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:06 schreef daeh het volgende:
Ik zat de denken hè, die oom van Jon (Benjen), heeft die zich niet gewoon aangesloten bij The Wildlings? Dat hij het leven in het zwart zat was, en dit de enige manier was om te ontsnappen aan dat leven? Want ten zuiden van de muur zou hij vermoord worden en in het noorden wordt toch iedereen geaccepteerd. Dat zou wel die 2 dode metgezellen verklaren, dat hij ze het plan voorlegde maar dat ze het niet accepteerden.
En zo ja, hoe zou Jon reageren bij een weerzien?
Achja, ik speculeer ook maar wat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |