abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113039893
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_113039996
Nederland uit het EK, op naar de Tour :)

Maarre. geen Andy, geen Alberto en nu ook al geen Grischa?!
Neil LOVES Carrots!
pi_113041549
quote:
Cavendish: "Sta scherper dan ooit voor Spelen"

Mark Cavendish heeft vriend en vijand verrast. Met de Ster ZLM Toer won de wereldkampioen zijn eerste rittenkoers en zaterdag in de lastige Ardennenrit greep hij maar net naast de zege. Hij zit op schema voor Londen.

Voor Mark Cavendish komen de weken van de waarheid eraan. Over twee weken begint de Tour, een week na de Tour is er - nog belangrijker voor de Brit - de olympische wegrit in Londen.

"Ik had niet verwacht dat ik deze koers zou winnen, maar het geeft aan dat ik in goeie vorm ben. Ik heb hard getraind om een prestatie zoals zaterdag neer te kunnen zetten", zegt hij in de kranten. De rasspurter ging zelfs met de eersten mee La Redoute over.

"De Spelen zijn een groot doel voor mij en er zit een lange klim in (9 keer de Box Hill, red). Ik ben 4 kg lichter en sta scherper dan ooit. Ik ben zelfs beter dan ik nu al had willen zijn. Dat geeft een goed gevoel voor Londen."

Tussen Parijs en de olympische wegrit liggen maar zes dagen. Er wordt dan ook al gefluisterd dat Mark Cavendish de Tour niet zal uitrijden.

Die klinkt echter ferm: "De Tour is voor mij een wedstrijd van drie weken."

Ploegleider Steven de Jongh (Sky) nuanceert. "Mark wil die Tour gewoon uitrijden. Als zijn vorm oké is, kan dat, maar als die dalend is, zal hij misschien naar huis gaan. Onze mensen in de Tour moeten daarover beslissen."

"De voorbije weken heeft hij zijn sprint niet meer getraind, maar hij heeft nu nog twee weken om zijn sprintsnelheid weer aan te scherpen."

Cavendish heeft in vier Tour-edities 20 ritten gewonnen. Als het van de wereldkampioen afhangt, doet hij er daar dit jaar nog een pak bij. "Het is mijn job om te winnen", zegt hij aan Sporza. "Ik won al eens het groen en wil dat opnieuw. Maar dit jaar gaat het team ook voor het geel met Bradley Wiggins. Het is de droom van elke rijder om in zijn carrière deel uit te maken van een team dat de Tour wint."
quote:
Hoogerland wil bolletjestrui in Tour

SÖRENBERG - Waar hij vorig jaar de kans op de bolletjestrui in de Tour de France misliep door zijn afschuwelijke val, wil Johnny Hoogerland dit jaar een nieuwe poging wagen.

„Het was in 2011 niet echt een doel, maar het liep nu eenmaal zo. Het was jammer dat ik nooit de kans heb gekregen om er uiteindelijk voor te gaan”, aldus de Zeeuw, die door zijn verwondingen de energie uit zijn lichaam voelde vloeien en zijn bolletjestrui al snel moest afstaan.

„Meer dan vorig jaar heb ik mijn zinnen op de bergtrui gezet, al weet ik wel dat het niet gemakkelijk is. Je moet geluk hebben en een paar keer in een goede aanval meezitten. Er zijn een paar ritten waar je een boel punten kunt pakken”, zei Hoogerland, die terugkeek op een nuttige Ronde van Zwitserland.

„Ik heb de kilometers gemaakt die ik nodig had om beter te worden. Dat is gelukt. Nu een paar dagen rusten en dan met de ploeg iets moois proberen te maken van het NK op de weg.”

pi_113041887
quote:
9s.gif Op maandag 18 juni 2012 09:17 schreef Gitank2 het volgende:
Nederland uit het EK, op naar de Tour :)

Maarre. geen Andy, geen Alberto en nu ook al geen Grischa?!
Ook misschien geen Voeckler en het is nog maar de vraag of Volderke mee gaat doen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_113042043
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:42 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ook misschien geen Voeckler en het is nog maar de vraag of Volderke mee gaat doen.
Die laatste gaat ook zeker niet ;)
pi_113042190
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:46 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die laatste gaat ook zeker niet ;)
Hij zat toch wel in de voorselectie? Of is hij daaruit afgevallen?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_113042321
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:51 schreef Felagund het volgende:

[..]

Bij sportpools.net kun je hem ook nog kiezen. 0 punten. Uiteraard gelijk als secret weapon geselecteerd
pi_113042409
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:51 schreef Felagund het volgende:

[..]

Zat in de voorselectie, heeft zelf aangegeven eigenlijk niet te willen en heeft ook 0 keer laten zien waarom hij mee zou moeten. Sterker nog, hij stapt alleen maar af. Nee die gaat echt niet mee.
pi_113043314
quote:
Fränk Schleck wil geen kopman zijn tijdens de Tour

RadioShack Nissan-TrekFränk Schleck eindigde als tweede in de Ronde van Zwitserland. De Luxemburger reed een opvallende rittenkoers en diende, na de kritiek over zijn opgave in de Giro, iedereen van repliek. Na het forfait van broer Andy lijkt de oudste van de Schlecks de logische nieuwe kopman van RadioShack-Nissan-Trek, maar zelf houdt hij de druk af. ‘Ik wil geen kopman zijn. Ik kan niet op topniveau blijven presteren.'

Zelf stelde Fränk Schleck ruim een uur na de wedstrijd, aan de ploegbus, dat hij niet ontgoocheld was om het missen van de eindzege in de Ronde van Zwitserland, maar zijn lichaamstaal vlak na de finish sprak boekdelen. Over zijn stuur gebogen, zocht hij steun bij zijn echtgenote Martine en hijgde hij minutenlang na. De Luxemburger had alles gegeven in de slotetappe naar Sörenberg.

Schleck: ‘We hebben mee de koers gemaakt en ons als team getoond. Ik heb een leuke week achter de rug. Kijk, het feit dat ik hier tweede ben en andere renners van de ploeg een goede uitslag reden, bewijst dat we ons niets aantrekken van alle heisa rond het team. Het uitvallen van Andy voor de Tour is heel jammer, de affaire Armstrong/Bruyneel heeft geen betrekking op ons team. We hebben dat allemaal overleefd en er ons niet door laten afleiden. De resultaten spreken voor zich.'

Zie je deze Ronde van Zwitserland nu als een voorbereiding voor de Tour de France?

‘Neen, helemaal niet. Ik heb al meer dan vijftig koersdagen op de teller (45 eigenlijk, nvdr.). Ik deed de voorbereiding op de Ardense klassiekers, dan moest ik onverwacht naar de Giro (door het uitvallen van Fuglsang, nvdr.) die ik bijna volledig uitreed, dan de Ronde van Luxemburg en nu Zwitserland. Natuurlijk, dat was allemaal niet voorzien en het waren speciale omstandigheden waaraan niemand schuldig is, maar ik ben geen machine. Je moet realistisch zijn. Ik ben nu al zeer mager en in topvorm, ik kan dit niveau niet blijven volhouden.'

Wil je nog wel naar de Tour of kies je liever voor de Vuelta, samen met je broer Andy?

‘Natuurlijk ga ik nog, maar niet als leider. Daarin heb ik geen zin. Ik wil niet dat er druk op mij komt nu Andy is uitgevallen.'

Nochtans werd je vorig jaar derde in Parijs, het kopmanschap is dan toch een logisch gevolg?

‘Misschien wel, maar niet met deze voorbereiding, niet als je al zoveel gekoerst hebt. Kijk: Alberto Contador is het beste bewijs. Vorig jaar won hij de Giro en daarvoor betaalde hij een prijs in de Tour. Hij was er niet sterk genoeg en dan heeft hij nog niet eens gekoerst tussen de Giro en de Tour, zoals ik dat nu wel doe. Hoe zou ik het dan wel voor elkaar krijgen om het kopmanschap van de ploeg te dragen. Dat kan niet.'

Heb je dat al besproken in het team?

‘Nog niet, daar was nog geen tijd voor. Door al die koersdagen heb ik zelfs nog geen Touretappes kunnen verkennen. Ik wil niet het etiket van leider, want dan kan iedereen, bij een tegenvallende prestatie, achteraf klagen dat ik niet goed genoeg was.'

Wie dan wel binnen de ploeg?

‘Dat moeten we nog bespreken. Er zijn genoeg opties, genoeg sterke jongens in het team. Klöden misschien. Ik wil nu eerst en vooral herstellen van deze Ronde van Zwitserland. Hoe de Tour verloopt, zien we wel bij de start in Luik.'
Nieuwsblad..
pi_113043488
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:57 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zat in de voorselectie, heeft zelf aangegeven eigenlijk niet te willen en heeft ook 0 keer laten zien waarom hij mee zou moeten. Sterker nog, hij stapt alleen maar af. Nee die gaat echt niet mee.
Ik acht de kans ook klein, maar dan heb ik dus niets gemist.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 11:23 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Nieuwsblad..
Het wordt steeds leuker, Wiggins krijgt zo de Tour-zege bijna in zijn schoot geworpen. Alleen Evans is misschien een serieuze tegenstrever, maar ook die lijkt minder in vorm te zijn dan vorig jaar.
Album top 100 2024
pi_113043505
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 11:28 schreef Felagund het volgende:

[..]

[..]

Het wordt steeds leuker, Wiggins krijgt zo de Tour-zege bijna in zijn schoot geworpen. Alleen Evans is misschien een serieuze tegenstrever, maar ook die lijkt minder in vorm te zijn dan vorig jaar.
Frank Schleck was sowieso nooit een serieuze tegenstander met al die tijdritkilometers.
  maandag 18 juni 2012 @ 12:12:08 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_113045034
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:30 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Ik vraag me af of de 'aanpassing' van Cav met zijn gewicht gevolgen heeft voor zijn sprintsnelheid om eerlijk zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 18 juni 2012 @ 12:14:41 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_113045121
quote:
Ik vrees vooral dat, indien er een andere opponent komt bovendrijven (Nibali, Gesink, Menchov, VDB, Sanchez, weet ik veel wie), dat die bijna allemaal al blij zouden zijn dat ze 2e of 3e staan en meteen gaan "consolideren", zich neerleggen bij het overwicht van Sky en hun plekje gaan verdedigen.

Beste zou nog zijn indien Wiggins op de eerste de beste col meteen een hongerklop van een half uur krijgt, maar ja... we verwachten dan allemaal dat ze "MIjn grote kans! Ik zet op alles op alles" gaan denken, terwijl het meestal "Mijn grote kans! Ik ga voorzichtiger en zuiniger dan ooit rijden!" is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 18 juni 2012 @ 12:21:51 #14
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_113045321
Jammer genoeg is vooral Rabo daar heel goed in, en ik vrees ook voor een complete lamlegging van UK Postal.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_113049257
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:42 schreef Felagund het volgende:

[..]

Geen Voeckler?

Ik moet me weer inlezen merk ik :)
Neil LOVES Carrots!
pi_113049323
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:05 schreef Gitank2 het volgende:

[..]

Geen Voeckler?

Ik moet me weer inlezen merk ik :)
Heeft een ontsteking aan zijn knie. Is de vraag of hij de Tour haalt. Zelfde kan gezegd worden van Jeannesson, alleen is het daarbij geen knieblessure, maar het compleet uit vorm zijn vanwege ziekte.
pi_113049415
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:06 schreef TheArt het volgende:

[..]

Heeft een ontsteking aan zijn knie. Is de vraag of hij de Tour haalt. Zelfde kan gezegd worden van Jeannesson, alleen is het daarbij geen knieblessure, maar het compleet uit vorm zijn vanwege ziekte.
Aha, zou jammer zijn.
Neil LOVES Carrots!
pi_113050700
quote:

[..]

[..]

Grootste concurrentie voor Wiggins kan nog wel eens komen uit zijn eigen ploeg.
pi_113052675
Lijkt het alleen maar zo of zijn er echt veel meer blessures bij renners dit jaar? Heb daarnaast ook het idee dat er veel meer etappes in de WT-koersen verreden zijn in slecht weer in vergelijking met andere jaren.
pi_113052745
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:19 schreef Marcoss het volgende:
Lijkt het alleen maar zo of zijn er echt veel meer blessures bij renners dit jaar? Heb daarnaast ook het idee dat er veel meer etappes in de WT-koersen verreden zijn in slecht weer in vergelijking met andere jaren.
Dat vond ik juist wel weer meevallen, het voorjaar dan. Vrijwel alle klassiekers zijn toen in goed tot uitstekend weer verreden. Alleen Luik was wat minder geloof ik.
pi_113052825
En er is veel gezegd over Schleck en zijn dramatische voorbereiding (kan echt niet :')) maar de tour gaat hem wel echt missen. Hij is eigenlijk de enige kanshebber waarvan ik verwacht had dat ie bv in die eerste Vogezenrit in de aanval zou gaan. Ben bang dat ze daar nu gewoon in een blok omhoog gaan rijden, nog een uitval in die supersteile laatste strook misschien.
  maandag 18 juni 2012 @ 15:44:06 #22
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_113053680
Ik ga wel keihard lachen als de Tour dit jaar gewonnen wordt door iemand wiens ontsnapping men in het peloton onvoldoende onder controle heeft gehouden. Een soort Voeckler, maar dan een minder grote flapdrol graag. :P
  maandag 18 juni 2012 @ 16:36:09 #23
67640 SaintOfKillers
pi_113056457
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:44 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik ga wel keihard lachen als de Tour dit jaar gewonnen wordt door iemand wiens ontsnapping men in het peloton onvoldoende onder controle heeft gehouden. Een soort Voeckler, maar dan een minder grote flapdrol graag. :P
Ik denk dat Sky daarvoor te slim is. Die gaan uiteraard niet alles terughalen, maar gewoon ongevaarlijke figuren laten wegrijden en niet meer dan 3-4 minuten geven, dan heb je dat soort zaken niet. Vergeet niet dat Voeckler vorig jaar alleen maar kon stunten door valpartijen in het peloton, waardoor die er de brui aan gaven, anders waren Voeckler en co gewoon terug ingelopen.

Er moet dus al een gelijkaardige samenloop van omstandigheden zijn om weer zo'n scenario te hebben. Een combinatie van slecht weer, valpartijen, een uit zijn lood geslagen peloton en ook nog eens net die juiste figuur in de aanval.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_113057298
Rabo is het eerste team dat de selectie voor de Tour bekend heeft gemaakt :o Één verrassing: geen Barredo, maar wel Wynants.
quote:
Zes Nederlanders in Rabobank Tour-ploeg

De Rabobank wielerploeg start volgende week zaterdag in Luik met zes Nederlanders. Met Bauke Mollema en Robert Gesink gaat de ploeg voor een goed klassement, terwijl Tour-debutant Steven Kruijswijk de schaduwkopman is.

Met Bauke Mollema, Robert Gesink en Steven Kruijswijk start de Rabobank Wielerploeg in de Tour de France met klassementsrenners uit eigen opleiding. Gesink sloot zondag de Ronde van Zwitserland af met een vierde plaats, waarmee hij zijn goede vorm toonde. “Hij heeft aangetoond dat hij goed is, zijn tijdrit was ook prima, we hopen dat hij die lijn doortrekt. We moeten wel zien hoe het zal gaan als ook de klassementsrenners die in de Dauphiné reden erbij zijn”, zo tempert ploegleider Nico Verhoeven de verwachting. “Toch gaan we met Robert en Bauke Mollema voor een goed klassement.” Mollema werkte in Zwitserland verder aan zijn vorm die hem in de Tour de France een goede positie in het klassement moet opleveren.

De ploeg start verder met Steven Kruijswijk als schaduwkopman. De Brabander zal de kopmannen ondersteunen waar mogelijk en kan, net als in de Ronde van Zwitserland verrassen met een goede eindklassering en doet daarmee een gooi naar de witte trui.

Met Luis Leon Sanchez neemt de Rabobank een rittenkaper mee, die vorig jaar succesvol was in St.Flour. “Maar je moet zijn ondersteunende rol voor de klassementsrenners niet onderschatten”, zo verklaart Verhoeven, die samen met Adri van Houwelingen en Frans Maassen de ploegleiding vormt, het belang van de Spanjaard. Een belang dat ook Laurens ten Dam heeft: “Laurens heeft in Zwitserland laten zien dat hij de rol die wij hem in de Tour de France graag geven, goed en gedreven uitvoert.”

Mark Renshaw is aan de ploeg toegevoegd om in de eerste week mee te spelen in de sprints. Verhoeven: “Zonder echte leadout is Renshaw ook uitstekend in staat om zich goed te positioneren en kort te finishen in massasprints. Daarnaast heeft Mark aangetoond een goede teamplayer te zijn die van enorme waarde voor de ploeg is.”
Bram Tankink, Maarten Tjallingii en Maarten Wynants vormen het soms onzichtbare, maar onmisbare cement van de ploeg. Bram is de koerskapitein en de twee Maartens zijn de luitenants voor de klassementsrenners.

Tour-ploeg:
Laurens ten Dam, Robert Gesink, Steven Kruijswijk, Bauke Mollema, Mark Renshaw, Luis Leon Sanchez, Bram Tankink, Maarten Tjallingii en Maarten Wynants.

Ploegleiding:
Nico Verhoeven, Adri van Houwelingen en Frans Maassen

Rabosport
Kortom:
Laurens ten Dam
quote:
Robert Gesink
Steven Kruijswijk
Bauke Mollema
Mark Renshaw
Luis Leon Sanchez
Bram Tankink
Maarten Tjallingii
Maarten Wynants
pi_113057521
Renshaw top 10 max in een toursprint :')
  maandag 18 juni 2012 @ 16:58:38 #26
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_113057735
Geen Barredo, dat verrast me inderdaad wel. Verder wel logisch allemaal. Ik denk ook niet dat Renshaw etappes gaat winnen, maar ja, ze kunnen zo toch íets proberen in de sprint.. :P

LL Sanchez kan weer in een lange ontsnapping meegaan, Kruijswijk kan op de steilere cols proberen aan te vallen en ik denk dat Mollema niet goed genoeg is, maar dan kan hij samen met Ten Dam knechten voor Gesink en evt Kruijswijk. :)
  maandag 18 juni 2012 @ 16:59:08 #27
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_113057761
Renshaw :')

Over die drie kopmannen is al genoeg gezegd.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_113057836
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Renshaw top 10 max in een toursprint :')
Kan wel iets verder komen dan dat, denk ik, maar lijkt me ook een prima renner om de klassementsrenners voorin te houden in de beginfase van bergritten, mocht dat nodig zijn.

En Barredo is wel opvallend ja, zeker gezien zijn rijden van de afgelopen weken. Misschien dat ze geen vertrouwen hebben dat hij 3 weken koers alweer aan kan? En mooi dat Wynants een keer de beloning krijgt voor zijn sterke rijden.
pi_113057851
Renshaw is gewoon contractueel vastgelegd volgens mij. Daar konden ze helaas niet meer omheen.
  maandag 18 juni 2012 @ 17:01:10 #30
168304 Mani89
pi_113057875
Wynants was trouwens mee op hoogtestage met Gesink/Kruijswijk dus een totale verrassing is het niet.
pi_113057978
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:00 schreef TheArt het volgende:
Renshaw is gewoon contractueel vastgelegd volgens mij. Daar konden ze helaas niet meer omheen.
En ook al konden ze dat wel, denk dat ze hem sowieso mee hadden genomen na afgelopen week in de sprints. Zo zijn ze bij Rabo ook wel weer :P
  maandag 18 juni 2012 @ 17:03:20 #32
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_113057988
Renshaw vind ik buiten het contractuele wat misschien speelt verder ook niet gek. Mocht hij zwaar tekort komen in de sprints kan hij belangrijk werk doen in het begin van bergetappes. Ook is het iemand die het wel kan afmaken mocht hij later in de ronde in een ontsnapping terecht komen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  Redactie Sport / Supervogel maandag 18 juni 2012 @ 17:04:36 #33
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  maandag 18 juni 2012 @ 17:07:40 #35
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_113058234
"Teringlijer!" _O_
  maandag 18 juni 2012 @ 17:07:54 #36
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_113058241
Tankink baas _O_
  maandag 18 juni 2012 @ 17:09:38 #37
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_113058331
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 11:23 schreef Marcoss het volgende:

[..]

‘Dat moeten we nog bespreken. Er zijn genoeg opties, genoeg sterke jongens in het team. Klöden misschien. Ik wil nu eerst en vooral herstellen van deze Ronde van Zwitserland. Hoe de Tour verloopt, zien we wel bij de start in Luik.'

Het zou me verbazen als Klöden het nu ineens wel kan. De rest van het team stelt ook niet zoveel voor met een Zubeldia en Fuglsang. Het zal toch van Fränk moeten komen.
pi_113058385
TDF moet open. :(
  maandag 18 juni 2012 @ 17:11:40 #39
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_113058427
quote:
7s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:10 schreef Paul-89 het volgende:
Waar is Gesink?
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_113058464
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:11 schreef Mr_DG het volgende:

[..]

Waar is Gesink?
Op zoek naar z'n ruggengraat
  maandag 18 juni 2012 @ 17:12:50 #41
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_113058472
quote:
7s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:10 schreef Paul-89 het volgende:
Hou het maar fijn hier.
pi_113058500
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:12 schreef Szura het volgende:

[..]

Hou het maar fijn hier.
Why ?
pi_113058529
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:13 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Why ?
Publiek wat op TDF forum afkomt -> :')
pi_113058560
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:13 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Why ?
Omdat in TDF alleen maar debielen komen die voor de rest van het jaar totaal geen wielrennen kijken en dan opeens al die topics kapen met hun ge- :')
  maandag 18 juni 2012 @ 17:15:17 #45
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_113058590
Zelfde verhaal als voor het EK en de OS, of eigenlijk elk groot sportevenement.
Pure aids.
pi_113058623
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Publiek wat op TDF forum afkomt -> :')
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:14 schreef TheArt het volgende:

[..]

Omdat in TDF alleen maar debielen komen die voor de rest van het jaar totaal geen wielrennen kijken en dan opeens al die topics kapen met hun ge- :')
Ja dat is idd wel minder, maar goed die komen toch wel tdf subforum of niet.
pi_113059939
Frank naar eigen zeggen dus nu al in topvorm. Dan ga je het in de Tour niet redden nee. Ik hou het voorlopig op een manoeuvre richting de underdogpositie.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_113059975
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:06 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Eindbaas _O_

Prijs der Elegantia. _O_
pi_113060027
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 schreef Rabobank het volgende:

Zonder echte leadout is Renshaw ook uitstekend in staat om zich goed te positioneren en kort te finishen in massasprints.
In de Giro was ie nog aan het jammeren dat hij het alleen moest doen, nadat hij vooraf nog had aangegeven zelf zijn beste leadout te zijn :')
pi_113060123
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:15 schreef Szura het volgende:
Zelfde verhaal als voor het EK en de OS, of eigenlijk elk groot sportevenement.
Pure aids.
Wat wel jammer is.
Ik heb dat wel bij het EK: hele jaar geen voetbal kijken, maar wel in EK posten.
Maar ik probeer wel een beetje normaal te posten.
(alhoewel ik niet durf te zeggen of dat ook zo wordt ervaren :P )

Ik vond het Toursubforum wel leuk, ondanks die trollen.
Overigens komen ze ook wel bij de losse tourtopics (herinner ik me nog van 2006?).
Neil LOVES Carrots!
pi_113061482
Tankink weer in de tour _O_

Dat Barredo niet meegaat vind ik ook opmerkelijk, die was toch wel behoorlijk goed (en wat zenuwachtig) aan het koersen de laatste tijd.

Renshaw bij Rabo blijft toch een raar geval. Het zou me niets verbazen als hij zo snel mogelijk weer naar een andere ploeg gaat.
pi_113061721
Geen Thomas Dekker in de Tour (bron). Ik had hem eigenlijk ook niet in de Tour verwacht.
pi_113062875
Barredo heeft gebroken ribben? Zoiets interpreteer ik uit de Google vertaling van deze tweet:

CARLOSBARREDO twitterde op maandag 18-06-2012 om 18:47:05 No Tour, No Campeonatos de España y 2 costillas rotas ósea que unos días No bici. Esto es increíble. Gracias a todos por los ánimos! reageer retweet
Album top 100 2024
pi_113063236
rabowielrennen twitterde op maandag 18-06-2012 om 19:06:39 Barredo is vrijdag gevallen tijdens training, daarbij brak hij 2 ribben. Nu 2 weken rust daarna plan de campagne. #raboploeg @CARLOSBARREDO reageer retweet
Ja dus, heeft ook al een paar keer op de grond gelegen dit seizoen zeg..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 juni 2012 @ 19:47:01 #55
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_113065102
Ronde van Spanje en najaarsklassiekers neem ik aan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_113065261
Voeckler kan waarschijnlijk wel meedoen, lees ik hier
Neil LOVES Carrots!
pi_113066051
Horner toch naar de Tour _O-

Selectie RadioShack Nissan Trek:
quote:
Fabian Cancellara (Zwi)
Tony Gallopin (Fra)
Chris Horner (VS)
Andreas Klöden (Dui)
Maxime Monfort (Bel)
Yaroslav Popovych (Oek)
Fränk Schleck (Lux)
Jens Voigt (Dui)
Haimar Zubeldia (Spa)
  maandag 18 juni 2012 @ 20:15:03 #58
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_113066687
Geen Fuglsang?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  maandag 18 juni 2012 @ 20:15:56 #59
67640 SaintOfKillers
pi_113066745
Superteam!

Prognose: 0 ritoverwinningen, Zubeldia beste man op de 9e plek en na anderhalve week hebben er al 3 of 4 opgegeven (al dan niet door artrose of osteoporose).
pi_113066804
Ze hebben ook gewoon twee 40-jarige in het team zitten :')

quote:
11s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:15 schreef Sheepcidus het volgende:
Geen Fuglsang?
Nope dus.
pi_113066807
Opvallend, Fugl zou kopman worden in de Giro, kan daar niet starten door een blessure, richt zich daarna op de Tour, wint Luxemburg tussendoor en mist op het laatste moment ook de Tour. Zal straks dus wel op het laatste moment afvallen, omdat Fränk z'n broertje wil vergezellen in de Vuelta :Y
pi_113066865
Degene waar ik nog het meest van verwacht is Gallopin.
pi_113066964
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Superteam!

Prognose: 0 ritoverwinningen, Zubeldia beste man op de 9e plek en na anderhalve week hebben er al 3 of 4 opgegeven (al dan niet door artrose of osteoporose).
Of de vallende ziekte in combinatie met de osteoperose , zoals vorig jaar..
Neil LOVES Carrots!
  Moderator maandag 18 juni 2012 @ 20:23:40 #64
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_113067153
Nu al de definitieve selectie, heb de voorselectie niet eens gezien? :P Maar mooi Rabo team hoor. Hoopte al dat Tankink mee zou gaan, die kan je altijd goed gebruiken. Wel jammer van Renshaw, maar goed, verder een leuk team.
pi_113067216
Ik hoop dat Voigt lekker mag aanvallen dit jaar. Iedere dag zo'n baas als hij in de kopgroep :Y

Voigt _O_
pi_113067218
Oh ja, en vergeten te melden. Ploegleiders: Alain Gallopin en Dirk Demol.
  maandag 18 juni 2012 @ 20:29:22 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_113067447
2 mannen van boven de 40 , Kloden is al 37, Zubeldia al 35, bejaardenteam
pi_113067476
quote:
7s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:29 schreef Momo... het volgende:
2 mannen van boven de 40 , Kloden is al 37, Zubeldia al 35, bejaardenteam
Gemiddelde leeftijd: 33,3 jaar _O-
  Moderator maandag 18 juni 2012 @ 20:30:48 #69
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_113067537
We komen denk ik op 18 Nederlanders dit jaar. Stuk meer dan vorig jaar. ^O^
pi_113067867
Welke etappes zullen Gesink en Ten Dam vallen?
- verwijderd door admin -
pi_113067973
quote:
7s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:50 schreef Gitank2 het volgende:
Voeckler kan waarschijnlijk wel meedoen, lees ik hier
_O_
  maandag 18 juni 2012 @ 20:37:31 #72
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_113067982
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:35 schreef groenen het volgende:
Welke etappes zullen Gesink en Ten Dam vallen?
zo te zien is het TDF forum geopend :{
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_113068068
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:37 schreef The_Hives het volgende:

[..]

zo te zien is het TDF forum geopend :{
Zelfs zonder het TDF forum komen dit soort kansloze opmerkingen/vragen :')
pi_113068102
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:30 schreef Slobeend het volgende:
We komen denk ik op 18 Nederlanders dit jaar. Stuk meer dan vorig jaar. ^O^
Gesink, Mollema, Kruijswijk, Ten Dam, Tjallingii, Tankink bij Rabo, Westra, Poels, Hoogerland, Ruijgh, van Hummel bij Vacansoleil, Veelers, De Kort en Stamsnijder bij Argos, Langeveld en Weening bij GreenEdge, Kroon bij Saxo Bank.

Ik kom op 17 uit, maar misschien dat Argos nog een extra Nederlander stuurt. Mooi rijtje inderdaad :)
  Moderator maandag 18 juni 2012 @ 20:40:00 #75
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_113068132
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:39 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Gesink, Mollema, Kruijswijk, Ten Dam, Tjallingii, Tankink bij Rabo, Westra, Poels, Hoogerland, Ruijgh, van Hummel bij Vacansoleil, Veelers, De Kort en Stamsnijder bij Argos, Langeveld en Weening bij GreenEdge, Kroon bij Saxo Bank.

Ik kom op 17 uit, maar misschien dat Argos nog een extra Nederlander stuurt. Mooi rijtje inderdaad :)
Veelers, De Kort, Curvers en Timmer heb ik bij Argos mee gerekend.
pi_113068201
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:04 schreef TheArt het volgende:
Horner toch naar de Tour _O-

Selectie RadioShack Nissan Trek:

[..]

Bruyneel had al aangegeven dat de situatie voor Horner zou kunnen veranderen na het afvallen van Andy.

Ik denk nog steeds dat ze in eerste instantie niet goed op de hoogte waren van de situatie van Horner en er daarna een excuusje bijverzonnen is. Het afvallen van Andy was natuurlijk een goed moment om Horner alsnog toe te voegen. Ik denk ook dat het afvallen van Andy ervoor gezorgd heeft dat Gallopin nu meegaat.
pi_113068287
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:39 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Stamsnijder gaat waarschijnlijk niet, Curvers en waarschijnlijk Timmer daarentegen wel.

Van Hummel of Ligthart is ook nog maar de vraag. Misschien zelfs beide.
  Moderator maandag 18 juni 2012 @ 20:45:30 #78
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_113068556
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:42 schreef TheArt het volgende:

[..]

Stamsnijder gaat waarschijnlijk niet, Curvers en waarschijnlijk Timmer daarentegen wel.

Van Hummel of Ligthart is ook nog maar de vraag. Misschien zelfs beide.
Bedoel je beide wel of beide niet?
pi_113068677
Feillu komt totaal niet vooruit op dit moment, dus ik ging er vanuit van Hummel sowieso meegaat voor de sprints.
pi_113068748
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:45 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Bedoel je beide wel of beide niet?
Beide wel. Ik zie minstens één van beide heus wel meegaan.
pi_113069267
Mooi man. Subforum er straks bij, niks mis mee.
  maandag 18 juni 2012 @ 20:57:12 #82
168304 Mani89
pi_113069483
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:54 schreef j0rdiiii het volgende:
Mooi man. Subforum er straks bij, niks mis mee.
Mwah.
pi_113069995
Subforum is toch leuk. Dan kunnen kenners die Langeveld 'Sebas' mogen noemen zich weer verheven voelen boven het klootjesvolk dat daar komt posten.
- verwijderd door admin -
pi_113070270
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:05 schreef groenen het volgende:
Subforum is toch leuk. Dan kunnen kenners die Langeveld 'Sebas' mogen noemen zich weer verheven voelen boven het klootjesvolk dat daar komt posten.
:')
  maandag 18 juni 2012 @ 21:11:49 #85
194695 franklop
Fran knock
pi_113070444
het adoptierennertopic O+
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 18 juni 2012 @ 21:19:39 #86
67640 SaintOfKillers
pi_113071011
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:11 schreef franklop het volgende:
het adoptierennertopic O+
Ik heb nu al medelijden met de eerste die Froome wil adopteren, die gaat hard aangepakt worden ;(.
  maandag 18 juni 2012 @ 21:24:22 #87
194695 franklop
Fran knock
pi_113071399
quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:19 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik heb nu al medelijden met de eerste die Froome wil adopteren, die gaat hard aangepakt worden ;(.
zal hem wel weer gaan starten, net als afgelopen 2 jaar
pi_113071833
Wordt steeds lastiger om onbekendere wielrenners te vinden, zeker nu de renners van Europecar bekender zijn en Argos dit jaar meedoet.
Album top 100 2024
pi_113072072
quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:19 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

:D

Die had ik in 2008 geloof ik, toen ie nog underground was en bij Barloworld O+ reed.
Neil LOVES Carrots!
  maandag 18 juni 2012 @ 21:33:43 #90
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_113072148
Kunnen we dit topic niet gebruiken en de jaarlijkse meelopers naar het subforum laten gaan?
Trotse Belg.
pi_113072351
Meestal verhuist dit topic mee naar het subforum.
Album top 100 2024
  Moderator maandag 18 juni 2012 @ 21:36:16 #92
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_113072369
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 20:47 schreef TheArt het volgende:

[..]

Beide wel. Ik zie minstens één van beide heus wel meegaan.
Ligthart teert alleen nog op zijn NK winst, hij heeft weinig gepresteerd dit jaar.
  maandag 18 juni 2012 @ 21:37:02 #93
194695 franklop
Fran knock
pi_113072429
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:29 schreef Felagund het volgende:
Wordt steeds lastiger om onbekendere wielrenners te vinden, zeker nu de renners van Europecar bekender zijn en Argos dit jaar meedoet.
NL debutanten van Argos mogen wel bijv. Maar zal wel genoeg gezeik tot dreigmails aan toe krijgen :')
pi_113072508
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:37 schreef franklop het volgende:

[..]

NL debutanten van Argos mogen wel bijv. Maar zal wel genoeg gezeik tot dreigmails aan toe krijgen :')
Dat begrijp ik, maar ik vind het juist leuk om een renner te kiezen die ik zelf ook niet (goed) ken.
Album top 100 2024
  maandag 18 juni 2012 @ 21:38:35 #95
194695 franklop
Fran knock
pi_113072567
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:37 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar ik vind het juist leuk om een renner te kiezen die ik zelf ook niet (goed) ken.
ja precies. Fabrice Jeandesboz ook dit jaar weer voor mij
pi_113072852
Ik zie ook al een aantal leuke namen in de voorselecties, met de onzekerheid of ze starten..
Te denken aan Elissonde (FDJ) of Graziato (Lampre)
Neil LOVES Carrots!
pi_113073047
quote:
7s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:41 schreef Gitank2 het volgende:
Ik zie ook al een aantal leuke namen in de voorselecties, met de onzekerheid of ze starten..
Te denken aan Elissonde (FDJ) of Graziato (Lampre)
Tuurlijk, ze zijn er zeker nog wel, maar veel minder dan de afgelopen jaren. Ik heb ook het idee dat we op het minst aantal Tourdebutanten uitkomen in de laatste 5 jaar. Argos helpt nog iets mee om het totaal op te krikken, maar het gaat aantal gaat niet veel zijn.
pi_113073369
Bij Saur zullen er ook nog wel een paar starten, Poulhies, Levarlet, Simon en Marino hebben ook nog nooit de Tour gereden volgens mij. Minstens twee gaan er daar starten. Voor de rest is het erg mager idd.
Album top 100 2024
pi_113073455
Dat zou zomaar kunnen, maar ik heb me niet zo verdiept in het aantal debutanten tov andere jaren.

Wel even gekeken wat voor namen in aanmerking konden komen voor het onbekende renners topic en in de voorselecties zitten.

Dat zijn er toch wel een aantal, waarvan er natuurlijk wel een hoop afvallen.
Neil LOVES Carrots!
pi_113073491
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:48 schreef Felagund het volgende:
Bij Saur zullen er ook nog wel een paar starten, Poulhies, Levarlet, Simon en Marino hebben ook nog nooit de Tour gereden volgens mij. Minstens twee gaan er daar starten. Voor de rest is het erg mager idd.
Klopt, naast Simon en Marino verwacht ik idd ook Poulhies en Levarlet en dan heb je daar 4 debutanten. Cofidis gaat er ook nog wel een paar bevatten (Bagot, Fouchard en Mate bijv.), maar alsnog zullen het er niet veel zijn. Er zijn heel veel ploegen die zelfs met geen enkele debutant zullen starten.
pi_113073582
Radioshack kan zelfs serieus met een paar man rijden voor de grijze trui.
Neil LOVES Carrots!
pi_113073856
Ik kies Kruijswijk :P
  maandag 18 juni 2012 @ 21:57:34 #103
194695 franklop
Fran knock
pi_113074148
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:49 schreef TheArt het volgende:

[..]

Klopt, naast Simon en Marino verwacht ik idd ook Poulhies en Levarlet en dan heb je daar 4 debutanten. Cofidis gaat er ook nog wel een paar bevatten (Bagot, Fouchard en Mate bijv.), maar alsnog zullen het er niet veel zijn. Er zijn heel veel ploegen die zelfs met geen enkele debutant zullen starten.
Niermann werd ook elk jaar genomineerd ;)
  maandag 18 juni 2012 @ 22:20:56 #104
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_113076004
Ik ga voor Curvers.
Of is die te bekend?
Net efkes anges
pi_113076057
Alleen Mate vind ik nog held en onbekend genoeg om te nomineren dit jaar.
pi_113076385
Ook een renner voor leuke woordspelingen.
Neil LOVES Carrots!
pi_113077349
AlexandreRolin twitterde op maandag 18-06-2012 om 22:15:07 Alexandre Geniez ne fera pas le #Tour, non sélectionné par Argos, il est dégoûté... Pas le Tour des Français ? reageer retweet
:o
pi_113077937
Bizar.
  maandag 18 juni 2012 @ 22:45:14 #109
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_113078050
Jammer dat het Hoe vaak komt Voeckler in beeld spel dit jaar niet kan
pi_113078056
Serieus?
Alles op de vluchters?
Neil LOVES Carrots!
pi_113078099
Vreemd ja, toch één van de betere Argos renners.

quote:
9s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:45 schreef Szura het volgende:
Jammer dat het Hoe vaak komt Voeckler in beeld spel dit jaar niet kan
Hij doet toch waarschijnlijk wel mee is het laatste nieuws?
Album top 100 2024
pi_113078154
Voeckler doet waarschijnlijk wel mee, na een week rust.
Neil LOVES Carrots!
pi_113078192
Alles op Kittel, die in de rit naar Porrentruy al buiten tijd aankomt :')
  maandag 18 juni 2012 @ 22:47:28 #114
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_113078236
Ah, dat had ik ff gemist :)
pi_113078289
Het hoeveel gekke bekken trekt Voeckler spel lijkt mij trouwens leuker. Dat hij vaak in beeld komt is nu wel zeker.
Album top 100 2024
  maandag 18 juni 2012 @ 23:04:55 #116
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_113079401
Betreffende het TDF-subforum, boeiend dat daar trolls komen, het is meestal in ieder geval een enorme stimulans voor de activiteit. ^O^ Heb het elk jaar nog gezellig gevonden ondanks af en toe een kutpost.

Betreffende het adoptierennerstopic: misschien van tevoren aangeven wie er wel en niet mogen meedoen?
  maandag 18 juni 2012 @ 23:15:52 #117
62913 Blik
The one and Only!
pi_113079995
Dit wordt de eerste Tour die ik voor een groot gedeelte mee kan maken (muv een week vakantie). Ben benieuwd naar het TDF-forum
  maandag 18 juni 2012 @ 23:16:30 #118
11102 knep
Mountainfreak
pi_113080031
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:04 schreef DecoAoreste het volgende:
Betreffende het TDF-subforum, boeiend dat daar trolls komen, het is meestal in ieder geval een enorme stimulans voor de activiteit. ^O^ Heb het elk jaar nog gezellig gevonden ondanks af en toe een kutpost.

Betreffende het adoptierennerstopic: misschien van tevoren aangeven wie er wel en niet mogen meedoen?
Idd, het hoeft niet beperkt te blijven tot de vaste kliek.
Maar gewoon over die vracht trollen heen lezen :P.
  maandag 18 juni 2012 @ 23:20:18 #119
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_113080240
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:48 schreef Felagund het volgende:
Het hoeveel gekke bekken trekt Voeckler spel lijkt mij trouwens leuker. Dat hij vaak in beeld komt is nu wel zeker.
Misschien ook niet, Voeckler is namelijk onzeker voor de Tour.
pi_113080389
quote:
11s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:16 schreef knep het volgende:

[..]

Idd, het hoeft niet beperkt te blijven tot de vaste kliek.
Maar gewoon over die vracht trollen heen lezen :P.
Zeker, maar misschien is het ook een idee om hier een topic te houden? Zodat er tenminste ergens nog serieus een discussie kan worden gevoerd in plaats van elke vijf posts een 'Rabo :')' of 'Gesink/Mollema :')' post.
  maandag 18 juni 2012 @ 23:25:39 #121
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_113080517
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:43 schreef Steven184 het volgende:
Bizar.
Inderdaad had misschien wel wit kunnen winnen met een beetje geluk.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  maandag 18 juni 2012 @ 23:29:29 #122
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_113080718
quote:
Het is koers!‏@hetiskoers

Jezus! RT @UCI_Overlord: BREAKING NEWS: Mercer reports Prudhomme has banned RadioShack-Nissan from 2012 TdF http://cyclismas.com/2012(...)2012-tour-de-france/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 18 juni 2012 @ 23:30:01 #123
11102 knep
Mountainfreak
pi_113080743
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:23 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Zeker, maar misschien is het ook een idee om hier een topic te houden? Zodat er tenminste ergens nog serieus een discussie kan worden gevoerd in plaats van elke vijf posts een 'Rabo :')' of 'Gesink/Mollema :')' post.
Misschien kunnen al die trollen zich verzamelen in het Tour du Jour topic.
  maandag 18 juni 2012 @ 23:40:27 #124
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_113081238
quote:
6s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:30 schreef knep het volgende:

[..]

Misschien kunnen al die trollen zich verzamelen in het Tour du Jour topic.
Jakobs :') :r
pi_113081493
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:40 schreef Szura het volgende:

[..]

Jakobs :') :r
Ik vind Nelissen zelfs nog een tandje irritanter :')
  maandag 18 juni 2012 @ 23:46:33 #126
14505 OProg
A Life in Music
pi_113081523
Ik ben toch heel benieuwd naar de schaduw kopmannen van Sky. Wat zou er gebeuren als Wiggins net een tikkeltje minder is en Froome of Rogers zien de kans van hun leven ineens voor zich. :o
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  maandag 18 juni 2012 @ 23:50:42 #127
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_113081736
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:46 schreef OProg het volgende:
Ik ben toch heel benieuwd naar de schaduw kopmannen van Sky. Wat zou er gebeuren als Wiggins net een tikkeltje minder is en Froome of Rogers zien de kans van hun leven ineens voor zich. :o
Reken maar dat Wiggins er staat
pi_113081759
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:46 schreef OProg het volgende:
Froome gaat voor zichzelf rijden.
  maandag 18 juni 2012 @ 23:53:11 #129
14505 OProg
A Life in Music
pi_113081875
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:50 schreef Szura het volgende:

[..]

Reken maar dat Wiggins er staat
Daar reken ik uiteraard op maar zijn grootste dreiging kan wel eens uit Sky zelf komen. Dan kan ik me voorstellen dat er wat spanning in de ploeg gaat komen. :P

Dat gaat het hoop ik nog leuk maken dit jaar.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 00:47:21 #130
67089 Gillingham
The horror...
pi_113083671
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:23 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Lijkt me een goed idee waar meer dan genoeg animo voor is.
What's it going to be then, eh?
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 00:54:27 #131
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_113083861
Geen Geniez? Belachelijke keuze van Argos.
pi_113084080
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:51 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Froome gaat voor zichzelf rijden.
Had hij dat vorig jaar in de Vuelta maar direct gedaan, dan had hij die ronde makkelijk gewonnen :P
pi_113085918
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 00:47 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Lijkt me een goed idee waar meer dan genoeg animo voor is.
Misschien moet we dan wel zorgen dat dit topic niet in AT komt, of we moeten een schaduwnaam aannemen :P
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:16:54 #134
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_113086885
Deze tour wordt dus niks, Rabo houd z'n nuttigste renner thuis :{w
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:29:22 #135
153506 Captain_Fabulous
pi_113087140
Zoals ik al in een eerder topic aangaf, voor het adoratie topic claim ik nu al het eerste recht op mijn troef van vorig jaar, Perrig Quemeneur(Europcar). Sympathieker en onzichtbaarder was er haast niet in 2011, en ook dit seizoen is het een renner voor fijnproefers.
Mocht mijn kanjer uit 2010, Thomas Rohregger mee gaan (Greenedge) dan claim ik daar ook eerste rechten op. Al heeft ie in de Giro een etappe in de bergen meegedaan in een vluchtpoging, en zelfs punten voor de bergtrui te halen, dus of ie onbekend genoeg is, kan een twsitpuntje zijn. Maar het grote publierk kent hem nog steeds niet denk ik.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:34:17 #136
67089 Gillingham
The horror...
pi_113088849
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zoals ik al in een eerder topic aangaf, voor het adoratie topic claim ik nu al het eerste recht op mijn troef van vorig jaar, Perrig Quemeneur(Europcar). Sympathieker en onzichtbaarder was er haast niet in 2011, en ook dit seizoen is het een renner voor fijnproefers.
Mocht mijn kanjer uit 2010, Thomas Rohregger mee gaan (Greenedge) dan claim ik daar ook eerste rechten op. Al heeft ie in de Giro een etappe in de bergen meegedaan in een vluchtpoging, en zelfs punten voor de bergtrui te halen, dus of ie onbekend genoeg is, kan een twsitpuntje zijn. Maar het grote publierk kent hem nog steeds niet denk ik.
Dit topic is er niet om 'rechten te claimen' voor het jaarlijkse adoptie topic. Dat doe je daar maar als het zover is.
pi_113089075
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Rohregger rijdt niet bij GreenEdge, maar bij RadioShack Nissan Trek en hij zal dus absoluut niet meegaan naar de Tour ;)
pi_113089224
De te verwachten selectie van Euskaltel:
quote:
Mikel Astarloza (Spa)
Jorge Azanza (Spa)
Gorka Izagirre (Spa)
Egoi Martínez (Spa)
Rubén Pérez (Spa)
Samuel Sánchez (Spa)
Amets Txurruka (Spa)
Pablo Urtasun (Spa)
Gorka Verdugo (Spa)
pi_113089262
Astarloza :r
SamSan _O_
  dinsdag 19 juni 2012 @ 11:01:34 #140
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_113089716
Tsja, Astarloza. Ik blijf het raar vinden dat de ene renner na een dopingschorsing zo makkelijk weer terugkomt bij een World Tour-ploeg en de andere nooit meer. Verder heb ik niets tegen hem, ben wel benieuwd wat hij ervan bakt dit jaar. En wat kan Sanchez na zijn zware val in de Dauphiné? Waarschijnlijk is hij wel grotendeels weer hersteld, sowieso is het wel een bikkel wat dat betreft :)

Verder zullen er natuurlijk weer een heleboel kansloze aanvallen op naam van dit team komen te staan ^O^
  dinsdag 19 juni 2012 @ 11:13:46 #141
153506 Captain_Fabulous
pi_113090035
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:34 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dit topic is er niet om 'rechten te claimen' voor het jaarlijkse adoptie topic. Dat doe je daar maar als het zover is.
Afgezien dat ik dat dan eerst eens van Franklop wil horen (Ik loop al twee jaar mee in het adoratietopic, kan er jou niet van herinneren), heeft de Perriq fanclub me net geinformeerd dat het hoogst onwaarschijnlijk is, dat mijn held mee gaat :N

En Rohregger (die inderdaad niet bij Greenedge fietst, weet niet waarom dat in m'n hoofd zit), zal ik op zoek moeten naar een nieuwe held. Aangezien ik toch wel een vinger op de pols heb van Europcar, ga ik daar maar eerst een kijken...
  dinsdag 19 juni 2012 @ 11:20:40 #142
67089 Gillingham
The horror...
pi_113090227
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Afgezien dat ik dat dan eerst eens van Franklop wil horen (Ik loop al twee jaar mee in het adoratietopic, kan er jou niet van herinneren), heeft de Perriq fanclub me net geinformeerd dat het hoogst onwaarschijnlijk is, dat mijn held mee gaat :N

En Rohregger (die inderdaad niet bij Greenedge fietst, weet niet waarom dat in m'n hoofd zit), zal ik op zoek moeten naar een nieuwe held. Aangezien ik toch wel een vinger op de pols heb van Europcar, ga ik daar maar eerst een kijken...
Niet dat het er toe doet, maar:
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2007 14:58 schreef Gillingham het volgende:
Ik adopteer bij deze de 27-jarige Frederik Willems van Liquigas.
Ja, Frank doet altijd alsof hij de eerste was die Willems adopteerde, maar de harde feiten blijken anders te zijn. ;)

Ik bedoelde meer dat dit topic voor de Tour in het algemeen bestemd is en niet voor adoptiezaken.
Het is ook weer wachten op de lading 'welke renners moet ik in mijn tourpoule doen'-posts.
pi_113090272
Er is al wel een Lowlands subforum :(
pi_113090318
En daar hebben we Argos:
quote:
Roy Curvers (Ned)
Koen de Kort (Ned)
Johannes Frohlinger (Dui)
Patrick Gretsch (Dui)
Yann Huguet (Fra)
Marcel Kittel (Dui)
Matthieu Sprick (Fra)
Albert Timmer (Ned)
Tom Veelers (Ned)
pi_113090433
Vijf Nederlanders, valt niet tegen. Ik had Geniez er wel bij verwacht.
Gaat Degenkolb weer naar de Vuelta?
pi_113090469
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:27 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Vijf Nederlanders, valt niet tegen. Ik had Geniez er wel bij verwacht.
Gaat Degenkolb weer naar de Vuelta?
4 hè ;)

Degenkolb doet de Vuelta, was al aangekondigd. Hij reed al het hele voorjaar + Dauphine en wilt ook naar de OS, de Vuelta en het WK. Dan is de Tour er ook nog bij echt teveel van het goede.

Geen Geniez blijf ik zonde vinden.
pi_113090550
Gretsch + Kittel *O*.
pi_113090721
Met Langeveld en Weening waarschijnlijk bij Greenedge en dan ook nog een stuk of 4/5 Nederlanders bij Vacansoleil hebben we niet te klagen dit jaar.
Album top 100 2024
  dinsdag 19 juni 2012 @ 11:37:03 #149
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_113090751
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Er is al wel een Lowlands subforum :(
Ja, dat viel mij ook op omdat ik om de 5 minuten refresh of TDF al bestaat. _O-

Oh, Argos is binnen zie ik? Tsja, mooi treintje voor Kittel. En in de bergen gezellig saampjes in de bus zitten!
pi_113091491
quote:
Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.
pi_113091657
Hmm, ik zie hem al wel in de index staan. Komt vandaag nog goed dat TDF forum
pi_113091826
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:02 schreef 99.999 het volgende:
Hmm, ik zie hem al wel in de index staan. Komt vandaag nog goed dat TDF forum
Nou gaat iedereen hier helemaal heel de dag refreshen :P
pi_113091871
Kunnen we niet gewoon privetoegang geven aan de vaste users hier? Dan is het probleem met de trolls ook opgelost. :P
Album top 100 2024
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:09:55 #155
153506 Captain_Fabulous
pi_113091901
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:20 schreef Gillingham het volgende:
Ja, Frank doet altijd alsof hij de eerste was die Willems adopteerde, maar de harde feiten blijken anders te zijn. ;)
Mijn nederige spijtbetuigingen, ik ben ernstig van slag door het ontbreken van mijn adoptie-Breton. Ik vind het adoratie topic altijd een geweldig onderdeel van de tour pret, het volgen, posten, desnoods verzinnen van intervieuws met je renner (als ie echt goed naamloos is, heb je weinig keus)...

Overigens kijk ik de rest van het jaar ook Wielrennen :7 Niet alleen de tour.

quote:
Ik bedoelde meer dat dit topic voor de Tour in het algemeen bestemd is en niet voor adoptiezaken.
Het is ook weer wachten op de lading 'welke renners moet ik in mijn tourpoule doen'-posts.
Afbranden dat soort gasten, moet je maar het hele jaar fietsen kijken.
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 12:43:07 #156
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_113093056
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:24 schreef TheArt het volgende:
En daar hebben we Argos:

[..]

Sprick. :') Waarom hij wel en Geniez niet? Vaag zeg. :{
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:44:39 #157
153506 Captain_Fabulous
pi_113093117
Ik kan niet enthousiast worden over die Argos renners, uit adoptie oogpunt. Ben mijn bronnen aan het melken voor onbekende renners van Europcar, krijg goeie tips binnen...maar dan moet dat topic eens open gaan!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:53:29 #158
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_113093460
Oh ja, mijn Tourpoule-team voor dit jaar:

Contador
A Schleck
Cunego
Kreuziger
Gadret
Uran
Hushovd
Bennati
Boonen
Anton
J Rodriguez
Kessiakoff
Ventoso
Haussler
Degenkolb
Moreno
De Gendt
Barredo
Ricco
Boom

Benieuwd hoeveel ze gaan scoren! :P
pi_113093618
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:53 schreef DecoAoreste het volgende:
Oh ja, mijn Tourpoule-team voor dit jaar:

Contador
A Schleck
Cunego
Kreuziger
Gadret
Uran
Hushovd
Bennati
Boonen
Anton
J Rodriguez
Kessiakoff
Ventoso
Haussler
Degenkolb
Moreno
De Gendt
Barredo
Ricco
Boom

Benieuwd hoeveel ze gaan scoren! :P
Cunego rijdt de Tour wel, jammer joh :P
pi_113093728
Vorig jaar was er toch nog wel zo'n joker die allemaal gestopte renners enzo overnam van het forum :P
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:06:27 #161
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_113093948
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:57 schreef TheArt het volgende:

[..]

Cunego rijdt de Tour wel, jammer joh :P
Serieus? Fuck. :P Ik dacht van niet.
pi_113098101
Cunego rijdt geen Tour, Scarponi wel trouwens
pi_113098247
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:36 schreef Felagund het volgende:
Met Langeveld en Weening waarschijnlijk bij Greenedge en dan ook nog een stuk of 4/5 Nederlanders bij Vacansoleil hebben we niet te klagen dit jaar.
+ Kroon nog bij Saxo
pi_113098256
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:47 schreef Marcoss het volgende:
Cunego zou de Tour rijden, was al vanaf het begin van het seizoen bekend. Hij zou namelijk in eerste instantie helemaal geen Giro rijden, maar op het laatste moment besloot men hem te laten starten in dienst van Scarponi. De Tour mocht hij dan voor eigen rekening rijden.

Ik heb de laatste weken niets gelezen wat daar tegenin gaat, of ik moet iets gigantisch gemist hebben.

EDIT: Ik lees nu opeens zijn naam nergens meer. Ik snap er weinig van.
pi_113098404
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:47 schreef Marcoss het volgende:
Leuke renner voor de bolletjes of een ritzege.
Neil LOVES Carrots!
pi_113099744
Katusha voor de Tour

quote:
Giampaolo Caruso
Oscar Freire
Vladimir Gusev
Joan Horrach
Aliaksandr Kuchynski
Denis Menchov
Luca Paolini
Yuriy Trofimov
Eduard Vorganov
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:09:20 #167
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_113101873
Menchov en Freire, 2 ex-Rabo's van naam. Wat kunnen zij nog op hun oude dag?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:12:25 #168
67640 SaintOfKillers
pi_113101992
Vogelzang is blijkbaar kwaad omdat hij niet mee mag naar de Tour. De sfeer wordt steeds beter in het team!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:14:31 #169
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_113102068
Voeckler laat het Franse kampioenschap schieten en mikt direct op de Tour de France (knieblessure).
pi_113102147
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vogelzang is blijkbaar kwaad omdat hij niet mee mag naar de Tour. De sfeer wordt steeds beter in het team!
Jakobje gaat sowieso weg na dit seizoen, dus deze kritiek is niet verrassend. Ik vind em wel terecht overigens. Popovych en Bruyneel doen hele vieze dingen met elkaar volgens mij dat die gast elke keer maar weer opgesteld wordt terwijl hij met het jaar dramatischer gaat rijden :')

Overigens is de stroom van kritiek begonnen van renners die niet geselecteerd worden. Zo gaat Geniez weg bij Argos aangezien hij zich niet meer kan ontwikkelen bij een team dat alleen maar steunt op sprinters. Ik geef hem groot gelijk overigens.
pi_113103557
Ach, het is niet zo dat ze met Geniez iemand thuislaten die ook maar enigszins een rol van betekenis in het klassement had kunnen spelen. Van een Rob Ruijghje word ook niemand warm.

En wat heb je nog aan Fuglsang als je er al vijf in je ploeg hebt die een beter klassement kunnen rijden en je niet een echte kopman hebt waarvoor op kop gebeukt moet worden (wat Fuglsang in zijn eerdere Touroptredens nooit heeft kunnen waarmaken trouwens)? Als je dan ook nog eens weggaat na dit jaar is het volkomen logisch dat je thuisgelaten wordt.
pi_113103760
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:55 schreef wimderon het volgende:
Ach, het is niet zo dat ze met Geniez iemand thuislaten die ook maar enigszins een rol van betekenis in het klassement had kunnen spelen. Van een Rob Ruijghje word ook niemand warm.

En wat heb je nog aan Fuglsang als je er al vijf in je ploeg hebt die een beter klassement kunnen rijden en je niet een echte kopman hebt waarvoor op kop gebeukt moet worden (wat Fuglsang in zijn eerdere Touroptredens nooit heeft kunnen waarmaken trouwens)? Als je dan ook nog eens weggaat na dit jaar is het volkomen logisch dat je thuisgelaten wordt.
Geniez is wel behoorlijk aanvalslustig, plus hij kan in de bergen gewoon prima mee. Met hem was je nog enigszins zichtbaar het midden- en hooggebergte. Met dit team ben je dat niet.

Wat betreft Fuglsang. Ze hadden hem prima als pure knecht mee kunnen nemen. Net of Klöden, Horner en vooral Popovych ook maar iets bewezen hebben dit jaar. Zelfs Gerdemann heeft een stuk meer laten zien. Je gaat me niet vertellen dat Klöden wel die geweldige knecht is. In Zwitserland werd Klöden opgespaard om na Gerdemann te werken en die gast was er binnen de kortste keren af.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:08:14 #173
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_113104129
Dat Klöden en Horner op hun oude dag nog een kansje krijgen is te begrijpen, maar inderdaad, Popovych? Die komt al jaren geen meter meer vooruit. Gerdemann en Fuglsang waren denk ik betere keuzes geweest.

Ik moet wel zeggen dat ik eerst niet vreemd opkeek toen hij geselecteerd was, hij rijdt immers elk jaar weer mee.. :')
pi_113104196
quote:
Mark Cavendish expects to be less dominant when he defends his green jersey as the Tour de France's best sprinter after changing his training regimen and losing weight as part of preparations for the London Olympics."I will win stages but I may not win five," Cavendish said, referring to his 2011 total. "My sprint has suffered a little bit, but the guys who are sprinters, like I was, won't be there in the finish (of the Olympics). "I am so much faster than the others anyway I can afford to lose a few per cent in the sprint in order to be able to get to the line. It is worth it this one year, especially when the team is concentrating on the GC (general classification). It is worth doing that for the Olympics."
Nooit een gebrek aan zelfvertrouwen bij Cav :P
pi_113104701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:59 schreef TheArt het volgende:

[..]

Geniez is wel behoorlijk aanvalslustig, plus hij kan in de bergen gewoon prima mee. Met hem was je nog enigszins zichtbaar het midden- en hooggebergte. Met dit team ben je dat niet.

Wat betreft Fuglsang. Ze hadden hem prima als pure knecht mee kunnen nemen. Net of Klöden, Horner en vooral Popovych ook maar iets bewezen hebben dit jaar. Zelfs Gerdemann heeft een stuk meer laten zien. Je gaat me niet vertellen dat Klöden wel die geweldige knecht is. In Zwitserland werd Klöden opgespaard om na Gerdemann te werken en die gast was er binnen de kortste keren af.
Renners die 'mee zijn' of 'zich tonen' daar kan ik nooit zoveel mee. Als het nou een ploeg is zonder echt doel of speerpunt dan kun je hem inderdaad meenemen. Maar als je echt vol voor de sprint wil gaan met Kittel dan moet je daar de ploeg ook maar naar inrichten.

En nogmaals: wat heb je eraan om Fuglsang als knecht mee te nemen als je geen uitgesproken kopman hebt om voor te werken? Er gaan er nu vijf mee die op papier een beter klassement kunnen rijden dan Fuglsang. Naar mate de race vordert zullen er een of twee overblijven waar de rest dan voor gaat werken. Klöden en zeker Popovych hadden van mij niet per se meegenomen hoeven worden, maar Fuglsang ga ik ook niet missen in deze samenstelling. Klöden heeft de afgelopen jaren ook wel wat meer krediet opgebouwd dan Fuglsang die keer op keer tegenvalt in grote rondes en Popovych gaat in een andere rol mee dan als zoveelste klimmer in het rijtje. Horner werd dit jaar tweede in de Tirreno (na 8 maanden afwezigheid) en negende in Baskenland en viel tegen in Californië. Dat sla ik een stuk hoger aan dan winst in Luxemburg en verder eigenlijk niets.
pi_113104998
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:20 schreef wimderon het volgende:

[..]

Renners die 'mee zijn' of 'zich tonen' daar kan ik nooit zoveel mee. Als het nou een ploeg is zonder echt doel of speerpunt dan kun je hem inderdaad meenemen. Maar als je echt vol voor de sprint wil gaan met Kittel dan moet je daar de ploeg ook maar naar inrichten.

En nogmaals: wat heb je eraan om Fuglsang als knecht mee te nemen als je geen uitgesproken kopman hebt om voor te werken? Er gaan er nu vijf mee die op papier een beter klassement kunnen rijden dan Fuglsang. Naar mate de race vordert zullen er een of twee overblijven waar de rest dan voor gaat werken. Klöden en zeker Popovych hadden van mij niet per se meegenomen hoeven worden, maar Fuglsang ga ik ook niet missen in deze samenstelling. Klöden heeft de afgelopen jaren ook wel wat meer krediet opgebouwd dan Fuglsang die keer op keer tegenvalt in grote rondes en Popovych gaat in een andere rol mee dan als zoveelste klimmer in het rijtje. Horner werd dit jaar tweede in de Tirreno (na 8 maanden afwezigheid) en negende in Baskenland en viel tegen in Californië. Dat sla ik een stuk hoger aan dan winst in Luxemburg en verder eigenlijk niets.
Net of het uitmaakt of je 8 renners voor Kittel mee hebt of 7. Er zijn ook nog andere ploegen die willen rijden voor een sprint, dus je hebt zat helpers voor Kittel. Ik ben het helemaal eens dat je als ploeg met een bepaalde visie naar een grote ronde moet gaan, maar 7 of 8 helpers voor Kittel maakt geen verschil in die visie.

Wat betreft Fuglsang ben ik het gedeeltelijk eens, behalve dat Fuglsang alsnog meer recht van spreken heeft dan een Popovych. Fuglsang of Gerdemann was in die selectie een stuk meer op zijn plaats geweest dan Popo, de rest kan ik nog wel inkomen.

Daarom dat ik ook zei dat volgens mij Bruyneel en Popovych hele vieze dingen doen samen, want Bruyneel lijkt zijn selecties elk jaar te beginnen met de beste man, terwijl al jaren geen reet presteert.
pi_113107650
quote:
Defending champion Cadel Evans headlines the BMC Racing Team's roster for the Tour de France, as announced Tuesday by BMC Racing Team President/General Manager Jim Ochowicz and Directeur Sportif John Lelangue.

Difficult Roster Choice
Ochowicz said it was not an easy task selecting the eight riders who will help Evans during the three-week race that begins Saturday, June 30 in Liège, Belgium. "We have a number of qualified athletes, all of whom who could have been a great addition to this team," Ochowicz said. "We're looking forward to a challenging race, but one that we're prepared to take on. What we got out of last year's Tour was that we did a lot of things right and not too many things wrong. We'd like to repeat that this time around." Returning to join Evans from last year's Tour team are Marcus Burghardt, George Hincapie, Amaël Moinard, Manuel Quinziato and Michael Schär. Joining them will be three riders new to the BMC Racing Team this year: Steve Cummings, Philippe Gilbert and Tejay van Garderen.

One Objective
Lelangue said the eight riders joining Evans will solely devote their efforts toward helping him become the Tour's first back-to-back winner since 2005. Seven of the eight raced together at the Critérium du Dauphiné – where Evans finished third – and none of them competed in the Giro d'Italia. "We have one objective: to defend Cadel's title and bring him to the podium in Paris," Lelangue said. "Everyone will know clearly what their job is during the three weeks of racing. Our roster has a really good balance, especially considering the parcours."

Stronger Team
Evans said he is buoyed by confidence gained from his first Tour victory last year in seven appearances. "I know now that I can win it and my lead-up this year is nearly identical to what we did last year," he said. "We're bringing an even stronger team to the Tour this year and the route would seem to favor me. But the time trials will change the dynamics of the race and some of the tactics of my rivals. But like last year, I'll go to the Tour with my own plan, to ride my own race." In addition to a stage win and third place overall at the Critérium du Dauphiné, Evans's lead-up to the Tour included a win in the time trial stage of the Critérium International on the way to overall victory.

BMC Racing Team Tour de France Roster:
Marcus Burghardt (GER), Steve Cummings (GBR), Cadel Evans (AUS), Philippe Gilbert (BEL), George Hincapie (USA), Amaël Moinard (FRA), Manuel Quinziato (ITA), Michael Schär (SUI), Tejay van Garderen (USA).

Reserves:
Brent Bookwalter (USA), Steve Morabito (SUI).
pi_113110175
Even opsommend.

BMC:
quote:
Marcus Burghardt (GER)
Steve Cummings (GBR)
Cadel Evans (AUS)
Philippe Gilbert (BEL)
George Hincapie (USA)
Amaël Moinard (FRA)
Manuel Quinziato (ITA)
Michael Schär (SUI)
Tejay van Garderen (USA)
En inmiddels ook Lotto-Belisol bekend:
quote:
Lars Bak (Den)
Jurgen Van den Broeck (Bel)
Francis De Greef (Bel)
André Greipel (Dui)
Adam Hansen (Aus)
Greg Henderson (NZl)
Jurgen Roelandts (Bel)
Marcel Sieberg (Dui)
Jelle Vanendert (Bel)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 19:46:15 #179
194695 franklop
Fran knock
pi_113110468
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:39 schreef TheArt het volgende:
Even opsommend.

En inmiddels ook Lotto-Belisol bekend:

[..]

Zonder Willems..
  dinsdag 19 juni 2012 @ 19:49:56 #180
67640 SaintOfKillers
pi_113110644
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:46 schreef franklop het volgende:

[..]

Zonder Willems..
Die presteert dan ook al 2 jaar vrij matig.
pi_113111250
UranRigoberto twitterde op dinsdag 19-06-2012 om 19:57:03 Hola, no tour de france pero: t.polonia,olímpicos,Burgos,san Sebastián,vuelta españa,mundial,piamonte,Lombardia,y... reageer retweet
Geen Uran in de Tour dus
pi_113111275
Ik had laatst een handige site waar je makkelijk de behaalde resultaten van alle renners kon bekijken, maar nu weet ik de site dus niet meer. Iemand van jullie een idee welke ik bedoel ?
pi_113111352
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:02 schreef Marcoss het volgende:
UranRigoberto twitterde op dinsdag 19-06-2012 om 19:57:03 Hola, no tour de france pero: t.polonia,olímpicos,Burgos,san Sebastián,vuelta españa,mundial,piamonte,Lombardia,y... reageer retweet
Geen Uran in de Tour dus
Die selectie van Sky kan ik je nu wel geven, ik ben er zeker van dat ie klopt namelijk.

EBH, Cavendish, Eisel, Froome, Knees, Porte, Rogers, Sivtsov en Wiggins

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:03 schreef Paul-89 het volgende:
Ik had laatst een handige site waar je makkelijk de behaalde resultaten van alle renners kon bekijken, maar nu weet ik de site dus niet meer. Iemand van jullie een idee welke ik bedoel ?
www.cqranking.com
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:05:32 #184
194695 franklop
Fran knock
pi_113111361
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Die presteert dan ook al 2 jaar vrij matig.
was vorig jaar prima in vorm tijdens Tour, tot de sleutelbeenbreuk
pi_113111378
quote:
Juist die was het, bedankt. :)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:14:55 #186
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_113111737
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:14 schreef Ofyles2 het volgende:
Voeckler laat het Franse kampioenschap schieten en mikt direct op de Tour de France (knieblessure).
Valt ie in ieder geval iets minder op in het peloton
pi_113113041
Voeckler heeft geen kampioenstrui nodig om op te vallen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:42:34 #188
194695 franklop
Fran knock
pi_113113078
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Voeckler heeft geen kampioenstrui nodig om op te vallen.
Idd pakt gewoon weer het geel na 7 dagen
pi_113116175
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:59 schreef TheArt het volgende:

[..]

Wat betreft Fuglsang. Ze hadden hem prima als pure knecht mee kunnen nemen.
Dat wil/doet ie toch niet. Hij loopt het hele jaar door te verkondigen waar hij allemaal als kopman zou willen starten, terwijl hij daar op basis van zijn resultaten geen recht op heeft.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:54:25 #190
67640 SaintOfKillers
pi_113117292
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:42 schreef franklop het volgende:

[..]

Idd pakt gewoon weer het geel na 7 dagen
En wordt wereldkampioen in Valkenburg, dus volgend jaar zitten we ook al safe.
pi_113117592
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En wordt wereldkampioen in Valkenburg.
Dat zou me nog niets verbazen eigenlijk.
Vluchtje met Kroon op het einde.
Neil LOVES Carrots!
pi_113135448
Nu wel open Tour de France 2012
Invulling, topics etc zijn welkom!
  woensdag 20 juni 2012 @ 11:30:42 #194
67089 Gillingham
The horror...
pi_113135680
Fijn dat deze hier blijft staan.
  woensdag 20 juni 2012 @ 12:12:47 #195
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_113137401
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:46 schreef franklop het volgende:

[..]

Zonder Willems..
Die heeft het EK nog in de benen .....
pi_113138632
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 11:30 schreef Gillingham het volgende:
Fijn dat deze hier blijft staan.
dat vind ik persoonlijk prima maar heeft iemand nog inspiratie voor een vergelijkbaar algemeen topic dat mooi in TDF kan? Zoiets moeten we wel hebben.
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:13:31 #197
67089 Gillingham
The horror...
pi_113139749
quote:
5s.gif Op woensdag 20 juni 2012 12:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

dat vind ik persoonlijk prima maar heeft iemand nog inspiratie voor een vergelijkbaar algemeen topic dat mooi in TDF kan? Zoiets moeten we wel hebben.
Het lijkt me dat dat vanzelf wel komt naarmate het begin van de Tour nadert, als het niet vandaag al is.
pi_113139811
Is dat echt noodzakelijk om daar nog een centraal topic te openen? Je hebt al topics voor iedere etappe. Misschien een slowchat topic? Al was die volgens mij er vorig jaar ook en dat was een niet al te groot succes.
Album top 100 2024
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 20 juni 2012 @ 21:26:50 #199
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_113161489
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:50 schreef TheArt het volgende:

[..]

Cunego zou de Tour rijden, was al vanaf het begin van het seizoen bekend. Hij zou namelijk in eerste instantie helemaal geen Giro rijden, maar op het laatste moment besloot men hem te laten starten in dienst van Scarponi. De Tour mocht hij dan voor eigen rekening rijden.

Ik heb de laatste weken niets gelezen wat daar tegenin gaat, of ik moet iets gigantisch gemist hebben.

EDIT: Ik lees nu opeens zijn naam nergens meer. Ik snap er weinig van.
Vuelta -> WK zou een logischer zijn toch?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_113436006
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:15 schreef Felagund het volgende:
Is dat echt noodzakelijk om daar nog een centraal topic te openen? Je hebt al topics voor iedere etappe. Misschien een slowchat topic? Al was die volgens mij er vorig jaar ook en dat was een niet al te groot succes.
Sindsdien is dit topic wel doodgevallen zo te zien :P
pi_113436509
Misschien begint het weer te lopen als we de trolls zat zijn halverwege de tour?
pi_113503746
Ik doe mee aan de Tourpoule via de telegraaf en nou heb ik het volgende team samengesteld:

Gesink
Evans
Leipheimer
Valverde
Wiggins
S. Sanchez
Mollema
Vanendert
Cavendish
Kittel
Voeckler
Rojas
Hagen
Cancellara
Chavanel
Moncoutie
Pinout
Goss
Freire
Rolland

Enige commentaren op mijn line-up? Ik vind wel dat ik te weinig sprinters in mijn team heb. Nog tips?
pi_113504057
Ik zou Mollema vervangen voor Kruijswijk, voor de nederlandse invloed w/

Mollema's vorm lijkt niet al te best en met Kruijswijk maak je ook nog kans op de witte trui. Ik neem aan dat truien ook punten opleveren?
pi_113505279
Vragen in het TDF forum en hier weg blijven met die onzin.
pi_113505303
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik zou Mollema vervangen voor Kruijswijk, voor de nederlandse invloed w/

Mollema's vorm lijkt niet al te best en met Kruijswijk maak je ook nog kans op de witte trui. Ik neem aan dat truien ook punten opleveren?
Jah daar zit ook mijn twijfel! Ook zit ik te twijfelen wie ik mijn captain maak die dubbele punten verdien. Of ik doe een sprinter (Cavendish) of alleskunner Wiggins).
pi_113505388
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:30 schreef Steven184 het volgende:
Vragen in het TDF forum en hier weg blijven met die onzin.
Uhm, met verkeerde been uit bed gestapt? Wat is dit dan voor forum? Volgens mij staat er Tour de France 2012;)
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:42:38 #207
153506 Captain_Fabulous
pi_113505898
Dit is het forum voor mensen die alijd van wielrennen houden. het TDF is toch een beetje voor wannabees :+
pi_113508030
Ik denk dat Pinout erg veel punten gaat opleveren, die zeker erin houden. Verder denken dat Freire nog enig kans maakt op iets in de massasprint :')
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:41:05 #209
153506 Captain_Fabulous
pi_113508670
In de aloude traditie van vlak voor de tour met modder gaan smijten, is nu kennelijk Europcar aan de beurt. Wel eens leuk dat ze een Franse ploeg targeten, en geen buitenlandse, maar ik word best moe van hoe de Franse justitie altijd de dagen voor de Tour even wil scoren.
pi_113508726
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:33 schreef danusz1986 het volgende:

[..]

Uhm, met verkeerde been uit bed gestapt? Wat is dit dan voor forum? Volgens mij staat er Tour de France 2012;)
Neehoor, TDF forum is speciaal voor dit soort vragen, alles wat om de Tour heen hangt, voorgaande jaren was er zelfs een speciaal topic waar je advies voor te kiezen renners kon vragen, dit jaar ook? Dit topic is meer toegespitst op het wielerinhoudelijke en is op verzoek van enkele vast users in dit forum blijven staan.

Ik heb geen enkel probleem met je vraag ed, enkel met de plaats.

Voel je verder vrij hier lekker mee te babbelen.
pi_113508814
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In de aloude traditie van vlak voor de tour met modder gaan smijten, is nu kennelijk Europcar aan de beurt. Wel eens leuk dat ze een Franse ploeg targeten, en geen buitenlandse, maar ik word best moe van hoe de Franse justitie altijd de dagen voor de Tour even wil scoren.
Ik ben enkele maanden geleden al gebeld dat Europcar object van onderzoek was, dus het is al even aan de gang. Logisch, maar ook jammer dat nu altijd alles in de pers komt.
pi_113508956
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:42 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Neehoor, TDF forum is speciaal voor dit soort vragen, alles wat om de Tour heen hangt, voorgaande jaren was er zelfs een speciaal topic waar je advies voor te kiezen renners kon vragen, dit jaar ook? Dit topic is meer toegespitst op het wielerinhoudelijke en is op verzoek van enkele vast users in dit forum blijven staan.

Ik heb geen enkel probleem met je vraag ed, enkel met de plaats.

Voel je verder vrij hier lekker mee te babbelen.
En waar kan ik dat forum vinden?
pi_113508985
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:46 schreef danusz1986 het volgende:

[..]

En waar kan ik dat forum vinden?
Tour de France 2012
pi_113509626
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat had ik niet verwacht inderdaad.
Meestal houden ze hun eigen nestje schoon sinds Virenque, maar nu toch eens een ïntern"onderzoek.
Neil LOVES Carrots!
pi_113516059
Vannieuwkerke twitterde op donderdag 28-06-2012 om 16:14:37 Inladen en morgen wegwezen #vivelevelo vanaf morgenavond op #een http://t.co/vLCFIoIp reageer retweet
  donderdag 28 juni 2012 @ 17:57:15 #216
67089 Gillingham
The horror...
pi_113520339
De ploegenpresentatie is vandaag te zien op Eurosport.
pi_113521031
Wordt er ook hier gepost tijdens de Tour? :P
  donderdag 28 juni 2012 @ 18:25:45 #218
67089 Gillingham
The horror...
pi_113521472
Uiteraard.
  donderdag 28 juni 2012 @ 19:07:31 #219
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_113523020
Vanmiddag met de motor gaan toeren.
In de buurt van Lanaken zag ik plotseling een renner met een tijdritfiets.
Gezien de snelheid en outfit leek me dit geen amateur.
Dus maar even richting Eurotel in Lanaken gereden en Bingo….

Hesjedal

Dure fietsenstalling

Robert Hunter

Vansummeren (L) en Farrar

Vandevelde (R)

Nieuwe sponser bij Saxobank

De wagen van Tristan Hoffman

Ook Lampre aanwezig
Vervolgens nog naar Maastricht gereden, waar de reclamekaravaan binnen druppelde

.
Net efkes anges
pi_113527971
Tinkoff is de nieuwe subsponsor van Saxo?
pi_113528008
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef TargaFlorio het volgende:
Tinkoff is de nieuwe subsponsor van Saxo?
Saxo Bank-Tinkoff Bank heet het sinds deze week.
pi_113528204
Nieuws heb ik dan gemist.

2 banken, is weer eens iets anders.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 juni 2012 @ 21:17:37 #223
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_113529684
opmerkelijk :D
DeLuna vindt me dik ;(
pi_113529879
Grappig om te zien dat de auto's van Saxo nog niet de nieuwe sponsor erop heeft :P
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:42:43 #225
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_113531693
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:20 schreef Sautor het volgende:
Grappig om te zien dat de auto's van Saxo nog niet de nieuwe sponsor erop heeft :P
ja precies.
Op het moment dat ik bij Garmin was, stonden ze ook op punt om sticker van Sharp erop plakken.
Wel mooi om te zien bij de bus van Garmin, 1 ruit aan zijkant vervangen door een TV.
Net efkes anges
  vrijdag 29 juni 2012 @ 19:48:08 #226
66825 Reya
Fier Wallon
pi_113569533
Iets wat me opvalt: normaliter vallen de rustdagen meestal op maandagen in de Tour, maar deze keer zijn beide rustdagen op dinsdag. Zit daar een specifieke reden achter?
  zaterdag 30 juni 2012 @ 14:01:20 #227
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_113592209
Toch meestal voor of na de zware bergetappes?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_113594705
_O_

Waar is Gesink-topic.

_O-
  zondag 1 juli 2012 @ 17:33:28 #229
50936 The_Hives
pi_113635307
ik had het nog wel willen zien als Bouke eerder begon
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_113635466
Winstmaximalisatie zal nooit het grootste talent van Fabian worden.
pi_113635531
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 15:26 schreef Steven184 het volgende:
_O_

Waar is Gesink-topic.

_O-
Handig om dat centraal te houden toch? :P ;)

Tsja, Cancellara reed wederom door, zat in een spagaat, maar ja... Beter dit dan afwachten. :)
Jack does it in real time...
pi_113635661
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:37 schreef Steven184 het volgende:
Winstmaximalisatie zal nooit het grootste talent van Fabian worden.
Die laat zich keurig iedere keer zijn bord leegeten idd.
Album top 100 2024
  zondag 1 juli 2012 @ 18:00:15 #233
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113636447
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:38 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Handig om dat centraal te houden toch? :P ;)

Tsja, Cancellara reed wederom door, zat in een spagaat, maar ja... Beter dit dan afwachten. :)
Kijk, dat ie in Milaan-San Remo doorrijdt, daar kan ik nog enigszins inkomen omdat daar toch een tweede plaats op het spel staat, maar een tweede plaats in een Tour-etappe zou Cancellara toch niet meer zo moeten boeien? Die leiderstrui, die hield ie toch wel.

Zó tactisch onbenullig gereden.
pi_113654339
Fabian had beter moeten weten inderdaad. Sagan in een zetel naar de overwinning geholpen.

Fijn wel om te zien dat Mollema en Gesink oplettend zijn. Jammer dat Stevo net wat te ver naar achter zat aan het begin van de klim.
pi_113680044
Argos lijkt wel op Rabobank vandaag met al dat gebash.
  maandag 2 juli 2012 @ 18:05:27 #236
67089 Gillingham
The horror...
pi_113680789
Wat een vermoeiende users in het etappe topic in het TDF forum.
pi_113680828
quote:
13s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:05 schreef Gillingham het volgende:
  maandag 2 juli 2012 @ 18:06:42 #238
56749 BlaZ
pi_113680831
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:44 schreef Steven184 het volgende:
Argos lijkt wel op Rabobank vandaag met al dat gebash.
Doen het toch gewoon goed? 4e plaats terwijl Kittel niet mee kon sprinten.
pi_113680875
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Nu Kittel was "uitgevallen" was het een schande dat Argos nog in de tour rondreed :')
  maandag 2 juli 2012 @ 18:08:09 #240
50936 The_Hives
pi_113680879
daarom kijk ik niet in dat topic
Fok! Federatie
pi_113680883
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 23:11 schreef Littlecreep het volgende:
Misschien begint het weer te lopen als we de trolls zat zijn halverwege de tour?
Dat is... nu ongeveer? :P
pi_113680899
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Inderdaad, meer dan zelfs.
Het nadeel aan die trolls is dat er een boel mensen op gaan happen, ik negeer ze gewoon.
Neil LOVES Carrots!
pi_113681076
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:08 schreef Gitank2 het volgende:

[..]

Inderdaad, meer dan zelfs.
Het nadeel aan die trolls is dat er een boel mensen op gaan happen, ik negeer ze gewoon.
Is toch heerlijk man. Ik kan het niet negeren. Het lukt me gewoon niet.
pi_113681127
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:14 schreef marcodej het volgende:

[..]

Is toch heerlijk man. Ik kan het niet negeren. Het lukt me gewoon niet.
Ik moet ook toegeven dat ik soms wel hap.
Neil LOVES Carrots!
  maandag 2 juli 2012 @ 18:17:38 #245
67640 SaintOfKillers
pi_113681170
quote:
13s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:05 schreef Gillingham het volgende:
Het neerbuigende en betweterig toontje van enkele "vaste waarden" bij elke nieuwkomer (dus ook niet-trollende users die gewoon een naïeve vraag stellen) vind ik anders ook nogal vervelend.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:52:18 #246
50936 The_Hives
pi_113717934
ik schakel net in, maar had toch wel iemand van de Vakantieploeg in de kopgroep verwacht voor de bollenpunten.
Fok! Federatie
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:06:23 #247
67089 Gillingham
The horror...
pi_113718480
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:17 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het neerbuigende en betweterig toontje van enkele "vaste waarden" bij elke nieuwkomer (dus ook niet-trollende users die gewoon een naïeve vraag stellen) vind ik anders ook nogal vervelend.
Dat komt inderdaad ook zo nu en dan voor. Hoewel de trollen en de oprechte nieuwkomers soms niet gemakkelijk te onderscheiden zijn.

De hele sfeer in die topics vind ik minder aangenaam dan hier.
pi_113751577
Eindelijk een plaatje kunnen vinden van de nieuwe speciaal voor de tour aangelegde finish op planche des bel filles:

_O_

Waarom moest ik nou precies op deze dag op vakantie gaan :(
pi_113751636
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Eindelijk een plaatje kunnen vinden van de nieuwe speciaal voor de tour aangelegde finish op planche des bel filles:

[ afbeelding ]

_O_

Waarom moest ik nou precies op deze dag op vakantie gaan :(
Ziet er steil uit, is dit het laatste gedeelte?
Album top 100 2024
pi_113751791
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:17 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ziet er steil uit, is dit het laatste gedeelte?
Jep, dit is de allerlaatste strook naar de finish. De cyclo trois ballons finisht ook op deze berg, maar dan is het laatste stukje vlak. Nu hebben ze dat stukje vlak en dan nog deze strook.

Eerst werd er ergens een max percentage van 28% genoemd, maar zo ziet het er niet uit. Tour heeft het toch nog over gemiddeld 14 en dat zou wel eens kunnen kloppen. Als je die bomen aan de zijkant ziet die natuurlijk recht omhoog staan...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 4 juli 2012 @ 15:42:17 #251
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_113763546
aankomstje voor Mollema
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:59:42 #252
50936 The_Hives
pi_113857755
-O-
Fok! Federatie
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:15:21 #253
56749 BlaZ
pi_113858486
De Rabobank tactiek met alles op de tour faalt weer eens. _O-
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:25:10 #254
50936 The_Hives
pi_113858929
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:15 schreef BlaZ het volgende:
jij kijkt dus alleen de Tour :)
Fok! Federatie
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:32:52 #255
56749 BlaZ
pi_113859206
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:25 schreef The_Hives het volgende:

[..]

jij kijkt dus alleen de Tour :)
Niet bepaald.
pi_113859548
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:15 schreef BlaZ het volgende:
Dit is gewoon een trend van de afgelopen jaren. Steeds het mee willen zitten van voren waar geen ruimte is. Dan haken de sturen in elkaar en boom liggen er 130 man op hun snufferd.
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
pi_113859759
Het is toch wel zeer vervelend dat Gesink er elk jaar weer bij ligt. Mollema en Kruiswijk lijken deze eigenschap moeiteloos over te nemen.

Ik vind de vraag of het pech is toch wel een interessante. Misschien moet ik er eens een grootschalig statistisch onderzoek naar doen.. :+
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:58:23 #258
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_113860152
Krijg je als renner van de Rabobank ook staatssteun?
Net efkes anges
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:58:29 #259
56749 BlaZ
pi_113860158
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:42 schreef Junglebeast het volgende:

[..]

Dit is gewoon een trend van de afgelopen jaren. Steeds het mee willen zitten van voren waar geen ruimte is. Dan haken de sturen in elkaar en boom liggen er 130 man op hun snufferd.
Zolang er geen verschillen zijn in het klassement zijn, wil iedereen gewoon van voren zitten.

Aangezien er geen bonificatieseconden zijn zou een oplossing kunnen zijn het beginnen met een lange tijdrit of een berg etappe.

Een andere oplossing zou kunnen zijn dat de koers gewoon even geneutraliseerd wordt.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:07:22 #260
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_113860458
3 opgaves dus: Poels, Vigano en Danielson???
Net efkes anges
  Moderator vrijdag 6 juli 2012 @ 18:23:06 #261
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_113860900
En Astarloza, Verdugo en Txurukka las ik ergens, weet niet of het klopt.
pi_113860944
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
Krijg je als renner van de Rabobank ook staatssteun?
Rabobank heeft geen staatssteun aangevraagd.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:04:03 #263
50936 The_Hives
pi_113864678
quote:
Robert Gesink ‏@RGUpdate
#Rabocyclingteam's summary of today: 8riders started, 15crashes, 2broken ribs, one punctured lung, 1square meter of skin missing...
Fok! Federatie
pi_113896303
Niveau was vanmiddag, dankzij de 'kenners' weer hoog in 'TDF'.... :')
pi_113904859
Aan te raden om de hele klim terug te kijken?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:29:13 #266
56749 BlaZ
pi_113906602
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:40 schreef Steven184 het volgende:
Aangezien het toch een vrij korte klim was , kun je hem net zo goed helemaal even terugkijken.
pi_113906668
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:40 schreef Steven184 het volgende:
De laatste 10-15 km waren wel interessant ja.
Album top 100 2024
pi_113907014
Morgenochtend dan maar eventjes doen.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:49:24 #269
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113907423
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:30 schreef Felagund het volgende:

[..]

De laatste 10-15 km waren wel interessant ja.
Mwa, Eerst, Porte, toen Rogers en toen Froome reden aan kop en zo iedereen eraf.

Daarmee is het wel gezegd.
pi_113917273
andykloedi twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 20:36:07 One thing,i dont know what a bullshit they write in the RSNT press realese,but i had good legs today, only the last 4k i was somehow blocked reageer retweet
:D
pi_113932628
Het is erg triest, maar we zijn - deels door omstandigheden - terug naar de jaren waarin we alleen Boogerd hadden, maar die ging dan een paar jaar niet in het klassement, werd dan ergens 50e, maar was toch de beste Nederlander.

Triest, maar waar.
pi_113932906
Tekentafel wielrennen de term van de NOS voor 2012 ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Moderator zondag 8 juli 2012 @ 18:23:01 #273
362868 crew  Slobeend
of all places
  zondag 8 juli 2012 @ 18:32:19 #274
14505 OProg
A Life in Music
pi_113935190
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 17:25 schreef TheArt het volgende:
Het is erg triest, maar we zijn - deels door omstandigheden - terug naar de jaren waarin we alleen Boogerd hadden, maar die ging dan een paar jaar niet in het klassement, werd dan ergens 50e, maar was toch de beste Nederlander.

Triest, maar waar.
Dat klopt. En als ik dan niet naar de klassementen kijk. De man waarvan ik had gehoopt dat hij de grootste troef zou worden voor dagsucces, Boom, valt me nog het meest tegen tot op heden.

Had na die rit in Spanje de hoop dat hij dat soort dingen veel vaker zou doen. Maar hij lijkt een beetje te hangen. :{

Hopelijk komt het ooit nog.
pi_113935409
Boom is niet gestart in de Tour he ;)
  zondag 8 juli 2012 @ 18:38:16 #276
56749 BlaZ
pi_113935479
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 17:25 schreef TheArt het volgende:

Triest, maar waar.
Maar ach, met valpartijen zijn er elk jaar wel een aantal grote klassementsrenners die uitvallen. Wiggins en Evans is het ook overkomen.

Bovendien zie je dat Wiggins en Evans al ruim de 30 gepasseerd zijn, dus in principe is er nog voldoende tijd.

Ik heb meer problemen met beleid van de ploeg, door bijvoorbeeld een veredelde B ploeg naar de giro te sturen, terwijl daar gewoon een kopman heen moet als je er 3 hebt.

Een goed voorseizoen geeft denk ik ook veel meer vertrouwen naar de tour toe. Zie Wiggins of Nibali.
  zondag 8 juli 2012 @ 18:54:01 #277
14505 OProg
A Life in Music
pi_113936262
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 18:36 schreef Marcoss het volgende:
Boom is niet gestart in de Tour he ;)
Een seizoen is nog tientallen wedstrijden naast de tour hoor. :?

Ik doel gewoon op de staat algemeen. Boom is zeker wel een winnaarstype en dan valt het me tot op heden gewoon tegen.
  zondag 8 juli 2012 @ 18:58:39 #278
56749 BlaZ
pi_113936434
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 18:54 schreef OProg het volgende:

[..]

Een seizoen is nog tientallen wedstrijden naast de tour hoor. :?
Bij dagsucces zou ik ook eerder aan de klassiekers denken
pi_113961414
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 18:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik heb meer problemen met beleid van de ploeg, door bijvoorbeeld een veredelde B ploeg naar de giro te sturen, terwijl daar gewoon een kopman heen moet als je er 3 hebt.

Een goed voorseizoen geeft denk ik ook veel meer vertrouwen naar de tour toe. Zie Wiggins of Nibali.
Dit dus. En ik vind dat de Rabo's ook wel weer heel makkelijk roepen dat het helemaal over is met het klassement. Mollema stond volgens mij na zaterdag op iets van 3 a 4 minuten van het geel. Tuurlijk ; top 5 zat er (waarschijnlijk) niet meer in, maar de nummer 10 stond zaterdag ook al op meer dan een minuut. De nummer 20 volgens mij op ruim 2 minuten. Mollema had naar mijn idee gewoon nog een goed klassement kunnen rijden als hij gisteren gewoon was blijven volgen. Top 10 was echt nog mogelijk geweest. Gisteren aanhaken. Vandaag proberen een zo goed mogelijk tijdrit te rijden en dan op de rustdag maar eens zien waar je uiteindelijk staat.

Zoals ze gisteren aan het koersen waren was trouwens ook niet echt het toonbeeld van een slimme tactiek. In eerste instantie vond ik het positief dat ze in de aanval gingen, maar waarom dan gelijk al je troeven uitspelen.
pi_113961886
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 18:38 schreef BlaZ het volgende:

In theorie ben ik daar zeker voor maar het is wel een lastige voor een ploege. Publicitair is de giro toch minder spannend en aan het (grote) publiek is bijna niet te verkopen om een van de drie kopmannen niet in de tour te laten starten. Dan zou je het onder de noemer niet met klassementsambities kunnen doen maar dat is wel een lastige.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:24:19 #281
56749 BlaZ
pi_113967233
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In theorie ben ik daar zeker voor maar het is wel een lastige voor een ploege. Publicitair is de giro toch minder spannend en aan het (grote) publiek is bijna niet te verkopen om een van de drie kopmannen niet in de tour te laten starten. Dan zou je het onder de noemer niet met klassementsambities kunnen doen maar dat is wel een lastige.
Je hebt publicitair en ontwikkeling van renners.
Ik denk dat de combinatie Giro/Vuelta beter is voor de ontwikkeling van jonge renners. Ten eerste heb je dan sowieso 2x kans een goed klassement te rijden. Ten tweede doe je veel meer ervaring op.
Een Kruijswijk of Mollema had ook best in de giro goed kunnen rijden en dan knechten in de tour.

Nja misschien kunnen ze nog wat laten zien in de Vuelta.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:26:18 #282
56749 BlaZ
pi_113967300
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:18 schreef EenzameFietser het volgende:

Zoals ze gisteren aan het koersen waren was trouwens ook niet echt het toonbeeld van een slimme tactiek. In eerste instantie vond ik het positief dat ze in de aanval gingen, maar waarom dan gelijk al je troeven uitspelen.
Gisteren kwamen ze gewoon te kort. Een Mollema of Kruijswijk in goede doen had mee kunnen gaan met Pinot lijkt me.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 9 juli 2012 @ 20:22:01 #283
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_113983181
Hoelang heeft Vroem Vroem nog een contract?

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Gisteren kwamen ze gewoon te kort. Een Mollema of Kruijswijk in goede doen had mee kunnen gaan met Pinot lijkt me.
uiteindelijk bleef er van die kopgroep maar één over........ dat zegt ook genoeg.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_113984923
Tot 2014
  maandag 9 juli 2012 @ 22:43:59 #285
56749 BlaZ
pi_113991024
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:22 schreef rubbereend het volgende:
Hoelang heeft Vroem Vroem nog een contract?

[..]

uiteindelijk bleef er van die kopgroep maar één over........ dat zegt ook genoeg.
En Pinot was dan ook gewoon ijzersterk _O_
pi_114010347
Cofidis renner diGregorio aangehouden op rustdag. Aanhouding is ivm mogelijk vervoer dopingproducten
everyone's a critic...
even you ! !
pi_114011936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:38 schreef the_critic het volgende:
Cofidis renner diGregorio aangehouden op rustdag. Aanhouding is ivm mogelijk vervoer dopingproducten
Heel toevallig tijdens de Tour.

Onderzoek zou trouwens gericht zijn op Astana, waar Di Gregorio vorig jaar reed.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:46:33 #288
153506 Captain_Fabulous
pi_114013390
Tja. De Franse politie wil weer scoren.
Wat Rabo betreft, als ze ballen hadden, wijzen ze gewoon 1 kopman aan voor de Giro, 1 voor de Tour, en 1 voor de Vuelta. En dan kunnen zowel Mollema als Kruiswik als Gesink best twee grote rondes rijden volgens mij, als ze maar niet in beide kopman hoeven te zijn.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:37:36 #289
50936 The_Hives
pi_114021567
Van Houwelingen en van de weinige realisten bij Rabo

quote:
'Kunnen ambities niet waarmaken'

De Raboploeg moet zich niet richten op de Tour, maar eerst op kleinere koersen.

© ANP
Dat zegt Adri van Houwelingen dinsdag tegen NRC Handelsblad. Volgens de ploegleider moet je winnen leren.
"Winnaarstypes kun je creëren door in finales mee te strijden. Daar moeten we aan werken. Laten we eerst de Ronde van de Algarve winnen."
De te grote aandacht voor de Tour de France is volgens Van Houwelingen logisch vanuit publicitair opzicht. Hij vindt de renners van de Nederlandse equipe alleen niet goed genoeg voor de absolute top.
"Wij hebben geen sprinter die Cavendish kan verslaan, geen tijdrijder die Wiggins kan verslaan." De kopmannen kunnen volgens hem zonder pech hooguit meestrijden om 'plaats vijf, zes, zeven'.
Budget
Met zijn opmerkingen wil Van Houwelingen tegenwicht bieden aan uitspraken van ploegdirecteur Harold Knebel. Die zei aan het begin van dit seizoen dat de renners zich moesten meten met de wereldtop. "Ook in Catalonië en Baskenland moet je meedoen om de zege. Nu laten we het daar lopen."
De ambities van Knebel vallen, mede door een volgens Van Houwelingen te laag budget van naar verluidt dertien miljoen euro, niet te realiseren. "We hebben dat niet kunnen waarmaken. Niet in de voorjaarsklassiekers, en door de valpartij gaan we onze ambities in de Tour ook niet realiseren."
Fok! Federatie
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:39:59 #290
67089 Gillingham
The horror...
pi_114021669
Goed om dit geluid eens te horen vanuit Rabobank.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:57:51 #291
50936 The_Hives
pi_114022340
Precies. Er nu nog wat mee doen.
Fok! Federatie
pi_114022483
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:57 schreef The_Hives het volgende:
Precies. Er nu nog wat mee doen.
Tja de grootste Nederlandse ploeg kan het niet maken om zonder stevige ambities en haar beste renners van start te gaan in de tour. Dat is heel lullig maar anders kan je de club net zo goed opdoeken.
pi_114022587
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja de grootste Nederlandse ploeg kan het niet maken om zonder stevige ambities en haar beste renners van start te gaan in de tour. Dat is heel lullig maar anders kan je de club net zo goed opdoeken.
Het één sluit het ander niet uit.
pi_114023027
Het is natuurlijk al jaren van de zotte dat Rabo zich altijd maar puur op die Tour blijft richten, maar die discussie is hier al vaak genoeg gevoerd..

Publiciteit krijg je ook niet door aan deze tactiek vast te houden. Tuurlijk is het mooi dat men ambities heeft, maar je moet realistisch blijven. Het is niet zo gek om je eens op een andere ronde te richten, daar creëer je ook interesse mee. Je kan me niet wijs maken dat het onopgemerkt gaat als een Nederlandse renner alles op een hoop rijdt in de Giro.

Wielrennen is niet de Tour alleen. Je ziet nu dat de (jonge) renners van tegenwoordig die druk helemaal nog niet aankunnen, dan wordt het eens tijd om je prioriteiten te spreiden naar rondes waar wel gewonnen kan worden.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:21:50 #295
50936 The_Hives
pi_114023307
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

liever 3 etappeoverwinningen en bijvoorbeeld de bollen ipv onzichtbaar 6e worden
Fok! Federatie
pi_114023797
Dus ze hadden intern blijkbaar de ambitie om echt mee te strijden voor winst. Hoe bedoel je onrealistisch.

"We kunnen hooguit meestrijden om plek vijf." Dat is toch prima, zeker dit jaar?
pi_114024048
Van Houwelingen heeft zich kort na de uitlatingen van Knebel begin dit jaar zich ook al eens uitgesproken over deze verwachtingen volgens mij. Toen heeft hij ook al iets dergelijks gezegd, enkel iets minder sterk.
pi_114024440
quote:
'Niveau ligt verschrikkelijk hoog' Uitgegeven: 10 juli 2012 15:33
Laatst gewijzigd: 10 juli 2012 15:38

HOOFDDORP - Ploegleider Rudi Kemna merkt dat Argos-Shimano in de Tour de France nog niet de kwaliteiten in huis heeft om een hoofdrol te spelen.
© ANP

Door Charlie Bootsman

Marcel Kittel was de belangrijkste troef van de Nederlandse formatie. De Duitser moest echter al in de vijfde etappe afstappen met maagklachten.

“Daardoor kijk ik met gemengde gevoelens terug op de eerste week. Dat was een flinke aderlating, maar de ploeg heeft zich professioneel opgesteld. Ze hebben zich als leeuwen verdedigd”, concludeert Kemna vanuit Frankrijk op de eerste rustdag.

In dat proces was een belangrijke rol weggelegd voor Roy Curvers, die dinsdag werd beloond met een contractverlenging voor twee jaar. “Hij heeft als wegkapitein de ploeg bij de hand genomen en heel duidelijk uitgelegd wat er nu verwacht werd.”

Ontwikkeling

Tom Veelers pakte vervolgens als nieuwe kopman een derde en een vierde plaats in de eerste week. “Hij werd door het team goed afgezet en is enorm gegroeid in deze korte periode. Dit is gewoon erg goed voor zijn ontwikkeling.”

Zo haalde Veelers zich de boosheid van Tyler Farrar op de hals toen die er niet tussen kwam in de finale. “Tom verdedigt zijn positie en gaat niet zo snel opzij. Hij maakt zich niet meer nerveus en weert zich goed in de sprint.”

Buiten de vlakke etappes is de rol van Argos echter minimaal. Het komt eigenlijk neer op overleven. “Het niveau ligt verschrikkelijk hoog. Daar hebben de mannen van Rabobank ook last van. In dat opzicht valt het me tegen hoe we eindigen. Ik had er meer van verwacht. Patrick Gretsch rijdt voor ons een hele goede tijdrit, maar wordt 46e.”

Risico

Kemna geeft toe dat het riskant was om alleen op Kittel te gokken. “Daarmee hebben we een heel groot risico genomen. In de andere etappes zit er wel en heel groot gat tussen ons en de top van het klassement. We moeten proberen de kleine kansen te pakken.”

Veelers lijkt de enige hoop op succes voor Argos, dat Johannes Fröhlinger ook al kwijtraakte. De Tukker is alleen minder snel dan Kittel en moet misschien hopen dat er wat sprinters gaan afstappen in de zware bergritten.

“Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Daar heb ik weinig signalen van ontvangen. Tom heeft er wel vertrouwen in dat hij die bergen doorkomt. Een overwinning zou natuurlijk geweldig zijn, maar dat wordt wel heel moeilijk.”
pi_114024825
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:26 schreef BlaZ het volgende:

Inderdaad.
Dan vraag ik me af of anderen doping gebruiken want het lijkt me stug dat je na al die jaren nog niet weet welk niveau je moet hebben om te weten of je mee kan doen voor het podium.
De ploegleider van Argos zei immers dat zijn renners nooit het vermogen kunnen halen wat de Sky renners nu halen dus dan zullen die van de Rabobank dat ook niet kunnnen en de praktijk laat dat dan ook zien.
pi_114025042
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:37 schreef The_Hives het volgende:
Van Houwelingen en van de weinige realisten bij Rabo

een beetje een onzin verhaal.
Het probleem bij Rabobank is dat ze geen eenheid kunnen smeden.
De renners worden in mijn ogen geremd door het management.

Als voorbeeld verwijs ik naar de Tour waarin Rasmussen in het geel kwam.
Terwijl de hele ploeg voor Rasmussen wilde werken hield de leiding vol dat Metsov de kopman was en bleef totdat de ploeg zijn eigen plan trok.
Ineens ging die ploeg als een speer dus de wil is er wel maar de ploegleiding is het grote probleem.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:16:09 #301
50936 The_Hives
pi_114025878
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:59 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

een beetje een onzin verhaal.
Het probleem bij Rabobank is dat ze geen eenheid kunnen smeden.
De renners worden in mijn ogen geremd door het management.

Als voorbeeld verwijs ik naar de Tour waarin Rasmussen in het geel kwam.
Terwijl de hele ploeg voor Rasmussen wilde werken hield de leiding vol dat Metsov de kopman was en bleef totdat de ploeg zijn eigen plan trok.
Ineens ging die ploeg als een speer dus de wil is er wel maar de ploegleiding is het grote probleem.
om Rasmussen uit de wind te houden misschien?
Fok! Federatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')