quote:Cavendish: "Sta scherper dan ooit voor Spelen"
Mark Cavendish heeft vriend en vijand verrast. Met de Ster ZLM Toer won de wereldkampioen zijn eerste rittenkoers en zaterdag in de lastige Ardennenrit greep hij maar net naast de zege. Hij zit op schema voor Londen.
Voor Mark Cavendish komen de weken van de waarheid eraan. Over twee weken begint de Tour, een week na de Tour is er - nog belangrijker voor de Brit - de olympische wegrit in Londen.
"Ik had niet verwacht dat ik deze koers zou winnen, maar het geeft aan dat ik in goeie vorm ben. Ik heb hard getraind om een prestatie zoals zaterdag neer te kunnen zetten", zegt hij in de kranten. De rasspurter ging zelfs met de eersten mee La Redoute over.
"De Spelen zijn een groot doel voor mij en er zit een lange klim in (9 keer de Box Hill, red). Ik ben 4 kg lichter en sta scherper dan ooit. Ik ben zelfs beter dan ik nu al had willen zijn. Dat geeft een goed gevoel voor Londen."
Tussen Parijs en de olympische wegrit liggen maar zes dagen. Er wordt dan ook al gefluisterd dat Mark Cavendish de Tour niet zal uitrijden.
Die klinkt echter ferm: "De Tour is voor mij een wedstrijd van drie weken."
Ploegleider Steven de Jongh (Sky) nuanceert. "Mark wil die Tour gewoon uitrijden. Als zijn vorm oké is, kan dat, maar als die dalend is, zal hij misschien naar huis gaan. Onze mensen in de Tour moeten daarover beslissen."
"De voorbije weken heeft hij zijn sprint niet meer getraind, maar hij heeft nu nog twee weken om zijn sprintsnelheid weer aan te scherpen."
Cavendish heeft in vier Tour-edities 20 ritten gewonnen. Als het van de wereldkampioen afhangt, doet hij er daar dit jaar nog een pak bij. "Het is mijn job om te winnen", zegt hij aan Sporza. "Ik won al eens het groen en wil dat opnieuw. Maar dit jaar gaat het team ook voor het geel met Bradley Wiggins. Het is de droom van elke rijder om in zijn carrière deel uit te maken van een team dat de Tour wint."
quote:Hoogerland wil bolletjestrui in Tour
SÖRENBERG - Waar hij vorig jaar de kans op de bolletjestrui in de Tour de France misliep door zijn afschuwelijke val, wil Johnny Hoogerland dit jaar een nieuwe poging wagen.
„Het was in 2011 niet echt een doel, maar het liep nu eenmaal zo. Het was jammer dat ik nooit de kans heb gekregen om er uiteindelijk voor te gaan”, aldus de Zeeuw, die door zijn verwondingen de energie uit zijn lichaam voelde vloeien en zijn bolletjestrui al snel moest afstaan.
„Meer dan vorig jaar heb ik mijn zinnen op de bergtrui gezet, al weet ik wel dat het niet gemakkelijk is. Je moet geluk hebben en een paar keer in een goede aanval meezitten. Er zijn een paar ritten waar je een boel punten kunt pakken”, zei Hoogerland, die terugkeek op een nuttige Ronde van Zwitserland.
„Ik heb de kilometers gemaakt die ik nodig had om beter te worden. Dat is gelukt. Nu een paar dagen rusten en dan met de ploeg iets moois proberen te maken van het NK op de weg.”
Ook misschien geen Voeckler en het is nog maar de vraag of Volderke mee gaat doen.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:17 schreef Gitank2 het volgende:
Nederland uit het EK, op naar de Tour
Maarre. geen Andy, geen Alberto en nu ook al geen Grischa?!
Die laatste gaat ook zeker nietquote:Op maandag 18 juni 2012 10:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ook misschien geen Voeckler en het is nog maar de vraag of Volderke mee gaat doen.
Hij zat toch wel in de voorselectie? Of is hij daaruit afgevallen?quote:
Bij sportpools.net kun je hem ook nog kiezen. 0 punten. Uiteraard gelijk als secret weapon geselecteerdquote:Op maandag 18 juni 2012 10:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij zat toch wel in de voorselectie? Of is hij daaruit afgevallen?
Zat in de voorselectie, heeft zelf aangegeven eigenlijk niet te willen en heeft ook 0 keer laten zien waarom hij mee zou moeten. Sterker nog, hij stapt alleen maar af. Nee die gaat echt niet mee.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij zat toch wel in de voorselectie? Of is hij daaruit afgevallen?
Nieuwsblad..quote:Fränk Schleck wil geen kopman zijn tijdens de Tour
RadioShack Nissan-TrekFränk Schleck eindigde als tweede in de Ronde van Zwitserland. De Luxemburger reed een opvallende rittenkoers en diende, na de kritiek over zijn opgave in de Giro, iedereen van repliek. Na het forfait van broer Andy lijkt de oudste van de Schlecks de logische nieuwe kopman van RadioShack-Nissan-Trek, maar zelf houdt hij de druk af. ‘Ik wil geen kopman zijn. Ik kan niet op topniveau blijven presteren.'
Zelf stelde Fränk Schleck ruim een uur na de wedstrijd, aan de ploegbus, dat hij niet ontgoocheld was om het missen van de eindzege in de Ronde van Zwitserland, maar zijn lichaamstaal vlak na de finish sprak boekdelen. Over zijn stuur gebogen, zocht hij steun bij zijn echtgenote Martine en hijgde hij minutenlang na. De Luxemburger had alles gegeven in de slotetappe naar Sörenberg.
Schleck: ‘We hebben mee de koers gemaakt en ons als team getoond. Ik heb een leuke week achter de rug. Kijk, het feit dat ik hier tweede ben en andere renners van de ploeg een goede uitslag reden, bewijst dat we ons niets aantrekken van alle heisa rond het team. Het uitvallen van Andy voor de Tour is heel jammer, de affaire Armstrong/Bruyneel heeft geen betrekking op ons team. We hebben dat allemaal overleefd en er ons niet door laten afleiden. De resultaten spreken voor zich.'
Zie je deze Ronde van Zwitserland nu als een voorbereiding voor de Tour de France?
‘Neen, helemaal niet. Ik heb al meer dan vijftig koersdagen op de teller (45 eigenlijk, nvdr.). Ik deed de voorbereiding op de Ardense klassiekers, dan moest ik onverwacht naar de Giro (door het uitvallen van Fuglsang, nvdr.) die ik bijna volledig uitreed, dan de Ronde van Luxemburg en nu Zwitserland. Natuurlijk, dat was allemaal niet voorzien en het waren speciale omstandigheden waaraan niemand schuldig is, maar ik ben geen machine. Je moet realistisch zijn. Ik ben nu al zeer mager en in topvorm, ik kan dit niveau niet blijven volhouden.'
Wil je nog wel naar de Tour of kies je liever voor de Vuelta, samen met je broer Andy?
‘Natuurlijk ga ik nog, maar niet als leider. Daarin heb ik geen zin. Ik wil niet dat er druk op mij komt nu Andy is uitgevallen.'
Nochtans werd je vorig jaar derde in Parijs, het kopmanschap is dan toch een logisch gevolg?
‘Misschien wel, maar niet met deze voorbereiding, niet als je al zoveel gekoerst hebt. Kijk: Alberto Contador is het beste bewijs. Vorig jaar won hij de Giro en daarvoor betaalde hij een prijs in de Tour. Hij was er niet sterk genoeg en dan heeft hij nog niet eens gekoerst tussen de Giro en de Tour, zoals ik dat nu wel doe. Hoe zou ik het dan wel voor elkaar krijgen om het kopmanschap van de ploeg te dragen. Dat kan niet.'
Heb je dat al besproken in het team?
‘Nog niet, daar was nog geen tijd voor. Door al die koersdagen heb ik zelfs nog geen Touretappes kunnen verkennen. Ik wil niet het etiket van leider, want dan kan iedereen, bij een tegenvallende prestatie, achteraf klagen dat ik niet goed genoeg was.'
Wie dan wel binnen de ploeg?
‘Dat moeten we nog bespreken. Er zijn genoeg opties, genoeg sterke jongens in het team. Klöden misschien. Ik wil nu eerst en vooral herstellen van deze Ronde van Zwitserland. Hoe de Tour verloopt, zien we wel bij de start in Luik.'
Ik acht de kans ook klein, maar dan heb ik dus niets gemist.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zat in de voorselectie, heeft zelf aangegeven eigenlijk niet te willen en heeft ook 0 keer laten zien waarom hij mee zou moeten. Sterker nog, hij stapt alleen maar af. Nee die gaat echt niet mee.
Het wordt steeds leuker, Wiggins krijgt zo de Tour-zege bijna in zijn schoot geworpen. Alleen Evans is misschien een serieuze tegenstrever, maar ook die lijkt minder in vorm te zijn dan vorig jaar.quote:
Frank Schleck was sowieso nooit een serieuze tegenstander met al die tijdritkilometers.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik acht de kans ook klein, maar dan heb ik dus niets gemist.
[..]
Het wordt steeds leuker, Wiggins krijgt zo de Tour-zege bijna in zijn schoot geworpen. Alleen Evans is misschien een serieuze tegenstrever, maar ook die lijkt minder in vorm te zijn dan vorig jaar.
Ik vraag me af of de 'aanpassing' van Cav met zijn gewicht gevolgen heeft voor zijn sprintsnelheid om eerlijk zijn.quote:
Ik vrees vooral dat, indien er een andere opponent komt bovendrijven (Nibali, Gesink, Menchov, VDB, Sanchez, weet ik veel wie), dat die bijna allemaal al blij zouden zijn dat ze 2e of 3e staan en meteen gaan "consolideren", zich neerleggen bij het overwicht van Sky en hun plekje gaan verdedigen.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:28 schreef Felagund het volgende:
Het wordt steeds leuker, Wiggins krijgt zo de Tour-zege bijna in zijn schoot geworpen. Alleen Evans is misschien een serieuze tegenstrever, maar ook die lijkt minder in vorm te zijn dan vorig jaar.
Geen Voeckler?quote:Op maandag 18 juni 2012 10:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ook misschien geen Voeckler en het is nog maar de vraag of Volderke mee gaat doen.
Heeft een ontsteking aan zijn knie. Is de vraag of hij de Tour haalt. Zelfde kan gezegd worden van Jeannesson, alleen is het daarbij geen knieblessure, maar het compleet uit vorm zijn vanwege ziekte.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:05 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Geen Voeckler?
Ik moet me weer inlezen merk ik
Aha, zou jammer zijn.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Heeft een ontsteking aan zijn knie. Is de vraag of hij de Tour haalt. Zelfde kan gezegd worden van Jeannesson, alleen is het daarbij geen knieblessure, maar het compleet uit vorm zijn vanwege ziekte.
Grootste concurrentie voor Wiggins kan nog wel eens komen uit zijn eigen ploeg.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik acht de kans ook klein, maar dan heb ik dus niets gemist.
[..]
Dat vond ik juist wel weer meevallen, het voorjaar dan. Vrijwel alle klassiekers zijn toen in goed tot uitstekend weer verreden. Alleen Luik was wat minder geloof ik.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:19 schreef Marcoss het volgende:
Lijkt het alleen maar zo of zijn er echt veel meer blessures bij renners dit jaar? Heb daarnaast ook het idee dat er veel meer etappes in de WT-koersen verreden zijn in slecht weer in vergelijking met andere jaren.
Ik denk dat Sky daarvoor te slim is. Die gaan uiteraard niet alles terughalen, maar gewoon ongevaarlijke figuren laten wegrijden en niet meer dan 3-4 minuten geven, dan heb je dat soort zaken niet. Vergeet niet dat Voeckler vorig jaar alleen maar kon stunten door valpartijen in het peloton, waardoor die er de brui aan gaven, anders waren Voeckler en co gewoon terug ingelopen.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:44 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik ga wel keihard lachen als de Tour dit jaar gewonnen wordt door iemand wiens ontsnapping men in het peloton onvoldoende onder controle heeft gehouden. Een soort Voeckler, maar dan een minder grote flapdrol graag.
Kortom:quote:Zes Nederlanders in Rabobank Tour-ploeg
De Rabobank wielerploeg start volgende week zaterdag in Luik met zes Nederlanders. Met Bauke Mollema en Robert Gesink gaat de ploeg voor een goed klassement, terwijl Tour-debutant Steven Kruijswijk de schaduwkopman is.
Met Bauke Mollema, Robert Gesink en Steven Kruijswijk start de Rabobank Wielerploeg in de Tour de France met klassementsrenners uit eigen opleiding. Gesink sloot zondag de Ronde van Zwitserland af met een vierde plaats, waarmee hij zijn goede vorm toonde. “Hij heeft aangetoond dat hij goed is, zijn tijdrit was ook prima, we hopen dat hij die lijn doortrekt. We moeten wel zien hoe het zal gaan als ook de klassementsrenners die in de Dauphiné reden erbij zijn”, zo tempert ploegleider Nico Verhoeven de verwachting. “Toch gaan we met Robert en Bauke Mollema voor een goed klassement.” Mollema werkte in Zwitserland verder aan zijn vorm die hem in de Tour de France een goede positie in het klassement moet opleveren.
De ploeg start verder met Steven Kruijswijk als schaduwkopman. De Brabander zal de kopmannen ondersteunen waar mogelijk en kan, net als in de Ronde van Zwitserland verrassen met een goede eindklassering en doet daarmee een gooi naar de witte trui.
Met Luis Leon Sanchez neemt de Rabobank een rittenkaper mee, die vorig jaar succesvol was in St.Flour. “Maar je moet zijn ondersteunende rol voor de klassementsrenners niet onderschatten”, zo verklaart Verhoeven, die samen met Adri van Houwelingen en Frans Maassen de ploegleiding vormt, het belang van de Spanjaard. Een belang dat ook Laurens ten Dam heeft: “Laurens heeft in Zwitserland laten zien dat hij de rol die wij hem in de Tour de France graag geven, goed en gedreven uitvoert.”
Mark Renshaw is aan de ploeg toegevoegd om in de eerste week mee te spelen in de sprints. Verhoeven: “Zonder echte leadout is Renshaw ook uitstekend in staat om zich goed te positioneren en kort te finishen in massasprints. Daarnaast heeft Mark aangetoond een goede teamplayer te zijn die van enorme waarde voor de ploeg is.”
Bram Tankink, Maarten Tjallingii en Maarten Wynants vormen het soms onzichtbare, maar onmisbare cement van de ploeg. Bram is de koerskapitein en de twee Maartens zijn de luitenants voor de klassementsrenners.
Tour-ploeg:
Laurens ten Dam, Robert Gesink, Steven Kruijswijk, Bauke Mollema, Mark Renshaw, Luis Leon Sanchez, Bram Tankink, Maarten Tjallingii en Maarten Wynants.
Ploegleiding:
Nico Verhoeven, Adri van Houwelingen en Frans Maassen
Rabosport
quote:Robert Gesink
Steven Kruijswijk
Bauke Mollema
Mark Renshaw
Luis Leon Sanchez
Bram Tankink
Maarten Tjallingii
Maarten Wynants
Kan wel iets verder komen dan dat, denk ik, maar lijkt me ook een prima renner om de klassementsrenners voorin te houden in de beginfase van bergritten, mocht dat nodig zijn.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Renshaw top 10 max in een toursprint
En ook al konden ze dat wel, denk dat ze hem sowieso mee hadden genomen na afgelopen week in de sprints. Zo zijn ze bij Rabo ook wel weerquote:Op maandag 18 juni 2012 17:00 schreef TheArt het volgende:
Renshaw is gewoon contractueel vastgelegd volgens mij. Daar konden ze helaas niet meer omheen.
Het zou me verbazen als Klöden het nu ineens wel kan. De rest van het team stelt ook niet zoveel voor met een Zubeldia en Fuglsang. Het zal toch van Fränk moeten komen.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
‘Dat moeten we nog bespreken. Er zijn genoeg opties, genoeg sterke jongens in het team. Klöden misschien. Ik wil nu eerst en vooral herstellen van deze Ronde van Zwitserland. Hoe de Tour verloopt, zien we wel bij de start in Luik.'
Omdat in TDF alleen maar debielen komen die voor de rest van het jaar totaal geen wielrennen kijken en dan opeens al die topics kapen met hun ge-quote:
quote:Op maandag 18 juni 2012 17:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Publiek wat op TDF forum afkomt ->
Ja dat is idd wel minder, maar goed die komen toch wel tdf subforum of niet.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat in TDF alleen maar debielen komen die voor de rest van het jaar totaal geen wielrennen kijken en dan opeens al die topics kapen met hun ge-
In de Giro was ie nog aan het jammeren dat hij het alleen moest doen, nadat hij vooraf nog had aangegeven zelf zijn beste leadout te zijnquote:Op maandag 18 juni 2012 schreef Rabobank het volgende:
Zonder echte leadout is Renshaw ook uitstekend in staat om zich goed te positioneren en kort te finishen in massasprints.
Wat wel jammer is.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:15 schreef Szura het volgende:
Zelfde verhaal als voor het EK en de OS, of eigenlijk elk groot sportevenement.
Pure aids.
twitter:CARLOSBARREDO twitterde op maandag 18-06-2012 om 18:47:05No Tour, No Campeonatos de España y 2 costillas rotas ósea que unos días No bici. Esto es increíble. Gracias a todos por los ánimos! reageer retweet
Ja dus, heeft ook al een paar keer op de grond gelegen dit seizoen zeg..twitter:rabowielrennen twitterde op maandag 18-06-2012 om 19:06:39Barredo is vrijdag gevallen tijdens training, daarbij brak hij 2 ribben. Nu 2 weken rust daarna plan de campagne. #raboploeg @CARLOSBARREDO reageer retweet
quote:Fabian Cancellara (Zwi)
Tony Gallopin (Fra)
Chris Horner (VS)
Andreas Klöden (Dui)
Maxime Monfort (Bel)
Yaroslav Popovych (Oek)
Fränk Schleck (Lux)
Jens Voigt (Dui)
Haimar Zubeldia (Spa)
Of de vallende ziekte in combinatie met de osteoperose , zoals vorig jaar..quote:Op maandag 18 juni 2012 20:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Superteam!
Prognose: 0 ritoverwinningen, Zubeldia beste man op de 9e plek en na anderhalve week hebben er al 3 of 4 opgegeven (al dan niet door artrose of osteoporose).
Gemiddelde leeftijd: 33,3 jaarquote:Op maandag 18 juni 2012 20:29 schreef Momo... het volgende:
2 mannen van boven de 40 , Kloden is al 37, Zubeldia al 35, bejaardenteam
quote:Op maandag 18 juni 2012 19:50 schreef Gitank2 het volgende:
Voeckler kan waarschijnlijk wel meedoen, lees ik hier
zo te zien is het TDF forum geopendquote:Op maandag 18 juni 2012 20:35 schreef groenen het volgende:
Welke etappes zullen Gesink en Ten Dam vallen?
Zelfs zonder het TDF forum komen dit soort kansloze opmerkingen/vragenquote:Op maandag 18 juni 2012 20:37 schreef The_Hives het volgende:
[..]
zo te zien is het TDF forum geopend
Gesink, Mollema, Kruijswijk, Ten Dam, Tjallingii, Tankink bij Rabo, Westra, Poels, Hoogerland, Ruijgh, van Hummel bij Vacansoleil, Veelers, De Kort en Stamsnijder bij Argos, Langeveld en Weening bij GreenEdge, Kroon bij Saxo Bank.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:30 schreef Slobeend het volgende:
We komen denk ik op 18 Nederlanders dit jaar. Stuk meer dan vorig jaar.
Veelers, De Kort, Curvers en Timmer heb ik bij Argos mee gerekend.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gesink, Mollema, Kruijswijk, Ten Dam, Tjallingii, Tankink bij Rabo, Westra, Poels, Hoogerland, Ruijgh, van Hummel bij Vacansoleil, Veelers, De Kort en Stamsnijder bij Argos, Langeveld en Weening bij GreenEdge, Kroon bij Saxo Bank.
Ik kom op 17 uit, maar misschien dat Argos nog een extra Nederlander stuurt. Mooi rijtje inderdaad
Bruyneel had al aangegeven dat de situatie voor Horner zou kunnen veranderen na het afvallen van Andy.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:04 schreef TheArt het volgende:
Horner toch naar de Tour
Selectie RadioShack Nissan Trek:
[..]
Stamsnijder gaat waarschijnlijk niet, Curvers en waarschijnlijk Timmer daarentegen wel.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gesink, Mollema, Kruijswijk, Ten Dam, Tjallingii, Tankink bij Rabo, Westra, Poels, Hoogerland, Ruijgh, van Hummel bij Vacansoleil, Veelers, De Kort en Stamsnijder bij Argos, Langeveld en Weening bij GreenEdge, Kroon bij Saxo Bank.
Ik kom op 17 uit, maar misschien dat Argos nog een extra Nederlander stuurt. Mooi rijtje inderdaad
Bedoel je beide wel of beide niet?quote:Op maandag 18 juni 2012 20:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Stamsnijder gaat waarschijnlijk niet, Curvers en waarschijnlijk Timmer daarentegen wel.
Van Hummel of Ligthart is ook nog maar de vraag. Misschien zelfs beide.
Mwah.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:54 schreef j0rdiiii het volgende:
Mooi man. Subforum er straks bij, niks mis mee.
quote:Op maandag 18 juni 2012 21:05 schreef groenen het volgende:
Subforum is toch leuk. Dan kunnen kenners die Langeveld 'Sebas' mogen noemen zich weer verheven voelen boven het klootjesvolk dat daar komt posten.
Ik heb nu al medelijden met de eerste die Froome wil adopteren, die gaat hard aangepakt wordenquote:
zal hem wel weer gaan starten, net als afgelopen 2 jaarquote:Op maandag 18 juni 2012 21:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik heb nu al medelijden met de eerste die Froome wil adopteren, die gaat hard aangepakt worden.
quote:Op maandag 18 juni 2012 21:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik heb nu al medelijden met de eerste die Froome wil adopteren, die gaat hard aangepakt worden.
Ligthart teert alleen nog op zijn NK winst, hij heeft weinig gepresteerd dit jaar.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
Beide wel. Ik zie minstens één van beide heus wel meegaan.
NL debutanten van Argos mogen wel bijv. Maar zal wel genoeg gezeik tot dreigmails aan toe krijgenquote:Op maandag 18 juni 2012 21:29 schreef Felagund het volgende:
Wordt steeds lastiger om onbekendere wielrenners te vinden, zeker nu de renners van Europecar bekender zijn en Argos dit jaar meedoet.
Dat begrijp ik, maar ik vind het juist leuk om een renner te kiezen die ik zelf ook niet (goed) ken.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:37 schreef franklop het volgende:
[..]
NL debutanten van Argos mogen wel bijv. Maar zal wel genoeg gezeik tot dreigmails aan toe krijgen
ja precies. Fabrice Jeandesboz ook dit jaar weer voor mijquote:Op maandag 18 juni 2012 21:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar ik vind het juist leuk om een renner te kiezen die ik zelf ook niet (goed) ken.
Tuurlijk, ze zijn er zeker nog wel, maar veel minder dan de afgelopen jaren. Ik heb ook het idee dat we op het minst aantal Tourdebutanten uitkomen in de laatste 5 jaar. Argos helpt nog iets mee om het totaal op te krikken, maar het gaat aantal gaat niet veel zijn.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:41 schreef Gitank2 het volgende:
Ik zie ook al een aantal leuke namen in de voorselecties, met de onzekerheid of ze starten..
Te denken aan Elissonde (FDJ) of Graziato (Lampre)
Klopt, naast Simon en Marino verwacht ik idd ook Poulhies en Levarlet en dan heb je daar 4 debutanten. Cofidis gaat er ook nog wel een paar bevatten (Bagot, Fouchard en Mate bijv.), maar alsnog zullen het er niet veel zijn. Er zijn heel veel ploegen die zelfs met geen enkele debutant zullen starten.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:48 schreef Felagund het volgende:
Bij Saur zullen er ook nog wel een paar starten, Poulhies, Levarlet, Simon en Marino hebben ook nog nooit de Tour gereden volgens mij. Minstens twee gaan er daar starten. Voor de rest is het erg mager idd.
Niermann werd ook elk jaar genomineerdquote:Op maandag 18 juni 2012 21:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klopt, naast Simon en Marino verwacht ik idd ook Poulhies en Levarlet en dan heb je daar 4 debutanten. Cofidis gaat er ook nog wel een paar bevatten (Bagot, Fouchard en Mate bijv.), maar alsnog zullen het er niet veel zijn. Er zijn heel veel ploegen die zelfs met geen enkele debutant zullen starten.
twitter:AlexandreRolin twitterde op maandag 18-06-2012 om 22:15:07Alexandre Geniez ne fera pas le #Tour, non sélectionné par Argos, il est dégoûté... Pas le Tour des Français ? reageer retweet
twitter:AlexandreRolin twitterde op maandag 18-06-2012 om 22:16:50Tout pour Kittel ! #tweetprecedent reageer retweet
Hij doet toch waarschijnlijk wel mee is het laatste nieuws?quote:Op maandag 18 juni 2012 22:45 schreef Szura het volgende:
Jammer dat het Hoe vaak komt Voeckler in beeld spel dit jaar niet kan
Idd, het hoeft niet beperkt te blijven tot de vaste kliek.quote:Op maandag 18 juni 2012 23:04 schreef DecoAoreste het volgende:
Betreffende het TDF-subforum, boeiend dat daar trolls komen, het is meestal in ieder geval een enorme stimulans voor de activiteit.Heb het elk jaar nog gezellig gevonden ondanks af en toe een kutpost.
Betreffende het adoptierennerstopic: misschien van tevoren aangeven wie er wel en niet mogen meedoen?
Misschien ook niet, Voeckler is namelijk onzeker voor de Tour.quote:Op maandag 18 juni 2012 22:48 schreef Felagund het volgende:
Het hoeveel gekke bekken trekt Voeckler spel lijkt mij trouwens leuker. Dat hij vaak in beeld komt is nu wel zeker.
Zeker, maar misschien is het ook een idee om hier een topic te houden? Zodat er tenminste ergens nog serieus een discussie kan worden gevoerd in plaats van elke vijf posts een 'Raboquote:Op maandag 18 juni 2012 23:16 schreef knep het volgende:
[..]
Idd, het hoeft niet beperkt te blijven tot de vaste kliek.
Maar gewoon over die vracht trollen heen lezen.
Inderdaad had misschien wel wit kunnen winnen met een beetje geluk.quote:
quote:Het is koers!@hetiskoers
Jezus! RT @UCI_Overlord: BREAKING NEWS: Mercer reports Prudhomme has banned RadioShack-Nissan from 2012 TdF http://cyclismas.com/2012(...)2012-tour-de-france/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
Misschien kunnen al die trollen zich verzamelen in het Tour du Jour topic.quote:Op maandag 18 juni 2012 23:23 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Zeker, maar misschien is het ook een idee om hier een topic te houden? Zodat er tenminste ergens nog serieus een discussie kan worden gevoerd in plaats van elke vijf posts een 'Rabo' of 'Gesink/Mollema
' post.
Jakobsquote:Op maandag 18 juni 2012 23:30 schreef knep het volgende:
[..]
Misschien kunnen al die trollen zich verzamelen in het Tour du Jour topic.
Reken maar dat Wiggins er staatquote:Op maandag 18 juni 2012 23:46 schreef OProg het volgende:
Ik ben toch heel benieuwd naar de schaduw kopmannen van Sky. Wat zou er gebeuren als Wiggins net een tikkeltje minder is en Froome of Rogers zien de kans van hun leven ineens voor zich.
Froome gaat voor zichzelf rijden.quote:Op maandag 18 juni 2012 23:46 schreef OProg het volgende:
Ik ben toch heel benieuwd naar de schaduw kopmannen van Sky. Wat zou er gebeuren als Wiggins net een tikkeltje minder is en Froome of Rogers zien de kans van hun leven ineens voor zich.
Daar reken ik uiteraard op maar zijn grootste dreiging kan wel eens uit Sky zelf komen. Dan kan ik me voorstellen dat er wat spanning in de ploeg gaat komen.quote:
Lijkt me een goed idee waar meer dan genoeg animo voor is.quote:Op maandag 18 juni 2012 23:23 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Zeker, maar misschien is het ook een idee om hier een topic te houden? Zodat er tenminste ergens nog serieus een discussie kan worden gevoerd in plaats van elke vijf posts een 'Rabo' of 'Gesink/Mollema
' post.
Had hij dat vorig jaar in de Vuelta maar direct gedaan, dan had hij die ronde makkelijk gewonnenquote:
Misschien moet we dan wel zorgen dat dit topic niet in AT komt, of we moeten een schaduwnaam aannemenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 00:47 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee waar meer dan genoeg animo voor is.
Dit topic is er niet om 'rechten te claimen' voor het jaarlijkse adoptie topic. Dat doe je daar maar als het zover is.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zoals ik al in een eerder topic aangaf, voor het adoratie topic claim ik nu al het eerste recht op mijn troef van vorig jaar, Perrig Quemeneur(Europcar). Sympathieker en onzichtbaarder was er haast niet in 2011, en ook dit seizoen is het een renner voor fijnproefers.
Mocht mijn kanjer uit 2010, Thomas Rohregger mee gaan (Greenedge) dan claim ik daar ook eerste rechten op. Al heeft ie in de Giro een etappe in de bergen meegedaan in een vluchtpoging, en zelfs punten voor de bergtrui te halen, dus of ie onbekend genoeg is, kan een twsitpuntje zijn. Maar het grote publierk kent hem nog steeds niet denk ik.
Rohregger rijdt niet bij GreenEdge, maar bij RadioShack Nissan Trek en hij zal dus absoluut niet meegaan naar de Tourquote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zoals ik al in een eerder topic aangaf, voor het adoratie topic claim ik nu al het eerste recht op mijn troef van vorig jaar, Perrig Quemeneur(Europcar). Sympathieker en onzichtbaarder was er haast niet in 2011, en ook dit seizoen is het een renner voor fijnproefers.
Mocht mijn kanjer uit 2010, Thomas Rohregger mee gaan (Greenedge) dan claim ik daar ook eerste rechten op. Al heeft ie in de Giro een etappe in de bergen meegedaan in een vluchtpoging, en zelfs punten voor de bergtrui te halen, dus of ie onbekend genoeg is, kan een twsitpuntje zijn. Maar het grote publierk kent hem nog steeds niet denk ik.
quote:Mikel Astarloza (Spa)
Jorge Azanza (Spa)
Gorka Izagirre (Spa)
Egoi Martínez (Spa)
Rubén Pérez (Spa)
Samuel Sánchez (Spa)
Amets Txurruka (Spa)
Pablo Urtasun (Spa)
Gorka Verdugo (Spa)
Afgezien dat ik dat dan eerst eens van Franklop wil horen (Ik loop al twee jaar mee in het adoratietopic, kan er jou niet van herinneren), heeft de Perriq fanclub me net geinformeerd dat het hoogst onwaarschijnlijk is, dat mijn held mee gaatquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:34 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dit topic is er niet om 'rechten te claimen' voor het jaarlijkse adoptie topic. Dat doe je daar maar als het zover is.
Niet dat het er toe doet, maar:quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Afgezien dat ik dat dan eerst eens van Franklop wil horen (Ik loop al twee jaar mee in het adoratietopic, kan er jou niet van herinneren), heeft de Perriq fanclub me net geinformeerd dat het hoogst onwaarschijnlijk is, dat mijn held mee gaat![]()
En Rohregger (die inderdaad niet bij Greenedge fietst, weet niet waarom dat in m'n hoofd zit), zal ik op zoek moeten naar een nieuwe held. Aangezien ik toch wel een vinger op de pols heb van Europcar, ga ik daar maar eerst een kijken...
Ja, Frank doet altijd alsof hij de eerste was die Willems adopteerde, maar de harde feiten blijken anders te zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:58 schreef Gillingham het volgende:
Ik adopteer bij deze de 27-jarige Frederik Willems van Liquigas.
quote:Roy Curvers (Ned)
Koen de Kort (Ned)
Johannes Frohlinger (Dui)
Patrick Gretsch (Dui)
Yann Huguet (Fra)
Marcel Kittel (Dui)
Matthieu Sprick (Fra)
Albert Timmer (Ned)
Tom Veelers (Ned)
4 hèquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:27 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Vijf Nederlanders, valt niet tegen. Ik had Geniez er wel bij verwacht.
Gaat Degenkolb weer naar de Vuelta?
Ja, dat viel mij ook op omdat ik om de 5 minuten refresh of TDF al bestaat.quote:
Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.quote:
Nou gaat iedereen hier helemaal heel de dag refreshenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:02 schreef 99.999 het volgende:
Hmm, ik zie hem al wel in de index staan. Komt vandaag nog goed dat TDF forum
Mijn nederige spijtbetuigingen, ik ben ernstig van slag door het ontbreken van mijn adoptie-Breton. Ik vind het adoratie topic altijd een geweldig onderdeel van de tour pret, het volgen, posten, desnoods verzinnen van intervieuws met je renner (als ie echt goed naamloos is, heb je weinig keus)...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:20 schreef Gillingham het volgende:
Ja, Frank doet altijd alsof hij de eerste was die Willems adopteerde, maar de harde feiten blijken anders te zijn.![]()
Afbranden dat soort gasten, moet je maar het hele jaar fietsen kijken.quote:Ik bedoelde meer dat dit topic voor de Tour in het algemeen bestemd is en niet voor adoptiezaken.
Het is ook weer wachten op de lading 'welke renners moet ik in mijn tourpoule doen'-posts.
Cunego rijdt de Tour wel, jammer johquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:53 schreef DecoAoreste het volgende:
Oh ja, mijn Tourpoule-team voor dit jaar:
Contador
A Schleck
Cunego
Kreuziger
Gadret
Uran
Hushovd
Bennati
Boonen
Anton
J Rodriguez
Kessiakoff
Ventoso
Haussler
Degenkolb
Moreno
De Gendt
Barredo
Ricco
Boom
Benieuwd hoeveel ze gaan scoren!
+ Kroon nog bij Saxoquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:36 schreef Felagund het volgende:
Met Langeveld en Weening waarschijnlijk bij Greenedge en dan ook nog een stuk of 4/5 Nederlanders bij Vacansoleil hebben we niet te klagen dit jaar.
Cunego zou de Tour rijden, was al vanaf het begin van het seizoen bekend. Hij zou namelijk in eerste instantie helemaal geen Giro rijden, maar op het laatste moment besloot men hem te laten starten in dienst van Scarponi. De Tour mocht hij dan voor eigen rekening rijden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:47 schreef Marcoss het volgende:
Cunego rijdt geen Tour, Scarponi wel trouwens
Leuke renner voor de bolletjes of een ritzege.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:47 schreef Marcoss het volgende:
Cunego rijdt geen Tour, Scarponi wel trouwens
quote:Giampaolo Caruso
Oscar Freire
Vladimir Gusev
Joan Horrach
Aliaksandr Kuchynski
Denis Menchov
Luca Paolini
Yuriy Trofimov
Eduard Vorganov
Jakobje gaat sowieso weg na dit seizoen, dus deze kritiek is niet verrassend. Ik vind em wel terecht overigens. Popovych en Bruyneel doen hele vieze dingen met elkaar volgens mij dat die gast elke keer maar weer opgesteld wordt terwijl hij met het jaar dramatischer gaat rijdenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vogelzang is blijkbaar kwaad omdat hij niet mee mag naar de Tour. De sfeer wordt steeds beter in het team!
Geniez is wel behoorlijk aanvalslustig, plus hij kan in de bergen gewoon prima mee. Met hem was je nog enigszins zichtbaar het midden- en hooggebergte. Met dit team ben je dat niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:55 schreef wimderon het volgende:
Ach, het is niet zo dat ze met Geniez iemand thuislaten die ook maar enigszins een rol van betekenis in het klassement had kunnen spelen. Van een Rob Ruijghje word ook niemand warm.
En wat heb je nog aan Fuglsang als je er al vijf in je ploeg hebt die een beter klassement kunnen rijden en je niet een echte kopman hebt waarvoor op kop gebeukt moet worden (wat Fuglsang in zijn eerdere Touroptredens nooit heeft kunnen waarmaken trouwens)? Als je dan ook nog eens weggaat na dit jaar is het volkomen logisch dat je thuisgelaten wordt.
Nooit een gebrek aan zelfvertrouwen bij Cavquote:Mark Cavendish expects to be less dominant when he defends his green jersey as the Tour de France's best sprinter after changing his training regimen and losing weight as part of preparations for the London Olympics."I will win stages but I may not win five," Cavendish said, referring to his 2011 total. "My sprint has suffered a little bit, but the guys who are sprinters, like I was, won't be there in the finish (of the Olympics). "I am so much faster than the others anyway I can afford to lose a few per cent in the sprint in order to be able to get to the line. It is worth it this one year, especially when the team is concentrating on the GC (general classification). It is worth doing that for the Olympics."
Renners die 'mee zijn' of 'zich tonen' daar kan ik nooit zoveel mee. Als het nou een ploeg is zonder echt doel of speerpunt dan kun je hem inderdaad meenemen. Maar als je echt vol voor de sprint wil gaan met Kittel dan moet je daar de ploeg ook maar naar inrichten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Geniez is wel behoorlijk aanvalslustig, plus hij kan in de bergen gewoon prima mee. Met hem was je nog enigszins zichtbaar het midden- en hooggebergte. Met dit team ben je dat niet.
Wat betreft Fuglsang. Ze hadden hem prima als pure knecht mee kunnen nemen. Net of Klöden, Horner en vooral Popovych ook maar iets bewezen hebben dit jaar. Zelfs Gerdemann heeft een stuk meer laten zien. Je gaat me niet vertellen dat Klöden wel die geweldige knecht is. In Zwitserland werd Klöden opgespaard om na Gerdemann te werken en die gast was er binnen de kortste keren af.
Net of het uitmaakt of je 8 renners voor Kittel mee hebt of 7. Er zijn ook nog andere ploegen die willen rijden voor een sprint, dus je hebt zat helpers voor Kittel. Ik ben het helemaal eens dat je als ploeg met een bepaalde visie naar een grote ronde moet gaan, maar 7 of 8 helpers voor Kittel maakt geen verschil in die visie.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Renners die 'mee zijn' of 'zich tonen' daar kan ik nooit zoveel mee. Als het nou een ploeg is zonder echt doel of speerpunt dan kun je hem inderdaad meenemen. Maar als je echt vol voor de sprint wil gaan met Kittel dan moet je daar de ploeg ook maar naar inrichten.
En nogmaals: wat heb je eraan om Fuglsang als knecht mee te nemen als je geen uitgesproken kopman hebt om voor te werken? Er gaan er nu vijf mee die op papier een beter klassement kunnen rijden dan Fuglsang. Naar mate de race vordert zullen er een of twee overblijven waar de rest dan voor gaat werken. Klöden en zeker Popovych hadden van mij niet per se meegenomen hoeven worden, maar Fuglsang ga ik ook niet missen in deze samenstelling. Klöden heeft de afgelopen jaren ook wel wat meer krediet opgebouwd dan Fuglsang die keer op keer tegenvalt in grote rondes en Popovych gaat in een andere rol mee dan als zoveelste klimmer in het rijtje. Horner werd dit jaar tweede in de Tirreno (na 8 maanden afwezigheid) en negende in Baskenland en viel tegen in Californië. Dat sla ik een stuk hoger aan dan winst in Luxemburg en verder eigenlijk niets.
quote:Defending champion Cadel Evans headlines the BMC Racing Team's roster for the Tour de France, as announced Tuesday by BMC Racing Team President/General Manager Jim Ochowicz and Directeur Sportif John Lelangue.
Difficult Roster Choice
Ochowicz said it was not an easy task selecting the eight riders who will help Evans during the three-week race that begins Saturday, June 30 in Liège, Belgium. "We have a number of qualified athletes, all of whom who could have been a great addition to this team," Ochowicz said. "We're looking forward to a challenging race, but one that we're prepared to take on. What we got out of last year's Tour was that we did a lot of things right and not too many things wrong. We'd like to repeat that this time around." Returning to join Evans from last year's Tour team are Marcus Burghardt, George Hincapie, Amaël Moinard, Manuel Quinziato and Michael Schär. Joining them will be three riders new to the BMC Racing Team this year: Steve Cummings, Philippe Gilbert and Tejay van Garderen.
One Objective
Lelangue said the eight riders joining Evans will solely devote their efforts toward helping him become the Tour's first back-to-back winner since 2005. Seven of the eight raced together at the Critérium du Dauphiné – where Evans finished third – and none of them competed in the Giro d'Italia. "We have one objective: to defend Cadel's title and bring him to the podium in Paris," Lelangue said. "Everyone will know clearly what their job is during the three weeks of racing. Our roster has a really good balance, especially considering the parcours."
Stronger Team
Evans said he is buoyed by confidence gained from his first Tour victory last year in seven appearances. "I know now that I can win it and my lead-up this year is nearly identical to what we did last year," he said. "We're bringing an even stronger team to the Tour this year and the route would seem to favor me. But the time trials will change the dynamics of the race and some of the tactics of my rivals. But like last year, I'll go to the Tour with my own plan, to ride my own race." In addition to a stage win and third place overall at the Critérium du Dauphiné, Evans's lead-up to the Tour included a win in the time trial stage of the Critérium International on the way to overall victory.
BMC Racing Team Tour de France Roster:
Marcus Burghardt (GER), Steve Cummings (GBR), Cadel Evans (AUS), Philippe Gilbert (BEL), George Hincapie (USA), Amaël Moinard (FRA), Manuel Quinziato (ITA), Michael Schär (SUI), Tejay van Garderen (USA).
Reserves:
Brent Bookwalter (USA), Steve Morabito (SUI).
En inmiddels ook Lotto-Belisol bekend:quote:Marcus Burghardt (GER)
Steve Cummings (GBR)
Cadel Evans (AUS)
Philippe Gilbert (BEL)
George Hincapie (USA)
Amaël Moinard (FRA)
Manuel Quinziato (ITA)
Michael Schär (SUI)
Tejay van Garderen (USA)
quote:Lars Bak (Den)
Jurgen Van den Broeck (Bel)
Francis De Greef (Bel)
André Greipel (Dui)
Adam Hansen (Aus)
Greg Henderson (NZl)
Jurgen Roelandts (Bel)
Marcel Sieberg (Dui)
Jelle Vanendert (Bel)
Zonder Willems..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:39 schreef TheArt het volgende:
Even opsommend.
En inmiddels ook Lotto-Belisol bekend:
[..]
Die presteert dan ook al 2 jaar vrij matig.quote:
Geen Uran in de Tour dustwitter:UranRigoberto twitterde op dinsdag 19-06-2012 om 19:57:03Hola, no tour de france pero: t.polonia,olímpicos,Burgos,san Sebastián,vuelta españa,mundial,piamonte,Lombardia,y... reageer retweet
Die selectie van Sky kan ik je nu wel geven, ik ben er zeker van dat ie klopt namelijk.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:02 schreef Marcoss het volgende:
Geen Uran in de Tour dustwitter:UranRigoberto twitterde op dinsdag 19-06-2012 om 19:57:03Hola, no tour de france pero: t.polonia,olímpicos,Burgos,san Sebastián,vuelta españa,mundial,piamonte,Lombardia,y... reageer retweet
www.cqranking.comquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:03 schreef Paul-89 het volgende:
Ik had laatst een handige site waar je makkelijk de behaalde resultaten van alle renners kon bekijken, maar nu weet ik de site dus niet meer. Iemand van jullie een idee welke ik bedoel ?
was vorig jaar prima in vorm tijdens Tour, tot de sleutelbeenbreukquote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die presteert dan ook al 2 jaar vrij matig.
Valt ie in ieder geval iets minder op in het pelotonquote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:14 schreef Ofyles2 het volgende:
Voeckler laat het Franse kampioenschap schieten en mikt direct op de Tour de France (knieblessure).
Idd pakt gewoon weer het geel na 7 dagenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Voeckler heeft geen kampioenstrui nodig om op te vallen.
Dat wil/doet ie toch niet. Hij loopt het hele jaar door te verkondigen waar hij allemaal als kopman zou willen starten, terwijl hij daar op basis van zijn resultaten geen recht op heeft.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wat betreft Fuglsang. Ze hadden hem prima als pure knecht mee kunnen nemen.
En wordt wereldkampioen in Valkenburg, dus volgend jaar zitten we ook al safe.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Idd pakt gewoon weer het geel na 7 dagen
Dat zou me nog niets verbazen eigenlijk.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En wordt wereldkampioen in Valkenburg.
dat vind ik persoonlijk prima maar heeft iemand nog inspiratie voor een vergelijkbaar algemeen topic dat mooi in TDF kan? Zoiets moeten we wel hebben.quote:
Het lijkt me dat dat vanzelf wel komt naarmate het begin van de Tour nadert, als het niet vandaag al is.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
dat vind ik persoonlijk prima maar heeft iemand nog inspiratie voor een vergelijkbaar algemeen topic dat mooi in TDF kan? Zoiets moeten we wel hebben.
Vuelta -> WK zou een logischer zijn toch?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Cunego zou de Tour rijden, was al vanaf het begin van het seizoen bekend. Hij zou namelijk in eerste instantie helemaal geen Giro rijden, maar op het laatste moment besloot men hem te laten starten in dienst van Scarponi. De Tour mocht hij dan voor eigen rekening rijden.
Ik heb de laatste weken niets gelezen wat daar tegenin gaat, of ik moet iets gigantisch gemist hebben.
EDIT: Ik lees nu opeens zijn naam nergens meer. Ik snap er weinig van.
Sindsdien is dit topic wel doodgevallen zo te zienquote:Op woensdag 20 juni 2012 13:15 schreef Felagund het volgende:
Is dat echt noodzakelijk om daar nog een centraal topic te openen? Je hebt al topics voor iedere etappe. Misschien een slowchat topic? Al was die volgens mij er vorig jaar ook en dat was een niet al te groot succes.
Jah daar zit ook mijn twijfel! Ook zit ik te twijfelen wie ik mijn captain maak die dubbele punten verdien. Of ik doe een sprinter (Cavendish) of alleskunner Wiggins).quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik zou Mollema vervangen voor Kruijswijk, voor de nederlandse invloed![]()
Mollema's vorm lijkt niet al te best en met Kruijswijk maak je ook nog kans op de witte trui. Ik neem aan dat truien ook punten opleveren?
Uhm, met verkeerde been uit bed gestapt? Wat is dit dan voor forum? Volgens mij staat er Tour de France 2012;)quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:30 schreef Steven184 het volgende:
Vragen in het TDF forum en hier weg blijven met die onzin.
Neehoor, TDF forum is speciaal voor dit soort vragen, alles wat om de Tour heen hangt, voorgaande jaren was er zelfs een speciaal topic waar je advies voor te kiezen renners kon vragen, dit jaar ook? Dit topic is meer toegespitst op het wielerinhoudelijke en is op verzoek van enkele vast users in dit forum blijven staan.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:33 schreef danusz1986 het volgende:
[..]
Uhm, met verkeerde been uit bed gestapt? Wat is dit dan voor forum? Volgens mij staat er Tour de France 2012;)
Ik ben enkele maanden geleden al gebeld dat Europcar object van onderzoek was, dus het is al even aan de gang. Logisch, maar ook jammer dat nu altijd alles in de pers komt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In de aloude traditie van vlak voor de tour met modder gaan smijten, is nu kennelijk Europcar aan de beurt. Wel eens leuk dat ze een Franse ploeg targeten, en geen buitenlandse, maar ik word best moe van hoe de Franse justitie altijd de dagen voor de Tour even wil scoren.
En waar kan ik dat forum vinden?quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:42 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Neehoor, TDF forum is speciaal voor dit soort vragen, alles wat om de Tour heen hangt, voorgaande jaren was er zelfs een speciaal topic waar je advies voor te kiezen renners kon vragen, dit jaar ook? Dit topic is meer toegespitst op het wielerinhoudelijke en is op verzoek van enkele vast users in dit forum blijven staan.
Ik heb geen enkel probleem met je vraag ed, enkel met de plaats.
Voel je verder vrij hier lekker mee te babbelen.
Tour de France 2012quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:46 schreef danusz1986 het volgende:
[..]
En waar kan ik dat forum vinden?
Dat had ik niet verwacht inderdaad.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In de aloude traditie van vlak voor de tour met modder gaan smijten, is nu kennelijk Europcar aan de beurt. Wel eens leuk dat ze een Franse ploeg targeten, en geen buitenlandse, maar ik word best moe van hoe de Franse justitie altijd de dagen voor de Tour even wil scoren.
twitter:Vannieuwkerke twitterde op donderdag 28-06-2012 om 16:14:37Inladen en morgen wegwezen #vivelevelo vanaf morgenavond op #een http://t.co/vLCFIoIp reageer retweet
Saxo Bank-Tinkoff Bank heet het sinds deze week.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef TargaFlorio het volgende:
Tinkoff is de nieuwe subsponsor van Saxo?
ja precies.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:20 schreef Sautor het volgende:
Grappig om te zien dat de auto's van Saxo nog niet de nieuwe sponsor erop heeft
Handig om dat centraal te houden toch?quote:
Die laat zich keurig iedere keer zijn bord leegeten idd.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:37 schreef Steven184 het volgende:
Winstmaximalisatie zal nooit het grootste talent van Fabian worden.
Kijk, dat ie in Milaan-San Remo doorrijdt, daar kan ik nog enigszins inkomen omdat daar toch een tweede plaats op het spel staat, maar een tweede plaats in een Tour-etappe zou Cancellara toch niet meer zo moeten boeien? Die leiderstrui, die hield ie toch wel.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:38 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Handig om dat centraal te houden toch?![]()
Tsja, Cancellara reed wederom door, zat in een spagaat, maar ja... Beter dit dan afwachten.
quote:Op maandag 2 juli 2012 18:05 schreef Gillingham het volgende:
Wat een vermoeiende users in het etappe topic in het TDF forum.
Doen het toch gewoon goed? 4e plaats terwijl Kittel niet mee kon sprinten.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:44 schreef Steven184 het volgende:
Argos lijkt wel op Rabobank vandaag met al dat gebash.
Nu Kittel was "uitgevallen" was het een schande dat Argos nog in de tour rondreedquote:Op maandag 2 juli 2012 18:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Doen het toch gewoon goed? 4e plaats terwijl Kittel niet mee kon sprinten.
Dat is... nu ongeveer?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:11 schreef Littlecreep het volgende:
Misschien begint het weer te lopen als we de trolls zat zijn halverwege de tour?
Inderdaad, meer dan zelfs.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Doen het toch gewoon goed? 4e plaats terwijl Kittel niet mee kon sprinten.
Is toch heerlijk man. Ik kan het niet negeren. Het lukt me gewoon niet.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:08 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Inderdaad, meer dan zelfs.
Het nadeel aan die trolls is dat er een boel mensen op gaan happen, ik negeer ze gewoon.
Ik moet ook toegeven dat ik soms wel hap.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:14 schreef marcodej het volgende:
[..]
Is toch heerlijk man. Ik kan het niet negeren. Het lukt me gewoon niet.
Het neerbuigende en betweterig toontje van enkele "vaste waarden" bij elke nieuwkomer (dus ook niet-trollende users die gewoon een naïeve vraag stellen) vind ik anders ook nogal vervelend.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:05 schreef Gillingham het volgende:
Wat een vermoeiende users in het etappe topic in het TDF forum.
Dat komt inderdaad ook zo nu en dan voor. Hoewel de trollen en de oprechte nieuwkomers soms niet gemakkelijk te onderscheiden zijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het neerbuigende en betweterig toontje van enkele "vaste waarden" bij elke nieuwkomer (dus ook niet-trollende users die gewoon een naïeve vraag stellen) vind ik anders ook nogal vervelend.
Ziet er steil uit, is dit het laatste gedeelte?quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Eindelijk een plaatje kunnen vinden van de nieuwe speciaal voor de tour aangelegde finish op planche des bel filles:
[ afbeelding ]
![]()
Waarom moest ik nou precies op deze dag op vakantie gaan
Jep, dit is de allerlaatste strook naar de finish. De cyclo trois ballons finisht ook op deze berg, maar dan is het laatste stukje vlak. Nu hebben ze dat stukje vlak en dan nog deze strook.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ziet er steil uit, is dit het laatste gedeelte?
jij kijkt dus alleen de Tourquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:15 schreef BlaZ het volgende:
De Rabobank tactiek met alles op de tour faalt weer eens.
Dit is gewoon een trend van de afgelopen jaren. Steeds het mee willen zitten van voren waar geen ruimte is. Dan haken de sturen in elkaar en boom liggen er 130 man op hun snufferd.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:15 schreef BlaZ het volgende:
De Rabobank tactiek met alles op de tour faalt weer eens.
Zolang er geen verschillen zijn in het klassement zijn, wil iedereen gewoon van voren zitten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:42 schreef Junglebeast het volgende:
[..]
Dit is gewoon een trend van de afgelopen jaren. Steeds het mee willen zitten van voren waar geen ruimte is. Dan haken de sturen in elkaar en boom liggen er 130 man op hun snufferd.
Rabobank heeft geen staatssteun aangevraagd.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
Krijg je als renner van de Rabobank ook staatssteun?
quote:Robert Gesink @RGUpdate
#Rabocyclingteam's summary of today: 8riders started, 15crashes, 2broken ribs, one punctured lung, 1square meter of skin missing...
Aangezien het toch een vrij korte klim was , kun je hem net zo goed helemaal even terugkijken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:40 schreef Steven184 het volgende:
Aan te raden om de hele klim terug te kijken?
De laatste 10-15 km waren wel interessant ja.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:40 schreef Steven184 het volgende:
Aan te raden om de hele klim terug te kijken?
Mwa, Eerst, Porte, toen Rogers en toen Froome reden aan kop en zo iedereen eraf.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
De laatste 10-15 km waren wel interessant ja.
twitter:andykloedi twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 20:36:07One thing,i dont know what a bullshit they write in the RSNT press realese,but i had good legs today, only the last 4k i was somehow blocked reageer retweet
Dat klopt. En als ik dan niet naar de klassementen kijk. De man waarvan ik had gehoopt dat hij de grootste troef zou worden voor dagsucces, Boom, valt me nog het meest tegen tot op heden.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:25 schreef TheArt het volgende:
Het is erg triest, maar we zijn - deels door omstandigheden - terug naar de jaren waarin we alleen Boogerd hadden, maar die ging dan een paar jaar niet in het klassement, werd dan ergens 50e, maar was toch de beste Nederlander.
Triest, maar waar.
Maar ach, met valpartijen zijn er elk jaar wel een aantal grote klassementsrenners die uitvallen. Wiggins en Evans is het ook overkomen.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:25 schreef TheArt het volgende:
Het is erg triest, maar we zijn - deels door omstandigheden - terug naar de jaren waarin we alleen Boogerd hadden, maar die ging dan een paar jaar niet in het klassement, werd dan ergens 50e, maar was toch de beste Nederlander.
Triest, maar waar.
Een seizoen is nog tientallen wedstrijden naast de tour hoor.quote:
Bij dagsucces zou ik ook eerder aan de klassiekers denkenquote:Op zondag 8 juli 2012 18:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Een seizoen is nog tientallen wedstrijden naast de tour hoor.
Dit dus. En ik vind dat de Rabo's ook wel weer heel makkelijk roepen dat het helemaal over is met het klassement. Mollema stond volgens mij na zaterdag op iets van 3 a 4 minuten van het geel. Tuurlijk ; top 5 zat er (waarschijnlijk) niet meer in, maar de nummer 10 stond zaterdag ook al op meer dan een minuut. De nummer 20 volgens mij op ruim 2 minuten. Mollema had naar mijn idee gewoon nog een goed klassement kunnen rijden als hij gisteren gewoon was blijven volgen. Top 10 was echt nog mogelijk geweest. Gisteren aanhaken. Vandaag proberen een zo goed mogelijk tijdrit te rijden en dan op de rustdag maar eens zien waar je uiteindelijk staat.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik heb meer problemen met beleid van de ploeg, door bijvoorbeeld een veredelde B ploeg naar de giro te sturen, terwijl daar gewoon een kopman heen moet als je er 3 hebt.
Een goed voorseizoen geeft denk ik ook veel meer vertrouwen naar de tour toe. Zie Wiggins of Nibali.
In theorie ben ik daar zeker voor maar het is wel een lastige voor een ploege. Publicitair is de giro toch minder spannend en aan het (grote) publiek is bijna niet te verkopen om een van de drie kopmannen niet in de tour te laten starten. Dan zou je het onder de noemer niet met klassementsambities kunnen doen maar dat is wel een lastige.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:38 schreef BlaZ het volgende:
Ik heb meer problemen met beleid van de ploeg, door bijvoorbeeld een veredelde B ploeg naar de giro te sturen, terwijl daar gewoon een kopman heen moet als je er 3 hebt.
Je hebt publicitair en ontwikkeling van renners.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In theorie ben ik daar zeker voor maar het is wel een lastige voor een ploege. Publicitair is de giro toch minder spannend en aan het (grote) publiek is bijna niet te verkopen om een van de drie kopmannen niet in de tour te laten starten. Dan zou je het onder de noemer niet met klassementsambities kunnen doen maar dat is wel een lastige.
Gisteren kwamen ze gewoon te kort. Een Mollema of Kruijswijk in goede doen had mee kunnen gaan met Pinot lijkt me.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:18 schreef EenzameFietser het volgende:
Zoals ze gisteren aan het koersen waren was trouwens ook niet echt het toonbeeld van een slimme tactiek. In eerste instantie vond ik het positief dat ze in de aanval gingen, maar waarom dan gelijk al je troeven uitspelen.
uiteindelijk bleef er van die kopgroep maar één over........ dat zegt ook genoeg.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gisteren kwamen ze gewoon te kort. Een Mollema of Kruijswijk in goede doen had mee kunnen gaan met Pinot lijkt me.
En Pinot was dan ook gewoon ijzersterkquote:Op maandag 9 juli 2012 20:22 schreef rubbereend het volgende:
Hoelang heeft Vroem Vroem nog een contract?
[..]
uiteindelijk bleef er van die kopgroep maar één over........ dat zegt ook genoeg.
Heel toevallig tijdens de Tour.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:38 schreef the_critic het volgende:
Cofidis renner diGregorio aangehouden op rustdag. Aanhouding is ivm mogelijk vervoer dopingproducten
quote:'Kunnen ambities niet waarmaken'
De Raboploeg moet zich niet richten op de Tour, maar eerst op kleinere koersen.
© ANP
Dat zegt Adri van Houwelingen dinsdag tegen NRC Handelsblad. Volgens de ploegleider moet je winnen leren.
"Winnaarstypes kun je creëren door in finales mee te strijden. Daar moeten we aan werken. Laten we eerst de Ronde van de Algarve winnen."
De te grote aandacht voor de Tour de France is volgens Van Houwelingen logisch vanuit publicitair opzicht. Hij vindt de renners van de Nederlandse equipe alleen niet goed genoeg voor de absolute top.
"Wij hebben geen sprinter die Cavendish kan verslaan, geen tijdrijder die Wiggins kan verslaan." De kopmannen kunnen volgens hem zonder pech hooguit meestrijden om 'plaats vijf, zes, zeven'.
Budget
Met zijn opmerkingen wil Van Houwelingen tegenwicht bieden aan uitspraken van ploegdirecteur Harold Knebel. Die zei aan het begin van dit seizoen dat de renners zich moesten meten met de wereldtop. "Ook in Catalonië en Baskenland moet je meedoen om de zege. Nu laten we het daar lopen."
De ambities van Knebel vallen, mede door een volgens Van Houwelingen te laag budget van naar verluidt dertien miljoen euro, niet te realiseren. "We hebben dat niet kunnen waarmaken. Niet in de voorjaarsklassiekers, en door de valpartij gaan we onze ambities in de Tour ook niet realiseren."
Tja de grootste Nederlandse ploeg kan het niet maken om zonder stevige ambities en haar beste renners van start te gaan in de tour. Dat is heel lullig maar anders kan je de club net zo goed opdoeken.quote:
Het één sluit het ander niet uit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja de grootste Nederlandse ploeg kan het niet maken om zonder stevige ambities en haar beste renners van start te gaan in de tour. Dat is heel lullig maar anders kan je de club net zo goed opdoeken.
liever 3 etappeoverwinningen en bijvoorbeeld de bollen ipv onzichtbaar 6e wordenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja de grootste Nederlandse ploeg kan het niet maken om zonder stevige ambities en haar beste renners van start te gaan in de tour. Dat is heel lullig maar anders kan je de club net zo goed opdoeken.
quote:'Niveau ligt verschrikkelijk hoog' Uitgegeven: 10 juli 2012 15:33
Laatst gewijzigd: 10 juli 2012 15:38
HOOFDDORP - Ploegleider Rudi Kemna merkt dat Argos-Shimano in de Tour de France nog niet de kwaliteiten in huis heeft om een hoofdrol te spelen.
© ANP
Door Charlie Bootsman
Marcel Kittel was de belangrijkste troef van de Nederlandse formatie. De Duitser moest echter al in de vijfde etappe afstappen met maagklachten.
“Daardoor kijk ik met gemengde gevoelens terug op de eerste week. Dat was een flinke aderlating, maar de ploeg heeft zich professioneel opgesteld. Ze hebben zich als leeuwen verdedigd”, concludeert Kemna vanuit Frankrijk op de eerste rustdag.
In dat proces was een belangrijke rol weggelegd voor Roy Curvers, die dinsdag werd beloond met een contractverlenging voor twee jaar. “Hij heeft als wegkapitein de ploeg bij de hand genomen en heel duidelijk uitgelegd wat er nu verwacht werd.”
Ontwikkeling
Tom Veelers pakte vervolgens als nieuwe kopman een derde en een vierde plaats in de eerste week. “Hij werd door het team goed afgezet en is enorm gegroeid in deze korte periode. Dit is gewoon erg goed voor zijn ontwikkeling.”
Zo haalde Veelers zich de boosheid van Tyler Farrar op de hals toen die er niet tussen kwam in de finale. “Tom verdedigt zijn positie en gaat niet zo snel opzij. Hij maakt zich niet meer nerveus en weert zich goed in de sprint.”
Buiten de vlakke etappes is de rol van Argos echter minimaal. Het komt eigenlijk neer op overleven. “Het niveau ligt verschrikkelijk hoog. Daar hebben de mannen van Rabobank ook last van. In dat opzicht valt het me tegen hoe we eindigen. Ik had er meer van verwacht. Patrick Gretsch rijdt voor ons een hele goede tijdrit, maar wordt 46e.”
Risico
Kemna geeft toe dat het riskant was om alleen op Kittel te gokken. “Daarmee hebben we een heel groot risico genomen. In de andere etappes zit er wel en heel groot gat tussen ons en de top van het klassement. We moeten proberen de kleine kansen te pakken.”
Veelers lijkt de enige hoop op succes voor Argos, dat Johannes Fröhlinger ook al kwijtraakte. De Tukker is alleen minder snel dan Kittel en moet misschien hopen dat er wat sprinters gaan afstappen in de zware bergritten.
“Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Daar heb ik weinig signalen van ontvangen. Tom heeft er wel vertrouwen in dat hij die bergen doorkomt. Een overwinning zou natuurlijk geweldig zijn, maar dat wordt wel heel moeilijk.”
Inderdaad.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:26 schreef BlaZ het volgende:
Gisteren kwamen ze gewoon te kort. Een Mollema of Kruijswijk in goede doen had mee kunnen gaan met Pinot lijkt me.
een beetje een onzin verhaal.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:37 schreef The_Hives het volgende:
Van Houwelingen en van de weinige realisten bij Rabo
om Rasmussen uit de wind te houden misschien?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:59 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
een beetje een onzin verhaal.
Het probleem bij Rabobank is dat ze geen eenheid kunnen smeden.
De renners worden in mijn ogen geremd door het management.
Als voorbeeld verwijs ik naar de Tour waarin Rasmussen in het geel kwam.
Terwijl de hele ploeg voor Rasmussen wilde werken hield de leiding vol dat Metsov de kopman was en bleef totdat de ploeg zijn eigen plan trok.
Ineens ging die ploeg als een speer dus de wil is er wel maar de ploegleiding is het grote probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |