Had gewoon pinpas bij me, maar ik schrok ineens dat ik dit allemaal had gedaan (een Apple winkel binnenlopen etc.quote:Op zondag 17 juni 2012 18:45 schreef Dimens het volgende:
Wat er eigenlijk gebeurde was dat je een iMac en een MacBook Air wilde kopen en bij de kassa geen geld bleek te hebben.
quote:
want een windows laptop kun je niet overal mee naartoe nemen?quote:Op zondag 17 juni 2012 18:48 schreef HiddenResponse het volgende:
Van die macbook air had je geen spijt gekregen vooral niet als je de laptop overal mee naartoe neemt. Een iPad is dan wel weer zonde van je geld
Ik bouw ze zelf. Ik wil zelf wel bepalen wat erin zitquote:Op zondag 17 juni 2012 18:50 schreef Paxcon het volgende:
waterkoeling?_!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat is er mis met de reguliere koeling
Sowieso je eigen pc samenstellen. Koop gewoon een simpele pc; werkt prima.
en het is nog goedkoper ookquote:Op zondag 17 juni 2012 18:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
Een samengestelde pc is nog altijd het beste. Kan je volledig kiezen wat je wilt.
Een lelijke nerdbak dus die na 2 jaar geen reet meer waard isquote:Op zondag 17 juni 2012 18:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
Een samengestelde pc is nog altijd het beste. Kan je volledig kiezen wat je wilt.
Tot dat je een cd wilt afspelenquote:Op zondag 17 juni 2012 18:48 schreef HiddenResponse het volgende:
Van die macbook air had je geen spijt gekregen
Want een iPad is zonde omdat?quote:Op zondag 17 juni 2012 18:48 schreef HiddenResponse het volgende:
Van die macbook air had je geen spijt gekregen vooral niet als je de laptop overal mee naartoe neemt. Een iPad is dan wel weer zonde van je geld
Ja inderdaad. Ook zo dom dat je niet eens een floppy in je laptop kan doen.quote:Op zondag 17 juni 2012 18:53 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Tot dat je een cd wilt afspelenIk heb zelf ook apple producten, maar die Air is zo nutteloos.
Jawel, maar de naam air zegt het al.quote:Op zondag 17 juni 2012 18:48 schreef KGV het volgende:
[..]
want een windows laptop kun je niet overal mee naartoe nemen?
Nog nooit een cd nodig gehad...quote:Op zondag 17 juni 2012 18:53 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Tot dat je een cd wilt afspelenIk heb zelf ook apple producten, maar die Air is zo nutteloos.
Ik heb mijn laptop een tijdje geleden verkocht om een ipad te kopen, maar dat bleek geen succes want ik dacht het te kunnen vervangen voor een laptop. Daarna de air gekocht en nu gebruik ik de ipad niet eens meer.quote:
Je deed het ook verkeerd toen je dacht dat de iPad een vervanging was voor een computer. Heb ik je verteld maar je hebt niet geluisterd.quote:Op zondag 17 juni 2012 19:04 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Jawel, maar de naam air zegt het al.
[..]
Nog nooit een cd nodig gehad...
[..]
Ik heb mijn laptop een tijdje geleden verkocht om een ipad te kopen, maar dat bleek geen succes want ik dacht het te kunnen vervangen voor een laptop. Daarna de air gekocht en nu gebruik ik de ipad niet eens meer.
Dus eigenlijk vind ik het in mij geval zonde![]()
quote:Op zondag 17 juni 2012 18:39 schreef Susteren het volgende:
Maar nu was ik dus aan het kijken naar een video over Final Cut Pro X, en ik dacht: WOW.
misschien moet je dan niet zelf bouwen? schijnbaar kun je niet omgaan met waterkoelingquote:Op zondag 17 juni 2012 18:51 schreef OnweersComplex het volgende:
[..]
Ik bouw ze zelf. Ik wil zelf wel bepalen wat erin zit
Beter wel kunnen doen want dit was best prijzig.quote:Op zondag 17 juni 2012 19:06 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je deed het ook verkeerd toen je dacht dat de iPad een vervanging was voor een computer. Heb ik je verteld maar je hebt niet geluisterd.
Een iPad is voor erbij en geen vervanging. Eenmaal je weet waar de iPad voor dient is het een handig apparaat.
de resolutie is wel badass, maar meer niet.quote:Op zondag 17 juni 2012 20:50 schreef lukaon het volgende:
Geen koudwatervrees, gewoon springen. Zou dan enkel voor de nieuwe MacBook Pro Retina gaan. Alleen al om dat waanzinnige scherm van 2880 bij 1800 pixels. Dan heb je geen iMac meer bij nodig.
Fans genoeg voor die nieuwe Retina..
[ afbeelding ]
kanker zinloos. Macbook air speelt niet eens floppy's af.quote:Op zondag 17 juni 2012 18:53 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Echt he, wilde laatst mijn TV erop aansluiten, zit er gewoon geen scart op MacBook's?!?!?!quote:Op zondag 17 juni 2012 20:56 schreef borbit het volgende:
[..]
kanker zinloos. Macbook air speelt niet eens floppy's af.
Inderdaad mis ook het snoer naar de telefoon stopcontact om te kunnen internetten.quote:Op zondag 17 juni 2012 21:03 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Echt he, wilde laatst mijn TV erop aansluiten, zit er gewoon geen scart op MacBook's?!?!?!
De SSD, processor, videokaart en het hele plaatje is toch wel een hele prestatie in een laptop. Mooi ding hoor.quote:Op zondag 17 juni 2012 20:55 schreef Superthomas het volgende:
[..]
de resolutie is wel badass, maar meer niet.
waarom wil je zo'n grote resolutie hebben/pixeldichtheid hebben? de meeste HD films komen helemaal niet aan die resolutie, laat staan dat je het verschil merkt op een halve meter afstand.
een hoge pixeldichtheid is alleen goed bij kleine apparaten die kort bij je gezicht zitten(tablets en telefoons
Goedzo en nu weer verder met je dieet.quote:Op zondag 17 juni 2012 21:53 schreef gargamelnl het volgende:
Ik had laatst bijna een Big Mac gekocht. Gelukkig bedacht ik me op het laatste moment. Geschrokken ben ik naar huis gegaan.
quote:
quote:Op zondag 17 juni 2012 18:45 schreef Dimens het volgende:
Wat er eigenlijk gebeurde was dat je een iMac en een MacBook Air wilde kopen en bij de kassa geen geld bleek te hebben.
Je kan gewoon niet lezen.quote:Op zondag 17 juni 2012 18:46 schreef Kop_en_schotel het volgende:
Misleidende TT, dacht dat ie 't over een Mc Donalds had
Ik heb mijn Sandy Bridge i7 overgeclocked naar 5.2 ghzquote:Op zondag 17 juni 2012 18:58 schreef Ishimaru het volgende:
Waterkoeling is niet nodig tenzij je gaat overclocken. Voor nornaak gebruik voldoen fans meer dan genoeg.
quote:Op zondag 17 juni 2012 21:07 schreef Dimens het volgende:
[..]
De SSD, processor, videokaart en het hele plaatje is toch wel een hele prestatie in een laptop. Mooi ding hoor.
Al gedaan, had een tijdje een hackingtosh dual-boot met windows 7, maar niet alle software liep soepel.quote:Op zondag 17 juni 2012 19:08 schreef smitjew het volgende:
Koop gewoon pc en gooi er mac bestuuringssysteem op.
Genius
De GT650M is een goedkope middelmatige videokaart? Wat zijn al die andere videokaarten van Nvidia dan welke allemaal slechter en goedkoper zijn?quote:Op maandag 18 juni 2012 08:44 schreef WH141 het volgende:
[..]![]()
Zo'n hoge resolutie en dan een goedkope middelmatige videokaart erin zetten hoe achterlijk
Het zou de perfecte laptop kunnen zijn
Dat is Chinees voor ze.quote:Op zondag 17 juni 2012 18:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
En nu?quote:Op maandag 18 juni 2012 08:40 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik heb mijn Sandy Bridge i7 overgeclocked naar 5.2 ghz
Misschien heb je een aantal onderdelen gebruikt die niet echt compitable zijn met het Macintosh besturingssysteemquote:Op maandag 18 juni 2012 08:47 schreef Susteren het volgende:
[..]
Al gedaan, had een tijdje een hackingtosh dual-boot met windows 7, maar niet alle software liep soepel.
Kan hij stoer doen tegen zijn vriendjes zonder dat hij de processor ook maar een moment optimaal gebruikt.quote:
quote:Op maandag 18 juni 2012 10:06 schreef Garisson72 het volgende:
Beste aankoop van 2011, die MacBook Air van mij.
Heb ik al.quote:Op zondag 17 juni 2012 21:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik zou een prachtige woonboot kopen.
Beste aankoop van 2011, die Macbook pro van mij.
Komt omdat het duurste deel van zo'n iMac het scherm is. Zo'n speciaal scherm dat ze daarvoor gebruiken zou los ook zo'n 1000 euro kosten namelijk. Als je de rest van de onderdelen er dan bij op telt zit je snel aan de zelfde prijs. Maarja, het is maar de vraag of zo'n scherm enige toegevoegde waarde heeft.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:02 schreef xSouL het volgende:
[..]
Misschien heb je een aantal onderdelen gebruikt die niet echt compitable zijn met het Macintosh besturingssysteem
Aangezien een kameraad van mij een Hackingtosh heeft gebouwd en vreemd genoeg werkt het beter als een iMac.Voor minder geld en betere onderdelen. Zoals video rendering doet hij gewoon 1,5 sneller dan die iMac,
![]()
Ik dacht altijd dat je met een Hackintosh nooit de prestaties van een iMac kon behalen of evenaren, maar blijkbaar dus wel. Je moet je er alleen flink in verdiepen wil je alles uit je Hackintosh halen.
Ik houd het gewoon bij Windows.
Hoe kun je oordelen zonder dat je weet wat ik doequote:Op maandag 18 juni 2012 10:07 schreef Dimens het volgende:
[..]
Kan hij stoer doen tegen zijn vriendjes zonder dat hij de processor ook maar een moment optimaal gebruikt.
Neequote:Op maandag 18 juni 2012 14:23 schreef highwaycola89 het volgende:
[ afbeelding ]
Kom je hier ook graag TS?
quote:Op maandag 18 juni 2012 13:51 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Ik wil een 13,3" air, mis alleen hdmi
USB-HUBquote:en usb poorten
Koop een NAS.quote:aangezien ik 2 externe schijven heb
De touchpad op de MacBook Air is waarschijnlijk een stuk beter dan de muis die je nu hebt.quote:een mobiele telefoon, een muis
Dat verloopstukje dus. Of direct een Thunderbolt naar HDMI kabel.quote:en een tv
Kortsluiting?quote:Op maandag 18 juni 2012 21:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De nieuwe macbook pro. BAM! Beste laptop van dit moment.
Slotje!
200eu extra voor 8gb extra ramquote:Op maandag 18 juni 2012 21:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Slotje!
Doe niet zo huilie huilie als je het niet kan betalen. Of sta je ook bij de BMW dealer dat je voor dat geld makkelijk een polo (quote:Op maandag 18 juni 2012 22:02 schreef andreas612 het volgende:
[..]
200eu extra voor 8gb extra ram
heb je ff 3000eu? haal ik nog wel wat geinigers..
Goh, bij Informatique zie ik toch andere prijzen.quote:Op maandag 18 juni 2012 22:02 schreef andreas612 het volgende:
[..]
200eu extra voor 8gb extra ram
heb je ff 3000eu? haal ik nog wel wat geinigers..
kennelijk snap je het niet, liever een polo met 10000000 opties dan een bmw.. zoals een negert eens zei: this is just a shiny dick, and we're of the balls draggin' the fuck alongquote:Op maandag 18 juni 2012 22:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Doe niet zo huilie huilie als je het niet kan betalen. Of sta je ook bij de BMW dealer dat je voor dat geld makkelijk een polo () met 10000000 opties kan betalen.
Maar dan toch op fok blijven janken over de shiny macbook he. Stiekem zou je 'm heel graag willen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:33 schreef andreas612 het volgende:
[..]
kennelijk snap je het niet, liever een polo met 10000000 opties dan een bmw.. zoals een negert eens zei: this is just a shiny dick, and we're of the balls draggin' the fuck along
Oftewel, koop jij lekker een shiny macbook met sicke aluminium behuizing. koop ik lekker een normale laptop die alles maar dan ook alles trekt.
ja manquote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:11 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Maar dan toch op fok blijven janken over de shiny macbook he. Stiekem zou je 'm heel graag willen.
hoezo zou iemand hem niet willen dan? maar er voor betalen gaat mij te verquote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:11 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Maar dan toch op fok blijven janken over de shiny macbook he. Stiekem zou je 'm heel graag willen.
Beste aankoop van 2011, die iMac van mij.
Post jij ooit niet over Apple?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:11 schreef drbarisart het volgende:
[..]
drbarisart is ons Apple mongooltje.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Post jij ooit niet over Apple?
Eerst kopen, dan nadenken logica.quote:Op zondag 17 juni 2012 19:06 schreef Dimens het volgende:
Een iPad is voor erbij en geen vervanging. Eenmaal je weet waar de iPad voor dient is het een handig apparaat.
waar heb je je mac gekocht dan?quote:Op maandag 2 juli 2012 23:11 schreef stephano_mc het volgende:
Ik ken het dilemma, een Mac is een goede pc, maar de prijs is vaak ook onredelijk.
Overigens heb ik tot meerdere keren toe gezeik gehad met de garantie van Apple en het irriteert mij ook dat ze zo arrogant zijn dat ze de Europese garantie termijn omzeilen om hun overigens veel te dure Apple Care te slijten! Dat vind ik geen service die past bij zulke dure elektronica!
Ik ben best bereid wat meer te betalen voor wat moois, maar mijn ervaringen met apple hebben er toch voor gezorgd dat ik er vanaf gestapt ben.
Voor dat geld kun je wel wat beters kopen, oh nee voor al het apple-vee telt alleen maar het design.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Slotje!
Zo af en toe.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Post jij ooit niet over Apple?
Deze is goed, die houden we erin!quote:Op zondag 17 juni 2012 18:45 schreef vandermar het volgende:
Apple fanboiswat een vreselijk mongolen zijn dat. Kom laat ik lekker 1400 teveel betalen voor een alluminium bak gevuld met draden.
Bazenfiets.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 03:16 schreef raptorix het volgende:
Ik was net te laat om TS te fotograferen
[ afbeelding ]
Nee, dan kun je halverwege je koffie je laptop uit doen omdat je batterij leeg is.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:44 schreef sinepedraap het volgende:
Wat nou als je in Starbucks gaat zitten, maar met een Dell of zo?
Wordt je dan weggepest?
Maar die hipsters hebben ook allemaal een oplader meequote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:45 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nee, dan kun je halverwege je koffie je laptop uit doen omdat je batterij leeg is.
Ja, dan kunnen ze even opladen als ze naar de wc moeten. Kunnen ze na de plaspauze met 30% batterij weer zonder oplader werken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:46 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Maar die hipsters hebben ook allemaal een oplader mee
Inderdaad, zie de snoertjes op foto 1quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:46 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Maar die hipsters hebben ook allemaal een oplader mee
Party rock?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 03:18 schreef raptorix het volgende:
Gelukkig had hij na ze besluit nog wel tijd voor de camera:
[ afbeelding ]
Geweldige draai geef je eraan, maar ik vraag me af, zonder oplader werkt een mac beter?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:47 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ja, dan kunnen ze even opladen als ze naar de wc moeten. Kunnen ze na de plaspauze met 30% batterij weer zonder oplader werken.
Ik vind alles beter werken zonder overal snoertjes.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:50 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Geweldige draai geef je eraan, maar ik vraag me af, zonder oplader werkt een mac beter?
Overal snoertjesquote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:51 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik vind alles beter werken zonder overal snoertjes.
Think different!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:35 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hip hoor![]()
Ik begrijp sowieso niet waarom ik uren lang in een koffiebar met een laptop moet gaan zitten, maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:45 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nee, dan kun je halverwege je koffie je laptop uit doen omdat je batterij leeg is.
Hij heeft thuis ook zijn TV, lampen, oven en dergelijke op batterijen werken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Overal snoertjesJe hebt het over één snoertje aan een product dat stabiel op een tafel staat...
Die baas helemaal in de hoek demonstratief met een laptop niet van Apple.quote:
Hij is in de hoek gezet door de hipsters wegens niet hip zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:08 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Die baas helemaal in de hoek demonstratief met een laptop niet van Apple.
Vroeger maakte je een praatje in een café, tegenwoordig werk je je facebookstatus bij.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik begrijp sowieso niet waarom ik uren lang in een koffiebar met een laptop moet gaan zitten, maar dat zal wel aan mij liggen.
Hij is de Starbucks loser, ineengedoken in het hoekjequote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:08 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Die baas helemaal in de hoek demonstratief met een laptop niet van Apple.
Je beste aankoop een computerproduct vindenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:29 schreef Chai het volgende:
Beste aankoop van 2012, die Sony VAIO van mij.
Als je nog geen auto of huis hebt is dat heel zo gek nog niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je beste aankoop een computerproduct vindenDat kon ik mij in de jaren 80 nog wel voorstellen, maar nu nog?
Wat voor aankoop anders? Koop jij ieder jaar een nieuwe auto of zo? Ik had een laptop hard nodig, dus.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je beste aankoop een computerproduct vindenDat kon ik mij in de jaren 80 nog wel voorstellen, maar nu nog?
Om even te kunnen shinen en opvallen in de Starbucks, kijk mij eens met mijn makboek prow. Maar het valt toch niet op want er zullen toch wel weer 5 mensen zitten die een makboek hebben.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik begrijp sowieso niet waarom ik uren lang in een koffiebar met een laptop moet gaan zitten, maar dat zal wel aan mij liggen.
http://webwereld.nl/nieuw(...)r-os-x---update.htmlquote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:08 schreef msigamer12 het volgende:
Het is echt beter als windows
Kent geen virussen
en als je geen gamer bent is zon mac pc echt stil
Dan nog liever een kledingstuk, instrument, schilderij of meubelstuk of iets dergelijks. Laptops zijn zo standaard geworden, een grote eenheidsworst.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:45 schreef Chai het volgende:
[..]
Wat voor aankoop anders? Koop jij ieder jaar een nieuwe auto of zo? Ik had een laptop hard nodig, dus.
In de tijd dat ik nog linux gebruikte kende het geen virussen:Pquote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://webwereld.nl/nieuw(...)r-os-x---update.html
Nou hup ga een zwarte bril zonder geslepen glazen kopen
Wat een josti-vergelijking.quote:Op maandag 18 juni 2012 22:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Doe niet zo huilie huilie als je het niet kan betalen. Of sta je ook bij de BMW dealer dat je voor dat geld makkelijk een polo () met 10000000 opties kan betalen.
Ja boeiend, ik ben geen hipster of zo. Mijn laptop is trouwens groen, dus valt ook nog wel mee met de eenheidsworst.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan nog liever een kledingstuk, instrument, schilderij of meubelstuk of iets dergelijks. Laptops zijn zo standaard geworden, een grote eenheidsworst.
Sony?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:20 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja boeiend, ik ben geen hipster of zo. Mijn laptop is trouwens groen, dus valt ook nog wel mee met de eenheidsworst.
quote:
Mijn pc is ook geen apple en als ik Battlefield 3 speel op alles max hoor ik die ook geen raar stofzuiger geluid maken. Dus wat is het probleem?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:08 schreef msigamer12 het volgende:
Het is echt beter als windows
Kent geen virussen
en als je geen gamer bent is zon mac pc echt stil
Bleek uiteindelijk allemaal nep te zijn om een virusscanner te kopen van Kaspersky.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://webwereld.nl/nieuw(...)r-os-x---update.html
Nou hup ga een zwarte bril zonder geslepen glazen kopen
Gelul.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:35 schreef Dimens het volgende:
[..]
Bleek uiteindelijk allemaal nep te zijn om een virusscanner te kopen van Kaspersky.
Dat van Kaspersky is wel dikke bullshit.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gelul.
http://webwereld.nl/nieuw(...)-is-misleidend-.html
http://computerworld.nl/a(...)euze-vormen-aan.html
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:08 schreef pineapple216 het volgende:
Medeposters in dit topic, als jullie buurman een Audi A6 koopt, kraak je hem dan ook af en zeg je dat hij beter een Renault Laguna had kunnen kopen omdat die goedkoper is??
Sony, die maken toch mp3 spelers?quote:
Ik doe het wel eens omdat ik wil werken en lekkere koffie wil drinken. Thuis kan ik me moeilijk concentreren en voor een flexplek heb ik geen geld.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Denk het wel, want die groene heb je maar in 1 serie.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:11 schreef Dimens het volgende:
[..]
14", toetsenbord verlichting, mousepad meer links dan in het midden?
Waarom niet trouwens?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mooi ding dat wel.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:16 schreef Chai het volgende:
[..]
Denk het wel, want die groene heb je maar in 1 serie.Iig toen ik hem kocht.
Nee dat niet, waarom? omdat je bij Audi gewoon waar voor je geld krijgt. En welke gek koopt nu een Renault danquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:08 schreef pineapple216 het volgende:
Medeposters in dit topic, als jullie buurman een Audi A6 koopt, kraak je hem dan ook af en zeg je dat hij beter een Renault Laguna had kunnen kopen omdat die goedkoper is??
Wow Dimens vind mijn laptop oké.quote:
Apple is ook overpriced, ik als Apple gebruiker geef dat zelfs toe. Het werkt vlekkeloos en ik wil echt niet meer zonder maar dat het veel te duur is, ben ik het echt wel mee eens.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:08 schreef pineapple216 het volgende:
Hetgeen hierboven genoemd wordt zit wel een kern van waarheid in.
Apple kampt met steeds meer security problemen.
Omdat men in het verleden eigenlijk maar heel weinig last heeft gehad van virussen op Mac OS X is er niet veel aandacht besteedt aan beveiliging (de virussen voor OS X waren op 1 hand te tellen). In tegenstelling tot Windows wat wel veel last heeft van virussen/trojans/malware etc. en waarbij Microsoft dus moeite heeft gedaan om het systeem veilig te krijgen en ook te houden.
Er wordt echter wel aan gewerkt door Apple. (zie http://www.apple.com/nl/osx/ ). In OS X Mountain Lion welke deze maand uitkomt heeft met Gatekeeper geintroduceerd welke het mogelijk maakt om bijvoorbeeld alleen apps uit de Mac App store te installeren, of apps die gesigned zijn door een bij Apple bekende developer.
Ook runnen bepaalde apps in een sandbox (a la Java).
En het jammere hier is wel een beetje dat waarschijnlijk 90% van de mens die hier loopt te bleren dat Macs overpriced zijn zelf nog nooit een Mac gebruikt heeft.
Wel als die Laguna een groter motorvermogen + koppel heeft, zuiniger maar veel sneller is, meer Audi opties als standaard heeft, veiliger is, 2 x goedkoper is en veel goedkoper onderhoud heeftquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:08 schreef pineapple216 het volgende:
Je kan je in een openbare koffiebar beter concentreren als thuis?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:13 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik doe het wel eens omdat ik wil werken en lekkere koffie wil drinken. Thuis kan ik me moeilijk concentreren en voor een flexplek heb ik geen geld.
Vind?quote:
Sony maakt tenminste laptops van kwaliteit. Net als Apple een stuk duurder dan andere laptops met dezelfde specificaties. Maar eenmaal je er een hebt (gehad), weet je waarom ze duurder zijn.quote:Ik heb hem trouwens alleen voor school eigenlijk en hij heeft een behoorlijk superieure accu als ik kijk naar de laptops van anderen.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:18 schreef Prullenbak6 het volgende:
[..]
Nee dat niet, waarom? omdat je bij Audi gewoon waar voor je geld krijgt. En welke gek koopt nu een Renault dan
Macs zijn puur naar specs gekeken ook duurder dan PC's, ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:20 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Apple is ook overpriced, ik als Apple gebruiker geef dat zelfs toe. Het werkt vlekkeloos en ik wil echt niet meer zonder maar dat het veel te duur is, ben ik het echt wel mee eens.
Je redenatie over die auto's slaat natuurlijk nergens op.
Ja. Thuis ga ik altijd dingen opruimen, of schoonmaken, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kan je in een openbare koffiebar beter concentreren als thuis?
"Nee, maar als je een foto bekijkt op een Applemonitor, dan ziet het er gewoon vriendelijker uit dan op een Windowsmonitor."quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
De reden dat Mac nu zo opgehemeld wordt is dezelfde reden waarom je vroeger Nike AirMax of Levi501 moest hebben en nu Beats by Dre-koptelefoons: omdat het de mode is, niets meer, niets minder. En over dat 'fijner werken': niemand komt daar met iets concreets behalve subjectieve onzin zoals 'het werk zo fijn, het is vloeiend (), ik heb nooit vastlopers (= leugen want W7 is stabieler) en 'het is zo mooi'.
Absoluut Ik had bijna een Mac gekochtquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"Nee, maar als je een foto bekijkt op een Applemonitor, dan ziet het er gewoon vriendelijker uit dan op een Windowsmonitor."
Ben ik niet helemaal met je eens. Macs hebben gewonnen aan populariteit sinds Apple in 2006 naar Intel processoren geswitched is en het dus makkelijker geworden is om applicaties van Windows te porten naar Mac OS X. Ik denk dus niet dat het puur een kwestie is van mode.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik heb jaren met Mac gewerkt en heb bar weinig verschil ondervonden. Het kreng liep ook gewoon zo nu en dan vast en verder werkte het allemaal vrijwel hetzelfde alleen het was veel duurder en er was veel minder randapparatuur + software beschikbaar. Oh ja hij had een doorzichtige monitor en kast, tja toppie hoor. Ik ben niet achterlijk om het dubbele voor hetzelfde (en soms zelfs minder zoals bij games) te betalen.
De reden dat Mac nu zo opgehemeld wordt is dezelfde reden waarom je vroeger Nike AirMax of Levi501 moest hebben en nu Beats by Dre-koptelefoons: omdat het de mode is, niets meer, niets minder. En over dat 'fijner werken': niemand komt daar met iets concreets behalve subjectieve onzin zoals 'het werk zo fijn, het is vloeiend (), ik heb nooit vastlopers (= leugen want W7 is stabieler) en 'het is zo mooi'.
Daar schaam je je als Appelaar toch godverdomme je ogen uit je kop voor, dat je met zulk hersenloos tuig wordt geassocieerd?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Absoluut Ik had bijna een Mac gekocht
Klinkt als Windows for dummys.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:41 schreef pineapple216 het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens. Macs hebben gewonnen aan populariteit sinds Apple in 2006 naar Intel processoren geswitched is en het dus makkelijker geworden is om applicaties van Windows te porten naar Mac OS X. Ik denk dus niet dat het puur een kwestie is van mode.
Wat beats by dre betreft wel. Die dingen zijn trouwens ook overpriced...
Ik zweer bij m'n Bowers & Wilkins P5's.
En wat fijner werken betreft, ik kan zo al wat voorbeelden noemen:
- Applicaties installeren gaat een stuk makkelijker, gewoon slepen naar je Applications map.
- De instellingen van applicaties zitten bij vrijwel alle programma's onder de sneltoets cmd+,
- Sneltoetsen werken bij veel applicaties hetzelfde.
- Programma's als iPhoto, iMovie en andere mediasoftware krijg je meegeleverd bij je Mac.
- Sluimerstand werkt een stuk sneller op Macs dan op Windows computers.
- Op modellen van enkele fabrikanten na is de bouwkwaliteit (behuizing etc.) van Macs beter dan die van laptops van andere merken (alleen sommige Vaio's van Sony komen in de buurt).
- Alhoewel het minder wordt is Mac OS X nog steeds veiliger dan Windows.
- Op een Mac is het makkelijk unix terminal commando's gebruiken.
- Veel opensource linux software is geport of draait rechtstreeks op Mac OS X.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"Nee, maar als je een foto bekijkt op een Applemonitor, dan ziet het er gewoon vriendelijker uit dan op een Windowsmonitor."
Mensen die niet kunnen gamen en dus hun frustraties uitleven op windows gebruikers.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:49 schreef Dimens het volgende:
Al die jaloerse mensen met hun half kapotte Acer.
Ik scoor smatjes met mijn torso ipv hipster in de Starbucks te zitten met een MacBook.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:49 schreef Dimens het volgende:
Al die jaloerse mensen met hun half kapotte Acer.
Dat dus. "geen virussen" is ook een goeie. Als of ik daar last van heb op een Windows pcquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik heb jaren met Mac gewerkt en heb bar weinig verschil ondervonden. Het kreng liep ook gewoon zo nu en dan vast en verder werkte het allemaal vrijwel hetzelfde alleen het was veel duurder en er was veel minder randapparatuur + software beschikbaar. Oh ja hij had een doorzichtige monitor en kast, tja toppie hoor. Ik ben niet achterlijk om het dubbele voor hetzelfde (en soms zelfs minder zoals bij games) te betalen.
Kijk, met zulke argumenten kom je er niet. Die zijn er ook 50 te bedenken in het voordeel van Windows, met als belangrijkste de prijs.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:41 schreef pineapple216 het volgende:
En wat fijner werken betreft, ik kan zo al wat voorbeelden noemen:
- Applicaties installeren gaat een stuk makkelijker, gewoon slepen naar je Applications map. (bullshit, net zo makkelijk onder Windows). Je installeert overigens ook dagelijks vanalles he![]()
- De instellingen van applicaties zitten bij vrijwel alle programma's onder de sneltoets cmd+, ( net zo makkelijk bij Windows programma's. Ctrl-C, Ctrl-V werkt (bijna) altijd)
- Sneltoetsen werken bij veel applicaties hetzelfde. (Bij Windows programma's ook. Maar goed, hoe belangrijk is dit?)
- Programma's als iPhoto, iMovie en andere mediasoftware krijg je meegeleverd bij je Mac. (bullshit, altijd gratis variant Windows)
- Sluimerstand werkt een stuk sneller op Macs dan op Windows computers.(bullshit, ben binnen 5 seconden weer aan het werk als ik de laptop dichtgeklapt achterlaat)
- Op modellen van enkele fabrikanten na is de bouwkwaliteit (behuizing etc.) van Macs beter dan die van laptops van andere merken (alleen sommige Vaio's van Sony komen in de buurt). (kan zijn, maar voor 9 van de 10 Mac gebruikers totaal niet relevant. Als of een Dell na 3x meenemen uit elkaar flikkert...)
- Alhoewel het minder wordt is Mac OS X nog steeds veiliger dan Windows.(bullshit, de meeste Windows gebruikers ervaren geen problemen met veiligheid. Zie ook het bedrijfsleven.)
- Op een Mac is het makkelijk unix terminal commando's gebruiken.(dat vinden de schoolkinders die erbij willen horen met een Macbook ook echt belangrijk he)
- Veel opensource linux software is geport of draait rechtstreeks op Mac OS X. (er is altijd wel een gratis variant voor Windows te vinden)
heuptasjequote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik scoor smatjes met mijn torso ipv hipster in de Starbucks te zitten met een MacBook.
En dan met de tram naar huis...
Dat ligt meer aan die mensen zelf. Stelletje noobs zijn het toch ook. Ik pwn ze hard.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:50 schreef Murdera het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen gamen en dus hun frustraties uitleven op windows gebruikers.
I disagree. iMovie en iPhoto zijn een stuk gebruiksvriendelijker en hebben meer mogelijkheden dan de gratis software die je op Windows meegeleverd krijg.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kijk, met zulke argumenten kom je er niet. Die zijn er ook 50 te bedenken in het voordeel van Windows, met als belangrijkste de prijs.
Gratis? Man je betaalt het dubbele voor dat ding!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:19 schreef pineapple216 het volgende:
[..]
I disagree. iMovie en iPhoto zijn een stuk gebruiksvriendelijker en hebben meer mogelijkheden dan de gratis software die je op Windows meegeleverd krijg.
Dan download je toch een gratis bewerkingsprogramma?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:19 schreef pineapple216 het volgende:
[..]
I disagree. iMovie en iPhoto zijn een stuk gebruiksvriendelijker en hebben meer mogelijkheden dan de gratis software die je op Windows meegeleverd krijg.
De systemen die ik koop niet. Ik koop nl. geen (nieuwe) Acer. Bij bijvoorbeeld Lenovo valt dat hartstikke mee, en als het je stoort is het met 5 minuten verdwenen.quote:Daarbij kom ik op nog een ander punt:
- Windows systemen, althans de meeste zitten vol met trials en andere bloatware als je ze koopt.
Ja voor jou kan dat wel een argument zijn, voor de schoolkinderen en hipsters die er alleen maar bij willen horen, een grote groep van de gebruikers dus, is het dat niet.quote:En wat die terminal programma's en linux software betreft; dit heeft niks te maken met erbij horen.
Ik studeer zelf HBO bioinformatica, en binnen de bioinformatica werkt met met linux en is het dus handig om unix software te kunnen gebruiken, beschikking te hebben over een systeem met een linux achtig terminal en het voordeel dat packages als SSH, perl, python al voorgeinstalleerd zijn op het systeem.
dat ook uiteraardquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gratis? Man je betaalt het dubbele voor dat ding!
Dat heeft niks te maken met het OS opzich natuurlijk, voor de 1000 euro verschil doe ik wel even een reinstall van win7 in een kwartiertje..quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:19 schreef pineapple216 het volgende:
[..]
- Windows systemen, althans de meeste zitten vol met trials en andere bloatware als je ze koopt.
.
Draait battlefield 3 lekker?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:17 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan die mensen zelf. Stelletje noobs zijn het toch ook. Ik pwn ze hard.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:32 schreef leolinedance het volgende:
Ja voor jou kan dat wel een argument zijn, voor de schoolkinderen en hipsters die er alleen maar bij willen horen, een grote groep van de gebruikers dus, is het dat niet.
wat maakt het uit, hier staat ook spelletje op Medal of honor nou ik mis niks hoor, daarbij heb ik thuis niet eens zon computer alleen 2 laptops.quote:
Ten dele eens maar het is denk ik ook de nieuwsgierigheid. Als ik wil koop ik morgen de duurste MBP, maar waarom zou ik? Dus kom je met argumenten waarom je bijv een aldi laptop zou kunnen kopen, stel dat die precies hetzelfde kan voor 2000 euro minder waarom koopt dan iemand toch die mbp van 3000? Je hebt altijd een groepje wat het puur voor de mode koopt maar bij Apple zijn het complete volksstammen. En de doorslaggevende argumenten zijn op een paar na meestal ontzettend zwak.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:07 schreef drbarisart het volgende:
Het blijft een fenomeen dat mensen zich zo druk kunnen maken om het koopgedrag van wildvreemden. Als ik iets niet goed of te duur vind, koop ik het niet, en hou ik me er verder niet mee bezig. En ik ga al helemaal niet mensen veroordelen die het wél kopen. Het feit dat sommigen hier daar niet toe in staat zijn wekt toch het vermoeden op dat er een soort van afgunst of jaloezie in het spel is.
Dat kan je wel roepen, maar het is werkelijk nergens op gebaseerd. Dit soort ongefundeerde generalisaties is nergens goed voor en houdt deze onzin Mac/Windows discussies alleen maar langer in stand.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:49 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ten dele eens maar het is denk ik ook de nieuwsgierigheid. Als ik wil koop ik morgen de duurste MBP, maar waarom zou ik? Dus kom je met argumenten waarom je bijv een aldi laptop zou kunnen kopen, stel dat die precies hetzelfde kan voor 2000 euro minder waarom koopt dan iemand toch die mbp van 3000? Je hebt altijd een groepje wat het puur voor de mode koopt maar bij Apple zijn het complete volksstammen. En de doorslaggevende argumenten zijn op een paar na meestal ontzettend zwak.
Zeker wel. Hipsters en scholieren die erbij willen horenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:25 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Dat kan je wel roepen, maar het is werkelijk nergens op gebaseerd. Dit soort ongefundeerde generalisaties is nergens goed voor en houdt deze onzin Mac/Windows discussies alleen maar langer in stand.
Met moeilijke woorden gaan gooien om verstandig over te komenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:25 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Dat kan je wel roepen, maar het is werkelijk nergens op gebaseerd. Dit soort ongefundeerde generalisaties is nergens goed voor en houdt deze onzin Mac/Windows discussies alleen maar langer in stand.
Het is normaal Nederlands. Als jij dat moeilijk vindt zegt dat meer over jou dan over mij.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:35 schreef Susteren het volgende:
[..]
Met moeilijke woorden gaan gooien om verstandig over te komen
Je had het ook in normale woorden kunnen zeggen (ik had hier ook bijv. formuleren kunnen zeggen, maar verdomme, ik zit hier op een forum, niet een universiteitquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:15 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Het is normaal Nederlands. Als jij dat moeilijk vindt zegt dat meer over jou dan over mij.
Je hebt het er zelf toch wel moeilijk mee.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:15 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Het is normaal Nederlands. Als jij dat moeilijk vindt zegt dat meer over jou dan over mij.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:25 schreef drbarisart het volgende:
Dit soort ongefundeerde generalisaties is
ROLFquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
Je hebt het er zelf toch wel moeilijk mee.
[..]
ja, een samengestelde PCquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:00 schreef hoeliefloepie het volgende:
[ afbeelding ]
De macbook air 13 inch, 256 gb
Prachtig ding.
Prijs: +/- 1500 euro
Super prestaties? Nee. Een samengestelde game pc van 500 euro is sneller. Of een average laptop van rond de 600.
Alleen heb je dan de looks niet.
Mijn MacBook Air 11,6" was maar ¤720,-.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:00 schreef hoeliefloepie het volgende:
[ afbeelding ]
De macbook air 13 inch, 256 gb
Prachtig ding.
Prijs: +/- 1500 euro
Super prestaties? Nee. Een samengestelde game pc van 500 euro is sneller. Of een average laptop van rond de 600.
Alleen heb je dan de looks niet.
Jij blijkbaar wel, want dat is gewoon correct Nederlands.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
Je hebt het er zelf toch wel moeilijk mee.
[..]
Dan gebruik je het toch niet. Ieder z'n dingquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:42 schreef Inverted_World het volgende:
Final Cut X ... Als kanker editing software was ..
Ga bijv. eens op macrumors kijken wat voor kleuterklas zich daar bevindt, die doen hun best om de generalisatie in stand te houden.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:25 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, voorgaande edities waren okay, niet zo goed als Premiere naar mijn mening, maar goed genoeg. Dit is gewoon iMovie Proquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:53 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dan gebruik je het toch niet. Ieder z'n ding
Nergens op gebaseerd....quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:25 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Nou johh, als kruidvat met zo'n winkel zou komen zou ik ook gaan... aldus een apple fanboyquote:
Ik heb net de olie zelf ververst van mijn Apple en ook even mijn Android zijn banden verwisseld en mijn MacBook was ook toe aan nieuwe mayonaise.quote:Op zondag 17 juni 2012 18:41 schreef Xetran het volgende:
waterkoeling
hier stopte ik met lezen, autistentopic
En ja, dat is gewoon waar. Mijn windows pc, 1200 euro. Mocht na enkele jaren een nieuwe grafische kaart en SSD + 500 euro. Omdat 'heel simpel' directX update. Ook doe ik nu wat studio/opname op mijn windows, het werkt gewoon niet. Alleen heb ik geen ervaring met een mac.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:18 schreef Michielos het volgende:
Al die lui die Apple afzeiken, hebben gewoon geen enkele ervaring met Apple. Ik heb ervaring met beide, ik ken alle anti Apple argumenten nu wel , was eerst ook zo, maar wil nu echt niet meer terug naar windows. Goedkoop is duurkoop!
Gelul heb met beide ervaring. Zit bar weinig verschil tussen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:18 schreef Michielos het volgende:
Al die lui die Apple afzeiken, hebben gewoon geen enkele ervaring met Apple. Ik heb ervaring met beide, ik ken alle anti Apple argumenten nu wel , was eerst ook zo, maar wil nu echt niet meer terug naar windows. Goedkoop is duurkoop!
Jij had gewoon toevallig net een brakke Mac.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gelul heb met beide ervaring. Zit bar weinig verschil tussen.
Onzin. Mac heeft a)quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gelul heb met beide ervaring. Zit bar weinig verschil tussen.
Je bent een mongool. Maar je hebt wel gelijk. Toch blijf je een mongool. Snap je het?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:34 schreef Michielos het volgende:
[..]
Onzin. Mac heeft a)
Betere schermresolutie
Hangt zich niet vast
Accu gaat langer mee (mn laptop gaat nu 10 minuten maximaal mee)
heeft veel langere levensduur dan laptop (laptop 1.5 jaar ofzo? en dan is ie al dood)
Heeft veel minder virussen
Beter operating system
enz. enz. enz. enz.
je kunt lullen als brugman maar er zijn amper tot geen experts die Mac NIET beter vinden dan een PC. En met recht want een Mac is echt tig keer beter
.Betere kwaliteit, Beter OS, Langere levensduur, gebruiksvriendelijker enz enz
Ik heb zeker weten gelijk. Is toch ook gewoon zo?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:35 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Je bent een mongool. Maar je hebt wel gelijk. Toch blijf je een mongool. Snap je het?
een PRPS broek van 500 is veel beter dan een Wibra broek van 7.50. Levi is ook een A merk.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja een Evisu broek van 400 is veel beter dan een Levi van 80
Het hele bedrijf had dat 'toevallig'?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:32 schreef Dimens het volgende:
[..]
Jij had gewoon toevallig net een brakke Mac.
Ik ken alle anti mac argumenten nu wel. ik heb ze zelf ook gebruikt. Maar als je gewoon echt objectief gaat kijken, merk je dat Mac kwalitatief gewoon sterker is. Ik heb i.i.g. met beiden ervaring en wil echt nooit meer terug naar een windows pc.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het hele bedrijf had dat 'toevallig'?
Alsof iemand dat gelooft.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het hele bedrijf had dat 'toevallig'?
Je snapt het niet. Nogmaals. Ik ben helemaal met je eens. Maar je blijft een stumperd. Gewoon hoe je typt al.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:37 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik heb zeker weten gelijk. Is toch ook gewoon zo?
Goedkoop is gewoon duurkoop. Ik merk dat met alles. Goedkope schoenenL: bam kapot in no time. Goedkoop dit , bam kapot in no time.
Duurdere luxe artikelen gaan veel langer mee en zijn kwalitatief ook nog eens veel beter. Kun je me een mongool vinden, maar dat zal me echt -28383 roesten
Gast, je bent zelf ook een kutmongool. Waar hebben we 't over. Kijk alleen je metal avatar al, gehaktneger dat je bentquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:41 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Nogmaals. Ik ben helemaal met je eens. Maar je blijft een stumperd. Gewoon hoe je typt al.
Alleen hoeveel wibra broeken kan je wel niet kopen tegen 1 prps broek.. Dus duurkoop gaat dan niet op. En tegenwoordig met die pc's dan moet je wel aardig je best doen om een slecht systeem te kopen dat niet in de buurt komt van de leeftijd van een mac. Een voordeel van de mac is dat ze waardevaster zijn dus die raak je wel weer kwijt aan een niet zo goed bedeelde fanboy.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
een PRPS broek van 500 is veel beter dan een Wibra broek van 7.50. Levi is ook een A merk.
Ik heb liever 1 goede broek dan 40 schijtbroeken die ik toch nooit aan doequote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
Alleen hoeveel wibra broeken kan je wel niet kopen tegen 1 prps broek.. Dus duurkoop gaat dan niet op. En tegenwoordig met die pc's dan moet je wel aardig je best doen om een slecht systeem te kopen dat niet in de buurt komt van de leeftijd van een mac. Een voordeel van de mac is dat ze waardevaster zijn dus die raak je wel weer kwijt aan een niet zo goed bedeelde fanboy.
En hoe ligt de verhouding t.o.v. Premiere (Pro) nu dan?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:55 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, voorgaande edities waren okay, niet zo goed als Premiere naar mijn mening, maar goed genoeg. Dit is gewoon iMovie Pro
Klopt, klopt. Maar wat kan je er mee..quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:34 schreef Michielos het volgende:
[..]
Onzin. Mac heeft a)
Betere schermresolutie
Hangt zich niet vast
heeft veel langere levensduur dan laptop (laptop 1.5 jaar ofzo? en dan is ie al dood)
Beter operating system
enz. enz. enz. enz.
Langere levensduur, gebruiksvriendelijker enz enz
Ik wil gewoon een deugdelijk product waarmee ik films kan checken, kan facebooken, niet 200202020202 updates komen, die niet om de seconde crasht. Dat is toch niet te veel gevraagd? Kan prima tekstverwerken op mn Macje en alle dingen die ik wil doen. Daar betaal ik graag extra voor. Ik ben i.i.g. een happy customerquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:47 schreef Murdera het volgende:
[..]
Klopt, klopt. Maar wat kan je er mee..
De programma's die ik nodig heb voor werk kunnen er niet op, bijna geen van de spellen die ik speel werken er op.
Zie het als jouw broek vergelijking.
Natuurlijk, het is een mooie stevige broek, maar ik vind het wel onhandig dat er geen zakken in zitten.
Ik hoop dat je dan puur het voorbeeld van de broek aanhoudt want anders zeg je indirect dat het uiterlijk van de laptop belangrijker is.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik heb liever 1 goede broek dan 40 schijtbroeken die ik toch nooit aan doe
Ik ben het over het algemeen wel met je eens maar het is toch wel wat ingewikkelder als dat.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:34 schreef Michielos het volgende:
[..]
Onzin. Mac heeft a)
Betere schermresolutie
Hangt zich niet vast
Beter operating system
enz. enz. enz. enz.
je kunt lullen als brugman maar er zijn amper tot geen experts die Mac NIET beter vinden dan een PC. En met recht want een Mac is echt tig keer beter
Nee, want een mac crasht zelden, een laptop crasht bij elke scheet alquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:50 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dan puur het voorbeeld van de broek aanhoudt want anders zeg je indirect dat het uiterlijk van de laptop belangrijker is.
Dan is hij perfect voor jou.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:49 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een deugdelijk product waarmee ik films kan checken, kan facebooken, niet 200202020202 updates komen, die niet om de seconde crasht. Dat is toch niet te veel gevraagd? Kan prima tekstverwerken op mn Macje en alle dingen die ik wil doen. Daar betaal ik graag extra voor. Ik ben i.i.g. een happy customer
Het is toch gewoon van de gekke dat je 500 euro betaalt voor iets wat na 10 minuten al leeg is? Ik zou het niet kunnen. Kwestie van perspectief over wat "weggegooid geld" eigenlijk is. Ik noem duur product maar dat geen mankementen heeft goed besteed geld, terwijl ik 200 euro voor iets wat ik nooit gebruik (of in het geval van Windows PC's: dat zich om de haverklap vasthangt, maar accu voor 5 minuten heeft en alle andere duizend gebreken) geld weggegooid. Ik geef liever 100 euro uit voor een Boss of Comme des Garcons shirt uit dan voor een Wibra shirt dat ik toch niet aan doe .. Kwestie van perspectief i guess. Ik ben gewoon van mening dat goedkoop duurkoop is en geef derhalve altijd liever geld uit aan het kwalitatief betere product, ook al is dit iets duurder. Geld is geen issue voor mij als het mij plezier levert en garant staat voor kwaliteit.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:50 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik ben het over het algemeen wel met je eens maar het is toch wel wat ingewikkelder als dat.
Zo heeft mijn 13" MacBook Pro een lagere resolutie dan de meeste andere laptops in de markt (inclusief de Air) en het virusvrij-argument begint nu langzaam maar zeker zijn kracht te verliezen na o.a. Flashback (waardoor Apple zelfs min of meer wordt gedwongen haar pagina m.b.t. virussen aan te passen).
Verder heb je wel gelijk, vooral wat design, gebruiksvriendelijkheid en accuuur aangaat spant Apple de kroon in de computermarkt voor zowel consumenten als onderwijsinstellingen.
Ik geloof dat ik ooit wel eens heb gelezen dat zelfs Microsoft-mensen met Macs werken (wel Windows uiteraard) maar dat dit recentelijk de kop is ingedrukt door de aankoop ervan niet meer te vergoeden.
Ik zeg niet dat ik het helemaal met je oneens ben (ik heb zelf een MacBook Proquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:58 schreef Michielos het volgende:
[..]
Het is toch gewoon van de gekke dat je 500 euro betaalt voor iets wat na 10 minuten al leeg is? Ik zou het niet kunnen. Kwestie van perspectief over wat "weggegooid geld" eigenlijk is. Ik noem duur product maar dat geen mankementen heeft goed besteed geld, terwijl ik 200 euro voor iets wat ik nooit gebruik (of in het geval van Windows PC's: dat zich om de haverklap vasthangt, maar accu voor 5 minuten heeft en alle andere duizend gebreken) geld weggegooid. Ik geef liever 100 euro uit voor een Boss of Comme des Garcons shirt uit dan voor een Wibra shirt dat ik toch niet aan doe .. Kwestie van perspectief i guess.
Ik ook niet hoor, maar dan moet die Acer eigenaar niet gaan doen alsof zijn product van dezelfde kwaliteit is. Dat is het nu eenmaal niet. Zoals die lui die zeggen dat neppe Rolexen precies dezelfde kwaliteit zijn als echte Rolex horloges enz.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:02 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het helemaal met je oneens ben (ik heb zelf een MacBook Pro) maar sommige punten vereisen een wat meer genuanceerde visie aangezien niet alles wat Apple maakt perfect is.
Toeval wil dat ik maar ¤ 800 voor mijn MacBook heb betaald maar ik had er met plezier de oorspronkelijke prijs voor betaald omdat ik inderdaad graag wat extra betaal voor het gebruikersgemak en design en de goede service (hoewel het tegendeel ook bewezen kan worden heb ik enkel goede ervaringen met Apple).
Ieder wat wils. Ik zal iemand die ervoor kiest om een Acer van ¤ 300 koopt zeker niet scheef aankijken, hoor
Dat ben ik volkomen met je eensquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor, maar dan moet die Acer niet gaan doen alsof zijn product van dezelfde kwaliteit is. Dat is het nu eenmaal niet. Zoals die lui die zeggen dat neppe Rolexen precies dezelfde kwaliteit zijn als echte Rolex horloges enz.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:05 schreef Michielos het volgende:
Microsoft Surface lijkt me overigens wel tof ding![]()
Acer EEE, eerste generatie, kostte iets van 300 dollar en doet nu nog steeds +4 uur op 1 batterij.. Als iets binnen 10 minuten leeg is, moet je 'n beroep doen op je garantiequote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:58 schreef Michielos het volgende:
Het is toch gewoon van de gekke dat je 500 euro betaalt voor iets wat na 10 minuten al leeg is? Ik zou het niet kunnen. Kwestie van perspectief over wat "weggegooid geld" eigenlijk is.
Inderdaad! Vooral dat smartcover-toetsenbord vind ik geniaal bedacht en op zo'n apparaat zou Windows 8 wel mooi werken denk ik.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:05 schreef Michielos het volgende:
Microsoft Surface lijkt me overigens wel tof ding![]()
Dat was wel echt eenquote:
Acer?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:07 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Acer EEE, eerste generatie, kostte iets van 300 dollar en doet nu nog steeds +4 uur op 1 batterij.. Als iets binnen 10 minuten leeg is, moet je 'n beroep doen op je garantie
Ik zie het al weer inderdaadquote:
iPad 2012.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:08 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik zie het al weer inderdaadDan maar gewoon ipad3, gewoon deugdelijk product dat zich niet om de haverklap vasthangt
De Asus Aspire was nog veel beterquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:07 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Acer EEE, eerste generatie, kostte iets van 300 dollar en doet nu nog steeds +4 uur op 1 batterij.. Als iets binnen 10 minuten leeg is, moet je 'n beroep doen op je garantie
Heb 4 laptops gehad. Ik zet ze aan zonder adapter en na 5 minuten zijn ze allevier leeg. Zonder uitzondering. Kijk dit heb je met een Apple niet. Gewoon een deugdelijk product. Dat is ook het enige wat ik wil. Dat stuff het doet. Zonder gezeiks, gezaniks enz.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:07 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ik bezit toevallig nog een iBook G3 uit 2001 (originele accu) waarbij ik nog gerust een uurtje of anderhalf kan internetten op één accuquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
Heb 4 laptops gehad. Ik zet ze aan zonder adapter en na 5 minuten zijn ze allevier leeg. Zonder uitzondering. Kijk dit heb je met een Apple niet. Gewoon een deugdelijk product. Dat is ook het enige wat ik wil. Dat stuff het doet. Zonder gezeiks, gezaniks enz.
Ja, kijk eens aanquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik bezit toevallig nog een iBook G3 uit 2001 (originele accu) waarbij ik nog gerust een uurtje of anderhalf kan internetten op de accu
Al moet ik zeggen dat safari regelmatig crashed op de new ipad en bijna elke app die ik er op heb staan is ook wel een gecrashed, behalve de notes en agendaquote:
Lenovo, Sony of ASUS danquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:14 schreef Chai het volgende:
Mijn vriendje heeft heel veel ervaring met allerlei Macbooks en Macs (papa is een Apple fanboy), maar hij wil straks zelf liever iets anders kopen, want bij Apple betaal je toch teveel voor de naam.
En nee geen Acer of andere kanker.
Asus of Sony.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:14 schreef Chai het volgende:
Mijn vriendje heeft heel veel ervaring met allerlei Macbooks en Macs (papa is een Apple fanboy), maar hij wil straks zelf liever iets anders kopen, want bij Apple betaal je toch teveel voor de naam.
En nee geen Acer of andere kanker.
Ik heb ook een app op mijn iPhone staan die om de haverklap crashed terwijl iemand anders daar nooit problemen mee heeft. Geen idee waarom.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:14 schreef kawotski het volgende:
[..]
Al moet ik zeggen dat safari regelmatig crashed op de new ipad en bijna elke app die ik er op heb staan is ook wel een gecrashed, behalve de notes en agenda
Oh ja want osx is beter dan w7 hè?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik ken alle anti mac argumenten nu wel. ik heb ze zelf ook gebruikt. Maar als je gewoon echt objectief gaat kijken, merk je dat Mac kwalitatief gewoon sterker is. Ik heb i.i.g. met beiden ervaring en wil echt nooit meer terug naar een windows pc.
Zoals ik het zie is het 4x beter inderdaad.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh ja want osx is beter dan w7 hè?
Man osx is instabieler dan w7 hoor, met je kp.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:50 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nee, want een mac crasht zelden, een laptop crasht bij elke scheet alDaar koop ik niks voor. Weggegooid geld noem ik dat. Dan betaal ik liever wat extra voor een deugdelijk product.
Sony is af en toe ook wel overpriced.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:26 schreef pineapple216 het volgende:
Opvallende is wel hier in het topic dat iedereen Mac Notebooks altijd vergelijkt met samengestelde desktops of bijvoorbeeld laptops met een andere schermdiagonaal.
Als we bijvoorbeeld kijken naar de 13" MacBook Pro's van Apple, zijn die puur gekeken naar de specs opzich helemaal niet zo overpriced.
MacBook Pro 13-inch: 2,5 GHz ¤1250
2,5-GHz dual-core Intel Core i5
Turbo Boost tot 3,1 GHz
4 GB 1600-MHz geheugen
5400-rpm harde schijf van 500 GB
33,7 cm LCD, 1280x800+ iSight camera
Intel HD Graphics 4000
Ingebouwde batterij (7 uur)
Vaio S13P ¤1178 met de volgende configuratie:
Intel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium
500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
33,7 cm LCD, 1600x900+camera
NVIDIA® GeForce® GT 640M
Beveiligingsfuncties
Standaardbatterij
De S13P en MacBook Pro hebben gelijkwaardige afmetingen en redelijk op elkaar lijkende specificaties.
Hier naar kijkend valt het prijsverschil wel redelijk mee.
OS X weegt heeft vind ik zelf ook nogal wat voordelen, welke ik eerder in het topic al verteld heb
Nee. Je krijgt tenminste kwaliteit en geen bagger omdat je zo nodig voor een dubbeltje op de eerste rang moest gaan zitten.quote:
Op resolutie en videokaart na heb je gelijk, echter de resolutie is voor mij wel doorslaggevendquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:26 schreef pineapple216 het volgende:
Opvallende is wel hier in het topic dat iedereen Mac Notebooks altijd vergelijkt met samengestelde desktops of bijvoorbeeld laptops met een andere schermdiagonaal.
Als we bijvoorbeeld kijken naar de 13" MacBook Pro's van Apple, zijn die puur gekeken naar de specs opzich helemaal niet zo overpriced.
Turbo Boost tot 3,1 GHz
4 GB 1600-MHz geheugen
Intel HD Graphics 4000
4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
NVIDIA® GeForce® GT 640M
Beveiligingsfuncties
Standaardbatterij
De S13P en MacBook Pro hebben gelijkwaardige afmetingen en redelijk op elkaar lijkende specificaties.
OS X weegt heeft vind ik zelf ook nogal wat voordelen, welke ik eerder in het topic al verteld heb
Ik zei ook 'redelijk op elkaar lijkende'. Ik overweeg zelf om m'n 4 jaar oude MacBook een keer te vervangen door een dergelijke Vaio. Weet alleen niet of ik OS X kan missen, denk 't niet namelijkquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:30 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Op resolutie en videokaart na heb je gelijk, echter de resolutie is voor mij wel doorslaggevend
De praktijk wijst anders uit i.i.g.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Man osx is instabieler dan w7 hoor, met je kp.
Onzin, w7 crasht in principe nooit. Osx daar integen...quote:
Mijn eigen ervaring vertelt mij iets anders. Regelmatig BSODs op Windows 7...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
w7 crasht in principe nooit
Blauw? In W7?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:45 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Mijn eigen ervaring vertelt mij iets anders. Regelmatig BSODs op Windows 7...
Daarom stel ik mij dus altijd de vraag:quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:26 schreef pineapple216 het volgende:
Turbo Boost tot 3,1 GHz
4 GB 1600-MHz geheugen
Intel HD Graphics 4000
4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
NVIDIA® GeForce® GT 640M
Beveiligingsfuncties
Standaardbatterij
quote:Is Apple (of Sony, if you will) duur? Of zijn merken als Acer goedkoop?
Dat kan alleen als je echt lomp bent en geheugenmodules lostrekt of de videokaart... Of je hebt een defect apparaatquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:45 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Mijn eigen ervaring vertelt mij iets anders. Regelmatig BSODs op Windows 7...
Ja, ik heb ook wel eens een kernel panic op mijn Mac gehad maar ik kan je vertellen dat dat veroorzaakt werd door een slecht RAM-kaartje.
En altijd worden dat soort artikelen gezien op website als PCworld waar Apple afgekraakt wordt door puistenpubers.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin, w7 crasht in principe nooit. Osx daar integen...
http://www.pcworld.com/ar(...)_with_windows_7.html
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:46 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Dat kan alleen als je echt lomp bent en geheugenmodules lostrekt of de videokaart... Of je hebt een defect apparaat
W7 crasht heel zelden tot nooit, bij mij (drie laptops hier en velen op mijn werk). 1 keer een Toughbook gehad die bleef crashen maar die was dan ook defect.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:47 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies?
Ik had nieuw geheugen gekocht (Corsair Mac 8 GB 1333 MHz) en één stickje bleek defect. Na het desbetreffende setje te hebben omgeruild voor een andere was het euvel verholpen.
Dit is niet waar. Zoals hieronder ook aangegeven wordt kunnen geheugenmodules gewoon niet goed zijn, waardoor crashes voorkomen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:46 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Dat kan alleen als je echt lomp bent en geheugenmodules lostrekt of de videokaart... Of je hebt een defect apparaat
Zie je de laatste zin staan?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:50 schreef pineapple216 het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Zoals hieronder ook aangegeven wordt kunnen geheugenmodules gewoon niet goed zijn, waardoor crashes voorkomen.
Oh, zo. Nee hoor, ik had Windows 7 op mijn iMac geïnstalleerd (Bootcamp) en bij de first boot kreeg ik een BSOD waarna ik niet meer in het OS kwam. Mac OS deed het wel nog gewoon en na even de partitie leeggehaald en Windows opnieuw geïnstalleerd te hebben was alles weer in orde.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:49 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
W7 crasht heel zelden tot nooit, bij mij (drie laptops hier en velen op mijn werk). 1 keer een Toughbook gehad die bleef crashen maar die was dan ook defect.
Ik heb geen oordeel over OSx maar zeggen dat w7 vaak crasht is complete BS
Ik denk merken als Acer goedkoop zijn, maar ik denk ook dat Apple en Sony bovenaan het prijssegment zitten. Merken als Asus en HP zou je kunnen zien als normaal denk ikquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:46 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daarom stel ik mij dus altijd de vraag:
[..]
Dat kan inderdaad ook, jaquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:52 schreef pineapple216 het volgende:
[..]
Ik denk merken als Acer goedkoop zijn, maar ik denk ook dat Apple en Sony bovenaan het prijssegment zitten. Merken als Asus en HP zou je kunnen zien als normaal denk ik
HP? Is het naar je bol gestegen?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:52 schreef pineapple216 het volgende:
[..]
Ik denk merken als Acer goedkoop zijn, maar ik denk ook dat Apple en Sony bovenaan het prijssegment zitten. Merken als Asus en HP zou je kunnen zien als normaal denk ik
Deze HP ProBook (inb4 HP Book Pro) is niet zo duur als je naar de specs kijkt, hoor.quote:
Mijn ervaring is dat als w7 crasht op een dedicated pc, want ik heb geen ervaring met bootcamp, de crash te wijten is aan defecte hardware.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:52 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oh, zo. Nee hoor, ik had Windows 7 op mijn iMac geïnstalleerd (Bootcamp) en bij de first boot kreeg ik een BSOD waarna ik niet meer in het OS kwam. Mac OS deed het wel nog gewoon en na even de partitie leeggehaald en Windows opnieuw geïnstalleerd te hebben was alles weer in orde.
Zo ook bij een gewone PC, welke op een gegeven moment ook random BSODs gaf in Windows 7.
Mijn punt is NIET dat Windows 7 constant crasht, integendeel. Windows 7 is een heel stabiel OS - maar om nu te zeggen dat het feilloos werkt is een brug te ver.
Dimens, hoe zou jij HP dan in willen delen? Ik heb zelf het idee dat de gewone consumenten HP laptops bij het middensegment horen, qua prijs.quote:
Leuk als het goedkoop moet zijn. Verder zou ik het niet kopen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:57 schreef pineapple216 het volgende:
[..]
Dimens, hoe zou jij HP dan in willen delen? Ik heb zelf het idee dat de gewone consumenten HP laptops bij het middensegment horen, qua prijs.
Intel Macs zijn dedicated PC's want ze beschikken over CPU's en graka's die gewoon in normale PC's gebruikt worden.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:56 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat als w7 crasht op een dedicated pc, want ik heb geen ervaring met bootcamp, de crash te wijten is aan defecte hardware.
Dat heb ik nergens gezegd en dit is ook mijn mening niet, dus dat is hier ook niet van toepassing.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:56 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Het punt in de discussie is juist dat OSx als veel stabieler wordt aangeprezen, terwijl dit gewoon onzin is als ze allebei bijna nooit crashen.
Primaquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:56 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Welk OS en welk merk je ook prefereert maak mij geen donder uit
Doe ik dat dan? Geef eens een voorbeeld a.u.b.?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:56 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
maar gebruik geen oneigenlijke argumenten
* J.Appleseed zoekt een Panasonic ToughBook op: Godverdomme, wat een gedrochtquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:56 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
En qua prijs, ga eens een panasonic toughbook kopen, daar koop je 2 mbp's voor.
Tot op zekere hoogte ben ik het hier met je eens. Sommige merken hebben een hoger kwaliteitsniveau dan andere - dit uit zich niet alleen op vlak van specificaties maar ook op vlak van ontwerp, duurzaamheid en service. Wat dat betreft is het naar mijn mening nodig om een onderscheid te maken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:56 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Naar mijn mening is het gedweep met merken gewoon grote onzin.
Totdat je een keer buiten staat met je mbp en de thoughbook doordraait terwijl de mbp met een mooie sis zijn laatste adem uitblaast.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:01 schreef J.Appleseed het volgende:
* J.Appleseed zoekt een Panasonic ToughBook op: Godverdomme, wat een gedrocht
Een panasonic toughbook, 5cm dik en 2,7kg, vergelijken met een MacBook proquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:56 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat als w7 crasht op een dedicated pc, want ik heb geen ervaring met bootcamp, de crash te wijten is aan defecte hardware.
Het punt in de discussie is juist dat OSx als veel stabieler wordt aangeprezen, terwijl dit gewoon onzin is als ze allebei bijna nooit crashen.
Welk OS en welk merk je ook prefereert maak mij geen donder uit, maar gebruik geen oneigenlijke argumenten.
En qua prijs, ga eens een panasonic toughbook kopen, daar koop je 2 mbp's voor.
Naar mijn mening is het gedweep met merken gewoon grote onzin.
Het ging me om de prijsquote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Een panasonic toughbook, 5cm dik en 2,7kg, vergelijken met een MacBook pro
Dat is nou met Apple en Sony denk ik het geval. Het ontwerp is vaak beter en duurzamer dan bij andere merken (denk aan een aluminium unibody behuizing (macbook) of een behuizing van koolstofvezel (vaio) ) in tegenstelling tot de behuizingen uit losse plastic onderdelen bij andere merken.quote:ot op zekere hoogte ben ik het hier met je eens. Sommige merken hebben een hoger kwaliteitsniveau dan andere - dit uit zich niet alleen op vlak van specificaties maar ook op vlak van ontwerp, duurzaamheid en service. Wat dat betreft is het naar mijn mening nodig om een onderscheid te maken.
Wij van WC eendquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin, w7 crasht in principe nooit. Osx daar integen...
http://www.pcworld.com/ar(...)_with_windows_7.html
Dit is het niveau van de doorsnee Apple gebruiker?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:34 schreef Michielos het volgende:
[..]
Onzin. Mac heeft a)
Betere schermresolutie
Hangt zich niet vast
Beter operating system
enz. enz. enz. enz.
Ad hominem ipv op de materie in te gaan? Heb je ervaring met Apple? Ik denk het nietquote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dit is het niveau van de doorsnee Apple gebruiker?
Combinatie van beide. Apple en Sony maken wel degelijk een beetje gebruik van het feit dat ze boven aan in het segment zitten. Acer en gedoe zijn weer erg goedkoop, en doen er ook alles aan om dat te blijven. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de bouwkwaliteit van dat soort laptops is dat vaak om te janken, bij de Dell van een vriend van mij was de bezel om het beeldscherm losgelaten omdat de lijm niet meer goed plakte. Dat soort dingen zal je niet gauw bij een Apple/Sony/Lenovo zien gebeuren.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:46 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daarom stel ik mij dus altijd de vraag:
[..]
Support is nooit een issue geweest thuis. Garantie is een ander verhaal, jammer maar helaas. Het is niet zo dat ik liever een kutlaptop koop omdat ie betere garantie heeftquote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:54 schreef sig000 het volgende:
Sony en Apple staan ook bekend om hun geweldige garantie en support.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |