Volgende topic: Bemiddelingskosten betalen aan kamernet.nl? Terwijl je zelf zoekt!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
TS is nu een kamer aan het zoeken.
Of: Help!!!! Ik kan het niet meer rondbreien.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Volgende topic: Bemiddelingskosten betalen aan kamernet.nl? Terwijl je zelf zoekt!
Ouders die op hun kinderen proberen te verdienenquote:Op maandag 18 juni 2012 06:39 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Ik betaal 500 euro aan mijn ouders en betaal alles behalve eten zelf, ook studie.
120 euro is niks en je verdient genoeg. Niet zeuren.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:32 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ouders die op hun kinderen proberen te verdienen
Ouders die nog steeds een studie voor hun parasiet betalen terwijl die gewoon geld verdient.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:32 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ouders die op hun kinderen proberen te verdienen
Ik ben sowieso niet pro-kostgeld, want ik denk dat je de les best kunt leren zonder direct geld af te moeten staan als kind. Maar 120 euro of 500 is wel een groot verschil.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ouders die nog steeds een studie voor hun parasiet betalen terwijl die gewoon geld verdient.
Zoals ik al aangaf verderop moet het wel binnen her redelijke blijven. Max 5 jaar, daarna kan moet ze het zelf betalenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:10 schreef Justinn het volgende:
[..]
Denk je daar zo ook nog over als jouw zoon of dochter er met de pet naartoe gooit en in plaats van serieus studeert een beetje werkt en daarmee veel verdient? Ondertussen blijf jij maar betalen voor een studie die hij of zij toch niet afmaakt, laat staan er voldoende gemotiveerd voor is. Ik denk dat iedereen wel mensen kent die in zo'n situatie zitten of hebben gezeten. Studenten die keer op keer een nieuwe studie beginnen welke door de ouders wordt gefinancierd, maar ondertussen nog wel flink bijverdienen met een goede bijbaan.
Wordt nog gezellig thuis als straks de langstudeerboete op de deurmat valt en het kind nog 3 jaar moet studeren.
Eensquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:02 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ik ben sowieso niet pro-kostgeld, want ik denk dat je de les best kunt leren zonder direct geld af te moeten staan als kind. Maar 120 euro of 500 is wel een groot verschil.
500 euro vind ik persoonlijk veel te ver gaan.
Ik in principe ook, maar ze hebben wel me lange tijd financieel ondersteund, rijbewijs, orthodontist e.d. Ze hebben het niet heel breed + ik ben toch net zoiets kwijt als ik op kamers zit (350 huur, 150 eten)quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:02 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ik ben sowieso niet pro-kostgeld, want ik denk dat je de les best kunt leren zonder direct geld af te moeten staan als kind. Maar 120 euro of 500 is wel een groot verschil.
500 euro vind ik persoonlijk veel te ver gaan.
Ik werk in de schoonmaak 22 uur per week -> 737 euro per maand. Gaat net. :-)quote:Op maandag 18 juni 2012 21:14 schreef BrokenArrow het volgende:
[..]
500 euro en alles zelf betalen en studeren?
Werk je als callgirl in de avonduren ofzo?
500 euro per maand, dat is simpelweg te achterlijk voor woorden. Dan ga je toch zeker op jezelf wonen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:44 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Ik werk in de schoonmaak 22 uur per week -> 737 euro per maand. Gaat net. :-)
Schoolgeld is meer dan die 120 euro per maandquote:Op zondag 17 juni 2012 15:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zeur niet zo, je betaalt niet eens je eigen schoolgeld. Je ouders kunnen ook zeggen dat je dat zelf kan gaan betalen, komt op hetzelfde neer.
Als het niet vrijwillig is dan is het idd wel idoot veelquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
500 euro per maand, dat is simpelweg te achterlijk voor woorden. Dan ga je toch zeker op jezelf wonen.
Reality-check: JIJ zit niet krap, en jij kunt het met het grootste gemak missen.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:15 schreef Stay2fresh het volgende:
Hahaha kijk al die reacties. leuk!
Het gesprek is btw nog niet afgelopen en er is nog niks afgesproken.
De meesten vinden dat ik zit te zeuren om niks. Maar oke ik zou nog wat gegevens toevoegen aan mijn verhaal :
*Ik verdien 800 per maand. is eigenlijk om precies te zijn 980.
* Daarnaast krijg ik studie financiering & Zorgtoeslag.
*Mijn ouders betalen mijn Studie.
*Ik betaal mijn zorgverzekeringen.
*Ik ben 19 jaar oud.
*Ik werk 23 uur in de week. en als ik even nadenk heb ik alleen de dagen maandag/dinsdag avond en zondag vrij (vrijetijd, huiswerk moet ook in vrijetijd).
Mijn ouders zitten niet krap en kunnen die 120 in principe missen.
Dus ik vind het onnodig om 120 euro te betalen aan kostgeld alleen omdat ik veel werk.
En daardoor mijn vrijetijd inlever om wat meer geld te kunnen uitgeven. Als ik niet zou werken was er geen sprake van kostgeld. Ze doen net alleen maar alsof ik meer verdien ik kostgeld moet betalen maar dat is niet zo ik lever daarvoor veel vrijetijd in en dan ga je daarboven op nog eens 120 euro vanaf halen. Ik zou het anders vinden als ik 40 uur per week werkte en geen studie had en nog thuiswoon dan is het logische dat je kostgeld betaald maar nu niet volgens mij.
*jank* *huil* *boohoo mijn ouders zijn zulke eikels*quote:Op zondag 24 juni 2012 16:15 schreef Stay2fresh het volgende:
Dus ik vind het onnodig om 120 euro te betalen aan kostgeld alleen omdat ik veel werk.
En daardoor mijn vrijetijd inlever om wat meer geld te kunnen uitgeven. Als ik niet zou werken was er geen sprake van kostgeld. Ze doen net alleen maar alsof ik meer verdien ik kostgeld moet betalen maar dat is niet zo ik lever daarvoor veel vrijetijd in en dan ga je daarboven op nog eens 120 euro vanaf halen. Ik zou het anders vinden als ik 40 uur per week werkte en geen studie had en nog thuiswoon dan is het logische dat je kostgeld betaald maar nu niet volgens mij.
wat bedoel je met sparen voor je aanslag?quote:Op zondag 24 juni 2012 16:19 schreef kiwiko het volgende:
Ik hoop voor je dat je het zwart verdient, anders zou ik maar alvast gaan sparen voor je aanslag!
19 en nog thuiswonen, en huilebalken dat je kostgeld moet betalen?
Ik had je losgekopeld, en had je alles zelf mogen doen.
als hij thuiswoont, en hij verdient dat bedrag, dan krijgt hij onterecht studifinaciering en zorgtoeslag....... mag hij allemaal terug gaan betalenquote:Op zondag 24 juni 2012 17:12 schreef wolffje3 het volgende:
[..]
wat bedoel je met sparen voor je aanslag?
ik weet dat je elk jaar je jaaropgave enzo door moet geven aan de belasting, maar je betaald toch van je bruto loon belasting? en als student zijnde krijg je juist toch bijna altijd geld terug?
hij verdient natuurlijk belachelijk veel, bijna 1000 euro, maar gaat hij daarvoor gestraft worden door de belastingdienst?
en weet jij dan ook toevallig hoe het zit als je meerdere bijbaantjes hebt?
Mag ik vragen waar je dat allemaal vandaan hebt?quote:Op zondag 24 juni 2012 17:51 schreef kiwiko het volgende:
[..]
als hij thuiswoont, en hij verdient dat bedrag, dan krijgt hij onterecht studifinaciering en zorgtoeslag....... mag hij allemaal terug gaan betalen
maar hij woont nog thuisquote:Op zondag 24 juni 2012 18:21 schreef Safaris het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je dat allemaal vandaan hebt?![]()
Als ik even een kleine berekening maak heeft hij recht op beiden.(TS zit immers onder de bijverdiengrens)
Nooit geweten dat dat er iets mee te maken hadquote:Op zondag 24 juni 2012 18:27 schreef kiwiko het volgende:
[..]
maar hij woont nog thuisklein verschil
En jouw ouders vinden het waarschijnlijk niet nodig dat jij meer geld voor de lol overhoudt dan zij, omdat zij jouw studie en levensonderhoud betalen. Het zou alleen slimmer zijn als ze tegen je zouden zeggen dat je voortaan fijn je eigen collegegeld mag ophoesten i.p.v. de kostgeldconstructiequote:Op zondag 24 juni 2012 16:15 schreef Stay2fresh het volgende:
Dat. En dat was nog meer geweest ook.quote:Op zondag 24 juni 2012 18:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En jouw ouders vinden het waarschijnlijk niet nodig dat jij meer geld voor de lol overhoudt dan zij, omdat zij jouw studie en levensonderhoud betalen. Het zou alleen slimmer zijn als ze tegen je zouden zeggen dat je voortaan fijn je eigen collegegeld mag ophoesten i.p.v. de kostgeldconstructie
en hoe hoog is de bijverdien grens als je nog thuis woont?quote:Op zondag 24 juni 2012 18:34 schreef Safaris het volgende:
[..]
Nooit geweten dat dat er iets mee te maken had![]()
Zag net overigens dat de bijverdien grens gebaseerd is op het verzamelinkomen (Bruto + nogwat), dus als hij 980 euro netto verdient dan kan hij inderdaad een flinke aanslag verwachten.
Degenen hierboven hebben mijn mening ook al verwoord: je mag blij zijn met deze constructie. Ze betalen al zoveel voor je, en je mag zelfs je eigen studiefinanciering houden. Dat je nu ineens wat mag betalen verslechtert je situatie wellicht, maar je zit nog steeds in een luxepositie.quote:
Net zo hoog als voor een uitwonende student, als ik het goed heb. (Vandaar de smileyquote:Op zondag 24 juni 2012 18:47 schreef wolffje3 het volgende:
[..]
en hoe hoog is de bijverdien grens als je nog thuis woont?
oei dat is dan inderdaad tricky, met stufi en zorgtoeslag erbij komt die daar zeker boven!quote:Op zondag 24 juni 2012 18:56 schreef Safaris het volgende:
[..]
Net zo hoog als voor een uitwonende student, als ik het goed heb. (Vandaar de smiley)
Als ik het goed zie mag zijn verzamelinkomen niet boven de ¤ 13.362,53 uitkomen, daarboven mag je elke euro die je verdient weer inleveren om je ontvangen stufi terug te betalen inc. rente die daar over ontvangen zou zijn.
Natuurlijk weet ik niet precies wat TS nu per jaar verdient, maar als die echt consequent 980 netto per maand binnenhaalt kan het nog wel eens een tricky aanslag worden.
hier idemquote:Op zondag 24 juni 2012 19:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Let maar op, hij gaat dat als extra huilargument bij zijn ouders proberen.
Wat een watjes zijn zijn ouders... ik was er niet eens over in gesprek gegaan.
"Je hebt 3 keuzes:
1) dit bedrag aan ons betalen
2) wij betalen je studie- en andere kosten niet meer
3) je gaat het huis uit
Je hebt 24 uur om ons je keuze mee te delen. Als je dit niet doet, kiezen wij voor optie 2."
Zoiets zou ik ook te horen hebben gekregen als ik zo moeilijk zou zijn geweestquote:Op zondag 24 juni 2012 19:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Let maar op, hij gaat dat als extra huilargument bij zijn ouders proberen.
Wat een watjes zijn zijn ouders... ik was er niet eens over in gesprek gegaan.
"Je hebt 3 keuzes:
1) dit bedrag aan ons betalen
2) wij betalen je studie- en andere kosten niet meer
3) je gaat het huis uit
Je hebt 24 uur om ons je keuze mee te delen. Als je dit niet doet, kiezen wij voor optie 2."
Wat zit jij nou weer voor onzin uit te kramen? De bijverdiengrens ligt voor dit jaar op ¤ 13.362,53, dit is dan je verzamelinkomen. Wanneer je weet dat je boven gaat komen moet je je studiefinancierg stop zetten vanaf de maand dat je over die grens gaat. In dat geval hoef je ook niet terug te betalen. Je kunt zelfs tot 1 juli 2013 met terugwerkende kracht je studiefinanciering stop te zetten (je betaalt dan alleen datgene terug wat je onterecht hebt ontvangen)quote:Op zondag 24 juni 2012 18:27 schreef kiwiko het volgende:
[..]
maar hij woont nog thuisklein verschil
Je verdient bijna 1000 euro per maand, je hebt praktisch geen vaste lasten, je ouders betalen je studie en jij gaat klagen dat je 120 euro moet afstaan aan je ouders? Ben je wel helemaal lekker?quote:Op zondag 24 juni 2012 16:15 schreef Stay2fresh het volgende:
De meesten vinden dat ik zit te zeuren om niks. Maar oke ik zou nog wat gegevens toevoegen aan mijn verhaal :
*Ik ben 19 jaar oud.
*Ik werk 23 uur in de week. en als ik even nadenk heb ik alleen de dagen maandag/dinsdag avond en zondag vrij (vrijetijd, huiswerk moet ook in vrijetijd).
als hij netto 950 verdient, dan verdient hij bruto zo een 1500 euro, en zit hij ruim boven de grens, hij kan dus een hoop terugbetalen.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat zit jij nou weer voor onzin uit te kramen? De bijverdiengrens ligt voor dit jaar op ¤ 13.362,53, dit is dan je verzamelinkomen. Wanneer je weet dat je boven gaat komen moet je je studiefinancierg stop zetten vanaf de maand dat je over die grens gaat. In dat geval hoef je ook niet terug te betalen. Je kunt zelfs tot 1 juli 2013 met terugwerkende kracht je studiefinanciering stop te zetten (je betaalt dan alleen datgene terug wat je onterecht hebt ontvangen)
De grens voor de maximale zorgtoeslag ligt rond een bruto-inkomen van de 17.000 euro, dus met 1.000 euro per maand hoef je je wat dat betreft nog geen zorgen te maken.
Dat hij thuiswoont maakt voor de hoogte van de bijverdiengrens of de zorgtoeslag niet uit.
Ik zie nergens staan dat hij netto 980 euro verdient, meestal noem je dat soort bedragen bruto. Verder, nogmaals, staat de zorgtoeslag volledig los van het inkomen van zijn ouders.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:11 schreef kiwiko het volgende:
[..]
als hij netto 950 verdient, dan verdient hij bruto zo een 1500 euro, en zit hij ruim boven de grens, hij kan dus een hoop terugbetalen.
Nou hopende dat zijn ouders een minimaal inkomen hebben en ze zo met zijn allen onder de grenzen blijven waarin je echt veel belasting gaat betalen en in de vrije val terecht komt
staat op de vorige paginaquote:Op zondag 24 juni 2012 20:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zie nergens staan dat hij netto 980 euro verdient, meestal noem je dat soort bedragen bruto. Verder, nogmaals, staat de zorgtoeslag volledig los van het inkomen van zijn ouders.
quote:Op zondag 24 juni 2012 20:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zie nergens staan dat hij netto 980 euro verdient, meestal noem je dat soort bedragen bruto. Verder, nogmaals, staat de zorgtoeslag volledig los van het inkomen van zijn ouders.
Geen dank.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:15 schreef Stay2fresh het volgende:
*Ik ben 19 jaar oud.
Waar zie jij de woorden netto en bruto? Sowieso, als die 980 bruto is slaat die 1500 euro die ik net naar mijn hoofd geslingerd krijg nergens op.quote:
Per week he, niet per maandquote:Op zondag 24 juni 2012 20:48 schreef slangpie het volgende:
deze jongenfucking 980 euro verdienen, en te eigenwijs, of eigenlijk te zielig om daar 120 euro van af te staan voor je ouders, voor het eten, elektrisch, gas, licht en overige kosten, terwijl zij je opleiding betalen, wat ben jij zielig.
en qua inkomen geloof ik je ook niet, 980 euro in 23 uur, dus 43 euro per uur?zelfs in nachtdiensten, dus max 200% haal je dat niet als 19 jarige?
Dan kom je nog een paar honderd Euro tekort.quote:Als je ouders slim zijn zetten ze elke maand die 120euro kostgeld apart om vervolgens je collegegeld te betalen... Wat je dan dus uiteindelijk zelf betaalt...
misschien triest, maar wel beter voor het kind. weet wat hij later kan verwachten.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:25 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Neem dan geen kinderen
Ik vind dat echt triest gedrag
Gewoon betalen. Je hebt daarnaast toch helemaal geen tijd om andere dingen te doen waarvoor je geld zou moeten uitgeven (naast kleren en zorgverzekering dan) . Je houdt echt wel genoeg over. Dit is gewoon gierig.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:04 schreef Stay2fresh het volgende:
Ik weet niet of dit de goede plek is hiervoor. Maar boeie.
Ik heb straks een gesprek met mijn ouders over kostgeld.
Ik doe een studie en daarnaast werk ik veel. ik hou bijna geen vrije tijd over.
alleen de zondag... ik verdien 800 per maand. mijn ouders willen dat ik 120 kostgeld betaal per maand. Is dat eerlijk?
Ik vind van niet. ik hou geen vrije tijd meer over omdat ik zoveel moet doen. ik zou het wel begrijpen als ik geen studie aan het doen was en constant aan het werk was dat ik een bijdrage aan het huis moet geven. omdat je dan nog vrije tijd overhoud en ook meer verdient.
Wat denken jullie hiervan? wel? minder? niet? wel maar wat opzij zetten maar dan voor jezelf? enzzz
Dat is nog niks ik betaal elke maand 1000 euro kostgeld en ik betaal ook mijn eigen auto.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:04 schreef Sneaker92 het volgende:
Lekker belangrijk die 120 euro per maand. Ik betaal zelf me studie en betaal elke maand 250 euro kostgeld. Je ouders zijn nog mild dus.
Hmm, is dit wel of niet een serieuze reactie?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:26 schreef BrokenArrow het volgende:
[..]
Dat is nog niks ik betaal elke maand 1000 euro kostgeld en ik betaal ook mijn eigen auto.
De ouders betalen alles voor het kind. Ik zou het kind eerder een sloeber noemen.quote:
THIS. Verwend nest. Een studie is een slap en nogal triest excuus om niet te betalen, terwijl zij alles voor je betalen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:42 schreef JustRocking het volgende:
TS wat ben je een ondankbaar jong.
Wees blij met wat je krijgt. Ik mag alles zelf betalen.
Ook gelul natuurlijk, zelfs een steuntrekker heeft meer te besteden.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:48 schreef bjorniebjorn het volgende:
[..]
misschien triest, maar wel beter voor het kind. weet wat hij later kan verwachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |