Ik ook, en waarschijnlijk stoppen de ouders die 120 euro in een potje om later weer terug te geven voor aankoop huis oid.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:08 schreef The_stranger het volgende:
Tsja, wat voor keuze heb je? Of betalen, of verhuizen... Vind het bedrag trouwens wel meevallen..
Kijk als dat het geval is vind ik het nog redelijk.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:11 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ik ook, en waarschijnlijk stoppen de ouders die 120 euro in een potje om later weer terug te geven voor aankoop huis oid.
Zeur niet zo, je betaalt niet eens je eigen schoolgeld. Je ouders kunnen ook zeggen dat je dat zelf kan gaan betalen, komt op hetzelfde neer.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:12 schreef Stay2fresh het volgende:
[..]
Kijk als dat het geval is vind ik het nog redelijk.
Dit is ook om je langzaam te leren hoe het echte leven gaat worden, voor dit bedrag mag je niet zeiken.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:12 schreef Stay2fresh het volgende:
[..]
Kijk als dat het geval is vind ik het nog redelijk.
Niks mis mee.quote:
Wat heeft het al dan niet krijgen van kinderen hiermee te maken?quote:Op zondag 17 juni 2012 15:25 schreef waspoedertje het volgende:
Neem dan geen kinderen
Ik vind dat echt triest gedrag
Ik vind dat jij ook wel 300 kan missenquote:Op zondag 17 juni 2012 15:26 schreef Zolder het volgende:
Tja je hebt van die ouders.. al zijn de meeste niet zo, waarom het je zoon of dochter op die leeftijd onnodig moeilijker maken dan nodig is. (die 120 euro kunnen ze toch wel missen)
Inb4: ja maar daar wordt de ts volwassen van!
" onnodig moeilijker maken"quote:Op zondag 17 juni 2012 15:26 schreef Zolder het volgende:
Tja je hebt van die ouders.. al zijn de meeste niet zo, waarom het je zoon of dochter op die leeftijd onnodig moeilijker maken dan nodig is. (die 120 euro kunnen ze toch wel missen)
Inb4: ja maar daar wordt de ts volwassen van!
Alsof dat ook niet op een andere manier kan.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat heeft het al dan niet krijgen van kinderen hiermee te maken?
Ik vind het juist een slimme manier om je kind verantwoordelijkheid bij te brengen en je kind te leren met geld om te gaan.
Dat kan vast ook op een andere manier. De ouders van TS hebben voor deze methode gekozen.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:29 schreef waspoedertje het volgende:
Alsof dat ook niet op een andere manier kan.
Maar geld betalen omdat je bij ouders thuis woont, hoe krom is dat.
Je zit daar alleen maar omdat ze zelf kinderen wilden
Deze gast betaalt niet eens zijn eigen collegegeld, dan kan een paar euro kostgeld er wel vanaf lijkt mij.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:29 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Alsof dat ook niet op een andere manier kan.
Maar geld betalen omdat je bij ouders thuis woont, hoe krom is dat.
Je zit daar alleen maar omdat ze zelf kinderen wilden
Is in mijn ogen toch vrij normaal dat je ouders je onderwijs betalen (tot op zekere hoogte ik weet leeftijd van ts niet)quote:Op zondag 17 juni 2012 15:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Deze gast betaalt niet eens zijn eigen college geld, dan kan een paar euro kostgeld er wel vanaf lijkt mij.
Dat is waar maar vind het een kromme gedachte van de ouders.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat kan vast ook op een andere manier. De ouders van TS hebben voor deze methode gekozen.
Het staat TS vrij om ergens anders een kamer te huren.
Zo krom is die gedachte niet. Heel veel studenten betalen hun eigen collegegeld, boeken, huur, eten, e.d.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:33 schreef waspoedertje het volgende:
Dat is waar maar vind het een kromme gedachte van de ouders.
Ik zou daar geneens over nadenken.
Van je familie moet je het hebben....
Naja ieder zijn opvoeding en mening natuurlijkquote:Op zondag 17 juni 2012 15:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zo krom is die gedachte niet. Heel veel studenten betalen hun eigen collegegeld, boeken, huur, eten, e.d.
TS niet. Hij mag blij zijn dat hij maar 120 euro hoeft te betalen.
Je post is een beetje tegenstrijdig vind je niet? Collegegeld is zo'n 1700 euro per jaar terwijl die 120 euro per maand dat nog geen eens dekt, dus zo gierig zijn die ouders niet.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:41 schreef Straalkachel het volgende:
Wat voor gierige ouders heb jij danOk, collegegeld moet je wel zelf betalen, je verdient immers genoeg, je woont thuis en je krijgt niet voor niks stufi.
Weet je toch van te voren als je kinderen krijgt ?quote:Op zondag 17 juni 2012 15:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je post is een beetje tegenstrijdig vind je niet? Collegegeld is zo'n 1700 euro per jaar terwijl die 120 euro per maand dat nog geen eens dekt, dus zo gierig zijn die ouders niet.
Dus als ze hadden gezegd, als bijdrage in je studie willen we 120 euro, dan had je het wel begrepen, maar als ze die bijdrage een bijdrage in de kosten van het wonen en leven noemen, snap je het niet meer?quote:Op zondag 17 juni 2012 15:40 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Naja ieder zijn opvoeding en mening natuurlijk
Ik blijf het heel erg krom vinden, studie kan ik eventueel nog wel inkomen omdat dat echt heel erg duur kan zijn, en als je met weinig rond moet komen.
Maar betalen om thuis te wonen nee dat gaat er bij mij niet in
Wat heeft dat er mee te maken? Leg even uit, want ik snap het echt niet.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:46 schreef waspoedertje het volgende:
Weet je toch van te voren als je kinderen krijgt ?
Nee dan had ik het nog niet begrepen.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:46 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dus als ze hadden gezegd, als bijdrage in je studie willen we 120 euro, dan had je het wel begrepen, maar als ze die bijdrage een bijdrage in de kosten van het wonen en leven noemen, snap je het niet meer?
Imo is het normaal dat als je kinderen krijgt dat ze gratis bij je kunnen wonen totdat ze het huis uit gaan.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken? Leg even uit, want ik snap het echt niet.
Waarom is dat krom?quote:Op zondag 17 juni 2012 15:50 schreef waspoedertje het volgende:
Imo is het normaal dat als je kinderen krijgt dat ze gratis bij je kunnen wonen totdat ze het huis uit gaan.
Het is zo krom om aan je eigen kind geld te vragen om thuis te wonen.
Tot ze het huis uitgaan? En wat als dat kind blijft tot hij dertig of ouder is?quote:Op zondag 17 juni 2012 15:50 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Imo is het normaal dat als je kinderen krijgt dat ze gratis bij je kunnen wonen totdat ze het huis uit gaan.
En als dit nou wat langer duurt? Als ze op hun 24e nog steeds thuis zitten bijvoorbeeld?quote:Op zondag 17 juni 2012 15:50 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Kind van +/- 25 met een fulltime baan hoeft van jou dus niets bij te dragen aan het huishouden?quote:Op zondag 17 juni 2012 15:50 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |