abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:07:33 #241
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_113111442
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

CFF is helemaal niet de goederentak van de SBB, CFF is namelijk hetzelfde bedrijf. De volledige bedrijfsnaam is "SBB CFF FFS", wat drie afkortingen zijn voor "Zwitserse staatsspoorwegen": Een Duitse (SBB), een Franse (CFF) en een Italiaanse (FFS). De goederenpoot heet SBB Cargo / CFF Cargo / FFS Cargo. ;)

De spoorwegen hebben ook eigen jingles voor ieder deel van het land.
Geen retroromaanse afkorting?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 20:09:53 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113111540
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat was het weer even. Doorkwebbelen maar :P
Was je hier ziek ofzo?

Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 20:11:35 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113111593
Groningen gaat veel investeren in het stationsgebied:

quote:
Hoofdstation Groningen krijgt metamorfose

Het hoofdstation in Groningen ondergaat de komende jaren een metamorfose.

In totaal wordt bijna 150 miljoen euro geïnvesteerd in nieuwe sporen, perrons, wachtruimten en winkeltjes. De aanpak is nodig vanwege de enorme groei van het aantal reizigers. Die wordt veroorzaakt door extra sneltreinen naar Zwolle en Leeuwarden en door de komst van de regiotram.

Door de aanleg van extra spoor kan in de toekomst ieder kwartier een trein rijden in elke richting. En de treinen vanuit Veendam en Nieuwschans kunnen via het hoofdstation doorrijden naar Delfzijl en Roodeschool. Verder verdwijnt het huidge opstelterrein voor treinen van de locatie achter het hoofdstation naar een plek buiten de stad.

De klus wordt deels betaald van het compensatiegeld voor de Zuiderzeelijn. Ook de provincie Groningen, de gemeente Groningen en plaatsen in de regio betalen mee. De verwachting is dat de werkzaamheden in het najaar van 2013 van start gaat. De megaklus moet in 2020 klaar zijn.
Bron: http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=111031

Het opstelterrein zou moeten verhuizen naar de plek waar nu de splitsing is tussen de sporen naar Zuidbroek en Haren
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:12:03 #244
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_113111613
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:57 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Met je mobiele telefoon bellen :)
Maar het lag aan het bereik. Tijdens het laden zijn er 3 punten waar je het contact even kwijt bent. Dit is bekend en geen probleem, omdat de TRDL je niet hoeft te bereiken omdat je als enige "binnen" bent.
Officieel moet een TRDL je ten alle tijden kunnen bereiken voor in geval van nood etc, maar om dit aan te passen voor één simpel spoortje maken ze niet veel haast (blijkbaar)
Ik vraag meestal om het mobiele nummer van de machinist als ik toestemming geef een stamlijn te bezetten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hoi trdl van Utrecht, ik sta vlak voor Houten met de 3578 en er staat een koe op het spoor. Te grazen. Ja, een koe ja.
Je valt zo door de mand, als ik nog wat extra vragen stel. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:14:41 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113111725
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Was je hier ziek ofzo?

Nog niet eens :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113111739
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Was je hier ziek ofzo?

_O-
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:16:24 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113111804
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:14 schreef DrNick het volgende:

[..]

_O-
}:|
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 20:19:00 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113111922
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nog niet eens :')
het was een terechte vraag waard :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:42:45 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113113088
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het was een terechte vraag waard :P
Dit was slechts een poging een nogal ongebruikelijke lichamelijke inspanning cinematografisch in live action in beeld te brengen. Lang verhaal.

Maar dat is offtopic, het ging over die treinenfilmpjes o|O
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:46:00 #250
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113113234
Spannende beelden hoor!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113113693
quote:
8s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

}:|
:*
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:59:13 #252
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_113113871
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Geen retroromaanse afkorting?
Ik denk dat SBB/CFF/FFS geen plaatsen aandoet waar Retoromaans de officiële taal is.
pi_113115284
quote:
Kedeng kedeng O+
Leuke filmpjes!
pi_113118806
ProRail zoekt partner voor wegslepen gestrande treinen

Er komt een wegsleepdienst voor het Nederlandse spoornet. Deze zomer start ProRail met een aanbestedingsprocedure om één of meerdere bedrijven te selecteren die deze nieuwe dienst kunnen uitvoeren met diesellocomotieven. ProRail heeft zelf geen eigen materieel.

Afgelopen winter heeft ProRail al ervaring opgedaan met een dergelijke dienst om gestrande passagierstreinen te kunnen wegslepen. De spoorbeheerder had hiervoor een samenwerking met DB Schenker die verspreid over het land op strategische locaties vijf diesellocomotieven met machinist paraat had om indien nodig in actie te komen. Dat is ook inderdaad een aantal keer gebeurd.

Diesellocomotieven

Het ging om een proef, die ProRail nu gedurende een heel jaar wil voortzetten met een nog te selecteren vervoerder. De ervaring leert dat ook buiten de winter behoefte is aan diesellocomotieven die gestrande treinen snel kunnen wegslepen. Ook bij evenementen als Koninginnedag of voorspeld noodweer wil ProRail standaard locomotieven en machinisten achter de hand hebben.

Volgens ProRail bewijst de wegsleepdienst vooral zijn nut in situaties waar de bovenleiding defect is. “De meeste gestrande treinen kunnen gewoon weggesleept worden door andere treinen. Maar als de bovenleiding defect is, lukt dat niet omdat er dan geen stroom voorhanden is. Met een dieseltrein heb je dat probleem niet”, zegt woordvoerder Michiel Haighton als toelichting op de keuze voor diesellocomotieven.

Bij gestrande treinen is de vervoerder verantwoordelijk voor de evacuatie van de reizigers en ProRail voor het vrij maken van het spoor. In noodgevallen kan ProRail hiervoor locomotieven vorderen.

Proef van een jaar

De nieuwe proef gaat een jaar duren. Daarna bekijkt ProRail of en hoe ze de wegsleepdienst definitief gaat invoeren. Wellicht blijkt dat de spoorbeheerder beter eigen materieel kan aanschaffen in plaats van inhuren.

Het bedrijf dat de nieuwe dienst gaat uitvoeren zal zich in eerste instantie richten op reizigersvervoer. Indien nodig worden ook goederentreinen weggesleept.

Bron
  PR/Manusje van alles dinsdag 19 juni 2012 @ 22:17:32 #255
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_113119013
als je kijkt naar de hoeveelheid locs die altijd op amersfoort staan... er zijn genoeg van die dingen. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:19:22 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113119156
Een proef van een jaar :')

We gaan voor de zevenhonderdzestienduizendste keer het wiel uitvinden, maar we moeten EERST nog even een jaar lang testen of het wel echt rond is :') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 22:19:47 #257
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113119194
NS heeft nog een heleboel Buffeltjes over, dan hoeft de koppeling ook niet veranderd te worden! :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 22:23:09 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113119430
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:19 schreef dennistd het volgende:
NS heeft nog een heleboel Buffeltjes over, dan hoeft de koppeling ook niet veranderd te worden! :P
geen gek idee. Een Buffel kan een VIRM wel wegslepen. Twee zal lastiger worden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_113119672
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

geen gek idee. Een Buffel kan een VIRM wel wegslepen. Twee zal lastiger worden :P
2 buffels dan :P
pi_113119954
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Een proef van een jaar :')

We gaan voor de zevenhonderdzestienduizendste keer het wiel uitvinden, maar we moeten EERST nog even een jaar lang testen of het wel echt rond is :') _O-
denk meer vanwege het kostenverhaal, zodat ze een inschatting hebben wat het ze gaat kosten
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 22:33:28 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113120022
Nouja, een buffel heeft toch nog 640kW vermogen t.o.v. van 1180kW van een 6400-loc. Valt niet tegen, hoewel dat diesel-hydraulisch is en een 6400-loc diesel-elektrisch.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2012 @ 22:38:35 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113120340
zolang je het spul voorzichtig aan het rollen krijgt is er niets aan de hand
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:45:11 #263
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_113120811
Maar zo'n 6400 is wel gebouwd op het trekken van zware lasten. Overigens mogen ze er dan ook wel voor zorgen dat die dingen meteen de HSL op kunnen én zo schoon (qua uitstoot) zijn dat de Schipholtunnel niet in de stress raakt als zo'n ding langskomt.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:59:38 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113121783
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar zo'n 6400 is wel gebouwd op het trekken van zware lasten. Overigens mogen ze er dan ook wel voor zorgen dat die dingen meteen de HSL op kunnen én zo schoon (qua uitstoot) zijn dat de Schipholtunnel niet in de stress raakt als zo'n ding langskomt.
Misschien hebben ze bij de kanaaltunnel nog wat filters over. Gaan zeker passen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 juni 2012 @ 00:58:20 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113127373
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik denk dat SBB/CFF/FFS geen plaatsen aandoet waar Retoromaans de officiële taal is.
Oh jawel, de SBB heeft zeker wel een Romaanse naam en afkorting: VFS (Viafiers federalas svizras). Maar die wordt niet gebruikt gezien het kleine percentage van de bevolking dat Romaans is (0,5%).
pi_113127524
Zo weer thuis :')
Stage bedrijf was vergeten een hotelkamer te boeken voor me, dus ik kon niet mee naar Emmerich.

Morgen eerst uitslapen en dan maar even bellen of ze een mddag/avond dienstje voor me hebben :P
  woensdag 20 juni 2012 @ 01:20:13 #267
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_113127937
Help! Ik weet best veel te vinden maar ik ben geen helderziende, waar is dit? (spelletje op FOK!)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:11 schreef remcoP het volgende:
Nieuwe:
[ afbeelding ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_113127962
quote:
11s.gif Op woensdag 20 juni 2012 01:20 schreef bork het volgende:
Help! Ik weet best veel maar ik ben geen helderziende, waar is dit? (spelletje op FOK!)

[..]

Sowieso ergens in Duitsland :P
  woensdag 20 juni 2012 @ 01:22:34 #269
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_113127982
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 01:21 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Sowieso ergens in Duitsland :P
Monopoly, Richtig! Jij gaat door voor de Bahncard 25!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 20 juni 2012 @ 01:57:20 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113128552
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:58 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Als ze dan nou eens wat vaker die NS-bus inzetten, dan zou het misschien al wat schelen. Om nou 20 minuten te gaan wachten op een bus en daarna nog eens 6 minuten op de volgende trein..
En de Syntus lijnbus rijdt ook voor NS, zodat NS geen bus hoeft in te zetten.
Zondags rijdt er een Taxibusje voor NS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')