Geen retroromaanse afkorting?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
CFF is helemaal niet de goederentak van de SBB, CFF is namelijk hetzelfde bedrijf. De volledige bedrijfsnaam is "SBB CFF FFS", wat drie afkortingen zijn voor "Zwitserse staatsspoorwegen": Een Duitse (SBB), een Franse (CFF) en een Italiaanse (FFS). De goederenpoot heet SBB Cargo / CFF Cargo / FFS Cargo.
De spoorwegen hebben ook eigen jingles voor ieder deel van het land.
Was je hier ziek ofzo?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat was het weer even. Doorkwebbelen maar
Bron: http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=111031quote:Hoofdstation Groningen krijgt metamorfose
Het hoofdstation in Groningen ondergaat de komende jaren een metamorfose.
In totaal wordt bijna 150 miljoen euro geïnvesteerd in nieuwe sporen, perrons, wachtruimten en winkeltjes. De aanpak is nodig vanwege de enorme groei van het aantal reizigers. Die wordt veroorzaakt door extra sneltreinen naar Zwolle en Leeuwarden en door de komst van de regiotram.
Door de aanleg van extra spoor kan in de toekomst ieder kwartier een trein rijden in elke richting. En de treinen vanuit Veendam en Nieuwschans kunnen via het hoofdstation doorrijden naar Delfzijl en Roodeschool. Verder verdwijnt het huidge opstelterrein voor treinen van de locatie achter het hoofdstation naar een plek buiten de stad.
De klus wordt deels betaald van het compensatiegeld voor de Zuiderzeelijn. Ook de provincie Groningen, de gemeente Groningen en plaatsen in de regio betalen mee. De verwachting is dat de werkzaamheden in het najaar van 2013 van start gaat. De megaklus moet in 2020 klaar zijn.
Ik vraag meestal om het mobiele nummer van de machinist als ik toestemming geef een stamlijn te bezetten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Met je mobiele telefoon bellen
Maar het lag aan het bereik. Tijdens het laden zijn er 3 punten waar je het contact even kwijt bent. Dit is bekend en geen probleem, omdat de TRDL je niet hoeft te bereiken omdat je als enige "binnen" bent.
Officieel moet een TRDL je ten alle tijden kunnen bereiken voor in geval van nood etc, maar om dit aan te passen voor één simpel spoortje maken ze niet veel haast (blijkbaar)
Je valt zo door de mand, als ik nog wat extra vragen stel.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoi trdl van Utrecht, ik sta vlak voor Houten met de 3578 en er staat een koe op het spoor. Te grazen. Ja, een koe ja.
Nog niet eensquote:
Dit was slechts een poging een nogal ongebruikelijke lichamelijke inspanning cinematografisch in live action in beeld te brengen. Lang verhaal.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het was een terechte vraag waard
Ik denk dat SBB/CFF/FFS geen plaatsen aandoet waar Retoromaans de officiële taal is.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geen retroromaanse afkorting?
geen gek idee. Een Buffel kan een VIRM wel wegslepen. Twee zal lastiger wordenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:19 schreef dennistd het volgende:
NS heeft nog een heleboel Buffeltjes over, dan hoeft de koppeling ook niet veranderd te worden!
2 buffels danquote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen gek idee. Een Buffel kan een VIRM wel wegslepen. Twee zal lastiger worden
denk meer vanwege het kostenverhaal, zodat ze een inschatting hebben wat het ze gaat kostenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Een proef van een jaar![]()
We gaan voor de zevenhonderdzestienduizendste keer het wiel uitvinden, maar we moeten EERST nog even een jaar lang testen of het wel echt rond is![]()
Misschien hebben ze bij de kanaaltunnel nog wat filters over. Gaan zeker passen!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar zo'n 6400 is wel gebouwd op het trekken van zware lasten. Overigens mogen ze er dan ook wel voor zorgen dat die dingen meteen de HSL op kunnen én zo schoon (qua uitstoot) zijn dat de Schipholtunnel niet in de stress raakt als zo'n ding langskomt.
Oh jawel, de SBB heeft zeker wel een Romaanse naam en afkorting: VFS (Viafiers federalas svizras). Maar die wordt niet gebruikt gezien het kleine percentage van de bevolking dat Romaans is (0,5%).quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk dat SBB/CFF/FFS geen plaatsen aandoet waar Retoromaans de officiële taal is.
quote:
Sowieso ergens in Duitslandquote:Op woensdag 20 juni 2012 01:20 schreef bork het volgende:
Help! Ik weet best veel maar ik ben geen helderziende, waar is dit? (spelletje op FOK!)
[..]
Monopoly, Richtig! Jij gaat door voor de Bahncard 25!quote:
En de Syntus lijnbus rijdt ook voor NS, zodat NS geen bus hoeft in te zetten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:58 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als ze dan nou eens wat vaker die NS-bus inzetten, dan zou het misschien al wat schelen. Om nou 20 minuten te gaan wachten op een bus en daarna nog eens 6 minuten op de volgende trein..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |