Denk niet dat Nalbandian door had dat het een risico was voor de lijnrechter. Dus in die zin is het wel hetzelfde: het botvieren van frustratie op een object buiten jouw eigendom. Alleen is de actie van Nalbandian dommer omdat hij potentiële gevolgen slecht inschat.quote:
En ik denk wel dat Djokovic door had dat er geen risico voor iemand was aangezien er niemand anders in de buurt stond. Zoals een normaal persoon zou doen.quote:Op zondag 17 juni 2012 18:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Denk niet dat Nalbandian door had dat het een risico was voor de lijnrechter. Dus in die zin is het wel hetzelfde: het botvieren van frustratie op een object buiten jouw eigendom. Alleen is de actie van Nalbandian dommer omdat hij potentiële gevolgen slecht inschat.
Zo bedoel ik het ook; de intentie van Nalbandian was niet slechter, het was alleen (vele malen) dommer. Maar zeker weten doe ik niets over die intenties natuurlijk. Ik vind ook niet dat beide acties hetzelfde bestraft moeten worden.quote:Op zondag 17 juni 2012 18:39 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
En ik denk wel dat Djokovic door had dat er geen risico voor iemand was aangezien er niemand anders in de buurt stond. Zoals een normaal persoon zou doen.
Ook al denk je dat het bakje het wel zouden houden, alsnog is het vele malen lomper aangezien er iemand vlak achter zit en als het bakje het wel zou houden heb je goede kans om jezelf te bezeren.![]()
Daar zijn de intenties juist duidelijk wel verschillend.quote:Kijk die filmpjes gewoon na. Als je denkt dat ze hetzelfde zijn kan je net zo goed Federer's uitvallen naar het publiek of umpire gaan gelijkstellen met Serena's tirade tegen de lijnrechter.
Mwa, verbaal frustraties uiten, allebei. Ongeveer even verschillend eigenlijk qua intenties en evenveel van elkaar verwijderd als daadwerkelijke acties.quote:Daar zijn de intenties juist duidelijk wel verschillend.
Hmm, dat lijkt me ook wat overdreven.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:16 schreef tja77 het volgende:
http://www.nu.nl/sport/28(...)ctie-nalbandian.html
Ik denk ook dat opzet hier wel aan te tonen isquote:Op maandag 18 juni 2012 12:22 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hmm, dat lijkt me ook wat overdreven.Bij geweldpleging denk ik toch aan opzettelijk toegebracht letsel.
Van mij mogen ze 'm een tijdje schorsen. Wat een mongoolquote:Op maandag 18 juni 2012 14:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk ook dat opzet hier wel aan te tonen isWat een debiele actie zeg. Da fuck.
Inderdaadquote:Op maandag 18 juni 2012 14:09 schreef luckass het volgende:
[..]
Van mij mogen ze 'm een tijdje schorsen. Wat een mongool.
Voetballers doen dit helemaal niet vaak, en als ze het wel doen wordt het absoluut niet gewaardeerd. Voorbeeld: laatst nog op het EK werd Balotelli van Italië door het hele stadion uitgefloten omdat hij boos op de grond sloeg.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:19 schreef tja77 het volgende:
Als dat reclamebord heel was gebleven, was er lang niet zo'n ophef over geweest. Voetballers doen dit zo vaak, alleen zijn die reclameborden net ff wat steviger, maar ik geloof niet dat je daarbij stil staat op zo'n moment. Boete...ja, diskwalificatie ja, ophef en strafrechterlijk onderzoek nee.
Voetballers doen het vaak zat, uit frustratie tegen de borden trappen. Daar worden ze vrijwel nooit voor uitgefloten. Een tegenvoorbeeld maakt nog geen regel.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voetballers doen dit helemaal niet vaak, en als ze het wel doen wordt het absoluut niet gewaardeerd. Voorbeeld: laatst nog op het EK werd Balotelli van Italië door het hele stadion uitgefloten omdat hij boos op de grond sloeg.
En diskwalificatie lijkt me niet meer dan logisch. Dat staat in de regels als je een official verwond. Net als het strafrechtelijk onderzoek. Als je iemand op straat een gat in z'n been schopt krijg je ook een aanklacht aan je broek, waarom zou een tennisser daarmee weg mogen komen?
Dat is waar. Maar zelfs als het wel zo is zegt dat nog vrij weinig over deze situatie, omdat voetballers de staf daarmee niet verwonden.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:44 schreef Morthill het volgende:
[..]
Voetballers doen het vaak zat, uit frustratie tegen de borden trappen. Daar worden ze vrijwel nooit voor uitgefloten. Een tegenvoorbeeld maakt nog geen regel.
Ik vind grastennis ook niet leuk, maar kan toch genieten van Wimbledon, dat is toch meer dan grastennis alleen.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:20 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind gras tennis niet leuk, realiseer ik me nu weer (deze realisatie komt elk jaar rond deze tijd)
Gravel blijft toch mijn ideale ondergrond zowel om zelf op te tennissen, als te aanschouwen.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:43 schreef Angelof9 het volgende:
Ja, Wimbledon heeft nog wel iets extra inderdaad. Maar toch ben ik altijd blij als het hard court seizoen weer begint :p
Nee goed, maar dit is als per ongeluk een scheids ombeuken, omdat je hem niet ziet. Het is kut, maar geen intentie om die lijnrechter te trappen.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar zelfs als het wel zo is zegt dat nog vrij weinig over deze situatie, omdat voetballers de staf daarmee niet verwonden.
Er is toch helemaal niets waaruit blijkt dat hij die man iets wilde aandoen? Het enige is misschien voorwaardelijk opzet (dat hij de kans voor lief nam dat het gebeurde). Maar dat lijkt me ook helemaal niet reëel, want hij doet het natuurlijk niet expres. Het was gewoon een domme actie met een vervelend resultaat.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk ook dat opzet hier wel aan te tonen isWat een debiele actie zeg. Da fuck.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |