Ik zou zeggen onder de 43k mogelijkheid tot het huren van een sociale huurwoning. Dat klinkt heel wat anders als verplichten om te kopen. Je moet zelf weten wat ej doet maar als je onder de grens zit dan wordt je geholpen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:39 schreef Terrorizer het volgende:
Boven de 43k verplicht kopen, boven de 60k verplicht eigen huis bouwen. Alles opgelost.
Je bedoelt; Zorgloos... maar dat is een andere discussiequote:Op donderdag 21 juni 2012 10:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
En over 30 jaar staat meneer te klagen over de pensioen uitkering en de hoge woonlasten die een huur huis met zich mee brengt
De "domme zeepbellenblazer" woont dan bijna zorgeloos woonlasten vrij.
Ah 100m^2 vloeroppervlakte wordt ook al te min gevonden en moet betiteld worden flatje alleen om je eigen vooroordeel in stand te houden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat let je om zulke flatjes te gaan verhuren? Als kopen zo goedkoop is en de huren zo hoog zie ik handel
Dat is wel baas, net als ik ook doe. Lekker goedkope shit kopen en cheap wonen. Ondertussen goed cash opbouwen voor heel het zaakje alsnog inklapt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar je beantwoord zijn vraag niet, dus de financierbaarheid voor jou zal ook nog wel aan het dalen zijn.![]()
Mijn netto hypotheek lasten + vve zit nu op 50% van wat de huurders betalen.
Die strikte normen hebben alleen vaak zo'n inkomenschok tot gevolg dat je eigenlijk beter onder de 43.000 kunt blijven verdienen of meteen 60.000 moet verdienen om maar ongeveer hetzelfde netto bedrag per maand na aftrek van woonlasten over te houden en ongeveer een even grote woning als een sociale huurwoning te hebben.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:01 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik zou zeggen onder de 43k mogelijkheid tot het huren van een sociale huurwoning. Dat klinkt heel wat anders als verplichten om te kopen. Je moet zelf weten wat ej doet maar als je onder de grens zit dan wordt je geholpen.
Ouderen als ik verdienen vaak ruim meer dan die grens en hebben leuk wat spaargeld maar krijgen geen hypotheek en willen ook niet hier een rijtjeshuis kopen, die worden gedwongen naar het buitenland te gaanquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die strikte normen hebben alleen vaak zo'n inkomenschok tot gevolg dat je eigenlijk beter onder de 43.000 kunt blijven verdienen of meteen 60.000 moet verdienen om maar ongeveer hetzelfde netto bedrag per maand na aftrek van woonlasten over te houden en ongeveer een even grote woning als een sociale huurwoning te hebben.
Ouderen als jou hebben er juist voor gezorgd dat er zulke problemen op de woningmarkt zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ouderen als ik verdienen vaak ruim meer dan die grens en hebben leuk wat spaargeld maar krijgen geen hypotheek en willen ook niet hier een rijtjeshuis kopen, die worden gedwongen naar het buitenland te gaan
Ik ga morgen weer met familie naar een huis in Noord-Frankrijk kijken
http://www.green-acres.com/nl/properties/14706a-086.htm
Waarom kopen in een markt die net lekker begint te dalenquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jajaja, en nog steeds zit 't niet in je prijsrange? Dan moet je misschien eens naar andere huizen gaan kijken
ik bedoel te zeggen dat die huurgrens de ouderen juist wegjaagt uit Nederland, ook omdat men het eigen vermogen moet veilig stellen van de grijphanden van het zorgkartelquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ouderen als jou hebben er juist voor gezorgd dat er zulke problemen op de woningmarkt zijn.![]()
Met jullie premie a-woningen, overwaardes cashen, je leven lang HRA, de uivindingen van de aflossingsvrije hypotheken, enz.., en ons nu opzadelen met niet te financieren zorgkosten.
Maar ga lekker in frankrijk kijken in boerendorpen als je goedkoop wilt wonen. Ik houd je niet tegen.
En je dan al gedragen als een narcistische babyboomerquote:
Klopt.... want je bent reeds ingestapt en kan geen/wil kant meer opquote:Die dalende huizenprijzen interesseren me echt niet.
Sjabbaquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:03 schreef Sjabba het volgende:
Je bedoelt; Zorgloos... maar dat is een andere discussie
Over 20 jaar koop je voor een appel of een ei een woningquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:13 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dat is wel baas, net als ik ook doe. Lekker goedkope shit kopen en cheap wonen. Ondertussen goed cash opbouwen voor heel het zaakje alsnog inklapt.
Van mij is trouwens ook een winkel, zolang de zaak draait hoef ik er ook niet van af.
Jij bent nog steeds in de veronderstelling dat als de huizenprijzen crashen, en een villa nog maar 250k kost, dat je die 250k die je nu wellicht krijgt van de bank dan nog steeds krijgt? Maw, je gaat t nog niet kunnen kopen danquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom kopen in een markt die net lekker begint te dalen![]()
Dat is je geld over de schutting smijten
Lekker blijven denkenquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En je dan al gedragen als een narcistische babyboomer
[..]
Klopt.... want je bent reeds ingestapt en kan geen/wil kant meer op
De meeste ouderen lijken mij niet zo rancuneus ten opzichte van nederland zoals sommige mensen hier wel lijken te zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik bedoel te zeggen dat die huurgrens de ouderen juist wegjaagt uit Nederland, ook omdat men het eigen vermogen moet veilig stellen van de grijphanden van het zorgkartel
Het pensioen is ook niet betrouwbaar meer
niet rancuneus, maar je wilt toch niet afgeroomd worden als je straks hulpbehoevend wordt ??quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De meeste ouderen lijken mij niet zo rancuneus ten opzichte van nederland zoals sommige mensen hier wel lijken te zijn.
Jou insteek hoe je er voordeel aan kan hebben, daar is het niet voor bedoelt. De bedoeling mensen te helpen die het nodig hebben. Niet om te kijken of je er zelf voordeel aan hebt. Andere visie.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die strikte normen hebben alleen vaak zo'n inkomenschok tot gevolg dat je eigenlijk beter onder de 43.000 kunt blijven verdienen of meteen 60.000 moet verdienen om maar ongeveer hetzelfde netto bedrag per maand na aftrek van woonlasten over te houden en ongeveer een even grote woning als een sociale huurwoning te hebben.
Nou een mooi verpleegstertje dat je dagelijks afroomd.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niet rancuneus, maar je wilt toch niet afgeroomd worden als je straks hulpbehoevend wordt ??
De mensen die sociale huur nodig hebben zouden we dan een heel stuk verminderen door de regel niet eens op 1.3* modaal te zetten maar eerder op minimumloon * 1.2 of zo die zouden geholpen moeten worden. Het is toch te bizar voor woorden dat als je modaal verdient niet veel normaals in de particuliere sector kan huren in NL.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:04 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jou insteek hoe je er voordeel aan kan hebben, daar is het niet voor bedoelt. De bedoeling mensen te helpen die het nodig hebben. Niet om te kijken of je er zelf voordeel aan hebt. Andere visie.
Refenentiekader. Wat is normaal en vooral op welke plek.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De mensen die sociale huur nodig hebben zouden we dan een heel stuk verminderen door de regel niet eens op 1.3* modaal te zetten maar eerder op minimumloon * 1.2 of zo die zouden geholpen moeten worden. Het is toch te bizar voor woorden dat als je modaal verdient niet veel normaals in de particuliere sector kan huren in NL.
In mijn refenrentiekader zou het toch niet meer dan normaal zijn dat er betaalbare woningen voor elk loon vanaf minumumloon beschikbaar zouden moeten zijn in onze samenleving. Het is toch bizar om te constateren dat zelfs in de sociale verhuursectoer er zulke huren gevraagd worden dat zelfs de mensen die daar wonen nog huurtoeslag moeten aanvragen om niet teveel geld aan hun woonlasten kwijt te zijn. Dat de goedkopere woningen dan ook wat minder voorzieningen en wat kleiner zouden zijn dat zou dat dan ook inhouden maar dat is nu ook vaak niet eens meer het geval.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:26 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Refenentiekader. Wat is normaal en vooral op welke plek.
Je geeft jezelf antwoord. De sociale woningen zijn te luxe en dus te duur. Prima dat we ook die mensen mee laten delen in de welvaart maar dat kost dus wel wat extra geld (subsidie).quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In mijn refenrentiekader zou het toch niet meer dan normaal zijn dat er betaalbare woningen voor elk loon vanaf minumumloon beschikbaar zouden moeten zijn in onze samenleving. Het is toch bizar om te constateren dat zelfs in de sociale verhuursectoer er zulke huren gevraagd worden dat zelfs de mensen die daar wonen nog huurtoeslag moeten aanvragen om niet teveel geld aan hun woonlasten kwijt te zijn. Dat de goedkopere woningen dan ook wat minder voorzieningen en wat kleiner zouden zijn dat zou dat dan ook inhouden maar dat is nu ook vaak niet eens meer het geval.
ja ho even. Dat een goedkopere woning minder luxe is is ook logisch toch? Alleen als je de mensen hier moet geloven dan willen ze allemaal geen goedkopere woning accepteren. nee nee, want dat is te klein, niet mooi genoeg, niet luxe genoeg, te weinig grond, het mag al geen appartement zijn, etc etc etc, en nog heel wat meer eisen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:46 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je geeft jezelf antwoord. De sociale woningen zijn te luxe en dus te duur. Prima dat we ook die mensen mee laten delen in de welvaart maar dat kost dus wel wat extra geld (subsidie).
Nou laat ik het zo stellen; de verschillen in een samenleving horen niet te groot te worden, dat is voor beide partijen erg slecht.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ja ho even. Dat een goedkopere woning minder luxe is is ook logisch toch? Alleen als je de mensen hier moet geloven dan willen ze allemaal geen goedkopere woning accepteren. nee nee, want dat is te klein, niet mooi genoeg, niet luxe genoeg, te weinig grond, het mag al geen appartement zijn, etc etc etc, en nog heel wat meer eisen.
Mensen hier willen gewoon een paleis voor 2 tientjes in de maand. Wel frappant dat de mensen die het minst te besteden hebben altijd het hardst schreeuwen over wat ze allemaal willen en de meeste eisen stellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |