Ik wil wel een huis van hen huren voor een appel (of een ei, mogen ze zelf kiezen)quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Xeno en nog een paar anders users willen wel bouwen en gaan het voor een appel en een ei hele woonwijken neerzetten want dat kan volgens hun zomaar.
In principe moet het mogelijk zijn om wel een stuk goedkoper te bouwen dan nu. Nou ja, het bouwen zelf niet zozeer maar de grondprijzen kunnen best omlaag als daar de politieke wil voor is. Die is echter in geen velden of wegen te bekennen, die wil.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Xeno en nog een paar anders users willen wel bouwen en gaan het voor een appel en een ei hele woonwijken neerzetten want dat kan volgens hun zomaar.
Ik huur die heel wijk zet in elke tuin een appelboom en een kippenren en dan heb ik de betalingen op die manier afgevangen. Betaal dan zelfs een appel en een ei.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik wil wel een huis van hen huren voor een appel (of een ei, mogen ze zelf kiezen)
Goeie genade gast, ga je nu een eerste levensbehoefte (dak boven je hoofd) waar veel mensen het grootste gedeelte van hun inkomen naar toe moeten brengen vergelijken met luxe hebbedingetjes van een paar honderd euro?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zolang de smart-phones, iPads en Macbooks met retina schermen de winkels uitvliegen twijfel ik nogal aan het eerste, eerlijk gezegd.
Mensen hebben hun prioriteiten wellicht anders liggen, dat zou kunnen
Ook dat verandert vanzelf wel weer.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Goeie genade gast, ga je nu een eerste levensbehoefte (dak boven je hoofd) waar veel mensen het grootste gedeelte van hun inkomen naar toe moeten brengen vergelijken met luxe hebbedingetjes?
Lees nog eens goed.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Goeie genade gast, ga je nu een eerste levensbehoefte (dak boven je hoofd) waar veel mensen het grootste gedeelte van hun inkomen naar toe moeten brengen vergelijken met luxe hebbedingetjes?
Gemeentes moeten sinds de grondprijs stijgingen zichzelf een stuk meer bedruipen want daardoor zouden ze effcienter worden, dit is een van de voortvloeisels uit dat ingeslagen beleid.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In principe moet het mogelijk zijn om wel een stuk goedkoper te bouwen dan nu. Nou ja, het bouwen zelf niet zozeer maar de grondprijzen kunnen best omlaag als daar de politieke wil voor is. Die is echter in geen velden of wegen te bekennen, die wil.
Er zijn genoeg droeftoeters die telefoonabbonement van 100 euro per maand hebben, dat is ook 25% van de huur die men moet betalen en men teveel vind.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Goeie genade gast, ga je nu een eerste levensbehoefte (dak boven je hoofd) waar veel mensen het grootste gedeelte van hun inkomen naar toe moeten brengen vergelijken met luxe hebbedingetjes van een paar honderd euro?
Dat zal het zijn... mensen hebben niet langer als prioriteit om de banksters, grondspeculanten en ander geboefte van snel geld te voorzien. Goed om te zien dat er toch nog een stukje positieve verandering gaande isquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Mensen hebben hun prioriteiten wellicht anders liggen, dat zou kunnen
Ook dat verandert vanzelf wel weer.
Ten eerste kan dat laatste niet zonder een redelijke vergoeding agv onteigeningswet, dus ik betwijfel of je daar lucht weghaalt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gemeentes moeten sinds de grondprijs stijgingen zichzelf een stuk meer bedruipen want daardoor zouden ze effcienter worden, dit is een van de voortvloeisels uit dat ingeslagen beleid.
Overheden zouden wel wat vaker gewoon grond van speculanten moeten confisceren dat zou in ieder geval de lucht daar wel weghalen.
Nou, vertel maar eens wat ik mis dan.... Leg en passant nog eventjes uit waarom volgens jou de huizenprijs niet te hoog is en waarom juist bij een 'te hoge' huizenprijs er meer gebouwd zou worden.quote:
Sterker nog.... om de gefingeerde winsten veilig te stellen hanteert men de regel 'wat in het vat zit verzuurd niet'. Liever blijft men nog jarenlang rente betalen om de economische activiteiten die daadwerkelijke welvaart creëren te frustreren. Alles om de boekhouding en de belangen in stand te houden. Dat men hiermee de economie de vernieling inhelpt deert niet, zo kennen we de banksters weerquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In principe moet het mogelijk zijn om wel een stuk goedkoper te bouwen dan nu. Nou ja, het bouwen zelf niet zozeer maar de grondprijzen kunnen best omlaag als daar de politieke wil voor is. Die is echter in geen velden of wegen te bekennen, die wil.
Weet je wat welvaart creeert Xeno? Werken. Dan verdien je je eigen geld en ben je niet afhankelijk van anderen. Maar dat is te lastig natuurlijk, liever blijf je veilig vanaf de zijlijn wat schreeuwen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Sterker nog.... om de gefingeerde winsten veilig te stellen hanteert men de regel 'wat in het vat zit verzuurd niet'. Liever blijft men nog jarenlang rente betalen om de economische activiteiten die daadwerkelijke welvaart creëren te frustreren. Alles om de boekhouding en de belangen in stand te houden. Dat men hiermee de economie de vernieling inhelpt deert niet, zo kennen we de banksters weer
Gemeenten zouden gewoon de gemeentelijke belastingen moeten verhogenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gemeentes moeten sinds de grondprijs stijgingen zichzelf een stuk meer bedruipen want daardoor zouden ze effcienter worden, dit is een van de voortvloeisels uit dat ingeslagen beleid.
Overheden zouden wel wat vaker gewoon grond van speculanten moeten confisceren dat zou in ieder geval de lucht daar wel weghalen.
Ah, het goochelen met cijfers is weer begonnen. 100 eu per maand voor een telefoonabbo, dan ben je minstens een zakelijke gebruiker en voor 400 eu huur je net een kippenhok.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg droeftoeters die telefoonabbonement van 100 euro per maand hebben, dat is ook 25% van de huur die men moet betalen en men teveel vind.
Werken levert niet per definitie welvaart op, het geen welke arbeid je verzet maakt het nodige verschil uit.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Weet je wat welvaart creeert Xeno? Werken. Dan verdien je je eigen geld en ben je niet afhankelijk van anderen. Maar dat is te lastig natuurlijk, liever blijf je veilig vanaf de zijlijn wat schreeuwen.
Kijk... de telefoonmarkt is een goed functionerend markt, immers degene die weinig wil bellen kan met een pre-paid kaart voor enkele euro's per maand bellen, wie meer wil betalen kan een keuze maken uit een enorm aanbod van services en aanbieders. Hoe anders is dat op de huizenmarkt...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Los daarvan. Het argument: "Omdat persoon X 100 eu per maand uitgeeft aan gadgets of hobby of wat dan ook maar geen koophuis heeft, wíl hij gewoon niet kopen maar kan hij het makkelijk." is natuurlijk je reinste onzin.
Oh ja, dat ben ik met je eens. Maar dat is weer afhankelijk van het soort opleiding dat je hebt genoten, en daar loopt het bij jou al spaak nietwaar?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Werken levert niet per definitie welvaart op, het geen welke arbeid je verzet maakt het nodige verschil uit.
We willen met graagte bulten met geld uitgeven aan luxe dingen, maar hebben geen druppel over voor wonen. Want dat laatste is te duur. Lees: dat laatste moet een ander maar voor ons betalen cq. we denken dat we dat nog goedkoper kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou, vertel maar eens wat ik mis dan.... Leg en passant nog eventjes uit waarom volgens jou de huizenprijs niet te hoog is en waarom juist bij een 'te hoge' huizenprijs er meer gebouwd zou worden.![]()
Als je betoog de toets der kritiek kan doorstaan voorspel ik je een nobelprijs voor de economie
Je kan kiezen uit 160.000 koophuizen, en 60.000 huurwoningen. Wat een vrijheid!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kijk... de telefoonmarkt is een goed functionerend markt, immers degene die weinig wil bellen kan met een pre-paid kaart voor enkele euro's per maand bellen, wie meer wil betalen kan een keuze maken uit een enorm aanbod van services en aanbieders. Hoe anders is dat op de huizenmarkt...
25%? Maak er maar 15 % ofzo vanquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg droeftoeters die telefoonabbonement van 100 euro per maand hebben, dat is ook 25% van de huur die men moet betalen en men teveel vind.
Onzin, sommigen hebben jarenlang gestudeerd maar dragen niets bij aan de samenleving, anderen hebben alleen een veterstrikdiploma maar dragen wel bij aan de kwaliteit van het leven van duizenden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:43 schreef CoolGuy het volgende:
Oh ja, dat ben ik met je eens. Maar dat is weer afhankelijk van het soort opleiding dat je hebt genoten, en daar loopt het bij jou al spaak nietwaar?
Ik geef niet af op anderen die het beter hebben dan ik, ik geef af op anderen die willen voorkomen dat anderen het ook goed/beter krijgen.quote:Dat is ook het hele issue met jou. Als je dat nou had gehad, had je nu kunnen kiezen welke arbeid je had gedaan en dan had dat dus een behoorlijke zak geld en dus welvaart opgeleverd, en had je ook niet af hoeven te geven op mensen die het beter hebben dan jij.
Ik zit op sinaasappelkistjesquote:Maar ja, lekker thuis op de bank blijven zitten emmeren. Daar zit je dan over 10 jaar nog.
Dat kan op de huizenmarkt ook hoor. Want je vergeet even dat je bij Prepaid geen luxe toestellen erbij krijgt, die zul je dan toch echt zelf moeten kopen voor een hogere prijs. Als je wat meer wil, betaal je daar ook voor.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kijk... de telefoonmarkt is een goed functionerend markt, immers degene die weinig wil bellen kan met een pre-paid kaart voor enkele euro's per maand bellen, wie meer wil betalen kan een keuze maken uit een enorm aanbod van services en aanbieders. Hoe anders is dat op de huizenmarkt...
Witwas constructiequote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Overigens las ik laatst een alleraardigst stukje over hoe een groot stuk braakliggend terrein hier in de stad in een paar jaar tijd zonder dat er iets mee gebeurde ontzettend veel in waarde was gestegen door het steeds via allerlei nieuwe BV'tjes te schuiven die eigenlijk allemaal van dezelfde personen waren.
Nou ging het daar om bedrijventerreinen maar het maakt wel duidelijk dat prijzen vaak kunstmatig hoog gehouden worden. Er is niks met de grond gebeurd, het is feitelijk nog steeds in handen van dezelfde mensen alleen staat het nu voor veel meer op de balans.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |