Kwestie van verstandig met je geld om gaanquote:Op donderdag 21 juni 2012 22:40 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Veel rijke mensen dan in NL, zie vaak Jetta's op de weg.![]()
QFTquote:Op donderdag 21 juni 2012 22:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Kwestie van verstandig met je geld om gaandat je soms meer kunt wil niet zeggen dat je dat dan ook maar per definitie dat moet doen. Met geld smijten wordt je over t algemeen niet rijker
Eensch, velen komen daar nu ook achter. Kopersstaking.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Kwestie van verstandig met je geld om gaandat je soms meer kunt wil niet zeggen dat je dat dan ook maar per definitie dat moet doen. Met geld smijten wordt je over t algemeen niet rijker
http://www.elsevier.nl/we(...)heek-van-zes-ton.htmquote:Rabobank gaf man in bijstand hypotheek van zes ton
woensdag 20 juni 2012 21:54
Een 57-jarige man uit Leiden heeft zelfmoord gepleegd omdat hij zijn schulden aan de Rabobank niet meer kon betalen. De bank had de man in 2007 een hypotheek verstrekt van 600.000 euro terwijl hij in de bijstand zat.
De Rabobank gaf een man in de bijstand een hypotheek van zes ton De Rabobank gaf een man in de bijstand een hypotheek van zes ton
De woningmarkt versjteren lijkt een nationale sport. Nu zijn de banken weer bang gemaakt door de Autoriteit Financiėle Markten, die dreigt met boetes als banken nieuwe, iets soepelere hypotheekregels toepassen. De AFM gaat te ver
Commentaar Philip Willems: Toezichthouder AFM, bemoei je met eigen zaken
Dat is woensdagavond te zien in het programma Hollandse Zaken van omroep Max.
De man leende in 2007 zes ton van de bank om een nieuw huis te laten bouwen in Leiden. Op dat moment had hij een bruto jaarinkomen van 10.002 euro. In 2006 was zijn inkomen 13.212 euro.
In eerste instantie wist de man de rekeningen te betalen dankzij hulp van familie en vrienden. Toch kon hij al snel niet meer aan de betalingsverplichtingen voldoen.
Veiling
In 2011 was de achterstand opgelopen tot 8133,16 euro, waarop de Rabobank besloot het huis te veilen. Op de dag van de veiling, februari dit jaar, pleegde de man zelfmoord op de stoep van de Rabobank.
Het huis werd voor 280.000 Euro opgekocht door Bodemgoed BV, een dochter van de Rabobank. Het staat sinds deze week te koop voor 350.000 euro.
^^ Lijkt me ook. Dat verhaal stinkt. Sowieso vind ik een betalingsachterstand van 8k na 5 jaar 6 ton schuld met bijstand niet bijster veel. Een veel grotere vraag is waarom een fraudeur met een huis van 6 ton bijstand kan vangen!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:17 schreef Basp1 het volgende:
Die beste man zal ook wel flink wat gefaudeerd hebben met zijn loonstrookjes, iets anders kan ik me niet voorstellen.
Ik vind het wel dubieus dat banken bij gedwongen verkoop ZELF het pand kopen. Die achterdeurtjesverkoop moet nodig op de schop.quote:Het huis werd voor 280.000 Euro opgekocht door Bodemgoed BV, een dochter van de Rabobank.
Zoals Youp zegt: "Koop je een auto van 60 ruggen, loop je naar buiten: sleutelhangertje"...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Kreeg een mailtje van De Key (een WBV) voor zij die zich vrijblijvend komen melden bij een makelaar die hun hutten van de hand poogt te doen ligt er een gratis sleutelhanger met ingebouwde camera klaar
6 ton tegen 5% is alleen al 30.000 rentekosten per jaar met de geschetste inkomens van hem zou hij zelfs veel meer dan 8K schuld moeten hebben.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:10 schreef RemcoDelft het volgende:
^^ Lijkt me ook. Dat verhaal stinkt. Sowieso vind ik een betalingsachterstand van 8k na 5 jaar 6 ton schuld met bijstand niet bijster veel. Een veel grotere vraag is waarom een fraudeur met een huis van 6 ton bijstand kan vangen!
Weinig achterdeur aan, bij executaire verkoop is dat openbaar en kan iedereen meebieden. Ook de hypotheekhouder.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vind het wel dubieus dat banken bij gedwongen verkoop ZELF het pand kopen. Die achterdeurtjesverkoop moet nodig op de schop.
Je bedoelt een realistische kijk op zijn portemonneaiequote:Op donderdag 21 juni 2012 21:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zo.... zo.... een makelaar met een realistische kijk op de markt. Met zo'n makelaar kom je misschien nog van je woning af tegen een marktconforme prijs
Ach ja, dat dat een kneuterige kutbank is kan ik alleen maar mee instemmen. Maar de rest van het bericht maakt melding van een financieel (en maatschappelijk?) incapabele bijstandstrekker die zelfmoord pleegt. Noem het cru, maar ik denk dat we beter af zijn zonder hem. Gevalletje Darwin.quote:
Kunstenaar, dus hij zal wel zichzelf hebben rijkgerekend met subsidies die hij uiteindelijk niet kreeg.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:17 schreef Basp1 het volgende:
Die beste man zal ook wel flink wat gefaudeerd hebben met zijn loonstrookjes, iets anders kan ik me niet voorstellen.
Het jaar ervoor had hij 13.000 belastbaarquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:00 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Kunstenaar, dus hij zal wel zichzelf hebben rijkgerekend met subsidies die hij uiteindelijk niet kreeg.
Rabo die via een dochter pandjes opkoopt en met winst hoop te verkopenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 02:00 schreef KneeDeep het volgende:
De Rabobank ... voor een hypotheek die bij u past!
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)heek-van-zes-ton.htm
Klopt..... jarenlang hebben makelaars de prijzen opgedreven om nog meer courtage te kunnen vangen. Nu gaan ze wannabe verkopers de andere kant op praten, immers geen verkoop, geen courtage.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Je bedoelt een realistische kijk op zijn portemonneaie
Meer omzet op welke prijs dan ook is meer courtage.
Normaal ben je wel iets kritischer op de bedoelingen van deze beroepsgroep
Godsamme Whuzzquote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:17 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ach ja, dat dat een kneuterige kutbank is kan ik alleen maar mee instemmen. Maar de rest van het bericht maakt melding van een financieel (en maatschappelijk?) incapabele bijstandstrekker die zelfmoord pleegt. Noem het cru, maar ik denk dat we beter af zijn zonder hem. Gevalletje Darwin.
Hoe komt iemand met "geld uit het oude pand" aan bijstand?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het jaar ervoor had hij 13.000 belastbaar
Kennelijk is de RABO gevallen voor het businessplannetje van verhuur van de onderverdieping met plek voor een winkel en eigen geld uit het oude pand
Als hij de oude woning op tijd verkocht had en de onderverdieping verhuurd , dan was geen enkel probleem geweest
Dat doet de bank ook, 6 ton hypotheek, huis verkocht voor 280, dan mis je nog 3,2 ton.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Godsamme Whuzz![]()
We praten over wat f#cking digits![]()
Niemand zou over zoiets de hand aan zichzelf horen te slaan, de bank zou gewoon zijn verlies moeten nemen, zij zijn nl. de professionele partij die hier hard gefaald heeft.
Oude lullen bijstand dan mag je wel bezittingen hebben, maar vanaf welke leeftijd je die kan aanvragen weet ik niet.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe komt iemand met "geld uit het oude pand" aan bijstand?
Dan had het in principe wel gekundquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat doet de bank ook, 6 ton hypotheek, huis verkocht voor 280, dan mis je nog 3,2 ton.
Die man had echter ook z'n verlies moeten nemen, hij is degene die dacht de hypotheek van 6 ton wel even te kunnen betalen.
Of mag je, als iemand het geleende geld niet meer terugbetaalt, geen actie meer ondernemen?
Audi A5 Station,quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:40 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Veel rijke mensen dan in NL, zie vaak Jetta's op de weg.![]()
Wat een voorbeeld van naar anderen wijzen. De bank is gevallen voor het plannetje....quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het jaar ervoor had hij 13.000 belastbaar
Kennelijk is de RABO gevallen voor het businessplannetje van verhuur van de onderverdieping met plek voor een winkel en eigen geld uit het oude pand
Als hij de oude woning op tijd verkocht had en de onderverdieping verhuurd , dan was geen enkel probleem geweest
Winst als je het voor 350k verkoopt met 600k hypotheek. Sure...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Rabo die via een dochter pandjes opkoopt en met winst hoop te verkopen![]()
Banken zijn criminele instellingen die mensen de dood in jagen met hun praktijken, hoeveel mensen moeten er nog geslachtofferd worden voordat we ingrijpen bij de banken
Gewoon kopen wat je kunt betalen en leuk vindt. Zie de link niet met politiek voorkeur. Tenzij afhankelijk bent van bepaalde regelingen waar zij achter staan.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:58 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Audi A5 Station,
is dat politiek correct als ik op Groen Links wil stemmen en een grachtenpandje wil huren ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die auto bestaat niet. Je hebt of een 4 deurs A5, das een sportback, of je hebt een Avant, dat is wel een station, maar die is er niet van de A5.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:58 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Audi A5 Station,
is dat politiek correct als ik op Groen Links wil stemmen en een grachtenpandje wil huren ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |