Ja of jij dat ook niet prima vondquote:Op donderdag 21 juni 2012 16:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow je lult weer eens wat. prima.
Ja, waar ook geldt dat mensen die het financieel beter hebben ook meer kunnen op die huizenmarkt, goed planquote:Op donderdag 21 juni 2012 16:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
terug on topic mensen. huizenmarkttopic
Nou ja, zolang ik mensen niet ga lastig vallen via DM val ik nog wel meequote:Op donderdag 21 juni 2012 16:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
er zit een draadje bij je los ofzo. kap eens met zuigen man.
Ik vermoed eerder een hele kabelboom.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
er zit een draadje bij je los ofzo. kap eens met zuigen man.
Nou, het punt is dat er hele volksstammen zijn die zo denken, alleen komen die er niet voor uit. Immers, iedereen die heel heel veel geld verdiend zegt niet 'dat doe ik niet, opdat dat geld aan andere mensen gegeven kan worden'. Uiteindelijk (en dat is mijn hele punt), uiteindelijk, denkt iedereen aan zichzelf.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik vermoed eerder een hele kabelboom.
Over het dilemma, ik vind 5 miljoen zo mindboggling veel geld, dat ik daar briljant content mee zou zijn, en het 19 anderen zonder probleem zou gunnen. En wat mij betreft gaat het zo goed mogelijk met iedereen, en verrekt er absoluut helemaal niemand.
Ik vind dat je er maar een rare levenshouding op na houdt, CG, en ik zou niet graag veronderstellen dat iedereen die keuzes zo zou maken
Nou, nee dat denk ik niet. En de meesten denken aan zichzelf tot een bepaalde hoogte. Hoeveel beter dan excellent kan je het hebben? Als je alles hebt en kan doen wat je hartje begeert (toegegeven, da's relatief), waarom moet je dan meer hebben? Meeste mensen denken niet zo hoor, als het om de echt excessieve inkomens gaat, zijn dat mensen met een psychische stoornis - wiens eigenwaarde afhankelijk is van hun inkomen/bezittingen. Niet voor niks dat veel 'topmensen' schoolvoorbeelden van narcisten zijnquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, het punt is dat er hele volksstammen zijn die zo denken, alleen komen die er niet voor uit. Immers, iedereen die heel heel veel geld verdiend zegt niet 'dat doe ik niet, opdat dat geld aan andere mensen gegeven kan worden'. Uiteindelijk (en dat is mijn hele punt), uiteindelijk, denkt iedereen aan zichzelf.
Coolguy gat helemaal voorbij aan 'old boys' en het bail out kapitalisme. Kennelijk begrijpt hij niet dat de enorme hoogte van de beloningen vooral met 'I'll scratch your back....' te maken heeft en dat al die toppers feitelijk op straat horen te staan maar dat niet niet gebeurt is vanwege..... bail out.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow je lult weer eens wat. prima.
Throwing money into the void.....quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:03 schreef _VoiD_ het volgende:
Ik stel een naamsverandering voor van CoolGuy in FilthyRichGuy.
Although, ik zou ook die 100 miljoen piepers pakken
Ik ben inderdaad een bodemloze put als het op geld aankomtquote:Op donderdag 21 juni 2012 19:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Throwing money into the void.....
Met een groot grijs gebied vol kopers die gewoon ergens moesten wonen, maar die zijn niet zo interessant voor een zwartwitte samenvatting.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Iedere huizenkoper dacht slapend rijker te worden, iedere starter denkt nu ik ben wel gek om een huis te kopen dat is niet in mijn belang.
Ik ben meerdere keren geopereerd, en na elke operatie moest ik lang revalideren. Toen ik toen ik een zware operatie heb gehad en opnieuw moest leren lopen etc weer moest revalideren, deed ik dat met een revalidatie arts 1,5 uur per dag. Maar ik ging zelf daarna door, ongeveer in totaal 6 uur per dag.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Coolguy, het valt mij op dat je in ieder topic vooral drukt bent met met benadrukken dat je het financieel o zo goed hebt en de anderen niet, iemand die zichzelf CoolGuy noemt hoort dat niet te doen.
sukkel verhaal dit dat. terug on topic. dank.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ben meerdere keren geopereerd, en na elke operatie moest ik lang revalideren. Toen ik toen ik een zware operatie heb gehad en opnieuw moest leren lopen etc weer moest revalideren, deed ik dat met een revalidatie arts 1,5 uur per dag. Maar ik ging zelf daarna door, ongeveer in totaal 6 uur per dag.
Een amerikaanse revalidatie arts die daar ook was vroeg aan mij waarom ik dat deed omdat 1,5 pijn per dag wel genoeg was. Mijn antwoord was dat ik die pijn toch ging hebben, dus dat ik er dan voor koos om weliswaar langer pijn te hebben per dag, maar in totaal minder lang in dagen in de toekomst.
Zijn antwoord was daarop "man, you are one cool guy".
Daar komt de naam vandaan. Niet van waar jij blijkbaar van denkt dat ie komt.
/care.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
sukkel verhaal dit dat. terug on topic. dank.
Zo.... zo.... een makelaar met een realistische kijk op de markt. Met zo'n makelaar kom je misschien nog van je woning af tegen een marktconforme prijsquote:Makelaars beschouwen lagere prijzen als beste remedie voor verstopte huizenmarkt
Gijs den Brinker
Nieuwbouw van appartementen
Nieuwbouw van appartementen op het IJdock aan de IJ-oevers in Amsterdam. Met uitzondering van appartementen (min 2,1%) steeg de verkoop van woningen vorige maand weer, met 2,7%.
Hollandse Hoogte
Ondanks een lichte opleving in de huizenverkoop zit de woningmarkt nog behoorlijk op slot. Era-makelaars en lobbyclub NVM zien maar één oplossing: zakken met de vraagprijzen.
Makelaar Roland de Ruiter gaf begin dit jaar een prijsadvies voor twee mooie villa’s in de Amersfoortse wijk Bergkwartier, om vervolgens te merken dat de eigenaren liever met een andere makelaar in zee gingen. De huizen, één losstaand en het ander deel van twee-onder-een-kapwoning, zijn volgens hem elk ¤850.000 waard.
Hij adviseerde de woningen voor maximaal ¤925.000 in de markt te zetten. Maar een paar maanden geleden zag hij dat dezelfde huizen bij een ander makelaarskantoor worden aangeboden voor ¤1.150.000. ‘Ik zat absoluut niet te laag’, meent De Ruiter. ‘Andere, vaak oudere makelaars praten nog steeds te veel mee met de verkopers. Helaas.’
Verkopersstaking
Van de 220.000 woningen die momenteel in Nederland worden aangeboden, staat 60.000 tot 70.000 al meer dan een jaar in de etalage. ‘Iedereen spreekt van een kopersstaking, maar het gaat hier eigenlijk over een verkopersstaking’, zegt directeur Paul van den Putten van Era, de franchiseketen waarbij 127 makelaarskantoren in Nederland zijn aangesloten. ‘Zolang verkopers hoog in de boom zitten, wordt er niet verkocht.’ Volgens Era — wiens makelaars een duidelijk belang hebben bij het weer op gang brengen van de huizenverkopen — is de vraagprijs van ongeveer 30% van de te koop staande huizen te hoog.
Ook de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) klaagt over hoge vraagprijzen. Wel plaatst de vereniging, die driekwart van de makelaars vertegenwoordigt, een kanttekening. ‘Een deel van de verkopers kan niet zakken, omdat ze anders blijven zitten met een restschuld’, zegt NVM-voorzitter Ger Hukker. Makelaars moeten volgens hem meer ondernemerschap tonen om deze mensen toch te helpen. ‘Je kunt misschien een deel van het financieringsgat meenemen. Het kan helpen om hierover met de banken te praten, of met familieleden.’
Assertiver worden
De grote groep die wel kan verkopen maar een te hoge prijs vraagt, schiet volgens de NVM zichzelf in de voet. ‘Voor deze groep moeten makelaars assertiever worden. Durven zeggen: dit is kansloos. Het idee dat de markt weer zal aantrekken, is voorlopig valse hoop. De komende jaren moeten verkopers geen prijsstijgingen verwachten. Daarvoor moet er te veel worden bezuinigd.’
Era-makelaar De Ruiter heeft twee oplossingen. Hij probeert de vraagprijs te vervangen door een minimale prijs die verkopers willen. Verder maakt de makelaar, wiens kantoor bemiddelt bij één op de duizend verkochte woningen in Nederland, soms van tevoren afspraken over wanneer en hoeveel hij mag zakken indien kijkers wegblijven.
bron: fd.nl
Fijn dat ze soms een afspraak maken om te vragen hoever ze mogen zakken met het bemiddelen in het verkopen van andermans bezittingen!quote:Verder maakt de makelaar, wiens kantoor bemiddelt bij één op de duizend verkochte woningen in Nederland, soms van tevoren afspraken over wanneer en hoeveel hij mag zakken indien kijkers wegblijven.
Tja zolang het een afspraak is zie ik het probleem niet. Voorkomt wellicht veel ongewenste telefoontjes wanneer je toch al weet wat het antwoord gaat zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:14 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Fijn dat ze soms een afspraak maken om te vragen hoever ze mogen zakken met het bemiddelen in het verkopen van andermans bezittingen!
Veel rijke mensen dan in NL, zie vaak Jetta's op de weg.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:03 schreef _VoiD_ het volgende:
Ik stel een naamsverandering voor van CoolGuy in FilthyRichGuy.
Although, ik zou ook die 100 miljoen piepers pakken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |