abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:13:40 #226
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113187853
Luxe corporatiewoningen :')

Werkelijk hilarisch hoe sommigen het contact met de realiteit zijn kwijtgeraakt _O-
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_113188148
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Luxe corporatiewoningen :')

Werkelijk hilarisch hoe sommigen het contact met de realiteit zijn kwijtgeraakt _O-
Goed dat je nog genoeg om jezelf kan lachen, en zoveel zelfkennis hebt, Xeno! :)
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:27:39 #228
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113188489
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Goed dat je nog genoeg om jezelf kan lachen, en zoveel zelfkennis hebt, Xeno! :)
Ik ben niet de slaaf van een bankster, dat is minstens een glimlach waard :P
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_113188543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:58 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nou laat ik het zo stellen; de verschillen in een samenleving horen niet te groot te worden, dat is voor beide partijen erg slecht.
Heb je daar ook concrete voorbeelden van, want ik zie nu dingen als dat iemand in de plantsoenendienst niet veel minder mag verdienen dan een chirurg ofzo, maar ik weet niet of het dat het soort dingen zijn waar je nu op doelt.
pi_113188589
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jawel, dat ben je wel, alleen zit er bij jou nog een laag tussen, te weten de eigenaar van het huis waar jij woont, waar jij huur aan betaald, welke die eigenaar weer gebruikt om de hypotheek af te lossen. Dus jij wordt van 2 kanten genaaid :)
pi_113188771
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

B-) , (8> ende >:)
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:39:02 #232
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113188952
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:29 schreef CoolGuy het volgende:

Dus jij wordt van 2 kanten genaaid :)
Mmmm.... lekker dan :9
pi_113189029
quote:
11s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

quote:
11s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nee dat vindt je helemaal niet lekker, want je gaat er prat op dat je in ieder geval geen slaaf bent, maar dat ben je van 2 kanten, en dat weet je maar al te goed :)
pi_113189759
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

[..]

Nee dat vindt je helemaal niet lekker, want je gaat er prat op dat je in ieder geval geen slaaf bent, maar dat ben je van 2 kanten, en dat weet je maar al te goed :)
Daar had hij toch zo'n mooi stopwoordje voor iets met cognitief en zo. :D
pi_113189920
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:58 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nou laat ik het zo stellen; de verschillen in een samenleving horen niet te groot te worden, dat is voor beide partijen erg slecht.
Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Maar door de doorgeslagen egalisering van de samenleving is bijna zo dat je niet alleen van een armoede val kan spreken wanneer je van een bijstand naar een minimumloon gaat, maar dadelijk ook nog van een welvaartsval wanneer je net niet meer sociaal mag huren.
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:53:45 #236
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_113192036
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Heb je daar ook concrete voorbeelden van, want ik zie nu dingen als dat iemand in de plantsoenendienst niet veel minder mag verdienen dan een chirurg ofzo, maar ik weet niet of het dat het soort dingen zijn waar je nu op doelt.
Het gaat idd om het verschil in welvaart binnen een samenleving. Wetenschappelijk aangetoont dat hoe groter het verschil hoe slechter het wordt. Zowel economisch als gezondheid en wel voor beide partijen. Nu wil je zeker een bron dus ga alvast zoeken.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_113192139
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:53 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Het gaat idd om het verschil in welvaart binnen een samenleving. Wetenschappelijk aangetoont dat hoe groter het verschil hoe slechter het wordt. Zowel economisch als gezondheid en wel voor beide partijen. Nu wil je zeker een bron dus ga alvast zoeken.
Nee, ik hoef geen bron, maar dit doet me een beetje denken aan communisme.
pi_113192838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

op dit moment zitten in bijna alle ziekenhuizen maatschappen welke totaal geen concurrentie kennen. dat is ook wel ziek en heeft niets met marktwerking te maken. ook niet zoals het moet.
pi_113193348
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

op dit moment zitten in bijna alle ziekenhuizen maatschappen welke totaal geen concurrentie kennen. dat is ook wel ziek en heeft niets met marktwerking te maken. ook niet zoals het moet.
Dus? Genoeg mensen die bij een beroep dat een hoop stress oplevert, of een hoop kost om daar te komen, of gevaarlijk is of of of in een communistische situatie denken van 'waarom zou ik dat allemaal doen als mijn buurman, die putjesschepper is net zoveel/weinig (hoe je het zien wil) krijgt'.

Dan komt er een tekort aan mensen die bepaalde beroepen uitvoeren, en dan loopt de hele handel ook scheef he. Het is niet voor niks dat het Communisme in de voormalige Sovjetunie niet echt goed gelukt is.

Daarnaast, als jij bloed zweet en tranen geinvesteerd hebt in je medische opleiding, dan heb je toch zeker ook het recht om te beslissen wat je daarmee doet? Als je Artsen zonder Grenzen wil gaan doen, more power to you, maar als je in een maatschap wil gaan zitten om zo een hoop geld te verdienen, dan is dat ook je goed recht.

Het is net alsof mensen hier wel erg graag willen dat anderen het vooral niet beter hebben dan zij zelf. Want let's be real. Als jij miljoenen en miljoenen (of miljarden zelfs) hebt, dan boeit het jou niet zoveel wat een ander doet, en of hij een hoop geld heeft of niet. Dat boeit je vooral als je zelf (vind dat je) een tekort aan geld hebt.
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:27:48 #240
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113193567
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja.... want communisme is het tegenovergestelde van slavernij :')
pi_113193571
goede argumenten. net zoals waarom de top van banken zoveel geld moeten verdienen, omdat je anders geen goede mensen krijgt. fantastische mensen hebben daar gezeten afgelopen jaren _O_
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:30:21 #242
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113193662
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
goede argumenten. net zoals waarom de top van banken zoveel geld moeten verdienen, omdat je anders geen goede mensen krijgt. fantastische mensen hebben daar gezeten afgelopen jaren _O_
Echte toppers..... want goed betaald :Y
pi_113193665
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ja.... want communisme is het tegenovergestelde van slavernij :')
ja en jij vind jezelf ontzettend vrij he, immers, je kunt zo naar een ander huis en zo :')
Vertel eens, wat versta jij onder slavernij, want je gebruikt dat woord wel heel graag.
pi_113193675
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:22 schreef CoolGuy het volgende:

Daarnaast, als jij bloed zweet en tranen geinvesteerd hebt in je medische opleiding, dan heb je toch zeker ook het recht om te beslissen wat je daarmee doet? Als je Artsen zonder Grenzen wil gaan doen, more power to you, maar als je in een maatschap wil gaan zitten om zo een hoop geld te verdienen, dan is dat ook je goed recht.

Normaliter heet zoiets dan opeens een monopoly en grijpt neelie in, maar bij maatschappen waardoor we als maatschappij voor deze zorg teveel betalen wordt het wederom als heel normaal beschouwd. :')

Dat er bijvoorbeeld redelijk wat belgische tandartsen zich in NL vestigen heeft alles te maken met de belachelijke beloningen die ze krijgen ten opzichte van belgie. http://dentalcatalog.lookingfordental.com/view_news.php?Id=358
pi_113193714
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Normaliter heet zoiets dan opeens een monopoly en grijpt neelie in, maar bij maatschappen waardoor we als maatschappij voor deze zorg teveel betalen wordt het wederom als heel normaal beschouwd. :')

Dat er bijvoorbeeld redelijk wat belgische tandartsen zich in NL vestigen heeft alles te maken met de belachelijke beloningen die ze krijgen ten opzichte van belgie. http://dentalcatalog.lookingfordental.com/view_news.php?Id=358
de zorgmarkt in nederland is gewoon kapot ziek. opvegen weggooien en opnieuw beginnen. net als de huizenmarkt trouwens.
pi_113193776
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Maar die topmensen wandelen niet naar binnen en zeggen 'ik wil deze functie'. Nee, die worden gevraagd. En de beloning die daar tegenover staat wordt ook van tevoren bepaald. Het is niet zo dat die bankster maar gaat graaien, nee, dat is vastgelegd hoeveel geld hij krijgt. Dat is een hele hoop, maar dat heeft hij niet als een dictator bepaald, nee de raad van bestuur is het daar mee eens.

Overigens, als ze jou vragen voor een functie (niet bankster, maar gewoon willekeurig iets) en ze stellen daar een een enorm huge salaris tegenover, zeg jij dan ook van 'nee, laat maar, want dat is niet eerlijk t.o.v. andere werknemers/andere mensen' ? Of denk jij op zon moment van, fuck everyone, ik pak dat geld?
pi_113193837
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar die topmensen wandelen niet naar binnen en zeggen 'ik wil deze functie'. Nee, die worden gevraagd. En de beloning die daar tegenover staat wordt ook van tevoren bepaald. Het is niet zo dat die bankster maar gaat graaien, nee, dat is vastgelegd hoeveel geld hij krijgt. Dat is een hele hoop, maar dat heeft hij niet als een dictator bepaald, nee de raad van bestuur is het daar mee eens.

Overigens, als ze jou vragen voor een functie (niet bankster, maar gewoon willekeurig iets) en ze stellen daar een een enorm huge salaris tegenover, zeg jij dan ook van 'nee, laat maar, want dat is niet eerlijk t.o.v. andere werknemers/andere mensen' ? Of denk jij op zon moment van, fuck everyone, ik pak dat geld?
wat wil je nou zeggen jong. dat deze belachelijke beloningen die men elkaar in de top gunt leidt tot kwaliteit of dat het normaal menselijk is om zichzelf zoveel mogelijk te verrijken. leg eens uit. dank. :*
pi_113194242
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

wat wil je nou zeggen jong. dat deze belachelijke beloningen die men elkaar in de top gunt leidt tot kwaliteit of dat het normaal menselijk is om zichzelf zoveel mogelijk te verrijken. leg eens uit. dank. :*
Oh nee, dat leidt niet tot kwaliteit (per se, kan wel natuurlijk) maar dat het menselijk is om je zoveel mogelijk te verrijken. En iedereen die zegt dat ie dat geld niet zou pakken kletst uit z'n nek. Daarom vind ik dat gelul hier van sommigen over het aanpassen van de hele situatie zodat een hele groep daar beter van wordt ook onzin, want wat men eigenlijk bedoeld is 'zodat IK het beter krijg'.

Want als jij en je buurman in hetzelfde schuitje zitten en iets wordt aangepast waardoor JIJ het wel veel beter krijgt, maar je buurman niet, dan roeptoeter jij daarna niet meer zo hard dat er nog meer moet worden aangepast zodat je buurman het ook beter krijgt. Nee, dan denk jij van 'zo, ik ben binnen' en dan doet die hele situatie van die buurman er voor jou ineens niet meer zo toe.

Dat hypocriete gelul hier over groepen, terwijl iedereen gewoon bezig is met zichzelf primair:')

Oh en ik ben niet anders hoor, maar ik kom daar dan voor uit. Als ik, en het hele selecte groepje mensen waar ik om geef het maar goed hebben. De rest kan wat mij betreft verrekken.

Als ik kan kiezen tussen 100 miljoen, of 20 mensen in mijn straat, waaronder ik, 5 miljoen, dan kies ik die 100 miljoen.
pi_113194287
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh nee, dat leidt niet tot kwaliteit (per se, kan wel natuurlijk) maar dat het menselijk is om je zoveel mogelijk te verrijken. En iedereen die zegt dat ie dat geld niet zou pakken kletst uit z'n nek. Daarom vind ik dat gelul hier van sommigen over het aanpassen van de hele situatie zodat een hele groep daar beter van wordt ook onzin, want wat men eigenlijk bedoeld is 'zodat IK het beter krijg'.

Want als jij en je buurman in hetzelfde schuitje zitten en iets wordt aangepast waardoor JIJ het wel veel beter krijgt, maar je buurman niet, dan roeptoeter jij daarna niet meer zo hard dat er nog meer moet worden aangepast zodat je buurman het ook beter krijgt. Nee, dan denk jij van 'zo, ik ben binnen' en dan doet die hele situatie van die buurman er voor jou ineens niet meer zo toe.

Dat hypocriete gelul hier over groepen, terwijl iedereen gewoon bezig is met zichzelf primair:')

Oh en ik ben niet anders hoor, maar ik kom daar dan voor uit. Als ik, en het hele selecte groepje mensen waar ik om geef het maar goed hebben. De rest kan wat mij betreft verrekken.

Als ik kan kiezen tussen 100 miljoen, of 20 mensen in mijn straat, waaronder ik, 5 miljoen, dan kies ik die 100 miljoen.
ow je lult weer eens wat. prima.
pi_113194305
terug on topic mensen. huizenmarkttopic ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')