abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112924445
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_112924505
zo, ik heb er net nog een lesje 15 uitgegooid van Evy. Dat ging niet zo soepel :X Maar, heb 'm wel netjes uitgelopen *D volgende keer beter :Y

Zo maar ff wat te eten pakken.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_112924537
Ik snap waarom je het zei knaagbeest, denk alleen dat V1z iets te snel tot conclusies overging.....

Maar idd, voor een 15 jarige kan je je heel goed verwoorden!

En idd, rook jij V1z?!?! :o
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_112924603
Knaagbeest, dit topic kan reuze handig zijn voor jouw doel. Gewoon meeposten en negeren wat je niet aanstaat.
Wie denkt dat knaagbeest een trol is zou er beter aan doen daarover niet te zeuren maar ook gewoon te negeren.

Ja?Ja?Spreken we dat zo af.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_112924626
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:05 schreef Novem het volgende:
Ik snap waarom je het zei knaagbeest, denk alleen dat V1z iets te snel tot conclusies overging.....

Maar idd, voor een 15 jarige kan je je heel goed verwoorden!

En idd, rook jij V1z?!?! :o
Lol, wat grappig dat dat zo'n verrassing is!
pi_112924675
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:04 schreef _aurum_ het volgende:
zo, ik heb er net nog een lesje 15 uitgegooid van Evy. Dat ging niet zo soepel :X Maar, heb 'm wel netjes uitgelopen *D volgende keer beter :Y

Zo maar ff wat te eten pakken.
Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan. Ik weet niet waarom ik eruit ben gegooid. Ik weet niet wat die Vaiz zo boos heeft gemaakt. Maar aangezien mensen zich nu nogal vijandig tegen mij gaan opstellen en me zelfs een topic uit gooien, trek ik me maar terug uit het topic. Bedankt voor alle tips, ik hoop dat ze helpen.
pi_112924681
Ik was het ook vergeten dat viz rookte, vraag me af of ik het ooit geweten heb? Past niet bij je gezonde lifestyle, vizzermans!
pi_112924701
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:08 schreef Knaagbeest het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan. Ik weet niet waarom ik eruit ben gegooid. Ik weet niet wat die Vaiz zo boos heeft gemaakt. Maar aangezien mensen zich nu nogal vijandig tegen mij gaan opstellen en me zelfs een topic uit gooien, trek ik me maar terug uit het topic. Bedankt voor alle tips, ik hoop dat ze helpen.
:D niemand kan je uit een topic gooien heur :)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:09:05 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112924708
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:06 schreef sigme het volgende:
Knaagbeest, dit topic kan reuze handig zijn voor jouw doel. Gewoon meeposten en negeren wat je niet aanstaat.
Wie denkt dat knaagbeest een trol is zou er beter aan doen daarover niet te zeuren maar ook gewoon te negeren.

Ja?Ja?Spreken we dat zo af.
Zennnn :Y)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_112924729
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:06 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Lol, wat grappig dat dat zo'n verrassing is!
Ja! :D

Ik had denk ik het waanidee dat iedereen hier als supergezonde health freaks door het leven ging :')

Mja, verbaast me gewoon icm gezond eten en veel sporten enzo! :D
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:10:16 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112924779
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:08 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D niemand kan je uit een topic gooien heur :)
Datte, de vorige was gewoon vol :7 wellicht veroorzaakte dat de verwarring? :+
pi_112924784
Ik doe ff een lijstje:
O: hard bruin broodje met schinken
T: bretzel met boter, koffie verkeerd
L: witte rijst met vega curry in een soort pindasaus. Ik denk vega > groenten! Maar dat viel nogal tegen...
T: rijstpudding met kokos en mango, koffie verkeerd
D: vast niet iets gezonds :')
S: dansen *O*

Moeilijk om gezond te eten als je alles "uit" moet kopen. Ach, volgende week zijn er in het zonnige zuiden vast genoeg gezonde groentjes en zulks! Morgen ga ik ook nog een keer hardlopen denk ik... of zondag ochtend voor we vliegen...
pi_112924821
Ook al kun je niemand uit een topic gooien, dan is het wel de rest van mijn laatste post. Maar zoals ik al zei, ik weet niet wat die Vaiz dwarszit.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:11:33 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112924831
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:09 schreef Novem het volgende:

[..]

Ja! :D

Ik had denk ik het waanidee dat iedereen hier als supergezonde health freaks door het leven ging :')

Mja, verbaast me gewoon icm gezond eten en veel sporten enzo! :D
*laat hypothetische snack uit mond vallen met schaapachtige blik*

Al gaat het de laatste tijd wel goe :7
pi_112924858
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:11 schreef Knaagbeest het volgende:
Ook al kun je niemand uit een topic gooien, dan is het wel dat er een slotje op kwam omdat ik postte en de rest van mijn laatste post. Maar zoals ik al zei, ik weet niet wat die Vaiz dwarszit.
Slotje komt automatisch na een x aantal posts :P vandaar dat we ook al zoveel slank topics hebben. Wat is je moerstaal eigenlijk? * Perruche nieuwsgierig aagje is
pi_112924878
Hey knaagie :P je bent er niet uitgegooid hoor! Het topic was gewoon vol :P

Anyway, je lunch zag er goed uit. Als je dan ook bij je ontbijt opbouwt naar 2 stuks brood, of bijvoorbeeld een flinke kom havermout of brinta, zit je al goed.
Dan nog een net avondeten en 2 of 3 keer per week trainen en je gaat zeker afvallen.
pi_112924978
Novem, bedankt voor de tip.
  Vis een optie? vrijdag 15 juni 2012 @ 13:14:58 #18
70532 loveli
N
pi_112924982
Vaiz, je rookt toch niet waar de katten bij zijn?
crap in = crap out
pi_112925012
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:11 schreef Knaagbeest het volgende:
Ook al kun je niemand uit een topic gooien, dan is het wel de rest van mijn laatste post. Maar zoals ik al zei, ik weet niet wat die Vaiz dwarszit.
Joh, Vizor begreep gewoon iets verkeerd. Vergeten vergeven.
Gewoon blijven hangen hier, met jouw eetgewoonten is dat beter voor jou en leuk voor ons.

Waarom ontbijt je eigenlijk niet?
pi_112925016
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:14 schreef loveli het volgende:
Nope, die kiezen er niet voor.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_112925054
quote:
_O-
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:16:36 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112925060
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:15 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nope, die kiezen er niet voor.
Ik wil een picca van poezel 2! *O* Beetlejuice toch? :D
pi_112925153
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:11 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

*laat hypothetische snack uit mond vallen met schaapachtige blik*

Al gaat het de laatste tijd wel goe :7
Ik zie het gewoon voor me :D

Gaat er al wat van af?
pi_112925182
Na deze post ga ik weer gewoon on topic posten, dus maak je maar geen zorgen. Maar sorry voor mijn overgevoeligheid, ik kan er gewoon slecht tegen als mensen mij onterecht niet geloven, er een probleem van maken dat we thuis niet Nederlands zijn en zeggen dat ik het verdien om geslagen te worden (!). En ik snap ook niet wat hij zo verkeerd heeft begrepen.

On topic:

Ik wilde al een sportschool bezoeken, ja (5 uur per week) en naast cardio vooral veel krachttraining, dat lijkt me wel wat. Alleen laten ze me niet bij alle sportscholen binnen, omdat ik nog zo jong ben.
pi_112925260
quote:
:D

Ik ga ff naar kantoor om wat zaken in te leveren. Fijne middag nog slankies :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')