abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112924445
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_112924505
zo, ik heb er net nog een lesje 15 uitgegooid van Evy. Dat ging niet zo soepel :X Maar, heb 'm wel netjes uitgelopen *D volgende keer beter :Y

Zo maar ff wat te eten pakken.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_112924537
Ik snap waarom je het zei knaagbeest, denk alleen dat V1z iets te snel tot conclusies overging.....

Maar idd, voor een 15 jarige kan je je heel goed verwoorden!

En idd, rook jij V1z?!?! :o
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_112924603
Knaagbeest, dit topic kan reuze handig zijn voor jouw doel. Gewoon meeposten en negeren wat je niet aanstaat.
Wie denkt dat knaagbeest een trol is zou er beter aan doen daarover niet te zeuren maar ook gewoon te negeren.

Ja?Ja?Spreken we dat zo af.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_112924626
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:05 schreef Novem het volgende:
Ik snap waarom je het zei knaagbeest, denk alleen dat V1z iets te snel tot conclusies overging.....

Maar idd, voor een 15 jarige kan je je heel goed verwoorden!

En idd, rook jij V1z?!?! :o
Lol, wat grappig dat dat zo'n verrassing is!
pi_112924675
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:04 schreef _aurum_ het volgende:
zo, ik heb er net nog een lesje 15 uitgegooid van Evy. Dat ging niet zo soepel :X Maar, heb 'm wel netjes uitgelopen *D volgende keer beter :Y

Zo maar ff wat te eten pakken.
Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan. Ik weet niet waarom ik eruit ben gegooid. Ik weet niet wat die Vaiz zo boos heeft gemaakt. Maar aangezien mensen zich nu nogal vijandig tegen mij gaan opstellen en me zelfs een topic uit gooien, trek ik me maar terug uit het topic. Bedankt voor alle tips, ik hoop dat ze helpen.
pi_112924681
Ik was het ook vergeten dat viz rookte, vraag me af of ik het ooit geweten heb? Past niet bij je gezonde lifestyle, vizzermans!
pi_112924701
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:08 schreef Knaagbeest het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan. Ik weet niet waarom ik eruit ben gegooid. Ik weet niet wat die Vaiz zo boos heeft gemaakt. Maar aangezien mensen zich nu nogal vijandig tegen mij gaan opstellen en me zelfs een topic uit gooien, trek ik me maar terug uit het topic. Bedankt voor alle tips, ik hoop dat ze helpen.
:D niemand kan je uit een topic gooien heur :)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:09:05 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112924708
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:06 schreef sigme het volgende:
Knaagbeest, dit topic kan reuze handig zijn voor jouw doel. Gewoon meeposten en negeren wat je niet aanstaat.
Wie denkt dat knaagbeest een trol is zou er beter aan doen daarover niet te zeuren maar ook gewoon te negeren.

Ja?Ja?Spreken we dat zo af.
Zennnn :Y)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_112924729
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:06 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Lol, wat grappig dat dat zo'n verrassing is!
Ja! :D

Ik had denk ik het waanidee dat iedereen hier als supergezonde health freaks door het leven ging :')

Mja, verbaast me gewoon icm gezond eten en veel sporten enzo! :D
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:10:16 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112924779
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:08 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D niemand kan je uit een topic gooien heur :)
Datte, de vorige was gewoon vol :7 wellicht veroorzaakte dat de verwarring? :+
pi_112924784
Ik doe ff een lijstje:
O: hard bruin broodje met schinken
T: bretzel met boter, koffie verkeerd
L: witte rijst met vega curry in een soort pindasaus. Ik denk vega > groenten! Maar dat viel nogal tegen...
T: rijstpudding met kokos en mango, koffie verkeerd
D: vast niet iets gezonds :')
S: dansen *O*

Moeilijk om gezond te eten als je alles "uit" moet kopen. Ach, volgende week zijn er in het zonnige zuiden vast genoeg gezonde groentjes en zulks! Morgen ga ik ook nog een keer hardlopen denk ik... of zondag ochtend voor we vliegen...
pi_112924821
Ook al kun je niemand uit een topic gooien, dan is het wel de rest van mijn laatste post. Maar zoals ik al zei, ik weet niet wat die Vaiz dwarszit.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:11:33 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112924831
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:09 schreef Novem het volgende:

[..]

Ja! :D

Ik had denk ik het waanidee dat iedereen hier als supergezonde health freaks door het leven ging :')

Mja, verbaast me gewoon icm gezond eten en veel sporten enzo! :D
*laat hypothetische snack uit mond vallen met schaapachtige blik*

Al gaat het de laatste tijd wel goe :7
pi_112924858
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:11 schreef Knaagbeest het volgende:
Ook al kun je niemand uit een topic gooien, dan is het wel dat er een slotje op kwam omdat ik postte en de rest van mijn laatste post. Maar zoals ik al zei, ik weet niet wat die Vaiz dwarszit.
Slotje komt automatisch na een x aantal posts :P vandaar dat we ook al zoveel slank topics hebben. Wat is je moerstaal eigenlijk? * Perruche nieuwsgierig aagje is
pi_112924878
Hey knaagie :P je bent er niet uitgegooid hoor! Het topic was gewoon vol :P

Anyway, je lunch zag er goed uit. Als je dan ook bij je ontbijt opbouwt naar 2 stuks brood, of bijvoorbeeld een flinke kom havermout of brinta, zit je al goed.
Dan nog een net avondeten en 2 of 3 keer per week trainen en je gaat zeker afvallen.
pi_112924978
Novem, bedankt voor de tip.
  Vis een optie? vrijdag 15 juni 2012 @ 13:14:58 #18
70532 loveli
N
pi_112924982
Vaiz, je rookt toch niet waar de katten bij zijn?
crap in = crap out
pi_112925012
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:11 schreef Knaagbeest het volgende:
Ook al kun je niemand uit een topic gooien, dan is het wel de rest van mijn laatste post. Maar zoals ik al zei, ik weet niet wat die Vaiz dwarszit.
Joh, Vizor begreep gewoon iets verkeerd. Vergeten vergeven.
Gewoon blijven hangen hier, met jouw eetgewoonten is dat beter voor jou en leuk voor ons.

Waarom ontbijt je eigenlijk niet?
pi_112925016
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:14 schreef loveli het volgende:
Nope, die kiezen er niet voor.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_112925054
quote:
_O-
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:16:36 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112925060
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:15 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nope, die kiezen er niet voor.
Ik wil een picca van poezel 2! *O* Beetlejuice toch? :D
pi_112925153
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:11 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

*laat hypothetische snack uit mond vallen met schaapachtige blik*

Al gaat het de laatste tijd wel goe :7
Ik zie het gewoon voor me :D

Gaat er al wat van af?
pi_112925182
Na deze post ga ik weer gewoon on topic posten, dus maak je maar geen zorgen. Maar sorry voor mijn overgevoeligheid, ik kan er gewoon slecht tegen als mensen mij onterecht niet geloven, er een probleem van maken dat we thuis niet Nederlands zijn en zeggen dat ik het verdien om geslagen te worden (!). En ik snap ook niet wat hij zo verkeerd heeft begrepen.

On topic:

Ik wilde al een sportschool bezoeken, ja (5 uur per week) en naast cardio vooral veel krachttraining, dat lijkt me wel wat. Alleen laten ze me niet bij alle sportscholen binnen, omdat ik nog zo jong ben.
pi_112925260
quote:
:D

Ik ga ff naar kantoor om wat zaken in te leveren. Fijne middag nog slankies :W
pi_112925266
Ik ontbijt trouwens niet, omdat ik dat gewoon niet gewend ben en omdat ik geen zin heb om vroeger op te staan in de ochtend :P
pi_112925270
Is er een poezel twee?? Pics!!
Zo nog ff mail doen en dan weekend *O*
Vanavond bestellen bij de Thai :9
Be someone that makes you happy
pi_112925285
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:21 schreef An24 het volgende:

[..]

:W
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:22:06 #29
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112925301
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:18 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik zie het gewoon voor me :D

Gaat er al wat van af?
Eerste week een boel (-2!), toen kwam er weer wat bij en nu moet ik het weer zien :+ Voel me nog wel dikkig maar goed, niks nieuws onder de zon :+
pi_112925326
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:21 schreef Knaagbeest het volgende:
Ik ontbijt trouwens niet, omdat ik dat gewoon niet gewend ben en omdat ik geen zin heb om vroeger op te staan in de ochtend :P
Als je wil afvallen is ontbijten heel belangrijk. Probeer te beginnen met wat yoghurt bijvoorbeeld. Dan wordt je stofwisseling in elk geval wakker en kan de motor gaan lopen!
pi_112925329
Nallie, neem ook iets voor mij mee :) Oh nee, nu ga ik weer de fout in :(
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:24:13 #32
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112925376
Knaag: bij mijn sportschool hebben ze ook groepslesjes (Zumba in dit geval) speciaal voor jongere mademoiselles :Y Misschien ook leuk. Of sportverenigingen voor jongeren of iets dergelijks?
pi_112925443
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:21 schreef An24 het volgende:

[..]

:W
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_112925444
Nee, Maria. Ik zoek gewoon een sportschool waar ik wel gewoon krachttraining mag doen.
  Vis een optie? vrijdag 15 juni 2012 @ 13:26:18 #35
70532 loveli
N
pi_112925458
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:22 schreef Knaagbeest het volgende:
Nallie, neem ook iets voor mij mee :) Oh nee, nu ga ik weer de fout in :(
Wat is er fout aan de thai? Geen frituur, zit groente in, vlees/vis, wat heb je nog meer nodig.
crap in = crap out
pi_112925471
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:21 schreef Knaagbeest het volgende:
Ontbijt is de basis van de dag. Het hoeft niet veel tijd te kosten, heb je niet ergens 5 minuten om een bak brinta of muesli of kwark naar binnen te lepelen? Als het echt haastje-repje moet kan je iets eten dat je de avond tevoren klaarmaakt.
pi_112925510
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:19 schreef Knaagbeest het volgende:
Na deze post ga ik weer gewoon on topic posten, dus maak je maar geen zorgen. Maar sorry voor mijn overgevoeligheid, ik kan er gewoon slecht tegen als mensen mij onterecht niet geloven, er een probleem van maken dat we thuis niet Nederlands zijn en zeggen dat ik het verdien om geslagen te worden (!). En ik snap ook niet wat hij zo verkeerd heeft begrepen.

On topic:

Ik wilde al een sportschool bezoeken, ja (5 uur per week) en naast cardio vooral veel krachttraining, dat lijkt me wel wat. Alleen laten ze me niet bij alle sportscholen binnen, omdat ik nog zo jong ben.
Het is niet goed voor een kind om superveel en zware krachtraining te doen, je gewrichten en pezen zijn nog niet volgroeid en krachttraining kan schade aanrichten.
Zou het zeker proberen te beperken tot 1 of 2 uurtjes per week en de rest aanvullen met cardio, groepslessen en vechtsport.
  Vis een optie? vrijdag 15 juni 2012 @ 13:27:13 #38
70532 loveli
N
pi_112925513
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:25 schreef Knaagbeest het volgende:
Nee, Maria. Ik zoek gewoon een sportschool waar ik wel gewoon krachttraining mag doen.
Waarom mag je geen krachttraining doen? Zit daar een (verstandige) reden achter?
crap in = crap out
pi_112925549
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:26 schreef loveli het volgende:

[..]

Wat is er fout aan de thai? Geen frituur, zit groente in, vlees/vis, wat heb je nog meer nodig.
:Y en t is iets wat ik zelf nooit zo lekker kan klaarmaken als zij ;)
pi_112925698
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:27 schreef loveli het volgende:

[..]

Waarom mag je geen krachttraining doen? Zit daar een (verstandige) reden achter?
Lees de post boven jouw post. :)
  Vis een optie? vrijdag 15 juni 2012 @ 13:34:18 #41
70532 loveli
N
pi_112925841
Ja, ik reageer niet zo snel. Maar waarom zou je krachttraining willen gaan doen als het niet goed voor je is?
crap in = crap out
pi_112925861
Knaagbeest, doe gewoon een leuke groepssport ofzo joh. Ben jij eigenlijk een jongen of een meisje? Toen ik 15 was [*oma vertelt :') ] ging ik gewoon elke dag naar school fietsen en gymmen en paardrijden en in de bossen en met de hond enzo.
pi_112925901
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:34 schreef loveli het volgende:
Ja, ik reageer niet zo snel. Maar waarom zou je krachttraining willen gaan doen als het niet goed voor je is?
Om esthetische redenen.
pi_112925952
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:34 schreef Perruche het volgende:
Knaagbeest, doe gewoon een leuke groepssport ofzo joh. Ben jij eigenlijk een jongen of een meisje? Toen ik 15 was [*oma vertelt :') ] ging ik gewoon elke dag naar school fietsen en gymmen en paardrijden en in de bossen en met de hond enzo.
Ik ben een meisje.
pi_112925976
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:35 schreef Knaagbeest het volgende:

[..]

Om esthetische redenen.
Doe dat dan maar als je 18 bent, en leer nu een fatsoenlijk eetpatroon aan. Daar heb je ook esthetisch meer aan, ervan uitgaande dat je ouder wordt dan 20.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:36:51 #46
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112925985
Bwaah het is gewoon al tien jaar geleden dat ik 15 was :')

En Knaag, dan niet he :+
pi_112926053
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:36 schreef Knaagbeest het volgende:

[..]

Ik ben een meisje.
Echt?? Ha, dat had ik nou nooit gedacht. Wel een stoer meisje dan?
pi_112926105
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:22 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Eerste week een boel (-2!), toen kwam er weer wat bij en nu moet ik het weer zien :+ Voel me nog wel dikkig maar goed, niks nieuws onder de zon :+
Irritant is dat als je zo weinig resultaat ziet! Maar het gaat zeker goed komen, je eet heel netjes de laatste tijd, dus geen reden waarom niet :)
pi_112926136
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Doe dat dan maar als je 18 bent, en leer nu een fatsoenlijk eetpatroon aan. Daar heb je ook esthetisch meer aan, ervan uitgaande dat je ouder wordt dan 20.
Kijk, ik weet dat mijn eetpatroon verre van goed is, maar nog niet zo slecht dat ik misschien niet ouder word dan 20. :D
pi_112926170
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:38 schreef Perruche het volgende:

[..]

Echt?? Ha, dat had ik nou nooit gedacht. Wel een stoer meisje dan?
Haha, hoezo een stoer meisje?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:41:38 #51
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112926211
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:39 schreef Novem het volgende:

[..]

Irritant is dat als je zo weinig resultaat ziet! Maar het gaat zeker goed komen, je eet heel netjes de laatste tijd, dus geen reden waarom niet :)
O+ thanks!

Ja snacks zijn best wel heel minimaal de laatste tijd en cola heb ik de afgelopen 3 weken helemaal niet op. Veelal ook netjes gekookt en overdag gaat het ook best prima (ben alleen soms bang dat ik toch teveel eet voor mijn verbranding ofzo. Heb op werkdagen vaak veel trek). Sporten gaat ook weer wat beter!
pi_112926269
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:40 schreef Knaagbeest het volgende:

[..]

Haha, hoezo een stoer meisje?
Met je kickboksen en je krachttraining!
pi_112926295
Trouwens willen jullie wel even hoera-en voor mijn 34 minuten op de 5.6 km :D tijdens mijn eerste wedstrijd ooit!
pi_112926329
Knaagbeest, je vind een gespierd lichaam belangrijker dan een gezond lichaam?
Je kan wel hardcore aan die gewichten gaan hangen, maar als je er slecht door gaat groeien, of als je permanente last krijgt van je gewrichten heb je er niets aan.

Sowieso kan je van oefeningen thuis, zonder extra gewichten, ook een stuk strakker worden. Bijv. push-ups, lunges en squats en core oefeningen. Doe dat 2 of 3 keer per week, naast je andere sporten.
Sowieso krijg je van bijv. kickbokstrainingen echt wel spieren.
pi_112926361
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:43 schreef Perruche het volgende:
Trouwens willen jullie wel even hoera-en voor mijn 34 minuten op de 5.6 km :D tijdens mijn eerste wedstrijd ooit!
Hoeraaaaa!! *O* Top-tijdje hoor ^O^
pi_112926437
quote:
Netjes Perr! *O* Hoe vond je het?
pi_112926492
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:46 schreef Nallie het volgende:

[..]

Netjes Perr! *O* Hoe vond je het?
Supercool :P nu wil ik in amsterdam ook een keer meedoen!
pi_112926531
8k in oktober? B-)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:49:23 #59
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112926575
quote:
HOERA!

+ juichend Stitch-icon :7
pi_112926606
Thanks all, nu voel ik me een stuk beter :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:48 schreef Novem het volgende:
8k in oktober? B-)
ja hoor!
pi_112926618
Netjes hoor, Perr! Werd je extra fanatiek door de wedstrijd?
  Vis een optie? vrijdag 15 juni 2012 @ 13:50:50 #62
70532 loveli
N
pi_112926632
hoera!
crap in = crap out
pi_112926676
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:44 schreef Novem het volgende:
Knaagbeest, je vind een gespierd lichaam belangrijker dan een gezond lichaam?
Je kan wel hardcore aan die gewichten gaan hangen, maar als je er slecht door gaat groeien, of als je permanente last krijgt van je gewrichten heb je er niets aan.

Sowieso kan je van oefeningen thuis, zonder extra gewichten, ook een stuk strakker worden. Bijv. push-ups, lunges en squats en core oefeningen. Doe dat 2 of 3 keer per week, naast je andere sporten.
Sowieso krijg je van bijv. kickbokstrainingen echt wel spieren.
Ja, maar ik vind die lichamen die ze vaak bij topics over atletische vrouwen posten mooi.
pi_112926711
Heel netjes, Perr!
pi_112926718
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:50 schreef the85mc het volgende:
Netjes hoor, Perr! Werd je extra fanatiek door de wedstrijd?
Nee niet echt, het ging gewoon sowieso wel lekker, denk door het trainen. Alleen het "zigzaggen" was wel heel vermoeiend! Had wat pijntjes in m'n kuit toen ik ging slapen maar da's ook over. En er was voeral muziek en juichende mensen, dat vond ik wel top!
  Vis een optie? vrijdag 15 juni 2012 @ 13:52:56 #66
70532 loveli
N
pi_112926725
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:51 schreef Knaagbeest het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind die lichamen die ze vaak bij topics over atletische vrouwen posten mooi.
Die krijg je door netjes te eten.
crap in = crap out
pi_112926747
Jillian's 30 day shred misschien wel wat voor Knaagbeest?
pi_112926850
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:53 schreef Nallie het volgende:
Jillian's 30 day shred misschien wel wat voor Knaagbeest?
Wat is dat?
pi_112926869
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Die krijg je door netjes te eten.
En ook van hele zware krachttraining.
pi_112926919
*zucht

Abs are made in the kitchen. Je kan trainen wat je wil, maar als je voeding ruk is groeien je spieren niet.
Het is echt 80% voeding. 20% training.

Maar goed, je wil het niet horen merk ik al.
pi_112926940
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:56 schreef Knaagbeest het volgende:

[..]

Wat is dat?
Moet je ff googlen. Is een workout die je thuis kan doen. Denk dat Jillian Michaels wel een figuur heeft wat jij bedoelt.
  Vis een optie? vrijdag 15 juni 2012 @ 13:58:53 #72
70532 loveli
N
pi_112926956
quote:

[..]

Jij bent 15, ik 35. Jij hebt een slecht eetparoon en naar eigen zeggen overgewicht, ik heb een gespierd slank lijf. Verkregen zonder echte krachtraining, met een goed voedingspatroon.
crap in = crap out
pi_112927001
quote:

[..]

Niet alleen. Ik ben redelijk gespierd al zeg ik het zelf, maar mn spieren zijn lang niet overal duidelijk zichtbaar. Pas bij eem laag vetpercentage ga je ze zien. En dat krijg je door lange tijd echt netjes te eten.
pi_112927064
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:22 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

kijk ook naar de centimers, dus hoe zit je broek enzo :)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:02:00 #75
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112927068
quote:

[..]

Klopt, maar je ziet er niets van onder je speklaag als je je eetpatroon niet aanpast.
Niet meer actief op Fok!
pi_112927080
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:57 schreef Novem het volgende:
*zucht

Abs are made in the kitchen. Je kan trainen wat je wil, maar als je voeding ruk is groeien je spieren niet.
Het is echt 80% voeding. 20% training.

Maar goed, je wil het niet horen merk ik al.
Ik ben het wel met je eens. Je kunt dag en nacht aan krachttraining doen, maar als je ongezond eet maakt het weinig verschil. Alleen om een atletisch lichaam te krijgen heb ik ook zware krachttraining nodig.
pi_112927081
Ik ben tamelijk nogal behoorlijk sterk, blijkt bij krachtsport, maar daar heb ik geen athletisch figuur van hoor. Vermoedelijk zit dat atlethische figuur ergens onder mijn romige buitenlaag verstopt.

Kom, ik ga maar eens een rondje sportschool doen. Later!
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:02:37 #78
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112927093
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:01 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

kijk ook naar de centimers, dus hoe zit je broek enzo :)
Broek hetzelfde, harhar. Ik ga van het weekend weer even meten! :Y
pi_112927116
quote:
w/ *O* w/
pi_112927130
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:02 schreef Knaagbeest het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens. Je kunt dag en nacht aan krachttraining doen, maar als je ongezond eet maakt het weinig verschil. Alleen om een atletisch lichaam te krijgen heb ik ook zware krachttraining nodig.
Om een gezond athletisch volwassen lichaam te krijgen heb jij nu een paar jaar om een goed eetpatroon te leren, conditie te trainen, lenig en soepel te worden. En dat van dat krachttrainen kan je toevoegen als je lijf het eraan toe heeft. Nu dus nog niet.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:03:42 #81
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112927132
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:02 schreef sigme het volgende:
Ik ben tamelijk nogal behoorlijk sterk, blijkt bij krachtsport, maar daar heb ik geen athletisch figuur van hoor. Vermoedelijk zit dat atlethische figuur ergens onder mijn romige buitenlaag verstopt.

Kom, ik ga maar eens een rondje sportschool doen. Later!
Romig :D

Klinkt aangenaam, zo ga ik mijn speklaag voortaan ook noemen :7 Al gok ik dat jij niet zo heel veel room hebt zeg maar :+
pi_112927155
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij bent 15, ik 35. Jij hebt een slecht eetparoon en naar eigen zeggen overgewicht, ik heb een gespierd slank lijf. Verkregen zonder echte krachtraining, met een goed voedingspatroon.
:') Ik heb al een keer duidelijk gemaakt dat ik geen overgewicht heb en dat ik niet eens een beetje mollig ben, omdat ik een gunstige stofwisseling en vetverdeling heb en waarschijnlijk ook door mijn leeftijd. Mijn probleem is dat ook al ben je niet eens een beetje te dik, ongezond eten is en blijft gewoon slecht voor je. En Viking, ik heb ook al gezegd dat ik geen vetrollen heb en/of een flinke speklaag.
pi_112927158
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:03 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Klinkt aangenaam, zo ga ik mijn speklaag voortaan ook noemen :7 Al gok ik dat jij niet zo heel veel room hebt zeg maar :+
Ik ben niet zo verrukkelijk romig als jij, daar heb ik helaas het figuur niet voor.
pi_112927183
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:03 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Sigme is slagroom, wij zijn double cream, zoiets?
pi_112927193
*O* *O* voor Perr!! *O* *O*
Goed gedaan! :D

Ik ga over 2 weken een estafette lopen in Lisse. 5.1 km. Hoop het te doen in een half uurtje. Ben benieuwd of het me gaat lukken. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_112927201
Eerder clotted cream :')
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:05:38 #87
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112927203
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben niet zo verrukkelijk romig als jij, daar heb ik helaas het figuur niet voor.
Helaas? _O- Hihi.

Topicpoëzie, 'verrukkelijk romig' O+ *mooi
pi_112927205
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:04 schreef Knaagbeest het volgende:

[..]

:') Ik heb al een keer duidelijk gemaakt dat ik geen overgewicht heb en dat ik niet eens een beetje mollig ben, omdat ik een gunstige stofwisseling en vetverdeling heb en waarschijnlijk ook door mijn leeftijd. Mijn probleem is dat ook al ben je niet eens een beetje te dik, ongezond eten is en blijft gewoon slecht voor je.
Je bent in de groei. Je bent de eerste niet die denkt dat jij blijkbaar een uitzondering bent die alles kan eten. 99% van die uitzonderingen worden dik zodra ze uit de groei zijn en met hun aangeleerde eetpatroon zitten opgescheept.
pi_112927230
Oh ja. Sportschool. Even omkleden.
pi_112927231
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Je bent in de groei. Je bent de eerste niet die denkt dat jij blijkbaar een uitzondering bent die alles kan eten. 99% van die uitzonderingen worden dik zodra ze uit de groei zijn en met hun aangeleerde eetpatroon zitten opgescheept.
U riep?

vrijdag 15 juni 2012 @ 14:06:33 #91
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112927243
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:05 schreef Novem het volgende:
Eerder clotted cream :')
"Ik smaak lekker bij scones" O+ :Y)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:06:49 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112927254
Had ik al gepost dat ik ook ben begonnen met krachttraining gisteren? :D Plan is om 2 keer per week na het werk te gaan, naast 3 keer hardlopen. Full body work-out :Y.

Jullie lachen vast als jullie m'n gewichten horen _O-.

Echt een mooie sportschool trouwens: trainingsschema staat op een sleutel en die stop je in ieder toestel. Dat toestel houdt keurig bij hoeveel je hebt gedaan en geeft na afloop ook aan wat het volgende toestel is _O_. Wat modern, ik was helemaal onder de indruk :').
Niet meer actief op Fok!
pi_112927281
Geen losse gewichten, Vik?
pi_112927324
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel, maar ik wilde even duidelijk maken dat ik geen hulp zoek omdat ik te dik ben, want dat ben ik dus niet. Ik zoek hulp, omdat ook al ben je zo dun als een sprietje, ongezond eten is gewoon slecht voor je. En niet sporten ook. En niet ontbijten ook. En alles wat ik zo ongeveer fout doe ook.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:09:18 #95
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112927366
Sigme heeft een prachtig lichaam O+

Perruche: *O* supernetjes meid, echt goed!

Vik, wat knap dat je aan krachttraining bent begonnen en als je net zo fanatiek wordt als met hardlopen dan ben je volgend jaar: MIss Bodybuiliding 2013 :Y
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_112927451
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:04 schreef Knaagbeest het volgende:

[..]

:') Ik heb al een keer duidelijk gemaakt dat ik geen overgewicht heb en dat ik niet eens een beetje mollig ben, omdat ik een gunstige stofwisseling en vetverdeling heb en waarschijnlijk ook door mijn leeftijd. Mijn probleem is dat ook al ben je niet eens een beetje te dik, ongezond eten is en blijft gewoon slecht voor je. En Viking, ik heb ook al gezegd dat ik geen vetrollen heb en/of een flinke speklaag.
Trolololol. 40 mensen zeggen: als je je spieren niet ziet, dan zit er vet over heen. Maar gewoon negeren hoor!
Dat vet krijg je alleen weg door netjes te eten, vet verdwijnt niet door KT..
pi_112927458
En wat ik nog niet heb gezegd in dit topic en ook niet in het vorige topic:

Ik eet vaak als ik me verveel, niet omdat ik dan honger heb.
pi_112927459
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:08 schreef Knaagbeest het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel, maar ik wilde even duidelijk maken dat ik geen hulp zoek omdat ik te dik ben, want dat ben ik dus niet. Ik zoek hulp, omdat ook al ben je zo dun als een sprietje, ongezond eten is gewoon slecht voor je. En niet sporten ook. En niet ontbijten ook. En alles wat ik zo ongeveer fout doe ook.
Ok.
Dus wat is je plan voor komende week? Welk punt ga je aanpassen / aanpakken?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:12:29 #99
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112927483
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:07 schreef Novem het volgende:
Geen losse gewichten, Vik?
Nee, op dit moment nog even niet. Small steps ;). Ik zou me een beetje raar voelen als ik met losse gewichten aan de slag ga, denk ik :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_112927506
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:11 schreef Knaagbeest het volgende:
En wat ik nog niet heb gezegd in dit topic en ook niet in het vorige topic:

Ik eet vaak als ik me verveel, niet omdat ik dan honger heb.
Ga roken ;).
Betere tip: ga haken of punniken of kruiswoordpuzzelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')