jemig ud daar gaan jullie weer. beterschap voor de kleine meid en sterkte voor jullie allemaal!quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:11 schreef ueberduitser het volgende:
Helaas, we beginnen de vakantie in het ziekenhuis.![]()
Afgelopen nacht weer naast haar geslapen en gewaakt, ging goed. Vanochtend had ze wel aardig wat verhoging en was slap, tegen het passieve aan. Net dus bij de Kinderarzt geweest en ze hangt tegen een longontsteking aan, heeft griep- en uitdrogingsverschijnselen, dus we gaan zo naar het ziekenhuis voor een opname.
Dank je! We hadden dit al wel weer verwacht, we zullen ook eens een keer kunnen genieten van een vakantie of feestdagen. Het is altijd hetzelfde liedje.quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:14 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
jemig ud daar gaan jullie weer. beterschap voor de kleine meid en sterkte voor jullie allemaal!
dat het volgende jaar maar eens een jaar met verbeteringen mag zijn!
Al meer nieuws bekend m.b.t. de verzekering? Zal wel niet, daar heeft het natuurlijk ook even stil gelegen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:23 schreef lionessa het volgende:
Hier ook goed nieuws. Vandaag een brief gekregen dat kind en groei de aanvraag van de groeihormonen heeft goedgekeurd. Dat was dus na 3 weken al ipv 8-12.Nu moeten we nog wachten op de uitslag van de verzekering, dat duurt ook enkele weken.
Het jammere is wel weer dat er vragenlijsten bij zaten met vragen waar ik het antwoord niet op weet en dat er per 1 jan de hormonen alleen in het Sophia opgehaald kunnen worden bij hun apotheek, maar ja, daar komen we ook wel weer overheen :-p
Elke input wordt gewaardeerd hoor!quote:Op maandag 7 januari 2013 16:49 schreef fh101 het volgende:
Van die yoghurtdrinken? Of breakers? En chocolademelk?
Ik roep ook maar wat hoor, waarschijnlijk heb je er zelf al wel aan gedacht
Danke!quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:44 schreef simmu het volgende:
ud; hier in nl hebben sommige saunacomplexen zo'n bad, wat ze voor babyzwemmen open stellen. misschien in duitsland ook?
en veel sterkte met het kutgedoe met de stoel
Goed.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:55 schreef _Bar_ het volgende:
Ud wat een gedoe toch telekens weer bij de krakenkasse.
En succes met het vinden van het juiste bad!
Kahlie hoe is het met je zus en de kleine?
http://www.metronieuws.nl(...)rZmau!VnX0UAVqCm5Sw/quote:Mijn zusje is 18 jaar. Ze is officieel volwassen, maar onofficieel zal ze nooit volwassen worden. Tenminste niet als volwassen zijn betekent dat je je eigen beslissingen mag maken, alcohol mag drinken en je rijbewijs kunt halen. Ze is niet volwassen, maar ze is ook geen kind. Mijn zusje, Lara, is tijdloos. Een tijdloos meisje met een onvoorwaardelijke lach op haar gezicht. Tijdloos ben je als je niet denkt aan later, aan wat je nog moet doen. Je bent tijdloos als je niet denkt aan vroeger, aan wat je hebt gedaan. Een onvoorwaardelijke lach heb je wanneer je blij bent met het moment, met de dingen om je heen. Ik zal nooit tijdloos met een onvoorwaardelijke lach kunnen zijn.
Lara is meervoudig gehandicapt. Ze kan niet lopen, ze kan niet praten en het is moeilijk voor haar om te communiceren. Wanneer ik mensen het verhaal van Lara vertel zijn de reacties altijd hetzelfde. Het is zielig. Lara is niet gehandicapt geboren: ooit was ze een meisje van één jaar dat op het punt stond om te leren praten en lopen. Dat leerproces heeft ze nooit voltooid. Wat zij wel heeft voltooid is het licht zien in het leven. Iets wat velen van ons, lopende en pratende mensen, misschien nooit zullen voltooien.
Wij denken in kaders en die kaders bepalen wat ons gelukkig maakt. Wat moet het vreselijk zijn als je niet kunt doen wat je wilt of niet kan zeggen wat je wilt. Maar is dat zo? Of denken wij dat omdat wij iets niet hebben dat mensen zoals Lara wel hebben? Misschien denken wij dat, omdat we moeilijk buiten ons kader kunnen treden. Wij missen dat stukje acceptatie, het gevoel dat alles goed is zoals het is. Wij maken ons druk over wat de toekomst ons zal bieden of wat het verleden ons heeft gebracht. Maar stel dat je je daar niet druk over maakt, is het dan zielig dat je niet kan lopen of kan praten?
Als ik in Lara haar ogen kijk, dan zie ik licht. Een glinstering die ontbreekt in de ogen van ieder ander. Ze lacht om kleine dingen, ze toont verwondering. Ze maakt zich niet druk. Ze is niet zielig. Misschien dat wij degenen zijn die zielig zijn. Het is niet zo dat zij iets niet heeft dat wij wel hebben, maar het is zo dat wij iets niet hebben wat zij wel heeft
Dank je!quote:
dat gaan ze nu bekijken, maar voorlopig kan roy gewoon naar de opvang .quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:43 schreef livelink het volgende:
Bar, wat jammer dat je WMO is afgewezen. Moet jij de taxikosten zelf betalen?
Ik hoop ook dat het wat beter wordt als ze eruit zijn... Ben benieuwd wat Oldenburg zegt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:43 schreef livelink het volgende:
Hopelijk geeft het wat verlichting als de amandelen eruit zijn. Word je niet doodmoe van het gesjouw langs al die artsen? Ik word al moe als ik het lees. Het is natuurlijk noodzakelijk, maar toch. Het moet voor je meisje toch ook heel zwaar zijn?
Fijn dat het zwembad mee wil werken, trouwens. Dat doet me echt deugd om te lezen.
Ik hou altijd druk, als het me te lang duurt bel ik zo. Vooral hier in DE moet dat gewoon, je kunt niet er van uit gaan dat mensen uit zichzelf iets snel doen of er spoed achter zetten.quote:Op maandag 28 januari 2013 08:45 schreef lionessa het volgende:
Had ik nou maar eerder gebeld, maar ik gun altijd iedereen tijd. Moet ik misschien niet meer doen. Bah.
Nee, overbelast is ze zeker niet hoor. Dat merken we wel aan andere zaken als dat het geval is.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:12 schreef lionessa het volgende:
Misschien was jullie meisje toch overbelast, door alle nieuwe dingen die ze de laaste tijd "beleefde'. Ik merk dat ook aan onze zoon, die wordt vaak ook ziek als hij teveel "moet".
Vakantie aan zee lijkt me ook een goede, lekker schone lucht. Of misschien naar de bergen, daar worden mensen ook vaak heengestuurd met longproblemen.
Ik zat me ook een beetje af te vragen. Je maakte je een beetje zorgen of ze genoeg voeding binnen kreeg. Misschien is dat ook wel een "probleem". Juist als je vaak ziek ben heb je meer caloriën en eiwitten nodig dan gemiddeld. En als ze die te wienig krijgt, word ook weer makkelijker ziek. Misschien heb ik een stukje gemist hoor en heb je dat allang uitgezocht. Ik vroeg het me gewoon af.
Gaat redelijk hier, kwakkelt nog wat door.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:22 schreef lionessa het volgende:
UD hoe gaat het nu met jullie meisje?
Zojuist weer de verzekering gebeld en ze hadden weer niets ontvangen.Grrrr. Dus weer stichting Kind en Groei gebeld of ze het konden faxen. Deze dame was wel behulpzaam want zij gaat ook de verzekering bellen. Straks hoeft het allemaal niet meer als ze in dit tempo doorgaan.
Tja, verzekeringen etc. en overleg tussen instanties onderling is hier ook waardeloos hoor. Ik heb beroep aangetekend tegen het afwijzen van meisje's nieuwe stoel, maar dat schiet ook niet op, terwijl haar stoel nu écht te klein is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:22 schreef lionessa het volgende:
Zojuist weer de verzekering gebeld en ze hadden weer niets ontvangen.Grrrr. Dus weer stichting Kind en Groei gebeld of ze het konden faxen. Deze dame was wel behulpzaam want zij gaat ook de verzekering bellen. Straks hoeft het allemaal niet meer als ze in dit tempo doorgaan.
Wat goed! Laat je het resultaat nog even zien?quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:45 schreef _Bar_ het volgende:
En we zijn eindelijk begonnen met het aankleden van Roy zijn speelruimte zodat hij veilig kan spelen als wij even niet in de woonkamer kunnen zijn, maar ook om hem een gevoel van veiligheid te bieden.
Gisteren ben ik begonnen met witten, en spullen verzamelen om een voelbord te maken.
Verder gaan we nog een ballenbad maken,en een fijne bank waar het speelgoed onder komt.
En een hekje wat de speelplek afschermt zodat hij er niet zomaar uit kan.
Zoals gezegd gaat het redelijk goed nu hoor. AB-kuur lijkt wel te werken, meisje is niet meer zo slecht te pas als vorige week. Hoesten wordt wel wat minder, al blaft ze er af en toe nog wel flink over.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:45 schreef _Bar_ het volgende:
Ud ik ben ook wel benieuwd naar hoe het nu met je dochter is.
Dank je.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:14 schreef lionessa het volgende:
Fijn UD dat het beter gaat. Als ze nog verkouden is maandag vooral niet gaan zwemmen. Dat heb ik met mijn dochter ook wel gedaan en dan begon het rideltje weer van voor af aan. Zij had vaak oorontstekingen en een zwembad is een grote bron van bacteriën. Zeker als je dinsdag naar de KNO-arts moet raad ik het je af.
tja, daar heb je wel gelijk in. ik zie het hier ook. alle kindjes zijn heel vaak verkouden sommigen tot aan longontsteking aan toe. er wordt wat afgehoest, geniest en gesnotterd. en idd zonder hand voor de mond.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:53 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dank je.
Tja, dat zwemmen is wat. Ik weet dat ik haar op dat moment blootstel aan van alles, en er is altijd wel wat. Meisje is eigenlijk nooit 100% fit en zit altijd aan de AB. Ik moet wel een keer wat. Ik stel het al weer weken uit en dat kan ik blijven doen. Tuurlijk, het is een risico en ik snap je standpunt wel, maar zogezegd, als ik blijf wachten totdat ze écht fit is, wordt het dit jaar niet meer wat.
Ik zie het er van komen dat de HNO arzt in Oldenburg ook wel door wil pakken, dus op redelijk korte termijn opereren. Dan kan ik het zwemmen voorlopig écht wel schudden.
Nee, ik ga maandag voor 90% zekerheid heen, en als ze dinsdag dan flink verkouden is o.i.d. kan de HNO arzt precies zien waar het om gaat.
Net als meisje naar de Kindergarten sturen, dat is ook een bron van infecties. Ik heb precies gezien hoe dat gaat met die andere kindjes die lekker van zich afhoesten en niezen. Zo meisje's gezicht in.
Wat moet je dan? Muurtje om meisje heen bouwen en quarantaineregels toepassen? Echt zo moeilijk...
Zwemmen gaat niet door. Afgelopen vrijdagnacht werd Thijs schreeuwend wakker, zere oren...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:39 schreef lionessa het volgende:
Ja, dat blijven echt dilema's. Ik snap je ook wel. Ik heb ook niet alles gelaten, want weerstand bouwen ze ook op door juist met die dingen in aanraking te komen. En de arts kan inderdaad goed zien wat er aan de hand is als ze wel verkouden wordt. Veel plezier iig met het zwemmen.
Dank je!!!quote:Op maandag 4 februari 2013 16:20 schreef lionessa het volgende:
He bah, het zit ook niet mee hè? Gaat het nu een beetje beter met Thijs? Heeft hij een antibiotica kuurtje gekregen? Of moest hij gewoon uitzieken? Ik had er ook niet over moeten beginnen in mijn vorige post :-( Sterkte maar weer en succes morgen.
Tja, we hebben in haar eerste jaar 6 weken in Oldenburg gezeten, dus we zijn wel wat gewend hoor qua afstanden. Ik heb het er graag voor over hoor.quote:
Die combi was ons inititatief.quote:Maar het klinkt goed!
Ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat. Slim dat ze eea even nakijken als ze toch die narcose doen voor de amandelen!
Moeders blijft daar ja. In eerste instantie op de kamer, maar meisje zal op de ic terecht komen, daar is geen plaats voor moeders, ze moet dan in het RMD huis daar, hebben we al eerder gezeten. Daar moeten we nog overleg mee hebben, hoe en wat.quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:51 schreef lionessa het volgende:
Fijn dat het zo goed ging en het zou inderdaad mooi zijn als alles tegelijk kan. Scheelt een hoop stress voor je kind. En als ze toch een week moet blijven kunnen ze mooi alle onderzoeken doen. Blijft 1 van julie daar slapen? Mag dat dan ook op de kamer?
Het RMD is echt super. Heb na het vorige verblijf dan ook een donatie daar gedaan, naast de normale vergoeding die ze vragen. We zijn nog een keer uitgenodigd voor een tuinfeest daar, maar toen waren we stationair in Münster, dus daar konden we niet heen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:31 schreef lionessa het volgende:
Ja ik ken dat. Zoonlief lag ook een tijdje op de ic, maar omdat men verwachte dat hij snel naar zijn eigen kamer op de afdeling terug mocht, mocht ik daar slapen. RMC huis is misschien wel beter, maar dat kon bij ons niet omdat we te dichtbij woonde. Fijn dat die huizen bestaan.
Hoe is het met Thijs? De AB-kuur zal nu wel aangeslagen zijn toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |