Nou als ik zie dat sommige mensen hier al alles wat positief is ophangen aan Occupy dan geloof ik dit best. Er is in ieder geval een gedeelte van waar. Uiteraard zal dit niet voor iedereen gelden maar reken maar dat er een hoop mensen tussen zitten die gewoon 'boos' zijn en derhalve het een en ander wat eerder zullen geloven als ze daardoor een 'vijand' hebben waar ze hun woede op kunnen projecteren.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:21 schreef Gray het volgende:
In de serie Continuum worden demonstranten van Occupy neergezet als agressieve, geldbeluste, makkelijk te manipuleren anarchisten:
In Hongkong lopen ze als sinds 1997 jaarlijks een rondje op 1 juli om te demonstreren tegen van alles en nog wat.quote:
Dat is Occupy....quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
In Hongkong lopen ze als sinds 1997 jaarlijks een rondje op 1 juli om te demonstreren tegen van alles en nog wat.
Zo zou het moeten werken.quote:
In een ideale wereld...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zo zou het moeten werken.
Ik denk niet dat zoiets past in de opvattingen van PKRChamp.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan die miljarden die ze nu in banken stoppen ook aan de mensen geven die hun spaargeld kwijt zijn als een bank omvalt.
Dat zou nog geen moer opschieten want dan kost het mij als belastingbetaler alsnog geld. Het punt is dat alleen de bank verantwoordelijk gehouden kan worden en daarom moet die toko gewoon failliet. De belastingbetaler kan toch geen borg staan voor mensen die zelf hun geld gedeponeerd hebben bij zo`n bank.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan die miljarden die ze nu in banken stoppen ook aan de mensen geven die hun spaargeld kwijt zijn als een bank omvalt.
twitter:shawncarrie twitterde op zaterdag 14-07-2012 om 17:48:08Today is the actual one-year anniversary of #OCCUPYWALLSTREET - at 3:04PM, the tweet that started it all: https://t.co/SbbUdMG0 reageer retweet
Hoe kan Occupy nu pas 1 jaar zijn als ze in 1997 in Hongkong al bezig waren?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
twitter:shawncarrie twitterde op zaterdag 14-07-2012 om 17:48:08Today is the actual one-year anniversary of #OCCUPYWALLSTREET - at 3:04PM, the tweet that started it all: https://t.co/SbbUdMG0 reageer retweet
Omdat de tweet gaat over Occupy Wall Str.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:06 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Hoe kan Occupy nu pas 1 jaar zijn als ze in 1997 in Hongkong al bezig waren?
Ik begrijp dat dit je 'beste' verweer is? Bedankt voor het bevestigen dat je eigenlijk maar wat neergooit en er dan een regeltje bijplaatst.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat de tweet gaat over Occupy Wall Str.
Ik ben blij dat ik heb kunnen meehelpen aan het in stand houden van je wereldbeeld.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:12 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dit je 'beste' verweer is? Bedankt voor het bevestigen dat je eigenlijk maar wat neergooit en er dan een regeltje bijplaatst.
Wereldbeeld? Vind je nu zelf ook niet dat je jezelf wat veel eer tracht toe te kennen? Ik stel dat jij niet weet waar je het over hebt, jij bevestigt dit met je posts en gaat het dan over wereldbeeld hebben? Kap toch eens met die drugs man.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik heb kunnen meehelpen aan het in stand houden van je wereldbeeld.
Hoe lees jij Hong Kong in die tweet?quote:Op zondag 15 juli 2012 12:06 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Hoe kan Occupy nu pas 1 jaar zijn als ze in 1997 in Hongkong al bezig waren?
Ik zie je moeilijk doet om... Waarom eigenlijk?quote:Op maandag 16 juli 2012 09:49 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Niet.... maar lees deze pagina nog eens terug
Waar doe ik moeilijk? Jij vind feiten vermelden moeilijk doen? Of vind jij dat we maar met zijn allen moeten 'ja-knikken' als er weer eens onzin gepraat wordt? Ik mag hopen van niet.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik zie je moeilijk doet om... Waarom eigenlijk?
Haha, pathetisch.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:13 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Waar doe ik moeilijk? Jij vind feiten vermelden moeilijk doen? Of vind jij dat we maar met zijn allen moeten 'ja-knikken' als er weer eens onzin gepraat wordt? Ik mag hopen van niet.
Ok.quote:15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user
De citroenen gaan dertien in een dozijn in huize 3-voud
17. Richard de Mostrofee - User met het meest beperkte cognitief vermogen
Ronnie_Bravo werd ook niet al te slim bevonden
Waar doe je niet moeilijk in dit topic? Je hoeft niet eens van deze pagina om dat te zien.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:13 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Waar doe ik moeilijk? Jij vind feiten vermelden moeilijk doen? Of vind jij dat we maar met zijn allen moeten 'ja-knikken' als er weer eens onzin gepraat wordt? Ik mag hopen van niet.
Ze hebben een slechte naam gekregen vanwege de rotzooi die ze eerst maakten en vervolgens achterlieten voor de gemeentewerkers om op te ruimen. Containers vol troep. Vervolgens het Shellgebouw zo'n beetje uitgewoond en gestript van koperleidingen en elektra.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:22 schreef Gray het volgende:
[..]
Waar doe je niet moeilijk in dit topic? Je hoeft niet eens van deze pagina om dat te zien.
En feiten? Prima! Maar hou je daar dan zelf ook bij.
Ja-knikken? Nee!
Het lijkt alsof je iets hebt tegen de mensen van Occupy, terwijl ze (in mijn ogen) niets anders willen dan mens en maatschappij helpen. Waarom dat zo naar beneden praten in plaats van stimuleren? Ik heb dat meer mensen zien doen en ben benieuwd waarom dat is. Wat drijft jou en die mensen?
Dus het niet eens zijn met de meeste van de beweringen hier is moeilijk doen. Je wilt dus alleen ja-knikkers? Waarom is dat?quote:Op maandag 16 juli 2012 15:22 schreef Gray het volgende:
[..]
Waar doe je niet moeilijk in dit topic? Je hoeft niet eens van deze pagina om dat te zien.
Hier heb je nog wat feitjes:quote:Op maandag 16 juli 2012 15:35 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dus het niet eens zijn met de meeste van de beweringen hier is moeilijk doen. Je wilt dus alleen ja-knikkers? Waarom is dat?
Ik heb niets tegen de mensen van Occupy, de echte dan tenminste, niet al die wannabee meelopers op fora. Zo'n papiertje die overdreven positief is en alles wat positief is aan Occupy ophangt mag best op de feitjes gewezen worden.
Voorts heeft Occupy als beweging gewoon geen bestaansrecht in Nederland en dat is inmiddels wel gebleken daar alle initiatieven geen resultaat behalen cq uit de hand lopen. Onderling komen ze er al niet uit, hoe moet dit dan op wereldniveau met elkaar gaan samenwerken?
quote:15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user
De citroenen gaan dertien in een dozijn in huize 3-voud
17. Richard de Mostrofee - User met het meest beperkte cognitief vermogen
Ronnie_Bravo werd ook niet al te slim bevonden
Ik begrijp dat het lastig voor je wordt, wanneer mensen komen met het argument dat ze nog niet met zijn tienen in een tentje kunnen vergaderen zonder ruzie te krijgen, en het derhalve nooit wereldwijd zullen laten zien. Zeg eens eerlijk, jij stond daar ook met een lepel in je hand he?quote:
Nee. Ik kijk rancuneuze aapjes op het internet. Zomaar een feitje, Waldorf. Of was het Statler?quote:Op maandag 16 juli 2012 15:48 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het lastig voor je wordt, wanneer mensen komen met het argument dat ze nog niet met zijn tienen in een tentje kunnen vergaderen zonder ruzie te krijgen, en het derhalve nooit wereldwijd zullen laten zien. Zeg eens eerlijk, jij stond daar ook met een lepel in je hand he?
Altijd mooi om een betoog te beginnen met zo'n opmerking. Dan maak je indruk. Mooi werk.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:48 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het lastig voor je wordt
Dat jullie nu samen lekker tegen mij bezig zijn...is dat nou Occupy?quote:Op maandag 16 juli 2012 15:54 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Altijd mooi om een betoog te beginnen met zo'n opmerking. Dan maak je indruk. Mooi werk.
Is een weerloos kuikentje platstampen occupy? Nee joh, dit is gewoon plezier maken.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:57 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dat jullie nu samen lekker tegen mij bezig zijn...is dat nou Occupy?
Nou, doe toch maar niet danquote:Op maandag 16 juli 2012 16:00 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Is een weerloos kuikentje platstampen occupy? Nee joh, dit is gewoon plezier maken.
Wat maakt voor jou een echte occupyer? Want de mensen die op de occupy plekken staan heb jij wel degelijk wat tegen. Wat maakt iemand een échte occupyer?quote:Op maandag 16 juli 2012 15:35 schreef mossad_agent het volgende:
Ik heb niets tegen de mensen van Occupy, de echte dan tenminste
Dus je gaat eerst irriteren, daarna op de man spelen en daarna vraag je mij om een serieuze reactie?quote:Op maandag 16 juli 2012 16:10 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wat maakt voor jou een echte occupyer? Want de mensen die op de occupy plekken staan heb jij wel degelijk wat tegen. Wie is dan wel werkelijk occupy?
Stel je niet aan miss drama. Jij bent zelf niet vies van een trolletje hier en daar dus die calimero mag je steken waar de zon niet schijnt. Maar ik ruik hem al, je weet het zelf ook niet. Wederom losse flodders dus, Bravo.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:12 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dus je gaat eerst irriteren, daarna op de man spelen en daarna vraag je mij om een serieuze reactie?
[ afbeelding ]
Ik weet wel dat ik geen serieus antwoord hoef te verwachten als ik ga trollen. Ik ga ervan uit dat jij dit ook wel weet. Blijkbaar niet, derhalve geen Bravo voor jou.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:15 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Stel je niet aan miss drama. Jij bent zelf niet vies van een trolletje hier en daar dus die calimero mag je steken waar de zon niet schijnt. Maar ik ruik hem al, je weet het zelf ook niet. Wederom losse flodders dus, Bravo.
Zijn we al mee bezig, mijn vraag is relevant.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:15 schreef Lavenderr het volgende:
Zo, alle grieven naar elkaar zijn weer uitgesproken? Klaar dus en weer door over Occupy
Je zei het zelf al, het was een serieus reactie. Je kunt dus ontopic gaan en antwoorden of blijven doorjanken en jezelf te kijk zetten. Ik zou het eerste kiezen, staat niet zo mal.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:16 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ik geen serieus antwoord hoef te verwachten als ik ga trollen. Ik ga ervan uit dat jij dit ook wel weet. Blijkbaar niet, derhalve geen Bravo voor jou.
Relevante vraag. Lees je ook nog wel veel inderdaad "de echte occupy'ers" ik zie het verschil ook even niet. Mensen die hun rommel opruimen oa?quote:Op maandag 16 juli 2012 16:10 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wat maakt voor jou een echte occupyer? Want de mensen die op de occupy plekken staan heb jij wel degelijk wat tegen. Wat maakt iemand een échte occupyer?
Kun jij het dan even aan Ronnie vragen? Hij wil mij niet antwoorden om mijn trolletje, daar zit hij een beetje mee.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Relevante vraag. Lees je ook nog wel veel inderdaad "de echte occupy'ers" ik zie het verschil ook even niet.
Even laten rusten denk ik, de vraag blijft immers staan.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:18 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Kun jij het dan even aan Ronnie vragen? Hij wil mij niet antwoorden om mijn trolletje, daar zit hij een beetje mee.
Ik denk dat hij even af moet koelen inderdaad. 't is ook niets niks natuurlijk. Treiteringen en geplaag, ik had het gewoon niet moeten doen...quote:Op maandag 16 juli 2012 16:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
Even laten rusten denk ik, de vraag blijft immers staan.
Hou er mee op danquote:Op maandag 16 juli 2012 16:20 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik denk dat hij even af moet koelen inderdaad. 't is ook niets niks natuurlijk. Treiteringen en geplaag, ik had het gewoon niet moeten doen...
Dat is schandalig inderdaad. Alleen schrijf ik dat persoonlijk eerder toe aan mensen die zich onder de vleugel van een zekere beweging scharen om daar zogenaamde rechten aan te ontlenen die laakbaar zijn. Zoals een gebouw volledig slopen.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze hebben een slechte naam gekregen vanwege de rotzooi die ze eerst maakten en vervolgens achterlieten voor de gemeentewerkers om op te ruimen. Containers vol troep. Vervolgens het Shellgebouw zo'n beetje uitgewoond en gestript van koperleidingen en elektra.
Dus als je de maatschappij wilt helpen kun je beginnen met je eigen troep op te ruimen en dat niet door anderen te laten doen.
Want wie draait hier voor op? De gemeente. Dus: diezelfde maatschappij die zij willen verbeteren.
Geen idee waar je dat vandaan haalt. Sterker nog, ik spreek het juist tegen in mijn eerdere post. Maar tegenspreken is niet hetzelfde als moeilijk doen.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:35 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dus het niet eens zijn met de meeste van de beweringen hier is moeilijk doen. Je wilt dus alleen ja-knikkers? Waarom is dat?
Dus alleen als het eruit ziet als een gans, zich gedraagt als een gans en zegt dat het een gans is, is het een gans?quote:Ik heb niets tegen de mensen van Occupy, de echte dan tenminste, niet al die wannabee meelopers op fora. Zo'n papiertje die overdreven positief is en alles wat positief is aan Occupy ophangt mag best op de feitjes gewezen worden.
Tuurlijk heeft het wel recht om te bestaan. Dat het niet succesvol bleek is een heel ander punt. Wellicht juist een les om te leren en gaat het in de toekomst beter waardoor het wél vruchten afwerpt. Rome werd ook niet in een dag gebouwd.quote:Voorts heeft Occupy als beweging gewoon geen bestaansrecht in Nederland en dat is inmiddels wel gebleken daar alle initiatieven geen resultaat behalen cq uit de hand lopen. Onderling komen ze er al niet uit, hoe moet dit dan op wereldniveau met elkaar gaan samenwerken?
quote:
quote:“Bane in The Dark Knight Rises is expliciet een politieke crimineel, die zich aan het hoofd stelt van een nihilistische revolutie.”
Klinkt aardig anti-ows.quote:“De film heeft iets te veel tijd nodig om zijn ritme te vinden, de theatrale overval op de beurs is aardig, maar heeft een onduidelijke functie in het verhaal
Zou niet de eerste keer zijn dat een lobby invloed uitoefent op een film. Sterker nog, het zou de zoveelste keer zijn.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
[..]
Klinkt aardig anti-ows.
quote:Wealth doesn't trickle down – it just floods offshore, new research reveals
A far-reaching new study suggests a staggering $21tn in assets has been lost to global tax havens. If taxed, that could have been enough to put parts of Africa back on its feet – and even solve the euro crisis
The world's super-rich have taken advantage of lax tax rules to siphon off at least $21 trillion, and possibly as much as $32tn, from their home countries and hide it abroad – a sum larger than the entire American economy.
James Henry, a former chief economist at consultancy McKinsey and an expert on tax havens, has conducted groundbreaking new research for the Tax Justice Network campaign group – sifting through data from the Bank for International Settlements (BIS), the International Monetary Fund (IMF) and private sector analysts to construct an alarming picture that shows capital flooding out of countries across the world and disappearing into the cracks in the financial system.
Comedian Jimmy Carr became the public face of tax-dodging in the UK earlier this year when it emerged that he had made use of a Cayman Islands-based trust to slash his income tax bill.
But the kind of scheme Carr took part in is the tip of the iceberg, according to Henry's report, entitled The Price of Offshore Revisited. Despite the professed determination of the G20 group of leading economies to tackle tax secrecy, investors in scores of countries – including the US and the UK – are still able to hide some or all of their assets from the taxman.
"This offshore economy is large enough to have a major impact on estimates of inequality of wealth and income; on estimates of national income and debt ratios; and – most importantly – to have very significant negative impacts on the domestic tax bases of 'source' countries," Henry says.
Using the BIS's measure of "offshore deposits" – cash held outside the depositor's home country – and scaling it up according to the proportion of their portfolio large investors usually hold in cash, he estimates that between $21tn (£13tn) and $32tn (£20tn) in financial assets has been hidden from the world's tax authorities.
"These estimates reveal a staggering failure," says John Christensen of the Tax Justice Network. "Inequality is much, much worse than official statistics show, but politicians are still relying on trickle-down to transfer wealth to poorer people.
"This new data shows the exact opposite has happened: for three decades extraordinary wealth has been cascading into the offshore accounts of a tiny number of super-rich."
In total, 10 million individuals around the world hold assets offshore, according to Henry's analysis; but almost half of the minimum estimate of $21tn – $9.8tn – is owned by just 92,000 people. And that does not include the non-financial assets – art, yachts, mansions in Kensington – that many of the world's movers and shakers like to use as homes for their immense riches.
"If we could figure out how to tax all this offshore wealth without killing the proverbial golden goose, or at least entice its owners to reinvest it back home, this sector of the global underground is easily large enough to make a significant contribution to tax justice, investment and paying the costs of global problems like climate change," Henry says.
He corroborates his findings by using national accounts to assemble estimates of the cumulative capital flight from more than 130 low- to middle-income countries over almost 40 years, and the returns their wealthy owners are likely to have made from them.
In many cases, , the total worth of these assets far exceeds the value of the overseas debts of the countries they came from.
The struggles of the authorities in Egypt to recover the vast sums hidden abroad by Hosni Mubarak, his family and other cronies during his many years in power have provided a striking recent example of the fact that kleptocratic rulers can use their time to amass immense fortunes while many of their citizens are trapped in poverty.
The world's poorest countries, particularly in sub-Saharan Africa, have fought long and hard in recent years to receive debt forgiveness from the international community; but this research suggests that in many cases, if they had been able to draw their richest citizens into the tax net, they could have avoided being dragged into indebtedness in the first place. Oil-rich Nigeria has seen more than $300bn spirited away since 1970, for example, while Ivory Coast has lost $141bn.
Assuming that super-rich investors earn a relatively modest 3% a year on their $21tn, taxing that vast wall of money at 30% would generate a very useful $189bn a year – more than rich economies spend on aid to the rest of the world.
The sheer scale of the hidden assets held by the super-rich also suggests that standard measures of inequality, which tend to rely on surveys of household income or wealth in individual countries, radically underestimate the true gap between rich and poor.
Milorad Kovacevic, chief statistician of the UN Development Programme's Human Development Report, says both the very wealthy and the very poor tend to be excluded from mainstream calculations of inequality.
"People that are in charge of measuring inequality based on survey data know that the both ends of the distribution are underrepresented – or, even better, misrepresented," he says.
"There is rarely a household from the top 1% earners that participates in the survey. On the other side, the poor people either don't have addresses to be selected into the sample, or when selected they misquote their earnings – usually biasing them upwards."
Inequality is widely seen as having increased sharply in many developed countries over the past decade or more – as described in a recent paper from the IMF, which showed marked increases in the so-called Gini coefficient, which economists use to measure how evenly income is shared across societies.
Globalisation has exposed low-skilled workers to competition from cheap economies such as China, while the surging profitability of the financial services industry – and the spread of the big bonus culture before the credit crunch – led to what economists have called a "racing away" at the top of the income scale.
However, Henry's research suggests that this acknowledged jump in inequality is a dramatic underestimate. Stewart Lansley, author of the recent book The Cost of Inequality, says: "There is absolutely no doubt at all that the statistics on income and wealth at the top understate the problem."
The surveys that are used to compile the Gini coefficient "simply don't touch the super-rich," he says. "You don't pick up the multimillionaires and billionaires, and even if you do, you can't pick it up properly."
In fact, some experts believe the amount of assets being held offshore is so large that accounting for it fully would radically alter the balance of financial power between countries. The French economist Thomas Piketty, an expert on inequality who helps compile the World Top Incomes Database, says research by his colleagues has shown that "the wealth held in tax havens is probably sufficiently substantial to turn Europe into a very large net creditor with respect to the rest of the world."
In other words, even a solution to the eurozone's seemingly endless sovereign debt crisis might be within reach – if only Europe's governments could get a grip on the wallets of their own wealthiest citizens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |