Je posts spreken boekdelen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:06 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Wat zijn mensen zoals mij? Je kent mij?
Op een of andere manier neem ik drugsgebruikers niet zo serieus, sorry. Echter, mocht je last van mij hebben dan adviseer ik je mijn posts te negeren.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je posts spreken boekdelen.
Ik zal je ad hominems negeren.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:12 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Op een of andere manier neem ik drugsgebruikers niet zo serieus, sorry. Echter, mocht je last van mij hebben dan adviseer ik je mijn posts te negeren.
Op de man?? Ik heb het over drugsgebruikers die ik niet serieus neem. Moet jij verder kijken of het betrekking op je heeft. Mijn advies: negeer gewoon alles.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zal je ad hominems negeren.
Alle Occupiers zijn junks.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:01 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Welke druggebruikers heb je het over ? en in relatie tot wat.
Ah zit het zo. Helder. Tot straks dan, effe m'n shotje halen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alle Occupiers zijn junks.
Ik vind niet dat je dat mag zeggen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alle Occupiers zijn junks.
Nee het zit niet zo, papiertje maakt dat er van.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ah zit het zo. Helder. Tot straks dan, effe m'n shotje halen.
Goed idee!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zal je ad hominems negeren.
Ook prima idee!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:58 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Op de man?? Ik heb het over drugsgebruikers die ik niet serieus neem. Moet jij verder kijken of het betrekking op je heeft. Mijn advies: negeer gewoon alles.
Wacht maar tot er een keer hyper-inflatie ontstaat. En hoezo if it ain't broke? Een tiende van een procent van de Amerikaanse bevoking bezit 40% vd welvaart en dat is goed?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:13 schreef Eind-Baas het volgende:
Kan iemand mij kort uitleggen hoe jullie dan willen dat ik mijn brood ga kopen? Of mijn kleding?
En waarom zou je dit willen veranderen? If it ain't broke don't fix it?
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Om nog maar niet te spreken over de psycho-sociale stress die dit ons opgelegde competitieve systeem ons oplevert. De mens raakt steeds gestresster met als gevolg toenemen drugsmisbruik, anti-depressiva gebruik toename, hoge zelfmoordcijfers in de westerse wereld, enz
Maar tot die tijd toch maar gewoon blijven werken voor je brood lijkt mij toch de enige oplossing. Of wil je gaan zitten afwachten tot het zover is? Waar leef je dan van in de tussentijd?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wacht maar tot er een keer hyper-inflatie ontstaat. En hoezo if it ain't broke? Een tiende van een procent van de Amerikaanse bevoking bezit 40% vd welvaart en dat is goed?
Om nog maar niet te spreken over de psycho-sociale stress die dit ons opgelegde competitieve systeem ons oplevert. De mens raakt steeds gestresster met als gevolg toenemen drugsmisbruik, anti-depressiva gebruik toename, hoge zelfmoordcijfers in de westerse wereld, enz. We hebben in de vorm van landbouw en industriele machines een equivalent aan 40 mensen die voor ons werken elk moment van de dag.
Waarom zouden we dan in godsnaam nog 40 uur per week moeten werken? En over enkele decennia printen we met atomen. Dan kunnen we ook voedsel printen, dat is de toekomst dus dit systeem is sowieso al ten dode opgeschreven.
Hm, ik weet niet, maar ik zie alsmaar terugkerende economische crises en depressie als een onvolmaaktheid in het systeem, ofwel gebroken.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:13 schreef Eind-Baas het volgende:
Kan iemand mij kort uitleggen hoe jullie dan willen dat ik mijn brood ga kopen? Of mijn kleding?
En waarom zou je dit willen veranderen? If it ain't broke don't fix it?
We zijn juist steeds minder gaan werken.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:44 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Maak dan aanstalten om te gaan minderen en de werknemers er uit te automatiseren, maar dat doen we niet, nog een paar jaar en we werken er 50 uur en tot je 75 ste ?
Het wordt alsmaar meer.
Met de technieken die we nu hebben is het niet nodig om nog zoveel te werken. Mijn reactie gaat natuurlijk om een gedachten gang aan te geven.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:09 schreef Terecht het volgende:
[..]
We zijn juist steeds minder gaan werken.
[ afbeelding ]
Let wel: dit zijn voltijduren. Daarnaast zijn we ook veel meer deeltijd gaan werken. Daar staat weer tegenover dat steeds meer vrouwen zijn gaan werken (maar die hadden vroeger een dagtaak aan het huishouden - in principe ook werk). Op een wat langere tijdschaal gemeten zijn de verschillen nog spectaculairder: vergelijk de huidige situatie eens met die van de 19e eeuw waar ook kinderen moesten werken en een 6 of 7-daagse werkweek van 60 á 70 uur de norm was. Dat is in iets meer dan een eeuw zowat gehalveerd! We hebben kortom al een revolutionaire ontwikkeling doorgemaakt.
Leuk verhaal, maar dan weet ik nog steeds niet hoe ik wél spullen moet ''betalen''quote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wacht maar tot er een keer hyper-inflatie ontstaat. En hoezo if it ain't broke? Een tiende van een procent van de Amerikaanse bevoking bezit 40% vd welvaart en dat is goed?
Om nog maar niet te spreken over de psycho-sociale stress die dit ons opgelegde competitieve systeem ons oplevert. De mens raakt steeds gestresster met als gevolg toenemen drugsmisbruik, anti-depressiva gebruik toename, hoge zelfmoordcijfers in de westerse wereld, enz. We hebben in de vorm van landbouw en industriele machines een equivalent aan 40 mensen die voor ons werken elk moment van de dag.
Waarom zouden we dan in godsnaam nog 40 uur per week moeten werken? En over enkele decennia printen we met atomen. Dan kunnen we ook voedsel printen, dat is de toekomst dus dit systeem is sowieso al ten dode opgeschreven.
En dan zijn we weer terug bij waar we honderden jaren geleden waren?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:42 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ruilhandel als het echt fout gaat. Kleine gemeenschappen die weer zelf gaan verbouwen en diensten verlenen aan elkaar.
Dit is alleen in het scenario van een complete meltdown van het financiële systeem, wat niet erg waarschijnlijk is natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:45 schreef Eind-Baas het volgende:
[..]
En dan zijn we weer terug bij waar we honderden jaren geleden waren?
Wat is het voordeel daarvan?
quote:Doelen
Demonstranten in Wall Street
De doelen van de beweging zijn niet eenduidig. Opmerkelijk is dat mensen van verschillende politieke stromingen en gezindten zich tot deze beweging aangetrokken voelen. De demonstranten protesteren tegen de hebzucht van Wall Street en andere grote financiële instellingen. De hebzucht in de financiële sector beschouwen zij als een van de belangrijkste oorzaken van de financiële crisis waarin de wereld sinds 2008 terecht is gekomen. De Occupy-beweging wordt gevoed door een sterk gevoel van onbehagen over de bestaande economische ongelijkheid in Amerika en elders, de afbraak van sociale en economische verworvenheden en de (vermeende) onzichtbare macht van het multinationale bedrijfsleven over de politieke besluitvorming die in toenemende mate ook als een bedreiging voor de democratie wordt beschouwd. We are the 99% is een veel gebruikte leus waarmee de demonstranten de economische ongelijkheid tussen de rijkste 1% van de V.S en de resterende 99% bekritiseren.[8][9] Andere leuzen zijn: Banks get bailed out, we get sold out!, This is what democracy looks like! en Whose streets? Our Streets!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |