Mwa zoek eens wat interviews met Staal op en je ziet dat dit wel in het rijtje van zijn gedachten pakt. Wellicht dikt Spies het licht aan, maar verbazen doet het mij iig niet.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hou even in de gaten dat het nu verkiezingstijd is. Die Staal is een klootzak, maar het hoeft zeker niet zo gegaan te zijn zoals Spies nu vertelt. Ze heeft er een belang bij om dit nu te vertellen aan de pers. Waarom vertelt ze dit nu zo uitgebreid? Staal kan haar nu niet tegenspreken. En zoals je weet, heeft Spies misschien ook boter op haar hoofd en probeert ze de schuld nu naar Staal te schuiven.
Mij ook niet, maar dat betekent nog niet dat het zo gegaan is. En waarom brengt Spies dit nu naar buiten? Normaal is ze altijd zo discreet over wat binnenskamers gebeurt...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:53 schreef snabbi het volgende:
[..]
Mwa zoek eens wat interviews met Staal op en je ziet dat dit wel in het rijtje van zijn gedachten pakt. Wellicht dikt Spies het licht aan, maar verbazen doet het mij iig niet.
Mensen met een koopwoning mogen hun woonlasten aftrekken van de belasting en huurders niet. Daarom kan dat helemaal niet. Marktconforme huren kan pas, nadat de HRA volledig is afgeschaft.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:41 schreef snabbi het volgende:
[..]
Tja dan ligt het kapitaal ook bij de bank die via een real estate partij vervolgens de exploitatie kan doen (en de huurverhogingen al maximaal blijven tot ze richting marktconform gaan).
Ik ben er op zich niet zo tegen, ik denk dat het sociale huurstelsel beter naar marktconforme huren kan gaan en mensen met een te laag inkomen op een andere wijze gecompenseerd kunnen worden (nog een stukje van mijn sociale kant)
Ben je ook gelijk van het hele gezeur over scheefhuren af en de wachtlijsten slaan ook nergens meer op, je hebt immers geen sociale huurwoning meer maar gewoon een woning. De belastingdienst of een andere instantie kan best bepalen of je gecompenseerd kan/moet worden.
ofde woonlasten aftrekken, dus huurders en ook de kopers en de huursubsidie wegquote:Op zondag 8 juli 2012 12:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Mensen met een koopwoning mogen hun woonlasten aftrekken van de belasting en huurders niet. Daarom kan dat helemaal niet. Marktconforme huren kan pas, nadat de HRA volledig is afgeschaft.
Allebei hun woonlasten laten aftrekken wordt een vorm van zinloos geld rondpompen. Huursubsidie is armoede bestrijding en kun je niet afschaffen (tenzij je veel daklozen wilt).quote:Op zondag 8 juli 2012 13:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ofde woonlasten aftrekken, dus huurders en ook de kopers en de huursubsidie weg
mijn broer > 65 jr krijgt huursubsidie en zijn vriendin ook , daarom houden ze allebei hun flat aan, want bij samenwonen raken ze die subsidie kwijtquote:Op zondag 8 juli 2012 14:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Allebei hun woonlasten laten aftrekken wordt een vorm van zinloos geld rondpompen. Huursubsidie is armoede bestrijding en kun je niet afschaffen (tenzij je veel daklozen wilt).
Die kunnen dan gedwongen gaan samenwonen. Vele anderen worden dakloos.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn broer > 65 jr krijgt huursubsidie en zijn vriendin ook , daarom houden ze allebei hun flat aan, want bij samenwonen raken ze die subsidie kwijt
Koopwoningen worden niet goedkoper door de HRA af te schaffen.quote:Ik denk dat afschaffen van de huursubsidie een 10.000 woningen oplevert en afschaffen van de HRA maakt koopwoningen bereikbaar voor huurders
Dwingen ??quote:Op zondag 8 juli 2012 14:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Die kunnen dan gedwongen gaan samenwonen. Vele anderen worden dakloos.
Dat lijkt me wel, de betaalbaarheid daaltquote:Op zondag 8 juli 2012 14:40 schreef deelnemer het volgende:
Koopwoningen worden niet goedkoper door de HRA af te schaffen.
Wmb een drogreden. De ene onvolmaaktheid kan de andere niet goedpraten.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Mensen met een koopwoning mogen hun woonlasten aftrekken van de belasting en huurders niet. Daarom kan dat helemaal niet. Marktconforme huren kan pas, nadat de HRA volledig is afgeschaft.
Maar kost het hierdoor netto ook minder voor ze om 2 woningen te hebben dan 1?quote:Op zondag 8 juli 2012 14:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn broer > 65 jr krijgt huursubsidie en zijn vriendin ook , daarom houden ze allebei hun flat aan, want bij samenwonen raken ze die subsidie kwijt
Het verschil is denk ik zo miniem dat het uit kan, afgezet tegen de luxe en vrijheid van een eigen plekje.quote:[b]Op zondag 8 juli 2012 20:57 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
[..]
Maar kost het hierdoor netto ook minder voor ze om 2 woningen te hebben dan 1?
'Subsidie' ontvangen is leuk, maar als je uiteindelijk zelf 2 keer huur betaalt, kan het best zo zijn dat je uiteindelijk nog steeds meer aan woonlasten kwijt bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |