abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113891596
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:41 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Hou even in de gaten dat het nu verkiezingstijd is. Die Staal is een klootzak, maar het hoeft zeker niet zo gegaan te zijn zoals Spies nu vertelt. Ze heeft er een belang bij om dit nu te vertellen aan de pers. Waarom vertelt ze dit nu zo uitgebreid? Staal kan haar nu niet tegenspreken. En zoals je weet, heeft Spies misschien ook boter op haar hoofd en probeert ze de schuld nu naar Staal te schuiven.
Mwa zoek eens wat interviews met Staal op en je ziet dat dit wel in het rijtje van zijn gedachten pakt. Wellicht dikt Spies het licht aan, maar verbazen doet het mij iig niet.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:07:57 #177
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_113892099
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:53 schreef snabbi het volgende:

[..]

Mwa zoek eens wat interviews met Staal op en je ziet dat dit wel in het rijtje van zijn gedachten pakt. Wellicht dikt Spies het licht aan, maar verbazen doet het mij iig niet.
Mij ook niet, maar dat betekent nog niet dat het zo gegaan is. En waarom brengt Spies dit nu naar buiten? Normaal is ze altijd zo discreet over wat binnenskamers gebeurt...
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  zondag 8 juli 2012 @ 12:40:24 #178
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_113920205
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:41 schreef snabbi het volgende:

[..]

Tja dan ligt het kapitaal ook bij de bank die via een real estate partij vervolgens de exploitatie kan doen (en de huurverhogingen al maximaal blijven tot ze richting marktconform gaan).
Ik ben er op zich niet zo tegen, ik denk dat het sociale huurstelsel beter naar marktconforme huren kan gaan en mensen met een te laag inkomen op een andere wijze gecompenseerd kunnen worden (nog een stukje van mijn sociale kant)

Ben je ook gelijk van het hele gezeur over scheefhuren af en de wachtlijsten slaan ook nergens meer op, je hebt immers geen sociale huurwoning meer maar gewoon een woning. De belastingdienst of een andere instantie kan best bepalen of je gecompenseerd kan/moet worden.
Mensen met een koopwoning mogen hun woonlasten aftrekken van de belasting en huurders niet. Daarom kan dat helemaal niet. Marktconforme huren kan pas, nadat de HRA volledig is afgeschaft.
The view from nowhere.
  zondag 8 juli 2012 @ 13:51:30 #179
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_113922812
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Mensen met een koopwoning mogen hun woonlasten aftrekken van de belasting en huurders niet. Daarom kan dat helemaal niet. Marktconforme huren kan pas, nadat de HRA volledig is afgeschaft.
ofde woonlasten aftrekken, dus huurders en ook de kopers en de huursubsidie weg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 8 juli 2012 @ 14:02:17 #180
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_113923319
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 13:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ofde woonlasten aftrekken, dus huurders en ook de kopers en de huursubsidie weg
Allebei hun woonlasten laten aftrekken wordt een vorm van zinloos geld rondpompen. Huursubsidie is armoede bestrijding en kun je niet afschaffen (tenzij je veel daklozen wilt).
The view from nowhere.
  zondag 8 juli 2012 @ 14:08:53 #181
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_113923623
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:02 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Allebei hun woonlasten laten aftrekken wordt een vorm van zinloos geld rondpompen. Huursubsidie is armoede bestrijding en kun je niet afschaffen (tenzij je veel daklozen wilt).
mijn broer > 65 jr krijgt huursubsidie en zijn vriendin ook , daarom houden ze allebei hun flat aan, want bij samenwonen raken ze die subsidie kwijt

Ik denk dat afschaffen van de huursubsidie een 10.000 woningen oplevert en afschaffen van de HRA maakt koopwoningen bereikbaar voor huurders
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 8 juli 2012 @ 14:40:08 #182
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_113925136
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mijn broer > 65 jr krijgt huursubsidie en zijn vriendin ook , daarom houden ze allebei hun flat aan, want bij samenwonen raken ze die subsidie kwijt
Die kunnen dan gedwongen gaan samenwonen. Vele anderen worden dakloos.

quote:
Ik denk dat afschaffen van de huursubsidie een 10.000 woningen oplevert en afschaffen van de HRA maakt koopwoningen bereikbaar voor huurders
Koopwoningen worden niet goedkoper door de HRA af te schaffen.
The view from nowhere.
  zondag 8 juli 2012 @ 15:10:01 #183
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_113926618
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Die kunnen dan gedwongen gaan samenwonen. Vele anderen worden dakloos.
Dwingen ??
Maf je kunt toch niet mensen dwingen om samen te wonen, dat komt door een verziekt subsidiesysteem, afschaffen de HRA en de woonsubsidies
[..]
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:40 schreef deelnemer het volgende:
Koopwoningen worden niet goedkoper door de HRA af te schaffen.
Dat lijkt me wel, de betaalbaarheid daalt
pi_113942428
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wmb een drogreden. De ene onvolmaaktheid kan de andere niet goedpraten.

quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar kost het hierdoor netto ook minder voor ze om 2 woningen te hebben dan 1?
'Subsidie' ontvangen is leuk, maar als je uiteindelijk zelf 2 keer huur betaalt, kan het best zo zijn dat je uiteindelijk nog steeds meer aan woonlasten kwijt bent.

Anyway ik denk dat de hele discussie over woonsubsidies beter past in het huizenmarkt topic en dat we hier het beste over de fall-out van Vestia kunnen spreken.
  zondag 8 juli 2012 @ 21:14:13 #185
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_113943306
quote:
0s.gif [b]Op zondag 8 juli 2012 20:57 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
[..]

Maar kost het hierdoor netto ook minder voor ze om 2 woningen te hebben dan 1?
'Subsidie' ontvangen is leuk, maar als je uiteindelijk zelf 2 keer huur betaalt, kan het best zo zijn dat je uiteindelijk nog steeds meer aan woonlasten kwijt bent.
Het verschil is denk ik zo miniem dat het uit kan, afgezet tegen de luxe en vrijheid van een eigen plekje.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:36:43 #186
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114000789
Bartjens: Met de kennis van nu

De Vestia-affaire heeft geleid tot voortschrijdend inzicht en woningcorporaties waarderen hun derivatenportefeuille nu anders dan in het verleden. Bij Portaal slaat een winst van 36,5 mln euro ineens om in een verlies van 22 mln euro. Wat zegt dat over de kwaliteit van het accountantsoordeel? Portaal erkent dat er fouten zijn gemaakt, KPMG geeft toe dat het niet helemaal goed is gegaan. De betrokken accountant houdt vol dat hij geen fouten heeft gemaakt. (FD, p.9) :') :|W
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:42:58 #187
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_114000874
Als de accountant niet doet wat de corporatiefraudeurs willen, dan nemen ze een andere accountant , vandaar dat Vestia nog wel eens wisselde

[ Bericht 0% gewijzigd door HD9 op 10-07-2012 14:36:43 ]
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_114040677
Topic opgeschoond en gaat ff dicht. Overschrijdt weer eens alle normen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')