quote:wo 13 jun 2012, 10:42
EU: nu is hét moment voor Europese integratie
STRAATSBURG (AFN) - Nu is hét moment om te beslissen over verdere Europese integratie. Europa moet erkennen dat er een ,,structureel probleem'' is. Om dat op te lossen is er een visie en een richting nodig, zo zei José Manuel Barroso, president van de Europese Commissie, woensdag tijdens een debat in Straatsburg in het Europees Parlement.
We moeten erkennen dat er een structureel probleem is. We hebben een visie en een concrete route nodig.'' Barroso is er niet helemaal zeker van dat de urgentie in alle Europese hoofdsteden wordt erkend.
De president pleitte voor een veel sterkere en volledige economische en monetaire unie met de mogelijke uitgifte van publieke schulden (euro-obligaties). ,,Zonder vertrouwen in de onomkeerbaarheid van de economische en monetaire unie, zijn onze vooruitzichten beperkt’’, aldus Barroso. Hij herhaalde zijn voorkeur voor een bankenunie. Volgens de president is die te bereiken zonder aanpassing van de Europese verdragen.
Barroso wees tevens op zorgwekkende sociale ontwikkelingen in sommige Europese landen met een toename van armoede en sociale uitsluiting. Hij sprak dan ook van een ,,sociale noodsituatie’’ in Europa.
Aaaaaaaaaaaaaaaah Marktwerking, dat werkt hier ook prima altijdquote:Op woensdag 13 juni 2012 12:16 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)CROPOLIS-ADIEU.dhtml
quote:'s Morgens bij het ontbijt maken toeristen zich op deze warme lentedag klaar om de stad te verkennen. Op hun reisgidsen prijkt de Acropolis, het kroonjuweel van Griekenland. Het historisch monument is nog in Grieks staatsbezit, maar de kaartjesverkoop is door een privébedrijf overgenomen
Politici, allemaal beloven ze vanalles maar voeren als het erop aan komt toch precies andere dingen uit. En we kunnen natuurlijk wel naar overheden wijzen maar die spelen natuurlijk op dit moment een 1-2 tje met de banken en deze zijn mijns inziens net zo schuldig. Alleen de banken dekken zich af voor problemen in de toekomst door de problemen maar af te wentelen op de consumenten of over te hevelen naar overheden. Of ze bedenken complexe financieel producten die ze vervolgens weer aan de greater fool slijten totdat deze er achter komt en ze dan wederom verder verkoopt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:41 schreef NightH4wk het volgende:
Juist van overheden zou je mogen verwachten dat ze wijs/prudent met geld omgaan, niet teveel lenen, zich indekken tegen mogelijke problemen in de toekomst. Maar nee, dit zijn de grootste hazen. En dan hebben ze ook nog eens een heel makkelijk financieringsmodel dmv belastingen die ze op kunnen leggen wanneer ze willen. Maar dat is politiek en hebben we aan onszelf te danken aangezien we niet betere politici kiezen.
quote:wo 13 jun 2012, 08:33
Spanje nadert soevereine capitulatie
AMSTERDAM -
De Spaanse 10-jarige benchmark rente piekte gisteren op ruim 6,80 procent, een hoogtepunt in het eurotijdperk, nadat kredietbeoordelaar Fitch waarschuwde dat het land dit jaar haar doelstellingen voor het begrotingstekort significant zal missen.
Is dit hetzelfde spanje dat 2 weken geleden nog bij hoog en laag volhield niet bij de ecb te hoeven aan te klopppen en nu opeens wel eisen dat het ECB sneller is als hun eigen leugens.quote:Spanje wil meer actie van de ECB
MADRID - Spanje roept de Europese Centrale Bank (ECB) op om meer te doen om de onrust op de financiële markten te beteugelen.
Foto: ANP
Dat bleek woensdag uit een brief die de Spaanse premier Mariano Rajoy vorige week stuurde aan andere regeringsleiders van de EU.
''We moeten snel handelen om de financiële markten te stabiliseren en de renteniveaus te verlagen'', schreef Rajoy. ''Het enige instituut dat voor de vereiste stabiliteit en liquiditeit kan zorgen is de ECB.''
De rente op Spaanse obligaties steeg deze week naar een nieuw record voor het eurotijdperk en stond ook woensdag op een bijzonder hoog niveau.
In de afgelopen twee jaar heeft de ECB tijdens verschillende periodes geprobeerd de markten tot rust te brengen door obligaties van probleemlanden op te kopen. Dat programma ligt de laatste maanden echter stil.
Nog niet! Ik wil m'n euro's nog inwisselen voor de koers verder gaat zakken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:01 schreef michaelmoore het volgende:
De eurofielen moet NU gaan printen , anders is het te lat
Als me uitkering maar omhoog gaat ander steek ik de fik erin dien corporatiehutquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nog niet! Ik wil m'n euro's nog inwisselen voor de koers verder gaat zakken.Ze mogen van mij rond augustus euro's gaan printen.
quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als me uitkering maar omhoog gaat ander steek ik de fik erin dien corporatiehut
Ik heb het toch altijd bizar gevonden hoe je zo'n stressvolle baan kan hebben zonder dat je het duidelijk aan de persoon kan zien. Maar... sinds Lagarde bij het IMF werkt is haar uitstraling veranderd.quote:Lagarde: nog drie maanden om euro te redden
Er zijn nog minder dan drie maanden om de euro te redden, zegt IMF-baas Christine Lagarde. Ze volgt hiermee George Soros, die ook vindt dat Europa nog maar even heeft.
"Dit is het moment voor volledige integratie!"quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:48 schreef BertV het volgende:
Prototype Eyro bestuurders ontkennen alleen. Meer Eu is de oplossing, niks aan de hand, doorkopen mensen.
Er zijn natuurlijk ook maar twee oplossingen voor de huidige EURO crisis, verdergaande integratie of de stekker eruit. Elke middenweg blijft aanmodderen en niet houdbaar op de lange termijn.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
"Dit is het moment voor volledige integratie!"
Die mensen, ja.
Zie jij volledige integratie als een houdbare oplossing? Ik denk dat je dan een burgeroorlog krijgt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook maar twee oplossingen voor de huidige EURO crisis, verdergaande integratie of de stekker eruit. Elke middenweg blijft aanmodderen en niet houdbaar op de lange termijn.
Maar de meeste euro burgers zijn helemaal niet toe aan verdere integratie dus worden ze nu murw gemaakt door keiharde bezuinigingen en het continue herhalen van welke hel en verdoemenis ze te wachten staat als de euro mocht klappen.
Nee, maar het is de enige manier om de euro te redden.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zie jij volledige integratie als een houdbare oplossing? Ik denk dat je dan een burgeroorlog krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |