abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112944015
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:01 schreef Re het volgende:

[..]

Nog nooit van dat woord gehoord dus misschien wat verdere uitleg?
Geloof ik niks van.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:06:37 #102
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112944089
quote:
Ja dat je zelf niet begrijpt wat die artikelen precies zeggen moet je je misschien toch iets beter inlezen... De belangenverstrengeling gaat over bijvoorbeeld het opzetten van klinische studies, het houden van praatjes of fondsen om opleidingsplekken mogelijk te maken... De inmenging is echt minimaal en maakt iemand nog geen geïndoctrineerde zombie

En ja er is heus wel eens wat verkeerd gegaan en vroeger was het anders, wordt tijd voor wat vernieuwing in de argumenten want hetzelfde riedeltje blijft maar rondgaan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_112944385
quote:
en het heeft 'ook' aan dat als iets niet genoeg zal opleveren, ze er niet aan beginnen.
dus toch weer gemotiveerd door winstbehoud over mensenlevens en gezondheid.
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:21:42 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112944700
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
:') ik ga eten :O
BigFood is watching you
pi_112944948
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:21 schreef Re het volgende:

[..]

BigFood is watching you
zo is dat
  zaterdag 16 juni 2012 @ 02:38:31 #107
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112959343
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:12 schreef new_moon het volgende:

[..]

en het heeft 'ook' aan dat als iets niet genoeg zal opleveren, ze er niet aan beginnen.
dus toch weer gemotiveerd door winstbehoud over mensenlevens en gezondheid.
Is ook niet zo heel gek toch? Als ze dat wel zouden doen, zaten we binnen de kortste keren helemaal zonder medicatie. Dat is een groot nadeel van dit systeem, waar niet zomaar een alternatief voor te bedenken is.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_112971247
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 02:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Is ook niet zo heel gek toch? Als ze dat wel zouden doen, zaten we binnen de kortste keren helemaal zonder medicatie. Dat is een groot nadeel van dit systeem, waar niet zomaar een alternatief voor te bedenken is.
Precies. :Y

Ik denk ook dat het probleem niet is op te lossen binnen de farmaceutische sector, maar dat dit komt doordat de maatschappij zich afhankelijk heeft gemaakt van geld. Ook de farmacie en wetenschap leunen daarop, en worden daardoor beperkt, wat ten koste gaat van het menselijk welzijn. De afhankelijkheid van geld valt geen pil voor te maken, dat is iets dat mensen alleen met verstand kunnen bestrijden.
pi_112978335
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 16:33 schreef Gray het volgende:

[..]

Precies. :Y

Ik denk ook dat het probleem niet is op te lossen binnen de farmaceutische sector, maar dat dit komt doordat de maatschappij zich afhankelijk heeft gemaakt van geld. Ook de farmacie en wetenschap leunen daarop, en worden daardoor beperkt, wat ten koste gaat van het menselijk welzijn. De afhankelijkheid van geld valt geen pil voor te maken, dat is iets dat mensen alleen met verstand kunnen bestrijden.
mooi gezegd

Radix malorum est cupiditas
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:44:17 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112982251
Welke problemen zou je nou kunnen ondervangen dan? Let wel corruptie en belangenverstrengeling zijn niet afhankelijk van geld alleen
pi_112982920
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:44 schreef Re het volgende:
Welke problemen zou je nou kunnen ondervangen dan? Let wel corruptie en belangenverstrengeling zijn niet afhankelijk van geld alleen
Hebzucht beperkt zich niet tot geld alleen. Dat reikt van status tot macht. 'Materiele' verrijking valt daar ook onder (geld acht ik niet als materiaal, slechts een middel tot het verkrijgen van materie, maar ook status en macht).
pi_113103091
Mocht eens tijd worden:

http://www.powned.tv/nieu(...)dwijnt_uit_scha.html

Even ter clarificatie, het gaat niet over natuurgeneeskunde, maar puur homeopatie, waarbij voorstanders claimen dat de 'werkzame' stof niet eens aanwezig hoeft te zijn voor een werking. (http://en.wikipedia.org/wiki/Homeopathy)
pi_113103293
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:42 schreef .SP. het volgende:
Mocht eens tijd worden:

Even ter clarificatie, het gaat niet over natuurgeneeskunde, maar puur homeopatie, waarbij voorstanders claimen dat de 'werkzame' stof niet eens aanwezig hoeft te zijn voor een werking. (http://en.wikipedia.org/wiki/Homeopathy)
Top! ^O^

Al ben ik benieuwd of een slimme advocaat niet wetenschappelijk bewezen werking via het placebo-effect kan aanwenden. :{
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 16:50:25 #114
249559 crew  Lavenderr
pi_113103362
quote:
Mocht eens tijd worden:

Goede beslissing van Schippers.
Als men er baat bij denkt te hebben koopt men het toch wel.
pi_113103528
Zal wel een stormloop van voorstanders losbarsten in Nederland met 'voor mij werkt het wel' en 'de tante van de slager van de zus van mijn buurvrouw is van haar kanker afgekomen door middel x' verhalen.
Naar ik begrijp mag al die zut nog wel verkocht blijven worden toch?
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 16:55:33 #116
249559 crew  Lavenderr
pi_113103575
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:54 schreef .SP. het volgende:
Zal wel een stormloop van voorstanders losbarsten in Nederland met 'voor mij werkt het wel' en 'de tante van de slager van de zus van mijn buurvrouw is van haar kanker afgekomen door middel x' verhalen.
Naar ik begrijp mag al die zut nog wel verkocht blijven worden toch?
Ja, alles mag verkocht blijven worden, en idd wat jij zegt: de tante van de zus heeft er baat bij. Dus ook maar eens proberen.
pi_113103807
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, alles mag verkocht blijven worden, en idd wat jij zegt: de tante van de zus heeft er baat bij. Dus ook maar eens proberen.
Blijft bizar dat men feitelijk puur water of alcohol onder verschillende namen en voor enorm veel geld verkoopt. In dat licht zijn de ongetwijfeld komende 'Big Pharma geld verdienen boos slechterikken'-uitspraken raar, met de kosten-baten ratio die de homeopathie producenten toucheren.....
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 17:05:04 #118
249559 crew  Lavenderr
pi_113103994
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:00 schreef .SP. het volgende:

[..]

Blijft bizar dat men feitelijk puur water of alcohol onder verschillende namen en voor enorm veel geld verkoopt. In dat licht zijn de ongetwijfeld komende 'Big Pharma geld verdienen boos slechterikken'-uitspraken raar, met de kosten-baten ratio die de homeopathie producenten toucheren.....
Ja, want er mag eigenlijk geen geld aan verdiend worden, dus dat zou ook voor de homeopathie moeten gelden.
pi_113104265
quote:
Mocht eens tijd worden:

En geldt dat ook voor bijv. fytotherapie?
Dus niet volgens de officiele "homeopathie-leer" ?
pi_113104808
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:11 schreef new_moon het volgende:

[..]

En geldt dat ook voor bijv. fytotherapie?
Dus niet volgens de officiele "homeopathie-leer" ?
Volgens mij is de werkzame stof van veel middelen in de kruidengeneeskunde onderzocht op werkzaamheid.
Voor de homeopathie is dit niet onderzocht, laat staan dat er een daadwerkelijk meetbare concentratie van het gebruikte spulletje inzit.
Maar naar ik begrijp zit er wel een duidelijk raakpunt tussen kruidengeneeskunde en homeopathie.
pi_113109747
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:23 schreef .SP. het volgende:

[..]

Volgens mij is de werkzame stof van veel middelen in de kruidengeneeskunde onderzocht op werkzaamheid.
Voor de homeopathie is dit niet onderzocht, laat staan dat er een daadwerkelijk meetbare concentratie van het gebruikte spulletje inzit.
Maar naar ik begrijp zit er wel een duidelijk raakpunt tussen kruidengeneeskunde en homeopathie.
maar ja, is bijv. kamillethee kruidengeneeskunde? het is in ieder geval niet "homeopathisch"
sommige dingen zijn gewoon "van oudsher" ergens goed voor, daar is toch helemaal niks mis mee.
ben benieuwd naar concrete voorbeelden van wat dan niet meer zou mogen

en aan de andere kant snap ik het hoor.. ..it's all about the money.. it's all about the du.. wan hoewel veel van de moderne medicijnen gebaseerd zijn op werkingen van planten etc, valt er aan synthetisch nagemaakte troep wel meer te verdienen dan aan planten en bomen
  dinsdag 19 juni 2012 @ 19:38:31 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_113110134
Phytotherapie is geen homeopathie
pi_113110400
ik vraag me af eigenlijk wat de werkelijke impact van dit besluit is?
gaat nergens over
pi_113111305
;
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:44 schreef new_moon het volgende:
ik vraag me af eigenlijk wat de werkelijke impact van dit besluit is?
gaat nergens over
Impact zal niet groot zijn, maar het zal voorkomen dat veel 'nieuwe' mensen geld uit de zak geklopt wordt met valse claims.
Voor al bestaande 'gebruikers' zal het weinig uitmaken.
pi_113111381
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:27 schreef new_moon het volgende:

[..]

maar ja, is bijv. kamillethee kruidengeneeskunde? het is in ieder geval niet "homeopathisch"
sommige dingen zijn gewoon "van oudsher" ergens goed voor, daar is toch helemaal niks mis mee.
ben benieuwd naar concrete voorbeelden van wat dan niet meer zou mogen

en aan de andere kant snap ik het hoor.. ..it's all about the money.. it's all about the du.. wan hoewel veel van de moderne medicijnen gebaseerd zijn op werkingen van planten etc, valt er aan synthetisch nagemaakte troep wel meer te verdienen dan aan planten en bomen
Niks mis met een kopje kamille thee, deze zal ook niet door het huidige besluit beinvloed worden.
Vraag me wel af wat er met 'kruiden-middeltjes' die iets teveel claims maken gaat gebeuren, dat is ook niet helemaal de bedoeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')