Schaam je! Voor zo'n mooi vak.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:59 schreef Jorwol het volgende:
Bijna vakantie, Rechtsgeschiedenis is ook weer in de pocket. 6je, dat dan weer wel
Snap er ook niets van dat ik een 6 heb, zal wel aan de MC hebben gelegen, open vragen kon ik zo invullen... Ach ja, heb ik tenminste m'n propedeuse, ook wel handigquote:
Feliciteerd dan!quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:08 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Snap er ook niets van dat ik een 6 heb, zal wel aan de MC hebben gelegen, open vragen kon ik zo invullen... Ach ja, heb ik tenminste m'n propedeuse, ook wel handig
Congratsquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:08 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Snap er ook niets van dat ik een 6 heb, zal wel aan de MC hebben gelegen, open vragen kon ik zo invullen... Ach ja, heb ik tenminste m'n propedeuse, ook wel handig
Gratsquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:08 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ja. Ik wil gewoon goed materiaal hebben. Daarnaast vind ik het ook handig om met een schone bundel te beginnen zodat je niet met markeringen van eerdere vakken zit.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:47 schreef Yreal het volgende:
kopen jullie eigenlijk elk jaar een nieuwe bundel?
handelsrecht, ondernemingsrecht, dga, omzet, contractenrecht, strafrecht, grondrechten, bestuursrecht, en dan nog wat 8-8-4 herkansingenquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:51 schreef Jorwol het volgende:
Thanks!
Hebben jullie nog tentamens deze maand?
Ja, nog strafrecht I (over twee weken) en elementair belastingrecht (begin juli). Ik moet ook nog een paper voor Geschiedenis afronden. Voor m'n gevoel is het nu lekker rustig doorstuderen en uitrollen richting de vakantie.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:51 schreef Jorwol het volgende:
Thanks!
die veranderd naar mijn mening ook genoeg om elk jaar een nieuwe te verantwoorden, waar het bw in mijn ogen echt maar minimaal veranderd.quote:
Wat.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
handelsrecht, ondernemingsrecht, dga, omzet, contractenrecht, strafrecht, grondrechten, bestuursrecht, en dan nog wat 8-8-4 herkansingen
Ohh, das wel fijn! Gaat het goedkomen?quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:53 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, nog strafrecht I (over twee weken) en elementair belastingrecht (begin juli). Ik moet ook nog een paper voor Geschiedenis afronden. Voor m'n gevoel is het nu lekker rustig doorstuderen en uitrollen richting de vakantie.
Nouja, dit jaar bijvoorbeeld veranderde de competentie van de kantonrechter naar max. ¤25.000. Bij fiscaal zullen er ongetwijfeld meer wijzigingen zijn, maar ik wil er gewoon niet over na hoeven denken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
die veranderdt naar mijn mening ook genoeg om elk jaar een nieuwe te verantwoorden, waar het bw in mijn ogen echt maar minimaal veranderdt.
Zeker ! Maar voor mijn gevoel kan een fiscale bundel van 2 jaar terug bij het oud papier, terwijl dat bij het bw allemaal niet zo'n vaart loopt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:57 schreef Valid het volgende:
[..]
Nouja, dit jaar bijvoorbeeld veranderde de competentie van de kantonrechter naar max. ¤25.000. Bij fiscaal zullen er ongetwijfeld meer wijzigingen zijn, maar ik wil er gewoon niet over na hoeven denken.
Ja, ga daar wel van uit.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:56 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Wat.Jij hebt het wel druk dus?
[..]
Ohh, das wel fijn! Gaat het goedkomen?
Zozo. Dit jaar is er een geheel nieuwe aftrekbeperking ingevoerd, de objectvrijstelling erin geschoven en dan heb je nog de tientallen kleine aanpassingenquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:57 schreef Valid het volgende:
[..]
Nouja, dit jaar bijvoorbeeld veranderde de competentie van de kantonrechter naar max. ¤25.000. Bij fiscaal zullen er ongetwijfeld meer wijzigingen zijn, maar ik wil er gewoon niet over na hoeven denken.
Zit wel wat in. Zeker de veel gebruikte constructies in het BW zullen niet zomaar veranderen, maar ik denk dat er altijd wel iets verandert. En zo niet, dan heb ik in elk geval een mooie nieuwe schone/lege bundel.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zeker ! Maar voor mijn gevoel kan een fiscale bundel van 2 jaar terug bij het oud papier, terwijl dat bij het bw allemaal niet zo'n vaart loopt.
Geen idee, volgend jaar derde jaar bachelor een minor fiscaal recht doen om te zien of dat iets voor mij is. Strafrecht vind ik qua vak wel leuk, maar wil er later denk ik niets mee doen. Lastig!quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:59 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, ga daar wel van uit.Ik heb ook al Law in Europe gedaan, omdat ik oorspronkelijk voor de bachelor European Law School had gekozen. Nu switch ik naar internationaal en Europees recht en moet ik dus elementair belastingrecht nog doen. Juridische vaardigheden C moet ik volgend jaar ook nog even inhalen.
Welke richting ga jij?
ik vind het juist gaaf als dat hele ding vol gekalkt isquote:Op woensdag 13 juni 2012 11:00 schreef Valid het volgende:
[..]
Zit wel wat in. Zeker de veel gebruikte constructies in het BW zullen niet zomaar veranderen, maar ik denk dat er altijd wel iets verandert. En zo niet, dan heb ik in elk geval een mooie nieuwe schone/lege bundel.
Markeringen mogen hier niet eens meer... Alleen namen van arresten en verwijzingen naar andere wetsartikelen, maar markeren en onderstrepen wordt als fraude aangemerkt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja. Ik wil gewoon goed materiaal hebben. Daarnaast vind ik het ook handig om met een schone bundel te beginnen zodat je niet met markeringen van eerdere vakken zit.
Haha, dat lijkt me juist chiller. Bij ons is het andersom: wel onderstrepen maar geen dingen bij schrijven.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:05 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Markeringen mogen hier niet eens meer... Alleen namen van arresten en verwijzingen naar andere wetsartikelen, maar markeren en onderstrepen wordt als fraude aangemerkt.
In principe wel. Ik weet ook nooit wat ik voor mijn verjaardag moet vragen dus misschien vraag ik dit jaar wel de luxe uitvoering.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:47 schreef Yreal het volgende:
kopen jullie eigenlijk elk jaar een nieuwe bundel?
25 augustus pas weer.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:51 schreef Jorwol het volgende:
Thanks!
Dat is ook wel een goede. Al heb ik dit jaar eindelijk iets bedacht : jw green label, wordt namelijk niet meer gemaaktquote:Op woensdag 13 juni 2012 11:09 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
In principe wel. Ik weet ook nooit wat ik voor mijn verjaardag moet vragen dus misschien vraag ik dit jaar wel de luxe uitvoering.
Ik koop ook altijd een nieuwe bundel. Weet ik dat het up to date is. Al schrijf ik echt nooooit in mijn bundel. Geen verwijzingen, onderstrepingen niks. Wordt zo'n bende anders vind ikquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja. Ik wil gewoon goed materiaal hebben. Daarnaast vind ik het ook handig om met een schone bundel te beginnen zodat je niet met markeringen van eerdere vakken zit.
Ja successierecht.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:51 schreef Jorwol het volgende:
Thanks!
Wordt alleen maar erger.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik had trouwens gehoopt dat studieontwijkend gedrag wel wat zou afnemen met de jaren maar blijkbaar gebeurt dat niet. Afgelopen weekeinde zou ik nog een keer de tentamenstof doornemen maar na een paar uur had ik eigenlijk nauwelijks iets zinnigs uitgevoerd. Gelukkig had ik wel het voorwoord van de Kluwer, de nieuwe studiegids van de faculteit en een werkboek over effectief studeren gelezen
Zo herkenbaarquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik had trouwens gehoopt dat studieontwijkend gedrag wel wat zou afnemen met de jaren maar blijkbaar gebeurt dat niet. Afgelopen weekeinde zou ik nog een keer de tentamenstof doornemen maar na een paar uur had ik eigenlijk nauwelijks iets zinnigs uitgevoerd. Gelukkig had ik wel het voorwoord van de Kluwer, de nieuwe studiegids van de faculteit en een werkboek over effectief studeren gelezen
Waarom kijk je geen livetennis nu?quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:20 schreef eriksd het volgende:
Fok, ook zo'n lekker voorbeeld van SOG. Ik zit nu op youtube tennisfilmpjes te kijken met morgen het laatste tentamen
Waarom slaap je dan niet wat meerquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:30 schreef Tchock het volgende:
Deze tentamenperiode was echt een drama zeg. Geen concentratie, nauwelijks geslapen. 4 voor contractenrecht, 4,4 voor strafrecht en CIP moet nog terug maar daar heb ik geen hoop meer voor
Geen slaapquote:
Zat naar beelden van held Schalken te kijken. Mooie tijden waren dat.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:31 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooh balen anders had je ook ff Queens kunnen kijken
Wat doe je dan?quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen slaapLig maar wakker en te stressen enzo. Daarbij werk ik drie avonden in de week tot half 1, dat helpt vast niet voor m'n ritme
Vind je echt?quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zat naar beelden van held Schalken te kijken. Mooie tijden waren dat.
Schalken had zoiets heerlijk houterigs. Was geen beweging in te krijgen, allemaal baseline-geram. Maar inderdaad, Agassi en Sampras waren natuurlijk de toppers. Vond het alleen wel mooi dat Schalken drie keer op rij de kwartfinale haalde. Echt zo'n stabiele subtopper.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:42 schreef H-D het volgende:
[..]
Vind je echt?vond 'm nooit wat aan tbh. Alleen Krajicek kon mij boeien van 'onze' spelers.
Zag laatsten beelden van Agassi, Sampras. Dàt waren nog eens helden. Zie liever die kerels spelen dan Djokovic en Nadal.
Idd enorm houterig. Maargoed Agassi was natuurlijk ook meer een baseline baas maar dat oogde zo veel natuurlijker enzo. Geweldig natuurlijk die snelheid waarmee hij de ballen oppakte vanaf de baseline en moeiteloos hoeken of harde winners kon slaan.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Schalken had zoiets heerlijk houterigs. Was geen beweging in te krijgen, allemaal baseline-geram. Maar inderdaad, Agassi en Sampras waren natuurlijk de toppers. Vond het alleen wel mooi dat Schalken drie keer op rij de kwartfinale haalde. Echt zo'n stabiele subtopper.
Ben blij dat ik maandag al klaar was met mn tts, kan ik nu vol focussen op EK. Wat van rechtssociologie moet je precies allemaal weten? Posner, Schwitters ed?quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:00 schreef Giku het volgende:
Ik ben ten einde raad met dit rotvak. Inleiding Rechtssociologie (Groningen). Ik lees lappen teksten en artikelen en ik kan er geen nuttige conclusie van schrijven, geen begrippen of dingen waarvan ik denk: "Ja, dat is iets wat ze wel kunnen vragen!"
Gelukkig staat er een voorbeeld tentamen online, maar daar word ik ook niet veel wijzer van
Overigens werkt het EK in het concentratieniveau van vandaag ook niet echt mee..
Heb 2 boeken, 'De Sociale Werking van Recht', met 6 uitgebreide artikelen/studies van Macalay/Aubert/Moore/Ellickson/Galanter/Griffiths. En 'Recht van Onderop', met hoofdstukken die gaan over bijvoorbeeld wat wetsevaluaties ons leren over de effectiviteit van wetgeving, wat weten en vinden burgers van het recht en hebben ze vertrouwen in de rechter.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:02 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ben blij dat ik maandag al klaar was met mn tts, kan ik nu vol focussen op EK. Wat van rechtssociologie moet je precies allemaal weten? Posner, Schwitters ed?
Open boek is heerlijk.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:07 schreef Giku het volgende:
[..]
Heb 2 boeken, 'De Sociale Werking van Recht', met 6 uitgebreide artikelen/studies van Macalay/Aubert/Moore/Ellickson/Galanter/Griffiths. En 'Recht van Onderop', met hoofdstukken die gaan over bijvoorbeeld wat wetsevaluaties ons leren over de effectiviteit van wetgeving, wat weten en vinden burgers van het recht en hebben ze vertrouwen in de rechter.
Ben nog geen Posner/Schwitters tegen gekomen.
Heb dus niet echt een idee wat ik moet leren, die onderzoeken en conclusies uit m'n hoofd leren? Of weten wat waar dat vertrouwen in de rechter vandaan komt? Vind 't allemaal vrij abstract en onduidelijk. En dan is het ook nog eens een open-boek tentamen
In Nijmegen is dit ook een dramatisch vak, waar de opkomst vanaf het 3e hoorcollege op ongeveer 20% ligt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:00 schreef Giku het volgende:
Ik ben ten einde raad met dit rotvak. Inleiding Rechtssociologie (Groningen). Ik lees lappen teksten en artikelen en ik kan er geen nuttige conclusie van schrijven, geen begrippen of dingen waarvan ik denk: "Ja, dat is iets wat ze wel kunnen vragen!"
Gelukkig staat er een voorbeeld tentamen online, maar daar word ik ook niet veel wijzer van
Overigens werkt het EK in het concentratieniveau van vandaag ook niet echt mee..
Je had ook voor rechtsfilosofie moeten kiezen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:24 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
In Nijmegen is dit ook een dramatisch vak, waar de opkomst vanaf het 3e hoorcollege op ongeveer 20% ligt.
Zit op de Uva dus weet niet precies wie jullie allemaal krijgen maar had vorige week tentamen rechtsfilosofie/rechtssociologie dus vroeg me af wat jullie moesten kennenquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:07 schreef Giku het volgende:
[..]
Heb 2 boeken, 'De Sociale Werking van Recht', met 6 uitgebreide artikelen/studies van Macalay/Aubert/Moore/Ellickson/Galanter/Griffiths. En 'Recht van Onderop', met hoofdstukken die gaan over bijvoorbeeld wat wetsevaluaties ons leren over de effectiviteit van wetgeving, wat weten en vinden burgers van het recht en hebben ze vertrouwen in de rechter.
Ben nog geen Posner/Schwitters tegen gekomen.
Heb dus niet echt een idee wat ik moet leren, die onderzoeken en conclusies uit m'n hoofd leren? Of weten wat waar dat vertrouwen in de rechter vandaan komt? Vind 't allemaal vrij abstract en onduidelijk. En dan is het ook nog eens een open-boek tentamen
Wellichtquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Je had ook voor rechtsfilosofie moeten kiezen.
Maar het B3 vak is echt heel leuk!quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:31 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Wellicht
Maar dat propedeusevak daarvan vond ik ook niet zoveel aan, dus dat zag ik ook niet zitten..
Overigens, Roddick is ook nog maar een flauwe schaduw van z'n vroegere zelfquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Schalken had zoiets heerlijk houterigs. Was geen beweging in te krijgen, allemaal baseline-geram. Maar inderdaad, Agassi en Sampras waren natuurlijk de toppers. Vond het alleen wel mooi dat Schalken drie keer op rij de kwartfinale haalde. Echt zo'n stabiele subtopper.
Hier hetzelfdequote:Op woensdag 13 juni 2012 15:24 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
In Nijmegen is dit ook een dramatisch vak, waar de opkomst vanaf het 3e hoorcollege op ongeveer 20% ligt.
Nu te laat, maar kwam ik inderdaad achterquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Je had ook voor rechtsfilosofie moeten kiezen.
Helaaasquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:42 schreef Giku het volgende:
[..]
Hier hetzelfde
[..]
Nu te laat, maar kwam ik inderdaad achter
Ben nu maar hoorcolleges kijken, het zijn er maar 6 en dan krijg ik hopelijk een beetje de indruk wat ze belangrijke punten vinden.
Heb geen Burgerlijk dit half jaar, volgende week wel burgerlijk procesrecht.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:43 schreef H-D het volgende:
[..]
Helaaasrest wel gehaald? Burgerlijk enzo
Succes nog danquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:46 schreef Giku het volgende:
[..]
Heb geen Burgerlijk dit half jaar, volgende week wel burgerlijk procesrecht.
Heb Rechtseconomie wel gehaald en voor iemand die nog nooit in z'n leven economie heeft gehad vond ik dat best knap (Natuur&Techniek op 't VWO). Verder nog Europees(Verknald), Bestuursprocesrecht(eitje).
Maar meeste vakken zijn dan ook wel duidelijk in wat de bedoeling is, dit is een van de weinige vakken waar ik dat niet echt kan peilen
Tot half een? In Nieuwegein ofzo? Of in SC A'dam? En dan in de sorteerfabriek? Of collectie?quote:
Ik zit op de RuG(Groningen). Wij hadden toevallig ook de keuze over Filisofie/Sociologie/Informatica, vandaar denk ik je verwarringquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:54 schreef H-D het volgende:
[..]
Succes nog danhad je ook Dammingh? Dat waren echt @¤#< colleges.
Ooh sorryquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:58 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik zit op de RuG(Groningen). Wij hadden toevallig ook de keuze over Filisofie/Sociologie/Informatica, vandaar denk ik je verwarring. De vent van de hoorcolleges was trouwens wel aardig.
Jemig wat een boel vragen. Ja, tot half 1. Nee, niet in Nieuwegein of Amsterdam. Ja, sorteerfabriek. Nee, geen collectie. En ook geen voorbereidingquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Tot half een? In Nieuwegein ofzo? Of in SC A'dam? En dan in de sorteerfabriek? Of collectie?
Want vast niet het voorbereiden dan
Waar dan?quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jemig wat een boel vragen. Ja, tot half 1. Nee, niet in Nieuwegein of Amsterdam. Ja, sorteerfabriek. Nee, geen collectie. En ook geen voorbereiding
Paar maanden. En het is hersenloos kutwerk.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Ohja dat was de enige die nog over was zo ongeveer![]()
Vind je het leuk/doe je het al lang?
Lol ik vond opzetten van post ook nooit zo denderendquote:Op woensdag 13 juni 2012 17:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Paar maanden. En het is hersenloos kutwerk.
Ik kan niet wachten op m'n cijfer voor Europees Recht. Ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:58 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik zit op de RuG(Groningen). Wij hadden toevallig ook de keuze over Filisofie/Sociologie/Informatica, vandaar denk ik je verwarring. De vent van de hoorcolleges was trouwens wel aardig.
Saai. Doorzetten.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:58 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Goeiendag mede-fokkerts!
Volgend jaar begin ik aan de Rechtenstudie op de UvT. Ik wilde vragen hoe de rechtenstudenten het eerste jaar ervaren
Ja hoor. Althans, op de UvA hé. Geen idee hoe het op de UvT is. Maar zelfdiscipline is wel een vereiste. En sta open voor al de nieuwe meuk die op je afkomt, soms zie ik wel eens mensen die nog denken dat het een soort nieuwe middelbare school is. Alles zelf doen, hou dat vast.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:00 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Haha een vriend van me vertelde hetzelfdeIs het eerste jaar wel te doen naar jouw mening?
Heel erg makkelijk als je jezelf niet genoeg motiveert. Met letterlijk niets doen kun je prima een zes halen, maar je moet uit je middelbare-schoolmentaliteit stappen om echt goede cijfers te halen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:58 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Goeiendag mede-fokkerts!
Volgend jaar begin ik aan de Rechtenstudie op de UvT. Ik wilde vragen hoe de rechtenstudenten het eerste jaar ervaren
Als ik zo kijk naar die slagingspercentages ziet dat er toch niet best uit. En kijk eens naar de cijfers in dit topic?quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heel erg makkelijk als je jezelf niet genoeg motiveert. Met letterlijk niets doen kun je prima een zes halen, maar je moet uit je middelbare-schoolmentaliteit stappen om echt goede cijfers te halen.
Verschrikkelijk. Je moet er echt doorheen bijten.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:58 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Goeiendag mede-fokkerts!
Ik snap dat ook oprecht niet. Vooral de slagingspercentages. Je moet echt een vwo-diploma hebben om binnen te komen, volgens mij kan iedereen het niveau van Rechten makkelijk aan.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als ik zo kijk naar die slagingspercentages ziet dat er toch niet best uit. En kijk eens naar de cijfers in dit topic?
Inkoppertje, sorry.
Op de UvT (waar hij heen gaat) kun je met letterlijk niets doen prima een 3 halen. Niet veel meer.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heel erg makkelijk als je jezelf niet genoeg motiveert. Met letterlijk niets doen kun je prima een zes halen, maar je moet uit je middelbare-schoolmentaliteit stappen om echt goede cijfers te halen.
Mwah als je echt niets doet faal je gewoon hard en haal je niks.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat je enigzins overdrijft.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap dat ook oprecht niet. Vooral de slagingspercentages. Je moet echt een vwo-diploma hebben om binnen te komen, volgens mij kan iedereen het niveau van Rechten makkelijk aan.
Wtf waarom doe je die studie als je niet eens een middelbare school diploma hebt?quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:06 schreef ylSs het volgende:
Rechten is inderdaad vrij gemakkelijk, ik heb niet eens een middelbare school diploma en heb een aantal 9's en 8en. Dus niet heel erg moeilijk imo
In tilburg mag je ook lang niet zoveel meenemen naar tentamens als op de uvaquote:Op woensdag 13 juni 2012 19:07 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Op de UvT (waar hij heen gaat) kun je met letterlijk niets doen prima een 3 halen. Niet veel meer.
je moet iets lijkt mijquote:Op woensdag 13 juni 2012 19:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Wtf waarom doe je die studie als je niet eens een middelbare school diploma hebt?
Inderdaad en wat heb je aan een middelbare school diploma als je ook zonder kanquote:
Aah zo. Naja als het werkt, primaquote:Op woensdag 13 juni 2012 19:28 schreef ylSs het volgende:
[..]
Inderdaad en wat heb je aan een middelbare school diploma als je ook zonder kan
heb een 21+ toelatingsexamen gedaan, werkt dus net zo goed. Heb een verleden (van school gekicked etc.) vandaar.
Kloptquote:Op donderdag 14 juni 2012 01:23 schreef Domoor het volgende:
@ H-D
Zit zelf nog te twijfelen over welke studie ik volgend jaar ga doen en waar. Ik ben o.a. bij notarieel recht op de vu geweest. Voordeel van zo studie als notarieel/fiscaal lijkt mij wel de kleinere groepen. Maar is het niet zo dat het aantal notarissen flink afneemt, met andere woorden de werkgelegenheid daalt. Hoe zijn de toekomstperspectieven bij notarieel recht?
Ik begreep namelijk uit eerdere topics dat jij notarieel recht deed, of zit ik fout![]()
Zou je eventueel ook toe kunnen lichten waarom die richting?
Volgens de held van ons rechtssociologen, Schwitters, stijgt de vraag naar juridische hulp met het aantal juristen. God wat heb ik een hekel aan Algemene Rechtsleer en die Maris die overal zijn eigen positie in het debat naar voren probeert te brengen met een lading open deur-argumenten.quote:Op donderdag 14 juni 2012 02:06 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Als het aantal notarissen daalt, zou de werkgelegenheid voor notarissen toch moeten toenemen?
Terechte klacht.quote:Op donderdag 14 juni 2012 08:54 schreef Shroge het volgende:
[..]
Volgens de held van ons rechtssociologen, Schwitters, stijgt de vraag naar juridische hulp met het aantal juristen. God wat heb ik een hekel aan Algemene Rechtsleer en die Maris die overal zijn eigen positie in het debat naar voren probeert te brengen met een lading open deur-argumenten.(UvA tweedejaars weten waarover ik klaag)
Schwittersquote:Op donderdag 14 juni 2012 08:54 schreef Shroge het volgende:
[..]
Volgens de held van ons rechtssociologen, Schwitters, stijgt de vraag naar juridische hulp met het aantal juristen. God wat heb ik een hekel aan Algemene Rechtsleer en die Maris die overal zijn eigen positie in het debat naar voren probeert te brengen met een lading open deur-argumenten.(UvA tweedejaars weten waarover ik klaag)
Oeh, klinkt als heerlijk leesvoer. Wellicht dat ik 'm bestel voor in m'n vakantie!quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
SchwittersDeze parel heb ik recent doorgeworsteld http://www.bol.com/nl/p/r(...)ng/1001004005466304/
Het is eerlijk gezegd best te doen. Ik zou het liefst rechtssociologie in zijn geheel overslaan, maar vergeleken met het vak zoals ik dat vroeger op de Erasmus Universiteit heb gevolgd is dit een feest.quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:09 schreef Shroge het volgende:
[..]
Oeh, klinkt als heerlijk leesvoer. Wellicht dat ik 'm bestel voor in m'n vakantie!
Dat is echt goed verwoord van je.quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:23 schreef Shroge het volgende:
Ik weet niet wat het is; de rechtssociologie - voor zover ik er tot nu toe in aanraking mee ben gekomen - kan me weinig interesseren. Rechtsfilosofie dan weer wel bij tijd en wijle, alhoewel ik de manier waarop het vak gedoceerd wordt niet bijzonder goed vind. Waarom niet leren redeneren aan de hand van rechtsfilosofische stromingen in plaats van leren één op één te reproduceren wat hun vertolkers schrijven?
Houden van rechtssociologiequote:Op donderdag 14 juni 2012 10:47 schreef Ryon het volgende:
Haten op rechtssociologieik master erin. Gewoon omdat het kan en voor der bij.
Euh..nee.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:19 schreef Shroge het volgende:
Ach, te bedenken dat mensen ook afstuderen in personen- familie- en erfrecht. Dan is rechtssociologie ontzettend interessant
Ja, nee.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:19 schreef Shroge het volgende:
Ach, te bedenken dat mensen ook afstuderen in personen- familie- en erfrecht. Dan is rechtssociologie ontzettend interessant
Haha nee, ik heb een bijzonder handige studiegenoot die dat voor me doet en dan direct via alle media beschikbaar vraagt wat ik hebquote:Op donderdag 14 juni 2012 11:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb het idee dat jij blackboard continue zit te f5'en. Sms mij eens als cip erop staat.
Niet, ojoh ik dacht dat ik dat hadquote:Op donderdag 14 juni 2012 11:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haha nee, ik heb een bijzonder handige studiegenoot die dat voor me doet en dan direct via alle media beschikbaar vraagt wat ik hebEn ik heb je nummer niet eens
Weet jij trouwens of je vast zit aan de herkansing als je je inschrijft?quote:
Je kunt in principe toch gewoon niet gaan?quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weet jij trouwens of je vast zit aan de herkansing als je je inschrijft?Ik wil meer bedenktijd dan ik eigenlijk heb om me nog in te schrijven
Maar het laatste cijfer telt. Krijg je dan geen 0 voor je vak?quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Je kunt in principe toch gewoon niet gaan?
Ooh ja dan kun je idd beter niet niet gaan.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar het laatste cijfer telt. Krijg je dan geen 0 voor je vak?
Niet Deelgenomen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op de RU wel, geloof ik. Bekijk het OER even voor de zekerheid, als je in Nijmegen studeert.quote:
Nee. Niet ingeleverd geldt als niet gemaakt.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gingen ze dat niet veranderen? Of heb ik iets gemistquote:Op donderdag 14 juni 2012 12:27 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Op de RU wel, geloof ik. Bekijk het OER even voor de zekerheid, als je in Nijmegen studeert.
Jezus man, wat is dat voor een studie?quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee. Niet ingeleverd geldt als niet gemaakt.
Ook leuk.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:16 schreef Paxcon het volgende:
[..]
helemaal NIKS.
Nouja. M'n rijbewijs wordt wel betaald, maar dat zou ook gebeuren als ik zakte.
Gefeliciteerd!quote:
Ik vind het ook gênant. Maar blijkbaar hebben ook mensen uit de omgeving Purmerend rechten gestudeerd.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:37 schreef ylSs het volgende:
Ik zit nog even laatste hoorcollege belastingrecht te kijken, heeft hij het over "kost duur" :S
Mijn Nederlands is niet perfect maar dat is wel heel ernstig
Inderdaadquote:
Mwaoh, ik zou eerder zeggen dat het een instrument is om de grondslagen (verder komen door samenwerken, iets in die trant) van een maatschappij te beschermen.quote:
Het is een instrument om de natuurtoestand te reguleren en ervoor zorgt dat we elkaar niet massaal kapot maken voor vanalles. Imo.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:56 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Mwaoh, ik zou eerder zeggen dat het een instrument is om de grondslagen (verder komen door samenwerken, iets in die trant) van een maatschappij te beschermen.
Mijn vragen beantwoord voor de keuze voor atheneumquote:
Yw!quote:Op donderdag 14 juni 2012 23:52 schreef DanielBackward het volgende:
Ook ik ben geslaagd!
6x een 7e, 1x een 9e en 1x een 6, ik ga nog herkansen zodat ik van een 7e een 8 kan maken.
Morgenochtend definitief gesprek om te worden toegelaten tot Atheneum 5, hiervoor wil ik nog even
H-D, Yreal en Ryon hartelijk bedanken voor de support, goede adviezen en voor het beantwoord van mijn vragen voor de keuze tot het volgen van 't vwo inplaats van naar 't hbo te gaan e.d. Maar ook de rest uit dit topic natuurlijk.
"Rechten is een wetboek uit je hoofd leren tochquote:Op donderdag 14 juni 2012 21:00 schreef Degodvader het volgende:
"Het recht is een afweging van belangen." Vond ik altijd een mooie omschrijving.
Geen van beide. Doe wat je leuk vindt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 01:23 schreef Domoor het volgende:
Gelukkig heb ik vandaag te horen gekregen dat ik geslaagd ben, dus ga ik hoogstwaarschijnlijk met de studie rechten/fiscaal recht beginnen. Helaas heb ik het wel weer voor elkaar gekregen om onvoldoendes te scoren voor Wiskunde A en m&o, hoe is het toch mogelijk?
Morgen moet ik aangeven welke ik eventueel wil herkansen.
Welk vak is met oog op de studie fiscaal recht belangrijker?
Waar wordt meer naar gekeken?
Als ik jou was zou ik wiskunde A herkansen. Wiskunde A is in principe het stampen van een aantal regels en dan zou het grootste gedeelte van het examen moeten lukken.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 01:27 schreef Domoor het volgende:
Ik sta zonder examen 6.2 mo en 5.6 wiskunde.
Ik haalde een 3.9 voor moen een 4.6 voor wiskunde.
M&O heb ik dus 4.8 nodig en wiskunde 5.4, maar aangezien m&o zo slecht ging, vind ik het nogal moeilijke keuze.
Maar maakt dus niks uit t.o.v. fiscaal recht
Oke, dank voor je advies. Ja ik dacht dat M&O goed ging, is ook interessanter dan wiskunde vind ik. Dacht wel een 6 heb je ineens bijna de helft pffffquote:Op vrijdag 15 juni 2012 01:29 schreef Nomadd het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik wiskunde A herkansen. Wiskunde A is in principe het stampen van een aantal regels en dan zou het grootste gedeelte van het examen moeten lukken.
Bij m&o moet je de stof ook echt snappen en het is meer stof dan wiskunde A vind ik.
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:43 schreef eriksd het volgende:
Zo, laatste tentamen ook in de knip. Was wel moeilijker dan verwacht.
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:43 schreef eriksd het volgende:
Zo, laatste tentamen ook in de knip. Was wel moeilijker dan verwacht.
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:52 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ben ook geslaagd! Maar dan voor mijn Master
Goedkeuringsbrief voor scriptie helaas nog niet echt in de handen gehad, de secretaresse was helaas niet aanwezig dus die ga ik maandag ophalen. Kreeg net een mailtje dat de masterverklaring ook al klaar ligt bij bureau onderwijs! Kan dus maandag meteen mijn afstudeergesprek gaan inplannen bij bureau examens!
Wauw gefeliquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:52 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ben ook geslaagd! Maar dan voor mijn Master
Goedkeuringsbrief voor scriptie helaas nog niet echt in de handen gehad, de secretaresse was helaas niet aanwezig dus die ga ik maandag ophalen. Kreeg net een mailtje dat de masterverklaring ook al klaar ligt bij bureau onderwijs! Kan dus maandag meteen mijn afstudeergesprek gaan inplannen bij bureau examens!
Gefeli, Strafrecht is een van de meest vervelende vakgroepen vind ik, altijd zo vervelend precies. Maar misschien is dat wel inherent aan het strafrecht.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:03 schreef Ties02 het volgende:
Strafrecht 1 gehaald met een 7 (voorlopig cijfer) opzich wel blij mee, al bijna propedeuse binnen, 52 puntjes
[..]
Wauw gefeli
Dat is met het hele leven zo.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 14:01 schreef Ties02 het volgende:
Ja klopt, je antwoord is nooit een keertje 100% volledig. Altijd op of aanmerkingen/uitzonderingen.
Maargoed dat is met veel dingen zo
Tjah, rechten is typisch zo'n studie waarbij je of gewoon in een keer alle punten haalt of al na 3 maanden bent afgehaakt. Je weet dus al vrij snel of je het BSA wel of niet gaat halen.quote:Op zondag 17 juni 2012 17:17 schreef Ties02 het volgende:
Gefeli
BSA wordt wel verhoogd naar 45, niet om je bang te maken hoor
Bedankt. Ach die 5 puntjes. Moet goedkomen hoop ikquote:Op zondag 17 juni 2012 17:17 schreef Ties02 het volgende:
Gefeli
BSA wordt wel verhoogd naar 45, niet om je bang te maken hoor
Hee ik ookquote:Op zondag 17 juni 2012 17:15 schreef omelette het volgende:
Nog een geslaagde hier. Ga rechten studeren aan de RUG. Zin in
Ik studeer in Leiden! :pquote:Op zondag 17 juni 2012 15:52 schreef Yreal het volgende:
Zitten hier leidse studenten?
edit : actief bedoel ik doen. Dat lijstje uit de op zegt niet zoveel
U riep?quote:Op zondag 17 juni 2012 15:52 schreef Yreal het volgende:
Een oproep om dat lijstje te actualiseren?quote:Op zondag 17 juni 2012 15:52 schreef Yreal het volgende:
Eerstejaars hebben de verplichting tot deelname aan werkgroepen. Je moet minimaal 80% van de tijd aanwezig zijn geweest wil je niet uitgesloten worden voor het tentamen. Er moet minimaal een 4 worden gehaald wil je in aanmerking komen voor een herkansing. Als je niet deelneemt aan de eerste kans, mag je dus pas het tentamen het volgende jaar maken. Dit uiteraard als je geen geldige reden hebt voor het missen. Ik denk dat dit anders is voor deeltijdstudenten. Ik weet alleen niet precies welke regels zij hebbenquote:Op maandag 18 juni 2012 10:12 schreef Yreal het volgende:
Hoe zit leiden kwa vrijblijvendheid wat betreft lessen? En is er avondonderwijs?
Als ik volgend jaar mijn Ov verlies ga ik wel in leiden studeren..
Mmmm... ik zou er dan sowieso enkel de master volgen.. tegen die tijd maar even richting een opendag..quote:Op maandag 18 juni 2012 12:17 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Eerstejaars hebben de verplichting tot deelname aan werkgroepen. Je moet minimaal 80% van de tijd aanwezig zijn geweest wil je niet uitgesloten worden voor het tentamen. Er moet minimaal een 4 worden gehaald wil je in aanmerking komen voor een herkansing. Als je niet deelneemt aan de eerste kans, mag je dus pas het tentamen het volgende jaar maken. Dit uiteraard als je geen geldige reden hebt voor het missen. Ik denk dat dit anders is voor deeltijdstudenten. Ik weet alleen niet precies welke regels zij hebben
Vanaf het tweede jaar is alles vrijblijvend. Inschrijven voor de werkgroepen is dan niet verplicht. Wel is het zo dat als je je ingeschreven hebt verwacht wordt dat je aanwezig bent. Bij overschrijding van het maximale wordt je uitgesloten van de werkgroep. Het tentamen mag je dan wel gewoon nog maken als je wilt.
Avondonderwijs is voor zover ik weet voor deeltijdstudenten. Pin me er niet op vast, want ik weet het nie zeker.
Yw!quote:Op maandag 18 juni 2012 12:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mmmm... ik zou er dan sowieso enkel de master volgen.. tegen die tijd maar even richting een opendag..
goed om te weten, dank
Ja ik!quote:Op zondag 17 juni 2012 15:52 schreef Yreal het volgende:
Wat schreef je dan?quote:Op maandag 18 juni 2012 14:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
edit: laat maar hij gaat wel naar de open dag![]()
Nou en.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:19 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Ja ik!
Geslaagden gefeliciteerd!
Ik krijg deze week m'n cijfer Inl Burgerlijk recht binnen. Als ik deze heb gehaald heb ik m'n P binnen, zonder hertentamens en met hele goede cijfers.
Er zijn ook nog commissievergaderingen uiteraard. Veel interessanter.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:30 schreef Yreal het volgende:
ik dacht dat de sp bezig was met emailtjes oplezen
er wordt gelukkig nog wel gewerktquote:Op maandag 18 juni 2012 14:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Er zijn ook nog commissievergaderingen uiteraard. Veel interessanter.
Je zult maar 14 uur lang moeten wachten tot dat gezeur voorbij isquote:Op maandag 18 juni 2012 14:30 schreef Yreal het volgende:
ik dacht dat de sp bezig was met emailtjes oplezen
de rest ook lekker op de bb aan het twitterenquote:Op maandag 18 juni 2012 14:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je zult maar 14 uur lang moeten wachten tot dat gezeur voorbij is
Lekker aardig.quote:
Hoe ging de MC?quote:Op maandag 18 juni 2012 23:33 schreef Yreal het volgende:
Van europese rechtsgeschiedenis krijg ik zin om de awb te bestuderen
MC? In je bachelor? wtf?quote:
Wat is er zo gek aan een MC tentamen in het eerste jaar?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
MC? In je bachelor? wtf?Wat gebeurt hier ineens allemaal??
Ow, zit ie pas in het eerste jaar. Nee ok, dat kan dan nog...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is er zo gek aan een MC tentamen in het eerste jaar?
Dan nog vind ik het raarquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ow, zit ie pas in het eerste jaar. Nee ok, dat kan dan nog...
Kun je de uitnodiging voor het feest niet al te laat doorgeven? Dan kunnen we dat een beetje inplannen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:35 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Dan nog vind ik het raarWij hebben nooit een MC tentamen gehad hier in Nijmegen.. Hoogstens een aantal juist onjuist vragen bij inleiding in het nederlandse recht. Maar verder echt niet.
Vandaag bij bureau examens geweest, 21 augustus is de dag dat ik afstuderen mag
Idd! Ik wilde net zeggen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:35 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Dan nog vind ik het raarWij hebben nooit een MC tentamen gehad hier in Nijmegen.. Hoogstens een aantal juist onjuist vragen bij inleiding in het nederlandse recht. Maar verder echt niet.
Vandaag bij bureau examens geweest, 21 augustus is de dag dat ik afstuderen mag
Nee is al 3 jaar met emeritaat. Toen ik 1e jaars was was ie net weg, Nu geeft prof. Schutgens het. Echt een held.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:01 schreef Ryon het volgende:
Doceert Tak nog in Nijmegen? Ik dacht dat hij al een aantal jaar met pensioen was. Moet wel fantastisch zijn om van hem college te krijgen.
Ik hoorde van mensen dat het afschuwelijk was.quote:
Schutgens is top, heb bij hem werkgroepen Staatsrecht gehad (helaas niet het mondeling). Verder is Bartels wel een fijne docent.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee is al 3 jaar met emeritaat. Toen ik 1e jaars was was ie net weg, Nu geeft prof. Schutgens het. Echt een held.
Over Tak hoorde ik nooit zo positieve verhalen thoughzijn er verder nog docenten hier in Nijmegen waar je graag college van wilt hebben dan?
[..]
Ik hoorde van mensen dat het afschuwelijk was.
Jij deed staats- en bestuurs toch? Dacht altijd dat Tak meer strafrecht was.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:20 schreef Ryon het volgende:
Ik ken Tak natuurlijk niet als docent, maar puur vanwege zijn bijdrage aan de rechtsvorming. Hij heeft veel voor het Nederlands recht betekend, hoewel het ook wel veel gemekker is (denk aan de uitspraak Meerssen ABRS 2005/54) . Kan natuurlijk best zijn dat zijn colleges waardeloos waren. Dat komt wel vaker voor.
Nijmegen is relatief slecht vertegenwoordigd binnen 'mijn' rechtsgebied. De meeste zijn toch wel te vinden in Leiden, Utrecht en Amsterdam. Tak is wel een hele belangrijke.
Schutgens is leuk jaquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:31 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Schutgens is top, heb bij hem werkgroepen Staatsrecht gehad (helaas niet het mondeling). Verder is Bartels wel een fijne docent.
Had Tak in het eerste jaar, inderdaad geen fijne man. Vond zichzelf net iets te goed. Heb altijd wel wat geruchten van fraude (geen idee waarin of hoe hij gefraudeerd zou hebben) over hem gehoord, en dat hij daarom is blijven steken bij inleiding rechtsgeleerdheid.
Balen man!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:22 schreef dreamzk het volgende:
CIP staat online, weer niet gehaald. Volgende week hem maar knallen in de herkansing.
In Rotterdam zijn ze erg dol op het stellen van meerkeuzevragen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
MC? In je bachelor? wtf?Wat gebeurt hier ineens allemaal??
Hmm.. Ik kwam er net achter dat er natuurlijk meer Takken kunnen zijn.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Jij deed staats- en bestuurs toch? Dacht altijd dat Tak meer strafrecht was.
Nijmegen is natuurlijk meer civielrechtelijk gericht. We hebben hier wel mensen als Bartels, Nuytinck, Van Solinge, Schols & Schols enzo.
Lekker toch.quote:
Ik ben wel benieuwd nu wat je voor stuk opgedroogde schijt in had moeten leveren voor een onvoldoende, als wat ik heb neergepend een zeven waard is.quote:
Ik weet niet of je hier vrienden mee maakt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd nu wat je voor stuk opgedroogde schijt in had moeten leveren voor een onvoldoende, als wat ik heb neergepend een zeven waard is.
Ooh ik bedoelde Peter Takquote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:40 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hmm.. Ik kwam er net achter dat er natuurlijk meer Takken kunnen zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Twan_Tak
Ik bedoel deze. Volgens zijn wiki zat hij dus in Maastricht en daar kende ik hem ook van. Vandaar dat ik ook verbaasd was toen ik hoorde dat hij in Nijmegen zat. Hoewel dat natuurlijk allemaal goed te pendelen is. Hij woont zelf - als het goed is - in Meerssen. Vandaar ook die uitspraak
Dat weet ik. Maar mijn posts moeten niet al te serieus genomen worden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik weet niet of je hier vrienden mee maakt.
Maargoed, wie ben ik om dat te zeggen
Blader eens een pagina terugquote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd nu wat je voor stuk opgedroogde schijt in had moeten leveren voor een onvoldoende, als wat ik heb neergepend een zeven waard is.
Oh fuuuu-quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Blader eens een pagina terug
Niet zo lief
Ja, raarquote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:55 schreef dreamzk het volgende:
Oh i know, snap er alleen niks van. Ik heb juist me verdiept in de stof en een verdiepend essay geschreven ipv een oppervlakkig nietszeggend stukje en krijg een 4. Snap het gewoon niet wat er dan niet aan klopt. Morgen maar een kopietje ophalen en kijken wat zij ervan zeggen.
Heb je gehouden aan alle vereisten voor academisch schrijven? Het gaat meer om de vorm dan om de inhoud, kans is groot dat het daar fout is gegaan.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:55 schreef dreamzk het volgende:
Oh i know, snap er alleen niks van. Ik heb juist me verdiept in de stof en een verdiepend essay geschreven ipv een oppervlakkig nietszeggend stukje en krijg een 4. Snap het gewoon niet wat er dan niet aan klopt. Morgen maar een kopietje ophalen en kijken wat zij ervan zeggen.
Schlossels komt uit de universitaire onderwijswereld en niet zozeer uit de rechtspraktijk zelf. Ik heb nog te weinig inzicht in het spel van macht en invloed, maar ik heb het vermoeden dat de rol van de wetenschap beperkt is. Recht wordt toch met name beoefend en vormgegeven in de rechtbank en in de Staten-Generaal (en Raad van State) en niet op de universiteiten. Schlossels publiceert dan ook met name studieboeken (waar trouwens een goede boterham mee te verdienen valt) dan artikelen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooh ik bedoelde Peter Takdacht al...huh Tak bestuursrecht? :S
Wij hebben alleen Schlössels voor bestuursprocesrecht. Is dat een gezaghebbende auteur eigenlijk?
Ik had zelf alleen maar les gehad van Bots..maar weet niet of zij een veel gepubliceerde auteur is.
Dat wel, maar de herkansing valt precies tegelijkertijd met grondrechten waarvan ik het minst hoop heb. Resultaat staat ook online op sis maar kan met mn telefoon daar niet op kijken. Hopen dat ze het even snel op blackboard zetten en anders vanavond maar kijken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, raarIk ben ook heel benieuwd naar de eisen inmiddels, ik vind mijn eigen werk absoluut geen zeven waard. Maar je hebt nog een herkansing, toch?
Dit is het enige vak met essay waar ik zo hard op faal, alle andere vakken in essay vorm gingen me juist erg goed af. Daarom snap ik niet welke eisen zij stellen want kende deze keer de theorie goed genoeg dacht ik en paste in mijn ogen de theorie goed toe op de tekst. Ah well, niks aan te doen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heb je gehouden aan alle vereisten voor academisch schrijven? Het gaat meer om de vorm dan om de inhoud, kans is groot dat het daar fout is gegaan.
[..]
Schlossels komt uit de universitaire onderwijswereld en niet zozeer uit de rechtspraktijk zelf. Ik heb nog te weinig inzicht in het spel van macht en invloed, maar ik heb het vermoeden dat de rol van de wetenschap beperkt is. Recht wordt toch met name beoefend en vormgegeven in de rechtbank en in de Staten-Generaal (en Raad van State) en niet op de universiteiten. Schlossels publiceert dan ook met name studieboeken (waar trouwens een goede boterham mee te verdienen valt) dan artikelen.
Voor studenten is het wel fijner om college te volgen van iemand die uit de academische wereld afkomstig is. Puur omdat die colleges vaker beter zijn dan van mensen die weinig ervaring hebben met doceren. Kennisoverdracht is toch uiteindelijk wel hetgeen waar het omgaat.
Maar ik dacht misschien is ie wel gezeghebbend in de academische wereld. Net zoals bijvoorbeeld Schols dat is voor notariele onderwerpen. Of een Hartkamp ofzo. Maar kreeg altijd de indruk dat dat ook wel meeviel bij Schlosselsquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heb je gehouden aan alle vereisten voor academisch schrijven? Het gaat meer om de vorm dan om de inhoud, kans is groot dat het daar fout is gegaan.
[..]
Schlossels komt uit de universitaire onderwijswereld en niet zozeer uit de rechtspraktijk zelf. Ik heb nog te weinig inzicht in het spel van macht en invloed, maar ik heb het vermoeden dat de rol van de wetenschap beperkt is. Recht wordt toch met name beoefend en vormgegeven in de rechtbank en in de Staten-Generaal (en Raad van State) en niet op de universiteiten. Schlossels publiceert dan ook met name studieboeken (waar trouwens een goede boterham mee te verdienen valt) dan artikelen.
Voor studenten is het wel fijner om college te volgen van iemand die uit de academische wereld afkomstig is. Puur omdat die colleges vaker beter zijn dan van mensen die weinig ervaring hebben met doceren. Kennisoverdracht is toch uiteindelijk wel hetgeen waar het omgaat.
Ik denk dat het een heel kundig docent is, aangezien de bestuursprocesrechterlijke academici die in Nijmegen zijn opgeleid altijd inhoudelijk sterk zijn. Het procesrecht is ook niet bepaald het makkelijkst. Maar het wereldje is vrij politiek geladen. Leiden, de UvA en Utrecht geven daar - al van oudsher - al ruimte voor en vinden het niet erg om een zichzelf een politiek profiel aan te meten. Hoewel dit als niet wetenschappelijk beschouwd kan worden. Voor het bestuursrecht is dat echter wel belangrijk als je grote en prominente spelers wil aantrekken. Die bevinden zich in het dagelijks leven namelijk meer in die kringen dan in de academische wereld.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar ik dacht misschien is ie wel gezeghebbend in de academische wereld. Net zoals bijvoorbeeld Schols dat is voor notariele onderwerpen. Of een Hartkamp ofzo. Maar kreeg altijd de indruk dat dat ook wel meeviel bij Schlossels
Ja klinkt logisch idd. Zijn de UvA en UL ook meer gericht op publiekrecht dan? Want Nijmegen is sterk gericht op civiel recht dus misschien daarom ook minder de behoefte om grote namen op gebied van bijvoorbeeld het bestuursprocesrecht aan te trekken. Heb ooit in een gesprek met Bas Kortmann wel begrepen dat Nijmegen zich sterk wil blijven profileren op gebied van Onderneming & Recht e.d.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:37 schreef Ryon het volgende:
Ja, ik snapte het ook niet. Maar de UvA propt die academische vaardigheden er altijd een beetje tussendoor onder de noemer van 'o ja, dat moet ook nog, laat ze maar even een dingetje schrijven en een powerpointje maken en dan hebben wij het wel weer gehad'. Een foute verwijzing kost dan meer punten dan een slordig argument. Dit merk je trouwens ook erg terug in de kwaliteit van de scripties. Niet dat die van mij allemaal briljant zijn, maar het wordt meer gezien als een formaliteit dan een bekroning van je studie en dat is toch wel jammer.
[..]
Ik denk dat het een heel kundig docent is, aangezien de bestuursprocesrechterlijke academici die in Nijmegen zijn opgeleid altijd inhoudelijk sterk zijn. Het procesrecht is ook niet bepaald het makkelijkst. Maar het wereldje is vrij politiek geladen. Leiden, de UvA en Utrecht geven daar - al van oudsher - al ruimte voor en vinden het niet erg om een zichzelf een politiek profiel aan te meten. Hoewel dit als niet wetenschappelijk beschouwd kan worden. Voor het bestuursrecht is dat echter wel belangrijk als je grote en prominente spelers wil aantrekken. Die bevinden zich in het dagelijks leven namelijk meer in die kringen dan in de academische wereld.
Godver, weer een 5quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:22 schreef dreamzk het volgende:
CIP staat online, weer niet gehaald. Volgende week hem maar knallen in de herkansing.
Balen johquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Godver, weer een 5![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar ook goed nieuws. Assessment van PwC gehaald, maandag op gesprek voor een stageplek !
Je bent toch meestal binnen na een assessment?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Godver, weer een 5![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar ook goed nieuws. Assessment van PwC gehaald, maandag op gesprek voor een stageplek !
Welk vak gaat het nou om?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:31 schreef Yreal het volgende:
Janken dit. Echt janken. Ik was er heilig van overtuigd dat ik de mc vragen net goed gemaakt had. 15/34![]()
Net een 2 dus. Nou maar hopen dat mijn essay een 4 krijgt, maar dat zal wel weer niet.
Hoop het wel. Gaat er tenminsten nog iets goedquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je bent toch meestal binnen na een assessment?
euroquote:
Een hbo meeloopstage, waarin ik fiscaal recht gebruik om mijn fiscale affiniteit aan te tonenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:36 schreef eriksd het volgende:
Een WO stageplaats trouwens? Doe je goed. Heb je ze wel ingelicht dat je nog weinig WO fiscale vakken hebt gedaan? Anders heb je zometeen wellicht een beoordeling aan je broek hangen die niet geheel recht doet aan de situatie over een jaartje, maar kan je een verdere carriere bij PWC vergeten. Dat is sowieso het risico met vroege stages.
Ik doe niets met IB, sorry. Sterker nog, ik heb nog geen enkele VPB aangifte gedaan. Puur het advieswerk. Gelukkig bij mijn volgende bijbaan ook een aangiftepraktijk, even kijken hoe dat is.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:32 schreef Yreal het volgende:
Nog tips op dat vlak? Ik zal hoofdzakelijk aangifte ib gaan doen voor expats (als ik word aangenomen)
Maakt niet uit hoorquote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik doe niets met IB, sorry. Sterker nog, ik heb nog geen enkele VPB aangifte gedaan. Puur het advieswerk. Gelukkig bij mijn volgende bijbaan ook een aangiftepraktijk, even kijken hoe dat is.
Grondrechten tegen de verwachtingen in wel gehaald. Was al zwaar aan het stressen nu de herkansing van CIP en Grondrechten tegelijkertijd was. ARL moet ook snel komen, kunnen niet al te lang wachten aangezien herkansing al over 1 week is.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:20 schreef Speedy_T het volgende:
Grondrechten zoals verwacht een 5.. Beter komt de uitslag van Algemene rechtsleer er ook snel aan
IPR gelukkig wel gehaald
Dat zijn zo mooie artikelenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:05 schreef Tchock het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een gok- of wedschuld niet in rechte afdwingbaar is en wat daar het praktisch nut van is? Kan uit het boek niet wijs worden.
Ligchaamsbeweging vond ik erg komisch inderdaad. Maar weet jij het?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat zijn zo mooie artikelenwas het hele BW nog maar zoals 7A
omdat gokken moreel verwerpelijk is, ter bescherming van gok verslaafdequote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:05 schreef Tchock het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een gok- of wedschuld niet in rechte afdwingbaar is en wat daar het praktisch nut van is? Kan uit het boek niet wijs worden.
Nope sorry...PG zal hetbwel staan toch?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ligchaamsbeweging vond ik erg komisch inderdaad. Maar weet jij het?
Dat is waar, maar hoe beschermt dit de verslaafde? En vooral, hoe krijgen al die mensen die in de problemen zitten door gokschulden dat dan voor elkaarquote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
omdat gokken moreel verwerpelijk is, ter bescherming van gok verslaafde
Ik ken niet de toelichting van elk BW artikel uit mn hoofd hequote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou nou, en dat is dan notarieel student
Avondcolleges of zelfstudie gedurende die 2 maanden. Je kan ook verzoeken om 4 dagen stage te lopen en dan op de 5de dag je werkgroepen te volgen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:21 schreef breapbreap het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met stages? De meeste kantoren hebben plekken voor student-stagairs die in hun derde of vierde jaar zitten, voor de duur van twee maanden. Aangezien er geen keuzeruimte is waarvoor je een stage kunt inzetten bij de UvA, en je 40u p/w op stage wordt verwacht, lijkt combineren met studeren me lastig.
Wat is wijsheid, de zomermaanden voor een stage gebruiken? Of zijn er mensen die hun stage wel hebben ingepast in het (tweede semester van) hun derde jaar of hun masterjaar?
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee is al 3 jaar met emeritaat. Toen ik 1e jaars was was ie net weg, Nu geeft prof. Schutgens het. Echt een held.
Over Tak hoorde ik nooit zo positieve verhalen thoughzijn er verder nog docenten hier in Nijmegen waar je graag college van wilt hebben dan?
[..]
Ik hoorde van mensen dat het afschuwelijk was.
Het was echt niet fantastisch. Arrogante kwal die zichzelf heel graag hoort praten en ook een hele rare manier van orde houden had, dan echt op de man spelen zeg maar om iemand stil te krijgenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:01 schreef Ryon het volgende:
Doceert Tak nog in Nijmegen? Ik dacht dat hij al een aantal jaar met pensioen was. Moet wel fantastisch zijn om van hem college te krijgen.
Dan is Schutgens veeeel fijner idd. Ken je hem?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
[..]
Het was echt niet fantastisch. Arrogante kwal die zichzelf heel graag hoort praten en ook een hele rare manier van orde houden had, dan echt op de man spelen zeg maar om iemand stil te krijgen
Je kan ook bij sommige kantoren 2 a 3 dagen stage lopen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:21 schreef breapbreap het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met stages? De meeste kantoren hebben plekken voor student-stagairs die in hun derde of vierde jaar zitten, voor de duur van twee maanden. Aangezien er geen keuzeruimte is waarvoor je een stage kunt inzetten bij de UvA, en je 40u p/w op stage wordt verwacht, lijkt combineren met studeren me lastig.
Wat is wijsheid, de zomermaanden voor een stage gebruiken? Of zijn er mensen die hun stage wel hebben ingepast in het (tweede semester van) hun derde jaar of hun masterjaar?
Nooit gehad. Vind Bas Kortmann wel echt tof, als persoon. Nooit college van gehad verderquote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:39 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nooit gehadken hem wel van naam
Mijn favo hoorcollege docenten zijn toch Kortmann (oude Kortmann van Staatsrecht) Bovendeert en Bartels
Met wát was?quote:Op woensdag 20 juni 2012 00:04 schreef tostitomaatkaas het volgende:
(zelfs toen hij al een jaar met emiraat was kwam hij daarvoor nog terug)
Pension? Sabbatical? De noorderzon vertrokken?quote:Op woensdag 20 juni 2012 01:39 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Ja, zei het inderdaad verkeerd. Je snapt hopelijk wel wat ik bedoelde?
Ik weet dat ze Tijn Kortmann bedoeldequote:Op woensdag 20 juni 2012 00:04 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Volgens mij bedoelde ze Tijn Kortmann, de oudere broer. Hij gaf staatsrecht en was ieder jaar verantwoordelijk voor het sinterklaasgedicht (zelfs toen hij al een jaar met emiraat was kwam hij daarvoor nog terug) waarvoor CC1 ieder jaar weer uitpuilde. Gaf mooie colleges.
Bas Kortmann is de rectof magnificus en hoogleraar burgerlijk recht, alhoewel hij volgens mij niet zoveel colleges meer geeft. Heb hem nooit gehad.
Heb ook van Bovend'Eert college gehad, zowel staatsrecht (B2) als staats- en bestuursrecht (P). Ook nog een tijdje Amerikaans staatsrecht gevolgd bij hem, maar daar halverwege uitgestapt. Mooi gevoel voor humor en ontspannen manier van college geven.
Moet eerlijk zeggen dat ik van Roes nog nooit college gehad heb. Heb zojuist even gegoogled en kom er nu achter dat ik van hem mondeling heb gehad bij Erfrecht I. Had zijn naam daar niet echt meegekregen. Aardige man wel, heeft me laten slagen dus dat speelt misschien ook wel mee.
goed bezig. Ik heb er geen zin inquote:Op woensdag 20 juni 2012 10:40 schreef Tchock het volgende:
Als ik morgen herkansing haal heb ik m'n P
Ik wil je pret niet bederven, maar je krijgt geen papiertje ofzo.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:40 schreef Tchock het volgende:
Niet?quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik wil je pret niet bederven, maar je krijgt geen papiertje ofzo.
ach, hij is tenminste productief bezig geweest dit jaarquote:Op woensdag 20 juni 2012 10:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tsjah, leuk voor de studenten maar een P stelt natuurlijk ook geen ene reet voor.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:42 schreef H-D het volgende:
[..]
Niet?hier wel. Als je het in 1 jaar haalt zelfs feestelijke uitreiking.
Oh, dat wist ik niet. Maakt me ook niet zo heel veel uit eigenlijk, de wetenschap dat ik deze vakken volgend jaar niet weer hoef te doen verslaat het papiertjequote:Op woensdag 20 juni 2012 10:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Welk vak?quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:40 schreef Tchock het volgende:
op het hbo is er altijd gratis bier en bitterballen op de ¨p uitreikingquote:Op woensdag 20 juni 2012 10:42 schreef H-D het volgende:
[..]
Niet?hier wel. Als je het in 1 jaar haalt zelfs feestelijke uitreiking.
Ai, pittig. Gaat het goed komen?quote:
Ja en? Het is toch een academische prestatie. Logisch dat ze daar enige aandacht aan besteden.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tsjah, leuk voor de studenten maar een P stelt natuurlijk ook geen ene reet voor.
En nu weer studeren, tuig.
Ik hoop het. Concentratie was om te janken afgelopen dagen, dus moet nog wel veel doen. Rotvak. Maar wel leukquote:
Gewoon de arresten goed kennen en de vereisten die in elk artikel wordt genoemd goed arceren, dan moet het wel goedkomen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik hoop het. Concentratie was om te janken afgelopen dagen, dus moet nog wel veel doen. Rotvak. Maar wel leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |