Schaam je! Voor zo'n mooi vak.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:59 schreef Jorwol het volgende:
Bijna vakantie, Rechtsgeschiedenis is ook weer in de pocket. 6je, dat dan weer wel
Snap er ook niets van dat ik een 6 heb, zal wel aan de MC hebben gelegen, open vragen kon ik zo invullen... Ach ja, heb ik tenminste m'n propedeuse, ook wel handigquote:
Feliciteerd dan!quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:08 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Snap er ook niets van dat ik een 6 heb, zal wel aan de MC hebben gelegen, open vragen kon ik zo invullen... Ach ja, heb ik tenminste m'n propedeuse, ook wel handig
Congratsquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:08 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Snap er ook niets van dat ik een 6 heb, zal wel aan de MC hebben gelegen, open vragen kon ik zo invullen... Ach ja, heb ik tenminste m'n propedeuse, ook wel handig
Gratsquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:08 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ja. Ik wil gewoon goed materiaal hebben. Daarnaast vind ik het ook handig om met een schone bundel te beginnen zodat je niet met markeringen van eerdere vakken zit.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:47 schreef Yreal het volgende:
kopen jullie eigenlijk elk jaar een nieuwe bundel?
handelsrecht, ondernemingsrecht, dga, omzet, contractenrecht, strafrecht, grondrechten, bestuursrecht, en dan nog wat 8-8-4 herkansingenquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:51 schreef Jorwol het volgende:
Thanks!
Hebben jullie nog tentamens deze maand?
Ja, nog strafrecht I (over twee weken) en elementair belastingrecht (begin juli). Ik moet ook nog een paper voor Geschiedenis afronden. Voor m'n gevoel is het nu lekker rustig doorstuderen en uitrollen richting de vakantie.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:51 schreef Jorwol het volgende:
Thanks!
die veranderd naar mijn mening ook genoeg om elk jaar een nieuwe te verantwoorden, waar het bw in mijn ogen echt maar minimaal veranderd.quote:
Wat.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
handelsrecht, ondernemingsrecht, dga, omzet, contractenrecht, strafrecht, grondrechten, bestuursrecht, en dan nog wat 8-8-4 herkansingen
Ohh, das wel fijn! Gaat het goedkomen?quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:53 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, nog strafrecht I (over twee weken) en elementair belastingrecht (begin juli). Ik moet ook nog een paper voor Geschiedenis afronden. Voor m'n gevoel is het nu lekker rustig doorstuderen en uitrollen richting de vakantie.
Nouja, dit jaar bijvoorbeeld veranderde de competentie van de kantonrechter naar max. ¤25.000. Bij fiscaal zullen er ongetwijfeld meer wijzigingen zijn, maar ik wil er gewoon niet over na hoeven denken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
die veranderdt naar mijn mening ook genoeg om elk jaar een nieuwe te verantwoorden, waar het bw in mijn ogen echt maar minimaal veranderdt.
Zeker ! Maar voor mijn gevoel kan een fiscale bundel van 2 jaar terug bij het oud papier, terwijl dat bij het bw allemaal niet zo'n vaart loopt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:57 schreef Valid het volgende:
[..]
Nouja, dit jaar bijvoorbeeld veranderde de competentie van de kantonrechter naar max. ¤25.000. Bij fiscaal zullen er ongetwijfeld meer wijzigingen zijn, maar ik wil er gewoon niet over na hoeven denken.
Ja, ga daar wel van uit.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:56 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Wat.Jij hebt het wel druk dus?
[..]
Ohh, das wel fijn! Gaat het goedkomen?
Zozo. Dit jaar is er een geheel nieuwe aftrekbeperking ingevoerd, de objectvrijstelling erin geschoven en dan heb je nog de tientallen kleine aanpassingenquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:57 schreef Valid het volgende:
[..]
Nouja, dit jaar bijvoorbeeld veranderde de competentie van de kantonrechter naar max. ¤25.000. Bij fiscaal zullen er ongetwijfeld meer wijzigingen zijn, maar ik wil er gewoon niet over na hoeven denken.
Zit wel wat in. Zeker de veel gebruikte constructies in het BW zullen niet zomaar veranderen, maar ik denk dat er altijd wel iets verandert. En zo niet, dan heb ik in elk geval een mooie nieuwe schone/lege bundel.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zeker ! Maar voor mijn gevoel kan een fiscale bundel van 2 jaar terug bij het oud papier, terwijl dat bij het bw allemaal niet zo'n vaart loopt.
Geen idee, volgend jaar derde jaar bachelor een minor fiscaal recht doen om te zien of dat iets voor mij is. Strafrecht vind ik qua vak wel leuk, maar wil er later denk ik niets mee doen. Lastig!quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:59 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, ga daar wel van uit.Ik heb ook al Law in Europe gedaan, omdat ik oorspronkelijk voor de bachelor European Law School had gekozen. Nu switch ik naar internationaal en Europees recht en moet ik dus elementair belastingrecht nog doen. Juridische vaardigheden C moet ik volgend jaar ook nog even inhalen.
Welke richting ga jij?
ik vind het juist gaaf als dat hele ding vol gekalkt isquote:Op woensdag 13 juni 2012 11:00 schreef Valid het volgende:
[..]
Zit wel wat in. Zeker de veel gebruikte constructies in het BW zullen niet zomaar veranderen, maar ik denk dat er altijd wel iets verandert. En zo niet, dan heb ik in elk geval een mooie nieuwe schone/lege bundel.
Markeringen mogen hier niet eens meer... Alleen namen van arresten en verwijzingen naar andere wetsartikelen, maar markeren en onderstrepen wordt als fraude aangemerkt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja. Ik wil gewoon goed materiaal hebben. Daarnaast vind ik het ook handig om met een schone bundel te beginnen zodat je niet met markeringen van eerdere vakken zit.
Haha, dat lijkt me juist chiller. Bij ons is het andersom: wel onderstrepen maar geen dingen bij schrijven.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:05 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Markeringen mogen hier niet eens meer... Alleen namen van arresten en verwijzingen naar andere wetsartikelen, maar markeren en onderstrepen wordt als fraude aangemerkt.
In principe wel. Ik weet ook nooit wat ik voor mijn verjaardag moet vragen dus misschien vraag ik dit jaar wel de luxe uitvoering.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:47 schreef Yreal het volgende:
kopen jullie eigenlijk elk jaar een nieuwe bundel?
25 augustus pas weer.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:51 schreef Jorwol het volgende:
Thanks!
Dat is ook wel een goede. Al heb ik dit jaar eindelijk iets bedacht : jw green label, wordt namelijk niet meer gemaaktquote:Op woensdag 13 juni 2012 11:09 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
In principe wel. Ik weet ook nooit wat ik voor mijn verjaardag moet vragen dus misschien vraag ik dit jaar wel de luxe uitvoering.
Ik koop ook altijd een nieuwe bundel. Weet ik dat het up to date is. Al schrijf ik echt nooooit in mijn bundel. Geen verwijzingen, onderstrepingen niks. Wordt zo'n bende anders vind ikquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja. Ik wil gewoon goed materiaal hebben. Daarnaast vind ik het ook handig om met een schone bundel te beginnen zodat je niet met markeringen van eerdere vakken zit.
Ja successierecht.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:51 schreef Jorwol het volgende:
Thanks!
Wordt alleen maar erger.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik had trouwens gehoopt dat studieontwijkend gedrag wel wat zou afnemen met de jaren maar blijkbaar gebeurt dat niet. Afgelopen weekeinde zou ik nog een keer de tentamenstof doornemen maar na een paar uur had ik eigenlijk nauwelijks iets zinnigs uitgevoerd. Gelukkig had ik wel het voorwoord van de Kluwer, de nieuwe studiegids van de faculteit en een werkboek over effectief studeren gelezen
Zo herkenbaarquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik had trouwens gehoopt dat studieontwijkend gedrag wel wat zou afnemen met de jaren maar blijkbaar gebeurt dat niet. Afgelopen weekeinde zou ik nog een keer de tentamenstof doornemen maar na een paar uur had ik eigenlijk nauwelijks iets zinnigs uitgevoerd. Gelukkig had ik wel het voorwoord van de Kluwer, de nieuwe studiegids van de faculteit en een werkboek over effectief studeren gelezen
Waarom kijk je geen livetennis nu?quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:20 schreef eriksd het volgende:
Fok, ook zo'n lekker voorbeeld van SOG. Ik zit nu op youtube tennisfilmpjes te kijken met morgen het laatste tentamen
Waarom slaap je dan niet wat meerquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:30 schreef Tchock het volgende:
Deze tentamenperiode was echt een drama zeg. Geen concentratie, nauwelijks geslapen. 4 voor contractenrecht, 4,4 voor strafrecht en CIP moet nog terug maar daar heb ik geen hoop meer voor
Geen slaapquote:
Zat naar beelden van held Schalken te kijken. Mooie tijden waren dat.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:31 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooh balen anders had je ook ff Queens kunnen kijken
Wat doe je dan?quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen slaapLig maar wakker en te stressen enzo. Daarbij werk ik drie avonden in de week tot half 1, dat helpt vast niet voor m'n ritme
Vind je echt?quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zat naar beelden van held Schalken te kijken. Mooie tijden waren dat.
Schalken had zoiets heerlijk houterigs. Was geen beweging in te krijgen, allemaal baseline-geram. Maar inderdaad, Agassi en Sampras waren natuurlijk de toppers. Vond het alleen wel mooi dat Schalken drie keer op rij de kwartfinale haalde. Echt zo'n stabiele subtopper.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:42 schreef H-D het volgende:
[..]
Vind je echt?vond 'm nooit wat aan tbh. Alleen Krajicek kon mij boeien van 'onze' spelers.
Zag laatsten beelden van Agassi, Sampras. Dàt waren nog eens helden. Zie liever die kerels spelen dan Djokovic en Nadal.
Idd enorm houterig. Maargoed Agassi was natuurlijk ook meer een baseline baas maar dat oogde zo veel natuurlijker enzo. Geweldig natuurlijk die snelheid waarmee hij de ballen oppakte vanaf de baseline en moeiteloos hoeken of harde winners kon slaan.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Schalken had zoiets heerlijk houterigs. Was geen beweging in te krijgen, allemaal baseline-geram. Maar inderdaad, Agassi en Sampras waren natuurlijk de toppers. Vond het alleen wel mooi dat Schalken drie keer op rij de kwartfinale haalde. Echt zo'n stabiele subtopper.
Ben blij dat ik maandag al klaar was met mn tts, kan ik nu vol focussen op EK. Wat van rechtssociologie moet je precies allemaal weten? Posner, Schwitters ed?quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:00 schreef Giku het volgende:
Ik ben ten einde raad met dit rotvak. Inleiding Rechtssociologie (Groningen). Ik lees lappen teksten en artikelen en ik kan er geen nuttige conclusie van schrijven, geen begrippen of dingen waarvan ik denk: "Ja, dat is iets wat ze wel kunnen vragen!"
Gelukkig staat er een voorbeeld tentamen online, maar daar word ik ook niet veel wijzer van
Overigens werkt het EK in het concentratieniveau van vandaag ook niet echt mee..
Heb 2 boeken, 'De Sociale Werking van Recht', met 6 uitgebreide artikelen/studies van Macalay/Aubert/Moore/Ellickson/Galanter/Griffiths. En 'Recht van Onderop', met hoofdstukken die gaan over bijvoorbeeld wat wetsevaluaties ons leren over de effectiviteit van wetgeving, wat weten en vinden burgers van het recht en hebben ze vertrouwen in de rechter.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:02 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ben blij dat ik maandag al klaar was met mn tts, kan ik nu vol focussen op EK. Wat van rechtssociologie moet je precies allemaal weten? Posner, Schwitters ed?
Open boek is heerlijk.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:07 schreef Giku het volgende:
[..]
Heb 2 boeken, 'De Sociale Werking van Recht', met 6 uitgebreide artikelen/studies van Macalay/Aubert/Moore/Ellickson/Galanter/Griffiths. En 'Recht van Onderop', met hoofdstukken die gaan over bijvoorbeeld wat wetsevaluaties ons leren over de effectiviteit van wetgeving, wat weten en vinden burgers van het recht en hebben ze vertrouwen in de rechter.
Ben nog geen Posner/Schwitters tegen gekomen.
Heb dus niet echt een idee wat ik moet leren, die onderzoeken en conclusies uit m'n hoofd leren? Of weten wat waar dat vertrouwen in de rechter vandaan komt? Vind 't allemaal vrij abstract en onduidelijk. En dan is het ook nog eens een open-boek tentamen
In Nijmegen is dit ook een dramatisch vak, waar de opkomst vanaf het 3e hoorcollege op ongeveer 20% ligt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:00 schreef Giku het volgende:
Ik ben ten einde raad met dit rotvak. Inleiding Rechtssociologie (Groningen). Ik lees lappen teksten en artikelen en ik kan er geen nuttige conclusie van schrijven, geen begrippen of dingen waarvan ik denk: "Ja, dat is iets wat ze wel kunnen vragen!"
Gelukkig staat er een voorbeeld tentamen online, maar daar word ik ook niet veel wijzer van
Overigens werkt het EK in het concentratieniveau van vandaag ook niet echt mee..
Je had ook voor rechtsfilosofie moeten kiezen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:24 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
In Nijmegen is dit ook een dramatisch vak, waar de opkomst vanaf het 3e hoorcollege op ongeveer 20% ligt.
Zit op de Uva dus weet niet precies wie jullie allemaal krijgen maar had vorige week tentamen rechtsfilosofie/rechtssociologie dus vroeg me af wat jullie moesten kennenquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:07 schreef Giku het volgende:
[..]
Heb 2 boeken, 'De Sociale Werking van Recht', met 6 uitgebreide artikelen/studies van Macalay/Aubert/Moore/Ellickson/Galanter/Griffiths. En 'Recht van Onderop', met hoofdstukken die gaan over bijvoorbeeld wat wetsevaluaties ons leren over de effectiviteit van wetgeving, wat weten en vinden burgers van het recht en hebben ze vertrouwen in de rechter.
Ben nog geen Posner/Schwitters tegen gekomen.
Heb dus niet echt een idee wat ik moet leren, die onderzoeken en conclusies uit m'n hoofd leren? Of weten wat waar dat vertrouwen in de rechter vandaan komt? Vind 't allemaal vrij abstract en onduidelijk. En dan is het ook nog eens een open-boek tentamen
Wellichtquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Je had ook voor rechtsfilosofie moeten kiezen.
Maar het B3 vak is echt heel leuk!quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:31 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Wellicht
Maar dat propedeusevak daarvan vond ik ook niet zoveel aan, dus dat zag ik ook niet zitten..
Overigens, Roddick is ook nog maar een flauwe schaduw van z'n vroegere zelfquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Schalken had zoiets heerlijk houterigs. Was geen beweging in te krijgen, allemaal baseline-geram. Maar inderdaad, Agassi en Sampras waren natuurlijk de toppers. Vond het alleen wel mooi dat Schalken drie keer op rij de kwartfinale haalde. Echt zo'n stabiele subtopper.
Hier hetzelfdequote:Op woensdag 13 juni 2012 15:24 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
In Nijmegen is dit ook een dramatisch vak, waar de opkomst vanaf het 3e hoorcollege op ongeveer 20% ligt.
Nu te laat, maar kwam ik inderdaad achterquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Je had ook voor rechtsfilosofie moeten kiezen.
Helaaasquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:42 schreef Giku het volgende:
[..]
Hier hetzelfde
[..]
Nu te laat, maar kwam ik inderdaad achter
Ben nu maar hoorcolleges kijken, het zijn er maar 6 en dan krijg ik hopelijk een beetje de indruk wat ze belangrijke punten vinden.
Heb geen Burgerlijk dit half jaar, volgende week wel burgerlijk procesrecht.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:43 schreef H-D het volgende:
[..]
Helaaasrest wel gehaald? Burgerlijk enzo
Succes nog danquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:46 schreef Giku het volgende:
[..]
Heb geen Burgerlijk dit half jaar, volgende week wel burgerlijk procesrecht.
Heb Rechtseconomie wel gehaald en voor iemand die nog nooit in z'n leven economie heeft gehad vond ik dat best knap (Natuur&Techniek op 't VWO). Verder nog Europees(Verknald), Bestuursprocesrecht(eitje).
Maar meeste vakken zijn dan ook wel duidelijk in wat de bedoeling is, dit is een van de weinige vakken waar ik dat niet echt kan peilen
Tot half een? In Nieuwegein ofzo? Of in SC A'dam? En dan in de sorteerfabriek? Of collectie?quote:
Ik zit op de RuG(Groningen). Wij hadden toevallig ook de keuze over Filisofie/Sociologie/Informatica, vandaar denk ik je verwarringquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:54 schreef H-D het volgende:
[..]
Succes nog danhad je ook Dammingh? Dat waren echt @¤#< colleges.
Ooh sorryquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:58 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik zit op de RuG(Groningen). Wij hadden toevallig ook de keuze over Filisofie/Sociologie/Informatica, vandaar denk ik je verwarring. De vent van de hoorcolleges was trouwens wel aardig.
Jemig wat een boel vragen. Ja, tot half 1. Nee, niet in Nieuwegein of Amsterdam. Ja, sorteerfabriek. Nee, geen collectie. En ook geen voorbereidingquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Tot half een? In Nieuwegein ofzo? Of in SC A'dam? En dan in de sorteerfabriek? Of collectie?
Want vast niet het voorbereiden dan
Waar dan?quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jemig wat een boel vragen. Ja, tot half 1. Nee, niet in Nieuwegein of Amsterdam. Ja, sorteerfabriek. Nee, geen collectie. En ook geen voorbereiding
Paar maanden. En het is hersenloos kutwerk.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Ohja dat was de enige die nog over was zo ongeveer![]()
Vind je het leuk/doe je het al lang?
Lol ik vond opzetten van post ook nooit zo denderendquote:Op woensdag 13 juni 2012 17:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Paar maanden. En het is hersenloos kutwerk.
Ik kan niet wachten op m'n cijfer voor Europees Recht. Ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:58 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik zit op de RuG(Groningen). Wij hadden toevallig ook de keuze over Filisofie/Sociologie/Informatica, vandaar denk ik je verwarring. De vent van de hoorcolleges was trouwens wel aardig.
Saai. Doorzetten.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:58 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Goeiendag mede-fokkerts!
Volgend jaar begin ik aan de Rechtenstudie op de UvT. Ik wilde vragen hoe de rechtenstudenten het eerste jaar ervaren
Ja hoor. Althans, op de UvA hé. Geen idee hoe het op de UvT is. Maar zelfdiscipline is wel een vereiste. En sta open voor al de nieuwe meuk die op je afkomt, soms zie ik wel eens mensen die nog denken dat het een soort nieuwe middelbare school is. Alles zelf doen, hou dat vast.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:00 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Haha een vriend van me vertelde hetzelfdeIs het eerste jaar wel te doen naar jouw mening?
Heel erg makkelijk als je jezelf niet genoeg motiveert. Met letterlijk niets doen kun je prima een zes halen, maar je moet uit je middelbare-schoolmentaliteit stappen om echt goede cijfers te halen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:58 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Goeiendag mede-fokkerts!
Volgend jaar begin ik aan de Rechtenstudie op de UvT. Ik wilde vragen hoe de rechtenstudenten het eerste jaar ervaren
Als ik zo kijk naar die slagingspercentages ziet dat er toch niet best uit. En kijk eens naar de cijfers in dit topic?quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heel erg makkelijk als je jezelf niet genoeg motiveert. Met letterlijk niets doen kun je prima een zes halen, maar je moet uit je middelbare-schoolmentaliteit stappen om echt goede cijfers te halen.
Verschrikkelijk. Je moet er echt doorheen bijten.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:58 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Goeiendag mede-fokkerts!
Ik snap dat ook oprecht niet. Vooral de slagingspercentages. Je moet echt een vwo-diploma hebben om binnen te komen, volgens mij kan iedereen het niveau van Rechten makkelijk aan.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als ik zo kijk naar die slagingspercentages ziet dat er toch niet best uit. En kijk eens naar de cijfers in dit topic?
Inkoppertje, sorry.
Op de UvT (waar hij heen gaat) kun je met letterlijk niets doen prima een 3 halen. Niet veel meer.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heel erg makkelijk als je jezelf niet genoeg motiveert. Met letterlijk niets doen kun je prima een zes halen, maar je moet uit je middelbare-schoolmentaliteit stappen om echt goede cijfers te halen.
Mwah als je echt niets doet faal je gewoon hard en haal je niks.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat je enigzins overdrijft.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap dat ook oprecht niet. Vooral de slagingspercentages. Je moet echt een vwo-diploma hebben om binnen te komen, volgens mij kan iedereen het niveau van Rechten makkelijk aan.
Wtf waarom doe je die studie als je niet eens een middelbare school diploma hebt?quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:06 schreef ylSs het volgende:
Rechten is inderdaad vrij gemakkelijk, ik heb niet eens een middelbare school diploma en heb een aantal 9's en 8en. Dus niet heel erg moeilijk imo
In tilburg mag je ook lang niet zoveel meenemen naar tentamens als op de uvaquote:Op woensdag 13 juni 2012 19:07 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Op de UvT (waar hij heen gaat) kun je met letterlijk niets doen prima een 3 halen. Niet veel meer.
je moet iets lijkt mijquote:Op woensdag 13 juni 2012 19:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Wtf waarom doe je die studie als je niet eens een middelbare school diploma hebt?
Inderdaad en wat heb je aan een middelbare school diploma als je ook zonder kanquote:
Aah zo. Naja als het werkt, primaquote:Op woensdag 13 juni 2012 19:28 schreef ylSs het volgende:
[..]
Inderdaad en wat heb je aan een middelbare school diploma als je ook zonder kan
heb een 21+ toelatingsexamen gedaan, werkt dus net zo goed. Heb een verleden (van school gekicked etc.) vandaar.
Kloptquote:Op donderdag 14 juni 2012 01:23 schreef Domoor het volgende:
@ H-D
Zit zelf nog te twijfelen over welke studie ik volgend jaar ga doen en waar. Ik ben o.a. bij notarieel recht op de vu geweest. Voordeel van zo studie als notarieel/fiscaal lijkt mij wel de kleinere groepen. Maar is het niet zo dat het aantal notarissen flink afneemt, met andere woorden de werkgelegenheid daalt. Hoe zijn de toekomstperspectieven bij notarieel recht?
Ik begreep namelijk uit eerdere topics dat jij notarieel recht deed, of zit ik fout![]()
Zou je eventueel ook toe kunnen lichten waarom die richting?
Volgens de held van ons rechtssociologen, Schwitters, stijgt de vraag naar juridische hulp met het aantal juristen. God wat heb ik een hekel aan Algemene Rechtsleer en die Maris die overal zijn eigen positie in het debat naar voren probeert te brengen met een lading open deur-argumenten.quote:Op donderdag 14 juni 2012 02:06 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Als het aantal notarissen daalt, zou de werkgelegenheid voor notarissen toch moeten toenemen?
Terechte klacht.quote:Op donderdag 14 juni 2012 08:54 schreef Shroge het volgende:
[..]
Volgens de held van ons rechtssociologen, Schwitters, stijgt de vraag naar juridische hulp met het aantal juristen. God wat heb ik een hekel aan Algemene Rechtsleer en die Maris die overal zijn eigen positie in het debat naar voren probeert te brengen met een lading open deur-argumenten.(UvA tweedejaars weten waarover ik klaag)
Schwittersquote:Op donderdag 14 juni 2012 08:54 schreef Shroge het volgende:
[..]
Volgens de held van ons rechtssociologen, Schwitters, stijgt de vraag naar juridische hulp met het aantal juristen. God wat heb ik een hekel aan Algemene Rechtsleer en die Maris die overal zijn eigen positie in het debat naar voren probeert te brengen met een lading open deur-argumenten.(UvA tweedejaars weten waarover ik klaag)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |