abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112814492
Vrijdag mag ik hem ophalen! Een compleet nieuwe Move Up! Het is de 60pk bluemotion uitvoering! Vanmiddag langsgeweest bij de garage en de auto bekeken. Helemaal goed. Licht zilver, en de hoogglans zwarte strook op het dashboard. Zijn er al meerdere fok!kers die er eentje hebben, of willen gaan aanschaffen? Post hier je foto!

Waarom een Up!?

Mijn huidige auto voldeed niet meer aan kwaliteit en heeft nu nog een klein jaar apk. Zou dan afgekeurd gaan worden. Ik rij 60km woon/werk op een dag en met de huidige werd dat te duur. Nu dus belastingvrij en ook volgend jaar nog belasting vrij rijden.



Over een tijdje nog kijken voor een middenarmsteun. Zijn al volop verkrijgbaar via internet.

[ Bericht 14% gewijzigd door MdMa98 op 12-06-2012 23:06:41 ]
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 23:08:40 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112815377
Welke uitvoering? Take Up, Move Up of High Up?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_112815513
Kleuren en velgen? Wat is precies het verschil tussen take, move en high up uitvoering?
pi_112815763
De move up! zoals in de tekst beschreven, en hij ziet er vrijwel hetzelfde uit als op het plaatje. Ik hoef geen lichtmetaal meer, al staat het de Up! wel goed hoor. Verder heb ik hier ook een eigen radio liggen die er in gaat. Verder zit er wel airco en een electrisch pakketje op.
pi_112815867
Het verschil zit hem in de opties, de take up is de kaalste versie en de high up de meest luxe.
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 23:32:41 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112816879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 23:15 schreef MdMa98 het volgende:
Het verschil zit hem in de opties, de take up is de kaalste versie en de high up de meest luxe.
Maar je moet 60km per dag rijden? Das 300km per week, das wel erg veel voor zo'n klein autootje? Of lijkt dat maar zo? Ik ben absoluut pro-volkswagen hoor, maar 300km is toch wel echt veel in mijn ogen voor 1200km per maand..?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_112817739
Het is evengoed goedkoop rijden. Geen belasting en een verbruik van gemiddeld 1 op 25. We gaan er zelfs over anderhalve week mee naar frankrijk. Mijn huidige auto kost me al meer als 100 euro per week. Dat is alleen brandstof en verzekering. Huidige auto is btw een mazda 323.
pi_112820537
Is deze na 1 juli nog wegenbelastingvrij?
edit: ja dus "Deze motorvariant heeft een CO2-uitstoot van slechts 86 g/km en in BlueMotion Technology-uitvoering zelfs maar 79 g/km. "
Ik vind hem trouwens in white candy het mooist :P
heb je al aangemeld bij t vw up forum http://www.vwupforum.nl/?

[ Bericht 19% gewijzigd door fietsbelkonijn op 13-06-2012 00:50:49 ]
pi_112823420
jazeker heb me aangemeld, nog niks gepost da wel...
  woensdag 13 juni 2012 @ 09:00:38 #10
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_112823992
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 23:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar je moet 60km per dag rijden? Das 300km per week, das wel erg veel voor zo'n klein autootje? Of lijkt dat maar zo? Ik ben absoluut pro-volkswagen hoor, maar 300km is toch wel echt veel in mijn ogen voor 1200km per maand..?
30 kilometer enkele reis stelt toch niks voor. Dan ben je al op je werk voordat je koffie is afgekoeld :P.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_112824075
ik hou van koude koffie, dus bel mijn werk altijd als ik net ga rijden.. kunnen ze alvast een bakkie inschenken.

Maargoed ik had ook kunnen dieselen, maar dit gaf mij de voorkeur. Net zo zuinig en lager in maandlasten/hogere restwaarde.
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:02:40 #12
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_112827410
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:05 schreef MdMa98 het volgende:
ik hou van koude koffie, dus bel mijn werk altijd als ik net ga rijden.. kunnen ze alvast een bakkie inschenken.

Maargoed ik had ook kunnen dieselen, maar dit gaf mij de voorkeur. Net zo zuinig en lager in maandlasten/hogere restwaarde.
Ik wou dat ik een trailer vol TDI Lupo's had en dat we dan een discussie gingen voeren over restwaardes enzo.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:06:23 #13
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_112827558
Maar ik vind die UP onwijs stoer. Heb er zelf in proefgereden omdat ik er een kleine, goedkope auto bij wilde hebben. C1, Aygo, maakte niet uit. Maar toen ik langs een VW dealer reed, had ie een proefmodel staan en ik kon rijden. Dat duurde maar heel even.

Schaterlachend stapte ik uit. Ik moest op de achterbank zitten om normaal te kunnen zitten. Maar dat heb ik in al die kleine nieuwe auto's. Ook in de nieuwe Twingo. Die had ik vorige week twee dagen als leenauto. Hier zat een schuifdak in welke ik moest openen om rechtop te zitten (stoel stond dan al in uiterste stand). En die Twingo had zo'n Eco2 bla bla blok ofzo? Blok is net zo groot als die van een scooter :')

Ik had een paar keer dat ik bij het stoplicht stond en ik de auto niet voelde trillen bij stationair en ik gewoon de auto weer startte, terwijl ie gewoon draaide :|W

Ook met doorschakelen hoor je het blok nauwelijks/niet wanneer de omgeving nog veel drukker is. En een toerenteller hebben die krengen allemaal niet o|O

Ik rij Diesels. Turbodiesels. Die hoor je wel wanneer ze van de generatie pre eco zijn.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_112828100
quote:
Schaterlachend stapte ik uit. Ik moest op de achterbank zitten om normaal te kunnen zitten. Maar dat heb ik in al die kleine nieuwe auto's.
Onzin, ik ben 1 meter 95 en rij tijdelijk in een UP en heb bijzonder veel beenruimte voor zo klein autootje zonder dat ik de stoel volledig naar achteren moet schuiven. Prima stadswagen!
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:21:58 #15
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_112828141
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:20 schreef magrec het volgende:

[..]

Onzin, ik ben 1 meter 95 en rij tijdelijk in een UP en heb bijzonder veel beenruimte voor zo klein autootje zonder dat ik de stoel volledig naar achteren moet schuiven. Prima stadswagen!
Ja, maar ik heb geen zin in nekcholera. Ik zat tegen de bovenrand van de voorruit te kijken.

En ik ga niet liggen in een auto, ben geen petje.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:26:53 #16
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_112828316
Dat je 1.95 bent en ik 1.92 zegt geen drol over gelijke ruimtes. We zijn qua lichaam niet allemaal hetzelfde. Ik kan wel langere benen hebben en tekort komen.

Zo zit ik in bijvoorbeeld nieuwe polo's en die UP! met m'n benen tegen de middenconsole te drukken en krijg ik kramp omdat ik m'n benen te ver moet buigen en gebogen moet houden voor het pedaalwerk. Dus ga ik dat compenseren door mezelf rechtop in m'n stoel te drukken, waardoor ik ik tegen het plafond zit te kijken boven de voorruit.

Doe ik dit niet, dan zit ik ineengedoken en comfortabel is dit niet, maar dat hoef ik niet uit te leggen. Of is dit geen probleem omdat je geen belasting hoeft te betalen en hij zo lekker zuinig is? Dan betaal ik liever de hoofdprijs voor een beetje comfort.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_112829006
Wtf heb jij voor lichaam man, ik ben 1,98 en pas prima in de nieuwe renault twingo, ook de nieuwe suzuki alto dus up/c1/aygo etc zal ook wel gaan..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:51:31 #18
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_112829357
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:43 schreef FalleNk810i het volgende:
Wtf heb jij voor lichaam man, ik ben 1,98 en pas prima in de nieuwe renault twingo, ook de nieuwe suzuki alto dus up/c1/aygo etc zal ook wel gaan..
Ik probeer het nog een keer. Ik pas ook prima. Maar.. Zie boven. Dat jij dat niet hebt, zegt niks. Al ben je 2 meter. Maten van me hebben het staan filmen hoe ik dit auto in en uit moest, het was echt bizar. Als ik op de stoel ging zitten, dan moest ik m'n hoofd op m'n schouder leggen en ineenduiken om onder het dak te komen :')

Ik rij er gewoon niet fijn in. En heb het over een Twingo. UP! ging beter (stoelen lager, hoger dak, weet ik 't) maar ik ben continu aan het kutten met de ruimte boven de pedalen.

Wil ook niet weten hoe appelmoes ik ben na een klap op een andere auto icm de zeeën aan buffer :')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_112829934
VW Up!, leuk autootje maar niet spannend... Waarom bijvoorbeeld geen ford ka? of een 3 deurs Fiesta? Persoonlijk vind ik dit net een net iets strakkere lupo. Snap de reden voor een kleine zuinigere auto, dat heeft mijn moeder een paar jaar geleden ook gedaan. Alleen snap ik niet dat je in zo een koekblikje gaat rijden in plaats van iets leukers van de concurrentie. Om maar een voorbeeld te noemen; Ford Ka Black and White.



Persoonlijk, had ik liever een jonge tweedehands gekocht en wat spannender gereden. Natuurlijk is het een leuk autootje. Zelf rijd ik in een 5 deurs Fiesta uit 2008 met een 1.3 benzine, niet veel vermogen maar wel zuinig en ik vind het een veel fijnere wegligging hebben, rijd vaak in bochten bmw's etc voorbij. Hij rijd ook comfortabel 140, al heb je dan wel wat geluid van de motor maar met de radio aan valt dat ook wel mee.
Hockeyer, houd van wintersport op 2 laten of een plank..
pi_112830231
Leuke kleur.
pi_112830789
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:08 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
VW Up!, leuk autootje maar niet spannend... Waarom bijvoorbeeld geen ford ka? of een 3 deurs Fiesta? Persoonlijk vind ik dit net een net iets strakkere lupo. Snap de reden voor een kleine zuinigere auto, dat heeft mijn moeder een paar jaar geleden ook gedaan. Alleen snap ik niet dat je in zo een koekblikje gaat rijden in plaats van iets leukers van de concurrentie. Om maar een voorbeeld te noemen; Ford Ka Black and White.

Dit dus. :)

Leuk autootje hoor, die Up! maar ik stond zelf voor dezelfde keuze een maand geleden, en heb uiteindelijk voor een nieuwe Ford Ka gekozen, al vind ik een Fiat Panda of 500 ook een betere keuze dan een Volkswagen Up!

Voordelen van de Ka tov de Up vind ik naast de wegligging, waarbij de Ka echt strak stuurt en de Up niet bijzonder, slechts gemiddeld, ook dat je een 4 cilinder rijdt ipv een 3 cilinder in de Up, beter afgewerkt dashboard in de Ka (in de Up zie je nog plaatwerk terugkomen in het interieur, doet goedkoop en basic aan), en de Ka biedt meer waar voor z'n geld.

Zo rij ik nu een nieuwe Ka met airco, elektrische spiegels etc, lederen bekleding, voice control, TomTom navigatie voor net geen ¤ 11.000,- rijklaar.

Wat mij betreft dus een betere keuze zo'n Ford Ka, maar desondanks veel plezier met je Up gewenst. Een nieuwe auto is altijd leuk!

Ik ben benieuwd naar de verbruikscijfers.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_112831846
Een Ford Ka (en Picanto) rijdt minder zuinig dan een UP! Net zoals de Picanto biedt de Ka idd meer waar voor z'n geld.

Voor het uiterlijk zou ik wel voor de UP! gaan. Persoonlijk vind ik de UP! moderner en strakker uitzien. Ik vind de Picanto en Kia een leuke vooraanzicht hebben maar niet in verhouding staat met het geheel. Vooral de achterkant vind ik lelijk.




Lekker kontje :P
pi_112832766
Achterkant van de UP is juist om te huilen, net zo pauper als die C1 etc. lelijke glasplaat.
Achterlichten verticaal is ook een beetje jammer.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 13 juni 2012 @ 13:34:18 #24
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112833673
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:43 schreef FalleNk810i het volgende:
Wtf heb jij voor lichaam man, ik ben 1,98 en pas prima in de nieuwe renault twingo, ook de nieuwe suzuki alto dus up/c1/aygo etc zal ook wel gaan..
Lees eens, hij zegt toch dat lengte niet alles zegt. Mijn pa heeft een Opel Corsa uit 2008 en daar zit ik ook niet lekker in, met dank aan de middenconsole. Mijn stiefvader had een Suzuki Swift uit 1993 en ondaks dat die kleiner is zat ik daar wel goed in.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_112833847
Een VW Up is inderdaad wel een stuk zuiniger dan oa de meer volwassen alternatieven zoals de Ka, Panda en Picanto (welke ik trouwens echt afschuwelijk vind).

Maar de achterkant van de Volkswagen Up! vind ik om eerlijk te zijn juist één van z'n zwakste punten. Echt lelijk. Het maakt 'm bovendien smal. Dan heeft een Panda of een Ka een dikker kontje.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')