![euXwU.png]()
Eindelijk de review van m’n Brainwavz HM3’s. Had ze al een tijdje hier in Nederland. En ook in gebruik, want het is toch wel een lekker setje! Maar meer daarover later.
Heb ze beteld bij MP4Nation omdta ik eerder ook al veel Brainwavz bij hun vandaan heb. En bijna alle Brainwavz die ik heb ontvangen bevallen uitstekend. Het merk met naar mijn mening de beste prijs/kwaliteit verhouding voor koptelefoons en oortjes.
![xlwBJ.png]()
Via EMS laten verzenden omdat ik ze toen snel wou hebben, kost iets extra.. maar uiteindelijk wel top snel binnen.
En mijn eerste indruk, de verpakking/doos was.. GROOT! De welbekende bruine envelop, alleen A3 formaat of groter, niet helemaal gevuld.. toch een groot pakketje

“ USB drive 20$ value” Als customs invorce vond ik natuurlijk ook opmerkelijk, maar wel mooi! Daardoor gelukkig geen belasting af hoeven dragen over dit mooie setje.
![DabyS.png]()
Toen ik de verpakkiing opende kwam mij een aangename verassing tegemoet, een echt uitzonderlijk mooie verpakking voor de HM3’s!
Kwaliteit’s doos, mooi venster waar het product door te zien is, felle kleuren. Wel even wat anders dan geen doos of z’n halfbakken doos die ik uit china gewend ben. Het openen van de doos was iets lastiger omdat deze juist zo stevig was, maar dat is geen probleem.
In de doos trof ik naast de HM3’s zelf ook een mooi setje standaard assesoires.
![efBeS.png]()
Bij het nader bestuderen van de HM3’s kom ik tot dezelfde conclusie als bij de verpakking. Een mooi westerse uitstraling en kwaliteit. De mate van afwerking kan van chinese producten nog wel is ondermaats zijn, maar hier zitten geen braampjes ofzo aan.
Hij voelt lekker stevig aan, en de gebruikte materialen hebben ook meer de uitstraling van kwaliteit van van die synthetische na-maak troep

![2R9kz.png]()
Qua geluidskwaliteit was het even wennen. Het was wel even een contrast met de Sennheiser PXC350’s die ik bij m’n bureau gebruik. Deze zijn heel precies en hebben enorm veel detail.
De HM3’s hebben een lekkere extra bas in vergelijking tot wat ik nu heb. Wat ik gewend ben van de Brainwavz dus. Maar in tegenstelling tot goedkope koptelefoons die ik uit china heb mogen ontvangen gaat deze bass bij de HM3’s niet ten koste van veel detail of de ‘volheid’ van het geluid.
Na een paar weken deze koptelefoon veel gebruikt te hebben (onderweg en op de Universiteit) ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dit wel echt een Top koptelefoon vind voor wie van een beetje van bas houd maar niet voor Monsters ofzo wilt gaan waar de bass al-overheersend is.
Qua comfort is het ook even wennen, de oorshelpen zijn net van het formaat waar ze on-ear zijn. Maar dan wel weer groot genoeg om de druk gelijkmatig over het hele oor te verdelen. Eerst voelt het alsof ze een beetje ‘klein’ zijn, maar naar het verstellen van de lengte en even een uurtje op hebben merk je daar eigenlijk bijna niets meer van. En nu naar een paar weken gebruik is het gewoon een heerlijk verlengstuk van je hoofd geworden.
![2Slta.png]()
Naast de HM3 zit er in het pakket ook een paar asseoires die altijd welkom zijn. Een 3.5mm naar 6.5mm verloopje voor in je versterker of DJ set. Altijd handig, en ook een garantiekaart welke je recht geeft op 1 jaar volledige garattie!

Goeie service.
Opvallende assesoires is de twee extra ear-pads die er standaard bij komen. Mooi dat ze er dus vanuitgaan dat kopetelefoon zo lang mee gaat dat de earpads tzt versleten zullen zijn en je deze dus zelf zonder extra kosten of iets dergelijks kunt vervangen!
![wcvUt.png]()
![2BXkM.png]()
Voor het geld dat je voor de HM3 neer teld krijg je een mooie koptelefoon die kwalitatief zeker niet onder doet voor sennheiser of andere westerse merken.
Qua geluid zit de koptelefoon in de iets meer bass heavy range, maar met genoeg detail om elke normale gebruiker tevreden te stellen.
Dus een leuke koptelefoon voor een goed prijsje!
Mp4Nation verkoopt ze hier 
(ps. ik weet dat er bij conrad een koptelefoon verkocht wordt, die er hetzelfde uit ziet, maar vast andere drivers heeft
)[ Bericht 2% gewijzigd door tokko1 op 14-06-2012 19:38:49 ]
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>