Geen flauw idee wat je zegt.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:04 schreef sp3c het volgende:
ja nieuwe anti onderzeebootvliegtuigen bv want de huidige opzet slaat natuurlijk nergens op
Geld komt helemaal niet uit het potje defensie. Er stond een bestelling open die het 20-voudige van het defensiepotje was.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:14 schreef sp3c het volgende:
ik hoef het toch niet uit te leggen?
geld komt uit het potje Defensie, als we dat niet aan nieuwe straaljagers maar aan andere projecten besteden dan blijft het nog steeds bij defensie
vliegkamp Valkenburg weer open en nieuwe toestellen inslaan zeg ik
Het budget van Defensie is nooit toereikend voor die tientallen JSF toestellen?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:22 schreef sp3c het volgende:
dan klopt het nog niet, het budget voor het vervangen van de F16 ligt rond de 5 miljard euro, defensie had vorig jaar rond de 8.5 miljard ter beschikking
je zei al dat je geen flauw idee had maar dat hoef je er toch niet in te gaan lopen wrijven
Het gaat om enkele tientallen banen, die van managers met dikke bonussen. De rest is gelogen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:51 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Is dit niet gewoon een oproep van belanghebbenden die hun omzet niet willen verliezen? En 'geen enkele aanleiding voor zo'n drastisch besluit.' lijkt me ook niet helemaal te kloppen. Stijgende prijzen en onduidelijkheid over wanneer de eerste levering plaats kan vinden vanwege de hoeveelheid aan problemen lijken mij een goede reden om hiermee te stoppen.
quote:
quote:Gisteren bleek dat de werkgelegenheidseffecten voor Nederland als gevolg van deelname aan het project voor het Amerikaanse gevechtsvliegtuig JSF „waarschijnlijk aanzienlijk overschat” zijn. Volgens het Centraal Planbureau zal de totale werkgelegenheid niet of nauwelijks toenemen door het JSF-programma.
Papierversnipperaar heeft het over leugens mensen!!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gaat om enkele tientallen banen, die van managers met dikke bonussen. De rest is gelogen.
2011:
[..]
[..]
Dus moeten andere portefeuilles bloeden. Mag hopen dat het aanstaande kabinet voet bij stuk houdt en mooi kapt met die JSF. Kunnen ze het mooi stoppen in projecten die zijn geld wel waard zijn. En niet in Defensie, want daar was dat geld sowieso niet voor bedoeld.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:26 schreef sp3c het volgende:
het is berekend voor 85 toestellen maar dat is waarschijnlijk niet toereikend nee
heb jij ooit gehoord van een Nederlands kabinet dat geld weghaalde uit een andere portefeuille om een defensieproject te bekostigen??????quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus moeten andere portefeuilles bloeden. Mag hopen dat het aanstaande kabinet voet bij stuk houdt en mooi kapot met die JSF. Kunnen ze het mooi stoppen in projecten die zijn geld wel waard zijn. En niet in Defensie, want daar was dat geld sowieso niet voor bedoeld.
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat de fracties inzien dat bijvoorbeeld de oorlog in Afghanistan een hoop geld gekost heeft voor de maatschappij. Geld wat we echt heel wat beter hadden kunnen besteden dan daar in die zandbak, en dus vindt men het ondertussen wel best. Niet wéér zo'n duur project.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
heb jij ooit gehoord van een Nederlands kabinet dat geld weghaalde uit een andere portefeuille om een defensieproject te bekostigen??????
nee hoor dat word gewoon bij def zelf vandaag geschraapt
tanks weg, middelzware helikopters weg, je hebt het misschien wel gehoord, was een tijdje terug in het nieuws
Wij van wc-eend he...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:51 schreef ArnosL het volgende:
Is dit niet gewoon een oproep van belanghebbenden die hun omzet niet willen verliezen?
Je hebt niet echt verstand van bedrijfsvoering he? Defensie schrijft ieder jaar netjes op de F16's af en legt dan een paar euro opzij voor het moment dat ze vervangen moeten worden. Het geld is dus gewoon van defensie en voor defensie bedoeld. Nog beter, het is in principe zelfs specifiek voor de vervanging van de F16 bedoeld.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:28 schreef Buitendam het volgende:
Dus moeten andere portefeuilles bloeden. Mag hopen dat het aanstaande kabinet voet bij stuk houdt en mooi kapt met die JSF. Kunnen ze het mooi stoppen in projecten die zijn geld wel waard zijn. En niet in Defensie, want daar was dat geld sowieso niet voor bedoeld.
3 tot 4 miljard euro over 10 jaar?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat de fracties inzien dat bijvoorbeeld de oorlog in Afghanistan een hoop geld gekost heeft voor de maatschappij. Geld wat we echt heel wat beter hadden kunnen besteden dan daar in die zandbak, en dus vindt men het ondertussen wel best. Niet wéér zo'n duur project.
Omdat dat ons wel banen oplevert.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Waarom we dan in godsnaam iets van europese makelij zouden willen hebben is mij een raadsel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |