Ik had eens een keer huismerk Bailey's gehaald.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:14 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Dat Gall & Gall huismerk is helemaal zo slecht nog niet. Natuurlijk is de kwaliteit gemiddeld, maar dat is van een hoop "bekende" merken ook zo. De huismerk rum is echt niet minder dan de standaard Bacardi rum etc.
Ja, dat soort spul is aan mij niet besteed. Het zal echt niet allemaal even lekker zijn. Dat geloof ik meteen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:17 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik had eens een keer huismerk Bailey's gehaald.
Wat was dat smerig man, zat meer whiskey in dan room. Dan is dat echt niet meer lekker
Het gegeven dat we nu een zogenaamd luxe drankje in pauper uitvoering krijgen vond ik het wel waard om een nieuwe topic te openen ipv eentje van een half jaar oud te kicken.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:14 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Dat Gall & Gall huismerk is helemaal zo slecht nog niet. Natuurlijk is de kwaliteit gemiddeld, maar dat is van een hoop "bekende" merken ook zo. De huismerk rum is echt niet minder dan de standaard Bacardi rum etc.
Er loopt in KLB al een eerder topic over met ervaringen.
Elk drankje is duurder en goedkoper verkrijgbaar, in goede kwaliteit, niet te drinken en alles wat daar tussenin ligt. Ik zie niet zo waarom dit anders is.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het gegeven dat we nu een zogenaamd luxe drankje in pauper uitvoering krijgen
Neuj hoor, we vergeven het je.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:46 schreef Pharkus het volgende:
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik drink liever een goede blend dan een slechte single malt.
Brrrr... als er een whisky is die ik niet te zuipen vindquote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:47 schreef Piethur het volgende:
Hmmm apart. Toch maar eens proberen.
Mijn Famouse Grouse zal hij vast niet kunnen verslaan. Maar budget hoeft natuurlijk niet altijd slecht te zijn, de wijn van de Aldi is zo kneitertje goedkoop maar was toch 1 van de betere uit de consumententesten.
Probeer eens een Japansequote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Brrrr... als er een whisky is die ik niet te zuipen vind
Slechte single malts zijn moeilijk te vinden. Goede blends mankeert natuurlijk ook weinig aan. Maar om echt te genieten van een goede sigaar in mijn luie stoel met een klassiek muziekje op de achtergrond is een goede single malt toch wel onontbeerlijk.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:46 schreef Pharkus het volgende:
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik drink liever een goede blend dan een slechte single malt.
Zo had ik jou ook helemaal voor mij gezien met zo'n boek van Adam Smith met zijn 'An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations' waarbij jij de spelfouten eruit haalt of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Slechte single malts zijn moeilijk te vinden. Goede blends mankeert natuurlijk ook weinig aan. Maar om echt te genieten van een goede sigaar in mijn luie stoel met een klassiek muziekje op de achtergrond is een goede single malt toch wel onontbeerlijk.
Spelfouten eruit halen is voor beginners, verbeteringen aan de geponeerde stellingen voor gevorderden, en het uitdenken van een nieuwe toetsbare theorie voor pro's.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:12 schreef Piethur het volgende:
[..]
Zo had ik jou ook helemaal voor mij gezien met zo'n boek van Adam Smith met zijn 'An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations' waarbij jij de spelfouten eruit haalt of iets dergelijks.
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:21 schreef 9611Niels het volgende:
ik was laatst in een whiskycafe hadden ze niet eens glenn tallochis goede whisky hoor als je dat al niet eens hebt
20euro voor de 12 jaar oude, 17 voor de gewone.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:23 schreef Agiath het volgende:
Echte single malt? Wat is de prijs? Wil em wel een keer proberen
Zou meer dan terecht geweest zijn. Jack Daniels is niet eens whiskey, ze noemen het zelf ook Jack ipv whiskeyquote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:23 schreef Yreal het volgende:
[..]![]()
Ik stond laatst bij de slijter naar single malts te kijken met de slijterijhouder. Zegt mijn maat : Ik hou ook van whisky, jack daniels met colla. De beste man keek alsof hij hem een winkelverbod wilde geven
Nou, heb aardig wat liever Jack Daniels dan Johnny Walker, alhoewel ik beide niet erg aantrekkelijk vind.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:23 schreef Agiath het volgende:
[..]
Zou meer dan terecht geweest zijn. Jack Daniels is niet eens whiskey, ze noemen het zelf ook Jack ipv whiskey
sowieso geen red label. Red label is voor paupers.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:25 schreef Piethur het volgende:
[..]
Nou, heb aardig wat liever Jack Daniels dan Johnny Walker, alhoewel ik beide niet erg aantrekkelijk vind.
Ik ben ook kenner in andere dingen hoorquote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:25 schreef luckass het volgende:
Al die whiskykenners die tof gaan lopen doen hier
De enige echte conclusiequote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
sowieso geen red label. Red label is voor paupers.
mannen die geen whisky drinkenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:25 schreef luckass het volgende:
Al die whiskykenners die tof gaan lopen doen hier
Dat doe ik wel, maar ik niet zo iemand die een whisky niet drinkt omdat ie niet minstens 20 jaar oud isquote:
Echte mannen, dat zijn mannen die het geen reet boeit, als ze maar zat worden.quote:
doet iemand dat hier dan niet?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:33 schreef luckass het volgende:
[..]
Dat doe ik wel, maar ik niet zo iemand die een whisky niet drinkt omdat ie niet minstens 20 jaar oud is.
Dat zijn tokkies of russen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:33 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Echte mannen, dat zijn mannen die het geen reet boeit, als ze maar zat worden.
Al flikker je spiritus via je ogen naar binnen.
Als ik geen single malt drink, dan drink ik graag Jim Beam; Jack Daniels koop ik nog wel een enkele keer in de kroeg (als ik geen zin in bier meer heb), maar kan niet echt zeggen dat ik daar echt van geniet. Sowieso is de whisky in kroegen en clubs kut, en flikkeren ze er altijd ijs in...quote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:25 schreef Piethur het volgende:
[..]
Nou, heb aardig wat liever Jack Daniels dan Johnny Walker, alhoewel ik beide niet erg aantrekkelijk vind.
Nee hoor. Niet alleen dat soort lui, ook fatsoenlijke mensen die op een minder pretentieuze snobistische manier met hun drank omgaan.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
doet iemand dat hier dan niet?
[..]
Dat zijn tokkies of russen.
ga jij dan maar lekker van je euroshopper bier genieten, neem ik nog een lekkere HJ weizenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:36 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Nee hoor. Niet alleen dat soort lui, ook fatsoenlijke mensen die op een minder pretentieuze snobistische manier met hun drank omgaan.
Je begrijpt me helemaal verkeerd.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
ga jij dan maar lekker van je euroshopper bier genieten, neem ik nog een lekkere HJ weizen
Green Label is prima. Jammer dat ze die nou net niet meer makenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:25 schreef Piethur het volgende:
[..]
Wat?? Green wordt niet meer gemaaktquote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:48 schreef Agiath het volgende:
[..]
Green Label is prima. Jammer dat ze die nou net niet meer maken
En Jack is gewoon gemaakt voor cola of om te adten...
Jim Beam is een bourbon; dat is toch wel heel iets anders hoor.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:35 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Als ik geen single malt drink, dan drink ik graag Jim Beam; Jack Daniels koop ik nog wel een enkele keer in de kroeg (als ik geen zin in bier meer heb), maar kan niet echt zeggen dat ik daar echt van geniet. Sowieso is de whisky in kroegen en clubs kut, en flikkeren ze er altijd ijs in...
Ja das waar; ik bedoel meer als ik geen single malt drink, maar wel whisky wil, dan neem ik graag Jim Beam.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:03 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Jim Beam is een bourbon; dat is toch wel heel iets anders hoor.
Maar desondanks ook prima te drinken.
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:48 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Spaar dan veertig tot zestig euro en haal daar iets fatsoenlijks mee. Als je dit gaat drinken kun je evengoed jenever drinken, nog een stuk goedkoper ook.
Dat dusquote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Slechte single malts zijn moeilijk te vinden. Goede blends mankeert natuurlijk ook weinig aan. Maar om echt te genieten van een goede sigaar in mijn luie stoel met een klassiek muziekje op de achtergrond is een goede single malt toch wel onontbeerlijk.
Dit dus. Maar goed, culi snobs over het algemeen zijn zeerquote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:59 schreef ALBUNDYHERE het volgende:
Al die mensen die denken dat ze whiskey kenners zijn omdat ze een keer single malt geproefd hebben.
En dan nog het zelfbeeld van het in een luie stoel voor de open haard zitten met een sigaar en whiskey
[..]
Dat dusIk snap dat je een imago hoog te houden hebt hier op fok maar kom op... Iemand van in de 20 en dan het bovenstaande =
![]()
![]()
![]()
![]()
Hm, daar wil ik mij overigens bji aansluiten. Ik rook wel eens een sigaartje, maar dan gewoon als ik ergens op wacht of buiten zit o.i.d.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:59 schreef ALBUNDYHERE het volgende:
Al die mensen die denken dat ze whiskey kenners zijn omdat ze een keer single malt geproefd hebben.
En dan nog het zelfbeeld van het in een luie stoel voor de open haard zitten met een sigaar en whiskey
[..]
Dat dusIk snap dat je een imago hoog te houden hebt hier op fok maar kom op... Iemand van in de 20 en dan het bovenstaande =
![]()
![]()
![]()
![]()
Whisky bij het gamenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:02 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Whisky drink ik gewoon tijdens het gamen, je hoeft er echt niet speciaal voor te gaan zitten. Bij een whisky van honderddertig euro misschien wel, maar anders ook echt niet.
Nooit geprobeerd eigenlijkquote:
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:59 schreef ALBUNDYHERE het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Drink altijd famouse grouse met cola.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:47 schreef Piethur het volgende:
Hmmm apart. Toch maar eens proberen.
Mijn Famouse Grouse zal hij vast niet kunnen verslaan. Maar budget hoeft natuurlijk niet altijd slecht te zijn, de wijn van de Aldi is zo kneitertje goedkoop maar was toch 1 van de betere uit de consumententesten.
Meer dan 125 jaar zelfs!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:14 schreef zuigmarmot het volgende:
Bestaat gall&gall dan al wel 12 jaar vraag ik mij af
Waarom stoppen ze dat niet in een fles single maltquote:
Ik geloof dat ik een keer 'Whiskey Cream' ofzo had gehaald bij de Plus. Opzich wassie nog best te doen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:17 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik had eens een keer huismerk Bailey's gehaald.
Wat was dat smerig man, zat meer whiskey in dan room. Dan is dat echt niet meer lekker
Omdat je dan niks overhoudtquote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:38 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Waarom stoppen ze dat niet in een fles single malt
Hou op man.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:21 schreef 9611Niels het volgende:
ik was laatst in een whiskycafe hadden ze niet eens glenn tallochis goede whisky hoor als je dat al niet eens hebt
Oke leuk man, is je dag nu geslaagd, loserquote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:20 schreef Mieron het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor mislukte gogosweden kloon?
Ballentinesquote:
Mastertroll die gastquote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:23 schreef Yreal het volgende:
[..]![]()
Ik stond laatst bij de slijter naar single malts te kijken met de slijterijhouder. Zegt mijn maat : Ik hou ook van whisky, jack daniels met colla. De beste man keek alsof hij hem een winkelverbod wilde geven
Jack atten.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:48 schreef Agiath het volgende:
[..]
Green Label is prima. Jammer dat ze die nou net niet meer maken
En Jack is gewoon gemaakt voor cola of om te adten...
Ja dat hele principe van iets leren drinken heb ik dus ook nooit begrepen. Ik vond m'n eerste biertje prima smaken en koffie vind ik nog steeds smerig. Volgens mij is iets leren drinken meer een gevolg van het afsterven van je smaakpapillen dan iets anders.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:13 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Whiskies hebben wel echt enorme smaakverschillen vergeleken met elkaar, maar je moet het af en toe proeven om de verschillen te leren herkennen.
Net als kinderen alle koffie vies en bitter vinden, zowel van topbonen alsook DE rood.
Bier is ook zoiets, bij het eerste biertje maakt het niet enorm veel uit; blijft vies voor de meesten. Pas na een paar biertjes leer je ze herkennen en waarderen.
Met whisky hetzelfde verhaal eigenlijk; je moet het wel een beetje leren drinken.
Wat een onzin, hoe kan het meer leren proeven nou het gevolg zijn van afsterven van smaakpapillen? Het gaat erom dat je de verschillen juist herkend door ervaring.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:23 schreef Piye het volgende:
[..]
Ja dat hele principe van iets leren drinken heb ik dus ook nooit begrepen. Ik vond m'n eerste biertje prima smaken en koffie vind ik nog steeds smerig. Volgens mij is iets leren drinken meer een gevolg van het afsterven van je smaakpapillen dan iets anders.
Smaakbeleving verpesten door erbij te roken, faalhaas. Decadent en pretentieusquote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
wijfquote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:23 schreef Piye het volgende:
[..]
Ja dat hele principe van iets leren drinken heb ik dus ook nooit begrepen. Ik vond m'n eerste biertje prima smaken en koffie vind ik nog steeds smerig. Volgens mij is iets leren drinken meer een gevolg van het afsterven van je smaakpapillen dan iets anders.
Troll.quote:
Dan heb je (1) nog nooit goede whisky gehad of (2) je bent een barbaar.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:43 schreef HarmsonFX het volgende:
Niks troll, veel whiskeys zijn nu eenmaal alleen geschikt om te mixen..
Of drink je Red Label ook puur??
Dat is zeker waar. Red label is niet te hachelen puur. Ze geven het zelfs aan op de jw website : Voor mixjes met colla !quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:43 schreef HarmsonFX het volgende:
Niks troll, veel whiskeys zijn nu eenmaal alleen geschikt om te mixen..
Of drink je Red Label ook puur??
In dat geval heb je gelijkquote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:51 schreef HarmsonFX het volgende:
TrippleDistilled, ik heb het wel over Gall&Gall huismerk he.. niet over goede wishkey..
Het leren herkennen en plaatsen van bepaalde smaken is een kwestie van ervaring. Echter het leren drinken van koffie en bier is gewoon een gevolg van het feit dat je naarmate je ouder wordt steeds minder sterk proeft omdat je smaakpapillen afsterven.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:22 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Wat een onzin, hoe kan het meer leren proeven nou het gevolg zijn van afsterven van smaakpapillen? Het gaat erom dat je de verschillen juist herkend door ervaring.
Het hele feit dat je bier lekker vindt en koffie niet weet je toch ook alleen omdat je dat zelf ervaren hebt?
Gast ik kan nog een bacardi breezer drinken en een stoere vent zijn. Dat jij whisky nodig hebt om je mannelijkheid aan af te meten zegt meer over jou.quote:
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:36 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
Smaakbeleving verpesten door erbij te roken, faalhaas. Decadent en pretentieus![]()
Laphroaig 10. y.o.
Cognacs is een ander gebied. Maar ga er maar vanuit dat roken de smaakbeleving verpest. Daarnaast als je een goeie sigaar hebt wil je die ook het liefst puur roken. Of de smaak van je sigaar verneuk je of de whisky.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 14:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]En dan mij een faalhaas noemen, potten verwijten ketels dat ze zwart zien...
Sommige whisky's (maar over het algemeen eigenlijk cognacs) smaken geweldig in combinatie met een sigaar. Soms wordt dat zelfs aangeraden.
Inderdaadquote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:59 schreef ALBUNDYHERE het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik weet in dit topic totaal niet meer wie er aan het trollen is en wie niet.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 14:25 schreef Geelman het volgende:
Teachers, Famouse Grouse en Vat 69!![]()
Gewoon lekker een beetje zuipen, kost ook niet al te veel!
Wat een barbaar ben je toch ook als je een fles whiskey van 30 euro of minder gebruikt om te mixxen. Kwaliteit kost geld en dus maak je er geen probleem van: gewoon omdat het kan.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:44 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
Dan heb je (1) nog nooit goede whisky gehad of (2) je bent een barbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |