SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
PaarsBeestje's lieve poppetje:
Spuuglokje's vlinder:
Annelotje's game-beest:
hook on
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
Ik heb ook al stiekem gekeken wat ik op voorraad hebquote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:55 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb eigenlijk best heel veel zin in die beer, al is het volgens mij een giga-project. En ik heb natuurlijk niet genoeg materiaal, want ik koop altijd 1 of 2 bolletjes en hier heb je 4 bollen per kleur voor nodig. En ik denk ook nog wel tien zakken vulspul
quote:
vinde gij ook da 14 eurooskes duur zijn voor 'n stelleke simpele blommen?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:13 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Hihi, ik herkende je taaltje al.. Ik zit in de buurt van Eindhovuuuh!
Hmmm, en hoeveel verschillende kleuren zijn er? 3 of 4 toch?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:23 schreef Angelof9 het volgende:
200 gram staat er, de meeste bolletjes hebben 50 gram. Als je 100 gram bollen hebt, zit je goed
Hmm, was heel eigenwijs en tegen beter weten in ook van plan om toch eerst met Saskia te proberen (onder het mom van "Ik haak heel strak, dus komt vast goed.."quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:28 schreef annelotje het volgende:
Ik was begonnen met saskia en die zijn inderdaad 100 gram maar dan gaat ie echt te groot worden.
Dan haken we dat er gewoon bij he?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:52 schreef Angelof9 het volgende:
In het patroon is ie al ongeveer zo groot als een kleuter en zij heeft er sokkenwol voor gebruikt, dat is nog dunner dan Catania volgens mij. Lijkt me niet te doen met Saskia, tenzij die beer zijn eigen huis krijgt
Een huis kun je ook prima haken andersquote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:52 schreef Angelof9 het volgende:
In het patroon is ie al ongeveer zo groot als een kleuter en zij heeft er sokkenwol voor gebruikt, dat is nog dunner dan Catania volgens mij. Lijkt me niet te doen met Saskia, tenzij die beer zijn eigen huis krijgt
Heb je een foto? Hij zou na 3 toeren toch wel redelijk vierkant moeten zijn..quote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:41 schreef saaw het volgende:
Wat een prachtige dingen weer damesen wat gaan jullie allemaal snel
Ik heb een vraagje, maak voor het eerst een solid granny en nu valt het me op dat hij vrij rond blijft, doe ik iets verkeerd of moet ik gewoon even doorhaken [heb net de 3e toer af]?
Maakster geeft aan dat-ie met 'fingering' garen staand 53 cm is..quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
Is die beer echt zo groot dan? Wilde m namelijk ook eigenwijs met saskia maken, maar dan moet ik maar op zoek gaan naar soft. En we hadden ner een koopstop thuis.
Thanks! De vorige heb ik inderdaad door beide lusjes heen gehaakt met halve vasten, maar dan is denk ik ik dan het handigst met de eindstukjes van de vierkantjes zelf, ipv met een nieuwe draad, of niet? Anders zit je met zo veel eindjes...quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:28 schreef trui het volgende:
je kunt ze aan elkaar haken, of naaien. bij aan elkaar haken heb je nog allerlei varianten:
* tijdens de laatste ronde van de vierkantjes kun je op vaste plaatsen in een steek van de buitenste ronde van het andere vierkantje haken 'join-as-you-go'.
* na afloop de vierkantjes tegen elkaar leggen en door lusjes van beide heenhaken. dat kan bijv. aan de goede kant, met vasten, geeft een mooi randje erbovenop. maar het kan ook wat onzichtbaarder, als je het aan de achterkant doet, met halve vasten.
'gewoon' aan elkaar naaien kan ook prima hoor, met de whipstitch bijv. er zijn ook mooie andere manieren, maar ik heb zo gauw geen linkjes naar tutorials. even googlen en je komt een heel eind!
Dat zat ik me ook af te vragenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:44 schreef Angelof9 het volgende:
Hoe knoop je een granny aan elkaar?![]()
Leuke kleuren!
Wat is fingering garenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:42 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Maakster geeft aan dat-ie met 'fingering' garen staand 53 cm is..
Die term heb ik ook maar van Ravelry hoor, die hebben zo'n handig tabelletje:quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:21 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Wat is fingering garenEn ik zie haaknaald 1,25 tot 2,50 of zo... die heb ik helemaal niet?!
Officieel is Catania 1 "maat" dikker maar omdat het stijver is, werkt het toch een stuk groter dan sokkenwol.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:39 schreef Lijnloos het volgende:
Ah ok, thanks... dus als je catania gebruiks is dat maar een klein beetje groter/dikker dan die fingering..?
Het tabelletje op zich zegt mij ook niet heel veel. Maar ik haak bijvoorbeeld veel met Saskia, en ik weet dat dat 'DK yarn' is. Dus als ik dan garen tegenkom waar dat ook bij staat, weet ik dat het ongeveer vergelijkbaar isquote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:12 schreef bietel het volgende:
BT: Dat tabelletje zegt me nog steeds niet zoveelNajah, de laatste kolom geeft een indicatie. Al die verschillende termen en maten brengen me nog steeds in war. Alles tussen lace en bulky moet ik altijd weer even opzoeken
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |