Voor mij persoonlijk is het een teken dat je er geen vrede mee hebt, als je slap zit te lullen over je ex. Van die grote woorden van "het was een arrogante lul" of "toen realiseerde ik me dat het gewoon een egoistisch kreng was", dan denk ik bij mezelf, okay -- jij bent er nog niet klaar mee.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:55 schreef EiPet het volgende:
Zo zat een collega vorige week doodleuk tijdens de pauze te vertellen over zijn ex waar het net een week mee uitwas, dat ze een keer diarree had gekregen onderweg in de auto... Super genant natuurlijk
En dus heb je het maar uitgemaakt?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:25 schreef Geester het volgende:
Hoe ze liep
Hoe ze keek
Hoe ze met je kon praten
Uitstraling
Knap
Reden dat t uitging is dat ze lek was en ik dr niet meer kon opblazen..quote:
Dit is nou precies waar de OP over gaat :-)quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:06 schreef Nies het volgende:
Hij heeft een hele relatie van bijna vijf jaar gebaseerd op zijn leugens
*zucht*quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:39 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dit is nou precies waar de OP over gaat :-)
Ik vermoed dat hij eigenlijk een prima kerel was. Misschien eentje met issues. Misschien nam hij het niet zo nauw met de waarheid, omdat hij andere dingen belangrijker vond (zoals plezier, onbezorgdheid, ambitie, communicatie enzovoort). Jij kwam er achter dat jullie normen en waarden niet overeen kwamen, en jullie gingen uit elkaar.
Iemand die vrede heeft met de situatie, zegt niet dat vijf jaar relatie was gebaseerd op leugens. Dat is gewoon niet de hele waarheid.
Mijn ex (uit bovenstaande bericht) heeft mij na de relatie een brief geschreven dat ik de grootste roteikel ter wereld was, dat ik alles fout gedaan had en dat zij heiliger was dan de paus. En ook dat ze mij nooit méér wilde zien. (Wat ook zo gebeurd is) Maar weet je wat mij het meeste pijn deed? Toen haar vader die volgende zomer gestorven was, moest ik dit van vrienden horen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
kom op je hebt een tijd lief en leed gedeeld, sex en je vond elkaar leuk en lekker en nu is het opeens het ergste kutwijf van de wereld? Onzin. Spreek ook sommige exen nog regelmatig, vind het toch altijd leuk te weten hoe het met ze gaat.
Misschien heb jij hem in haar armen gedreven met dat gezeur van je.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:44 schreef Nies het volgende:
[..]
*zucht*
Hij heeft altijd zijn ex teruggewild en, altijd het tegendeel beweert, tot de fucking psycholoog an toe. Met wie heeft ie mij maandenlang bedondert? Met wie woont ie vier maand na onze breuk samen?
Normen en waarden die niet overeenkomen? Dan heb je helemaal geen normen en waarden.
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:31 schreef Cracka-ass het volgende:
De meest recente:
Ze was mooi, grappig, intelligent, zelfstandig en liet mij lekker mijn eigen gang gaan.![]()
Uiteindelijk bleken onze levensdoelen niet bij elkaar aan te sluiten en zijn we uit elkaar gegaan.
Ik heb overigens nooit mijn exen afgezeken tijdens (want dat zie je ook vaak) of na de relatie.
[..]
Misschien heb jij hem in haar armen gedreven met dat gezeur van je.
Dat kon ik je al vertellen bij je vorige antwoord. Stel andere eisen aan je vriendjes. 22, kind, foute vriendjes. Leer ervan, ook voor je kind.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:07 schreef Plums het volgende:
(maar ik tref dan ook altijd de foute jongens)
En waarom is ze dan nog steeds jouw vriendin?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb geen hekel aan mijn ex. Heb ik wel lange tijd gehad, om de manier hoe ze het uitmaakte.... Was gewoon heel kil, pijnlijk en abrupt.
Gelukkig is dit inmiddels een flinke tijd geleden en heb ik inmiddels al een tijd lang vrede er mee en haar vergeven. Ben nu gewoon neutraal... heb heel sporadisch nog wat contact met dr, puur vriendschappelijk... heb absoluut geen gevoelens meer voor haar of wat dan ook.
M'n vriendin daarentegen is zo hypocriet als een gemiddelde Russische politieman... die roept tegen mij keer op keer dat ze totaaaaaaal geen interesse heeft in dr ex, hem niet aantrekkelijk vind, hij haar absoluut niet boeit en dat ze het maar n huilebalk vindt etc.
Maar ondertussen loopt ze hem wel keer op keer wanhopig te mailen voor contact en zou ze niets liever doen dan met hem afspreken... maar ze durft 't niet omdat ze bang is dat ik 'm dan flip.
Terwijl ik al lang weet dat ze een leugenaar is... van mij mag ze naar 'm toe. Als ze liever hem wil als mij moet ze het zelf weten toch....rare wijven
Omdat we het verder wel heel goed hebben, er heel veel liefde is en er gewoon zoveel goed en fijn is, dat ik deze rare kant van haar wel kan accepteren. Ze spoort gewoon niet helemaal, gaat er ook voor naar therapie.... hoopt dat het haar zal helpen. Tot die tijd geniet ik gewoon van wat we hebben, want het kan zoals iedereen weet die ooit 'n relatie heeft gehad, ZO over zijn.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:14 schreef Fera het volgende:
[..]
En waarom is ze dan nog steeds jouw vriendin?
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 02:56 schreef Plums het volgende: En toen kreeg ik een nieuwe die een halve junk was en zag ik in dat ik die ander nooit had moeten dumpen. Sja. Shit happens. Leermomentje
Je hebt zelf natuurlijk ook in te brengen met wie je een relatie aan gaatquote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:07 schreef Plums het volgende: (maar ik tref dan ook altijd de foute jongens)
Dat je je geluk laat afhangen van één goed geplaatst mailtje van haar ex. Zelden zoiets droevigs gelezen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Omdat we het verder wel heel goed hebben, er heel veel liefde is en er gewoon zoveel goed en fijn is, dat ik deze rare kant van haar wel kan accepteren. Ze spoort gewoon niet helemaal, gaat er ook voor naar therapie.... hoopt dat het haar zal helpen. Tot die tijd geniet ik gewoon van wat we hebben, want het kan zoals iedereen weet die ooit 'n relatie heeft gehad, ZO over zijn.
Tja, ik blijf meestal ver uit de buurt van Borderliners, dus misschien is dat het verschil.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:29 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
Mijn ex (uit bovenstaande bericht) heeft mij na de relatie een brief geschreven dat ik de grootste roteikel ter wereld was, dat ik alles fout gedaan had en dat zij heiliger was dan de paus. En ook dat ze mij nooit méér wilde zien. (Wat ook zo gebeurd is) Maar weet je wat mij het meeste pijn deed? Toen haar vader die volgende zomer gestorven was, moest ik dit van vrienden horen.
Iedereen die ik kende uit de (toenmalige) vriendenkring, had een overlijdenskaartje in de bus gekregen behalve ik. Nou, dat vond ik dus erg flauwtjes van haar. Ok, het was uit. Ok, ze haatte mij enorm. Maar die arme man was overleden en dan moet ik dat via via horen? Ik was dus beschaamd toen een vriend zei: Hoezo? Wist je dit nog niet?
Huh? Waar haal je vandaan dat het "één " mailtje was? Dat heb ik nooit gezegd, dus niet gelijk met je oordeeltje klaar staan.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:25 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat je je geluk laat afhangen van één goed geplaatst mailtje van haar ex. Zelden zoiets droevigs gelezen.
Vraag me nu stiekem wel af wat die lijst met afknappers vd ex zou zijnquote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:38 schreef JiggyJ het volgende:
Ik heb spijt als haren op mijn hoofd van mijn vorige relatie... Niet zozeer vanwege mijn ex, maar vanwege mezelf..
Zat laatst eens een topic te lezen op een vrouwenforum over ''afknappers van je ex'', en 70 % van de dingen die daar instonden heb ik ook zonder schaamte tijdens die relatie gedaanHad nog een hoop te leren, en had er ook mee te maken dat ik niet echt verliefd op haar was, gelukkig is het alweer 2 jaar geleden maar ik hoop dat ze me enigszins gespaard heeft aangezien we uit dezelfde woonplaats komen en ik die vriendinnen allemaal nog regelmatig tegenkom...
Maar als ik eerlijk moet zijn wil ik niet eens weten wat ze allemaal over me heeft gezegd, als ik me al bedenk dat ze over haar vriend voor mij helemaal tegen me begon te vertellen dat ze hem ervan verdacht homo te zijn..
Als ik haar nu zie doet ze poeslief tegen me, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken..
Je blijft bevestigen wat ik zei :-)quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:44 schreef Nies het volgende:
[..]
Dan heb je helemaal geen normen en waarden.
Je zegt dat zij het liefst met hem zou afspreken maar het niet doet omdat jij dan flipt. Dan lijkt het me redelijk om te stellen dat een goedgeplaatst mailtje van haar ex haar anders doet besluiten.quote:
Dat is waar het fout gingquote:Op dinsdag 12 juni 2012 12:20 schreef Rebubbled het volgende:
Omdat we al jaren vrienden waren en ik weet dat hij echt een heel erg lieve, goede jongen is. Hij is erg intelligent en ik kan enorm met hem lachen. Hij is heel zorgzaam en ook niet lelijk. De reden dat het uit is, is omdat er bij mij toch meer vriendschap zat dan liefde. En ik hem gun wat hij voor mij voelde en niet minder. Dus dat was heel moeilijk. Geen slecht woord over hem te zeggen.
Het is ook fucked up.... maar ja life's just a little fucked up.... en ik ben ook geen engelquote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:59 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je zegt dat zij het liefst met hem zou afspreken maar het niet doet omdat jij dan flipt. Dan lijkt het me redelijk om te stellen dat een goedgeplaatst mailtje van haar ex haar anders doet besluiten.
Ik begrijp dat jij het probeert te bagatelliseren door te stellen dat iedereen over dingen liegt (). Maar liegen over intiem contact met een ex is wat anders dan 'vergeten' plee papier te halen omdat je te lui was om naar de supermarkt te gaan bijvoorbeeld.
wtf echt ?! Wat een kut wijf.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:10 schreef fratsman het volgende:
Even nadenken, is al een tijdje terug. Geen idee eigenlijk. De vrouwelijke aandacht die ik wel prettig vond? Ze was aardig, maar ook heel betweterig. Probeerde mij te domineren, maar dat veroorzaakte met regelmaat flinke ruzies. Het is ook op een lullige manier uitgegaan. Mijn vader was ongeneeslijk ziek en die "stress en verdriet daar rondom heen zou ze niet aankunnen, dus was het beter om er mee te stoppen."Ach het was een klein jaartje en zo erg vond ik het nou ook weer niet. Had andere dingen aan mijn hoofd in die tijd.
Nu is ze getrouwd, heeft ze een kort pittig kapsel, 2 kinderen en een golden retriever.
Eens. Mijn tweede ex, waarover ik poste, hoef ik ook nooit meer te zien. Zoals hij zich tegenover mij gedroeg was verdient geen schoonheidsprijs. Verder mag hij doen wat en met wie hij wilt, maar ik hoef m niet meer te zien. Period.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
Hij was aantrekkelijk, spontaan, enthousiast.
Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik vraag me altijd af waarom het niet zou moeten kunnen dt je een ex gewoon echt niet meer moet?
Soms blijf je te lang samen en is echt alles kapot tussen twee personen, dan moet je hem/haar gewoon echt niet meer.
Bovendien kan het ook nog zijn dat er NA een relatie dingen zijn gebeurd waardoor je anders naar een persoon bent gaan kijken.
Ik heb wel meer exen, op de meeste heb ik weinig tegen, maar die ene die ik hierboven aantrekkelijk, spontaan en enthousiast noem, mag wat mij betreft dood vallen. Ik maak hem overigens niet zwart bij zijn vrienden.
Een van de redenen dat ik een hekel aan hem heb, is nou net dat hij dat wel heeft gedaan![]()
Maar je hebt hem nog wel in je jeroenenmaya.nl ?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:56 schreef WRH het volgende:
ex man, viel op hem omdat het toen een hele aantrekkelijke man was. (type Richard Gere, was dan ook bijzonder geliefd onder vrouwelijk geslacht).
bleek een drugsgebruiker, gok verslaafde te zijn met weinig zin om daadwerkelijk zelf aan het werk te gaan en zijn schulden oplossen deed hij dmv mijn rekeningen en credit cards te plunderen, tot flinke (financiële) dieptepunten aan toe.
ben nog steeds zoooo blij dat ik hem na enkele jaren (te lang eigenlijk) een schop heb gegeven.
scheiding heeft enorm veel gekost, was nog 2 jaar aan het afbetalen, maar blij dat ik van hem af was.
als ik hem nu ooit nog tegen zou komen gok ik dat ik mij vergis in rempedaal en gaspedaal.
je bent er nog steeds gelukkig mee?quote:
Jep..wel 2 scharrels gehad maar die wilden meer en toen was ik weg. Maarja dat zijn niet echt exen te noemen.quote:
Deed hij dat stiekem of wist jij dat?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:56 schreef WRH het volgende:
zijn schulden oplossen deed hij dmv mijn rekeningen en credit cards te plunderen, tot flinke (financiële) dieptepunten aan toe.
Ik wist niet dat het een halve junk was tot een jaar later.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:21 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
[..]
Je hebt zelf natuurlijk ook in te brengen met wie je een relatie aan gaat
Ik zeg toch ook leermomentje of niet dan? Lezen man. En sinds ik mijn zoontje heb, heb ik niet eens gedate tot 3 maanden geleden.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 11:11 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dat kon ik je al vertellen bij je vorige antwoord. Stel andere eisen aan je vriendjes. 22, kind, foute vriendjes. Leer ervan, ook voor je kind.
MAW: een zee aan aardige mannen die stiekem wellicht ook wel spannend zijn.
natuurlijk deed hij dat stiekem, na een tijd kwam ik er achter en toen bleek er nog veel meer aan de hand te zijn. Hence de scheiding...quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:59 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Deed hij dat stiekem of wist jij dat?
dat dus.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:54 schreef L-E het volgende:
En ik weet nu heel erg goed wat ik níet wil in een relatie.
Geef ze de kost, die vrouwen die hun partner over hun grenzen laten lopen, en dan claimen dat hij een hufter is, enzovoort.quote:Op woensdag 13 juni 2012 08:52 schreef WRH het volgende:
[..]
natuurlijk deed hij dat stiekem, na een tijd kwam ik er achter en toen bleek er nog veel meer aan de hand te zijn. Hence de scheiding...
Mijn vrouw vraagt meestal als ik al in bed ligt, of ze even mijn kredietkaart mag lenen om xxx te kopen. Nu weet ze natuurlijk wel het beste moment uit te kiezen om dit te vragen (ik ben moe en heb dan géén zin in een discussie), maar ze vraagt het wél tenminste.quote:Op woensdag 13 juni 2012 08:52 schreef WRH het volgende:
[..]
natuurlijk deed hij dat stiekem, na een tijd kwam ik er achter en toen bleek er nog veel meer aan de hand te zijn. Hence de scheiding...
je wil niet weten hoeveel geluk hij heeft gehad, ik had hem voor nog veel meer dingen kunnen aangeven.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:36 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
Stiekem zou ze het nooit doen. Ik vind dat dat gewoon pure diefstal is. Je ex heeft geluk dat je hem niet hebt aangegeven aan de politie.
Dit wel eigenlijk. Lekker simpel, lief en zorgzaam.quote:
Het gevoel in je penis?quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:57 schreef o.us het volgende:
[..]
Dit wel eigenlijk. Lekker simpel, lief en zorgzaam.
Maar man, wat is zij verdomd lekker. Maar op een gegeven moment kwam er een abrupt einde aan omdat het gevoel gewoon weg was en daar kan je geen relatie mee verder hebben.
Gefrustreerd?quote:
Helemaal niet erg. Twee vriendinnen die ik ken, die hebben veel liever een man die wat kleiner geschapen is. Ook op fysiek gebied hoef je niet per se bij elkaar te passen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:06 schreef xApples het volgende:
Ja heel erg, ik weet het maar er viel ook niets meer aan te doen, als
je maar zo'n klein stukje gereedschap hebt word je daar gewoon niet
blij van.
Een lapje tekst waar ik het erg mee eens ben. Zonder gevoel is het niets meer dan dat je jezelf in de maling neemt.quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:37 schreef inslagenreuring het volgende:
Geen echte exen gehad, omdat ik vind dat de term misbruikt wordt, en ik het tot mijn huidige vriendin nooit lang uithield met een meisje. mijn gevoel is echt belangrijk, zonder gevoel voor iemand voelt het niet goed, en intieme dingen zoals knuffelen of seks zelfs fout. Daardoor weet ik prima wat ik wil in de liefde, en in dat opzicht bof ik met mijn vriendin. Mijn gevoel moet sterk aanwezig zijn. Als dat er niet is hou ik het er niet mee uit. Hoe lekker,lief, zorgzaam dan ook. Ik vind dus 90% in de relatie dan ook werkbaar en veranderlijk, als het gevoel er maar is. En dat is voor mij al lastig genoeg beste mensen
Tjah, jammer.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 18:15 schreef candygirl het volgende:
hm nu ik er zo over nadenk! Heb twee exen (1 ex man) gehad die impact hebben gehad.
Mijn eerste ex vriend waar ik jaren over gedaan heb om echt over hem heen te komen.... Ik zou eigenlijk niet eens weten waarom ik op hem gevallen ben. Het ging uit na een 2 jaar aan uit relatie omdat hij zich niet kon /wilde binden. En hij was mijn eerste liefde, wellicht heb ik daarom zo lang nodig gehad om over hem heen te komen.
Mijn ex man, ik ben op hem gevallen omdat hij er mooi maar ook ontzettend lief uitzag, hij had humor en was gezellig, en liet me zien hoe je echt van iemand kon houden. Dat deed hij met veel passie. Waarom het over ging.... hij werd erg bezitterig ,jaloers en kleineerde me constant om macht te houden over mijn liefde.
altijd pijnlijk als je niet meer op dezelfde golflengte zit.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:15 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik was niet meer echt verliefd op haar / stoorde me aan veel van haar karaktertrekken na pas relatief in een korte relatie te zitten, maar ze begon al wel over 'hoe onze bruiloft er uit zou moeten zien'.
Wel pijnlijk om zoiets te beeindigen.
Idem.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:31 schreef Cracka-ass het volgende:
De meest recente:
Ze was mooi, grappig, intelligent, zelfstandig en liet mij lekker mijn eigen gang gaan.![]()
Uiteindelijk bleken onze levensdoelen niet bij elkaar aan te sluiten en zijn we uit elkaar gegaan.
Dito. Daarom ga ik altijd op mijn gevoel af en laat ik mijn verstand werken om issues te overbruggen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 18:23 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Een lapje tekst waar ik het erg mee eens ben. Zonder gevoel is het niets meer dan dat je jezelf in de maling neemt.
jammer dan dat dat lang niet altijd werkt.quote:Op zondag 17 juni 2012 12:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dito. Daarom ga ik altijd op mijn gevoel af en laat ik mijn verstand werken om issues te overbruggen.
De inhoud moet je er zelf insteken.quote:
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:31 schreef Cracka-ass het volgende:
De meest recente:
Wow dit verhaal zou ik geschreven kunnen hebben!quote:Op maandag 18 juni 2012 12:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik haat mijn ex niet, maar kennelijk kan zij het niet laten om na twee jaar nog steeds rare verhalen over mij rond te bazuinen, dus liever nooit meer contact. Dit soort types, die leven op een leugen, hoef ik niet te kennen.
En waarom ik op haar ben gevallen..? Ze was er op het juiste moment dat ik iets miste in de relationele sfeer denk ik. Ik was al een tijdje vrijgezel en opeens was daar dat meisje dat als een blok voor me viel. Dat is wel egostrelend. Voor de rest zou ik niet weten wat ik in haar heb gezien. We zijn totaal verschillend. Maar zij heeft een andere drijfveer. Zij kiest mensen niet omdat ze ze leuk of aantrekkelijk vindt, maar omdat ze iemand nodig heeft om de leegte in haar leven op te vullen.
Juist, mijn ex is een borderliner, en iedereen met een beetje verstand van die stoornis weet dat bl'ers meesters van de manipulatie zijn. Na de zoveelste ruzie waarbij ze doet alsof de wereld vergaat, omdat de fruitschaal op de tafel 2cm van het midden staat, zet je die roze bril af en denk je bij jezelf: "Ik ben me toch gek ook om bij zo'n mafketel te blijven."
En dan maak je het uit, waarbij een hoop drama gepaard gaat, en krijg je - tot op de dag van vandaag - via via allerlei leugens te horen over jezelf. Dat je haar niet kunt loslaten, lastigvalt, stalkt etcetera. Heel erg vervelend dat mensen in dat soort verhaaltjes trappen, maar ja: meesters van de manipulatie he? En ik ben er zelf ook zo ingetuind. Het enige wat ik haar kwalijk heb genomen is dat ze geen professionele hulp wilde en er een spelletje van maakte om me jaloers te maken door voortdurend aan te pappen met andere kerels.
Maar ik ben ondertussen alweer anderhalf jaar gelukkig met iemand anders, dus whatever.
En jouw verhaal is natuurlijk gelijk aan al die andere breakups... Als jouw ex met 20 andere meiden het bed in was gedoken en jij zou daar later pas achterkomen dan had je ook wel anders gepiept.quote:Op woensdag 20 juni 2012 01:38 schreef Leia_Organa het volgende:
Ik snap niet dat mensen slecht over hun exen praten. Dit was namelijk het enige wat die van mij ooit fout heeft gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |