quote:Cavendish zet zichzelf op dieet voor Londen
Mark Cavendish zet alles opzij voor de Olympische Spelen in Londen. De wereldkampioen wielrennen heeft zichzelf daarom op dieet gezet. De Britse topsprinter bant alle suikers.
"Ik ben al vier kilo lichter dan mijn normale gewicht in de koers", vertelt Mark Cavendish. "Ik pas voor snoep, frisdrank en kant-en-klare gerechten. Dat is niet eenvoudig, in het begin werd ik snel moe en was ik vaak lastig. Het was moeilijk om me aan te passen."
In de olympische wegrit moeten de renners negen keer over de korte, maar steile Box Hill. "Het parcours is niet slecht, maar ook niet op mijn lijf geschreven. Daarom dieet ik nu. Ik pas mijn lijf aan."
De olympische wegrit vindt plaats op zaterdag 28 juli.
bron: nos.nlquote:Hincapie kondigt afscheid aan
George Hincapie zet na het seizoen een punt achter zijn wielerloopbaan.
De bijna 39-jarige Amerikaan zegt dat de komende Tour de France zijn laatste grote rittenkoers is. In augustus sluit hij zijn negentienjarige loopbaan af in eigen land in de USA Pro Cycling Challenge.
Hincapie werd vooral bekend als knecht van zevenvoudig Tourwinnaar Armstrong. In het voorjaar mocht hij voor eigen succes gaan. Hij won Gent-Wevelgem en reed meer dan eens in de toptien in Parijs-Roubaix (een keer tweede) en de Ronde van Vlaanderen (een keer derde).
In 2005 won hij Kuurne-Brussel-Kuurne, twee etappes in de Dauphiné Liberé en de koninginnenrit in de Tour de France.
nooit meer Smeets die over Hincapia begintquote:
En ook bij de Amerikaanse rondes bij Eurosport geen Big George meerquote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nooit meer Smeets die over Hincapia begint
Wordt ook al in [Centraal] Tour de France 2012 #1 besproken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:44 schreef The_Hives het volgende:
Andy niet naar de Tour
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-in-tour-de-france/
Goeie teksten van Kittelquote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wordt wel leuk voor de tour, als Cav niet onverslaanbaar is.
Beelden: http://www.sterzlmtoer.nl/index.php?page=20&fid=47
Nee.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heeft hij eigenlijk wel eens een direct sprintduel tegen Cav gewonnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |