Ik kan niet tegen mensen die onzin verkondigenquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kan je er niet tegen als je toch geen gelijk hebt?
Ik moet remmen tot 25-30km/u --> koppeling in --> tweede versnelling --> koppeling laten opkomen --> gas.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:54 schreef KNAK het volgende:
leg iemand eens uit als hij/zij aankomt bij een bocht/rotonde zonder dreiging van tegemoetkomend verkeer dat voorrang heeft ... met 60km/h in de 4e versnelling
Wat zijn de handelingen?
Remmen erbij? en remmen terwijl de koppeling op laat kopen voor het schakelen naar de 2e versnelling?quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:56 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik moet remmen tot 25-30km/u --> koppeling in --> tweede versnelling --> koppeling laten opkomen --> gas.
Probeer het, vraag het aan je instructeur weet ik veel, maar je auto valt NIET uit met 20/30 in zn 3quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:54 schreef delano.888 het volgende:
Ik rij in een vrij nieuwe polo. Ik snap dat er verschil zit tussen uitrollen en versnellen. Maar het gaat toch om de zelfde snelheid wat de motor de ene keer dus wel, en de andere keer niet aankan?
Ik moet dat wel (koppeling op laten komen terwijl ik nog aan t remmen ben) omdat hij zegt dat het beter is, omdat de motor dan mee remt. Maar ik vind het zelf 100x fijner om nog net wat langzamer te remmen, dan de koppeling op laten komen zonder rem, en dan gas erop.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:58 schreef KNAK het volgende:
[..]
Remmen erbij? en remmen terwijl de koppeling op laat kopen voor het schakelen naar de 2e versnelling?
Nee vrijwel niemand herkent het, maar mijn instructeur is echt van mening dat dit beter is, omdat de motor dan mee afremt, en je dus minder remmen slijt. Maar het is erg irritant want het voelt onnatuurlijk.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:04 schreef Paxcon het volgende:
Koppeling laten opkomen terwijl je remt?
Nooit van gehoord, volgens mij hoef ik dat niet. Ik heb echter nog maar twee lessen gehad dus ik ben er ook niet helemaal zeker van.
Als je hem in z'n drie liet afslaan terwijl je 20 reed, dan heeft dat hetzelfde effect als vol op rem staan bij die snelheid. Overigens is het wel moeilijker om de motor door zijn compressie te duwen in de derde versnelling dan de vijfde.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:51 schreef delano.888 het volgende:
Ok wil je het me dan uitleggen want ik snap het serieus niet.
Jij kunt wel in de 5, helemaal afremmen naar 20kmh, zonder aan de koppeling te zitten.
Ik kan niet eens naar de 3 toe schakelen, terwijl ik 20 rijd, want hij sloeg af.
Ik zie t verschil niet echt eigenlijk..
Misschien slijten je remmen minder maar tegelijkertijd verslijt je koppeling enigszins.. Zou verder niet weten wat er ''onnatuurlijk'' aan is.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee vrijwel niemand herkent het, maar mijn instructeur is echt van mening dat dit beter is, omdat de motor dan mee afremt, en je dus minder remmen slijt. Maar het is erg irritant want het voelt onnatuurlijk.
Ik zou het eens proberen als ik jou was, dus minder remmen dan dat je normaal doet, en dan van de 3 naar de 2 op laten komen terwijl je nog aan het remmen bent. Dan remt je motor mee, maar t voelt heel vaag.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:08 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Als je hem in z'n drie liet afslaan terwijl je 20 reed, dan heeft dat hetzelfde effect als vol op rem staan bij die snelheid. Overigens is het wel moeilijker om de motor door zijn compressie te duwen in de derde versnelling dan de vijfde.
Ik ga er maar vanuit dat je geen 20 reed, lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Op een lagere snelheid is het plausibeler.
[..]
Misschien slijten je remmen minder maar tegelijkertijd verslijt je koppeling enigszins.. Zou verder niet weten wat er ''onnatuurlijk'' aan is.
Oh, dus het is wel normaal? Iedereen die ik er over vertel vind het vaagquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:13 schreef rycemasta het volgende:
Dat hoef je echt niet meer uit te leggen aan iemand die al jaren zijn rijbewijs heeft en het altijd doet.
Waarom zou je een cursus gaan volgen om je theorie te halen. Lees dat boek door, schrijf de moeilijke dingen op en maak de vragen op de CD. Dan haal je dat ook echt wel hoor, je moet er alleen een beetje op tijd mee beginnen en het niet onderschatten.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:16 schreef att.com het volgende:
Ik ben nu ook bezig met lessen, en het lukt vrij aardig. Heb al 2 lessen achter de rug maar het zijn telkens de kleine foutjes en beheersing van het schakelen waar ik op moet oefenen.
Heb een pakket met 25 lessen incl. examen en mijn idee is om voor oktober mijn rijbewijs te halen . Het liefst binnen een paar maanden zelfs.
Ik moet nog mijn theorie halen en men raadt mij aan om een cursus te volgen bij rijschool Bullet in Rotterdam want +90% haalt via hen hun theorie in 1 keer. Maar mijn rijinstructeur zegt dat ik het maar moet laten want dan ken je nog niet alle verkeersregels en wordt je alleen voorbereid puur op het theorie examen zelfs ipv dat je de theorie kent
Iemand met ervaring hiermee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |