Ja, mits je de koppeling intrapt wel!quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:27 schreef Paxcon het volgende:
Als vanaf 100km/u bij een stoplicht komt en je moet volledig afremmen, dan is het toch gewoon mogelijk dat hij nog in de vijfde versnelling staat als je tot stilstand komt?
Mijn instructeur zei volgens mij dat je vanuit de vijfde versnelling altijd terug naar 1 kon.
Met een diesel voel je wel meer ja alstie et niet naar zn zin heeft, maar uitvallen zal die niet doen met 30 km/h in zn 5quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:26 schreef delano.888 het volgende:
Wat heb ik voor vage lesauto dan, als ik te veel afrem en niet aan de koppeling zit, weet ik zeker dat ik dat duidelijk voel en hoor aan de auto.
Koppeling klein beetje laten opkomen?quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:27 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik zou bijna weer in mn auto stappen ... Gawd
Maar nogmaals.. Verklaar maar hoe ik 500 rpm kan draaien met 20 km/h.
Dat klopt wel ja, heeft met de grootte van de tandwielen te maken dacht ik. Tussen de 4 en de 5 kan je hem onderhand gewoon loslaten zonder op te laten komen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:31 schreef Paxcon het volgende:
Oh trouwens: klopt het dat de koppeling veel gevoeliger is als je van 0km/u naar rijden wil, dan naar bijvoorbeeld 3e naar 4e versnelling? Ik moet altijd heel voorzichtig zijn want anders slaat hij af, maar tijdens het rijden schakelen en op laten komen gaat voor mn gevoel veel sneller.
Kan je hem uit de versnelling halen dan zonder koppeling? Nooit gewetenquote:Most modern transmissions can shift from 2 to 3 to 4 without using the clutch but you need to do it correctly or it wont work.
Ja dat post ik toch ook net?quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
Omg, je kan zelfs schakelen zonder koppeling maar je moet het op de juiste toerentallen doen..
Maar niet aan te raden Je synchromesh gaat eraan
Is een stuk duurder in het verbruik.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:41 schreef Paxcon het volgende:
Sowieso schakelen. Waarom is niet gewoon elke auto een automaat. Wat een gedoe allemaal.
Minimaaaaal tegewoordigquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Is een stuk duurder in het verbruik.
Goh, hoe zou hij nou afslaan?quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:45 schreef delano.888 het volgende:
Wacht eens, ik heb bewijs dat ik gelijk heb!
Ik schakelde laatst van de 2 naar de 3, terwijl ik remde. De bedoeling was van 2 naar 1, maar dat deed ik dus verkeerd. Volgen jou theorie moet dit kunnen, en zou de auto dus alleen wat geluid gaan maken. Maar nee, hij sloeg af, met een keiharde knal ooknog!
Mitchell zegt dat dat dus niet gebeurt omdat je makkelijk 20 kan rijden in de 5 enz, dan zou ik dus ook 3 moeten kunnen rijden in de snelheid van de 1.quote:
Kan je er niet tegen als je toch geen gelijk hebt?quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Als je zachter reed als 5 kan dit, anders NIET!!!
Klaar
Maak je niet zo druk manquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kan je er niet tegen als je toch geen gelijk hebt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |