quote:
quote:Op maandag 11 juni 2012 16:28 schreef Stiffler1988 het volgende:
[..]
Hier niet![]()
Zon en een briesje, the perfect life
quote:Op maandag 11 juni 2012 16:29 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Mensen die niet Groningen
It's T-shirt-time!
Ja oké, maar als je bedenkt dat ieder vak een herkansing heeft en je maar 75% van de punten hoeft te halen is het helemaal niet zo streng. En bovendien komt er een belachelijke lading kutstudenten altijd instromen bij rechten die geen fuck uitvoeren. In het eerste jaar valt 40% afquote:Op maandag 11 juni 2012 16:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Omdat je in een heel vroeg stadium al een groot deel van de studenten aan het afschrijven bent, terwijl er misschien wel hele gegronde redenen zijn dat een student niet mee kan komen met de stof.
Daarvoor is een commissie die je om gegronde redenen uitstel kan verlenen tegenwoordigquote:Op maandag 11 juni 2012 16:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Omdat je in een heel vroeg stadium al een groot deel van de studenten aan het afschrijven bent, terwijl er misschien wel hele gegronde redenen zijn dat een student niet mee kan komen met de stof.
Limburg waar?quote:Op maandag 11 juni 2012 16:29 schreef Trollscience het volgende:
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ] Kijk Limburg
Sucks to be you manquote:Op maandag 11 juni 2012 16:29 schreef Trollscience het volgende:
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ] Kijk Limburg
Werkgevers geven geen neuk om een diploma, maar werkervaringquote:Op maandag 11 juni 2012 16:28 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Vertel meid, wat weer je allemaal?
Dat is wel waar, jaquote:Op maandag 11 juni 2012 16:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja oké, maar als je bedenkt dat ieder vak een herkansing heeft en je maar 75% van de punten hoeft te halen is het helemaal niet zo streng. En bovendien komt er een belachelijke lading kutstudenten altijd instromen bij rechten die geen fuck uitvoeren. In het eerste jaar valt 40% af
Goede samenvatting welquote:Op maandag 11 juni 2012 16:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Werkgevers geven geen neuk om een diploma, maar werkervaring. Oké, niet bij alle beroepen (zoals advocaat, dokter, fysiotherapeut enz.), maar bij de meeste bedrijven kom je zonder diploma ook best een eind.
Daarbij leer je gewoon geen flikker en moet je het allemaal zelf doen (op mijn opleiding dan). Dan kan je beter meteen gaan werken en al werkend leren en omhoog klimmen, verdien je er ook nog wat mee en zit je niet met een studieschuld en een papiertje waarvan je nog niet weet of je er überhaupt wat aan gaat hebben.
Even heel zwart/wit.
Nouja, ik doe gewoon veel te weinigquote:Op maandag 11 juni 2012 16:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat is wel waar, ja.
Maar in jouw geval dan, ik vind je nou niet echt overkomen als een luie kut student? Maar misschien heb ik een verkeerd beeld.
Dat ligt dus heel erg aan je richting hé. Als je zo'n vage studie als vrijetijdsmanagement doet heb je gelijk. Maar mijn studie, chemie, is toch wel verdomde handig als je bij Shell aan de gang gaat.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Werkgevers geven geen neuk om een diploma, maar werkervaring. Oké, niet bij alle beroepen (zoals advocaat, dokter, fysiotherapeut enz.), maar bij de meeste bedrijven kom je zonder diploma ook best een eind.
Daarbij leer je gewoon geen flikker en moet je het allemaal zelf doen (op mijn opleiding dan). Dan kan je beter meteen gaan werken en al werkend leren en omhoog klimmen, verdien je er ook nog wat mee en zit je niet met een studieschuld en een papiertje waarvan je nog niet weet of je er überhaupt wat aan gaat hebben.
Even heel zwart/wit.
Je mag het er wat mij betreft helemaal niet mee eens zijn, hoor. Het is mijn ervaring.quote:
Mijn (beperkte) ervaring is dat je wel gelijk hebt over ervaring, maar dat moet wel op een diploma staan. Je kunt zo hard werken als je wil maar met alleen een havo-papiertje ga je het bij een advocatenkantoor nooit maken.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je mag het er wat mij betreft helemaal niet mee eens zijn, hoor. Het is mijn ervaring.
Ik gaf ook al uitzonderingen aan, hequote:Op maandag 11 juni 2012 16:33 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat ligt dus heel erg aan je richting hé. Als je zo'n vage studie als vrijetijdsmanagement doet heb je gelijk. Maar mijn studie, chemie, is toch wel verdomde handig als je bij Shell aan de gang gaat.
Werkgevers kijken wel degelijk naar de papieren. Vooral om je niveau te bepalen, MBO, HBO, WO.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Even heel zwart/wit.
Chemiequote:Op maandag 11 juni 2012 16:33 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat ligt dus heel erg aan je richting hé. Als je zo'n vage studie als vrijetijdsmanagement doet heb je gelijk. Maar mijn studie, chemie, is toch wel verdomde handig als je bij Shell aan de gang gaat.
Als je had gelezen, had je ook gezien dat ik advocatuur als uitzondering gafquote:Op maandag 11 juni 2012 16:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn (beperkte) ervaring is dat je wel gelijk hebt over ervaring, maar dat moet wel op een diploma staan. Je kunt zo hard werken als je wil maar met alleen een havo-papiertje ga je het bij een advocatenkantoor nooit maken.
Kan je je eigen speedlab beginnenquote:Op maandag 11 juni 2012 16:34 schreef Stiffler1988 het volgende:
[..]
Chemie
Ik heb Chemische Technologie gedaan voor een jaar op t HBO
Ja, maar ik vraag mij af welke beroepen er meer nodig zijn.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik gaf ook al uitzonderingen aan, he. Maar als je gewoon als manager bij een klein tot middelgroot bedrijf aan de slag wilt, heb je echt geen papiertje meer nodig, daar kan je je gewoon naar toe werken
.
Dat soort bedrijven geven vaak meer om de ervaring die je al hebt, dan dat je aan kan tonen dat je het in theorie kan.
En tegenwoordig zijn bij veel bedrijven ook wel interne opleidingen te volgen.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik gaf ook al uitzonderingen aan, he. Maar als je gewoon als manager bij een klein tot middelgroot bedrijf aan de slag wilt, heb je echt geen papiertje meer nodig, daar kan je je gewoon naar toe werken
.
Dat soort bedrijven geven vaak meer om de ervaring die je al hebt, dan dat je aan kan tonen dat je het in theorie kan.
Geen ervaring mee maar vanaf HBO heeft het toch zeker wel zin. MBO vast ook wel mits fatsoenlijk niveauquote:Op maandag 11 juni 2012 16:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Even heel zwart/wit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het nog nooit meegemaakt. Nog nooit.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Werkgevers kijken wel degelijk naar de papieren. Vooral om je niveau te bepalen, MBO, HBO, WO.
Nahh, niks voor mijquote:Op maandag 11 juni 2012 16:35 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Kan je je eigen speedlab beginnen
Chemische Technologie studenten kunnen bij wijze van spreken nog geen zeepje maken man.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:35 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Kan je je eigen speedlab beginnen
Zonde, is veel geld in te verdienenquote:
Als receptioniste ben je te hoog opgeleid jaquote:Op maandag 11 juni 2012 16:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit meegemaakt. Nog nooit.
Maar ja, ik zal wel te weinig ervaring daarin hebben. Er is mij wel eens verteld dat ik te hoog opgeleid ben... Studerend aan het HBO is te hoog opgeleid.
Je kan vanaf het VWO direct beginnen als Junior Accountantquote:Op maandag 11 juni 2012 16:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit meegemaakt. Nog nooit.
Maar ja, ik zal wel te weinig ervaring daarin hebben. Er is mij wel eens verteld dat ik te hoog opgeleid ben... Studerend aan het HBO is te hoog opgeleid.
Hoe bedoel je dat? Je bedoelt dat een werknemer bij de Shell belangrijker is dan de caissičre in de supermarkt? Of lees ik het verkeerd?quote:Op maandag 11 juni 2012 16:35 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ja, maar ik vraag mij af welke beroepen er meer nodig zijn.
Dat zal best, maar ik waag me er niet aan.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:36 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Zonde, is veel geld in te verdienen
quote:De vrouw van van persie is gestopt met de pil......hij krijgt hem er toch niet in
Dat was niet voor m'n huidige werk, daar boeide m'n opleiding totaal niet, wel de ervaringen die ik al had.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als receptioniste ben je te hoog opgeleid ja
Ik bedoel dat er in bepaalde richtingen, bij IT-bedrijven, advocatenbureau, accountantskantoren etc. veel meer vraag is naar mensen met kennis (dat kun je bewijzen met zo'n stom papiertje) dan persé ervaring.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Je bedoelt dat een werknemer bij de Shell belangrijker is dan de caissičre in de supermarkt? Of lees ik het verkeerd?
Logisch, ze moeten niet iemand hebben die na een paar maanden alweer vertrekt omdat die elders een beter salaris kan krijgen.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat was niet voor m'n huidige werk, daar boeide m'n opleiding totaal niet, wel de ervaringen die ik al had.
Studerend aan het HBO was te hoog voor store manager.
Dat weet ik, ik heb toch ook uitzonderingen genoemd? Daarbij, in de IT kom je ook een groot eind op ervaring tegenwoordig.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:39 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er in bepaalde richtingen, bij IT-bedrijven, advocatenbureau, accountantskantoren etc. veel meer vraag is naar mensen met kennis (dat kun je bewijzen met zo'n stom papiertje) dan persé ervaring.
Dat na een paar maanden vertrekken was toentertijd totaal niet aan de orde. En dat heb ik ook aangegeven, maar ik was alsnog te hoog opgeleid. Ervaring deed er niet toe.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:39 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Logisch, ze moeten niet iemand hebben die na een paar maanden alweer vertrekt omdat die elders een beter salaris kan krijgen.
oquote:Op maandag 11 juni 2012 16:41 schreef Typisch het volgende:
[..]
En de vrouw van Huntelaar doet aan onthouding? Die mag het niet eens proberen.
Het onderwijs in NL is gewoon fucked upquote:Op maandag 11 juni 2012 16:40 schreef Samzz het volgende:
Ook vraag ik me wel eens af of zo'n papiertje echt niveau aangeeft... Als ik toch zag wat voor idioten er op het HBO/WO rondlopen.
Terechte constateringquote:Op maandag 11 juni 2012 16:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ook vraag ik me wel eens af of zo'n papiertje echt niveau aangeeft... Als ik toch zag wat voor idioten er op het HBO/WO rondlopen.
Ja, dat wel. Maar dat zegt ook niet zo veel meerquote:Op maandag 11 juni 2012 16:40 schreef Tchock het volgende:
http://hdphns.com/nl/
Mensen, meningen? Ziet dit er een beetje betrouwbaar uit?
365 dagen, niet goed, geld terug? DENK HET OOKquote:Op maandag 11 juni 2012 16:40 schreef Tchock het volgende:
Ze willen mensen die niet te veel nadenken. Ik heb ook wel eens een berisping gekregen op m'n werk omdat ik te veel nadacht over dingenquote:Op maandag 11 juni 2012 16:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat na een paar maanden vertrekken was toentertijd totaal niet aan de orde. En dat heb ik ook aangegeven, maar ik was alsnog te hoog opgeleid. Ervaring deed er niet toe.
Nee, niet bepaald.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:40 schreef Tchock het volgende:
WTF?quote:Op maandag 11 juni 2012 16:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze willen mensen die niet te veel nadenken. Ik heb ook wel eens een berisping gekregen op m'n werk omdat ik te veel nadacht over dingen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |